Šta je novo?

Autobusi

Od kog proizvđača autobusa bi grad trebao da kupi 100 novih zglobnih vozila na gas.

  • Solaris

    Glasovi: 265 95,3%
  • BMC

    Glasovi: 13 4,7%

  • Ukupno glasača
    278
Ako je radjen u Ikarbusu, a podolit trazen u opisu i obimu radova, onda lepo naplatiti Ikarbusu i da prestanu muciti ovaj narod vise...
 
A ti ko po obicaju pretjerujes i nastavi i dalje da se vizis kod motora busa ljeti obavezno
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=554664#p554664:8wdqx3z0 je napisao(la):
Kesha » Čet Jul 26, 2018 7:15 am[/url]":8wdqx3z0]

A kako onda objašnjavaš ovo? Conecto GB156. Bio u Ikarbusu na remontu pre možda tri godine. Podolit je ispucao oko cele zadnje platforme, a kao što možeš videti, dobro je zinuo i kod zadnjeg levog bubnja. Nije im bog zna šta rađeno na remontu. Malo uklanjati koroziju, prefarbali ga i presvukli kompletan patos novim, a lošim podolitom. Karoserija svakako mora malo da radi, al baš toliko da se uvija da kida podolit, nema mi baš mnogo smisla. Podolit bi trebao da bude mešavina neke vrste plastike i pretpostavljam sintetike na bazi gume, pa bi morao da bude sposoban da istrpi neka minimalna uvijanja karoserije, a svakako da ulogu igra i način na koji je postavljen.

Naravno, Conecto je 2002 godište, što znači da je star dobrih 16 godina. Opet, korozije ne bi trebalo da ima, a čisto sumnjam da je Ikarbus nekako uspeo da oslabi kompletnu konstrukciju, pa da se podolit zbog toga cepa.

Uopšte ne kritikujem Solaris po pitanju podolita. Dobro je postavljen, i dobrog je kvaliteta, a to što se na platformama odlepljuje nije nikakvo čudo. Jednostavno, celina ga najviše čuva, jer ne dozvoljava da se išta podvuče ispod podolita i time ga vremenom digne ili pocepa. Čak i kad je lošijeg kvaliteta, kao kod Ikarbusa, neće se brzo raspasti, ako je postavljen na ključnim mestima iz jedne celine. U početku se kod Solarisa tome posvećivala velika pažnja, pogotovu što su za svo vreme dok su bili pod garancijom imali svoje majstore, tj ljude poslate od strane samog Solarisa. Kasnije je, kao što i sam znaš, otvoren ovlašćeni servis za Solarise kod Dobanovaca, a tamo se baš ne šalju autobusi za svaku i najmanju intervenciju. Ne kažem da ne bi trebalo, ali situacija je takva kakva je, delom krivicom GSP-a, a sigurno većim delom krivicom Grada.

I još nešto, ni ti ni ja nismo inženjeri od struke, već ljudi sa određenim interesovanjima i hobijem, da tako kažem. Lično nisam vozač, ali sam s vremenom stekao određena znanja kroz poslove koje sam obavljao, kao i kroz već pomenuti hobi i interesovanje. Takođe, na moj stav dosta utiču i utisci kolega vozača i ljudi iz održavanja. Spreman sam da prihvatim da je konstrukcija kod M serije slaba onog momenta kad bar jedan od njih "pukne", izvitoperi se, raspadne ili šta već. Do tada, a bez konkretnih podataka i parametara, možemo samo da mlatimo praznu slamu. Evo M serija iz 2013 ima već i dosta pređenih kilometara, a polako stižu i godine, pa ćemo moći da pratimo kako se ponaša konstrukcija u narednom periodu :wink: Sigurno da ću ponešto moći da saznam i iz firme.
file.php

Eto vidiš da u Ikarbusu ni prost remon ne mogu da urade kako treba. :D
Ti upoređuješ vozilo staro 16 godina (a znamo konfiguraciju Kosmajskih linija) sa vozilom starim nepune dve godine ?
Po tim pucanjima je očigledno da je trebalo raditi još nešto osim šmirglanja i mackanja ? Karoserija vremenom slabi zbog stresova, a znaš sam kolika su preopterećenja i kakvi su uzdužni i poprečni nagibi ulica (čuvena raskrsnica kružnog puta i Braće Jerković) pa nije ni čudo sto i sama zaštita nosećih delova popušta. Popušta i pod prodorom vode, soli, kiselina (šta se sve nađe u kišnici) kreće da korodira noseća struktura. Ako se ne sanira na vreme eto problem. I to veliki.
Strpi se i videću da ti nabavim i slike sa donje strane Conecta.

Opet se vraćam na Ikarbus, misliš li da je ono normalno za vozilo staro dve godine ? I koliko će da košta sanacija tih oštećenja ?
Saberi i dolazi se brzo na cifru kvalitetnog vozila sa zapada.

Pominješ Solarise, evo ti istina. Bilo je dva ili tri problema i to zbog prodora vode u prednjem delu sa spoljne strane (ne iznutra). Sanirano odmah u toku garancije. Ozbiljno ljudi shvataju i problem rešavaju u toku garancije. Pazi dva-tri vozila od 200 isporučenih ?
Problem rešen i nikad se nije pojavio. Info od inžinjera i od servisa. Znači sa dva nezavisna mesta.

Isto tako da pričaš sa inžinjerima video bi da su Ikarbusi večito u problemima. Svaki je u problemu što se tiče podolita i karoserije.

Iskreno me zabole i za Solaris i za Ikarbus ali me boli kad treba sa njim da se vozim. Primetio si ogromnu razliku u komforu vožnje ?

Možemo da budemo glupi i da pričamo dobro vozilo kad znamo da je istina totalno drugačija.

Biće i ovih pametnih glavica koje će tvrditi koliko para toliko i muzike, realnost je malo drugačija i jeftina muzika skupo košta.
 
Pa zato postoji razlika u cijeni ne kostaju isto zglobni solaris i ikar zar to nije davno apsolvirano
 
Da ali jeftini Ikar na kraju ispadne daleko skuplji. Ne misliš da je tako ?
 
Za to treba uraditi preciznu analizu isti pogon ista linija isti uslovi ne odrzavanja i eksplatacije od po 16h i vise .
Evidentirati svaki kvar nedostatak potrosnju svih tecnosti maziva goriva
 
Mene neke nabavke Ikarbusa za GSP podsećaju na situaciju s prijateljem koji se diči kako je našao polovan auto za ultra povoljnu cenu a onda posle istu količinu para koju je dao na auto potrošio je na popravke. Ako ne i više čak. A o izgubljenom vremenu i živcima da ne govorim.

Podvlačim ovo ''neke''. Ne kažem da su sve serije loše.
 
Upravo to.
Samo saberi i gubitak vremena jer vozilo kad ne radi ne zarađuje.
 
Jedino ostaje nedoumica oko M-ova M&M transa, koji između ostalog rade i na 50-tici. Kupili su ih dosta, ali ne odjednom, što me opet dovodi do zaključka da ne mogu biti baš toliko loši. Ajde što Ikarbus može da "zaje*******ava" GSP kako hoće, ali privatnik mora biti pravi mazohista, pa da sam sebe gura u propast kupovinom takvog škarta. Opet, da su ih kupili odjednom, pa da čovek kaže da su se zeznuli, nego su ih uzimali u razmacima od par godina kad se sve sabere. Pritom, pre su uzimali 112-ice, pa i da su njima bili toliko nezadovoljni, verujem da ne bi više ni pogledali Ikarbus.

Kao što sam i pre pisao, radio sam i sa inženjerima, i sa majstorima. Bilo je tu svakakvih mišljenja, što se tiče novijih serija do ovih iz 2016 i 2017, ali nisam ni od jednog od njih čuo da su toliko problematični i nedorađeni. Možda su baš ove poslednje toliko zeznuli, ali ajde videćemo. Probleme jesu imali, ali po priči ljudi sa Karaburme, ne sa karoserijom. Jeste da već preko godinu dana nisam u održavanju, ali sam opet u komunikaciji sa njima preko posla koji trenutno obavljam.
 
Kešo, da su toliko dobri vozili bi se na sve strane.

Evo u Helsinkiju voze Solarise i zadovoljni su (i odande imam info, naše jedna zemljakinja). samo što je tamo daleko ozbiljnije održavanje. Održavanje a ne kad rikne zameni. Oni na 500000 km skidaju menjače, diferencijale i sve ostalo šta treba i radi se remont/zamena potrošnih delova.

6.jpg
 
Nadam se da će ova presuda da utiče i na autobuski sektor GSP-a. Bilo bi nerealno da se samo tramvajdžijama vrati na staro.

https://www.danas.rs/beograd/gsp-nezako ... -tramvaja/



Odluka Prvog osnovnog suda u Beogradu u korist zaposlenih u gradskom saobrćajnom preduzeću

GSP nezakonito produžio radno vreme vozačima tramvaja

Gradsko saobraćajno preduzeće „Beograd“ nezakonito je produžilo radno vreme delu vozača tramvaja koji bi trebalo da rade skraćeno, potvrdio je prvostepenom presudom Prvi osnovni sud u Beogradu
.

tramvaj1-678x381.jpg


Jedan od zaposlenih u JKP GSP „Beograd“ M. S. podneo je tužbu protiv gradskog javnog prevoznika sa zahtevom da se poništi aneks ugovora o radu zaključen u septembru 2014. godine kojim se menjaju uslovi rada odnosno trajanje smene.

Zaposleni je kao vozač pripadao grupi „saobraćajne ekspolatacije sa skraćenim radnim vremenom“, međutim, kako je on naveo u tužbi, poslodavac odnosno GSP „Beograd“ mu je ponudio da svoj ugovor o radu produži pod izmenjenim uslovima – sa punim radnim vremenom.

Opravdanje za ovakvu odluku GSP je pronašao u analizi za preispitivanje skraćenog radnog vremena a na osnovu koje je Nadzorni odbor doneo odluku da se ovakve smene ukidaju za sve zaposlene. Ipak, u tužbi je vozač istakao da je ova analiza rađena po narudžbini poslodavca a da stručnjaci koji su je izradili nisu imali reprezentativne podatke.

„U aktu o proceni rizika propisano je da zaposleni na predmetnom radnom mestu rade u tri smene i to u jednoj smeni od 6 časova a druge dve od 7 časova dnevno, te da je novom Analizom za preispitivanje skraćenog radnog vremena uvedeno puno radno vreme, ali je nejasno na osnovu čega kada je opterećenje zaposlenih na radnom mestu vozača tramvaja ostalo isto, kao i sve opasnosti i štetnosti na tom radnom mestu“, stoji u obrazloženju za podnošenje tužbe.

U presudi u koju je Danas imao uvid, dalje se navodi da je u konkretnom slučaju, po nalaženju tužioca, cilj ovakve odluke bio da se svi vozači tramvaja stave u nepovoljniji položaj, pri čemu se uopšte nije vodilo računa o bezbednosti i zdravlju zaposlenih kao i građana koji koriste usluge janvog prevoza.

Ovim postupkom veštačenje je dokazalo da uslovi u kojima vozači svakodnevno rade nisu isti kao i oni pri kojima se donosila odlulka da se skrati rando vreme, odnosno da su nepovoljniji po vozače. Pri tome je istaknuto da tramvaji nemaju klima uređaje što otežava rad vozačima, posebno preko leta, da oni nemaju mogućnost da naprave pauzu za doručak, da su pauze na okretnicama jako kratke a zbog režima saobraćaja ih često i nema, a higijena u vozilima je na lošem nivou zbog gustog rasporeda saobraćaja i nedostatka vremena da se tramvaji očiste.

Sud je analizirajući sve ove okolnosti, zaključio da je odluka kojom je ukinuto skraćeno radno vreme svim vozačima tramvaja doneta usled nepotpune, nestručne i delimično obrađene analize.

„Sud je na nesumnjiv način utvrdio da je tužiocu na njegovom random mestu intenzitet naprezanja čula povećan, da zbog reda vožnje nema vremena za dnevni odmor, da je prosečno po četiri do pet sati u sedećem položaju pri čemu je zbog intenziteta saobraćaja izložen stalnom stresu. Sud je mišljenja da ukidanjem skraćenog radnog vremena za vozače tramvaja koji spadaju u specifičnu kategoriju vozača predstavlja visok rizik po po bezbednost i zdravlje svih učesnika u saobraćaju“, navodi se u zaključku.

Gradskom saobraćajnom preduzeću ostaje mogućnost da uloži žalbu Apelacionom sudu na ovu presudu.
 
Na snimku je gb 445(odavno dimi ovako) ali je problem sto nije jedini takav bus u Zemunu... 1369 je isto tu negde sto se tice dima, 1374 je u poslednje vreme bolji i ne izbacuje toliko, kao i 936 i 938 koji su jedno vreme imali velikih problema sa sagorevanjem.
 
Директоре, на 73 сваки дан можеш видети ужасе које Икарбус пружа, дођи и види... Линија се заснива на доброј вољи возача... Уосталом питај отправнике колико пријава свакодневно примају на рад истог, колико су тек 604 и 605 пропале због недостатка приватника... Ђуки отправник свима гледа да угоди, али нема... Мора мало боље од Икарбуса, и то је чињеница...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=554775#p554775:3tfruina je napisao(la):
Kesha » Thu Jul 26, 2018 1:48 pm[/url]":3tfruina]Jedino ostaje nedoumica oko M-ova M&M transa, koji između ostalog rade i na 50-tici. Kupili su ih dosta, ali ne odjednom, što me opet dovodi do zaključka da ne mogu biti baš toliko loši. Ajde što Ikarbus može da "zaj***" GSP kako hoće, ali privatnik mora biti pravi mazohista, pa da sam sebe gura u propast kupovinom takvog škarta. Opet, da su ih kupili odjednom, pa da čovek kaže da su se zeznuli, nego su ih uzimali u razmacima od par godina kad se sve sabere. Pritom, pre su uzimali 112-ice, pa i da su njima bili toliko nezadovoljni, verujem da ne bi više ni pogledali Ikarbus.

Kao što sam i pre pisao, radio sam i sa inženjerima, i sa majstorima. Bilo je tu svakakvih mišljenja, što se tiče novijih serija do ovih iz 2016 i 2017, ali nisam ni od jednog od njih čuo da su toliko problematični i nedorađeni. Možda su baš ove poslednje toliko zeznuli, ali ajde videćemo. Probleme jesu imali, ali po priči ljudi sa Karaburme, ne sa karoserijom. Jeste da već preko godinu dana nisam u održavanju, ali sam opet u komunikaciji sa njima preko posla koji trenutno obavljam.
Што један дан не дођеш добри мој на суочавање са мном, на кафу, а онда на линији на којој сам цео проклети живот? Што једном не дођеш у ситуацију, да мораш да стрепиш на линији да ће ти котобања доћи? Ја ценим, да сваку муку Икарбуса сваки дан осећају људи који су на Земуновом реону, а најгоре је на потезу 600 и 700... Е зато је боље узимати половњаке као што је било, чувени Штајери из Беча јесу имали слаб мотор, али седиште возача и сама прегледност возила у то време је била свемирска... Уосталом и Жика се сећа тих серија из Беча...
 
Нека град плати Икарбусу по аутобусу онолико колико је платио Соларису и добиће исти квалитет као Соларис.
 
Žika

Ne znam na šta tačno misliš, kad kažeš da bi vozili na sve strane da su toliko dobri :)

Ako gledamo po broju kupljenih novih autobusa u Srbiji, onda su MAZ i LIAZ definitvno najbolji :wink: Naravno, znamo da to baš nije tako. Kupuju se zbog niske cene i lake dostupnosti, a svakako da će odraditi posao za uloženi novac. Po unutrašnjosti naše zemlje dominiraju polovnjaci svih mogućih kategorija. Jedino Novi Sad kupuje nova vozila u većem broju, i nešto malo Subotica. Polovnjaci su neretko i preko deset godina stari. Jednostavno, nema dovoljno podsticaja za prevoznike da kupuju nova vozila, a i novac, naravno, predstavlja problem. Obično države koje imaju kakvu takvu sopstvenu proizvodnju, gledaju da istu učine dostupnom i primamljivom domaćim prevoznicima. To automatski znači povećan obim proizvodnje, a samim tim i s vremenom povećan sveukupni kvalitet gotovog proizvoda uz razvoj prateće industrije.

Sećaš se sigurno šta je Ikarbus proizvodio pre deset i više godina. Sigurno da ti autobusi nisu bili vrhunskog kvaliteta, ali su odrađivali posao i bilo ih je svuda po Srbiji u poprilično velikom broju. Nisu sigurno ti Ikarbusi od pre deset i više godina bili bolji od ovih koje sklapaju poslednjih nekoliko godina. Danas će jedna Lasta dobiti povoljnije uslove od Razvojne banke Češke za kupovinu SOR autobusa, u odnosu na ono što bi dobili od države za kupovinu ikarbusovih autobusa. Privatni prevoznici takođe ne dobijaju olakšice pri kupovini domaćeg proizvoda, pa će naravno potražiti povoljniju, moguće kvalitetniju, a neretko i lošiju alternativu.

Pominjanje Finske, tj preuzimanje određenog kontigenta Solarisa od strane glavnog grada pomenute države, nema baš mnogo veze sa ovom našom pričom. I sam znaš da je tržište EU dobrim delom zaštićeno od preteranog uvoza proizvoda iz zemalja van EU. Nemaš mnogo ni turskih autobusa u EU, a ruskih još manje. Srbija je okružena članicama EU, sem Albanije, Crne Gore, BiH i Makedonije, zemalja čija tržišta nisu ništa bogatija od našeg, i gde se retko mogu videti novi autobusi bilo koje kategorije. Crna Gora ima male potrebe za novim gradskim autobusima, a jedini koji je uzeo nešto novo u tom segmentu je firma Blue line iz Herceg Novog. Uzeli su nove AKIA-e, a po onome što se već može čuti, nisu se baš usrećili njima. Hrvatska je na primer, od kako je postala članica EU, uvezla ogroman broj potpuno novih što gradskih, što međugradskih, što autobusa najviše turističke kategorije. Sve same Mečke, MAN-ovi, Setre, Neoplani itd. U našem regionu, čak i da Ikarbus napravi vrlo interesantan proizvod, teško da bi mogao da obezbedi neko značajnije tržište. Rusija takođe ispada iz priče zbog velikog obima proizvodnje sopstvenih proizvođača, a tu je i velika razmena sa rastućom industrijskom silom Kinom.

Dolazimo do država članica EU. I tu se stiče utisak da ima mnogo nameštenih i unapred određenih pobednika tendera. Autobusi velikih evropskih proizvođača se bukvalno razmenjuju među evropskim gradovima. Ima tu dosta paradoksa i mislim da sam "kvalitet" nije presudan. Recimo, jednim Stokholmom dominiraju autobusi nemačkog MAN-a, pored SCANIA-je i VOLVO-a, a sa druge strane Berlin je kupio nikad veći kontigent gradskih autobusa švedske SCANIA-je tipa Citywide. 2009 su recimo kupili Solarise po prvi i posljednji put. Sad se trenutno kupuje jako veliki broj mercedesovih Citara. Sumnjam da toliko šaraju zbog lošeg kvaliteta prethodno kupljenih autobusa. Onda imaš slučaj Hamburga, grada u kom je nekada Mercedes bio dominantan, a već izvesno vreme špara poveći broj VOLVO-a i Van Holova. Zatim, tu je i Minhen koji uzeo poveći broj Solarisa, a nekada je tim gradom MAN neprikosnoveno vladao. Možda to ima neke veze sa činjenicom da MAN ima veliku i modernu fabriku u Poljskoj? Mislim, ovo ne znači da je Helsinki iz nekog razloga morao sa kupi Solarise, već ti samo predočavam neke interesantne primere iz Švedske i Nemačke, odakle dolaze najveći proizvođači komercijalnih vozila. Naravno, imalo bi tu još šta da se nabraja, al da ne preterujem mnogo.

U takvom okruženju, čak i da pravi ne znam kakve autobuse, Ikarbus nema šta da traži. Imaš i nemali broj evropskih karoserista sa poprilično dobrim i pouzdanim vozilima, pa se nisu probili van granica svojih država. SOR je recimo vrlo zahvalan za održavanje, poprilično je pouzdan i generalno ne pati od nekih dečijih bolesti, pa ga opet ima samo u Češkoj i kod nas. Eventualno u Slovačkoj. Bolje se pokazao od Solarisa Interurbino, kog Lasta takođe poseduje. Ima tu još karoserista iz Španije, Portugalije i Italije recimo, koji se takođe rade uglavnom za domaće tržište. Naravno, probio se ambicioznošću jedan veliki Irizar, a nešto manje Sunsundeguji i Irmaos Mota recimo. Podrazumeva se da je potrebno razvijati prodajno servisnu mrežu, što traži i poprilična novčana sredstva i malo veće ambicije, ali sam i siguran da su neophodni i politički kontakti, da bio kao proizvođač autobusa bio uspešan u Evropi, pa i šire.

Što se tiče remonta mehaničkih komponenti posle 500.000 pređenih kilometara, slažem se da ima slučajeva gde je to normalna praksa u Evropi, kao i odbacivanje autobusa kad pređu oko milion kilometara bez obzira na godinu proizvodnje. No, mislim da se remont menjača ili zamena novim ne može izbeći kad autobus pređe gore pomenute kilometre. Na našim Solarisima, njih sedamdesetak sigurno, menjači su ili zamenjeni ili rađeni, a zamenjen je i određen broj motora, mahom zbog stradale bregaste osovine, iako nisu sastavili ni 500.000 kilometara. Po mom mišljenju to ipak mora malo duže da traje. Hiperprodukcija je definitivno oborila kvalitet pomenutih komponenti, ali to se da i očekivati, jer kako bi inače opstalo ovo današnje potrošačko društvo. Nas jedino zeza teška finansijska situacija :wink:

Izvinjavam se na malo podužem postu :)
 
Kešo dva motora su zamenjena brojem 2. Ništa više. Bilo je problema sa bregastim vratilom ništa alarmantno ništa kao fabrička greška. Da li je greška do vozača što po paljenju ne sačekaju da motor dobije podmazivanje ili nešto dugo.
Daf tj Paccar ima istoriju grešaka kod motora , mada su bili korektni i cele serije motora menjali. Kad radi onda radi veoma ekonomično i dugo.

Što se tiče remonta da si se raspitivao znao bi šta se sve radi na drugom servisu po tehnologiji rada GSP-a. GSP je nekada kad je bilo para izuzetno kvalitetno održavao vozila, kad dođe vreme za drugi servis tu se kompletna pneumatika menja, kočnice i sve ostalo kako bi vozilo bilo 100% ispravno za dalji rad. Tu nije bilo krpačina kao danas, radilo se ozbiljno. Kao i služba za ispitivanja kvaliteta delova. Zato su nekadašnja vozila dugo bila u saobraćaju bez kvarova.


Privatni prevoznici su kupovali Ikarbuseve jer su ih tako usmerili iz grada i iz banaka sa povoljnim kreditima. Jedino je Vujuca sa koferom para keširao svoje autobuse. Danas toga nema pa imamo šareniš gde se kupuje kako se ko snađe.
Misliš li da ozbiljni prevoznik iz EU ne bi našao način da kupi kvalitetan autobus iz Srbije ? Krenuli su da kupuju kineske autobuse a ne bi kupili naš Ikarbus da valja.
Godinama unazad se kupuju autobusi iz Turske. Ne samo gradski već i turistički visoke klase upravo zbog daleko niže cene u odnosu na slične iz Nemačke.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=554974#p554974:183oidzo je napisao(la):
stf » Pet Jul 27, 2018 7:55 am[/url]":183oidzo]Нека град плати Икарбусу по аутобусу онолико колико је платио Соларису и добиће исти квалитет као Соларис.

Teško, jer oni neće ili ne žele da kvalitetno spoje dve žice a kamoli da sastave ceo autobus.
Tu su gde su jer ubacuju najeftinije i često nekvalitetne komponetne. Sa ubacivanjem kvalitetnih komponenti sa cenom bi bili skuplji od zapadnih konkurenata.
Prosta računica, Ikarbus sa par desetina proizvedenih autobusa ne može da utiče na nabavne cene kao zapadni proizvođači kojima je to dnevna proizvodnja.
 
Сад ће ме Жика линчовати, али ајде... Да ли се добри мој Жико сећаш Граф Штајера зглобних из Беча? Углавном су радили на потезу 600... Задњим делом су личили на МАН из Словеније... Ја мислим да у те 2 године колико су радили, онакви аутобуси су били истрошени, али унутрашњост им је била нетакнута, када ми је причао возач који је дужио једног од њих, рече ми неколико пута да у то време боље аутобусе није возио. Само су штајери имали једну ману, а то је мотор који је слаб био за успон у Гандијевој и на Гранд Кафи... И распоред седишта је био интересантан у њима... Али ретко ко се од вас на форуму сећа те донације. Углавном конструкција је била врхунска, зглоб је био ко пушка...
 
Misliš na ove donacije iz Beča ?

Bus_Wiener_Linien_GU230-54-69-A1_8254.jpg


Mislim da sam pisao za te autobuse , slabašan motor prilagođen i radu na TNG uparen sa još gorim automatskim menjačem.
Inače bus sasvim OK, prostran.
 
Vrh