Šta je novo?

Autobusi

Od kog proizvđača autobusa bi grad trebao da kupi 100 novih zglobnih vozila na gas.

  • Solaris

    Glasovi: 238 95,2%
  • BMC

    Glasovi: 12 4,8%

  • Ukupno glasača
    250
Sramno je kako pričaju kao da je sve savršeno i kao da mi nemamo oči i uši pa ne vidimo svakodnevno pokvarene Bmc kante i ne čujemo konstantne razgovore vozača gde su veoma nezadovoljni vozilima i video sam vozača na 17-ici koji je bas pobesneo zbog Bmc-a 3536, a danas su se takođe žalili vozači u Bmcu 3538 na 17 pri razmeni smena
Evo jedne zanimljive vesti. Noćas sam dobio infomaciju da je JGSP Novi Sad tužio BMC zbog ogromnoh broja fabričkih grešaka poslednje isporučene serije solo autobusa. Videćemo koliko će daleko izgurati ovo, ali očigledno da se nešto krčka. Bila je javna tajna verovatno do sad.
 
Sam je rekao da su svoje odradili, pre dolaska Bmca sam se vozio gb. 900 na 31 i stvarno se vidi da su istrošeni i da više nisu za redovan saobraćaj osim da nekad uskoce kao zamena. Ikarbus jeste bio mačka u džaku i nekad ćeš dobiti dobar bus, a nekad kante, ali su svakako u odnosu cene i kvaliteta top vozila za Higer i Bmc, na renomirane proizvodjace u Beogradu možemo da zaboravimo nakon odbijanja solarisa za trole i buseve i moramo da se pomirimo sa time i iz tog razloga ih poredimo sa Bmc i Higerom. Šta ja imam da ih poredim sa novim vozilima renomiranih proizvodjaca kada isti nikada neće videti beogradske ulice. A o tužbi za Bmc sam pričao da isto treba da uradi Beograd odmah, u Novom Sadu se čak i drže dobro jer voze po ravnicama i motor se ne opterećuje puno. Ja sam za 2 nedelje rada video više pokvarenih Bmcova za 2 nedelje, nego Higera za 3 godine .
 
Данас сам 17 минута чекао аутобус код Цркве Светог Димитрија на Новом Београду иако ту стаје десетак линија.
 
Sam je rekao da su svoje odradili, pre dolaska Bmca sam se vozio gb. 900 na 31 i stvarno se vidi da su istrošeni i da više nisu za redovan saobraćaj osim da nekad uskoce kao zamena. Ikarbus jeste bio mačka u džaku i nekad ćeš dobiti dobar bus, a nekad kante, ali su svakako u odnosu cene i kvaliteta top vozila za Higer i Bmc, na renomirane proizvodjace u Beogradu možemo da zaboravimo nakon odbijanja solarisa za trole i buseve i moramo da se pomirimo sa time i iz tog razloga ih poredimo sa Bmc i Higerom. Šta ja imam da ih poredim sa novim vozilima renomiranih proizvodjaca kada isti nikada neće videti beogradske ulice. A o tužbi za Bmc sam pričao da isto treba da uradi Beograd odmah, u Novom Sadu se čak i drže dobro jer voze po ravnicama i motor se ne opterećuje puno. Ja sam za 2 nedelje rada video više pokvarenih Bmcova za 2 nedelje, nego Higera za 3 godine .
Bićemo realni. Da imamo normalno uređenje gradskog prevoza, ik-201 bi svoju karijeru završili još pre nekoliko godina, a ik-218 ne bi ni dočekali svoj deseti rođendan. Da je to uređenje normalno, sva ta vozila koja bi rashodovali bi zamenili daleko boljim, modernijim i kvalitetnijim autobusima istog tipa. Ali, mi nit živimo u uređenoj državi, nit imamo uređen gradski prevoz. Silne ikarbuse koje smo rashodovali tokom 2018. i 2019. smo zamenili solo BMC-om i Higerom i tako sahranili linije 27E, 53, 75, 89, 96, 105 i potez 600, a do nedavno i linije 43, 65 i 83. Sa tim nekontrolisanim rashodom ikarbusa koji za neku gospodu više nisu bila vozila na njihovom nivou smo otišli toliko daleko da do pre dve nedelje faktički nije bilo linije u GSP-u na kojoj nisu radila solo vozila, a sve je to posledica rashodovanja starijih vozila. Okej, ikarbusi su zaista (bili) stara i dotrajala vozila, bilo je primeraka koji odavno nisu bili za ulicu i morali su u rashod, ali toliko masovno i u ovom trenutku sigurno ne. Naravno, ne bi bilo pohvalno da oni nastave da nas služe još 2-3 godine, ali nije ni pohvalno što nas "mutanti" i dalje služe iako su svoju karijeru završili 2019. ali je situacija bila takva da oni nisu mogli da idu u rashod jer su se nova vozila pokazala tako sjajno kako jesu, pa su isti ti "mutanti" nakon više meseci vraćeni u saobraćaj. Činjenica je da mi nismo u situaciji da toliko olako i masovno rashodujemo autobuse, naročito ne zglobne, jer nemamo ništa adekvatno što bi zamenilo iste te autobuse kojih se rešimo. To što imamo na raspolaganju treba da koristimo dokle god ne dobijemo nešto što će zaista zameniti to staro i dotrajalo. Čisto da podsetim da je bio plan da i Japanci svi odu u rashod čim stigne zglobni BMC, pa da se to desilo (a nije još uvek), koliko bi se nama poboljšao javni prevoz? Realno, koliko je uopšte poboljšan sa sve 100 novih zglobnih autobusa i činjenicom da je i dalje na ulici dosta Japanaca i ono od preostalih ik-201 iz 2006. Samo 65 je sa 60% solo linije prešla na gotovo potpuno zglobnu. Ako ima još neka od dolaska BMC-a da je to doživela, dodajte je slobodno. Ostatak je bio dovoljan da se solaći sklone sa 16, 17, 18, 23, 27, 43, 52, 56, 77, 83, 85, 88 i 101 i naglašavam da na svim tim linijama opet rade stara vozila, odnosno Japanci, što mislim da sasvim dovoljno govori koliko se sve poboljšalo. Svi smo očekivali da će bar 27E u Karaburmu, a 53 u Novi Beograd, ali se jednostavno toliko preteralo sa tim rashodovanjem zglobova da mi opet nemamo zglobne za te linije i pored 100 novih zglobnih. Kad Kosmaju daš pola 96-ice sa kojom taj pogon ama nikakve veze ni u ludilu najvećem nema, onda znaš koliko je sati. To je kao da Zemunu daš potez 300.
Za sada je i više nego odlično što ik-201 i ono Japanaca samo stoji u Kosmaju i nije otišlo na sečenje, jer ako se ovo ludilo sa gasnim BMC-om nastavi, nije isključeno da svi ti "krševi" koji su završili svoje opet izađu na linije preko noći, baš kao što su i povučeni preko noći.
A ako se otarasimo svih preostalih Japanaca, opet ćemo se gužvati u solo BMC-u na najprioritetnijim linijama.
 
Poslednja izmena:
Evo jedne zanimljive vesti. Noćas sam dobio infomaciju da je JGSP Novi Sad tužio BMC zbog ogromnoh broja fabričkih grešaka poslednje isporučene serije solo autobusa. Videćemo koliko će daleko izgurati ovo, ali očigledno da se nešto krčka. Bila je javna tajna verovatno do sad.
Nek im je sa srećom. A ovde putnici treba da tuže grad koji je osim nebulozne tenderske dokumentacije (znači problem prevazilazi odgovornost proizvođača) otkačio bolju ponudu. Ili možda državu koja se pravi da ništa ne zna iako je do guše upetljana.

Mislim da smo postali suviše pasivni, ali možda NS napravi presedan, pa ishod spora dovede do donošenja zakona o debarmentu. Ameri imaju samoobjašnjiv naziv za takve proizvode - limuni.
 
Nek im je sa srećom. A ovde putnici treba da tuže grad koji je osim nebulozne tenderske dokumentacije (znači problem prevazilazi odgovornost proizvođača) otkačio bolju ponudu. Ili možda državu koja se pravi da ništa ne zna iako je do guše upetljana.

Mislim da smo postali suviše pasivni, ali možda NS napravi presedan, pa ishod spora dovede do donošenja zakona o debarmentu. Ameri imaju samoobjašnjiv naziv za takve proizvode - limuni.
Džabe i da tuže Grad. Mnogo su se namučili i ugradili s tim tenderom da bi dopustili takvu javnu sramotu. Pa evo već sad na ove kvarove odgovaraju da je problem sa vratima, a BMC crkava po celom gradu.
Uporediti Volvo koji je nabavila Arriva sa bilo kojim turskim kršem i niko ne mora da bude poznavalac autobusa da bi primetio ogromnu razliku između kvalitetnog autobusa i sklepane krntije.
 
Poslednja izmena:
Džabe i da tuže Grad. Mnogo su se namučili i ugradili s tim tenderom da bi dopustili takvu javnu sramotu. Pa evo već sad na ove kvarove odgovaraju da je problem sa vratima, a BMC crkava po celom gradu.
Uporediti Volvo koji je nabavila Arriva sa bilo kojim turskim kršem i niko ne mora da bude poznavalac autobusa da bi primetio ogromnu razliku između kvalitetnog autobusa i sklepane krntije.
Pokušavaju da prikriju tu sramotu, ali teška priča jer i najveći laici u vezi autobusa vide pokvarene nove autobuse na ulicama i tek će svi biti besni kad budu ostajali u kvaru u večernjim satima. Ipak mislim da je bolje da ostanu u gradu jer je tu manja šteta ako se pokvare, nego u prigradu gde je red vožnje mnogo redji
 
Džabe i da tuže Grad. Mnogo su se namučili i ugradili s tim tenderom da bi dopustili takvu javnu sramotu. Pa evo već sad na ove kvarove odgovaraju da je problem sa vratima, a BMC crkava po celom gradu.
Uporediti Volvo koji je nabavila Arriva sa bilo kojim turskim kršem i niko ne mora da bude poznavalac autobusa da bi primetio ogromnu razliku između kvalitetnog autobusa i sklepane krntije.
Mnogo toga imaju da izgube, mada je teško reći da mučan i drugotajan, u javnosti pomno ispraćen spor ne bi dao kakve-takve rezultate ili bar bio pokretač ozbiljnijih promena. Napomenuo bih da problem uopšte nije u njima već praktično u svima ostalima. Gde mačke nema i miševi kolo vode.

Dovoljno ih pritisni i videćeš rezultate. Takvim stavom bi samo nastavili vožnju njihovim kotrljajućim izmetom. Nisu oni još ušli u ozbiljan sudski spor, a rekao bih da su zaradili ne jedan već nekoliko za vrlo kratko vreme samo što se prevoza tiče.
 
Nek im je sa srećom. A ovde putnici treba da tuže grad koji je osim nebulozne tenderske dokumentacije (znači problem prevazilazi odgovornost proizvođača) otkačio bolju ponudu. Ili možda državu koja se pravi da ništa ne zna iako je do guše upetljana.
Pored svog ovog javašluka, pametnjakovići koji ne pamte kada su zadnji put koristili javni prevoz još hoće da uvedu obavezan ulaz na prva vrata. Vrata se već kvare na novim novcijatim busevima, a sad još treba da se pravimo da svi imaju samo jedna vrata, čak i zglobna vozila. Takva mera je recept da se saobraćajni haos u gradu udvostruči preko noći i da već paklena vožnja furgon-busevima za narod postane još nepodnošljivija.

Mislio sam da je Šapić barem minimalno normalnija osoba od Vesića, ali čak ni njemu nikada nije pala na pamet jedna ovakva nebuloza. Izgleda da je tačna ona narodna, "s kim si, takav si".
 
Da budem iskren, ne znam otkud ova slika na mom računaru, dal sam je preuzeo sa nekog sajta ili nešto treće... Uglavnom da je u pitanju starija slika koja datira iz vremena kad nam pojmovi "BMC" i "Higer" , na svu sreću, nisu bili poznati. Siguran sam da su ik-201 mnogima od nas obeležili detinjstvo i da je njihov rashod u neku ruku i rastanak sa nečim što je obeležilo jedan deo naših života. Mislim da će se još mnogo godina pričati o ovim vozilima i da će zauvek ostati u sećanju. U vreme kad su bili išarani raznoraznim reklamama, priznajem, bili su mi najzanimljiviji, a specifičan zvuk njihovih motora nikada neću moći da zaboravim. Koliko mi je samo kao klincu to zvučalo tako moćno :)

Da se prisetimo kako je to nekad izgledalo, kad su nam ik-201 sa reklamama bili svakodnevnica. U ovom slučaju mislim da je u pitanju reklama za "Bingo".

Linija 101, garažni broj i godina nepoznati :)
101
Гаражни број 1083.
 
Мутант 495 данас ради на 3А. Живи су!
Evo ga Ikarkrš kod mene na 305, #771... Užas majko mila, jedva ide i mnogo cima.
Pored njega video sam i #752, a na 307 #210.

Svakog dana sve gore kante stavljaju, pred toga što su nam proredili red vožnje.
Jes da idu krševi, ali makar ne poštuju red vožnje 🫠
I onda spominju ulazak samo na prva, pa u tim slučajevima prvi će stradati nedužni vozači.

Mislim da će se nezadovoljan građani uskoro okupiti da blokiraju Smederevac kod Vinče, u špicu.
Bar sam video čitate mnogo nezadovoljnih ljudi na fb.
 
Evo danas avanture od Franša do Trošarine.

Čekam da mi 33 ili 9A naiđu skoro 15 minuta, posle čega dolaze dve 9A za redom a 33 i dalje nema. Jedan 9A je Solaris pun, drugi Karaburmin Japanac 866 prazan. Ulazim u Japanca, i nedugo posle stajališta Kralja Vladimira nas iseče žena u automobilu i udare se pošteno.



Ništa, izlazimo mi svi i na sledeće stajalište da sačekamo drugi autobus. Međutim, 20 minuta nema nijeenog autobusa, posle čega dolazi Arrivin MAZ prepun na 33, ne može se ući, ljudi vise sa vrata. Nekako uspeh da uđem, ne znam ni ja kako. Pritom, druga vrata ne rade, tako da svako ko želi da izađe mora da se probija kroz one silne ljude unutra da bi došao do prvih vrata gde može da izadje. Inače autobus vozi sa šoferkom napuklom, a vozačkog stakla nema, isto je razbijeno. Dođosmo do Trošarine, i MAZu ladno otpadne desni retrovizor. Svi izađosmo i čekamo tamo drugu 33, koja je došla posle nekih 15 minuta čekanja. Naravno ni 1/4 nije uspela da uđe u autobus.
 
Zna li neko od insajdera zbog čega staju BMC, šta je to što ih ostavlja po ulici?
Pominjete problemie sa vratima. Pa nije valjda da zbog neislravnih vrata stoje (ok, možda ne mogu da se zatvore pa neće da krenu, ali to je previše banalno)
 
neki dan prisluškivao sam vozača BMC koji je pričao telefonom (imao je slušalice) sa drugim vozačem. Mnogo se žalio na autobus, nisam ukapirao zašto, nazivao ga kršem, pa se žalio "kako je baš njemu dopalo to da ga vozi, moliće neku Dijanu ili sl. da ga vrati na staro vozilo", da je previše spor i ne može da uhvati zelene talase, a stvarno, sve je gađao crveno svetlo. Izgleda da ti busevi nemaju dobar start, meni je inače vožnja bila udobna, unutra toplo, čisto, još uvek miriše na novo
 
Isekoh patiku malopre na tursku kršinu. Negde sa strane krila vrata, znači na ''ivicama'' da se tako izrazim, dole ispod ima neko smeće od lima koje nisu savili ili isekli i ako kojim slučajem čovek izlazi pribijajući se uz vrata (što je u današnjem Beogradu redovna pojava od 7 do 22 h), vrlo lako može da mu zapne patika za to g**no od lima i da je iseče ili izgrebe.


A ljudi neka pišu posle opet ''Vesić je za Šapića Branko Pešiš'' i ''pravićemo mi Vesića od blata''. Ne, ja takvu štetočinu i kancer neću nikada praviti niti priželjkivati, osim u slučaju kada bi mi se dale odrešene ruke da ga privedem pravdi i istu primenim na njemu. Bestraga mu glava (da ne kažem nešto gore, narodnije) i je**le ga turske kršine.
 
Zna li neko od insajdera zbog čega staju BMC, šta je to što ih ostavlja po ulici?
Pominjete problemie sa vratima. Pa nije valjda da zbog neislravnih vrata stoje (ok, možda ne mogu da se zatvore pa neće da krenu, ali to je previše banalno)
Vrati se nekoliko stranica unazad i imaš detaljan tekst gde je neko preneo detaljnu poruku jednog vozača, ali pre svega je problem sa snagom motora i njegovim pregrevanjem
 
Zna li neko od insajdera zbog čega staju BMC, šta je to što ih ostavlja po ulici?
Pominjete problemie sa vratima. Pa nije valjda da zbog neislravnih vrata stoje (ok, možda ne mogu da se zatvore pa neće da krenu, ali to je previše banalno)
Problem sa vratima je zvanični odgovor GSP-a na pitanje novinarima da li je istina da nova vozila imaju kvarove.
 
Vrh