Šta je novo?

Autobusi

Od kog proizvđača autobusa bi grad trebao da kupi 100 novih zglobnih vozila na gas.

  • Solaris

    Glasovi: 238 95,2%
  • BMC

    Glasovi: 12 4,8%

  • Ukupno glasača
    250
Mogu bar da daju neke polaske na 302 i tu stave Japance koji su već radili tu za vreme građanskih svecanosti pre par godina, čak ima i slika na forumu. Gužva na 302 je užasna svakim danom u svako doba i kad je vidim, uvek je preskacem jer znam da će biti puna. Okretnica nije nikakav problem i bez ikakvih problema mogu da se okreću sva zglobna vozila.
 
To je tačno, al 31 za razliku od 17 ide samo do centra grada. Drugi terminus 17-ice je daleko bliži pogonu na Novom Beogradu, a oba terminusa 31-ice nisu tako daleko od Karaburme. I ovo sad što dele ima svojih mana što se tiče logistike oko vođenja vozača i vozila, al ne mogu mnogo da razvodnjavam to. Nije loše deliti neke linije između dva pogona, baš zbog smanjenja nulte kilometraže, al ne treba preterivati. Pomenuta 17-ica ne gubi apsolutno ništa time što je održava Novi Beograd. Verujem da i vremenski putovanje kraće traje od Konjarnika do SP Novi Beograd, nego li do Karaburme, mislim kad nema gužve, a već pomenuh da od uštede goriva zbog kilometraže nema ništa. Bolje konstantno 60km/h autoputem, nego uzbrdo nizbrdo sa kočenjem, iako je put duplo duži navodno. Nisam merio kilometraže stvarno.
Novi Beograd ima jednu potencijalnu prednost, a ogromnu manu u postojećoj praksi, a to je isključivanje na Konjarniku umesto kod Arene što je doskora pravilo problem oko 20h, sada već u 18h.

Danas mi kao ni prekjuče nisu nailazili tramvaji i 95 kod Hajata ni u 16h, kamoli u 18. Možda nije ništa novo, ai jedina "redovna" vozila su tramvaji i autobusi za garažu. Mislim da je Solaris bio sa 77 čak od Zvezdare. Tramvaji su posebni "offender-i" u smislu da kada neredovna 95 puca po šavovima, a ostali idu samo ka Ustaničkoj i Banjici jer ne čekaju vreme u Bloku 45, upravo ka Blokovima prolaze duple Katice i Švajcarci s prikolicom (kapacitetna vozila) iz pravca Ustaničke i Banjice.
Tekst odličan, ali ni šačica komentara ne zaostaje. Trole su svi zaboravili posle Đilasa, a iovako nepristupačne alternative su još poskupele.

Nadovezao bih se na pomenutu situaciju kod Hajata. Prošao je samo dvovratni Higer na EKO1 s cirka 120 putnika (čuj prošao, zadržao se 3 minuta jer niko nije izašao ili ušao na prva vrata već na preostala jedna) koje je ladno mogao tramvaj da pokupši do Belvila, a iza njega navala na kombi. Ovo je zapravo bilo za plakanje, ali sam se nasmejao od muke u neverici. Narod ko krdo trči ka minibusu kao da ga nikad nije video u životu jer naprosto žuri kući. I taj minibus je sa 18 sedišta unutra imao preko 30 ljudi i pored samo jednih vrata. Kao i elektrokrš™ i on se zadržao nekoliko minuta. Na temi o zastojima i poremećajima ću napisati šta se desilo posle. Show.
 
Kad je nastala frka sa sankcijama i nestašicama 1992. primenili su jedan recept koji bi možda pomogao sad, baš u cilju smanjivanja te km. Pri uključenju na 17, recimo, autobus dobrim delom trase ide skoro istim putem kao i linija. Zašto se ne bi uključivao već od Opštine ka Zemunu i SC ka Konjarniku? Ovo bi se posebno osetilo kod šihtaša. Kilometraža bi se i dalje pravila, ali bi bilo korisno da se tada, kad već vozilo ide, preveze i neki putnik. Slično bi moglo i pri usključenju - vozi do Opštine i onda prazan za garažu. Takav princip imaju (imali su) ttolejbusi sa 40: kod uključenja i isključenja, vozili su putnike kao 28 i 41.
To deljenje linije stvoriće uskoro nove probleme. I dalje su vozila razuđena po gradu i pogonski terenski majstori će prelaziti ogromnu km sakuplhajući ih po gradu.
 
Беше су пре трамваји на одласку до гараже возили тако да купе путнике до блока 24 као последње станице
 
Беше су пре трамваји на одласку до гараже возили тако да купе путнике до блока 24 као последње станице
To i danas viđam, doduše ne tako često kao pre.

Mogu bar da daju neke polaske na 302 i tu stave Japance koji su već radili tu za vreme građanskih svecanosti pre par godina, čak ima i slika na forumu. Gužva na 302 je užasna svakim danom u svako doba i kad je vidim, uvek je preskacem jer znam da će biti puna. Okretnica nije nikakav problem i bez ikakvih problema mogu da se okreću sva zglobna vozila.
Na 302 sa jedno vreme radili zglobovi kao redovni.

Samo da javim da su na Tviteru krenuli da me napadaju botovi zbog Tvitova o kvarovima BMC-eva. Ljudi, gde mi živimo...
Sve je to normalno, odnosno ide u rok službe. Da se to ne dešava, trebali bi da počnemo da se brinemo.
 
38L krcata kod Fransa u 15:20, koliko je samo linija dobila smisla produzenjem do Železničke stanice, a ranije je išla prazna sa intervalom od sat vremena. Mislim da bi mogli čak i treći polazak da uvedu kao sihtu na 38L jer je tad koristi najviše putnika do Železničke stanice
 
38L krcata kod Fransa u 15:20, koliko je samo linija dobila smisla produzenjem do Železničke stanice, a ranije je išla prazna sa intervalom od sat vremena. Mislim da bi mogli čak i treći polazak da uvedu kao sihtu na 38L jer je tad koristi najviše putnika do Železničke stanice
Ali odakle kada su par linija redukovali (44,57,305,307) a na par stavili vozila (40,96) ?
 
38L krcata kod Fransa u 15:20, koliko je samo linija dobila smisla produzenjem do Železničke stanice, a ranije je išla prazna sa intervalom od sat vremena. Mislim da bi mogli čak i treći polazak da uvedu kao sihtu na 38L jer je tad koristi najviše putnika do Železničke stanice
I dalje veliki broj ljudi silazi na Mostaru, što ne menja činjenicu da veći broj ljudik koristi isti do Prokopa. A što se tiče gužvi, uzimao bi ih sa rezervom, jer sada su gužve svuda, tj. maltene na svakoj liniji.
 
Kad već pomenusmo priču o deljenju među pogonima, pa to je takoreći na 17 i postojalo samo što je nije držao Kosmaj nego Lasta sa zglobnim. Šteta što Lasta nije kupila još zglobnih Otokara (kraćih, 18m ko u Bukureštu) i dobila tender za 17, 18, 31, 50, 302, 405, deljeno sa GSP-om i samostalno zavisno od linije. Kurtalisali bi se BMC jer bi GSP slao Solarise, a Lasta Otokare.

@overdrive
Ama baš nijedan nije stao. Na jednom duplom pisalo 10, znači ako nije s Kališa onda se vukao prazan skroz od Banjice. Reka ljudi samo navirala, na stajalištu 6 Kaplara bilo sigurno više od dva zglobna busa, znači minimum 300 putnika. Da je taj stao ispraznio bi stajalište ko ništa. Inače tramvajski podsistem ima limitaciju jednog depoa lociranog na jednom, i to (posmatrajući postojeću mrežu linija) pogrešnom mestu. Nalazi se na polovini zapadnog kraka umesto tamo gde se sve linije u starom delu grada radijalno šire ka periferiji. Tramvaj može lako da pokrije Hajat u smeru ka Ustaničkoj/Banjici, ali suprotni smer ne može bez kratkog obrta na Tašmajdanu, Slaviji ili Autokomandi. Nije postojala 7L bez razloga. Uz to su skoro ukinuli i okretnicu na Savskom Trgu koja je osim u slučaju poremećaja ili skraćenja mogla biti korišćena i za kratke obrte.

Ja ne znam gde tramvaj može toliko negativno da utiče na autobus kao na tom preklapanju s 95. To je jako loše saobraćajno planiranje. Ako tramvaj pukne trebaju ti još dve 95-ice (cele linije) za koje nemaš planiranu rezervu kapaciteta zbognog autobuskog podsistema (kako će sutra s vozom i metroom biti, ne smem ni da zamislim, znači pre šinskih sistema u obavezi si da obezbediš dovoljno zglobnih autobusa za ne daj bože pa onda šinska vozila). Ako išta drugo da su uzeli dovoljno zglobnih buseva mogli su pokrivati 7L ili 95L u špicu, makar povremeno u slučaju ozbiljnih poremećaja na tramvajskih linija.
 
IMG-e238573e5b08d7c16c359ed34c3f0dcc-V.jpg


Da li je ovo stari MAN iz 80ih?
 
Eno na zelenjaku dovoljno da sam proveo 15 min videh 1054, 1195, 936, ne zna se koji više dimi a svi su u jadnom stanju nasta lice spolja, i dalje mi nije jasno čemu potreba za tim užasima ako u zemunu nema gasnih, šasija im se prozri kroz lim....
Ali beograđani su navikli na bedu decenijama od strane gsp, da nema privatnika ne bi ni videli neke modernije modele.
 
Da dopunim prethodni post i onaj sa teme o zastojima. Vožnja s 3539 i 3543 (oba na 88) me podstakla na povlačenje tvrdnje da su Higeri gori po neujednačenom kvalitetu.

Ma kakvi. Prvom cvile i treća i četvrta vrata dok je u pokretu, četvrta zapinju i vuku se toliko da sam uz psovku morao da ih gurnem jer više gubim živce. To ljudi moji kucka, cvili, zvecka, to bre treska nenormalno i po najmanjim neravninama (o udarnim rupama i da ne govorim, po izlasku me bolela pola sata repna kost što mi se nikad nije desilo u "tvrdom" Solarisu!), baca se toliko da ljudi lete levo-desno, napred-nazad po 30cm, vuče samo na dobrom gasu kada još i muče (što me neprijatno iznenadilo), doduše manje od solo. Inače sedeo okrenut nazad kod četvrtih vrata pa imao šra da vidim. Motor je toliko pojeo prostor da je jedan dečko sedeo pola puta na kutiji do sedišta. Nije ni čudo što su stala samo dva sedišta pozadi, ali jedino dobro je što su bili primorani da povuku vertikalnu šipku/skrate ogradu bliže vratima, što je inače trebalo da urade i sa svim ostalim radi lakšeg prolaza i izlaska kao kod Solarisa. Iza četvrtih je ladno moglo jedno sedište do motora postati, a umesto skraćene ograde da bude džep ko u CAF tramvaju (samo s naslonom) sa jednom šipkom uz desnu ivicu kliznih vrata. J*bo budale.

A 3543 kao da je iz drugre serije. Jedino treskanje po neravninama važi za sve, kao i kuckanje visećih rukohvata. Narod ih povlači u kraj tako da ako ih ne daj bože gurnu uz srednju šipku dok se zadnji deo baca ko besan ono kuca s jedne pa sa druge strane. Kad izađeš iz autobusa kuca ti ko detlić 15 min u glavi.
 
Возио сам се у 3576 на 23 синоћ и седео сам при другој осовини. Лупа скоро исто као ђубре од Маза 215.
 
Da ti se pridružim. Taj je bio najbolji po dolasku, ali verujem ti jer sam se danas vozio s 3616 na 23, istim onim sa krivom desnom srednjom šipkom na zglobu koji je pre par nedelja radio na 31. Moram priznati da je pošteno rastrešen u rekordno kratkom roku. Osim toga što mu zapinju i treća i četvrta vrata, na trećim samo levo krilo i to na svakom mogućem stajalištu, nema šta mu ne lupa i krči ko rastrešena Kobra. Zgranut sam. Vrata su toliko spora da prvi putnik uvek mora da se sam provuče između krila vrata u sredini što ozbiljno usporava razmenu putnika. Da sam ušao u 886 na istoj liniji, provereno bi bolje prošao iako su Japanci na izdisaju. Baš dugo stoje posebno u odnosu na Solarise. Stekao sam utisak da se Solaris brže skloni čak i kada uđe i izae više ljudi. BMC tako prave bespotrebnu gužvu na samom stajalištu, odnosno kolone autobusa u zoni istog. Ovo je posebno evidentno u Požeškoj sa velikim brojem linija. Na Sajmu, Mostaru, Autokomandi je horor.

Vozio se i s 3535 na 17. Taj je sličan onom 3568, prvim BMC u koji sam ušao. Treća vrata mu zveckaju i vibriraju par mm i pri najmanjim neravninama. Nije vidljivo po vertikali, a ne tresu se ni po horizontali, primeti se po zveckanju, a oseti se tek kad se uhvatiš za šipku. Rekao bih da ima zazore na ručicama pa zato šetaju par mm. Onaj je osećaj kao kad šipke nisu potpšuno zašrafljene. Rekao bi raštimovana vrata. Kako će biti za 10-15 godina, ako toliko i izdrže, pa ne smem ni da posmislim.

Pitanje da li je ovaj debakl s BMC-om vezan isključivo za kvalitet. Kad pogledamo ostala vozila ne mogu ignorisati sistemski popušteno održavanje. Video sam u prolazu dva BMC na kojim "radi" samo A4, jedan na 17, drugi začudo na 18, međutim ima i Solarisa (baš danas jedan prošao s A4 na 18) i Higera sa neispravnim displejima. Mora da im je neko naredio da ignorišu displeje kad uvek imaju papir, jer oni nisu kritični za kretanje vozila (iako je su za upotrebu jer ako ne vidiš papir propuštaš vozilo). Raspad sistema je to.

Btw. i privatnici su u totalnoj anarhiji. Ugrožavaju bezbednost nodostajućim staklima, dobro ne zašrafljenim točkovima, ali i obmanjuju korisnike ispravnim displejima sa različitim destinacijama. Danas Temsa na 20 prikazivala 47 samo sa strane, a napred i poztadi ispravo 20.
 
Screenshot_20221219_210850.jpg

Ja se izvinjavam što je ovo malo offtopic pitanje, ali nema druge teme gde bi mogao pitati zna li neko gde bi se mozda mogla nabaviti ova tabla?
 
Neverovatno koliko starija generacija Solaris-a ima bolji dizajn u odnosu na BMC, potpuno dva različita pristupa...
Dok BMC deluje nabudženo, kao da su mu na prednjoj steni "random" bacali različita dizajnerska rešenja, sadrži i "kičaste" elemente kako u putničkom salonu, tako i na spoljnim elementima, odaje ga neki jeftin dizajn..
Solaris ima asimetričnu šoferšajbu koja je sjano prilagodjena sa ostalim elementima na prednjoj steni i time odaje i još lepši dizajn, ceo bus je nekako uskladjen i osećaju se neke dizajnerske emocije, jazavičar je savršeni bonus:p...
Kada bi ste pred običnog putnika stavili novi Beogradski Solaris i novi BMC, zasigurno bi odmah provalio da je BMC niskobudzetni bus...
O ukusima se ne da raspravljati, a BMC-u svaka čast na proizvodnji autobusa i održavanju na tržištu, ali nisam mogao da odolim komentaru da je Solaris baš daleko ispred...
 
Hvala na odgovoru.
Meni su ta dva modela slična ma da nakon guglanja sam sad video da se vidi razlika u zadnjem delu, mercedes ima 3 stakla pozadi.

Nisu slična, nego identična. Pisao ranije o VÖV standardu. Nema razlike ni što se tiče zadnje stene. I MAN je češći bio sa tri stakla pozadi, nego li sa jednim većim u sredini. Razlike su doduše u menjačima, i delimično motorima. MAN je u većini dolazio sa VOITH-om, a Mercedes je ugrađivao svoju automatsku transmisiju.
 
Vrh