Šta je novo?

Autobusi

Od kog proizvđača autobusa bi grad trebao da kupi 100 novih zglobnih vozila na gas.

  • Solaris

    Glasovi: 242 95,3%
  • BMC

    Glasovi: 12 4,7%

  • Ukupno glasača
    254
Cak su polepili neke zute nalepnice iznad vrata, na kojima pise "Ne naslanjaj se"(na vrata). Mozda ste ih i videli.

Strucnjaci iz fotelja i katedri valjda misle da se ljudi namerno i svojevoljno naslanjaju na vrata pa zato ona otkazuju. A ne zato sto autobus kipi od putnika i samo sto ne eksplodira od prepunjenosti.
 
Očekujem da za koji dan neko od političara izađe sa idejom da se skinu vrata sa autobusa. Jer eto narod se naslanja i lomi ih.
 
Ovo mi se bukvalno nikad nije desilo: danas u popodnevnim časovima, 17ica kod opštine na NBGu u smeru ka Konjarniku nije prošla čitavih 40 minuta.
Ово треба дати као одговор људима који се питају "зашто има све више аутомобила на улицама".
 
I onda neko ima ideju o POBOLJSANJU tako sto ce REDUKOVATI red voznje \o/
Eh, zemljo - niska grano :love:
Ma ovo je zacarani krug. Za poboljsanje treba veci broj vozila. Za GSP bi trebalo jos minimum 250 vozila, vecinom zglobnih, da bi se mogao ispuniti red voznje. Medjutim, i za ovih recimo 750 vozila u gspu fali minimum 200 vozaca. I nije samo to paradoks. Za sve to trebaju pare, a gsp pare nema. gsp ce izgleda kao i ikarbus, do kraja godine u stecaj...
 
Vidjen 303 na 704. Ima ih jos. Vozio se i izgleda mi da se jos dobro drzi za sad. Mogao bi cak i jos godinu dve.
 
Ovo mi se bukvalno nikad nije desilo: danas u popodnevnim časovima, 17ica kod opštine na NBGu u smeru ka Konjarniku nije prošla čitavih 40 minuta.
Problem broj jedan su velike guzve u saobracaju, problem broj dva je malo predvidjeno vreme u poluobrtu po redu voznje. U prevodu - npr. 17ica po redu voznje krece iz Zemuna u 12:00, a sa Konjarnika treba da krene u 12:54, a stigne u 13:20 zbog saobracajne guzve i guzve sa putnicima. Na terminusu vozac napravi zakonsku pauzu 5 minuta da ode do WC-a i obidje vozilo i krece nazad. U drugom pravcu i dalje guzva u saobracaju + guzva sa putnicima na svakoj stanici, a za poluobrt je takodje predvidjeno vreme 54 minuta, pa opet vozilo u Zemun kasni jos 20 i vise minuta...U praksi je nemoguce ispostovati red voznje jer svako vozilo kasni, nanizu se na okretnicama. Vozaca koji predaje smenu otpravnik ukapa u vreme pa ga ili ubrza ili krati donekle - to je pravilo. 17ica po redu voznje treba da ide na svakih 8 minuta, pa izracunaj kolika se rupa u vremenu napravi kad u jednom smeru 5 autobusa zakasni 20 minuta i vise. Direkcija za javni prevoz je napravila za svaku liniju red voznje iskljucujuci guzve i zastoje, a bas sto se 17ice tice i tih 54 miuta po poluobrtu je malo, kasnilo bi se i da su idealni uslovi za odvijanje saobracaja.
 
Juče je bio baš katastrofalan dan i na 23, 52, 56, bukvalno poslepodne ovih autobusa nije bilo nigde. Ali zato kroz Žarkovo ka Orlovači prošlo je barem 10 praznih turčina. Ne znam zašto, svaki dan je tako, da ih ne pune negde gore na Orlovači?
 
Da, čuh od više kolega da se pune gore na Orlovači, e sad dal baš svi ne bih znao.
 
Sama ideja da se u vreme velike krize u GSPu, na koju se poklopila velika svetska kriza svakog vida, kupuju autobusi koji će se pregledati i popravljati na jednoj lokaciji (pogon Karaburma ili NBG) i to uz velike zastoje i štucanja, jer GSP prosto nije spreman za njih... i onda slati na drugu lokaciju koja je debelo udaljena od oba pomenuta depoa, da se tamo pune... je zaista van svake pameti.

blow-mind-mind-blown.gif


Ali dobro, bar smo se spasli 100 auspuha.
 
Stravično. Da li postoji ijedan od novih BMC-ova da se još nije pokvario usred vožnje? :mad::mad::mad:

Kriminalcu koji je ovakve krševe nabavljao je mesto u zatvoru, a ne u Vladi Srbije. Svaki žuti lopov koji svoje lopovske veštine dokaže i u redovima SNS-a, uvek na kraju bude nagrađen od Vučića ministarskom foteljom: Vesić, Mali, Mihajlovićka 🤮
 
Poslednja izmena:
@Bender Rodriguez
U principu, nema GSP šta da popravlja BMC-a dok su u garanciji. Ni Higeri još nisu izašli iz garantnog roka. Sam pregled nije problem, ma koja vozila da se u pitanju. Punjenje već jeste, al to je debilizam više učesnika u ovoj zapetljanoj i korumpiranoj nabavci.
 
Da, samo biće još veselije kada im istekne garantni rok.

Reko sam ranije, do 2030. GSPu i DJPu prioritet treba da bude revitalizacija i stabilizacija postojećih podsistema sa postojećim tehnologijama. A to su autobusi na dizel, trolejbusi i tramvaji. Posle 2030. neka nabavljaju i vozila na antimateriju ako hoće. Al aj prvo da se saniraju postojeće rane i stabilizuje stanje pacijenta.
 
Juče je bio baš katastrofalan dan i na 23, 52, 56, bukvalno poslepodne ovih autobusa nije bilo nigde. Ali zato kroz Žarkovo ka Orlovači prošlo je barem 10 praznih turčina. Ne znam zašto, svaki dan je tako, da ih ne pune negde gore na Orlovači?
Svi BMC na CNG koji se zateknu od sajma pa na ovu stranu ka B.Brdu, nezavisno od pogona kom trenutno pripadaju, upucuju se na KrioGas pumpu povise Orlovace kako ne bi gubili vreme da idu do Omladinskog, gde postoji i velika verovatnoca da ce usput stati usled nedostatka goriva.
 
Bmc 3609 stoji sa sva 4 ispred masinca.
579c676f4652d43f0af46dc00c05c9a8.jpg


Sent from my SM-G981U1 using Tapatalk
Mala digresija - ovo je pre pored TMF-a nego ispred Mašinca 😜

Nego, ne mogu da vidim lepo, a ne poznajem trenutnu konfiguraciju Kraljice Marije, da li ovo on to stoji na šinama? Stanica je iza tipa 20m, je li uspeo da "pobegne"?
 
Problem broj jedan su velike guzve u saobracaju, problem broj dva je malo predvidjeno vreme u poluobrtu po redu voznje. U prevodu - npr. 17ica po redu voznje krece iz Zemuna u 12:00, a sa Konjarnika treba da krene u 12:54, a stigne u 13:20 zbog saobracajne guzve i guzve sa putnicima. Na terminusu vozac napravi zakonsku pauzu 5 minuta da ode do WC-a i obidje vozilo i krece nazad. U drugom pravcu i dalje guzva u saobracaju + guzva sa putnicima na svakoj stanici, a za poluobrt je takodje predvidjeno vreme 54 minuta, pa opet vozilo u Zemun kasni jos 20 i vise minuta...U praksi je nemoguce ispostovati red voznje jer svako vozilo kasni, nanizu se na okretnicama. Vozaca koji predaje smenu otpravnik ukapa u vreme pa ga ili ubrza ili krati donekle - to je pravilo. 17ica po redu voznje treba da ide na svakih 8 minuta, pa izracunaj kolika se rupa u vremenu napravi kad u jednom smeru 5 autobusa zakasni 20 minuta i vise. Direkcija za javni prevoz je napravila za svaku liniju red voznje iskljucujuci guzve i zastoje, a bas sto se 17ice tice i tih 54 miuta po poluobrtu je malo, kasnilo bi se i da su idealni uslovi za odvijanje saobracaja.
SJP pri izradi reda vožnje praktično minimizira vreme dangube imajući u vidu katastrofalno stanje s voznim parkom, osobljem i uličnom mrežom (koja ne može da primi toliko solo vozila), međutim potpuno izostavlja negativan uticaj poremećaja. Par minuta duže zadržavanje na terminusu u nekim slučajevima dovodi do potrebe za jednim vozilom više, zbog čega su mnoge linije "knap". Tako nešto primenjivo je na kraćim lokalnim linijama što 95 svakako nije. Da bude još gore solo vozila samo pogoršavaju situaciju brojnošću, što utiče ne samo na vreme dangube i moguću korekciju već stvara začaran krug sklonosti ka izraženijoj nepouzdanosti na takvim linijama zbog većeg broja polazaka. Pa nije ni čudo zašto se ni na zapadu više na koridorskim linijama solo vozila praktično ne mogu videti. Eno u Briselu ako izuzmemo metro (koji pokriva koridore tipa 7, 15, 16, 23) tramvaj vrši ulogu primarnog površinskog prevoza (lupam 17, 50), zglobni autobus sekundarnog (49, 55, 85) dok je solo samo lokalnog karaktera (24, 57, 38).

Nije to od juče. Počelo je uvođenjem prvih privatnika ali je progresivno hvatalo sve više maha paralelno sa širenjem neprilagođene mreže na nepovoljan način (dodavanjem "tankih" poprečnih poput 89, pojačavanjem pomoćnih solo poput 89 što je dovelo do progresivne redukcije radijalnih i dijametralnih koridorskih poput 56 i 23), a nije ispratilo razvoj grada. Paralelno sa tim prosečna dužina linije je produžavana umesto da je skraćena na 7km (poput recimo 31). Što više solo na koridorima sa frekventnim poremećajima to kraće linije sa većim vremenom dangube. Oni naopako. Sve duže, sve više solo, sve zagušenijim ulicama, sa sve kraćim vd. Pokušavaju da usile u red vožnje nešto neprikladno.

Nakon stabilizacije posle pada komunizma tamo negde drugom polovinom 2000-ih trebalo je okrenuti i mrežu i infrastrukturu (počev od garaža) naglavačke. Sad trpimo posledice koje su u poslednje vreme sve manje podnošljive.
 
Da, samo biće još veselije kada im istekne garantni rok.

Reko sam ranije, do 2030. GSPu i DJPu prioritet treba da bude revitalizacija i stabilizacija postojećih podsistema sa postojećim tehnologijama. A to su autobusi na dizel, trolejbusi i tramvaji. Posle 2030. neka nabavljaju i vozila na antimateriju ako hoće. Al aj prvo da se saniraju postojeće rane i stabilizuje stanje pacijenta.

Nije ni to dobro Bender. Pisah u drugoj temi🙂 Sadašnji aktuelni modeli gradskih autobusa većine renomiranih proizvođača, verovatno su i poslednji koji se nude i sa dizel motorima. To važi i za predstojeći Urbino V. Urbino IV već sad ima sve varijante na struju, 8.9LE samo na struju, dok dizel rade kao III generaciju za sad. Dugo nema naslednika dizel Citara, i vrlo moguće da ga neće ni biti. Jedna Alfa, kao vozački automobil od 2027 prelazi na proizvodnju isključivo električnih automobila. Ne sviđa mi se to uopšte, al je tako. Ne možemo ni mi da čekamo baš do 2030, tj nećemo ni moći ako mislimo da obnavljamo vozni park. Možda da nastavimo da kupujemo vozila iz Turske, al realno i oni već sad imaju svoje električne pulene (Otokar, Anadolo Isuzu, Karsan i drugi). Snašli bi se mi i sad sa tom tehnologijom uz planiranje i ulaganje. Samo da se pusti struka. Same garaže bi mogle biti mini centrale sa solarnim panelima, koji bi pride i čuvali autobuse preko noći od kiše i snega. Dajem primer samo. Može svašta da se napravi. Daleko smo mi od toga, al zato ponovih više puta postepeno. Jedno 90% sam siguran da nema teorije da se dizel autobusi kupuju čak do 2030. Možda do 2026, možda čak i do 2028, al dalje od toga vrlo teško. CNG sa druge strane, možda i opstane još neko vreme.
 
Dobro, onda narednih 5 godina, odnosno do 2028. Svake majstorije i eksperimentisanja pre toga su cista glupost i dodavanje soli na otvorenu ranu koju niko da zasije i zaceli vec godinama.
 
Svi BMC na CNG koji se zateknu od sajma pa na ovu stranu ka B.Brdu, nezavisno od pogona kom trenutno pripadaju, upucuju se na KrioGas pumpu povise Orlovace kako ne bi gubili vreme da idu do Omladinskog, gde postoji i velika verovatnoca da ce usput stati usled nedostatka goriva.
Verovatno ovakva organizacija i pravi haos na ovim linijama. Verovatno se gube u tim izmenama autobusa, kako god ih rade. Ostaje nada da se samo nisu uhodali, mada ide sad ovo ludilo pred novu godinu i guzve, tesko da ce biti bolje.
 
Од данас 77 и 95 деле НБГД и Карабурма.

Послато са M2102J20SG помоћу Тапатока
 
Vrh