Odlično je ako si shvatio da to uporno isticanje nečim zapravo predstavlja komplekse, a još draže mi je ako postoje metode da to prestaneš raditi. Prosipanje, predstavlja ovo što ti radiš, svako ima pravo na mišljenje, čak i iskompleksirane i frustrirane osobe poput tebe. Neko ko je zadovoljan onim što jeste, nema potrebu da uporno ističe kako zna više od nekoga, već to argumentuje i dokaže. Nemam nameru da te ispravljam niti da ti pokažujem ko ima više, što se detalja o meni tiče, mojim kilometrima, oni koji trebaju da znaju, znaju za to. Nadam se da si kategorije koje poseduješ, kao i ja, sticao jer voliš vožnju i taj posao, a ne da bi imao sa čim da mlatiš kad nemaš šta pametno reći.[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=499652#p499652:3i32vg7f je napisao(la):Žika » 10 Dec 2017 02:27 pm[/url]":3i32vg7f]
To čiji je veći i slično govori o kompleksima, traumama iz detinjstva i sl. Ali ne brini postoje metode.
Koliko se sećam nemaš položeno , nemaš profesionalno vozačko iskustvo , nemaš iskustvo vezano za mehaniku teretnih vozila i opet prosipaš neko mišljenje (naravno ispravi me ako grešim).
Svoje znanje i iskustvo sam napisao i iza toga stojim.
Kako objasniti voith sa 4 brzine 90. godište, danas bus u voznom stanju 2.219.000km bez otvaranja i motora i menjača, 10 godina u gradskom saobraćaju u Švajcarskoj, posle toga 17 godina u Srbiji u prigradu ako trpi takvu muku i kratkog je veka?Žika":3i32vg7f je napisao(la):IV brzine daleko bolje rešenje ali opet od druge brzine nisu makli i opet veliko opterećenje , potrošnja i buka. I naravno temperature motora i menjača su rasle. Posebna priča je menjačko ulje koje se sa visokim temperaturama degradira i jako brzo gubi svoju funkciju , naravno i trajnost motora je dovedena u pitanje.
Vozio sam i gradske autobuse sa 8 i 12 brzina.12 brzina je menjač uparen sa dovoljno snažnim motorom melem za vozača i za gazdu. Dozvoljava preskakanje brzina , kada je uspon uvek ima adekvatan stepen prenosa i obrtaji motora su u zelenom polju najvećeg obrtnog momenta. Mala buka i mala potrošnja goriva.
VI brzina automatski menjač dozvoljava da se motor na 50 km/h vrti u zelenom polju obrtaja a to je kod novih motora oko 1000 o/min, Solaris konkretno 1100 o/min i to je jako lep uslov za uštedu i agregata i goriva (zato i imaju najmanju potrošnju u GSP-u). Solaris tj DAF-ov motorćić je jako osakaćen sa malom radnom zapreminom 9186 kubika i 231 kW (310 KS) pri 2200 o/min i 1275 Nm pri 1100-1700 o/min težinom praznog vozila od 16730 kg + opterećenje + klima + isključen KICK-DOWN ali opet uz brdo izvlači IV brzinom i prebacuje u V (ovo bez klime) sa brzinom preko 45 km/h (poneki doguraju i blizu 50 km/h). I to opet zahvaljujući menjaču sa VI stepena prenosa i malim padom obrtaja prilikom prebacivanja i viši stepen. KICK DOWN bi kod pametnog vozača igrao veliku ulogu u smanjenju potrošnje.
Što ću reći brzina u menjaču nikad dovoljno.
Adekvatan stepen prenosa ima pri uzbrdici? Ako mu konfiguracija ne valja, ako je loše programiran, može imati 212 brzina. Solaris je uz Ljutice Bogdana u odnosu na IK218 usporavao saobraćaj, u brdu se muči i daleko je bučniji od IK218 sa četvorostepenim menjačem.
Silom prilika prisustvovao sam promeni konfiguracije (kao i testiranju nakon toga) Voith menjača, uz odgovarajuću konfiguraciju koja više odgovara tom motoru, potrošnja je smanjena za 4-5l na 100km, odnosno oko 20l na dnevnom nivou. Dakle, ima nešto i u toj elektronici i podešavanjima.
Prosečna potrošnja Solarisa od 60 na pojedinim linijama, daleko je od najekonomičnijeg, 2013. godine IK218 78 linija prosek je bio 45-46l (dvosmenac). Verujem da su od 2013. do danas vozači dosta više upoznati sa Dafom i ZF menjačem kao i da je potrošnja niža nego u početku.