#295Na 56L skoro uvek rade takvi IK-103
Izašao je izveštaj o kvalitetu vazduha za 2021. Više manje je sve isto, samo što iz godien u godinu imamo sve više mernih stanica, pa sada i oni gradovi koji su bili "zeleni" su postali "ljubičasti". Naravno, bili su zeleni jer se nisu merile PM čestice koje su primarni izvor zagađenja u većini mesta.
Po ko zna koji put imamo dokaz o tome ko najviše zagađuje i koliki je udeo saobraćaja u tome.
Pogledajte prilog 149651
Zna se na koje čestice saobraćaj najviše utiče i koliko je često prekoračenje tih čestica. Ko ne zna neka pročita izveštaj, dosta smo već pisali o tome.
Ovaj benzipeiren je valjda najčešći kod paljenja plastike i gume i gle čuda, merna stanica u Zemunu ga najviše beleži. Mislim da je to stanica Tošin bunar, a tu je blizu onaj "Laudonov" šanac odakle se često osećaj miris paljevine kablova.
Pogledajte prilog 149650
Šta imamo dalje? Bor. Dobro da tamo imamo nekoga ko je zdrav
Pogledajte prilog 149649
Iz godine u godine smo sve "ljubičanstveniji", objasnio sam gore zašto
Pogledajte prilog 149648
Ipak, SEPA nam kaže da nije sve tako crno ako gledamo evropske standarde
Pogledajte prilog 149647
Ovde su pokušali da nam objasne da promena boja na našoj skali nije ništa strašno. Ipak, ko se samo malo udubi u raspored boja, shvatiće zašto smo se pravili "pametni" i promenili granične vrednosti.
Pogledajte prilog 149646
I za kraj barem nešto pozitivno - ambrozija je u opadanju, e sad, da li je to do klime ili suzbijanja - videćemo u narednim izveštajima.
Pogledajte prilog 149645
Ovo je jedan "dajdžest", u prilogu imate ceo izveštaj u PDF-u, pa preletite i vi preko njega.
Moja je greska ako je ispalo da kritikujem citavu tehnologiju pogona na CNG, izvinjavam se. Moja poenta je bila u tome da cemo akonto te ustede i naravno namestenih tendera, dobiti losiji i sporiji vozni park, ali ne sad, nego za 10 - 15 godina. BMC i njemu slicni (po kvalitetu, ne po pogonu) ce kroz jedno 10/15 godina ciniti kicmu naseg prevoza, sto je jezivo. E sad, priznajem, nsam ekspert za vozila na CNG pogon pa ne zelim previse da pametujem, moja zabrinutost dolazi upravo iz iskustva forumasa koji su naveli da BMC busevi ocigledno slabije vuku i imaju male poteskoce na vecem nagibu u poredjenju sa dizelasima. Sporiji autobusi? U saobracajnom sistemu koji ih jos vise usporava sam po sebi? Strava, ako to nece privuci ljude da koriste JGP, nista nece.Pisano je već ko zna koliko puta da poenta CNG-a nije toliko u zagađenju, već u mogućnostima poprilične uštede na razlici u potrošnji u kombinaciji sa cenama goriva. Kad je javni prevoz u pitanju, i desetak posto uštede čini i te kakvu razliku. Nije baš slučajno toliko prisustvo kamiona na LNG u Evropi, što je alternativa sa manjom uštedom u odnosu na CNG. A samo je plus to što je gorivo zelenije. Kad vozila prelaze i po više od 100000 kilometara godišnje, ušteda od oko 20% do 30% u odnosu dizel-CNG, nema šanse da je beznačajna. Nisu alternativni pogoni tu samo zarad zelenije planete. Struja u javnom prevozu tek može doneti značajne uštede (gorivo, maziva, razni delovi). Rashodi javnog prevoza u Beogradu i jesu toliki što se oslanja u većini na autobuse, koje pogoni čist dizel. Ne kažem ja da bi novac od eventualne uštede bio bolje kanalisan, al nije na mestu ni tvrditi da primena alternativnih goriva nema nikakvog smisla. CNG tehnologija zastarela, pa šta li je tek onda sa dizelom? Nije baš ni istina da se CNG autobusi ne koriste masovno po Evropi. Autobusi sa pogonom isključivo na dizel, za nekoliko godina neće ni moći da se kupe, bar ne od renomiranih proizvođača. Govorimo o gradskim autobusima naravno. Sad što smo mi u globalu korumpirano i neorganizovano društvo, druga je priča.
1054 je na 703L1.da li se planira da se rashoduju ik 103? takodje mislim da je 1054 odradio svoj poslednji polazak
Ja sam ovaj post čitao oko pet puta ne bih li se uverio da sam dobro pročitao. Eto zašto ne treba još sahranjivati ik-201, Japance, ik-103 i ostale "krševe". Nadam se da ono Japanaca i ik-201 što je otišlo u Kosmaj neće da ide još na sečenje, nego da će biti vraćeni u redovan rad, ako je to uopšte moguće. Što se 96 tiče, nemam komentar. Umesto da je vrate na zglobnu liniju kao što je i bila, napraviše još goru stvar.Od danas su ukinuli polazak 2/57 trajno, promenili red vožnje posle 18h, te nam bus sada ide na 40 min,što znači da je beskoristan, kako navode zato što novi bmc busevi ne mogu da izdrže ceo dan, već se oko 18h isključuju masovno i potreban je i vozač i bussa te linije kako bi pokrili druge polaske. Kosmaj preuzeo i liniju 96.... bruka i sramota, neviđena glupost. Umesto da poprave prevoz, oni su i ono što valja pokvarili. Tuga.
Ništa čudno, ne znam jel se sećaš Higera 3518 na 304 i njegovog displeja koji nije radio bukvalno od kad je izašao iz fabrike i tako mesecima. A šta reći više za ovo što rade u Kosmaju, daju 10 vozila sa Karaburme i odmah dodaju još linija, kao da nije dovoljna cela 3A i 21A i neki na 40, pa sad daj i na 96. To što 90% Higera nema grejanje, to nema veze uopšte i što sam ostao u čudu danas kad je jedan kalorifer radio na Higeru 3455 jer na ostalim Higerima u koji sam se vozio ne radi nijedan i greju samo oni mali radijatori i onaj deo kod vozača malo greje, ujutru je redovno smrzavanjeVideo sam danas BMC na liniji 31, nisam mogao da verujem da mu displej ne radi... Mislim da je bio #3616.... Ako su ono čudo onoliko platili da posle 3 dana ima falinku... Svaka čast ovim vizionarima zaista
На 96 ради пола пола.Od danas su ukinuli polazak 2/57 trajno, promenili red vožnje posle 18h, te nam bus sada ide na 40 min,što znači da je beskoristan, kako navode zato što novi bmc busevi ne mogu da izdrže ceo dan, već se oko 18h isključuju masovno i potreban je i vozač i bussa te linije kako bi pokrili druge polaske. Kosmaj preuzeo i liniju 96.... bruka i sramota, neviđena glupost. Umesto da poprave prevoz, oni su i ono što valja pokvarili. Tuga.