Šta je novo?

Autobusi

Od kog proizvđača autobusa bi grad trebao da kupi 100 novih zglobnih vozila na gas.

  • Solaris

    Glasovi: 298 94,6%
  • BMC

    Glasovi: 17 5,4%

  • Ukupno glasača
    315
Човече, ти чекаш аутобус, не он тебе. Зашто се уопште расправља о томе? Јуче ми је 31 стао ван станице, на последњој сам пришао и захвалио се возачу на томе, малопре сам био на метар од првих врата 302, и возач који је видео да трчим је затворио врата и отишао. Зашто би он мене чекао? Ја касним, он креће на време. Толико си надмен да је то одвратно, баш ће тебе возач да чека :blah:
Да се вратим на тему подолита, Соларис #3149 23.07.
Подолит, Соларни by Somi303, on Flickr
Исти Соларис, два дана касније :bash:
Подолит, Соларни by Somi303, on Flickr
 
Ko je bre nadmen? Vrati se na početak rasprave pa pogledaj sam kako je krenula i ko je šta pisao. Navedi mi deo posta gde sam rekao da autobus treba mene da čeka. Drugima soliš pamet o raspravljanju a sam puštaš jezik na svakoj temi gde dođeš.


Citiraj mi deo posta gde sam rekao da vozač treba, gde kažem da mora mene da čeka.
 
Složio bih se sa svim napisanim. Samo šta ti znači 'kad misle smradovi da upali klimu?'
Kako to poštuješ onda ljude, što su smradovi, kad su im poskidali kaiševe i neće da im pune klima uređaj?
Nije tvoj, al nije ni njihov, ništa ne mogu tu da učine. Sa druge strane rukovodeći nam pričaju priče o broju klimatizovanih, u koje teško da i sami oni veruju, više to vređa ljude koji baš na sreću mogu upasti u vozilu GSPa sa klimom nego bilo šta drugo.
Veruj mi, upalili bi samo da mogu, ali ako je tebi teško 40 minuta, zamisli kako je onom 'smradu' osam sati u kabini.

Poslato sa Huawei Honor 9 uz pomoć Tapatoka
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=554461#p554461:3gle3ynk je napisao(la):
Bender Rodriguez » Sre Jul 25, 2018 5:12 pm[/url]":3gle3ynk] I za to ne krivim vozače nego aljkavi bahati i lenji GSP i DJP kojima puca ona stvar da održavaju sopstvena vozila.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=554487#p554487:3gle3ynk je napisao(la):
becks89 » Sre Jul 25, 2018 6:44 pm[/url]":3gle3ynk]
Veruj mi, upalili bi samo da mogu, ali ako je tebi teško 40 minuta, zamisli kako je onom 'smradu' osam sati u kabini.
Kom smradu u kabini? Pokaži mi gde sam rekao da je vozač smrad što ne radi klima.


@Somi
Daj deo posta gde sam rekao da vozač treba nekoga da čeka.
 
Ne, mani se ti fora da se uplićeš u rasprave koje veze nemaju s tobom. Pošto te očigledno to nisu naučili na vreme, da te naučim ja. Idi seciraj reči i glumi Karlu del Ponte svojim ukućanima.

Nigde nisam rekao da je vozač u obavezi da čeka, nego da je uljudno od njega da sačeka ako se osoba nađe pored stajališta a da pritom već nije proteklo mnogo vremena. To što si ti ograničen ko terasa a željan pažnje i dokazivanja pa izvlačiš reči iz konteksta u nameri da bi dokazao ne znam ni ja šta, to je tvoj problem. U stvari, šta ti uopšte pokušavaš da dokažeš?
 
Evo sad imamo i slike podolita u Solarisu za promenu. Možda se neko i seća, al već sam pisao da se podolit odlepljivao, ili ti cepao, kako god, na rampama za osobe sa posebnim potrebama. Odlepljivale su se i gumene lajsne oko zadnjeg podesta. Bar što se tiče Novog Beograda, gledalo se da se to sanira na vreme, dok Karaburma izgleda tome ne pridaje mnogo pažnje. Dovoljno je da se samo malo zacepi, pa da vrlo brzo potpuno strada, kad prljavština i voda u kombinaciji sa konstantnim gaženjem učine svoje. Sigurno da bi imali oštećenja i na drugim mestima da podolit nije iz jednog dela lepljen, iako je pomuti dobrog kvaliteta. Najpodložniji oštećenjima bi definitvno bili prelazi od ravnog dela patosa prema podestu i bočnim stranicama. Upravo se to dešava sa podolitom kod M serije. Dobro, dosta je tanji, i uopšte od lošijeg je materijala, ali se ipak ne cepa i ne odlepljuje kod novijih 112-ica i 218-ica, gde je u većini lepljen iz jednog dela, kao kod Solarisa.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=554483#p554483:10cvv0h7 je napisao(la):
Somi303 » Sre Jul 25, 2018 5:41 pm[/url]":10cvv0h7]
Да се вратим на тему подолита, Соларис #3149 23.07.
Подолит, Соларни by Somi303, on Flickr
Исти Соларис, два дана касније :bash:
Подолит, Соларни by Somi303, on Flickr

Kakvi diletanti , umesto da prijave i zalepe ili zamene parče oštećenog dela oni jednostavno odvale. :bash:

Lepo se vidi na slici kako je po boku sastavljeno iz više delova i ti delovi ne mrdaju ni mm. Treba taj nivo kvaliteta dostignuti.
 
To je to genjalno odrzavanje gsp ovaj ko je odsjeko podolit ili bolje onaj ko mu je reko da otkine umjesto da zaljepi10%od plate pace da ukljuce mozak .
Sad ce te reci da ali nema ljepila u pogonu jel to znaci da nema u cijelom gsp ljepila nesposobjakovici jedni
 
897 na liniji 604

3249 na liniji 73

i u smeru ka Bloku 45

3276 na liniji 73

489 na liniji 602

1110 na liniji 17

3003

3037

3020

3226 na liniji 70

3187
 
Somi i Bender obrisao sam par postova.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=554540#p554540:3h4qruhx je napisao(la):
direktor » Sre Jul 25, 2018 9:03 pm[/url]":3h4qruhx]To je to genjalno odrzavanje gsp ovaj ko je odsjeko podolit ili bolje onaj ko mu je reko da otkine umjesto da zaljepi10%od plate pace da ukljuce mozak .
Sad ce te reci da ali nema ljepila u pogonu jel to znaci da nema u cijelom gsp ljepila nesposobjakovici jedni
Naravno da nema ljepila , jer niti je ovo Lijepa naša , niti je ovo Zagreb. :)
Šalu na stranu , kada bi u GSP - u sve radili po PS , a ne po sistemu seci dupe - krpi stomak i / ili bolje skinuti (otkinuti) oni što je neispravno (a ne ugrožava živote putnika) , nego ga popraviti , gde bi nam bio kraj.
 
Шта све не фали у ГСПу, увек се сетим разноразних импровизација типа фарови са Зијача на БКМ тролејбусима, шаренолика седиша у старијим Икарбусима, распар крила од врата, као и многе рупе крпљене плехом и сл. склепотине.
 
Žiko, ja sam lepo napisao da je iz jednog dela na prelazima koji su jako bitni. Bokove niko ne gazi, niti pere crevom. Čak šta više, vide se i oštećenja oko aluminijumske lajsne koja okružuje rampu. Pritom, to se ne dešava od juče. Kao što već napisah, podolit se popravljao čim i malo počne da se odlepljuje, pa se to nije baš tako lako moglo primetiti, a deševalo se i dok su još bili pod garancijom.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=554540#p554540:k894bmem je napisao(la):
direktor » Sre Jul 25, 2018 8:03 pm[/url]":k894bmem]To je to genjalno odrzavanje gsp ovaj ko je odsjeko podolit ili bolje onaj ko mu je reko da otkine umjesto da zaljepi10%od plate pace da ukljuce mozak .
Sad ce te reci da ali nema ljepila u pogonu jel to znaci da nema u cijelom gsp ljepila nesposobjakovici jedni
Kažu da nema ničega, sve pare otišle na fotelje i klime.

Onda su trebali da pošalju bus u ovlašćeni servis i tamo da reše odlepljivanje.
 
ljudi, vi nsite procitali moj post lepo, rekao sam da me je vozac ceako, tj ja sam mislio da me ceka jer je ostavio samo zadnja otvorena kao kada me neko stvarno ceka, bio sam spreman onako da mahnem glavom da mu se zahvalim, kad mi odjednom lik zatvori vrata pred nosom, e to je izivljavanje na putnicima, sto nije lepo zatvorio odma? tad se ne bih ljutio, to je normalno, al da on mene zaje*******ava... ja da sam direktor gsp-a i da mi stigne nekako na mejl il otkud znam kako prijava od putnika da mu je vozac to uradio, momentalno bi mu dao otkaz

sledeci primer bahatosti i bezobzirnosti vozaca: nailazi 19-ica, cekam normalno da putnici izadju, kad neko dvoje kretena nakon izlaska zableji bukvalno na vratima, ljubili se valjda kolko se secam, i nisam mogao da udjem, vozac je video situaciju, i nakon sto su se pomerili, ja da udjem kad isto, zatvori vrata bukvalno pred nosom, ja mu mahnem, viknem, ne reaguje, nego krece, znaci, nisam jurio do stanice, nije me cekao 10 sekundi nego u vrh glave 2-3 da se to dvoje diletanata pomere, i zatvori mi vrata pred nosom

da ne nabrajam cemu sam sve prisustvovao u busu npr kad naglo krenene baba povredi kuk o sipku i slicno

ima finih vozaca, i njima svaka cast, oni koji se trude da ne truckaju, koji ne krecu naglo i ne koce naglo, pogotovo kad vide starije osobe ili majke s decom, ali veliki broj su dzukele koji se and putnicima izivljavaju
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=554575#p554575:20vytnlx je napisao(la):
Дошљак » Sre Jul 25, 2018 10:09 pm[/url]":20vytnlx]Шта све не фали у ГСПу, увек се сетим разноразних импровизација типа фарови са Зијача на БКМ тролејбусима, шаренолика седиша у старијим Икарбусима, распар крила од врата, као и многе рупе крпљене плехом и сл. склепотине.
Kamo sreće da su falili farovi. Još gore je što su to radili i u suprotnom smeru, ali ne u velikom broju.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=554585#p554585:3241a14o je napisao(la):
nekianonimnilik » Sre Jul 25, 2018 10:24 pm[/url]":3241a14o]ljudi, vi nsite procitali moj post lepo, rekao sam da me je vozac ceako, tj ja sam mislio da me ceka jer je ostavio samo zadnja otvorena kao kada me neko stvarno ceka, bio sam spreman onako da mahnem glavom da mu se zahvalim, kad mi odjednom lik zatvori vrata pred nosom, e to je izivljavanje na putnicima, sto nije lepo zatvorio odma? tad se ne bih ljutio, to je normalno, al da on mene zaj***... ja da sam direktor gsp-a i da mi stigne nekako na mejl il otkud znam kako prijava od putnika da mu je vozac to uradio, momentalno bi mu dao otkaz
Nije tvoj slučaj usamljen , ali ovde pisati o tome , samo izazivaš gnev pojedinih forumaša , koji odmah krenu u odbranu svojih pajtaša.
 
Jooooj pa da vi vidite ciljano 899 koji je isto godiste kao i Solaris... Podolit ispucao na nekoliko mesta, nema pozadi red sedista, sipke se raspale, maltene cela konstrukcija pozadi je u totalnom autu, a jos gore, prikolica bije u bubrege da se razbija kamenje za dzabe :D
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=554579#p554579:2i2y7s67 je napisao(la):
Kesha » Sre Jul 25, 2018 9:13 pm[/url]":2i2y7s67]Žiko, ja sam lepo napisao da je iz jednog dela na prelazima koji su jako bitni. Bokove niko ne gazi, niti pere crevom. Čak šta više, vide se i oštećenja oko aluminijumske lajsne koja okružuje rampu. Pritom, to se ne dešava od juče. Kao što već napisah, podolit se popravljao čim i malo počne da se odlepljuje, pa se to nije baš tako lako moglo primetiti, a deševalo se i dok su još bili pod garancijom.
Ti očigledno ne kapiraš , nećeš da ukapiraš ili besomučno braniš proizvođača krševa.
Recimo da se odlepljuje zbog lošeg lepka , lošeg majstora a zašto onda puca na blatobranima ? Ili bilo gde ? Tu recimo nema odlepljivanja ?
Da se nije skupljao zbog promene temperature ?

Što se tiče platforme za invalide, invalidi su uglavnom opremljeni štrafcigerima koje dodaju ili vozačima ili putnicima. Par puta su putnici umesto da zabodu šrafciger kod ručke ili ispod gumene lajsne oni kreću da zabadaju u podolit i oštećuju ga. Obična glupost koja ako se odmah ne sanira postane ruglo. Vrlo lako može onaj sa slike da bude tako oštećen.

Kad si već zapeo nađi mi u Solarisu da se patos odlepio ili pukao ?
 
Ziko, dodji na 73, da vidis kakve skalamerije voze iz Zemunske fabrike, ja svaki dan tamo zalim vozace, a narocito mladje... Pa pre bi iz pozicije vozaca, vozio Solarisa koji nema snage i ne vuce, ali barem znam da mi je sediste udobno, da ne moram da se jurim da se namestam, nego na Ikarbusovim serijama od 2013... Onakvo pilot sediste za vozaca je blaga sramota, plus enterijer... I da mi autobus "ne vuce", uzeo bi Solarisa i Japanca i vozio se k'o covek, jer ipak ergonomija i udobnost nemaju cenu u odnosu na mehaniku, pa makar imao taj autobus snagu od 400ks...
 
Ja njih izbegavam u širokom luku kad je toplo vreme. Pa ni zimi ne ulazim u prikolicu jer su oduvek ubacivali gasove pa čovek kad izađe kao da je bio u pušnici. O toploti neću ni da pričam, kako se ljudi tamo voze. :shok:
 


A kako onda objašnjavaš ovo? Conecto GB156. Bio u Ikarbusu na remontu pre možda tri godine. Podolit je ispucao oko cele zadnje platforme, a kao što možeš videti, dobro je zinuo i kod zadnjeg levog bubnja. Nije im bog zna šta rađeno na remontu. Malo uklanjati koroziju, prefarbali ga i presvukli kompletan patos novim, a lošim podolitom. Karoserija svakako mora malo da radi, al baš toliko da se uvija da kida podolit, nema mi baš mnogo smisla. Podolit bi trebao da bude mešavina neke vrste plastike i pretpostavljam sintetike na bazi gume, pa bi morao da bude sposoban da istrpi neka minimalna uvijanja karoserije, a svakako da ulogu igra i način na koji je postavljen.

Naravno, Conecto je 2002 godište, što znači da je star dobrih 16 godina. Opet, korozije ne bi trebalo da ima, a čisto sumnjam da je Ikarbus nekako uspeo da oslabi kompletnu konstrukciju, pa da se podolit zbog toga cepa.

Uopšte ne kritikujem Solaris po pitanju podolita. Dobro je postavljen, i dobrog je kvaliteta, a to što se na platformama odlepljuje nije nikakvo čudo. Jednostavno, celina ga najviše čuva, jer ne dozvoljava da se išta podvuče ispod podolita i time ga vremenom digne ili pocepa. Čak i kad je lošijeg kvaliteta, kao kod Ikarbusa, neće se brzo raspasti, ako je postavljen na ključnim mestima iz jedne celine. U početku se kod Solarisa tome posvećivala velika pažnja, pogotovu što su za svo vreme dok su bili pod garancijom imali svoje majstore, tj ljude poslate od strane samog Solarisa. Kasnije je, kao što i sam znaš, otvoren ovlašćeni servis za Solarise kod Dobanovaca, a tamo se baš ne šalju autobusi za svaku i najmanju intervenciju. Ne kažem da ne bi trebalo, ali situacija je takva kakva je, delom krivicom GSP-a, a sigurno većim delom krivicom Grada.

I još nešto, ni ti ni ja nismo inženjeri od struke, već ljudi sa određenim interesovanjima i hobijem, da tako kažem. Lično nisam vozač, ali sam s vremenom stekao određena znanja kroz poslove koje sam obavljao, kao i kroz već pomenuti hobi i interesovanje. Takođe, na moj stav dosta utiču i utisci kolega vozača i ljudi iz održavanja. Spreman sam da prihvatim da je konstrukcija kod M serije slaba onog momenta kad bar jedan od njih "pukne", izvitoperi se, raspadne ili šta već. Do tada, a bez konkretnih podataka i parametara, možemo samo da mlatimo praznu slamu. Evo M serija iz 2013 ima već i dosta pređenih kilometara, a polako stižu i godine, pa ćemo moći da pratimo kako se ponaša konstrukcija u narednom periodu :wink: Sigurno da ću ponešto moći da saznam i iz firme.
 
Dođi ti u Connecto 177 pa da vidiš šta je ispucao pod, na ovom nije skoro uopšte. Tu gde je pukao pod, samo su stavili parče metala.
 
Poenta je da je ovaj konkretno rađen u Ikarbusu, mislim na podolit. Nisam mogao baš detaljno da slikam patos oko zadnje platforme, jer ipak je bilo dosta ljudi u busu, ali ti mogu reći da je podolit poprilično oštećen na prelazu od ravnog dela patosa do podesta. Ne znam da li je 177 isto prošao "remont", a ako jeste, verujem da ni kod njega podolit nije u bog zna kakvom stanju.
 
Vrh