Šta je novo?

Autobusi

Od kog proizvđača autobusa bi grad trebao da kupi 100 novih zglobnih vozila na gas.

  • Solaris

    Glasovi: 238 95,2%
  • BMC

    Glasovi: 12 4,8%

  • Ukupno glasača
    250
Колико је Јапанаца у Новом Београду? Пошто сам на 41 видео 1304,1316,1323,1324 и 1331. Ако се не варам, има их доста мање него у Карабурми.
To sad više niko ne može reći tačan broj, jer je jedan deo Japanaca sa Karaburme završio u Kosmaju i njihova sudbina se ne zna, ali najverovatnije to sve ide pod presu.
Na Novom Beogradu je ostalo 14.
 
U Kosmaju su 863, 865, 937, 939, 953, kao i dva solo ik 103 775 i 776, ima ih verovatno još nekoliko koje nisam video
 
@Vinča307

Video sam posle 200 godina Higer #3521 na 307. malopre, vozio kod mene dugo.
Onda štaviše ovaj #3450 falinku, što mu pozadi fali lajsna tj zaštitna guma na zadnjim vratima, hladnije unutra nego napolju 🤣
 
To je njima najnormalnije, kod mene voze #3211 & #3212 I svi znaju da se zadnja nikad ne otvaraju.
Ne znam šta nije jasno narodu, tako je već godinama. Ta vrata su naknadno ubacili, nisu ni trebala da budu 🤟
Ne rade i na 3222 na 307, mogla su da budu urađena znatno bolje, eno u Arrivinom Volvou funkcionišu savršeno, a i prostor u tom zadnjem delu je znatno bolje odrađen pa ima dosta više prostora kod vrata
 
Danas sam imao priliku da se vozim u Volvo Hybridu na liniji 511 jednog Privatnika...BeoCity čini mi se. Nažalost nisam mogao da ga slikam jer mi se istrošila baterija ali utisak mi je neverovatan...ako ima neko fotografije nek podeli. Zaista dobar autobus.
 
Зато што је ex BKK.

Послато са M2102J20SG помоћу Тапатока
 
Informacije i koje sam ja dobio su da se vrata novih BMC-ova masovno kvare. Kažu u GSP-u da su kvarovi zbog naslanja putnika na vrata. To su normalni uslovi eksploatacije u Beogradu, ako BMC autobusi to ne mogu da izdrže dok su novi plašim se kako će se ponašati posle nekoliko godina.


Лакши кварови на новим зглобним аутобусима


Можда већина путника у јавном градском превозу нису аутомеханичари, али претходних дана нити их је вид преварио, нити осећај – насред трасе јесу се кварили ганц-нови БМЦ зглобни аутобуси. Да је кварова било, прекјуче није могао да нам потврди градоначелник Александар Шапић, јер није имао информације о томе, али зато јуче потврда о томе нашем листу стигла од ГСП „Београд”. Ипак, из овог предузећа поручују да је реч о лакшим кваровима. Како су рекли, на појединим новим зглобним аутобусима на гас забележени су квар врата као последица наслањања путника на њих и слични.


– Ти кварови отклањају се на дневном нивоу и отклања их овлашћени сервисер у складу са важећим уговором. Поред поменутих лакших кварова имали смо искључења возила са рада услед физичких оштећења стакала. Такође, првог дана имали смо и једну саобраћајну незгоду у којој је учествовало ново возило – кажу у ГСП-у.

Грађани су претходних дана објављивали слике и снимке на којима се виде нови БМЦ аутобуси, а уз које је истакнуто да су ганц-нова возила стала на траси због квара.
 
Na 307 novi red vožnje, ukinut šesti polazak gde je radio najbolji Higer na 307, 3531 koji je radio i poslednji polazak na liniji. Reda vožnje nema nigde, ni na okretnicama, kao ni na sajtu busevi.com i bgprevoz i zbog toga što nema reda vožnje sam kasnio na posao. Gužve su osetno veće i ovo je sramotno šta se radi na potezu 300, ali bitno je da se daju vozila na 3A, 21A, 40 i sad 96, a nama redukuj red vožnje iz 2015, a svi znaju koliko sad više stanovnika ima u Beogradu.
Edit: upravo sam našao red vožnje i ovo je stvarno sramotno, 2015 na liniji 307 je imalo 93 polazaka, sada ih ima samo 73. Ali samo nek ukidaju, kao narod nismo ništa bolje zaslužili. A vidim i da mi iz Vinče nismo jedini koji su zakinuti za red vožnje, menjan je red vožnje na još 305, 306 i 308
 
Poslednja izmena:
Најбоље би било да их пребаце све на линије преко Панчевца и линије попут 16, 27, 27Е, 65.
 
^^^Nisu ni za te nabrojane. Mogu na sporedne i lakše periferne poput 36, 51 (do Prokopa recimo), 92, 101, 108, 531 (i 533 za zadušnice), 610 (možda), 611, 703 i 706E. Sve što prepuno planinari ne može.

Pomogao bi nam samo zakon o debarmentu. Kad bi svaki prevarant posle uvaljivanja đubreta na tenderu bio isključen u narednih par decenija (taman dok ne propadne) pazio bi bar druge da ne obmane.

Kažu da su polovnjaci mačke u džaku. Pa ne bi se baš zaletao s takvom tvrdnjom. Dodao bih "uslovno" jer ako ne visiš 24h na proizvodnoj liniji radi prijavljivanja nedostataka novi istočni mogu biti samo divlje mačke u džaku. Polovni možeš da pregledaš od trapa do klime pre nego što ga kupiš, za razliku od tendera gde uzimaš "đuture" i što valja i što ne valja.

Dešavalo se i svetskim proizvođačima da isporuče falične serije, ali nikada nije bio isti problem, niti gomila različitih istovremeno. Isto je i sa automobilima koji se povlače nakon otkrivenog problema.
 
Uopšte nije mačka u džaku kupovati polovno vozilo renomiranog proizvođača iz zemalja sa zapada, jer su ta vozila em kvalitetna, em su odlično održavana. Ovo polovni Arrivini volvoi su fenomenalni, vožnja sa njima je pravo uživanje u odnosu na Bmc i Higer, motor odlično vuče i tih je, nijedno jedino staklo je lupa, niti se ijedan panel trese, trap takođe odličan i ne udara jako po rupama. Polovna vozila su odlično rešenje i trebalo bi o tome razmišljati u narednim godinama jer će sigurno biti mnogo problema sa Bmc i Higerima i nabavka vozila će biti neophodna vrlo uskoro, a i Solarisi polako stare i ulaze u drugu deceniju rada
 
Nemojte prijavljivati "sitnice" jer to sto na jednom busu ne rade vrata, znaci da ce oni sa druge linije skinuti vozilo i onda se haos samo prebacuje sa linije na liniju. Samo kuka i motika nam mogu pomoci, zna se i gde, u centru.
 
Dešavalo se i svetskim proizvođačima da isporuče falične serije, ali nikada nije bio isti problem, niti gomila različitih istovremeno. Isto je i sa automobilima koji se povlače nakon otkrivenog problema.
Da, na primer, jedan poznati primer iz okruženja je bio u Rijeci..
Tamošnji "Autotrolej" je kupio 10 zglobnih Citara, medjutim došlo je do učestalih kvarova ovog modela, na kraju je odradjena kompenzacija gde je uzeto 10 novih Conect-a, za neke smešne pare...
Sve u svemu retko se dešava, a i renominirani proizvođači se trude da rešavaju probleme, jer znaju koliko bi im smanjilo ugled u slučaju nekog većeg skandala...
 
Na 307 novi red vožnje, ukinut šesti polazak gde je radio najbolji Higer na 307, 3531 koji je radio i poslednji polazak na liniji. Reda vožnje nema nigde, ni na okretnicama, kao ni na sajtu busevi.com i bgprevoz i zbog toga što nema reda vožnje sam kasnio na posao. Gužve su osetno veće i ovo je sramotno šta se radi na potezu 300, ali bitno je da se daju vozila na 3A, 21A, 40 i sad 96, a nama redukuj red vožnje iz 2015, a svi znaju koliko sad više stanovnika ima u Beogradu.
Edit: upravo sam našao red vožnje i ovo je stvarno sramotno, 2015 na liniji 307 je imalo 93 polazaka, sada ih ima samo 73. Ali samo nek ukidaju, kao narod nismo ništa bolje zaslužili. A vidim i da mi iz Vinče nismo jedini koji su zakinuti za red vožnje, menjan je red vožnje na još 305, 306 i 308
Ništa neobično brate, to je za njih normalno... I kada ima red vožnje na potezu 300 se on ne poštuje, jer nema vozila, a kada ima vozila nema vozača, kada svega ima ako crkne na nekoj liniji bliže centru, prebaciće vozilo, pa će opet faliti, nema veze navikli smo mi da čekamo.
Čim stignu neka vozila u SP KOSMAJ, gospoda gledaju koju će još liniju da uzmu (21A,40,96), pa onda isto sivilo... Onda uzmu neka vozila iz drugih pogona pa ih izrendaju I to je vrzino kolo.

Sve u svemu, idealna vizija i optimum, jo# malo pa utopija 😎😎😎
 
Da, na primer, jedan poznati primer iz okruženja je bio u Rijeci..
Tamošnji "Autotrolej" je kupio 10 zglobnih Citara, medjutim došlo je do učestalih kvarova ovog modela, na kraju je odradjena kompenzacija gde je uzeto 10 novih Conect-a, za neke smešne pare...
Sve u svemu retko se dešava, a i renominirani proizvođači se trude da rešavaju probleme, jer znaju koliko bi im smanjilo ugled u slučaju nekog većeg skandala...
Upravo sam na "Mečku" i mislio, ali ne na manju isporuku, već na skandal sa Berlinom i Londonom. U Berlinu su menjali delove pa su prestali da gore, ali u Londonu znamo kako se završilo posredstvom politike (falična serija bila je izgovor za povlačenje neželjenih zglobova). Na kraju ni London nije prestao da ih nabavlja u drugom obliku (solo 12 i 10,5m), kao ni drugi gradovi koji otkupljene prepravljene stare zglobove koriste i danas.

Ali to je bio ozbiljan fabrički propust koji se mogao ispraviti. Teško da se može ovde sve rešiti bez zamene čitzavih sklopova. Znači trebalo bi da ih vrate u fabriku, ne u servis, ne na doradu već preradu koja bi obuhvatala zamenu svih vrata novim prethodno rigorozno pojedinačno testiranim, zamenom novim izdržljivijim panelima isl. Ostalo što je krivica naručioca (poput spoljnih i unutrašnjih displeja, rasporeda, kolorita) ne bi bilo moguće ispraviti, ali bi se svakako moglo sprečiti pri narednim nabavkama.

Ako se ne varam delegacija GSP je obilazila mercedesov pogon u Istanbulu pre isporuke druge, manje serije Conecta. Nova serija nije smela biti lošija, što evo vidimo u praksi na remontovanim primercima koji su posle višemesečne upotrebe u boljem stanju od najnovijih vozila tek izašlih s proizvodne linije.
 
Ovako situacija stoji. Sigurno gubimo (u narednih par meseci sledeca vozila: ostatak fapova/mutanata (ako vec nisu u presi, mada sam video neke nedavno) ovo malo starih ikarbusa (103 i 201-06) sto je ostalo, japance. Nece jos dugo (max par godina) poziveti ni connecti i N serije (112 i 218) koji su vec rashodovani u jednom delu.

Ako tako nastave ostaju: "srpski mercedesi" , ikarbusi 218 iz 2013, BMC (ne predobri autobusi koji se vec kvare), novi ikarbusi iz 2018, higeri i solarisi. Ako izuzmemo ove poslednje, vecina njih nece imati svetlu buducnost (za max 5 godina ce pola biti pokvareni) . Ako se nesto novo ne nabavi, gsp ceka kataklizma.
 
Vrh