Šta je novo?

Autobusi

Od kog proizvđača autobusa bi grad trebao da kupi 100 novih zglobnih vozila na gas.

  • Solaris

    Glasovi: 244 94,9%
  • BMC

    Glasovi: 13 5,1%

  • Ukupno glasača
    257
Смисао велике цене (осим јелте стандардног процента) је да се ГСП ослободи одржавања, и да трошкове истог сноси онај ко је те аутобусе поставио. Тај наравно узима 2-3 већу цену за уатобус од тржишне, али би треба да оперативно решава питања одржавања.
Међутим, ако добро схватам, онај који је продао те аутобусе осим лептир машни, актовки и једног телефона у изнајбмљеној канцеларији нема ништа?
 
#3114 u kvaru.
IMG_20221212_112815.jpg
IMG_20221212_112812.jpg
 
Ja sam se jedne godine, krajem devedesetih, vozio autobusom do Igala, gde je samo staklo kod vozača i na prednjim vratima postojalo. I to smo još putovali noću preko planina, i svi se smrzavali.
 
Danas na 27e, gb 499 i 215 rade punom parom.
Vozih se sa 215 i mogu vam reci, s obzirom na sve, bus ide dosta dobro i elektronika mu radi, samo ona klizava sedista ...
Rekao bih i da je manje bucan preko rupa nego Higer, a stariji dosta...
Neprimetih konektose danas, iako ih je bilo prethodnih dana.
Verovatno je doslo do nekog tumbanja.
 
Danas na 27e, gb 499 i 215 rade punom parom.
Vozih se sa 215 i mogu vam reci, s obzirom na sve, bus ide dosta dobro i elektronika mu radi, samo ona klizava sedista ...
Rekao bih i da je manje bucan preko rupa nego Higer, a stariji dosta...
Neprimetih konektose danas, iako ih je bilo prethodnih dana.
Verovatno je doslo do nekog tumbanja.
Tu su oni eto ga jedan na 307 jutros, ta dva ik 112N nisu tako loša ali im je grejanje bas loše ili ga nema uopšte jer su im kaloriferi pocrkali kao i na ik 112le 3222 jutros kalorifer duva skroz hladan vazduh i to je sve cena ukidanja odeljenja za grejanje i klimatizaciju u GSP-u, vozač bi prijavio da grejanje ne radi, neki bi pisao nalog za popravku, a onda bi majstori po tom nalogu popravili grejace kada bi vozilo bilo u garaži, a kada njega nema onda je sve mnogo komplikovanije i skuplje sa trećim licem i zbog toga imamo situaciju da u Kosmaju na 80% vozila ne rade kaloriferi u autobusima i da rade samo radijatori koji nisu dovoljni da ikako zagreju vozilo u jutarnjim i večernjim satima. Jedino gde su kaloriferi ispravni je u ik 112m gde su vozači godinama palili grejanje iz klima, pa su isti dobro očuvani, ali će zbog neodrzavanja i oni brzo crći.
 
Измештени валидатори у Хигерима. Како ком.

Послато са M2102J20SG помоћу Тапатока
 
Dobro si me podsetio da obratim pažnju na to da li su im pomerali validatore ili ne. :D
 
Vozio se danas (tj. već juče) s 3566 na 88.

U njemu plastika krcka gotovo neprimetno čak i oko zgloba (gde sam i stajao i sedeo) a vrata iako ne zapinju ipak se nejednako zatvaraju uz blago usporavanje (bez privremenog zaustavljanja). Opet desna vertikalna šipka trećih vrata cvili, što je ako izuzmemo gotovo neprimetno krckanje plastike, odnosno upadljivo kuckanje visećih rukohvata glavni izvor neželjenih zvukova. Panel iznad vrata nije dobro pričvršćen sa desne strane ali on začudo ne pravi buku.

Toliko treska duž Topčiderke dok se penje do raskrsnice Careva ćuprija da mu ni "tvrd" Solaris nije ravan, a pri silasku s Gazele se baca nenormalno. Ljudi bukvalno šetaju levo-desno-gore-dole po 30cm. Vuče, da, kad da gaščinu ali mora da drži gas dok se ne popne. Nije bio krcat, a zglob koristi najviše 6 putnika jer kao i u drugim niskopodnim zglobovima naprosto nema gde da se uhvate.

Kad sam ušao kod Sava Centra nisam imao gde da stanem sa sve kesetinama nego baš na ono usko grlo stvoreno dodatnim mestom za kolica. Nit da staneš, nit kesu da skloniš. Onda sam se zamenio s nekim kod one šipke na granici sa zglobom, i to sam se okrenuo unazad da ne bi seo na harmoniku kao trutovi oko mene. Naravno niko nije mogao više praktično da stane, a da ne padne ili da se ne uhvati za nekog, posebno u krivini ka Sajmu. Jedva sam došao do sedišta okrenutog pozadi na srednjoj osovini koliko se bacao levo-desno-gore-dole. Nemaš za šta da se uhvatiš jer se naslone na srednje šipke. Kad sam seo imao sam šta da vidim. Štroka teška od nogu. Bilo bi im bolje da na narednom tenderu ili traže metalnu ploču ili po jedno longitudinalno okrenuto sedište što bi sprečilo nevaspitane da drže obuću na plastici, po cenu dva sedišta manje.
 
Večeras je na 75 svratio Solaris, #3010... Bio je na 2/75 gde je ujedno i radio poslednji polazak iz grada ka Kosi..

VnpNtn1.jpg
Hvala Bogu da se polako resavamo Solarisa, najgori autobusi... Zarkovo, Vidikovac... Svako ko je ziveo tamo zna da ce ostati upamceni po ( iako jako dobrom odrzavanju ) autobusi kao cesto kvarljivi... Za poslednjih godinu dana su pobedili sve privatnike ubedljivo...
 
Hvala Bogu da se polako resavamo Solarisa, najgori autobusi... Zarkovo, Vidikovac... Svako ko je ziveo tamo zna da ce ostati upamceni po ( iako jako dobrom odrzavanju ) autobusi kao cesto kvarljivi... Za poslednjih godinu dana su pobedili sve privatnike ubedljivo...
Nadam se da je ovo sarkastičan komentar, jer niti se rešavamo Solarisa, niti su oni često kvarljivi. Prvi put da mi se pokvario Solaris se desilo u nedelju i bio je u pitanju 3191 na 43. Za 9 i po godina njihove službe, to je bio prvi put da sam Solarisovo vozilo napustio zbog kvara. Održavanje im je katastrofalno u poslednjih nekoliko meseci, te učestaliji kvarovi ni ne čude. Od momenta kad se čulo da stiže BMC, odmah su se digle ruke od Solarisa. Sada nam je tu BMC koji crkava još od prvih sati rada.
 
Nadam se da je ovo sarkastičan komentar, jer niti se rešavamo Solarisa, niti su oni često kvarljivi. Prvi put da mi se pokvario Solaris se desilo u nedelju i bio je u pitanju 3191 na 43. Za 9 i po godina njihove službe, to je bio prvi put da sam Solarisovo vozilo napustio zbog kvara. Održavanje im je katastrofalno u poslednjih nekoliko meseci, te učestaliji kvarovi ni ne čude. Od momenta kad se čulo da stiže BMC, odmah su se digle ruke od Solarisa. Sada nam je tu BMC koji crkava još od prvih sati rada.
Salis se? To sto se kvarovi Solarisa ne kace na forum je drugo... Ovde na temi autobusi se jedva ceka kacenja cega god ali ne Solarisa... Za moj boravak u rodnom gradu 3 kvara ( procureo na potezu Zarkovo/Cukaricka Padina, kvar Radnicka ul prema Adi - ja video oba sl ) treci stranica Serbialive na story.. Sve razumem da je neko vise za nesto, ali objektivno naravno da su Bg Solarisi na izdisaju ( vec/uskoro)... I inace u samom GSP je u odredjenom periodu odrzavanje Solarisa bilo na jacem nivou.. Necu uzimati primer pojedinih domacih proizvodjaca ( ali da se vodilo racuna o njima kao o Solarisima ) dosta bi bolje prosli nego sto se sad pise o njima... Ko god na ovom forumu da je ulazio u fabriku autobusa zna da je sustina ista ( vecina " zavoda " SKLAPA vozila ) i to je i Solaris, Ikarbus, Mercedes i td. Sve se svodi na isto, nije problem odakle je autobus vec cime je sklapan- posle odrzavan... Valjda ce polako prosecna Srbenda ukapirati to, da nije stvar u proizvodjacu vec u onom ko taj proizvod odrzava... Novo je ipak novo ko god sta pisao i mislio
 
@Stefan94d
Novo je ipak novo? Tu debelo grešiš, i nikako se Solarisi ne mogu svrstati u nepouzdana vozila, a jesu imali ne tako velikih problema na početku. Nisu vala ni na izdisaju. SDT servis radi mnogo toga na Solarisima, tako da nisu ni katastrofalno zapušteni, kako se ovde piše ponekad. Da može bolje može, al nisu pušteni niz vodu zbog BMC-a. Iako su profakture iz SDT servisa naduvane poprilično, ipak spadaju u onu drugu najboljih sa kojima je GSP imao posla. Svi autobusi se sklapaju kao kockice, ili slagalice kako god, al nikako nisu isto sklepani od proizvođača do proizvođača. Imaš tu kvalitet delova, konstrukcije, ožičenje, završnu obradu. Razlike su ogromne. Zato na MAZ-ovima, ili MAZ-evima, šta mu već dođe ispravnije, mogu da eksplodiraju boce za vazduh, jer su pametni, pa ih sami sklapaju, a to su presedani u Beogradu, sa još jednim u vidu tursko-iranske Akia-e. Točkovi im takođe nešto mnogo otpadaju zadnje vreme, mada bi to pre trebalo da je do odražavanja. O tome kako se brzo raskantaju, mnogo puta je pisano do sad. Ma šta ovde pisali pojedinci, Evropa sa svojim vodećim proizvođačima je, ipak, kvalitetom još uvek mnogo ispred onih iz Turske, Kine, Rusije itd.
 
Kompleksan je autobus proizvod. Rešetku i konstrukciju pravi svaki proizvođač za sebe i od nje mnogo zavisi kasnije, od voznih osobina, trajnosti, ali i trajnost nekih komponenti ugrađenih u nju.
Motore, menjače i osovine uglavnom kupuju od specijalizovanih proizvođača, sa izuzetkom najvećih. Međutim, svi veliki proizvošači motora imaju više svojih fabrika, ili licencnih proizvođača, a dešava se da nije isti kvalitet u njima. Tu autobuski proizvođači štede. Ostale komponente takođe kupuju gotove i sve to uz malo oblikovanja plastike i lima komponuju u svoj proizvod. Problem nastane kad se u toj štednji zaigraju, a znamo da postoje i cevi i limovi i kablovi i pkastike raznog nivoa kvaliteta.
Još kada negde izmišljaju toplu vodu pa omanu i u konstrukciji, (i)li sve to traljavo sklope, eto problema.
Onda se desi kupcu koji kupi na neviđeno da mu polovina nabavke od pre tri godine stoji ili često ispada.
E sad, i najkvalitetniji autobus, baš zbog kompleksnosti, zahteva kvalitetno održavanje. Nedopustivi su kvarovi tipa tog otpalog točka, ili sitniji kvarovi čije ignorisamje vosi do većih, posledičnih. Uz kupovinu, odmah mora da se reši i snabdevanje delovima prema specifikacija proizvođača. Posebno je to problem kod velikih nabavki, gde će u približno vreme stići za zamenu ogroman broj istih delova. Isto je i sa karoserijskim delovima koji često stradaju po prirodi gradske vožnje. Već smo viđali da vozila doživljavaju udese odmah, prvog dana po izlasku. I sad, vozilo treba da stoji mesecima do okončanja javne nabavke zbog migavca i fara ili šoferke. Od toga pa do kanibalizacije prvog sledećeg koji će ispasti zbog drugog problema, kratak je put, a veoma dug kasnijeg podizanja. Nekad i nemoguć.
Zato je važno da su kupuju proverena vozila, dokazana u gradovima sličnog opterrćenja, testirana pa specifikacijom kupca prilagođena uslovima u kojima će provesti vek. A to je prestalo odavno. Sas se nabavke sprovode kampamjski, kao gašenje požara, kad već počne da gori pod nogama. Zato su od tih jednokratnih isporuka velikih lotova bolje periodične, ali redovne, nabavke, gde bi se imalo vremena da na osnovu prethodnih iskustava, utiče na proizvođača i prave specifične izmene. Ovako, kupiš 100-200 na neviđeno (ne obiđeš ih čak ni u proizvodnji) i posle gataš koliko će ih crći na početku, kad bi trebalo da su nosioci posla.
 
Hvala Bogu da se polako resavamo Solarisa, najgori autobusi... Zarkovo, Vidikovac... Svako ko je ziveo tamo zna da ce ostati upamceni po ( iako jako dobrom odrzavanju ) autobusi kao cesto kvarljivi... Za poslednjih godinu dana su pobedili sve privatnike ubedljivo...
Ako su ti Solarisi problem i smetaju ti, ja stvarno ne mogu da zamislim kakvo mišljenje imaš o novim BMC konstrukcijama.

Razlika je nebo i zemlja.
To što se Solarisi kvare je posledica neodržavanja a ne nekvaliteta.

Ali dobro, svako ima pravo na mišljenje, a ja se sa njim ne slažem, I mogu da kažem da je ogromna greška i šteta prema građanima izvršena kada su oprali pare na ovom Turskom smeću, umesto pouzdanog konkurenta, koji je dostavio jeftiniju ponudu.

Vesiću, ajde priznaj da si ti.
 
Ccc verovatno za izgovor nađu otpadanje točkova u Saragosi. :violina:

Inače zaboravi da kažem da su ispadi BMC-a postali veoma uočljivi. Na 88 osim Solarisa Japanci, čak i raspali N. Čekao oko 6 kod Sava centra bogami 10min iako nije bilo zastoja. Svi prolaze, samo se on ne pojavljuje ko 74. Kao da nije bilo očekivano, ne treba se ni iščuđavati više. Jedino iza čega treba stati to je neodobravanje te višegodišnje razorne prakse.
 
Vrh