Nastavak od prethodnih postova.
Pogonski sklop je (pretpostavljam) uz eko vožnju takav da 3580 ni blizu preopterećenja mogu samo reći osrednje vuče uzbrdo (Kneza Višeslava) i to uz veliki broj obrtaja i povremeno brujanje na gasu. Mislim, nije da se raspada ali osetno se napreže. Ipak, ne mogu se ne zapitati kako će kod Beograđanke preopterećen da ne napravi još veću kolonu bez korišćenja kickdowna? Čini mi se da su MAZ-ovi s Allison menjačem bolje vukli prepunjeni na 29A
kod Denkove Bašte. Takođe po klipovima se može videti da agresivnije voženi
novosadski prazni na ravnom praktično lete poput
Citara G NGT iz Tuluza s manjim motorom, što bi trebalo da potvrdi sumnje o eko vožnji. Kickdown definitivno obavezan, što svakako neutrališe uštedu, a manje zagađenje u odnosu na E6 dizel garantuje samo u slučaju korišćenja biogasa, kao što je to slučaj sa
Citarom G NGT u Augsburgu . Osim navedenog "ne muče" kao solo, a motor je relativno tih i pri većem broju obrtaja, kako unutra tako i spolja. Tandrče u prvoj brzini ko traktor, samo što je i tada tih. Kao i ostali CNG modeli pravi čudne zvuke, u ovom slučaju svojstvene BMC što mu daje karakter u odnosu na ostatak voznog parka. Novosadski ne bruji kao naš ni sa kickdownom (3580 počeo da krči kod DIF-a na krivini, reko WTF), a na klipu se može videti da tamo vrata ne zapinju, iako poklopci ručica vrata primetno lupaju.
Estetiku kvari nedostatak kolorita u mraku evidentan i van vozila, mada moram priznati da su boje poda, plafona i bočne plastike dobro uklopljene. Međutim, iako postoji razlika između donjeg i gornjeg dela sa delienaicijom ispod prozora nijedna nijansa se ne ističe značajno u odnosu na sedišta i šipke. Na sterilnost enterijera svakako utiče najviše izbor boje sedišta i lajsni
u kombinaciji sa šipkama od brušenog metala. Takoreći enterijer nije usklađen sa eksterijerom. Čak i metalne lajsne, imajući u vidu da su slične boje većine elemenata, samo doprinose tom "barebone" utisku.
^^^Rezime bi bio da se takoreći radi o vozilu koje je pored milion lako rešivih sitnih mana i par prednosti komparabilnih vozilima ponuđenim po istoj ceni (koja inače nude mnogo više) jednostavno precenjeno. Rip off što bi rekli Englezi. Spektakularno podbacili i naručilac i proizvođač, imajući u vidu koliko su blizu bili do pristojnog vozila. Dobili smo spolja gladac, iznutra jadac koji bi u solo verziji bio manje praktičan i prostiji, ali prijatniji za vožnju pri manjim opterećenjima. Po meni tako sklopljeno vozilo ne bi smelo da košta više od IK218M, ma kakvi, čak ni malo manje imajući u vidu da je isti na M.A.N šasiji.