Šta je novo?

Autobusi

Od kog proizvđača autobusa bi grad trebao da kupi 100 novih zglobnih vozila na gas.

  • Solaris

    Glasovi: 298 94,6%
  • BMC

    Glasovi: 17 5,4%

  • Ukupno glasača
    315
e pa onda to stoji samo reda radi, ili onaj ko pregledava spava dok pusta snimak, jer jos nisam cuo da je ijedan vozac kaznjen interno (smanjena plata npr) za nasilnicku voznju
 
nekianonimnilik":1xbrddy7 je napisao(la):
e pa onda to stoji samo reda radi, ili onaj ko pregledava spava dok pusta snimak, jer jos nisam cuo da je ijedan vozac kaznjen interno (smanjena plata npr) za nasilnicku voznju
To što ti nisi čuo, ne znači da nije kažnjen.

Poslato sa Huawei Honor 9 uz pomoć Tapatoka
 
nekianonimnilik":b4hdg837 je napisao(la):
e pa onda to stoji samo reda radi, ili onaj ko pregledava spava dok pusta snimak, jer jos nisam cuo da je ijedan vozac kaznjen interno (smanjena plata npr) za nasilnicku voznju
А где очекујеш да чујеш то?

Послато са SM-G960F уз помоћ Тапатока
 
Gsp novinam je bilo nekad koliko je nagradjeno koliko kaznjeno vozaca itd
 
Koliko ja znam brzina se meri (i) preko Busplusovog GPS sistema koji locira vozilo i najavljuje sledeću stanicu. Fora sa cimanjem je što taj GPS ''update-uje'' brzinu i položaj na svakih par sekundi (diskretno), a ne konstantno. I još bitnije - on meri brzinu, ali ne i samo ubrzanje. Znači pokazaće da je brzina na semaforu kod Dvora bila 0, a brzina pri sečenju Kneza Miloša bila 40 km/h. Ali neće pokazati kojom silinom je trolejbus ubrzan nakon paljenja zelenog svetla.

Jedini način da se suzbiju te trolejbuske ''drag trke'' je da nadređeni iz GSP i DJP vrše kontrole na samom terenu, pa da opominju i sankcionišu vozače koji toliko divljaju. Mada ruku na srce, činjenica je da je brzanja i jurcanja danas mnogo manje nego pre 10ak godina. To se posebno vidi kod autobusa. Sećam se kad sam bio klinac, svaki drugi dan sam pristutvao nekim trkama. Što je meni kao klincu bilo super. :D Ali onda odrasteš i shvatiš da to ipak nije dobro. Danas toga gotovo da i nema, tj. mnogo je ređe i manje nego ranije. Jedino je ostao taj problem kod trolejbusa, to ubrzanje, koje GPS sistem sve i da hoće, ne može da izmeri. Mada eto ostaje opcija tahografa. Sad, što se ona ne koristi... ne znam.

P.S.
I još jedna stvar, čini mi se da je to divljanje sa drag trkama češće noću nego danju. Danju i kad ima ljudi, voze ok. Ali noću, sat vremena pred kraj dnevnog reda vožnje, uvek voze znatno brže, jer hoće da završe smenu i vrate se u depo što pre. Što nije opravdanje, ali... bar nije non stop tako, nego pred kraj smene.
 
Tad su najbrži, kad predaju smenu.
Kako uvek nalećete na problematične vozače ?

Ranije bio slučaj sa jednom linijom da nisu držali ko zna koji vremenski period zadnji polazak. Ispalo da te nedelje završavam kasnije posao a nije mi se čekao noćni prevoz. Otišao do otpravnika proverio da po redu vožnje postoji, okrenuo disp. centar i završio priču.
Posle toga polazak je bio redovan a paradoks da meni više nije trebao.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=553935#p553935:3ssb0ros je napisao(la):
Žika » Uto Jul 24, 2018 9:02 am[/url]":3ssb0ros]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=553812#p553812:3ssb0ros je napisao(la):
direktor » Pon Jul 23, 2018 6:40 pm[/url]":3ssb0ros]Definitivno moraju da promjene vrstu podolita ili majstora koji ugradjuje sto se tice. Refleksije a sta kaze kupac na to birali su nadzirali visil ...

Nije glavni problem u podolitu, majstoru već u konstrukciji vozila. Očigledno da je sama karoserija slaba, previše se uvija a to je izraženo najviše gde sama doživljava najviše stresova, u delu gde se nalazi motor-transmisija kao i vešanje točkova. Tu su zbog samog motora a i prepusta velika torziona uvijanja i ako delovi karoserije nisu pravilno dimenzionisani dolazi prvo do pucanja podnih obloga a kasnije i do pucanja same konstrukcije, zato su Ikarusi povijeni kao kifle. Takođe se pucanja primećuju kod blatobrana zbog udara vešanja i opterećenja koja se tu javljaju.
Sve to negativno utiče na trajnost/ispravnost vozila i umesto da se remont karoserije radi posle 15 godina Ikarbus ima problem već posle 2.
I sad će neko da se napravi pametan da kaže koliko muzike toliko para a onda se dolazi do bitne stavke čijih para ?
Na kraju jeftino vozilo u eksplataciji (kad se doda i gubitak vremena što ne radi) ispada više puta skuplje od kvalitetnog i u startu skuplje plaćenog vozila.
Skupljeg vozila koje će svoj radni vek provesti na ulici i kvalitetno prevoziti putnike.


Pre će biti da je ovde podolit problem, negoli sama konstrukcija. Moguće da "rad karoserije" malo doprinosi bržem odvajanju, tj odlepljivanju podolita i ne baš kvalitetnih gumenih lajsni, ali čisto sumnjam da bi pod ovako izgledao da je postavljen deblji podolit iz jednog dela, kao kod Solarisa.

Evo i čistog primera. Upravo sam danas imao prilike da se vozim arivinom 112-icom iz prve serije, inače jedinom preostalom u Beogradu (tu je negde oko 2011 godišta), i nešto mlađom 112-icom LUI travela, gde se itekako vide razlike između podolita postavljenog iz više delova različite veličine, i onog lepljenog iz jednog dela oko zadnje platforme. Ni jedan, a ni drugi prevoznik ne slove za one sa dobrim održavanjem, LUI pogotovu. No, kod 112-ice LUI travela, podolit je i dalje u odličnom stanju, nigde pocepan ili oštećen, dok se kod arrivinog uveliko "svlači" oko zadnje platforme. Druga serija 112-ica kod istog prevoznika nema taj problem.

Moglo bi se raspravljati o torzionoj čvrstini karoserije, tj njenoj otpornosti na uvijanje, ali jednostavno, prave podatke, odnosno konkretne parametre ne mogu imati, već mogu samo donositi zaključke na osnovu utisaka iz vožnje. Sem slabije izolacije, ništa se posebno ne da primetiti oko zadnje platforme. Povećana temperatura u kombinaciji sa slabim lepkom i lošim podolitom, daje rezultate kao na tvojim slikama. Inače, vidi se da je sastavljen iz gomile malih delova, i da se polako odlepljuju od ivica ka sredini, pa i skupljaju, a čini se da se malo odvajaju i po sredini da tako kažem. Nešto što se takođe može videti i kod MAZ-a.

Sad što se tiče "banana". Opet je to svojstveno samo starijim 103-jkama, ponajviše serijama s kraja dvadesetih i početka 2000-tih, odnosno do serije iz 2003 godine. Ima i onih iz 2006 gde se mogu videti nešto manje deformacije, ali ni izbliza kao na pomenutim starijim serijama 103-jki. Ne znam ni za jedan slučaj pucanja ili vitoperenja konstrukcije na novijim Ikarbusima, uključujući tu i M seriju, sa izuzetkom N serije naravno. Mada, ni kod njih nemaš baš slučaj "banane". Intervencija je bilo, o čemu smo već pričali, oko zadnjeg prepusta, dok nekih drugih većih zahvata na karoseriji nije bilo koliko znam. Takođe, nakon N serije, nisam primetio pucanje karoserije oko pogonskih točkova. Preveliki "rad karoserije" bi trebalo da se odrazi i na stakla. Starije 103-jke su spašavali gumeni kederi, pa stakla nisu baš mogla lako pucati, dok bi lepljena stakla teško izdržala prevelika uvijanja i vitoperenje karoserije.

Inače, skoro proizvedene 312-ice za Arrivu i SU trans, pokazuju da Ikarbus može postaviti znatno kvalitetniji podolit sa aluminijumskim lajsnama, samo ako to ima ko da plati. Ranije, GSP je po svemu sudeći znatno više učestvovao u nabavci vozila, tj tražio je izmene i kad je u pitanju konstrukcija, i kad je u pitanju oprema vozila. Tako su 103-jke i 201-ice 2006 dobile podignute hladnjake na primer. Danas se izgleda u tu rabotu mnogo više petlja Grad, negoli GSP. Bar se mogu tražiti adekvatnija ogledala, kao i bolje sedište vozača, a tek da ne zalazim u neke "krupnije" stvari.
 
I pozadi onaj uzas mora da se sredi, i manjak prozora ubijaju i ovo malo vazduha u autobusima... M serija koju prezirem za sve pare, narocito pozadi u zglobu je uzasno biti !!!
 
Njegov život ne bi imao smisla ako mu nešto ne bi smetalo.

Poslato sa Huawei Honor 9 uz pomoć Tapatoka
 
Kesho , kad smo kod uvijanja , prijatelj iz NS je pre koji mesec dobio novi Ikarbus i nije nešto oduševljen. Kaže da se sav nekako uvija i da nije precizan na volanu. Dok potpuno suprotnu priču ima za Solaris koji je više puta vozio (nije ga dužio). Sa Solarisom je oduševljen, što se tiče svega i upravljivosti i ogledala i klime. Kaže da su tamo prešli preko 700000 km.
Volvo nešto nije preferirao baš zbog velike buke koju pravi ventilator koji je napred.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=554040#p554040:37r3icjy je napisao(la):
Somi303 » Uto Jul 24, 2018 3:16 pm[/url]":37r3icjy]
nekianonimnilik":37r3icjy je napisao(la):
e pa onda to stoji samo reda radi, ili onaj ko pregledava spava dok pusta snimak, jer jos nisam cuo da je ijedan vozac kaznjen interno (smanjena plata npr) za nasilnicku voznju
А где очекујеш да чујеш то?

Послато са SM-G960F уз помоћ Тапатока

u nekim novinama npr, pola novina se izlozilo kao "svaka cast pokupili nelegalno parkirane na uscu", a ovo ne izvestavaju, makar ono "u proteklih 5 godina kaznjeno je x vozaca zbog toga, y zbog toga..."
 
http://www.novosti.rs/vesti/beograd.74. ... i-ugrozeni

Vozači premoreni, putnici ugroženi

Osmočasovno radno vreme utiče na učestalost incidenata u gradskom prevozu zbog umora šofera. GSP: Od početka meseca bilo 13 povreda putnika zbog naglog kočenja




bgd-vozaci-n-fific_620x0.jpg


OSMOČASOVNO radno vreme, vožnja u gradskim uslovima bez klima-uređaja i limitirano vreme da stignu od početne do krajnje stanice, samo su neki od problema koji podstiču umor vozača u javnom gradskom prevozu. I sekund neopreznosti može da bude koban, pogotovo po putnike koji se tiskaju u vozilu.
Tako je nedavno zbog naglog kočenja šofera na liniji 31 povređeno nekoliko osoba. Jedna žena je zadobila povrede glave jer je udarila u prednje staklo autobusa.
- Osam sati za volanom po prestoničkim ulicama, to je baš teško - kaže jedan od vozača GSP. - Kreni, stani, koči, pazi na pešake koji prelaze kuda i kako stignu, na bahate sugrađane za volanom koji bi na sve načine da se probiju kroz gužvu... I tako osam sati. Još ako vozilo nema klimu, koncentracija pada, a ugrejana voda ne može ni da me rashladi. Na pojedinim okretnicama nemamo ni toalet, a kamoli mesto gde mogu da se umijem, nalijem flašu hladne vode. Zato i ne čudi što je sve više i više udesa...

Gradskom prevozniku nedostaje 200 vozača, a kada počne sezona odmora, uprkos letnjem redu vožnje i smanjenom broju vozila na ulicama, vozači rade i više nego što je zakonom propisano, kažu predstavnici sindikata.
- Otkako je radno vreme povećano sa sedam na osam časova, često bez zakonom propisanih pauza, udesi su sve učestaliji zbog premora vozača - kaže Nikola Antić, iz SOS sindikata GSP. - Povećali su se i smrtnost i broj profesionalnih oboljenja kod kolega, koji najčešće rade i duže od ugovorenih 40 sati nedeljno. Rasporedi se prave bez poštovanja nedeljnog i dnevnog odmora, koji zakonski iznosi 11 sati, koliko mora da prođe između dve smene. Vozači rade šest dana u nedelji, čime se direktno ugrožavaju tuđi životi. I sve je, kaže, dobro dok neko ne nastrada.

Iz GSP kažu da je od početka meseca bilo 13 povreda putnika, zbog naglog zaustavljanja vozila.

- Razlozi zbog kojih dolazi do ovih saobraćajnih nezgoda je nepažnja drugih učesnika u saobraćaju, a ne umor vozača. Oni su primorani da u ovakvim situacijama vozila naglo zaustavljaju kako bi prvenstveno izbegli veće i teže povrede ostalih učesnika u saobraćaju, kao i veće materijalne štete. Vozači autobusa, trolejbusa i tramvaja rade po mesečnom fondu sati, koji se određuje u odnosu na broj radnih dana u toku meseca, uz poštovanje svih predviđenih zakonskih odredaba - kažu iz ovog gradskog prevoznika.
NIKO NEĆE "VOLAN U RUKE"

U 2017. godini GSP napustilo je 218 vozača, a u prva četiri meseca 2018. već 101 šofer! Ranije, iz GSP u proseku je odlazilo oko 100 vozača godišnje.

Zbog slabog odziva kandidata na oglase za zapošljavanje, koji se neprestano objavljuju, ovo preduzeće pokrenulo je javnu nabavku za uslugu traženja, selekcije i dokvalifikacije vozača D kategorije. Ideja je da na ovaj način u radni odnos prime 200 šofera autobusa i trolejbusa, koji voze za 45.000 dinara mesečno.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=554221#p554221:3ir457e7 je napisao(la):
nekianonimnilik » Uto Jul 24, 2018 8:56 pm[/url]":3ir457e7]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=554040#p554040:3ir457e7 je napisao(la):
Somi303 » Uto Jul 24, 2018 3:16 pm[/url]":3ir457e7]
nekianonimnilik":3ir457e7 je napisao(la):
e pa onda to stoji samo reda radi, ili onaj ko pregledava spava dok pusta snimak, jer jos nisam cuo da je ijedan vozac kaznjen interno (smanjena plata npr) za nasilnicku voznju
А где очекујеш да чујеш то?

Послато са SM-G960F уз помоћ Тапатока

u nekim novinama npr, pola novina se izlozilo kao "svaka cast pokupili nelegalno parkirane na uscu", a ovo ne izvestavaju, makar ono "u proteklih 5 godina kaznjeno je x vozaca zbog toga, y zbog toga..."

Bilo je kažnjenih vozača od strane policije zbog pričanja mobilnim telefonom, zatim zbog neispravne signalizacije (sijalica), zbog ćelavih guma, zatim zbog nekorišćenja tahografskih kartica....
A koliko se sećam niti jedan putnik nije kažnjen zbog ometanja vozača/ tj ugrožavanja bezbednosti saobraćaja ? Toga nema u novinama.
Kao i provociranje, svađanje i ostalo što može da bude veoma opasno.
 
to je sve lepo sto su kaznjeni od strane policije, ali moje pitanje je bilo dal su kaznjeni od strane poslodavca zbog nenormalne voznje po prijavi putnika ili kolege ili kako god, dobro je sto ih policija kaznjava za celave gume i slicno, ali za problem sukoba putnika i vozaca vidim anarhisticke vozace kao krivce, i onda putnici isfrustrirani polude i nadrlja i normalan vozac ni kriv ni duzan

meni se desilo vise puta da trcim za busom, vozac zatvori sva vrata sem zadnjih, ceka me, ja taman da se zahvalim lik mi pred nosom zatvori vrata, a ja se busom vozim zadnjih par godina samo, koliko tek nagomilane mrznje prema vozacima imaju ljudi koji ceo zivot trpe izivljavanje nad njima?
 
nekianonimnilik":1rahh3cv je napisao(la):
to je sve lepo sto su kaznjeni od strane policije, ali moje pitanje je bilo dal su kaznjeni od strane poslodavca zbog nenormalne voznje po prijavi putnika ili kolege ili kako god, dobro je sto ih policija kaznjava za celave gume i slicno, ali za problem sukoba putnika i vozaca vidim anarhisticke vozace kao krivce, i onda putnici isfrustrirani polude i nadrlja i normalan vozac ni kriv ni duzan

meni se desilo vise puta da trcim za busom, vozac zatvori sva vrata sem zadnjih, ceka me, ja taman da se zahvalim lik mi pred nosom zatvori vrata, a ja se busom vozim zadnjih par godina samo, koliko tek nagomilane mrznje prema vozacima imaju ljudi koji ceo zivot trpe izivljavanje nad njima?

To je lepo što su kažnjeni od policije?
Kako bih voleo samo da se ljudi opamete kad nema jedan gabarit da neće da izađe u saobraćaj, e kad bi čekali taj prevoz po pola sata, sat mnogo više bi cenili te ljude koji voze to što voze.
Nisam ni sumnjao da su ti problem putnici, živim za dan za 2000te na ulicama ponovo, kad se čekalo po sat, kad vam nije bilo bitno koji je autobus i kako vozač izgleda, već da si samo ušao, a tamo si platio kartu za putešestvije, skoro kao obilazak grada, a ne da se švercujete i morališete o kvalitetu javnog prevoza.

Poslato sa Huawei Honor 9 uz pomoć Tapatoka
 
Mora da shvatite da autobus nije čekaonica i da niko nije u obavezi da te čeka. Probaj da ceniš i tuđe vreme.
I najbitnije putnik je onaj koji je na stajalištu.
 
Jedno je kad: je autobus na stajalištu već proveo 10-15 sekundi pa se onda pojavi neko ko dotrčava sa duge razdaljine i vozač, usled velikog zadržavanja, mora da krene da ne bi gomilao kašnjenje.
Ali drugo je kad: je stajalište prazno, kad je autobus proveo tek 5 sekundi u njemu, vozač vidi nekog ko dotrčava i ko će biti tu za 5 sekundi, a opet odluči da mu zatvori vrata i ode.

Prvo je sasvim razumljivo. Drugo je već bahatost i bezobzirnost koju treba kritikovati i suzbijati kako god je moguće.


Nego...
Sad sam se vozio kroz grad nešto, uđem u GSPov Solaris i krenem da se znojim ko prase od vrućinčine, iako je bio tek 30% pun. U povratku dođe privatni Liaz, uđem unutra a ono lepo hladno i suvo, iako je bio 60% pun.
Akcenat je na ovome ''GSPov'' i ''privatni''. Privatnici moraju da se drže propisa i kriterijuma, a GSP može da vozi kako hoće i nikom ništa. :bash:
Kad smradovi misle da pale klimu?! Evo prošlo im je 2/3 leta, ostaje još avgust i to je to. Ako sad neće da pale, onda stvarno ne znam kad će. Jajare aljkave! :bash:
 
Taj što trči nije bio na stanici i tu se svaka diskusija završava. Zavisi od dobre volje hoće li čekati ili ne.
A budući da mi je vrlo dobro poznato šta mislite i kako cenite i te što će sačekati, uopšte me ne čudi što ne žele da sačekaju i tih 'par' sekundi.
Nebitno je koliko je stajao, ostali ljudi su došli na vreme, a naročito na čisto gradskim linijama, trkača ima na svakoj stanici.
Iskustvo, doduše iz drugog tipa prevoza putnika (prigradski / međumesni), mi govori da su trkači najčešće isti ljudi.
Ipak, trčanje za busom koji idu za 5-6, pa i 15 minuta mi je neshvatljivo, pa nije poslednji majku mu.

Poslato sa Huawei Honor 9 uz pomoć Tapatoka
 
Becks, često se slažem s tobom ali nekad umeš da budeš jako drven i zadrt u svojim stavovima. Kao da te peče čim neko pomene vozače, bez ikakvog osvrtanja koliko puta je taj neko rekao i nešto lepo o njima.

Ako policajac propusti čoveka koji prelazi Balkansku ulicu mimo prelaza kad nema kola u krugu od 100 metara, i time odlučuje da se ne pridržava slepo zakona nego da koristi malo razum i pokaže malo obzira, zašto bi se vozač autobusa slepo pridržavao pravila da ako se putnik nije našao na ivičnjaku stajališta, nema pravo da uđe?
Ljudi smo čoveče. S mozgom i razumom. Koje nam je priroda dala upravo zato da bi se njima služili i reagovali u skladu sa svakom situacijom, a ne slepo pratili uputstva ko roboti direktive. Kao što rekoh, ako neko dotrčava do npr stajališta kod Londona a nalazi se kod SKC (karikiram radi ilustracije), i očekuje da će autobus i vozač da ga čekaju, to je već smešno. To je bezobzirnost sa strane putnika. Ali ako se neko nađe 2 metra od stajališta u momentu kad je poslednji putnik pre njega ušao u autobus - a da pritom vreme zadržavanja nije bilo dugo, logično je očekivati od vozača da ga sačeka.

To što ti kažeš je pravno na mestu - sve je na dobroj volji vozača. Naravno. Al onda ni ti sutra nemoj da se duriš kad te pandur odvali kaznom što si prešao praznu ulicu mimo prelaza. Ili što si izbacio klimu na fasadu. Ili što nisi poneo ličnu kartu kad si izašao iz stana da baciš đubre.


A što se tiče ovoga:
A budući da mi je vrlo dobro poznato šta mislite i kako cenite i te što će sačekati
Evo šta mislim o takvima:
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=553886#p553886:1bj15yj2 je napisao(la):
Bender Rodriguez » Pon Jul 23, 2018 11:17 pm[/url]":1bj15yj2]O vozačima JGP se uglavnom priča samo kad urade nešto loše, al evo da ja malo razbijem taj trend i uputim jednu pohvalu.

Malopre sam se vozio u Liazu Košava prevoza, na liniji 78, registarski broj Grada nešto P02413 (valjda). Spolja je imao reklamu za Asepsol. :D Elem, kad god je video nekog da dotrčava na stajalištu - a to se desilo jedno 2,3 puta, gde sam ja bio prvi slučaj :D - vozač ih je uljudno sačekao. Sama vožnja prijatna i lagana, bez cimanja, brzanja i trubnjave. Kad se posle bivše Dejtonke penjao na šine tamo kod zgrade Rad-a videlo se kako pazi na vozilo, ne zaleće se nego bira gde prolazi da bi izbegao rupe i neravnine i što manje zanosio. Na stanici kod bivšeg BASa se stvorila gužva, ali je normalno sačekao svoj red i nije otvarao vrata pre nego što je ušao u sam označeni prostor stajališta. Sve u svemu, po onome što sam video, vozač za primer. :kk:

Znam da neke od nabrojanih stvari neki možda smatraju nečim što treba da bude standardno, a ne fenomen za pohvalu. I verovatno su u pravu. Al dobro, bože moj, moje je da pohvalim. Da se vidi da ima i nas koji primećujemo i cenimo i kad neko radi svoj posao savesno i profesionalno, a ne samo kad treba da se kritikuje. :)
 
Druže ja sam bio sa one strane, deset dana ga sakupljaš van stanice, jedanaesti ti j*** majku.
Pusti tu priču o ljudskosti i svemu, pogledaj po internetu bilo šta da se piše o prevozu u Beogradu, svaki drugi preti, tukao bi, j mamu i slično.
Nije to samo problem ovde, uopšte je tako zbog par goveda, što je sa planine selo za volan, al su sa sobom doveli i svoje planinske navike.
Ja sam se ježio kad sam gledao sa čim sve voze te ljude, jer jbg, nema drugo. Brzo se zaboravilo sa čim se i kako se vozilo 2000tih, sad bi to ne znam šta da se preveze pola sata... Klima uređaji, ajde ti ovako realno jel misliš da neće da pale ili nemaju šta?
Misliš da bi oni sedeli u paklu 8 sati da imaju šta da upale?


Poslato sa Huawei Honor 9 uz pomoć Tapatoka
 
Evo u novom sadu pucaju sjedista svozacima voze sa kisobranima
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=554457#p554457:1s58bgid je napisao(la):
becks89 » Sre Jul 25, 2018 5:03 pm[/url]":1s58bgid]
Pusti tu priču o ljudskosti i svemu, pogledaj po internetu bilo šta da se piše o prevozu u Beogradu, svaki drugi preti, tukao bi, j mamu i slično.
Klima uređaji, ajde ti ovako realno jel misliš da neće da pale ili nemaju šta?
Ni prvo ni drugo nije moj problem. Posebno ovo drugo nije.
Pun mi je kufer više da sa beogradskih 35 faking stepeni ulazim u vozilo da bih se kuvao na njegovih 45. I za to ne krivim vozače nego aljkavi bahati i lenji GSP i DJP kojima puca ona stvar da održavaju sopstvena vozila. Prestani u svemu da vidiš napade na vozače. Ako ti smetaju mediji koji im traže dlake u jajetu onda se obrati medijima. Nemoj meni da soliš pamet što za nešto što je plaćeno parama svih nas očekujem određeni nivo ispravnosti i funkcionalne upotrebe.

A što se tiče odnosa prema vozačima, i uopšte, prema bilo kom radniku koji profesionalno i korektno radi svoj posao, rekao sam šta sam imao na tu temu.
 
Recimo to trčanje se nigde ne toleriše. Moj vođa puta zakaže okupljanje kod vozila recimo u 11 55 i svi moraju da se tu nacrtaju. U 12 00 polazak i nema nikakvog čekanja niti bilo čega. Do sledećeg stajanja zna da prođe i po par stotina km pa se zakasneli snalaze sa taxi službama i slično. To se zove poštovanje tuđeg vremena.

Tako isto i u gradskom prevozu, odakle vam pravo da neko treba da vas čeka ?
I onda onog u ulazu zgrade treba sačekati i onog što još nije krenuo liftom.
Ljudski OK, ali opet neko će da se u vozilu naljuti zato što neko njegovo vreme ne poštuje i eto rasprave i ostalo.

Da se vratim na profesionalni deo, vozilo će čekati , vreme vožnje kao interval između vozila se produžuje, na sledećem stajalištu će biti više putnika kojima treba više vremena da uđu tj izmena putnika na stajalištu sada traje duže i kako odmiče vožnja tako se intrerval povećava kao i broj putnika. Sledeće je da posle X stajališta vozilo ne može da primi putnike i tu nastaje košmar. Bude nervoze i izvaljenih vrata i slično. Onda taj isti vozač sada već ispada iz reda vožnje, a mora da ispoštuje zakonski odmor od min. 5 minuta i opet imamo raspravu sa putnicima na prvom stajalištu / tipa šta čeka .....
Vrhunac ga čeka kod šefova kad se sabere bilans, neostvareni polasci , kvarovi sa povećanom potrošnjom goriva i eto onda destimulacije od gazde i crna lista.
Onda ko će njemu da nadoknadi umanjenje već mizerne plate ?
Recept za nervozu je napisan vi kako hoćete.
 
Nigde nisam rekao da putnik ima pravo da misli da vozač treba da ga čeka.

Za vozilom trčim tek ako sam na 5-10 metara od stajališta i ako procenim da čekanje neće trajati duže od dve sekunde. Kad me sačekaju, lepo zahvalim. Kad ne sačekaju, ne reagujem, samo prihvatim to i čekam sledeći.
Mada jesam jednom pozdravio vozača glasnom psovkom kad mi je na okretnici, na početnoj stanici na Studentskom trgu zatvorio vrata pred nosom i to pošto je prošlo 2-3 sekunde od ulaska poslednjeg putnika. To je bilo pre 5 godina. Inače nijedan drugi put nisam reagovao ni besneo što me vozilo nije sačekalo.



Ova tema polako ali sigurno počinje da izgleda kao sudnica. Moraće uskoro da se stavi opcija dodavanja ''disclaimera'' odnosno napomena unapred kako ne bi došlo do raznih... pretpostavki, pogrešnih tumačenja i izvlačenja neprirodnih zaključaka...
Ono.... Napomena 1: Kritika bahatih vozača nije isto što i kritika svih vozača. Napomena 2: Kritika što 2/3 vremena ne rade klime u vozilima koje smo mi plaćali nije isto što i napad na vozače koji ta vozila voze. Napomena 3: Reći da je ljudski sačekati putnika koji je pored stanice nije isto što i reći da je obaveza sačekati putnika pored stanice...
itd itd...

Sve neki napadi bogte.
 
Vrh