Šta je novo?

Autobusi

Od kog proizvđača autobusa bi grad trebao da kupi 100 novih zglobnih vozila na gas.

  • Solaris

    Glasovi: 238 95,2%
  • BMC

    Glasovi: 12 4,8%

  • Ukupno glasača
    250
Sramno, da sramnije ne može, ja sam možda 2-3 puta video vuču Solarisa, za DEVET GODINA i nisam video ovoliko pokvarenih Solarisa koliko sam Bmc-a za nedelju dana. Tvrdim od prvog dana da su ovo gore kante i od Higera i da smo ga tek ugasili. Vozio se danas sa Ikarom 3282 na 15 i mogu da kažem da su Ikarbusi odlična vozila za ove turske kante i još su jeftiniji sa Man šasijom
 
Jos jedna stvar: j***li ih goli metlani rukohvati.
I plastični rukodržači koji klize niz šipku, umesto da je stavljena bar gumeni rukodržač kao kod Mazova kog možeš da pritisneš rukom i onda on ne klizi. Vozio sam se danas po prvi put u Arrivinom Volvou na 48 i ono je nebo i zemlja u odnosu na Higer i Bmc kante, tačno se vidi šta je renomirani proizvođač, a šta su kante sa istoka
 
Loši jesu, ali za ovih par vožnji koje sam doziveo do sad uživao sam u njima na 17 ici, i mislim da ne može da se poredi sa onim skrndeljima koji još postoje u zemunu, ja prvi taj ikarbus necu praviti od blata a porasao sam u njemu, tj u mnogo starijim primercima nego ovi danas, koji su bili malko bolji, jer beograd zaslužuje da dobije prevoz kakav imaju svetske metropole a ne truli ikarbusi od 15-20 godina za koji su mnogi građani vezani kao da je on od zlata, a zaboravljaju devedesetih da su mu delovi po autoputu ispadali iz fabrike do garaža pri isporukama.
A svi ovi sto pljuju bmc zaboravljaju da svaka serija autobusa ima kvarove dok se ne uhoda, normalno je da neće doživeti tu slavu starih ikarbusa koji su sklepavani po garažama kao lego kockice što varenih šasija dosta puta, što problema sa produvanim motorima posle 10-12 godina i ogromnog sloja zagađenja godinama posle, a moglo je to da se radi sa tim vozilima jer su ta vozila kao fića i yugo, "klot pasulj", dok elektronika čini čuda i zadaje probleme, šta bi sa onom famoznom serijom ikarbusa iz 1998-1999 preciznije ik 103 i 203, pogoreše im skoro svi po garažama ko svece pa posle krenuše da menjaju motore u manove, famozni ik 103F koliko ih je samo pogorelo, raspali fapovi koji su goreli kao novi i pucali stalno jastuci i koji su se taljigali nakrivljeni po drumovima par krugova i nazad.
Price je vredan jedno volvo, i mercedes konekto, zato i postoje i dan danas masovno i dalje u gsp lika turs a u novom sadu čak i iz devedestih volvo.
 
Ima kvarove, ali ne ovakve i svakodnevne gde ih vuče kamion, nego neke sitnice koje se lako reše i loš kvalitet se vidi po završnoj obradi, to što ti sad sve deluje lepo, videćeš realnost tih vozila vrlo brzo kad se budu raspadali i pravićeš Ikarbus od blata kao i mi mnogi. Ikarbus je mogao da bude odlična fabrika koja je mogla da proizvodi buseve za ceo gsp, samo da se malo novca uložilo, ali to im nije u interesu, nego da se što više ugrade pri nabavkama istočnih kanti. Evo Higer 3413 na 307 kad krene da udara po rupama misliš da će se raspasti, čak su i moji drugovi bili u šoku kad su videli kako lupa iako ne znaju ništa o autobusima. Trap im je katastrofalno loš, ja to u životu nisam video
 
Neću ih nikad praviti od blata, sve i da se desi da polazaka nema sa bmc, jer ta vozila su daleko daleko iza vremena u kome živimo, po pitanju tehnologije koja se razvija munjevito, odavno su svi trebali biti u železniku a beograd okružnen novim Solarisima i Mercedesima, a politika je nažalost uništilla javni prevoz u Beogradu.
 
Vozio sam se juče po prvi put sa novim BMC - om od Botaničke bašte pa do Kanadske ambasade. Svaku rupu i neravninu na koju smo naišli sam osetio, tako da tek sad imam pravi uvid u to koliko je u stvari loš kolovoz, jer u Solarisima, trolama i drugim tipovima autobusa nisam uopšte toliko osećao kolovoz. Pritom sam poskakivao u prikolici, a držao se za vertikalnu šipku, niz koju mi je šaka klizila kako je htela.

I to sve nakon što sam se vozio par stanica sa 79, koji je vozio jedan stariji vozač, koji je tako stručno vozio, kao da je prvi put seo za volan. Neverovatno koliko je cimao autobus, svaki čas smo išli napred - nazad. A povrh svega, imao sam kesi jaja, i samo me je čudo spasilo da je dobijem kajganu nakon izlaska iz autobusa.​
 
Nisi se ti vozio izgleda Požeškom ili Kirovljevom pa da vidiš šta je osećanje kolovoza u Solarisu.
U Solarisima ja osetim samo lupanje točkova, gore je autobus dosta čvrst.

Jel ima neko iz depoa da zna sta to na njima crkava? Jel ih izdaju transmisije, pregrevaju se motori, divlja elektronika...?
Evo poruke od jednog vozača sa kojim sam u kontaktu redovno, da ne bi stavljao screenshot poruke, kopiraću je samo ovde.

“Ajde da krenem malo detaljnije. Motor je Kaminisov, nešto je tiši u odnosu na solo i nema onog konstantnog zujanja. Koliko sam skapirao, imaju manji kapacitet hladnjaka i čim se par puta pregreje počne da troši nešto više ulja i izgubi na snazi. Na autu 3536 na 3/17 kog sam vozio u ponedeljak je krenuo tako da mi se dere motor da sam hteo da ga zaustavim i zovem letećeg majstora, ali je prestalo nakon nekih 30 minuta. U utorak, sa autom 3538 sam izgubio gas i vukao sam se 10km/h do garaže, sve od Zemuna. Generalno je jako loš na gasu i lenj je iz starta, ali kasnije ume da se zaleti jako lepo. Uz Konjarnik, tamo pogotovo kod hotela Srbija mi jedva izvlači, oseti se da se baš napreže, a inače najviše tih BMCa u kvaru sam video baš tu kod Šumica kad se popneš. Masivan je na volanu, težak za upravljanje. Generalno dosta krut bus sa nešto jačim armotizerima odnosno nisu mekani i bus preko svake manje neravnine prelazi punom dužinom kao prav štap. Kočnice su loše naštelovane, nabadaju, tvrde su kočnice i kad kočiš pred sam kraj se isključi retarder pa onda ili on produži malo kočioni put ili mi jače stisnemo papučicu pa zabode. Što se tiče preglednosti, ona je katastrofa, prvo što mi desni retrovizor nenormalno štrči, drugo unitrašnja ogledala su loše rešena i da nemamo kamera mislim da bi smo potpuno radili na slepo. Kabina tesna, kolenima kačim volan i baš je neprijatno u toku vožnje. Instrument tabla kao neka tepsija, čudna baš i lično mi se ne svidja za rad. Sam bus zaudara žestoko na onu najjeftiniju plastiku, gore od Higera, kao da si ušao u kinesku prodavnicu. Panel nijedan u ravni. Pre neki dan, prešao sam malo žešće preko neke rupe kod Filipa Višnjića i dva panela su mi odjednom otpala i neke dve žene su ih meni donele. Završna obrada čini mi se da je na jako niskom nivou, ali nisam detaljnije zagledao, moraću jednom. I da, čuo sam da kod nas u pogonu neki imaju vec problema sa crevima za vazduh.
Jedino šta bih mogao da pohvalim je grejanje i to je to, to su dobro rešili. Za klimu ćemo tek da vidimo.
Generalno mislim da gori bus nisam vozio. Ne znam kakvi su Higeri, njih nemamo u pogonu, ali ovo je za mene sramota šta nam je stiglo. Ovo je i sramota porediti sa Solarisom. Ja ću na sve načine pokušati da vratim moj auto Solaris 3012, pa i ako treba da menjam liniju nije mi problem. Ne znam gde su njega sada postavili.”
 
Eto, sve o čemu sam pričao nakon prve vožnje, potvrđuju vozači, katastrofalni autobusi, o ovome mora opozicija više da priča, ovo je bruka i sramota šta je kupljeno parama građana Srbije, dok se oni voze Škodama, aj da vidim njih u kineskim i turskim automobili. Sve razumem loš kvalitet, ali par su mogli da uzmu bolji motor kao što ga ima Higer, ili Cobra koja me svaki put oduševi kako ide, juče sam išao Cobrom na 48 i bus ide kao raketa uz svaku uzbrdicu ide kao da je ravnica, a ne da uzmu ovo đubre od motora. Jako me zanimaju karakteristike motora i zašto je toliko slab i loš, pa Solaris prvi ima dosta slab motor, ali opet vuče sasvim dobro i to pun putnika, jednostavno mi nije jasno kako je moguće da se toliko vuče kao nov, pojedini Japanci i Ik 218N vuku bolje uzbrdo, a da ne govorim o Ik 218M sa Manovim motorom
 
Kobra je meni trenutno najbolji autobus koji prevozi, oseti se lošija završna obrada itetako u ovim najnovijima, ali dokaz je samo da dumekove skoro sve iz 2011 a uskoro će i iz 2012 da se presele negde u srbiju prevoze po srbiji i posle 10 godina rada u beogradu, uz dobro održavanje zahvalan i pouzdan autobus, pa i otorkari nisu loši isto, dok mi je temsa nešto nalik bmc a akia bas loša.
Velika je šteta što nisu uzeti u gsp Kobre i Otokari
Pa i liazi su mi solidni i ako ih ne volim zbog jako malog kapaciteta plus uvek radi klima leti i solidno vuče sa klimom
 
Kobra je meni trenutno najbolji autobus koji prevozi, oseti se lošija završna obrada itetako u ovim najnovijima, ali dokaz je samo da dumekove skoro sve iz 2011 a uskoro će i iz 2012 da se presele negde u srbiju prevoze po srbiji i posle 10 godina rada u beogradu, uz dobro održavanje zahvalan i pouzdan autobus, pa i otorkari nisu loši isto, dok mi je temsa nešto nalik bmc a akia bas loša.
Velika je šteta što nisu uzeti u gsp Kobre i Otokari
Pa i liazi su mi solidni i ako ih ne volim zbog jako malog kapaciteta plus uvek radi klima leti i solidno vuče sa klimom
Liaz je kanta teška, ali Cobra, Otokar i Isuzu su mogli da budu odlično rešenje za Gsp
 
^^^Liaz pored toga što je raspad nema ni ujednačenu širinu prvih i trećih vrata u odnosu na druga (upravo zbog ovog eksperimenta sa ulazom bi trebalo da ga zabrane), da ne pominjem skučen prostor u zoni trećih. Otokar i Isuzu dobri, samo što, estetika cvetnog polusvetlucavog krova po strani, Isuzu ima one trokrake šipke koje udaraju u kolena. Otokar je još i najbolji pored turskog Mercedesa jer i Kobra ozbiljno trese (eno juče na 55 šipke u Rumu, konstrukcija u šumu, sve raštimovano i izvan ravni), a uz to ona je najveći ofender što se tiče klizavih šipki. Presijavaju se i ostaju prsti, a ruke se klizaju kao namazane mlekom za telo. Higer i BMC imaju hrapaviju teksturu, ali manje nego one na zapadu. Tamo verovatno traže da ne ugrožavaju bezbednost klizanjem. U Higeru i (solo) BMC mi se ruke nisu nikad klizale, a u Solarisima i Ikarbusima s farbanim leti jesu, upravo zato što su skroz glatke.

Inače danas zapadniji rođa Higera - 3574 na 23:

20221203_133621_800.jpg

Baksuzna treća vrata sa neujednačenom visinom gume. Isto kao kod Higera. Inače seo sam na ono jedno sedište iza zgloba, pa mogu reći da je samo 10cm pomeren napred, i za toliko tanji platični ram kao kod Solarisa koji ni nema plastiku, stala bi dva sedišta širine 40cm. Vidim počeli da ih gare uz Kneza Višeslava. Dobro vuče prazan, mnogo bolje nego 3580 pre neki dan, ali uz još veći broj obrtaja (iz mesta ko bager). Kao i na ostalima svi viseći rukohvati kod vrata skrajnuti da ljudi ne bi udarali čelom pa zveckaju više od panela. Izašao na četvrta, pa ljudi moji razlika u temperaturi između trećih i četvrtih vrata ko u Ikarbusu. 3600 iza njega iako je subota, a ni njemu nije zadnji poklopac potpuno zatvoren (uključujući i 3574 koji štrči par cm).

Najveća prednost ovih autobusa jeste relativno čvrsta konstrukcija za niskobudžetna vozila, odlična osvetljenost enterijera i ulazišta čak i spolja. Uz to narandžasta svetla duž vozila žmirkaju pre nego što se zaustavi. Imajući u vidu cenu, ostalo ne samo da je trebalo, već je lako moglo biti bolje izvedeno.
 
Na mislim 17. opet BMC (mislim #3569), opet ne radi displej... Fascinantno, koliko falinku imaju I problema koji ih prate.
 
@Express ja sam nailazio isto na kobre sa nekim defekfom ponekad 74 od košave to preduzeće je ocajno kako održava svoja vozila, kao u svinjcu da si, ali na primer unacop ih solidno održava ima ih i na 50, i na 45 sam nailazio i njihove kobre su zaista dobre, unacop je sad mnogo bolji prevoznik, dok je košava ostala ista, sad sve zavisi kako se vozilo neguje ali defitivno su dobri busevi a sad za šipke ko da je to bitno važno je da vozilo radi lepo i da je pouzdano.
 
U pravu si. Nisam gledao koji bolid (ne)održava. Autobus rastrojen skroz na skroz, ali drži se u jednom komadu za razliku od ponekih Temsi od kojih sam iskreno najviše i očekivao. Na kraju bez trunke preterivanja ispade Otokar najbolji, isti onaj što nas je naveo na paniku kad ga je Lasta prvi put nabavila.

Danas sam imao sreće da uhvatim Solaris na 52 u oba smera. Ka gradu me ovo dočekalo u 3075:
20221203_155055_800.jpg

^^^Ono što nema šanse SNSobusima da se desi ni na otpadu (što je inače slučaj u Francuskoj već nekoliko decenija). Te šipke su, osim odličnog osvetljenja, spoljnog i unutrašnjeg na zglobnim BMC jedino dobro što su uradili u proteklih 10 godina.

Takođe vozio sam se sa 3609 na 31 pa sam se prijatno iznenadio da i on pri baš velikom broju obrtaja vuče uz Ustaničku kao metak - sa 40 putnika doduše. Jedan u Požeškoj prošao krcat isto brzo, al po ravnom. Plastika iza sedišta na srednjoj osovini već neprepoznatljiva od teške štroke. Jako ružno izgleda, mnogo, ali mnogo gore od Solarisa kojim su ogulili i itison na gornjem delu. Izgleda ko Conecto po potezima. Užas. Da su obložili metal ko u donjem delu vrata metro vozova ne bi tako bilo (nebitno koji je proizvođač grad treba da traži).

Gornje grejanje dobro duva celom dužinom, ko Ikarbus (i Japanac) bez grejanja pozadi. Preko šina paneli iznad vrata lelujaju po 1,5cm ko da prstom povlačiš lastiš, a kod DZ u Ustaničkoj nabi kičmu koliko je tresnuo kao da je pao s 5m visine u rupu, jače čak i od Solarisa. Jedna mu šipka na sredini zgloba nije u ravni, tj. ide ukrivo ka spolja. Ista šipka kao na slici 3075 gde se vidi kako je oguljen deo ravan. E na 3609 je samo ravna takva leva gledano iz prednjeg dela, dok je desna kriva/izdeformisana. Interesantno da ima validatore na svim vratima.
 
Колико је Јапанаца у Новом Београду? Пошто сам на 41 видео 1304,1316,1323,1324 и 1331. Ако се не варам, има их доста мање него у Карабурми.
 
Jedno od mojih prvih zapažanja kada sam ušau u novi BMC je da je enterijer previše beo za kulturu, higijenu i odnos većine našeg naroda prema javnoj imovini i naravno samom održavanju od strane GSP-a. Kao što već neko reče, već se na više mesta vidi prljavština, tragovi cipela itd.
 
Vrh