Šta je novo?

Autobusi

Od kog proizvđača autobusa bi grad trebao da kupi 100 novih zglobnih vozila na gas.

  • Solaris

    Glasovi: 298 94,6%
  • BMC

    Glasovi: 17 5,4%

  • Ukupno glasača
    315
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=502247#p502247:3soc85xs je napisao(la):
Žika » 20 Dec 2017 10:48 pm[/url]":3soc85xs]Nisu se nikad prilagodili jer da jesu nestali bi odavno.
Njima trebaju kvalitetni inžineri i majstori u proizvodnji. Očigledno su zato i krenuli kupuju samohodne šasija na koju kasnije nakaleme onaj golubarnik.
Kvalitetni inzenjeri beze od njih. Drugar je odmah po diplomiranju Etfa dobio posao u Ikarbusu, pobegao posle ne znam koliko meseci, nije bilo ni punih godinu dana. Prvo sto su plate redovno kasnile, a bogami i po samom nacinu rada tamo. Ono sto se tamo zaista desava, mislim na to kakvi su radnici, atmosfera, itd, to je upravo i uzrok zasto oni i izbacuju ovakve autobuse i zasto je to toliko neozbiljno. Kao sto neko rece, Ikarbus je kao neka radionica sa Ibarske. Opis je 99% tacan.
 
Inače, sinoć me do Sremčice vozio IK-201 gb 1111. Uskoro puni 14 godina al leti ko aždaja. :D Za pola sata sam stigo od GŽS do naselja. Odlično se drži, i iznutra i spolja. Izgleda da ga čuvaju tamo u Centrali.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=390474#p390474:27fuwzik je napisao(la):
dare » Uto Jun 07, 2016 6:09 pm[/url]":27fuwzik]
1111 na 82
 
*Чувају га лепо у погону Нови Београд, Централа је за трамваје.
 
Remontovan je kompletno 1111 još pre dve godine mislim. Dobra serija, koja je do dolaska Solarisa radila odlično. A onda je već počela da ih nagriza standardna boljka, korozija, a i povelika kilometraža je uzimala svoj danak.

Uopšte, razmišljao sam dal išta više i da pišem na temu toliko osporavanog "kvaliteta" Ikarbusa, al rekoh da dodam još neke činjenice sa jednim pitanjem. Šta konkretno više proizvedenih serija Ikarbusa od 2012. na ovamo, čini tolikim škartom? Voleo bih da mi to neko malo bolje objasni. Jel su to možda neke lajsne ili pak neka labava šipka ili nešto treće? Pazite, ako je išta od navedenog, onda bih voleo da budete iskreni, pa da kažete da slične anomalije niste primetili ni kod jednog niskobudžetinog proizvođača, a čija vozila su u tolikom broju prisutna kod privatnih prevoznika. Mislite da prvatnici ne kupuju Ikarbuse zato što se nije dobro pokazao. Istina je malo drugačija. Većina je ipak kupovala ono najjeftinije što Ikarbus ima u ponudi, a to je već svima dobro poznata 103-jka, kojoj činjenica više nije mesto u gradu, i to ne zato što ne valja. Naprotiv, ali ipak je to po mnogo čemu prevaziđen koncept. Samo su Arriva i M&M kupovali niskopodne Ikarbuse. M&M je ostao Ikarbusov kupac, dok Arriva od Ikarbusa nije odustala zato što samim autobusima nije zadovoljna . Problem je bio u probijenom roku pri poslednjoj isporuci, a inače su autobusima u globalu zadovoljni. Pokušali su sa kupovinom jeftinije alternative u vidu MAZ-a 203, koji ih izgleda nije zadovoljio, pa su od njega odustali i prešli na Temse. Poenta nije u kvalitetu Ikarbusa, koji je sasvim zadovoljavajući, već u njihovom poslovanju, pa su neke kupce izgubili. Tu pre svega mislim na dostupnost, odnosno period čekanja do isporuke, dok do MAZ-a i Liaz-a možete brže, a moguće i lakše doći, a i cena je niža, s tim što teško mogu biti bolji, bar u onome što je zaista bitno. No, pare će doneti kako god, moguće i pre nego jedan Citaro recimo, za koga bi morali da se narade samo da bi vratili uloženo. Imamo Lastru, kao dugogodišnjeg kupca raznih tipova Ikarbusa, uključujući i LE, pa i jednu 218-icu. Svi su im Ikarbusi kao čaše, kako to naš narod voli da kaže, tako da ipak ima nešto i do prevoznika zar ne? Tu nam je i Novi Sad, koji je kupio popriličan broj 112-ica 218-ica i nešto ne znam da se žale na njih, a biće ih još. Ima dosta svetlih primera, tako da se Ikarbus ne može gledati samo kroz GSP. Inače, kad sam pomenuo određene uštede, koje se pre svega tiču komfora, mislio sam na vozačevo sedište, ogledala i još neke stvari, a koje se lako mogu zameniti kvalitetnijim i pre svega funkcionalnijim komponentama. Jedini uslov je ne insistirati na najnižu moguću cenu, a to ipak nije samo do Ikarbusa.

Što se kadrova fabrike tiče, kao i atmosfere koja tamo vlada, ne bih mogao to komentarisati, jer stvarno nisam upućen, ali bih se sa druge strane osvrnuo na neke činjenice. Pomenuto je da inženjeri beže od njih, a da plata kasni. Nalazi li neko paralelu u ovoj rečenici? Ko još voli da radi za male pare, a još i to da ne primi na vreme, mada bi sad trebalo da su se malo stabilizovali po tom pitanju. Manjak novca je sam po sebi dovoljan da dobrano naruši "radnu" atmosferu i uopšte ozbiljnost poslovanja. Da hoće, država to može da reši za relativno kratko vreme. Novac, pored toga što je neophodan za plate, potreban je i za ulaganje u tehnologiju proizvodnje, razvoj novih modela itd. Po tom pitanju, Ikarbus je poprilično hendikepiran, pa je to jedan od razloga za uvoz šasija, nebi li se unapredila proizvodnja, i ne može se reći da tu pomaka nema. Koliko novca godišnje odvoje giganti samo za razvoj novih modela automobila, kamiona i naravno, autobusa. Na poslednji Actros, Mercedes je potrošio oko milijardu evra, pre nego što je bio spreman za proizvodnju. Da ne budem shvaćen pogrešno, sve ovo što pišem, kupce i ne treba mnogo da interesuje. Poenta je da ima sasvim dovoljno svetlih primera da Ikarbus, i pored teške situacije, ipak izbacuje sasvim korektne proizvode za klasu kojoj pripadaju. Škart je isuviše teška reč, a nije ni opravdana, ma šta se ovde pisalo. Da ne bude da ja namećem svoje mišljenje, već jednostavno sa vama delim i neka lična, a i iskustva ljudi koji te Ikarbuse voze, a i godinama održavaju, a od kojih sam, verovali ili ne, čuo i dosta pohvala, pored određenih zamerki. Kad se sve kockice slože, ja stvarno ne shvatam šta Ikarbus toliko čini lošim da se okarakteriše kao najveći škart. Valjda između škarta i odličnog postoji i neka sredina. Samo je pitanje na koju stranu ta sredina više naginje, a tome se već može dosta diskutovati.

Sent from my ALE-L21 using Tapatalk
 
Sad ja ulecem ni od kud, ali mislim da je diskusija oko Ikarbusa pocela oko primedbi da kada izadju iz fabrike vec nekoliko dana/nedelja tokom eksploatacije pocnu da skripe, tandrcu, da se umusave uljem i prikazuju ostale probleme vezane za komfor putnika, koje drugi autobusi koji se vec dugo koriste (khm Solarisi) nemaju ni danas.

Ja nisam upucen da kazem ista o kvalitetu samih autobusa, ali i sam sam primetio ovo gore napisano, godinama unazad, i na osnovu toga formirao isto misljenje, da nesto sa kvalitetom Ikarbusa kapitalno nije u redu. Pritom nemam isto misljenje o drugim niskobudzetnim proizvodjacima, bas naprotiv, dok nisam citao ovaj forum nisam ni znao da su u istoj klasi.

Zasto je to tako je tema za sebe i drago mi je da su svi argumenti ovde izneseni i mozda stvarno nije problem u samom kvalitetu Ikarbusa vec do odrzavanja i drugih faktora, ali empirijski gledano, bar u Beogradu, vecina novih Ikarbusa pocne da se ponasa kao da nisu novi posle previse kratkog vremena eksploatacije i to definitivno utice na losu reputaciju tih autobusa medju putnicima. Bar je meni, pa koliko vidim i jos nekima ovde.

Licno nisam imao takvo/lose iskustvo sa 112LE (osim zadnjih vrata i one kosine sto je vec problem tipa autobusa, a ne kvaliteta), mada u poslednje vreme slabije koristim prevoz.

Dugo sam razmisljao da li da pisem ista i potpirujem vatru, ali sad kada vec ima normalne diskusije na temu, mozda bude korisno i ovo misljenje.
 
Doveo bi pojedine u kanal pod original Mercedesa da vide to savrsenstvo, doveo bi vas i da vidite idejna resenja, sa zazorima i neukopljenim panelima, sa klimom koja ima svrhe u prednjem delu busa, sa najvećom potrošnjom u odnosu na sve konkurente te kategorije, Ikarbus je daleko od sjajnog, ali ne lažite sebe kako marka znači idealno. A ovo više radi posao, ja nešto ne vidim nove M-ove u kvaru, ali zato na tim čudima tehnike skoro svaki dan gledam servis na Keju, prema tome, ako vec pljujete dajte neki ozbiljan razlog, umesto pljuvanja da bi pljunuli.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Bogami ja sam u proteklih nedelju-dve video dva M u kvaru na potezu 300. Nisam se potrudio da zapamtim garazne brojeve. A svakodnevno vidim da imaju isti problem sa vratima.
 
Ikarbus i kvalitet ? Dve suprotnosti.
Ikarbus je najobičnija manufaktura bez ikakve vizije.
Šipke, škripa i slično su najmanji problemi koji muče Ikarbus.
Kvačila je bila boljka koja je trajala decenijama. Počev od vraćenih Rumunskih IK 4 pa preko serije 200 koja je večito kuburila.
Čak se i Karburcu devedesetih razletela korpa kvačila u putničkom prostoru. Neverovatna sreća da u novom autobusu niko nije stradao a prizor je bio stravičan.
Posle su krenuli da ugrađuju automatske menjače i onda je krenulo kuvanje iz sistema za hlađenje. To traje i traje.
Problemi sa vratima, sa rolnicama, vođicama što kažu ako ne prokuva onda sigurno vrata ispadaju.
Naravno tu su i karoserije koje pucaju pa putnici neretko imaju polivanje, ko ne veruje nek obrati pažnju kako su savijeni (kifla dizajn).
Ispadanje jastuka, pucanje iz devedesetih (nijedan SANOS ni MAN) su malo ublažili uvlačenim istih u serije 200, a onda su genijalci zaboravili da stave stabilizatore pa se cela baraka ljuljala.
Loše izvedene elektroinstalacije, loši alternatori / slabi pa su otkačinjali elektromagnetne kočnice / usporivače.
Gomila problema kojih trenutno ne mogu da se setim a pravi i stari mehaničari znaju za njih.
Što je najcrnje svaki kvar znači povlačenje vozila koje tada ništa ne zarađuje.
Najobična glupost a to se štelovanje kočnica zadnjeg tj srednjeg mosta , Ikarbusevi inžinjeri su predvideli da se to radi isključivo iz kanala.
Nebrojeno puta sam to radio na Mercedesima, MANovima pa čak i na Sanosima iz putničkog prostora na okretnici. 3 minuta posao.

Kesho, da li si menjao cug štangle na Ikarbusevima (a često odlaze) ? Znaš koliki je posao da se odvije a u 90 % zapekne ? Kod Mečke 10 minuta i to bez grejanja i bez prese.

Ovo može da traje unedogled, da stanemo malo.
 
Ok, cena Mercedesa, cena Ikarbusa?
Daleko je od sjajnog, al eto ti isti Mercedes, pucanje posude za rashladnu tečnost ukoliko se zatvori krovno grejanje, sabije pritisak i ode posuda. U godinu dana, dva, tri komada. Original Mercedes, original delovi. Na jednoj seriji, zbog nekog creva sa čini mi se pumpe, kako bi ga ubudžili, iskrivili su to crevo i tu bezbroj puta puca, a košta dosta više od Ikarbusa, troši više, održavanje košta više, pa opet ima propusta. A na drugoj strani Ik je ograničen u svemu, što u smislu razvoja, što u finansijama što u svojim mogućnostima. Daleko je od sjajnog, ali ti neki propusti da bi se otklonili potrebno je vreme i serije,a to je ono što godinama nema, nego se radi nova svako malo.

Poslato sa Huawei Honor 9 uz pomoć Tapatoka
 
Ikarbusovi prototipovi su uglavnom osudjeni na propast, kako je i zasto je to tako, to nikad nece moci da se razume i ukapira, ali glavni problem je sto su ta vozila jednostavno nesposobna da izadju iz kruga fabrike, a da nemaju kvarove. Opiljci, varovi, neprecizno spojeni paneli, vrata, izolacija motornog prostora pozadi, sve je to jako veliki problem Ikarbusa, jos oni blatobrani na serijama od pocetka 2000 pa na dalje, nijedan nije u istoj ravni, sto omogucuje i pri najgorem minusu, koliko god da je vozac zasticen u kabini, vazduhu na hladnom vremenu da cirkulise, o sipkama i gelenderima pozadi da ne pricam... Pa matori moj indijanac od 68 godina, koji ima skoro 40 godina rada u IMTu se smeje Ikarbusovim proizvodima na ulici, kakvo je ono resenje na vratima svake Ikarbusove serije? Da sipku moze iole odvaliti lik sa preko 80kg telesne mase? Kako to na drugim autobusima ne moze? Kako Ikarbusu vrata non stop se otvaraju iz cista mira u pokretu? Evo navodim prokleti primer ovih ljudi sa 95, juce im je bio redovan auto 3279, ali danas smrc, opet vrata i ne mogu da provale kako i zasto se autobus toliko star kvari...? Na 89 na silu uvaljuju ljudima svaku poslednju seriju Ikarbusa, ali ovi pojedini ostadose verni O345, kako je i zasto to tako, neka se zapitaju "majstori"... Onda na ovoj zadnjoj seriji, kako je moguce da ona zadnja ivica krova pozadi ide toliko ukoso, da ti ne mozes pozadi sa Tarzan resenjem Ikarbusa da sednes ko covek, vec moras da se krivis? Pre bih 100 do 200 polovnih autobusa MB ili bilo kog Nemca, video na ulici, nego bilo koji Ikarbus novije generacije koji ce vise da vozi od GSPa do servisa. C LC je dokaz za to!
 
Čekaj Žiko, jel pričamo o Ikarbusu od pre 20 ili 30 godina ili ovim današnjim? Moje pitanje se odnosilo na niskopodne Ikarbuse od 2010 na ovamo. Šta njih čini tolikim škartom, a opet ponavljam da uopšte ne tvrdim da su savršeni. Daleko od toga. Dosta stvari koje si naveo za šaltače proizvedene u periodu od 1994. do 1999. godine, ja sam i potvrdio. Znači, loši kosturi (rumunske cevi), problemi sa kvačilima, kočnicama itd. Što se tiče raznih serija 201-ica od 2003. na ovamo, tu su već ne mogu složiti sa tobom. Određenih problema ima, al da su radili dobro i da dalje rade, rade vala i odavno su sebe i otplatili i preplatili. Što se kuvanja tiče, već sam istako u čemu je problem, a još jedino mogu da dodam i ispravnost HPV-a, a i čest problem nedostatka ispravnih hidropumpi. Pa kuvaju i Japanci odavno iz istih razloga, a dok su bili novi, 201-čevi nisu imali problema sa temperaturom. Dešava se pucanje balans štangli, al to uopšte nije tako često. Vrata jesu problematična na statim Ikarbusima, a evo i na novim, nažalost, samo što su kod njih drugi problemi u pitanju. Mada, opet moram ponoviti da je to izgleda više izraženo kod onih u GSP-u, negoli onih kod privatnika, Lastre, onih u Subotici, Novom Sadu i drugim gradovima u Srbiji. Zato postoji garancija, pa nek ih pritisnu, a može i da se promeni proizvođač komponenti vrata. No, problem je izgleda u ceni, koja mora biti što niža i to izgleda po svaku cenu. I opet, stvarno nema smisla porediti jedan Mercedes sa Ikarbusom. Mada, ruku na srce, ni "kvalitet" jednog Mercedesa nije na nivou onih od pre 20 i više godina. Mercedes se proslavio raznim varijantama 405-ica, dok su mnoge generacije Citara itekako imale problema. I pored toliko novca i uopšte svih mogućih resursa, i jedan Mercedes sebi dozvoli ne baš naivne propuste. I za kraj da dodam da svakako nije rešenje da Ikarbus doveka radi ovako. Država mora rešiti to što hitnije. Ako već nemaju kome da ih prodaju, a žele kao da ga sačuvaju, onda neka mu pruže adekvatnu pomoć. Potrebni su im kadrovi, a i mnogo više novca da bi konačno mogli da očekujemo i neku malo veću serijsku proizvodnju, što automatski znači i porast sveukupnog kvaliteta. Činjenica je da osnova za dobar proizvod imaju, i stvarno je šteta da to kvare relativno lako rešivi problemi. Najlakše ga je zatvoriti. Mada, propale su i mnogo jače firme, pa evo skoro da nikakve posledice ne trpimo zbog toga već skoro 30 godina.

Sent from my ALE-L21 using Tapatalk
 
Ko o čemu čovek od pre 20 godina, aman. Ikarbus ugrađuje gotova vrata, ne pravi ih on. To što su lošeg kvaliteta, treba videti u ceni istih.
Konekto koji je u periodu kupovine koštao za trećinu više od Ik, ponavlja vrata pri nekom nagibu, kad dotakne nekog gumom pri zatvaranju i sl, pa niko ne drami zbog toga. Ik201 iz 2004. su po meni jedni od boljih koji su nažalost bukvalno uništeni ludačkim smenama, gde se nisu ni gasili, onaj 901 Karaburmin mislim da je na 16 bio trosmenac, Zemunci su svoje isto gazili 345 na 78 tri smene, 346 73 mislim isto smene, 347 je imao feler da je prokišnjavao od prvog dana, 348 isto 73 i mislim isto trosmenca, dok je 349 zemunski bio na 706ci u periodu kad se gazilo zbog loše turaže, sva ta vozila su izgurala bez većih kvarova 8 godina dok ih nisu smenili niskopodnjaci iz 2012. godine koji su im i jedina prava zamena.
A priču o markama, pa ljudi Daimler sebi dopusti propust da mu se zamozapaljuju vozila i povlači oko 7000 vozila na korekciju, a on je velikan i brend. Jednostavno, ko radi taj i greši, da bi nešto bilo dobro, mora se raditi na tome. Uporedite prve Solarise sa našim koji su treće generacije, uporedite prve serije Citara sa onim što danas imamo, ali ljudi su trpeli i popravljali, da bi doveli to do nekog zavidnog nivoa. Ikarbus nema te mogućnosti, ograničen je što kadrovski, što finansijski, što politički i nema tu svrhe pričati zašto i kako, mnogo toga koči stvar, a prevashodno što se radi bez ikakvog plana, samo stihijski i po potrebi.
 
Na svakom čepu kompenzacionog suda postoji ventil koji ima ulogu da ispusti višak pritiska iz razhladnog sistema. To štiti sve a ujedno i diže temperaturu na kojoj ključa rashladna tečnost.
I turski MANovi su radili u ludačkim smenama dok su Ikari ležali po kanalima i opet su daleko duže izdržali. I niti jedan nije pukao niti satrulila karoserija. A Ikari su svi odreda truli. Mogu i slike da vam nabavim pa da vidite gde zadnjice stavljate.

Povlačenje 7000 vozila na doradu je dobar poslovni potez i logičan. Kad je Ikarbus bilo šta povukao ?
Da jeste niskopodne zbog ispadanja šoferki. I problem je rešen holšrafovima i metalnim pločicama ???????

Imao sam priliku da skoro provozam i IK103 i niskopodni zglob pa to je neviđeno zlo. Jednostavno nije za ulicu.
Stari O305 je pojam za vožnju a da ne pričam o SG220 ili japancu.
 
E jbg sad...
"Japanci" (turski MAN) radili ludacke smene ?


Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
Ma radili đavola. Bili su zaštićeni ko beli medvedi prvih osam godina, a pritom su mogli raditi samo određene linije i uvek su imali stalne posade, što itekako mnogo znači. To koliko su voženi u odnosu na Ikarbuse, govori i pređena kilometraža, u proseku između 800.000 i 1.150.000 kilometara, a za period od 12 godina, dok je taj isti period za većinu starih Ikarbusa, značio kilometražu uveliko preko milion kilometara, neretko i preko milion i po, pa i dva, u zavisnosti od toga na kojim linijama su najviše radili. Japanci nisu trulili? E to je ono kad neko po svaku cenu želi da svoj stav i mišljenje učini jedino validnim. Nisu pucali, a ni krivili se, to je tačno, a krpljeni itekako jesu. Jel moguće da niko nije primetio bar onu manje bitnu koroziju na opalatama, a koja se javljala već nakon sedam osam godina eksploatacije? To se lako sanira, ali govori da ni tu antikorozivna zaštita nije savršena. Ono što se ne vidi, vareno je samo tako, mada je to i normalno po meni. Ipak je to stalno na ulici. I opet se vraćamo truljenju kod Ikarbusa, a to koliko vidim niko i ne osporava, al to je predstavljalo veći problem samo serijama pre 2003. godine, dok ovi potonji, iako su imali problem, to se nije manifestovalo previše rano, pa se moglo i sanirati. I opet ponavljam, za smešne pare su se svojski naradili, a veliki broj tih tinejdžera je još uvek na ulici.

Sent from my ALE-L21 using Tapatalk
 
SG313 je za bilo koji Ikarbus spejs satl, ili O345 za ona grbava cudovista, uostalom pogledajte Tamnavine pa cak i Banbusovi 103 ne zaostaju koliko su pogrbljeni na dole... To do odrzavanja nije, vec do fabrike. SG313 jedino sto treba je nega motorne grupe i rashladnih sistema, jer tolika kilometraza i godine ipak su ti autobusi zasluzili postovanje!
 
I da zaboravih, ne znam šta je pohvalno u činjenici da je Mercedes opozvao 7000 vozila. Jel su imali neku drugu opciju? Normalno je da se greši, al zašto se na njihove greške gleda toliko blagonaklono? Pa zar oni nemaju milijarde evra, hiljade "stručnjaka" i na kraju stotine hiljada prevezenih kilometara sa prototipovima, pa im se opet podkradu neretko kardinalne greške. Sve to debelo i masno naplate i opet problemi, a ovamo se od jednog Ikarbusa očekuje ne znam ni ja šta.

Sent from my ALE-L21 using Tapatalk
 
Pa ocekuje se, jer se toliko najavljuju "srpski mercedesi", "srpski manovi" na velika vrata u gradu Beogradu, a ja opet kao putnik i korisnik usluga prevoza ne vidim nista "manovo", sem onih sramotnih problema sa vratima od prvih prokletih sati rada autobusa, to se ponavlja barem 10 godina unazad, sipke isto, a o izolaciji koliko je KATASTROFALNA pozadi je neumesno govoriti! Dakle manite se lokal patriotizma i ostalih fazona iz doba komunizma.
 
Žika":1ik2kkys je napisao(la):
Na svakom čepu kompenzacionog suda postoji ventil koji ima ulogu da ispusti višak pritiska iz razhladnog sistema. To štiti sve a ujedno i diže temperaturu na kojoj ključa rashladna tečnost.
I turski MANovi su radili u ludačkim smenama dok su Ikari ležali po kanalima i opet su daleko duže izdržali. I niti jedan nije pukao niti satrulila karoserija. A Ikari su svi odreda truli. Mogu i slike da vam nabavim pa da vidite gde zadnjice stavljate.

Povlačenje 7000 vozila na doradu je dobar poslovni potez i logičan. Kad je Ikarbus bilo šta povukao ?
Da jeste niskopodne zbog ispadanja šoferki. I problem je rešen holšrafovima i metalnim pločicama ???????

Imao sam priliku da skoro provozam i IK103 i niskopodni zglob pa to je neviđeno zlo. Jednostavno nije za ulicu.
Stari O305 je pojam za vožnju a da ne pričam o SG220 ili japancu.

Kojeg trosmenca je radio bilo koji japanac do 2012. godine? Koji je od njih šetan, vožen bez gašenja (samo točenje, pretera se preko kanala i teraj nazad). Da nisu bili tako paženi pitanje jel bi izdržali u ovakvom stanju. Za to vreme, iste te Ikarbuse gazi i ganja ko stigne, niko ne brine o njima, a kola iz 2012. recimo su znala raditi po 6 meseci bez isključenja, u dve godine isključenja su bila izvaljena krila vrata jer majmuni guraju vrata kad se zatvaraju, unutrašnja guma neutralne i blokiranje točka zbog pločice koju nisu menjali preko 100.000.
Sentimentalno vezivanje za neki period je jedno, a priča o kvalitetu je drugo, mlađe auto olakšava rad, udobnije je, mekše je, nećeš me ubediti u tu priču, iako mi je O405 nešto najdraže što sam vozio.
I voleo bi da mi napišeš šta to nije za ulicu, evo bio sam u Novom Sadu, čak i N serija iz 2007. godine više nego pristojno izgleda, kako spolja, tako unutra, kroz razgovor sa kolegom kaže da nije nešto savršeno, ali kaže mlađe auto olakšava rad i onda te neke stvarčice budu prihvatljive.
Gaspar18, a što da ne najavljuju, pa njihovo je da prave spektakl od svega što urade, sve što ova država danas uspe da sklopi da radi ravno je podvigu. Znaš li šta radi Češka, šta radi jedna Poljska, za svoje proizvođače, ovo kod nas je ništa.

Poslato sa Huawei Honor 9 uz pomoć Tapatoka
 
Bender Rodriguez":188qrod8 je napisao(la):
U suštini, sve je sranje sem Ikarbusa.
A na osnovu čega ovde izrečenog si to zaključio? Poenta cele ove rasprave i jeste u činjenici, da se mnoge stvari izostavljaju kad se pljuje po Ikarbusu. Po mnogim komentarima takođe, stiče se utisak kako je nešto ili najbolje ili najgore, i da samim tim nikakva sredina tu ne postoji. Savršenstvo koje se ovde propagira određenim stavovima, jednostavno ne postoji. Kad se nešto kritikuje, poželjno je raspolagati sa što više relevantnih činjenica, a da pritom ne budemo pristrasni. U protivnom, teško ćemo formirati makar i približno realnu sliku o predmetu rasprave.

Sent from my ALE-L21 using Tapatalk
 
Pa vidim u poslednje vreme svima nalaziš mane, čak si se i BKMa dovatio par puta na drugoj temi. A kad se radi o Ikarbusu vrtiš pitanje ''ajde napišite mi šta vam smeta kod njega?'' iako je sve to ispisano i obrađeno jedno 5 puta na prethodnim stranama.
 
Овде испада да је Икарбус најбољи, да ништа боље не постоји сем Икарбуса и остале глупости... Кешо мани се више тог отпада како можеш да га браниш кад је њесра?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=503021#p503021:1r2mdo6w je napisao(la):
Bender Rodriguez » 24 Dec 2017 12:59 pm[/url]":1r2mdo6w]Pa vidim u poslednje vreme svima nalaziš mane, čak si se i BKMa dovatio par puta na drugoj temi. A kad se radi o Ikarbusu vrtiš pitanje ''ajde napišite mi šta vam smeta kod njega?'' iako je sve to ispisano i obrađeno jedno 5 puta na prethodnim stranama.
Šta je tačno ispisano, sabrano u par reči, to je otpad, to su krševi, zveče paneli, bolje man star 20 godina, trulili su pre 20 godina, pucale im šasije.
Pojedini koji to pišu se pucaju sa nekim znanjem. A činjenice su sledeće, sve to su pojave koje možete videti i kod skupljih primeraka. Recimo pucanje šasije sam video na Citaru 2008. godište, znači i Mercedes je otpad. Zvečanje panela, Konekto koji je košta 100.000 više nego Ik u tom periodu isto zveči po ovim kraterima po gradu, ako ga ne dotežeš redovno, činjenično stanje je da su ti paneli nešto kvalitetniji i od bolje plastike (dugotrajnije), ali normalno je, cena mu je takođe veća? Od 2012. na ovamo, generalno tu je sasvim pristojno u odnosu na mogućnosti IK. Nesretni Le, pored stvarno nesvatljivih rešenja sa nesretnim trećim vratima, stepenica, sedišta, uopšte i nije tako loš u eksploataciji. Sad će doći neki filozof i reći problem sa elektronikom na par, jeste, tačno je imali su i neki imaju i dalje. Ali, problem sa elektronikom imaju i novi C2 Citari, nerešivi, imaju i još neki proizvođači koji su koristili MB komponente. E sad, zamislite kupite C2 Citara koji košta 100.000e više od našeg LE, a on Vam stoji u servisu zbog elektronike i to ne može da se popravi. Šta bi onda tek pričali? Generalno, Ikarbus nema mogućnost da pravi svoje sisteme i svoje delove, prošla su vremena Fapa i domaće proizvodnje gde si ugrađivao i razvijao svoje, sada su prinuđeni da ugrađuju gotove komponente, a njihov kvalitet je opet upitan jer se i gigantima poput Mercedesa događaju propusti i to ozbiljni.
Šta je ipak problem u Ikarbusu, problem je što neorganizovano pomalo rade, što se dešava da probiju rokove jer nemaju kapacitet da unapred pripreme sve i nabave, što zbog finansija, što zbog raznih drugih faktora, pa se dešava da se vozilo završava i po isporuci kupcu. To ne sme, za to ne sme biti opravdanja. Mnoga ta vozila što pljujete, iznela su veliki teret teškog perioda 2000tih, kada se vozilo i ganjalo koliko je moglo, ti neki Ik103 su uistinu krivi, ali lakše je odraditi sa njim smenu nego sa nekim Liazom ili tako nečim. Znači, auto koji lepo ide, koči, greje, relativno je dobro upravljiv i za naše uslove, radi posao. Pustite sentimentalnosti i savršenstva tehnike iz 80tih, lako je iz fotelje kući pametovati kako ništa ne valja, izvol'te uradite nešto bolje, promenite.
 
Vrh