Ne, zato sto to ne uzimam ja vec grad.
Grad daje pare i odlucuje od koga ce da uzima vozila.
Posto je i ikarbus firma na podrucju srbije i beograda, oni povremeno 'favorizuju' tu fabriku.
Dal je to dobro ili nije, videcemo, ali takvih primera ima i na zapadu koji nikada nije imao veze sa komunizmom.
Ono o cemu ovde pricamo je postalo komedija.
Pri nabavci autobusa se pored samog kvaliteta, i luksuza mora gledati i nabavna cena, dostupnost servisa i rezervnih delova, kao i cena kostanja istih tokom celog perioda eksplatacije. Takodje, mora se gledati i ucestalost tih kvarova i njihov uticaj na troskove tacnije manju zaradu.
Ajde da se ne lazemo. Jesmo li mi bogato i razvijeno drustvo?
Rekao bih da nismo, pa ne vidim na osnovu cega ocekujemo vrhunska vozila u luksuznim izvedbama?
Vozite li vi privatno svi premijum modele?
Zivite li svi u stanovima sa podnim grejanjem, sa hidromasaznim kadama?
Jedete li teletinu ili budjave pljeskavice od otpadnih komada mesa, koze, tetiva?
Razumem ja i ove mladje, koji bi preko kolena 'prelomili'
I ja sam nekada tako razmisljao.
Al malo realnosti nije na odmet.
Ako se u jednom Becu do pre 15-20 godina vozio tramvaj sa drvenim podom i oplatama, znaci da i mnogo bogatiji vode racuna da racionalno trose, a ne mi koji smo u prilicno losoj (da ne koristim tezi izraz) poziciji.
Beogradu treba stotine autobusa, jer je postojeci vozni park istrosen i star.
Jedna opcija uzeti MB, MAN, Solaris ili neki od slicnih.
Verovatno dobar izbor, ali svakako najskuplji.
Druga Ikarbus sa slicnim tehnickim karakteristikama, ali primetno losijim kvalitetom materijala i zavrsne obrade.
Treca opcija je kupovina polovnih vozila sa zapada.
Iako se ova treca kao mozda i najbolja u ovom trenutku, problem je dal vi se to moglo uraditi a da se izbegne sarenolikost voznog parka, a takodje i upitno je stanje tih vozila. Jer, vraticu se opet na Bec, i tamo su MAN-ovi radili 15 godina i godine svakodnevne upotrebe su ostavile traga (svakako manjeg nego kod nas).
Dakle, ostaje nam izbor
1.dobar bus za velike pare nekog od renomiranih proizvodjaca.
2. Ikarbus, za znacajno manje novca, sa slicnim motorima i menjacima, kao i ostalim tehnickim elementima, ali jeftinom nadgradnjom i upitnom zavrsnom obradom.
3. I eventualno neki od ruskih, beloruskih, ukrajinskih, turskih (...) proizvodjaca, po slicnoj ceni i slicnom kvalitetu kao Ikarbus.
Ajd, ako mozemo, da kupimo te premijum.
Samo kupicemo 1/3 manje vozila.
Ko je od vas spreman da mi linija sa 10 ide na 15 minuta?
Ili moze i ovako.
Jeste li spremni za povecanje cene prevoza za 50%
I da zakatancimo taj 'zli' ikarbus, jer eto zakatancili smo i vece, oa kad je bal, nek je bal.
Kad propadamo, da propadnemo sa stilom
Ili mozda je bolja opcija da kupimo MAZ-ove?
Eto, daj da potpomognemo njihov opstanak,, nek se za njih kupi vreme da peglaju propuste, pa mozda i oni (nekad) dozive sudbinu solarisa
Ili da ipak probamo (za promenu) da razmisljamo DOMACINSKI (ne komunisticki, kako neki klinci stalno potenciraju), pa da 'ulozimo' u svoju fabriku.
Mozda ona nece postati Solaris ili MB ili MAN, ali mozda postane solidan manji proizvodjac.
Ili mozda takva, sa postignutim nivoom postane interesantna nekom od vecih igraca.
I da dodam:
Prica sa Ikarbusom me mnogo podseca na pricu o zastavi i fiatu.
I dok nam ex ju republike zavide na tome sto smo ipak uspeli da sacuvamo fabriku automobila, mi se utrkujemo da objasnimo kako je to lose, kako je to trebalo zakatanciti, a kako je model koji se tamo proizvodi olicenje skarta i loseg proizvoda.
Slicno je i sa prehrambenim, konditorskim, pa i tekstilnim proizvodima.
Svome se vidi sve, pa i sto nije, al se tudjem prasta sirokogrudo.
@gaspar18
Momak, patriotizam i komunizam je nesto sto jedno sa drugim nema nikakve veze.
Dakle, ne mesaj babe i zabe.
A ekonomski patriotizam je vrlo zastupljen u vecini kapitalistickih drustava i to onih najbogatijih i najrazvijenijih.
Zapitaj se dal je mozda i to jedan od razloga zasto su bogati i razvijeni?
Sent from my LG-D320 using Tapatalk