Smederevac
Intermediate
Solarisi su nešto najbliže civilizovanom autobusu što je ovaj grad imao, barem za ovih 11 godina koliko živim u Beogradu.
Ik 103 rade, jutros 771 na 311Cuo sam negde informaciju da je trecina higera van funkcije...a ik-103 su poslali u presu...
Užasno vozilo... Kod mene danas Conecto #182, IK112LE #3212, i 2 Higera #3423 & #3448.Ik 103 rade, jutros 771 na 311
Претргли се и они да чувају аутобусеNauke i tehnike.
Već par nedelja ako ne i duže primećujem da prođe tek poneki Higer, obično bez putnika. Jednostavno ih ne viđam čak ni "na kosmajskom terenu". Na linijama sve više Konekta koji su nadživeli Japance. Recimo na 30 su po dolasku Higera svi polasci bili opsluženi njima, sada jedan il nijedan (ako ima jedan onda je upravo on najčešći uzrok neobavljenih polazaka). Na 53 ako ih im 3-4 komada pa ne znam. Viđao sam i IK103 i mutante, ali glavnina su sad konekti i to matori. Pre samo godinu dana Higer je na toj liniji bio dominantan model uz koji su se viđali M, LE i noviji konekti iz 2005. Čak i na 70 je postala nemoguća misija uhvatiti Higer. Na 38L su isto vozili, sad ne možeš ni LE, a kamoli Higer da vidiš. Sve Konekto ako mi veruješ. Kad se prisetiš koliko ih je zapravo preostalo i od onako malog broja ima lako zaključiš da je situacija alarmantna i u solo podsistemu. To nas inače čeka i sa zglobnim, a već po dolasku novih je moguće videti kako već počinju serijski kvarovi. Solarisi nisu ni blizu toliko falični bili.Cuo sam negde informaciju da je trecina higera van funkcije...a ik-103 su poslali u presu...
Kad već pomenu Japance, juče sam se vozio Japancem kratko na 601. Trocifreni karaburmin, ne mogu da se setim broja. Zaista u očajnom stanju, ne peru ih a vrata više ne mogu ni da se zatvore na 0C. I to ti poslužuje onu Galeriju. Tuga. Čim sam ušao pomislio sam da mi je to možda i poslednja vožnja tim modelom autobusa. Solo verzijom se odavno nisam vozio ali mi je u sećanju ostala svakodnevna vožnja po dolasku 2003. godine. Ni u dvestakec nisam odavno ušao, a bogami ni u zglobni N. Sad kako stigoše BMC i Solaris je znatno proređen, a posebno M. Osim zglobnih BMC najčešće mi nailaze raznorazni solo Turci jer su isti zaposeli većinu brojnih solo linija. Sve su to posledice nazadne politike upravljanja javnim prevozom. Moglo je tu još štošta da se sačuva, da se dotera kao konekti, i zglobno i solo.
Ma kaki, ne bi lenštine dale ni da im platiš. Nažalost to je taj balkanski mentalitet sirotinje koja živi danas za sutra. Ništa se ne planira unapred, mrzi ih da se posvete postizanju odloženih rezultata. Zato im je lakše da ih pošalju na otpad i dobiju kakvu siću koju će u najkraćem roku spiriti hroničnom neefikasnošću koja zapravo dolazi do našeg džepa.Dajte po jedan za muzej!
Živi su još. 775 na 104 danas.Ik 103 rade, jutros 771 na 311
Ne znam šta je tužnije... To što su ih zamenila katastrofalna vozila ili to što su završili kao poslednje smeće.
To znači da su stvarno dotakli dno. Nadam se da će to značiti bolje dane za neke kosmajske linije.Ikarbus 103 775 i Ik 201 939 vraćeni iz Kosmaja u saobracaj već posle par nedelja kako su završili tamo. A od 1.1. se najavljuju podele pogona na mnogim linijama radi smanjenja nulte kilometraže, deliće se mnoge linije kojima je isključenje sa odredjenog terminusa bliže drugom pogonu u odnosu na onaj koji drži liniju trenutno
Po meni, ako možemo da vozimo ik-103 i mutante i to van šihte, mogli smo i ik-201 barem u šihti. Ali, eto, može nam se da tako bacamo zglobove ko da ne znamo šta ćemo s njima koliko ih imamo! Kad sve stavimo na papir da tako kažem, za sad nismo ni loši kako je bilo planirano da bude. Trebali su kompletno svi ik-201, uključujući i one iz 2006. da idu na sečenje, a sa njima u paketu su trebali i svi Japanci i solo i zglobni, te mnogobrojni ik-218. Prema planovima s početka ove godine, u ovom periodu 90% zglobnih vozila nije trebalo da bude starije od 2012. godišta, s tim što bi onih 10% trebalo da čini uglavnom ik-218 iz 2008. Mnogo autobusa je već izgubljeno, te se zaista nadam da će se sada stati sa masovnim rashodovanjem starijih zglobova, naročito jer se BMC pokazao kao katastrofalno loše vozilo.npr 902 je bio jedan od najpouzdanijih rezervnih buseva u pogonu, ali eto njega bezveze na ovom groblju jer je tako odlučeno. ludilo mozga.
1029 isto ovde nikako nije mesto. i još nekim (i odavde i iz kosmaja).
ovo su većinom i solidno zdravi busevi inače (bar ovi s karaburme). 900 od ovih ikara s snimka jedini nije prolazio onaj standardni ćordolski remont. jeste da ima 6-7 godina od tih remonta ali daleko je to od nekog zabrinjavajućeg stanja. 857 je jedini bio u kvaru od letos, ostali su odvezeni tamo praktično s linije.
sve u svemu šihte su mogli da voze još par god i zlata bi vredeli, još leti kada su višak + nemaju klimu da se imobilišu to je dva meseca odmora.
zato su u pogonu ostale i neke 218ice koje služe samo tome da zvuče lepo kad se pročita inventar i da se pokvare kad izađu na liniju.
verovatno ste već videli da opet ne izlaze sve šihte...
Za stare ikarbuse se samo cekalo kad ce ih oterati. A mogli su jos.Sav besmisao povlačenja ovih autobusa sa Kresojevog snimka se najbolje vidi po tome što nisu imali vremena ni da im poskidaju ispravne validatore, već su ih samo oterali na livadu...
Mogu misliti onda po kojem su kriterijumu odlučili koji autobusi idu na livadu, a koji ostaju u pogonu...
Ajde što nisu u stanju da sačuvaju nekoliko primeraka za muzej, al mi nikad neće biti jasno jel moguće da makar ovi Japanci nisu mogli da se poklone nekom mestu u unutrašnjosti? Verujem da bi mogli još nekoliko godina da se voze.
apsolutno. tim pre što nema dovoljno vozača zglobovi moraju da imaju prioritet.Po meni, ako možemo da vozimo ik-103 i mutante i to van šihte, mogli smo i ik-201 barem u šihti. Ali, eto, može nam se da tako bacamo zglobove ko da ne znamo šta ćemo s njima koliko ih imamo! Kad sve stavimo na papir da tako kažem, za sad nismo ni loši kako je bilo planirano da bude. Trebali su kompletno svi ik-201, uključujući i one iz 2006. da idu na sečenje, a sa njima u paketu su trebali i svi Japanci i solo i zglobni, te mnogobrojni ik-218. Prema planovima s početka ove godine, u ovom periodu 90% zglobnih vozila nije trebalo da bude starije od 2012. godišta, s tim što bi onih 10% trebalo da čini uglavnom ik-218 iz 2008. Mnogo autobusa je već izgubljeno, te se zaista nadam da će se sada stati sa masovnim rashodovanjem starijih zglobova, naročito jer se BMC pokazao kao katastrofalno loše vozilo.