Sam je rekao da su svoje odradili, pre dolaska Bmca sam se vozio gb. 900 na 31 i stvarno se vidi da su istrošeni i da više nisu za redovan saobraćaj osim da nekad uskoce kao zamena. Ikarbus jeste bio mačka u džaku i nekad ćeš dobiti dobar bus, a nekad kante, ali su svakako u odnosu cene i kvaliteta top vozila za Higer i Bmc, na renomirane proizvodjace u Beogradu možemo da zaboravimo nakon odbijanja solarisa za trole i buseve i moramo da se pomirimo sa time i iz tog razloga ih poredimo sa Bmc i Higerom. Šta ja imam da ih poredim sa novim vozilima renomiranih proizvodjaca kada isti nikada neće videti beogradske ulice. A o tužbi za Bmc sam pričao da isto treba da uradi Beograd odmah, u Novom Sadu se čak i drže dobro jer voze po ravnicama i motor se ne opterećuje puno. Ja sam za 2 nedelje rada video više pokvarenih Bmcova za 2 nedelje, nego Higera za 3 godine .
Bićemo realni. Da imamo normalno uređenje gradskog prevoza, ik-201 bi svoju karijeru završili još pre nekoliko godina, a ik-218 ne bi ni dočekali svoj deseti rođendan. Da je to uređenje normalno, sva ta vozila koja bi rashodovali bi zamenili daleko boljim, modernijim i kvalitetnijim autobusima istog tipa. Ali, mi nit živimo u uređenoj državi, nit imamo uređen gradski prevoz. Silne ikarbuse koje smo rashodovali tokom 2018. i 2019. smo zamenili solo BMC-om i Higerom i tako sahranili linije 27E, 53, 75, 89, 96, 105 i potez 600, a do nedavno i linije 43, 65 i 83. Sa tim nekontrolisanim rashodom ikarbusa koji za neku gospodu više nisu bila vozila na njihovom nivou smo otišli toliko daleko da do pre dve nedelje faktički nije bilo linije u GSP-u na kojoj nisu radila solo vozila, a sve je to posledica rashodovanja starijih vozila. Okej, ikarbusi su zaista (bili) stara i dotrajala vozila, bilo je primeraka koji odavno nisu bili za ulicu i morali su u rashod, ali toliko masovno i u ovom trenutku sigurno ne. Naravno, ne bi bilo pohvalno da oni nastave da nas služe još 2-3 godine, ali nije ni pohvalno što nas "mutanti" i dalje služe iako su svoju karijeru završili 2019. ali je situacija bila takva da oni nisu mogli da idu u rashod jer su se nova vozila pokazala tako sjajno kako jesu, pa su isti ti "mutanti" nakon više meseci vraćeni u saobraćaj. Činjenica je da mi nismo u situaciji da toliko olako i masovno rashodujemo autobuse, naročito ne zglobne, jer nemamo ništa adekvatno što bi zamenilo iste te autobuse kojih se rešimo. To što imamo na raspolaganju treba da koristimo dokle god ne dobijemo nešto što će zaista zameniti to staro i dotrajalo. Čisto da podsetim da je bio plan da i Japanci svi odu u rashod čim stigne zglobni BMC, pa da se to desilo (a nije još uvek), koliko bi se nama poboljšao javni prevoz? Realno, koliko je uopšte poboljšan sa sve 100 novih zglobnih autobusa i činjenicom da je i dalje na ulici dosta Japanaca i ono od preostalih ik-201 iz 2006. Samo 65 je sa 60% solo linije prešla na gotovo potpuno zglobnu. Ako ima još neka od dolaska BMC-a da je to doživela, dodajte je slobodno. Ostatak je bio dovoljan da se solaći sklone sa 16, 17, 18, 23, 27, 43, 52, 56, 77, 83, 85, 88 i 101 i naglašavam da na svim tim linijama opet rade stara vozila, odnosno Japanci, što mislim da sasvim dovoljno govori koliko se sve poboljšalo. Svi smo očekivali da će bar 27E u Karaburmu, a 53 u Novi Beograd, ali se jednostavno toliko preteralo sa tim rashodovanjem zglobova da mi opet nemamo zglobne za te linije i pored 100 novih zglobnih. Kad Kosmaju daš pola 96-ice sa kojom taj pogon ama nikakve veze ni u ludilu najvećem nema, onda znaš koliko je sati. To je kao da Zemunu daš potez 300.
Za sada je i više nego odlično što ik-201 i ono Japanaca samo stoji u Kosmaju i nije otišlo na sečenje, jer ako se ovo ludilo sa gasnim BMC-om nastavi, nije isključeno da svi ti "krševi" koji su završili svoje opet izađu na linije preko noći, baš kao što su i povučeni preko noći.
A ako se otarasimo svih preostalih Japanaca, opet ćemo se gužvati u solo BMC-u na najprioritetnijim linijama.