A kako onda objašnjavaš ovo? Conecto GB156. Bio u Ikarbusu na remontu pre možda tri godine. Podolit je ispucao oko cele zadnje platforme, a kao što možeš videti, dobro je zinuo i kod zadnjeg levog bubnja. Nije im bog zna šta rađeno na remontu. Malo uklanjati koroziju, prefarbali ga i presvukli kompletan patos novim, a lošim podolitom. Karoserija svakako mora malo da radi, al baš toliko da se uvija da kida podolit, nema mi baš mnogo smisla. Podolit bi trebao da bude mešavina neke vrste plastike i pretpostavljam sintetike na bazi gume, pa bi morao da bude sposoban da istrpi neka minimalna uvijanja karoserije, a svakako da ulogu igra i način na koji je postavljen.
Naravno, Conecto je 2002 godište, što znači da je star dobrih 16 godina. Opet, korozije ne bi trebalo da ima, a čisto sumnjam da je Ikarbus nekako uspeo da oslabi kompletnu konstrukciju, pa da se podolit zbog toga cepa.
Uopšte ne kritikujem Solaris po pitanju podolita. Dobro je postavljen, i dobrog je kvaliteta, a to što se na platformama odlepljuje nije nikakvo čudo. Jednostavno, celina ga najviše čuva, jer ne dozvoljava da se išta podvuče ispod podolita i time ga vremenom digne ili pocepa. Čak i kad je lošijeg kvaliteta, kao kod Ikarbusa, neće se brzo raspasti, ako je postavljen na ključnim mestima iz jedne celine. U početku se kod Solarisa tome posvećivala velika pažnja, pogotovu što su za svo vreme dok su bili pod garancijom imali svoje majstore, tj ljude poslate od strane samog Solarisa. Kasnije je, kao što i sam znaš, otvoren ovlašćeni servis za Solarise kod Dobanovaca, a tamo se baš ne šalju autobusi za svaku i najmanju intervenciju. Ne kažem da ne bi trebalo, ali situacija je takva kakva je, delom krivicom GSP-a, a sigurno većim delom krivicom Grada.
I još nešto, ni ti ni ja nismo inženjeri od struke, već ljudi sa određenim interesovanjima i hobijem, da tako kažem. Lično nisam vozač, ali sam s vremenom stekao određena znanja kroz poslove koje sam obavljao, kao i kroz već pomenuti hobi i interesovanje. Takođe, na moj stav dosta utiču i utisci kolega vozača i ljudi iz održavanja. Spreman sam da prihvatim da je konstrukcija kod M serije slaba onog momenta kad bar jedan od njih "pukne", izvitoperi se, raspadne ili šta već. Do tada, a bez konkretnih podataka i parametara, možemo samo da mlatimo praznu slamu. Evo M serija iz 2013 ima već i dosta pređenih kilometara, a polako stižu i godine, pa ćemo moći da pratimo kako se ponaša konstrukcija u narednom periodu :wink: Sigurno da ću ponešto moći da saznam i iz firme.