Šta je novo?

Autobusi

Od kog proizvđača autobusa bi grad trebao da kupi 100 novih zglobnih vozila na gas.

  • Solaris

    Glasovi: 238 95,2%
  • BMC

    Glasovi: 12 4,8%

  • Ukupno glasača
    250
3625 na liniji 95
1af6066415e4a032372d1b32dcec41ea.jpg

3589 na liniji 95
9cbe4492d4facf0757563471e7b646c1.jpg



Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Ne znam kakav je plan sa kosmajskim ik-103, al ako su i oni završili karijeru, ovo je, pretpostavljam bio jedan od poslednjih polazaka za #493 na 307.
 
Izašao je izveštaj o kvalitetu vazduha za 2021. Više manje je sve isto, samo što iz godien u godinu imamo sve više mernih stanica, pa sada i oni gradovi koji su bili "zeleni" su postali "ljubičasti". Naravno, bili su zeleni jer se nisu merile PM čestice koje su primarni izvor zagađenja u većini mesta.

Po ko zna koji put imamo dokaz o tome ko najviše zagađuje i koliki je udeo saobraćaja u tome.

Pogledajte prilog 149651
Zna se na koje čestice saobraćaj najviše utiče i koliko je često prekoračenje tih čestica. Ko ne zna neka pročita izveštaj, dosta smo već pisali o tome.

Ovaj benzipeiren je valjda najčešći kod paljenja plastike i gume i gle čuda, merna stanica u Zemunu ga najviše beleži. Mislim da je to stanica Tošin bunar, a tu je blizu onaj "Laudonov" šanac odakle se često osećaj miris paljevine kablova.

Pogledajte prilog 149650

Šta imamo dalje? Bor. Dobro da tamo imamo nekoga ko je zdrav :(

Pogledajte prilog 149649

Iz godine u godine smo sve "ljubičanstveniji", objasnio sam gore zašto :(

Pogledajte prilog 149648

Ipak, SEPA nam kaže da nije sve tako crno ako gledamo evropske standarde

Pogledajte prilog 149647

Ovde su pokušali da nam objasne da promena boja na našoj skali nije ništa strašno. Ipak, ko se samo malo udubi u raspored boja, shvatiće zašto smo se pravili "pametni" i promenili granične vrednosti.

Pogledajte prilog 149646

I za kraj barem nešto pozitivno - ambrozija je u opadanju, e sad, da li je to do klime ili suzbijanja - videćemo u narednim izveštajima.

Pogledajte prilog 149645

Ovo je jedan "dajdžest", u prilogu imate ceo izveštaj u PDF-u, pa preletite i vi preko njega.

Ova odluka o kupovini CNG autobusa je generalno idiotizam. U izveštaju koji je @astrodule postavio se može videti koji je udeo saobraćaja (ne samo autobusa) u zagadjenju vazduha. Kada se na to nadovežu vaši izveštaji o kvalitetu BMC autobusa, onda se da zaključiti da je ova odluka totalan promašaj. Lečenje zagađenja u Beogradu autobusima na gas dodje kao flaster na amputiranu nogu, plus još ni flaster ne valja.
 
Pisano je već ko zna koliko puta da poenta CNG-a nije toliko u zagađenju, već u mogućnostima poprilične uštede na razlici u potrošnji u kombinaciji sa cenama goriva. Kad je javni prevoz u pitanju, i desetak posto uštede čini i te kakvu razliku. Nije baš slučajno toliko prisustvo kamiona na LNG u Evropi, što je alternativa sa manjom uštedom u odnosu na CNG. A samo je plus to što je gorivo zelenije. Kad vozila prelaze i po više od 100000 kilometara godišnje, ušteda od oko 20% do 30% u odnosu dizel-CNG, nema šanse da je beznačajna. Nisu alternativni pogoni tu samo zarad zelenije planete. Struja u javnom prevozu tek može doneti značajne uštede (gorivo, maziva, razni delovi). Rashodi javnog prevoza u Beogradu i jesu toliki što se oslanja u većini na autobuse, koje pogoni čist dizel. Ne kažem ja da bi novac od eventualne uštede bio bolje kanalisan, al nije na mestu ni tvrditi da primena alternativnih goriva nema nikakvog smisla. CNG tehnologija zastarela, pa šta li je tek onda sa dizelom? Nije baš ni istina da se CNG autobusi ne koriste masovno po Evropi. Autobusi sa pogonom isključivo na dizel, za nekoliko godina neće ni moći da se kupe, bar ne od renomiranih proizvođača. Govorimo o gradskim autobusima naravno. Sad što smo mi u globalu korumpirano i neorganizovano društvo, druga je priča.
 
Po meni, to što BMC ima po kvalitetu loše autobuse ili to što je GSP "CNG Revoluciju" dočekao nespremno u vidu prateće infrastrukture i održavanja, ne bi trebalo da znači da je CNG tehnologija loša stvar..
Uostalom Kesha je gore napisao da će se autobusi u gradskom saobraćaju na dizel uskoro biti stvar prošlosti, tako da ćemo morati da se prebacimo na neki drugi pogon u svakom slučaju...
 
Pisano je već ko zna koliko puta da poenta CNG-a nije toliko u zagađenju, već u mogućnostima poprilične uštede na razlici u potrošnji u kombinaciji sa cenama goriva. Kad je javni prevoz u pitanju, i desetak posto uštede čini i te kakvu razliku. Nije baš slučajno toliko prisustvo kamiona na LNG u Evropi, što je alternativa sa manjom uštedom u odnosu na CNG. A samo je plus to što je gorivo zelenije. Kad vozila prelaze i po više od 100000 kilometara godišnje, ušteda od oko 20% do 30% u odnosu dizel-CNG, nema šanse da je beznačajna. Nisu alternativni pogoni tu samo zarad zelenije planete. Struja u javnom prevozu tek može doneti značajne uštede (gorivo, maziva, razni delovi). Rashodi javnog prevoza u Beogradu i jesu toliki što se oslanja u većini na autobuse, koje pogoni čist dizel. Ne kažem ja da bi novac od eventualne uštede bio bolje kanalisan, al nije na mestu ni tvrditi da primena alternativnih goriva nema nikakvog smisla. CNG tehnologija zastarela, pa šta li je tek onda sa dizelom? Nije baš ni istina da se CNG autobusi ne koriste masovno po Evropi. Autobusi sa pogonom isključivo na dizel, za nekoliko godina neće ni moći da se kupe, bar ne od renomiranih proizvođača. Govorimo o gradskim autobusima naravno. Sad što smo mi u globalu korumpirano i neorganizovano društvo, druga je priča.
Moja je greska ako je ispalo da kritikujem citavu tehnologiju pogona na CNG, izvinjavam se. Moja poenta je bila u tome da cemo akonto te ustede i naravno namestenih tendera, dobiti losiji i sporiji vozni park, ali ne sad, nego za 10 - 15 godina. BMC i njemu slicni (po kvalitetu, ne po pogonu) ce kroz jedno 10/15 godina ciniti kicmu naseg prevoza, sto je jezivo. E sad, priznajem, nsam ekspert za vozila na CNG pogon pa ne zelim previse da pametujem, moja zabrinutost dolazi upravo iz iskustva forumasa koji su naveli da BMC busevi ocigledno slabije vuku i imaju male poteskoce na vecem nagibu u poredjenju sa dizelasima. Sporiji autobusi? U saobracajnom sistemu koji ih jos vise usporava sam po sebi? Strava, ako to nece privuci ljude da koriste JGP, nista nece.
 
Ja sam samo dva puta išao sa BMC-om na 23-jci od Banovog brda do Vidikovca. Mislim, nisu na mene ostavili ne znam kako loš utisak. Ni jedan ni drugi nisu nešto zvečali što se tiče završne obrade. Poklopci na plafonu su zatvoreni metalnim zavrtnjima, koliko sam video. Moraju četvrtkom da za zatežu. Vuča, pa nisam primetio toliko mrcvarenje, čak šta više, ide solidno i uz nemali uspon na Košutnjaku. Nisu ni Solarisi baš ne znam kako potentni, jer činjenica je da nisu naručeni sa bog zna kako jakim mašinama, plus nemaju kickdown funkciju na menjaču, tj isključena je. Ono što i meni nije jasno, jeste visina rukodržača kod BMC-a. Nema logike postavljati ih tako visoko. Preplaćeni su, to je sigurno, tim pre što je Solaris dao povoljniju ponudu, ako se dobro sećam. No, bez obzira na to, ukupni utisci iz samo dve gore pomenute vožnje, nisu tako loši, i pored činjenice da postoje neke nedoslednosti. U odnosu na Higere deluju mnogo solidnije. Za pouzdanost je još rano. Novim autobusima uvek treba period uhodavanja. Plus, malo su i stajali. Pisao i pre da ni Solarisi nisu bili bez grešaka u početku. To je prosto kod autobusa normalno. Svakako da bi bilo mnogo pametnije da se držimo proverenih proizvođača iz Evrope, tim pre što GSP, za razliku od privatnika, autobuse eksploatiše znatno duže od deset godina. Ali probijaju se i "Turci" po Evropi. Činjenica je da postoji napredak kod njih po sveukupnom kvalitetu vozila. Nikako na nivou jednog MAN-a, Mercedes-a, Solarisa itd., pa kad bi bili osetno povoljniji cenom, možda ne bi ni bili loša kupovina, al ne da budu jedina vozila u inventaru. Ne mislim na BMC konkretno, nego na "Turke" uopšte, među kojima Otokar definitivno odskače.
 
da li se planira da se rashoduju ik 103? takodje mislim da je 1054 odradio svoj poslednji polazak
 
Video sam danas BMC na liniji 31, nisam mogao da verujem da mu displej ne radi... Mislim da je bio #3616.... Ako su ono čudo onoliko platili da posle 3 dana ima falinku... Svaka čast ovim vizionarima zaista 🤟
 
Mislim da Kiza govori o tome da tom BMC spoljni displeji ne rade. Zato sto sam upravo u jednom takvom na 31 kome su polepili papire. I udjem na temu da bas to napisem kad ono neko ga vec uocio.

P.S.
E jbg umoran sam pa zaboravih da pogledam g.b. Ali da, novi BMC na 31 sa papirima umesto spoljnih displeja.

#GSP 1950s Forever 🤘 #Never Change 🤘 #RetroFTW 🤘
 
Poslednja izmena:
Od danas su ukinuli polazak 2/57 trajno, promenili red vožnje posle 18h, te nam bus sada ide na 40 min,što znači da je beskoristan, kako navode zato što novi bmc busevi ne mogu da izdrže ceo dan, već se oko 18h isključuju masovno i potreban je i vozač i bussa te linije kako bi pokrili druge polaske. Kosmaj preuzeo i liniju 96.... bruka i sramota, neviđena glupost. Umesto da poprave prevoz, oni su i ono što valja pokvarili. Tuga.
 
Od danas su ukinuli polazak 2/57 trajno, promenili red vožnje posle 18h, te nam bus sada ide na 40 min,što znači da je beskoristan, kako navode zato što novi bmc busevi ne mogu da izdrže ceo dan, već se oko 18h isključuju masovno i potreban je i vozač i bussa te linije kako bi pokrili druge polaske. Kosmaj preuzeo i liniju 96.... bruka i sramota, neviđena glupost. Umesto da poprave prevoz, oni su i ono što valja pokvarili. Tuga.
Ja sam ovaj post čitao oko pet puta ne bih li se uverio da sam dobro pročitao. Eto zašto ne treba još sahranjivati ik-201, Japance, ik-103 i ostale "krševe". Nadam se da ono Japanaca i ik-201 što je otišlo u Kosmaj neće da ide još na sečenje, nego da će biti vraćeni u redovan rad, ako je to uopšte moguće. Što se 96 tiče, nemam komentar. Umesto da je vrate na zglobnu liniju kao što je i bila, napraviše još goru stvar.
 
Video sam danas BMC na liniji 31, nisam mogao da verujem da mu displej ne radi... Mislim da je bio #3616.... Ako su ono čudo onoliko platili da posle 3 dana ima falinku... Svaka čast ovim vizionarima zaista 🤟
Ništa čudno, ne znam jel se sećaš Higera 3518 na 304 i njegovog displeja koji nije radio bukvalno od kad je izašao iz fabrike i tako mesecima. A šta reći više za ovo što rade u Kosmaju, daju 10 vozila sa Karaburme i odmah dodaju još linija, kao da nije dovoljna cela 3A i 21A i neki na 40, pa sad daj i na 96. To što 90% Higera nema grejanje, to nema veze uopšte i što sam ostao u čudu danas kad je jedan kalorifer radio na Higeru 3455 jer na ostalim Higerima u koji sam se vozio ne radi nijedan i greju samo oni mali radijatori i onaj deo kod vozača malo greje, ujutru je redovno smrzavanje
 
Od danas su ukinuli polazak 2/57 trajno, promenili red vožnje posle 18h, te nam bus sada ide na 40 min,što znači da je beskoristan, kako navode zato što novi bmc busevi ne mogu da izdrže ceo dan, već se oko 18h isključuju masovno i potreban je i vozač i bussa te linije kako bi pokrili druge polaske. Kosmaj preuzeo i liniju 96.... bruka i sramota, neviđena glupost. Umesto da poprave prevoz, oni su i ono što valja pokvarili. Tuga.
На 96 ради пола пола.

Послато са M2102J20SG помоћу Тапатока
 
Vrh