Šta je novo?

Autobusi

Od kog proizvđača autobusa bi grad trebao da kupi 100 novih zglobnih vozila na gas.

  • Solaris

    Glasovi: 238 95,2%
  • BMC

    Glasovi: 12 4,8%

  • Ukupno glasača
    250
Nešto mi je čudno da se redukuju antibiotici, kao što su 44 i 57 zbog autonomije BMC-a. Ne vidim vezu nigde. Ovamo imamo 100 autobusa zglobnih, a ovamo par solaća. Zar se ta silna isključenja na više jakih linija ne bi primetila ovih dana? Pre će biti redukcije po onom kretenskom planu prebacivanja nepostojećih resursa sa vikenda na radni dan. Pa valjda shodno tome smanjuju neke smene na neopterećenim linijama slabog takta🙄 Na kraju će biti da je do proste uštede, i naravno manjka radne snage.
 
Nešto mi je čudno da se redukuju antibiotici, kao što su 44 i 57 zbog autonomije BMC-a. Ne vidim vezu nigde. Ovamo imamo 100 autobusa zglobnih, a ovamo par solaća. Zar se ta silna isključenja na više jakih linija ne bi primetila ovih dana? Pre će biti redukcije po onom kretenskom planu prebacivanja nepostojećih resursa sa vikenda na radni dan. Pa valjda shodno tome smanjuju neke smene na neopterećenim linijama slabog takta🙄 Na kraju će biti da je do proste uštede, i naravno manjka radne snage.
U pravu si. I na antibiotiku 44 je doslo do skracenja i smanjenja isto kao i na 57. Ali oni gledaju samo brojeve, broj putnika, a ne gledaju starosne grupe, da su na 57 samo deca i penzioneri i da ne mogu pored Sumarskog da se pentraju pesice, i da deca kad su druga smena u skoli treba da cekaju 40 min autobus po ovoj zimi...Apsurd! Gore u naselju nema drugi bus, to sto su uradili je necuveno, koji god da je razlog. Nije za dz 13 godina isti ustaljeni red voznje na toj liniji. A BMC novi 2 videh danas u kvaru. Za 96, jeste, pola pola Kosmaj/Karaburma, sad mi rece drugar ali moguce da ce od 01 januara kosmaj skroz preuzeti 96 sto nema nikakve logike, obzirom na pogon. Vise se potrosi na buseve da dodju iz kosmaja do Borce ili Pancevca nego u samoj voznji, jos ako uzmemo cesta iskljucenja kosmaja zbog kvarova vozila, kontraproduktivno skroz. Ali...oni pocinju tamo gde logika prestaje. Nema nikakve logike ni 57 da drzi kosmaj jos od 2016 mucimo tu muku. Pre drzao lepo NBG, pokvari se, odmah u sledeci krug upada drugi bus a sad ako se pokvari u 17, pre 19 u najboljem slucaju drugi se ne moze ocekivati...
 
Na 23 japanac 867, tako da nisu vise svi BMC.

Sent from my SM-G981U1 using Tapatalk
 
Teska vremena nam predstoje. Ne bi me cudilo da pocrka 50 komada zglobova BMC da onda moraju da izadju pred gradjane i da objasne sta se desava ? Da su nekvalitetni znao sam, ali da su tako krs to nisam iskreno ocekivao.
Sto je najgore,sada cemo ko zna koliko cekati za sledecu nabavku.

Teska glupost je to sto je Kosmaj na liniji 96, nigde logike.
Kao da nisu dovoljni 3A, 21A i sve ostale linije kada bude izmena.
 
Pocrkaće oni brzo, dajem im 6 meseci do godinu dana do prvih ozbiljnih ispadanja i onda će vraćati one Japance i Ikare iz Kosmaja u Karaburmu, kao što su mutanti stajali na Novom Beogradu, pa su vraćani u Kosmaj. Vidi se već da su Bmc jako loši i biće ogromnih problema u budućnosti jer nam Higer i Bmc postaju oslonac gradskog prevoza. Evo jednog odličnog naslova :
 
755 sa linije 96
4950b155f476ab117508fb0dcfcb738d.jpg

5699c163021fe6e93241ca51158b6f90.jpg

771 na liniji 96
25f345e66f30c13cb89acbb47d87a875.jpg



Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Ja pre neki dan (pukom srećom) uhvatio Solaris na 88. A na moju nesreću ka gradu sam imao (ne)zadovoljstvo da u Akii (na 58) slučajno uhvatim devojku za tašnu, jer se ni BMC na 23 nije pojavio.

Pominjao je Bender visoke i klizave šipke, pa bih dodao da to nije boljka samo BMC već i brojne istočnjačke konkurencije. Same po sebi šipke od brušenog nerđajućeg čelika izdržljivija su i estetski poželjna luksuzna opcija kod zapadnih proizvođača koji nabavljaju sirovine (u ovom slučaju cevi) od skupog Thyssen Krupp-a. Međutim istočni proizvođači su našli balas između izdržljivosti i ekonomske isplativosti nabavkom jeftinih cevi od kineskih proizvođača (od kojih inače nabavlja i Higer) koji možda imaju previše izbrušenu površinu što dovodi do klizanja ruku, a u kombinaciji sa oskudnim enterijerom estetski čini vozilo još prostijim i jeftinijem (brušene šipke kod BMC postižu kontraefekat u odnosu na recimo Citaro iz Augsburga čiji sam klip postavio u prethodnij poruci).

Što se visine horizontačnih šipki tiče, baš sam pre neki dan u toj Akii ustao majci sa detetom jer muški i ženski trutovi praznih ruku nisu hteli da ustanu. Nisam imao za šta da se uhvatim punih ruku, naslonjen na ogradu sam mislio da sam se previše odaljio pa mi ruka odletela iza šipke. I ništa ništa, ma šta bre ništa u zemlju da propadnem. Da sam imao vertikalnu šipku ispred a ne iza obgrlio bi je okrenut sa torbom ka prozoru, jer ovu nisam mogao polusagnut s torbom bez ometanja prolaza između sedišta u blizini vrata (i akia ima dupla sedišta na kutiji između drugih vrata i druge osovine ko i BMC, za razliku od italijanskog CityClass-a ili Turbocity-ja koji se odavno ne proizvode).

Inače u tom autobusu ne samo što su putnici izbegavali taj centralni deo gde debili upravo misle da nasardinišu najviše putnika čak i kad je vozilo prazno, već kad je došao do Sajma tu su se okupili na šipke oko srednjih vrata iako na moje zaprepašćenje nije mnogo ni izašlo na Mostaru. Zapravo više je ušlo. Samo je jedan krakati ektomorf visok metar i 95 uspeo sa savijenim "kracima" da se uhvati bez po muke za horizontalnu šipku sa desne strane između prvih i drugih vrata. Čak je i on izbegao taj raspon od 5m koji je kod MAZ-a smanjen umetanjem dodatne vertikalne šipke.

Dakle paradoksalno Turci prodaju Srbima vozila sa seat pitch-om za 1,65, a visinom šipki za 1,95 potpomognute BST (bovine somatotropin=goveđi hormon rasta) "terapijom" prolongiranim količinskim kljukanjem mlekom od muzara u kritičnom uzrastu, a blesavi Srbi nikad srećniji nabavljaju još više.
 
Ja visok 175 jedva dohvatim te šipke u Akiama i Bmc-u, a rukodržači klizaju i tu je jedini napravio odličan posao koji je stavio mnogo rukodržači koji su fiksirani i onda nema nikakvih problema sa držanjem u autobusu
 
Није ми јасно како то да су задржани ИК 103 а ИК 201/203 избачени из саобраћаја ако је укупно набављено више нових соло аутобуса него зглобних?
 
Teska vremena nam predstoje. Ne bi me cudilo da pocrka 50 komada zglobova BMC da onda moraju da izadju pred gradjane i da objasne sta se desava ? Da su nekvalitetni znao sam, ali da su tako krs to nisam iskreno ocekivao.
Sto je najgore,sada cemo ko zna koliko cekati za sledecu nabavku.

Teska glupost je to sto je Kosmaj na liniji 96, nigde logike.
Kao da nisu dovoljni 3A, 21A i sve ostale linije kada bude izmena.
Za ovo kratko vreme koliko su BMC-i u saobraćaju, već ih je pocrkalo po putu više nego što je bilo ko mogao da zamisli.
Za 96, jeste, pola pola Kosmaj/Karaburma, sad mi rece drugar ali moguce da ce od 01 januara kosmaj skroz preuzeti 96 sto nema nikakve logike, obzirom na pogon. Vise se potrosi na buseve da dodju iz kosmaja do Borce ili Pancevca nego u samoj voznji, jos ako uzmemo cesta iskljucenja kosmaja zbog kvarova vozila, kontraproduktivno skroz. Ali...oni pocinju tamo gde logika prestaje.

Još mi maštali pre mesec dana da će 27E, 53 i 89 napokon iz Kosmaja u druge pogone, a zglobni nazad na 75, 96, 601 i ostale linije, kad ono šok. Da nam je neko pre 7-8 godina rekao da će Kosmaj držati liniju ka levoj obali, svi bismo se smejali toj osobi, jer je to tada bilo protivno svakoj logici i normalnosti. Jezivo je dokle nam je došao javni prevoz.
Pocrkaće oni brzo, dajem im 6 meseci do godinu dana do prvih ozbiljnih ispadanja i onda će vraćati one Japance i Ikare iz Kosmaja u Karaburmu, kao što su mutanti stajali na Novom Beogradu, pa su vraćani u Kosmaj. Vidi se već da su Bmc jako loši i biće ogromnih problema u budućnosti jer nam Higer i Bmc postaju oslonac gradskog prevoza.

Daj Bože da dožive sudbinu mutanta pa da ostanu kao neki vid rezerve, a ne da ih iseku sve. Siguran sam da će nam zatrebati ponovo, i to mnogo brže nego što mislimo s obzirom da već osećamo njihov nedostatak. U ne tako dalekoj prošlosti, glavni oslonac gradskog prevoza su nam bili Solarisi, ik-201, ik-206 od zglobova. Zato i držim sliku jedne od mojih omiljenih 206-ica - kao podsetnik na neka lepša i bolja vremena za gradski prevoz Beograda kojih više nema.
 
Sad sam se vozio u Bmc-u gde je vozač upalio grejanje iz klime, ubija kako greje, bilo je baš toplo i grejanje mu je veliki plus jer uz održavanje klima, neće biti problema čak i ako kaloriferi pocrkaju kao kod Higera
 
Vidim po vratima da opet guraju "ulaz samo na prednja i zadnja vrata, srednja za izlaz" priču i da će demontirati validatore na srednjim vratima. Znači ljudi će opet ući na srednja vrata (jer su najčešće najveća) i probijati se kroz pola autobusa da otkucaju kartu. Ili samo nastaviti da se švercuju.
 
Ja visok 175 jedva dohvatim te šipke u Akiama i Bmc-u, a rukodržači klizaju i tu je jedini napravio odličan posao koji je stavio mnogo rukodržači koji su fiksirani i onda nema nikakvih problema sa držanjem u autobusu
Najveći problem sa njima je u tome što ih ima ograničen broj, odnosno ako su svi zauzeti nemaš za šta da se uhvatiš pa se probijaš tražeći slobodnu vertikalnu šipku. To je prihvatljivo pri manjim opterećenjima koja je rekao bi i Novi Sad prevazišao. Jedna vertikalna šipka u MAZ-u pomaže više nego svi viseći rukohvati u krugu od 3m. Vidi se po grupisanju putnika. Mene ti viseći rukohvati nerviraju kada se uvijaju i klize. U slučaju naglog kočenja možeš lako odleteti sa ostalim putnicima, naleteti na one koji se nisu otklizali držeći se za fiksne šipke.

Mislim da bi na sredini trebala da bude 1,5 šipka (sa jednim dodatnim krakom) ko u pariskom Urbinu, tj. da nije potrebno da ima tri kraka kao kod Isuzua gde jedan udara u koleno. Nije ni čudo što su u šinskim vozilima samo naspram ulazišta, a ne do prolaza. Dakle ergonomske boljke nisu samo karakteristične za BMC već i za ostale istočnjačke modele. Pokušavaju da nam nametnu nešto za naše prilike nepraktično, što na zapadu jednostavno ne prolazi (osim kod privatnika).

@unedfined

Sumnjam da će im ovog puta poći za rukom, ali videćemo. Mislim da će se obrukati ko i Đilas.
 
Ima u dosta Evropskih gradova i država da se koriste samo prednja vrata za ulaz...
Medjutim, nadležni u Beogradu su tu i stali sa čitanjem o ovakvom sistemu, ne razmišljajući o potencijalnim problemima...
Naime, eto primer Holandije koju smo spominjali u drugoj temi, tamo se ulazi na prednja vrata, medjutim postoje dva bitna faktora zašto je to tamo tako:
1) Plaćanje se vrši samo karticom kod vozača autobusa, samo se nasloni na aparat (kao i kod nas što ima), keš uopšte ne primaju, a to je kod nas za sada neizvodljivo, tako da će vozači samo gubiti vreme sa kusurom i papirnim novcima...
2) Opterećenost linija, kao što sam bio pisao, autobusi tamo imaju sekundarnu funkciju u prevozu, odnosno u velikim gradovima se slabije koriste zahvaljujući biciklističkoj infratsrukturi kao i razvijenim šinskim sistemima...
Za razliku od Beograda, gde se ceo (manje više) javni prevoz zasniva na autobusima i gde je preopterećenost mnogo veća...
Suma Sumarum ovakva zamisao prosto neće raditi kod nas, pusti snovi za političare koji nikada nisu ni seli u javni prevoz, očigledno...:violina:
 
Vidim da je BMC #3550 pošao prazan Ustaničkom u smeru ka centru, a jedan na Konjarniku stoji sa sva 4.
Izgleda normalno stanje tih jedinki.

Gore na okretnici abnormalna gužva, nemaju gde busevi od putničkih vozila, a i jedni od drugih.
Tačno bi trebali 305. na Zvezdara Pijacu.

Morao bi pauk da bleji, nema drugog rešenja.

Takođe, raskopali su sve I tako ostavili, onaj izlaz kod Skroz Dobre treba presvući.
 
Poslednja izmena:
3550 je išao prazan zbog kašnjenja, a za taj drugi je normalno da stoji sa sva četiri kada su mu otvorena vrata.

Послато са SM-G975F помоћу Тапатока
 
Poslednja izmena od urednika:
3541 na 88 kod šumarskog:

20221202_170746_800.jpg20221202_170751.jpg20221202_170937_800.jpg

Interesantno da osim toga što kod četvrtih vrata sa desne strane (iznad drećeg točka) nepričvršćen panel klepeće ko kod Higera, vbili i poklopac vertikalne šipke držača desnog vratnog krila trećih vrata tarući se o šipku. Vrata se ne tresu dok je ostalo izuzev navedenog gotovo neprimetno (pri normalnoj kontroli kvaliteta tako je trebalo sve da bude kod svakog), ali rekao bih da najviše zveckaju tvrdi viseći rukohvati ostavljeni priljubljeni, jer je fleksibilni deo veoma savitljiv/slab. Inače slikao sam onaj panel koji se trese iznad vrata. Nalepnica sa upozorenjem da se naslanja na vrata me baš nasmejala. Nacrtali dva krila praistorijskih harmonika vrata, a zaboravili u produžetku "dok ne ispadnu sama".

Dosta su i trajali. A Šapiću treba preporučiti da prvo sredi ta druga i treća vrata pre nego što izazove još veći kolaps.
 
Vrh