Šta je novo?

Autobusi

Od kog proizvđača autobusa bi grad trebao da kupi 100 novih zglobnih vozila na gas.

  • Solaris

    Glasovi: 298 94,6%
  • BMC

    Glasovi: 17 5,4%

  • Ukupno glasača
    315
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=499652#p499652:3i32vg7f je napisao(la):
Žika » 10 Dec 2017 02:27 pm[/url]":3i32vg7f]
To čiji je veći i slično govori o kompleksima, traumama iz detinjstva i sl. Ali ne brini postoje metode.
Koliko se sećam nemaš položeno , nemaš profesionalno vozačko iskustvo , nemaš iskustvo vezano za mehaniku teretnih vozila i opet prosipaš neko mišljenje (naravno ispravi me ako grešim).
Svoje znanje i iskustvo sam napisao i iza toga stojim.
Odlično je ako si shvatio da to uporno isticanje nečim zapravo predstavlja komplekse, a još draže mi je ako postoje metode da to prestaneš raditi. Prosipanje, predstavlja ovo što ti radiš, svako ima pravo na mišljenje, čak i iskompleksirane i frustrirane osobe poput tebe. Neko ko je zadovoljan onim što jeste, nema potrebu da uporno ističe kako zna više od nekoga, već to argumentuje i dokaže. Nemam nameru da te ispravljam niti da ti pokažujem ko ima više, što se detalja o meni tiče, mojim kilometrima, oni koji trebaju da znaju, znaju za to. Nadam se da si kategorije koje poseduješ, kao i ja, sticao jer voliš vožnju i taj posao, a ne da bi imao sa čim da mlatiš kad nemaš šta pametno reći.
Žika":3i32vg7f je napisao(la):
IV brzine daleko bolje rešenje ali opet od druge brzine nisu makli i opet veliko opterećenje , potrošnja i buka. I naravno temperature motora i menjača su rasle. Posebna priča je menjačko ulje koje se sa visokim temperaturama degradira i jako brzo gubi svoju funkciju , naravno i trajnost motora je dovedena u pitanje.

Vozio sam i gradske autobuse sa 8 i 12 brzina.12 brzina je menjač uparen sa dovoljno snažnim motorom melem za vozača i za gazdu. Dozvoljava preskakanje brzina , kada je uspon uvek ima adekvatan stepen prenosa i obrtaji motora su u zelenom polju najvećeg obrtnog momenta. Mala buka i mala potrošnja goriva.

VI brzina automatski menjač dozvoljava da se motor na 50 km/h vrti u zelenom polju obrtaja a to je kod novih motora oko 1000 o/min, Solaris konkretno 1100 o/min i to je jako lep uslov za uštedu i agregata i goriva (zato i imaju najmanju potrošnju u GSP-u). Solaris tj DAF-ov motorćić je jako osakaćen sa malom radnom zapreminom 9186 kubika i 231 kW (310 KS) pri 2200 o/min i 1275 Nm pri 1100-1700 o/min težinom praznog vozila od 16730 kg + opterećenje + klima + isključen KICK-DOWN ali opet uz brdo izvlači IV brzinom i prebacuje u V (ovo bez klime) sa brzinom preko 45 km/h (poneki doguraju i blizu 50 km/h). I to opet zahvaljujući menjaču sa VI stepena prenosa i malim padom obrtaja prilikom prebacivanja i viši stepen. KICK DOWN bi kod pametnog vozača igrao veliku ulogu u smanjenju potrošnje.
Što ću reći brzina u menjaču nikad dovoljno.
Kako objasniti voith sa 4 brzine 90. godište, danas bus u voznom stanju 2.219.000km bez otvaranja i motora i menjača, 10 godina u gradskom saobraćaju u Švajcarskoj, posle toga 17 godina u Srbiji u prigradu ako trpi takvu muku i kratkog je veka?
Adekvatan stepen prenosa ima pri uzbrdici? Ako mu konfiguracija ne valja, ako je loše programiran, može imati 212 brzina. Solaris je uz Ljutice Bogdana u odnosu na IK218 usporavao saobraćaj, u brdu se muči i daleko je bučniji od IK218 sa četvorostepenim menjačem.
Silom prilika prisustvovao sam promeni konfiguracije (kao i testiranju nakon toga) Voith menjača, uz odgovarajuću konfiguraciju koja više odgovara tom motoru, potrošnja je smanjena za 4-5l na 100km, odnosno oko 20l na dnevnom nivou. Dakle, ima nešto i u toj elektronici i podešavanjima.
Prosečna potrošnja Solarisa od 60 na pojedinim linijama, daleko je od najekonomičnijeg, 2013. godine IK218 78 linija prosek je bio 45-46l (dvosmenac). Verujem da su od 2013. do danas vozači dosta više upoznati sa Dafom i ZF menjačem kao i da je potrošnja niža nego u početku.
 
Što se VOITH-a tiče, Žika je upravu. Krenulo se svega dve brzine 80-tih godina, pa se stiglo do četiri stepena prenosa početkom 90-tih. Treba samo imati u vidu da su tih godina (do početka 90-tih) u gradksim autobusima dominirali atmosferski dizel motori od 190 do 240ks kod MAN-a i Mercedesa i onih koji su te motore proizvodili po licenci, a pod drugim imenom, i kao takvi bili su većinom prisutni u zapadnoj, centralnoj, pa i južnoj Evropi. D2566 kod MAN-a, a OM407 kod Mercedesa, nastali su kao plod zajedničkog delovanja dva gore pomenuta proizvođača. Bile su to jedinice od 12L sa već pomenitim konfiguracijama snaga od po 190, 200 i 240ks, dok su u varijanti sa turbinom razvijali 280ks. Naravno, obrtni momenat je bio skroman, pa im savladavanje uspona sa automatskim VOITH trostepenim menjačem nije baš išlo glatko. Mercedes je doduše imao svoje automatske menjače, a umesto retardera, preferirao je motornu kočnicu. Sa ugradnjom VOITH ili Zf menjača krenulo se u vreme proizvodnje raznih tipova 405-ice. Danas ipak imamo moderne i poprilično potentne turbo dizel motore, pa se ne mogu složiti sa konstatacijom da četiri stepena prenosa nisu dovoljna bez obzira na snagu i obrtni moment motora.

Zf Ecolife je pogodan za uparivanje sa malolitražnim motorima, dok je VOITH pogodniji za one veće radne zapremine. Pomenuti dvanastostepeni automatizivani menjač, potpuno je nepotreban u standardnom gradskom autobusu, izuzev onih na hibridni pogon, s obzirom da nije predviđeno da se kreće brzinama većim od 60km/h, sem u nekim posebnim prilikama, pod uslovom da nema blokadu, dok masovnu primenu ima u autobusima za dugolinijiski transport.

Prednost Ecolife-a jeste u potrošnji, što mu sugeriše i samo ime, dok VOITH pruža bolje performanse, pa kao što je već rečeno, treba ih birati prema konfiguraciji terena, a i tipu ugrađenog motora. Ako već motor raspolaže masivnim obrtnim momentom u širokom rasponu obrtaja, nema potrebe gušiti ga velikim brojem stepeni prenosa u uslovima eksploatacije kakve imamo u urbanim, odnosno gradskim sredinama.

Sent from my ALE-L21 using Tapatalk
 
Becks ti si taj koji ima komplekse , frustracije u kombinaciji sa neznanjem postaju opasna prepreka ka normalnoj komunikaciji. Što je najgore više puta si pokazao.
Moje navode si mogao da pročitaš i uvek su bili tačni. Znanje , mogu i sa svakim inžinjerom da se koljem.
Gde sam napisao da su Voith menjači kratkog veka ?

Daj garažne brojeve i period kad je bila ta potrošnja pa da proverimo stvarne navode.
Što se tiče potrošnje Solarisa dao sam ti tabelu pa proveri.
 
I tu dolazimo do jako bitnog detalja.
Beograd ima reznoliku konfiguraciju.
Bus koji je super za potez 600 i 100 nece biti super na potezu 300 i 400 i obratno.
Nema "univerzalnog" resenja.


Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
Laki, zato uvek naprave loš kompromis i imaju velike probleme. Beograd je veoma nezgodan što se tiče konfiguracije terena i naravno preopterećenje vozila. Sve to sa još faktorom male turaže i večite jurnjave imamo to što imamo od vozila. Jako brz rashod.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=499738#p499738:1tknpjtn je napisao(la):
Kesha » 10 Dec 2017 07:53 pm[/url]":1tknpjtn]Što se VOITH-a tiče, Žika je upravu. Krenulo se svega dve brzine 80-tih godina, pa se stiglo do četiri stepena prenosa početkom 90-tih. Treba samo imati u vidu da su tih godina (do početka 90-tih) u gradksim autobusima dominirali atmosferski dizel motori od 190 do 240ks kod MAN-a i Mercedesa i onih koji su te motore proizvodili po licenci, a pod drugim imenom, i kao takvi bili su većinom prisutni u zapadnoj, centralnoj, pa i južnoj Evropi. D2566 kod MAN-a, a OM407 kod Mercedesa, nastali su kao plod zajedničkog delovanja dva gore pomenuta proizvođača. Bile su to jedinice od 12L sa već pomenitim konfiguracijama snaga od po 190, 200 i 240ks, dok su u varijanti sa turbinom razvijali 280ks. Naravno, obrtni momenat je bio skroman, pa im savladavanje uspona sa automatskim VOITH trostepenim menjačem nije baš išlo glatko. Mercedes je doduše imao svoje automatske menjače, a umesto retardera, preferirao je motornu kočnicu. Sa ugradnjom VOITH ili Zf menjača krenulo se u vreme proizvodnje raznih tipova 405-ice. Danas ipak imamo moderne i poprilično potentne turbo dizel motore, pa se ne mogu složiti sa konstatacijom da četiri stepena prenosa nisu dovoljna bez obzira na snagu i obrtni moment motora.

Zf Ecolife je pogodan za uparivanje sa malolitražnim motorima, dok je VOITH pogodniji za one veće radne zapremine. Pomenuti dvanastostepeni automatizivani menjač, potpuno je nepotreban u standardnom gradskom autobusu, izuzev onih na hibridni pogon, s obzirom da nije predviđeno da se kreće brzinama većim od 60km/h, sem u nekim posebnim prilikama, pod uslovom da nema blokadu, dok masovnu primenu ima u autobusima za dugolinijiski transport.

Prednost Ecolife-a jeste u potrošnji, što mu sugeriše i samo ime, dok VOITH pruža bolje performanse, pa kao što je već rečeno, treba ih birati prema konfiguraciji terena, a i tipu ugrađenog motora. Ako već motor raspolaže masivnim obrtnim momentom u širokom rasponu obrtaja, nema potrebe gušiti ga velikim brojem stepeni prenosa u uslovima eksploatacije kakve imamo u urbanim, odnosno gradskim sredinama.

Sent from my ALE-L21 using Tapatalk
Apsolutno nije poenta šta je bilo u početku, ako ćemo tako pre motora postojali su konji koji su uzbrdo pregrevali i crkavali bez vode.
Poenta priče je da u gradskoj vožnji automatski menjač sa 4 brzine i prilagođenom konfiguracijom, može da pruži više nego zadovoljavajuće rezultate na različitim terenima. Kao što si i sam naveo retko gde će se voziti preko 60, moja konstatacija je glasila da IK218 pruža više nego zadovoljavajuće performanse i rezultate, kako po ravnici, tako i po brdovitom terenu i sa četiri brzine.
Žika":1tknpjtn je napisao(la):
Becks ti si taj koji ima komplekse , frustracije u kombinaciji sa neznanjem postaju opasna prepreka ka normalnoj komunikaciji. Što je najgore više puta si pokazao.
Moje navode si mogao da pročitaš i uvek su bili tačni. Znanje , mogu i sa svakim inžinjerom da se koljem.
Gde sam napisao da su Voith menjači kratkog veka ?

Daj garažne brojeve i period kad je bila ta potrošnja pa da proverimo stvarne navode.
Što se tiče potrošnje Solarisa dao sam ti tabelu pa proveri.
Zaista nema potrebe za dalju komunikaciju sa nekim koji je apsolutno uveren kako sve zna i najbolje tvrdi, najbolje sa nekim mesarom da se pokolješ, srdačan pozdrav :kafa: :roll: :sesir:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=499741#p499741:p0wzwthi je napisao(la):
laki72 » Ned Dec 10, 2017 8:05 pm[/url]":p0wzwthi]I tu dolazimo do jako bitnog detalja.
Beograd ima reznoliku konfiguraciju.
Bus koji je super za potez 600 i 100 nece biti super na potezu 300 i 400 i obratno.
Nema "univerzalnog" resenja.


Sent from my LG-D320 using Tapatalk
Pa eto Liaz se fantastično pokazao na potezu 300 dok se kod drugih nije naš najbolje pokazao
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=499752#p499752:2yk6ez2h je napisao(la):
becks89 » Ned Dec 10, 2017 8:58 pm[/url]":2yk6ez2h]
Žika":2yk6ez2h je napisao(la):
Becks ti si taj koji ima komplekse , frustracije u kombinaciji sa neznanjem postaju opasna prepreka ka normalnoj komunikaciji. Što je najgore više puta si pokazao.
Moje navode si mogao da pročitaš i uvek su bili tačni. Znanje , mogu i sa svakim inžinjerom da se koljem.
Gde sam napisao da su Voith menjači kratkog veka ?

Daj garažne brojeve i period kad je bila ta potrošnja pa da proverimo stvarne navode.
Što se tiče potrošnje Solarisa dao sam ti tabelu pa proveri.
Zaista nema potrebe za dalju komunikaciju sa nekim koji je apsolutno uveren kako sve zna i najbolje tvrdi, najbolje sa nekim mesarom da se pokolješ, srdačan pozdrav :kafa: :roll: :sesir:

Šta je podviješ rep i pobegneš. Lepo kažem ne znaš da komuniciraš i posle se ljutiš kao neka devojčica.

Ostavi mi garažne brojeve i da vidimo tu potrošnju.
 
Becks89

Poenta mog komentara i jeste u činjenici da se ne mogu porediti 80-te i 90-te godine, odnosno mehanika iz tog perioda sa ovom koju imamo danas, a bio je odgovor na Žikinu konstataciju da je četiri brzine malo bez obzira na snagu motora. Ostalo sam već napisao, pa da se ne ponavljam. Inače, apsolutno se slažem s tobom po pitanju performansi 218-ice. Bar što se toga tiče, nema joj se šta zameriti.

Sent from my ALE-L21 using Tapatalk
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=499738#p499738:1u5f1qbm je napisao(la):
Kesha » Ned Dec 10, 2017 7:53 pm[/url]":1u5f1qbm]Što se VOITH-a tiče, Žika je upravu. Krenulo se svega dve brzine 80-tih godina, pa se stiglo do četiri stepena prenosa početkom 90-tih. Treba samo imati u vidu da su tih godina (do početka 90-tih) u gradksim autobusima dominirali atmosferski dizel motori od 190 do 240ks kod MAN-a i Mercedesa i onih koji su te motore proizvodili po licenci, a pod drugim imenom, i kao takvi bili su većinom prisutni u zapadnoj, centralnoj, pa i južnoj Evropi. D2566 kod MAN-a, a OM407 kod Mercedesa, nastali su kao plod zajedničkog delovanja dva gore pomenuta proizvođača. Bile su to jedinice od 12L sa već pomenitim konfiguracijama snaga od po 190, 200 i 240ks, dok su u varijanti sa turbinom razvijali 280ks. Naravno, obrtni momenat je bio skroman, pa im savladavanje uspona sa automatskim VOITH trostepenim menjačem nije baš išlo glatko. Mercedes je doduše imao svoje automatske menjače, a umesto retardera, preferirao je motornu kočnicu. Sa ugradnjom VOITH ili Zf menjača krenulo se u vreme proizvodnje raznih tipova 405-ice. Danas ipak imamo moderne i poprilično potentne turbo dizel motore, pa se ne mogu složiti sa konstatacijom da četiri stepena prenosa nisu dovoljna bez obzira na snagu i obrtni moment motora.

Zf Ecolife je pogodan za uparivanje sa malolitražnim motorima, dok je VOITH pogodniji za one veće radne zapremine. Pomenuti dvanastostepeni automatizivani menjač, potpuno je nepotreban u standardnom gradskom autobusu, izuzev onih na hibridni pogon, s obzirom da nije predviđeno da se kreće brzinama većim od 60km/h, sem u nekim posebnim prilikama, pod uslovom da nema blokadu, dok masovnu primenu ima u autobusima za dugolinijiski transport.

Prednost Ecolife-a jeste u potrošnji, što mu sugeriše i samo ime, dok VOITH pruža bolje performanse, pa kao što je već rečeno, treba ih birati prema konfiguraciji terena, a i tipu ugrađenog motora. Ako već motor raspolaže masivnim obrtnim momentom u širokom rasponu obrtaja, nema potrebe gušiti ga velikim brojem stepeni prenosa u uslovima eksploatacije kakve imamo u urbanim, odnosno gradskim sredinama.

Sent from my ALE-L21 using Tapatalk
ZF EcoLife ide do 2300 Nm dok Voith Diwa max 1900 Nm tako da priča da je ZF za slabije ne pije vodu.

Nije bio 12. automatizovan već stari 6 brzina pa sve na pola. Šta je kome to trebalo ne znam ali bus je za 1980. bio vrhunski opremljen, ABS, grejanje obe šoferke, dizanje i spuštanje jastuka, retarder, disk kočnice napred.....

Što se tiče motora malo je drugačije, 190 ks su imali motori OM407 i MAN D2556 sa kraćim hodom i prečnikom klipa. 125x150 mm i to je davalo radnu zapreminu od oko 11040 kubika. Kasnije su proširili klip i prečnik na 128x155 mm i dobili blizu 11961 kubika to su OM42/447 i OM42/441 i MAN D2866 i snaga za atmo 240 ks, turbo (+ interkuler) u GSP Mercedes 250 ks , MAN 260 ks. Mada je MAN imao verzije čak do 420 ks. Mercedes 250 ks je bio daleko potentniji u odnosu na MAN sa 260 ks.
 
Sve se svodi na puki kompromis, ne uzimati Ikarbus, vec polovnjaka sa 5 do 10 godina starosti, setite se Berlinaca kako su radili i jedan i dan danas radi... Sve se moze, kad (ako) se hoce, ali neko stiti lokalce i tu je kraj gotov... A da je srece bilo umesto 100, a pre toga 40 alibabinih 'ajduka , imali bi mi daleko normalniji vozni park, ali nekome je bilo bitno "uzimaj domace makar bilo i k'o naprstak", skraceno receno, kupuj domace makar bio skart u dobro obmotanoj foliji i nasminkan...
 
Gaspar ne odustaje ...
Predlog za tebe kag god vidis ikarbus ti ga zaobidji cekaj drugi bus
 
Žika":1ybyrc59 je napisao(la):
Šta je podviješ rep i pobegneš. Lepo kažem ne znaš da komuniciraš i posle se ljutiš kao neka devojčica.

Ostavi mi garažne brojeve i da vidimo tu potrošnju.
Između ne znam i ne želim je jako bitna razlika, za razliku od dokonih propalih profesionalaca, imam posao i život, te mi nije nešto značajno da se preterujem sa nekim nebitnim oko toga ko može duže.
Konto mislim da je svima jako poznat jer je više puta ovde bio, a budući da me jako dobro znaš onda verujem da ti je poznat, pa izvoli iznesi demant mojih informacija.



Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Drž se kofe i džogera dok ne budeš profi bar u nečemu. Naravno ne mislim na ono što si glumio dobru ribu stojeći u desnom ćošku 218tica i ostalih modela.
 
Evo primera u atomobilskom svetu koji se može primeniti i kod buseva.

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=c8CYLu0K4dg[/youtube]
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=499884#p499884:1s8pi0pn je napisao(la):
Žika » 11 Dec 2017 12:06 pm[/url]":1s8pi0pn]Drž se kofe i džogera dok ne budeš profi bar u nečemu. Naravno ne mislim na ono što si glumio dobru ribu stojeći u desnom ćošku 218tica i ostalih modela.
Uhvatim se i kofe i džogera kada ima potrebe, da putnici moje firme ne moraju da se voze u prljavom, ne stidim se ni toga. Radim sve što treba za dobrobit moje firme i što veći profit, zadovoljan sam svojim poslom i nije mi teško ni te kofe da se uhvatim iako mi nije u opisu posla.
Šta sam ja radio i glumio, svakako ne treba da brine tebe, ali budući da si jedna prazna osoba i nula verovatno i nemaš o čemu drugom, drago mi je ako si se pronašao u tome da pratiš moj život. Srdačan pozdrav :sesir:
 
Opet loše stojiš sa komunikacijom. Za razliku od tebe meni je lep život i okružen sam normalnim ljudima tako da nema potrebe da se družim po autobusima. Mani se glupih priča, kad budeš emotivno sazreo i savladao znanje možemo da pričamo. Do tada uči i rasti.
 
Sediste u gotovo novom autobusu MAZ privatnog prevoznika, na liniji 58.


Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=499654#p499654:1rvtevsh je napisao(la):
Bender Rodriguez » 10 Дец 2017 02:37 pm[/url]":1rvtevsh]Divazi? :D Jel to neki novi naziv koji ja ne znam ili štamparska greška?
Дивази се код нас користе већ 16 година.
 
То су трамваји из Швајцарске, немачког произвођача Диваг.
 
E to, napokon. Hvala.

Ja te tramvaje znam kao Duvag. I po nadimku ''Švajcarci''. Sad ne znam šta je ispravno, Duvag ili Divag ali ja ih znam kao Duvag. I iskren da budem, pošto je tema o autobusima oni mi uopšte nisu pali na pamet ni u jednom trenutku. :|
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=500252#p500252:2nyy5iyp je napisao(la):
Bender Rodriguez » December 12th, 2017, 4:59 pm[/url]":2nyy5iyp]Sad ne znam šta je ispravno, Duvag ili Divag ali ja ih znam kao Duvag.
Ispravno je Divag , jer su dve tačke na U (Ü) , a to slovo (glas) se izgovara kao I. U originalu se piše : DÜWAG
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=500258#p500258:1efombl2 je napisao(la):
solecar » Uto Dec 12, 2017 4:33 pm[/url]":1efombl2]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=500252#p500252:1efombl2 je napisao(la):
Bender Rodriguez » December 12th, 2017, 4:59 pm[/url]":1efombl2]Sad ne znam šta je ispravno, Duvag ili Divag ali ja ih znam kao Duvag.
Ispravno je Divag , jer su dve tačke na U (Ü) , a to slovo (glas) se izgovara kao I. U originalu se piše : DÜWAG

Pogrešno!

Ü = UE
Ä = AE
Ö = OE

DÜWAG = usta namestiš za U a kažeš E
ili ako ne uspeš, najpribližniji izgovor je: ДУЕВАГ a za nas i najzgodnije. :D
 
Vrh