Šta je novo?

Autobusi

Od kog proizvđača autobusa bi grad trebao da kupi 100 novih zglobnih vozila na gas.

  • Solaris

    Glasovi: 298 94,6%
  • BMC

    Glasovi: 17 5,4%

  • Ukupno glasača
    315
Икарбус и Соларис су нажалост тешко за поређење. Ако би Икарбус направио аутобус по квалитету једнак Соларису, он би био скупљи од Солариса. Проблем је целокупно у контроли квалитета. И то је грешка пре свега у Икарбусу (пошто без доброг квалитета неће никад моћи да буду конкурентни на тржишту), али и града и ГСПа који могу да контролишу квалитет, али их очигледно баш брига.
 
Upravo su te rođačke šeme između GSP/Grada i Ikarbusa i malverzacije ono što ljude najviše nervira kod Ikarbusa. Čak i ljudi koji se ne razumeju i ne prate autobuse kao mi, ali kapiraju razliku između dovršenog i smandrljanog proizvoda, i znaju za fabriku Ikarbus, imaju slične komentare i kritike. Dakle niko ne kaže ''joj što je ružan ovaj Ikarbus'' ili ''što nije udobniji'' nego se uglavnom svodi na komentare vezane za završnu obradu i kontrolu kvaliteta - sedišta, podovi, vrata, lajsne...

Inače fabrika jeste pokazala, više puta, da ume da napravi dobar proizvod. Al ako ih puškom nateraš. U suprotnom ih boli uvo. A posebno ih boli uvo ako je rođačka narudžbina iz GSP/Grada.
Sve u svemu, oni su za mene arhetip srpskog preduzeća koje je ostalo zatočeno u dobu socijalizma i sigurnih klijenata iz prijateljskih zemalja. Boli ih uvo da se takmiče kvalitetom i unapređivanjem, nego ko veli dokle god je nama GSP i rođačkih šema, milina. Čak i ono nešto što se potrude za privatnike, posle ''naplate'' i nadoknade u porudžbinama za GSP. Paze gospoda da se ne izmore. Ma kažem, tipično preduzeće zaostalo u dobu socijalizma.
I ne, ne pričam samo o stvarima koje se tiču kupčevog izbora, nego i o stvarima koje u svakom slučaju treba da budu izrađene kvalitetnije i da prolaze kroz rigorozniju kontrolu kvaliteta, ali se to ne dešava u većini slučajeva kad se poručuje nešto za GSP Beograd.
 
GSP radnici su ranijim decenijama bezbroj puta sugerisali šta treba da izmene, dorade i slično. Ne samo vozači već i mehaničari ,inžinjeri .
I šta su promenili ? Skoro pa ništa.
I ja sam devedesetih bio u razgovoru sa njihovim inžinjerima i njih apsolutno ništa ne dotiče.
Zabole ih jer su 100% sigurni da će grad da natera sve od reda i da kupe te njihove autobuse.
Nema veze , pukli su u priči za nabavku 180/200 autobusa biće sledeći put sigurno i tako ta agonija traje decenijama.

Zadnji autobus koji su oni kvalitetno razvijali su ik160 (i on bio daleko od idealnog) i posle toga sve sami prototipovi. Znači svaki autobus serija za sebe sa bezbroj bolesti, nedostataka.
Uspeju oni po neki primerak negde da uvale ali sve to traje kratko i vrlo brzo ti autobusi završe sa čudnim bojama u GSP ili neku drugu državnu ustanovu.
 
Ortačke veze, a gde to ne postoje?
U svakoj sferi biznisa i poslovanja unapred je dogovoreno ili ćemo da se lažemo o fer tenderima?
Nije to problem, svaka ozbiljna firma ima podršku što države što nekog jakog lobija, to je normalno i bez toga nema razvoja firme, nijedne. Ako nema posla, nema napretka.

Poslato sa Huawei Honor 9 uz pomoć Tapatoka
 
Ima discord server za GSP Beograd
https://discordapp.com/invite/tthwRH8
1f29ab7dbe2e33dce251dfb7d7d6f1c8.jpg


Sent from my SM-G950F using Tapatalk
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=555092#p555092:3a1y30zc je napisao(la):
Djole Pevcanin » Pet Jul 27, 2018 3:59 pm[/url]":3a1y30zc]Колико ја знам, имали су Фојтове двобрзинце.
Ove

http://muzeumapa.pl/wp-content/uploads/ ... e-D506.pdf

2001 godine Beč je donirao 14 autobusa Beogradu. Stigli su u dve ture.
Tehnički podaci
ÖAF - Gräf & Steyr GU230/54/69 A1
Länge: 17.935 mm
Breite: 2.500 mm
Höhe: 3.070 mm
Achsstand: 5.450 mm / 6.910 mm
Vorderer Überhang: 2.585 mm
Hinterer Überhang: 2.990 mm
Wendekreis: 21.400 mm
Leergewicht: 12.920 kg
Gesamtgewicht: 23.500 kg

Motor: MAN D 2356 (230 PS)
Getriebe: Diwa 506 JSR
Tankinhalt: 240 l (90 l Flüssiggas)
Höchstgeschwindigkeit: 70 km/h
 
#3242 na 706 danas u 13h slikan na centru Batajnice... Displej mu podesen na vanrednu voznju a vozi da 706 pa su ugurali rastavljenu kartonsku kutiju izmedju soferke i displeja....
30nLcLP.jpg
 
Mislim da bar tu Ikarbus nije napravio propust ili gresku... GSP sam bira displeje, zar ne? Za ovo je pre svega GSP kriv
 
Mogli su ga ugasiti zvati servis sve sem ovog majmunskig rijesenja
 
Moгли су да некога из оног вишка од 2000 радника обуче да одржава те дисплеје, па да се и они редовно контролишу и поправљају по потреби.
 
Не бира ГСП него је у понуди Икарбуса зато што је смеће баш као и све што изађе из те фабрике... Икарбус више нема Novatronic дисплеје у понуди па је једино решење да ове шкартове купе без дисплеја па да уграде сами али наравно нема од тога ништа нити ће бити.
 
Žika

Još dok sam radio u održavanju pogona Novi Beograd, pre možda malo jače od dve godine, na 3062 je mislim zamenjen motor, a nedugo nakon toga stižu informacije sa Karaburme da i jedan njihov Solaris ima isti problem. Ista priča se mogla čuti i u narednom periodu za nekoliko primeraka. Moguće da su se malo puštale i buve da tako kažem. No, nebitno, jer to nije bila poenta moje priče. Čak i da je zamenjeno pet motora recimo, to nije mnogo na 200 vozila, ali menjači su već druga priča. Opet, to nikave veze sa Solarisom nema, kao ni sa autobusima kod privatnih prevoznika koji muče istu muku. Jednostavno, smatram da bi automatski menjači, u ovom slučaju Zf-ovi, trebalo da traju duže, jer mnogi ne stignu ni do tih famoznih pola milona kilometara, kao da su pravljeni da odrade još samo malo nakon isteka garancije, nebi li Zf imao što veću prodaju. Bilo je naravno i preranih otkazivanja VOITH automatskih menjača, mada se kod njih to obično desi na maloj kilometraži, pa bivaju zamenjeni u garanciji, a nakon toga obično potraju duže od Zf-ovih.

Naslušao sam se ja priča kako je u GSP-u nekada bilo. Mogao sam čuti i šale od pojedinih birgadira i poslovođa kako GSP u onim malo boljim vremenima, i nije imao majstore, već montere koji su trebali samo da otpakuju potpuno nove i originalne delove, i naravno ugrade na mesto dotrajalih. Sigurno da nije bilo baš ni tada sve tako jednostavno, ali nije se ni tražilo kao danas, da se ni od čega napravi nešto, uz reči snađi se, nabudži, napravi itd.

Mislim da sam jasno napisao da u zemljama članicama EU nema mnogo Turaka, a ne da ih nema uopšte. Među turističkim autobusima se mogu naći uglavnom Temse Dajmond, a ima i nešto novijih Maratona, koliko sam mogao da primetim, a što se gradskih autobusa iz Turske tiče, još uvek su poprilično retka pojava. Malta je kao članica EU kupila veći kontigent OTOKAR-a tipa Cent C, a treba uskoro, mislim Varšava, da dobije tridesetak midibuseva od istog proizvođača. Turci u segmentu midi i minibuseva imaju stvarno dobru i interesantnu ponudu. U Budimpešti već neko vreme voze mali, po mom mišljenju vrlo ružni Karsani. Ima ih, ali ne u toliko značajnom broju, a i Turci isto tako teraju autobuse zapadnoevropskih proizvođača u poprilično velikom broju. Tamo na kraju krajeva već godinama rade fabrike i MAN-a i Mercedesa kao što znaš.

Kinezi već ulaze u neku potpunu drugu priču. Ne znam ni za jednog prevoznika iz EU da je uvozio "Kineze" sa pogonom na dizel gorivo, a ako je i bilo takvih slučajeva, pretpostavljam da su izolovani i da u procentima čine statističku grešku. Kinezi su zato ostvarili ogroman napredak u proizvodnji i razvoju električnih autobusa, za razliku od evropskih proizvođača, koji tek poslednjih par godina predstavljaju svoje proizvode i u tom segmentu. Kinezi su do sad proizveli na stotine hiljada električnih autobusa, pa su po tom pitanju definitivno u prednosti u odnosu na evropske proizvođače. Neki gradovi u Kini uveliko imaju samo električne autobuse u voznom parku. BYD ( build your dreams) je ostvario najveći prodor na evropsko tle, koliko sam mogao da primetim. Nisu to uopšte jeftina vozila, tj dosta su skuplja od onih na konvencionalni pogon, pa to na neki način oslikava i bogatstvo i spremnost evropskih gradova da ulažu u nove tehnologije.

Ono što sam najpre hteo istaći u mom prethodnom podužem postu, jesu primeri koji po mom mišljenju dokazuju da i Evropa u određenim segmentima tržišta funkcioniše po principima dogovorene ekonomije. Izgleda mi da svako od velikih evropskih igrača dobija određen deo tržišnog kolača, odnosno, sve mi liči na tek jednu dobro organizovanu razmenu, a verujem i da politički lobi itekako igra veliku ulogu. Zato mislim da se na globalnom nivou, bez obzira na kvalitet proizvoda, ne može tek tako ostvariti značajniji uspeh.

Dodao bih još samo jednu moju konstataciju. Vidim da ima ljudi koji misle da Ikarbus nema potrebe da svoj posao shvati ozbiljno, pošto će ga grad Beograd doveka održavati na aparatima preko leđa GSP-a. Po mojoj računici, od 2009 godine do danas, Ikarbus je za GSP proizveo tek 149 autobusa, što je priznaćete isuviše malo da bi im to garantovalo sigurnu budućnost. Ove godine izgleda, od nabavke novih vozila nema ništa, s obzirom da ni jedan tender još nije raspisan, iako je već osmi mesec na pomolu. To da se za privatnike i malo ozbiljnije prevoznike više potrude, nego kad je GSP u pitanju, ima logike. A opet, doprinos tome daju i politički pritisci i nametnuta rešenja, kao i činjenica da se GSP za malo šta pita. Lično mislim da su im šanse za opstanak poprilično male, a i sumnjam da su radnici baš toliko nesvesni svoje situacije, tj da ih savršeno boli uvo za sve. Nemoć Ikarbusa, koja se pre svega ogleda u nedostatku sredstava i adekvatnog kadra, u kombinaciji sa nezainteresovanošću države, pogubna su kombinacija. Već dugi niz godina nema prave strategije razvoja, plana neophodnog obima proizvodnje, analize kako domaćeg, tako i tržišta u regionu itd. Uz sve to, kao što već napisah, nema ni adekvatne pogreške države preko subvencija i povoljnih bankarskih kredita.

Da ne dužim dalje. Uopšte nemam razloga da branim Ikarbus, niti smatram da će zatvaranje jedne male fabrike, a nakon propasti većih, ozbiljnijih i svakako važnijih kompanija, predstavljati neki veći udar na i ovako krhku privredu. Jednostavno, krivo mi je kad vidim kako se sve olako pušta niz vodu, bez pravih pokušaja da se makar nešto održi, spase i eventualno pruži šansa za opstanak u budućnosti. Cela privreda spade na proizvodnju raznih komponenti i delova za velika imena različitih grana industrije, bez nekih konkretnih "domaćih" gotovih proizvoda, sem u prehrambenoj industriji. Poprilično poražavajuće po mom mišljenju.
 
Mene najviše nervira koliko ta nezainteresovanost Ikarusabusa bespotrebno košta kupca i korisnika vozila. To traje decenijama.
 
Evo kako to izgleda u MAZ-u sa preko 500000 km na opterećenoj brdskoj liniji.

Pogledajte prilog 7Pogledajte prilog 6Pogledajte prilog 5Pogledajte prilog 4Pogledajte prilog 3Pogledajte prilog 2Pogledajte prilog 1

Lajsne jesu odvratne i primitivne , dakle užas, ali sve stoje na svom mestu. Patos takođe, pored prljavštine nema znakova habanja.
To kad uporedimo sa Ikarbusom onda ne treba da se čudimo što prevoznici kupuju kod drugih proizvođača. Što je još negativnije jeftinije autobuse.
 
Displeje bira kupac sta gsp naruci to dobije moze biti novotronik moze biti ova druga domaca firma dmb kako vec se zovu sve treba servisirati i odrzavati .I kriv je gsp oni treba da se zale ako je u garanciji niko to nece umjesto njih da radi .
 
Zar nije Novatronic u Solarisima ? Tamo uglavnom besprekorno rade (ima sporadičnih ispadanja) ali su daleko od problematičnih.
Da nije problem u nečem drugom, instalacijama koje ih povezuju, radno okruženje, vlaga toplota i slično ?
Ili su se za Poljake svojski potrudili ?
 
Jeste Novatronic u Solarisima, pa i novim SOR-ovima za Lastu. Poprilično kvalitetni displeji. Kod novih M-ova nije Novatronic u pitanju, nažalost. Crkavaju kontrolne jedinice kao muve, a GSP ne sme da petlja po njima dok su pod garancijom. Izgleda da ne mogu ni da se isključe kad zabaguju. Ne znam koja je firma u pitanju. Nešto su pominjali Pančevo kad se pričalo o popravci displeja. LE-i imaju Novatronic displeje, i retko se dešava da neki otkaže.

MAZ-evima se najčešće vozim, nažalost, moram da kažem. Ima ih i sa dosta pohabanim patosom, a da su i mlađi od ovog kojeg si slikao. Mada mislim da nemaju te lajsne, za koje je i pitanje dal su uopšte fabričke, a ako jesu, nemam komentar stvarno, ili su baš postavljene da ne bi bilo oštećenja. Drugu svrhu im ne vidim. Odrađuju posao, ali završna obrada blagi užas, klima teško može da rashladi bus itd. Da se ne ponavljam više.

Juče ušao u arivinu 112-icu na 26-ici. Baš sam zagledao patos, i nisam video ni poderotinu nigde, pa čak ni oko bubnja. Očigledno da razlike ima kad se radi za privatnika, iliti kad se radi za malo ozbiljniju firmu, bez da se petlja neko iz vlasti ili kakav podobni stručnjak.
 
Evo ga #896 posle farbanja na 706..bice ovih dana i neka lepsa njegova fotka ovo je samo nabrzaka napravljeno. Inace, i njemu su na zadnjem delu garazni broj ukrivo nalepili.

Ikarbus IK218M by busspoter, on Flickr
 
Vrh