Šta je novo?

Autobusi

Od kog proizvđača autobusa bi grad trebao da kupi 100 novih zglobnih vozila na gas.

  • Solaris

    Glasovi: 246 95,0%
  • BMC

    Glasovi: 13 5,0%

  • Ukupno glasača
    259
ali po meni je osnovna dilema u tome treba li im pruziti jos koju priliku ili ne.
Mislim da treba okupiti tim nepristrasnih ali stručnih ekonomista koji će uraditi analizu stanja u Ikarbusu, njegove mogućnosti, i mogućnosti na samom tržištu. Ako se utvrdi da fabrika neće moći sama da izađe iz minusa još 10 godina, onda ga zadržati na pomoći, do daljnjeg. To je sad priča za sebe, sa milion faktora i promeljivih, tako da neka ostane na tome, da ne ulazimo sad u detalje. Ali ako se utvrdi da, uz radikalne promene, ima šanse da se dovede u red, da može da nađe svoje mesto na tržištu i da ponovo postane profitabilna, onda joj treba dati još jedan poslednji paket pomoći i nakon toga je otkačiti sa državne pomoći. Naterati ih da se snalaze. Ako imaju mrvicu pameti i odgovornosti, počeće da menjaju politiku i pristup. Jer drugačije ne može, oni su ko razmaženo dete koje neće ništa samo da uradi jer je naviklo da sve dobija na kašičicu. Sve dok se ne puste sami u vodu, oni se neće promeniti i opametiti.

I to je u suštini ono što ja pričam ovde sve vreme. Ne mrzim Ikarbus i nisam za njegovo zatvaranje nego za to da se izbaci više iz tog autodestruktivnog SFRJ mentaliteta koji srozava i njega, i njegove klijente, i državu. Znači hoću da se puste u vodu da nauče sami da plivaju. To je sve. Ali avaj, nekima ovde je taj Ikarbus postao sveta krava pa se ponašaju kao zaludni roditelji koji ne umeju da postave granice svom detetu pa se onda čude kad im ovaj pretvori život u pakao. Al zato čim im neko predloži rešenje odma počnu da se vređaju i da sikću, umesto da tu energiju usmere na sam problem koji im zagorčava život.

Mada čak i takvo ponašanje kod roditelja ima nekog smisla jer su, jelte, oni stvorili to dete pa će uvek biti popustljivi prema njemu, čak i prekomerno. A ovde imamo situaciju da ljudi brane jednu fabriku s kojom nemaju nikakve veze. I koja čak i nije neki simbol srpske privrede i pameti, jer se svodi na šrafciger industriju a o njenom poslovanju da na pričam. I opet, umesto da čuju druge predloge koji mogu da reše problem, oni sve to vide kao napad i mržnju. Mržnja je ako kažeš da preduzeća postoje da ostvaruju profit,a ne da krase liste u APRu. Mržnja je ako kažeš da preduzeće koje 20 godina ladi jaja nije dostojno bezuslovne državne pomoći. Mržnja je ako kažeš da se za pozamašne pare očekuje i neka doza kvaliteta i komfora. Mržnja je ugledati se na bolje a ne zadovoljavati se čuvenom floskulom ''pa dobro, bar smo bolji od Somalije''. Jeste, sve je mržnja i svi su zlonamerni. I ceo svet je u krivu, a samo je njihovo dete što 20 godina ladi jaja i potkrada roditelje nedužno i neshvaćeno. :roll:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=503213#p503213:294a1sa4 je napisao(la):
laki72 » Pon Dec 25, 2017 2:39 am[/url]":294a1sa4]Ne, zato sto to ne uzimam ja vec grad.
Grad daje pare i odlucuje od koga ce da uzima vozila.


Pri nabavci autobusa se pored samog kvaliteta, i luksuza mora gledati i nabavna cena, dostupnost servisa i rezervnih delova, kao i cena kostanja istih tokom celog perioda eksplatacije. Takodje, mora se gledati i ucestalost tih kvarova i njihov uticaj na troskove tacnije manju zaradu.
Ajde da se ne lazemo. Jesmo li mi bogato i razvijeno drustvo?

Al malo realnosti nije na odmet.
Ako se u jednom Becu do pre 15-20 godina vozio tramvaj sa drvenim podom i oplatama, znaci da i mnogo bogatiji vode racuna da racionalno trose, a ne mi koji smo u prilicno losoj (da ne koristim tezi izraz) poziciji.
Beogradu treba stotine autobusa, jer je postojeci vozni park istrosen i star.
Jedna opcija uzeti MB, MAN, Solaris ili neki od slicnih.
Verovatno dobar izbor, ali svakako najskuplji.
Druga Ikarbus sa slicnim tehnickim karakteristikama, ali primetno losijim kvalitetom materijala i zavrsne obrade.
Treca opcija je kupovina polovnih vozila sa zapada.

Iako se ova treca kao mozda i najbolja u ovom trenutku, problem je dal vi se to moglo uraditi a da se izbegne sarenolikost voznog parka, a takodje i upitno je stanje tih vozila. Jer, vraticu se opet na Bec, i tamo su MAN-ovi radili 15 godina i godine svakodnevne upotrebe su ostavile traga (svakako manjeg nego kod nas).

Dakle, ostaje nam izbor
1.dobar bus za velike pare nekog od renomiranih proizvodjaca.
2. Ikarbus, za znacajno manje novca, sa slicnim motorima i menjacima, kao i ostalim tehnickim elementima, ali jeftinom nadgradnjom i upitnom zavrsnom obradom.
3. I eventualno neki od ruskih, beloruskih, ukrajinskih, turskih (...) proizvodjaca, po slicnoj ceni i slicnom kvalitetu kao Ikarbus.

Ajd, ako mozemo, da kupimo te premijum.
Samo kupicemo 1/3 manje vozila.
Ko je od vas spreman da mi linija sa 10 ide na 15 minuta?
Ili moze i ovako.
Jeste li spremni za povecanje cene prevoza za 50%
;) :D

Grad daje čije pare ? Naše, moje tvoje , Gašparove.... .
Uredno plaćam sve poreze, račune i firma mi takođe prema državi mi sve uredno izmiruje tako da očekujem i određenu odgovornost u raspolaganju sa našim parama.

Rezervni delovi i dostupnost ako izuzmemo delove karoserija, sedišta veliki deo delova je iz uvoza. Tu i ne vidim neku bitniju razliku.
Kvalitet je bitan i to stoji. Zato ta vozila na zapadu i traju toliko dugo u eksplataciji .

Vozni park je šarenolik do iznemoglosti. Veliki broj različitih vozila, motora , menjača i svega što službu nabavke sa magacinima (još kad bi sve bilo u fulu) stavlja na velike muke. Unifikacijom bi se moglo i uticati na cenu ovako teško.

Rešenje je da neko od renomiranih zapadnih proizvođača kupi Ikarbus i nastavi sa kvalitetnim radom. Zapadni proizvođač kako bi se izbegao domaći scenario privatizacije.

Turska vozila nemačkih proizvođača su se odlično pokazala i dalje traju. Tako da njima ništa ne fali.

A linije su sada i onako redukovane pa vozila umesto na 10 idu na 15-20 minuta. Sa kvalitetnim vozilima sigurno bi se bolje održavao vozni red. Pouzdanost je veomo bitna u saobraćaju.
 
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=3ZppGSotsmE[/youtube]
 
Bender Rodriguez

U nekim stvarima imaš pravo, ali po mom mišljenju izostavljaš neke činjenice. Sama država je jednim dobrim delom kriva što je Ikarbus doveden u sadašnje stanje stvari, al to je duga priča i ne mogu ponovo pisati romane. Niko od nas, za koje se smatra da branimo Ikarbus "bezuslovno", to ne čini iz neke ljubavi verujem (bar to za sebe mogu da kažem), već isključivo iz razloga, što se tu mnogo što šta gleda po sistemu crno i belo, ako me razumeš. Niko koliko vidim ne osporava određene manjkavosti kod Ikarbusa, već ističemo da tih manjkavosti ima i kod drugih manje ili više, a da se to u tolikoj meri ne primećuje. Takođe, za "bezobrazno" visoku cenu, jednostavno nisi upravu. 112-ica staje oko 125.000 evra, kao i LE, 218-ica ide ispod 200.000 evra. 112M oko 155.000 evra, a 218M nešto preko 200.000 evra, dok ti za bilo šta sa zapada, treba između 230.000 i 250.000 evra za solo minimum, a za zglob od 300.000 evra naviše, s tim što teško da ćeš u iole nekoj opremi pazariti zgloba ispod 330.000 evra, a cena može bez problema ići i do 400.000 evra. Kad pričamo o tržištu, misliš da je lako opstati na tržištu kao što je naše, i zašto uvek ono najbolje potiče iz najrazvijenijih zemalja, dok se škartom naziva i ono što potiče iz skoro pa svih bivših sovjetskih republika, mada i nisu baš svi škart. Još jedna otežavajuća okolnost za njih je činjenica, da skoro svi imaju značajnu serijsku proizvodnju, al opet im ti proizvodi imaji dosta manjkavosti. Da bi i od tog Ikarbusa mogli nešto da očekujemo, moramo imati i kvalitetne proizvođače komponenti. Pominju se vrata recimo, pa ni oni renomirani ne proizvode vrata, već ista kupuju, kao i gomilu drugih komponenti, a one kvalitetnije moraju više da se plate, što automatski znači i drastičan skok cene gotovog proizvoda. Nažalost, naše tržište je takvo sa mesta skupim proizvodima nema, to je bar jasno. Razlog zašto je jedan dobar projekat, kao što je bio IK106 na šasiji MB0405N2 (ne znam tačnu oznaku šasije, pa sam zato naveo model) iz 96 godine propao, kao i prototipovi proizvodeni 2004. godine na Volvo šasiji. Jednostavno, bili su preskupi i tu opstanka nije bilo. O izvozu u ovakvom okruženju teško je govoriti, pošto EU među prvima štiti svoje proizvođače. Naravno, slažem se da ih ne treba vući kao crkotinu narednih 50 godina, al stvarno ne vidim da je država išta po pitanju tog Ikarbusa uradila poslednjih 15 godina, sem što je sprovela bezuspešnu privatizaciju, prodavši ih nekom bezimenom ruskom partneru, i time do kraja gurnula u ambis, pa zato sad i imaju svega 300 radnika.

Žiko da ne zaboravim. FAMOS motori koji su ugrađivani u povelik broj 415-ica, bili su sve samo ne dobri. Ne znam dal to važi samo za period osamdesetih, al činjenica je da je većina tih SANOS-a po unutrašnjosti Srbije brzo dobila zamenske motore, uglavnom DAF-ove. Kilometražu zaista nemam potrebe da izmišljam. Inače, za SANOS se malo šta može reći loše, al to važi mahom za one sa pravim mečkinim motorom.

Sent from my ALE-L21 using Tapatalk
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=503231#p503231:2qdssm1p je napisao(la):
stf » Mon Dec 25, 2017 8:30 am[/url]":2qdssm1p]Као што рекох, ко мисли да би затварањем Икарбуса ГСП почео да купује МАН или Мерцедес тај очито не зна где живи. ГСП би почео да купује возила из Украјине, Русије, Индије, Кине, Таџикистана, Туркменистана, Нигерије ....

На крају крајева, ето, Икарбус не производи ЕКО аутобусе на струју па ГСП није купио Соларисов еко бус, него кинеза. Толико.

А мени је далеко драже да ГСП купи домаћи крш, него да увози крш из Украјине. Управо је постојање Икарбуса једини разлог због кога Београд није потпуно преправљен смећем из земаља бившег СССР ...


Upravo tako! Na 42 liniji funkcionise nekoliko tipova vozila, uključujući i Ikarbus i ono što im je zajedničko je da su svi niskopodni. Kao prosečnom putniku mi iskreno nema neke velike razlike izmedju tipova (a ima i kvalitetnijih vozila). Lepo se voziš unutra.

Sa druge strane, kada treba da idem na 94 sa onim terenskim vozilima, muka mi je. Uz brdo se jedva popne, mesta za noge nigde, ne daj Bože neka kolica ili nešto slično da moraš da uneseš.
 
94? Ju Boze me sacuvaj... Ne kukajte na sve sto nije Ikarbus zivota vam, naprotiv Maz za istu cenu cak i ispod iste pruza ispod daleko bolje od Ikarbusa, koliko su se puta grbava cudovista od IK103 mucila, toliko Maz 203 bolje u brdo ide... Mene je veci strah kao klinca bio onaj Magirus Dojc...
 
I da uprostim, da se radi po pravilima igre, da GSP radi po normalnim pravilima i Ikarbus, GSP bi napravio haos sa tuzbom protiv Ikarbusa, od kojih se isti ne bi oporavio ni za 2000 godina. U to budite itekako sigurni, ali uvek prokleto ALI, GSP i Ikarbus su zasticeni beli medvedi, i ja kao poreski obveznik ove drzave mogu samo da nastavim dalje...
 
Gaspar18

Opet gomila neargumentovanih lupetanja, što opet govori u prilog činjenici da je mržnja glavni sastavljač posta. E baš zbog ovakvih postova ću braniti Ikarbus. 103-jci se mogu određene stvari zameriti, al performanse nikako ne. To im je jedan od najvećih pluseva, bilo ovih starijih varijanti sa "oslabljenim" D20 motorom od 270ks i 1250Nm obrtnog momenta, ili ovih poslednjih sa istim D20 motorom, kao kod solo M-ova, 320ks i 1600Nm. U Arriva-i je malo veće šarenilo što se 103-jki tiče, pošto ima i slabijih i jačih varijanti sa više različitih menjača, što ručnih, što automatskih, al sve idu odlično. U većini su opremljene VOITH automatskim menjačima i poprilično brzim diferencijalima. Teško da ćeš naći i jednog prevoznika, a da u većini nisu njima bili zadovoljni. MAZ po tom pitanju ne može da im parira. Vuku dobro, ali samo ako se gas dobro potopi, odnosno kad se potera u visoke obrtaje, jer ipak su u njima malolitražni motori MB OM906 ili OM926, upareni sa Zf automatskim menjačima.

To što pominješ neko tužakanje između Ikarbusa i GSP-a, opet govori o tvom elementarnom neznanju ili se možda praviš blesav? Prvo, i jednima i drugima Grad nameće pravila igre. Ko je toliko insistirao da se proizvede bukvalno 32 prototipa na MAN šasiji 2013. godine, a da je pre toga bila isporuka i više nego solidnih 218-ica? Odjednom im zinulo za ekologiju? Umesto da su nastavili sa usavršavanjem već solidnog proizvoda, odjenom se ponovo kreće od nule. Opet, moram ponoviti da nisam protiv karoseriranja šasija renomiranih proizvođača, jer time mogu mnogo da nauče, ali ne na način na koji se to radilo sa M serijom. Trebalo je prvo sastaviti par primeraka za probu i usavršavanje, pa onda krenuti u serijsku proizvodnju. Ko večito insistira da se vozila pošto poto isteraju iz fabrike za prezentaciju i slikanje, iako još nisu potpuno ni kompletirana, a ni probana? Da nije Ikarbus možda? Ne stigne ni lepak da se osuši, a oni se već isteruju na ulicu. 218-ice iz 2012. su itekako testirali pre isporuke, pa je broj reklamacija bio minimalan, za razliku od M serije i LE-a, koji se doduše pokazao solidnim. 218-ice nisu nikom bile interesantne, kao proizvod Ikarbusa, dok je "srpskim mercedesom" moralo da se paradira, kao i sa M serijom. O tome kako je nastala nesrećna N serija, već je bilo toliko reči. Skoro pa isti autobusi u Novom Sadu, nisu imali ni približno toliko problema kao ovi za Beograd. Glavni problem i jeste u činjenici da i taj Ikarbus odavno služi za ubiranje političkih poena, a na kraju i GSP ispašta zbog toga, a realno i Grad preko njega, kao osnivač. Što ih privatnici ne tužiše do sad i što država konačno ne reši pitanje tog Ikarbusa? Neka ih konačno privatizuju uz određenu pomoć i neka ih već jednom puste da rade, pa kako prođu prođu. Pljuvanje je sve što znaš, i pritom stalno ponavljaš jedno te isto. Na tvom mestu ja bih se malo pozabavio samim sobom, jer je i više nego očigledno da imaš neki problem. Od svega, da ne kažem čega, u ovoj državi, tebi jedino Ikarbus bode oči? Verovatno je on i glavni krivac za stanje u privredi i jedini uzročnik tolikog gubitka novca "poštenih" poreskih obveznika ove države.

Sent from my ALE-L21 using Tapatalk
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=503302#p503302:1ynfu4ja je napisao(la):
hiavata » 25 Дец 2017, 14:46[/url]":1ynfu4ja]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=503231#p503231:1ynfu4ja je napisao(la):
stf » Mon Dec 25, 2017 8:30 am[/url]":1ynfu4ja]Као што рекох, ко мисли да би затварањем Икарбуса ГСП почео да купује МАН или Мерцедес тај очито не зна где живи. ГСП би почео да купује возила из Украјине, Русије, Индије, Кине, Таџикистана, Туркменистана, Нигерије ....

На крају крајева, ето, Икарбус не производи ЕКО аутобусе на струју па ГСП није купио Соларисов еко бус, него кинеза. Толико.

А мени је далеко драже да ГСП купи домаћи крш, него да увози крш из Украјине. Управо је постојање Икарбуса једини разлог због кога Београд није потпуно преправљен смећем из земаља бившег СССР ...


Upravo tako! Na 42 liniji funkcionise nekoliko tipova vozila, uključujući i Ikarbus i ono što im je zajedničko je da su svi niskopodni. Kao prosečnom putniku mi iskreno nema neke velike razlike izmedju tipova (a ima i kvalitetnijih vozila). Lepo se voziš unutra.

Sa druge strane, kada treba da idem na 94 sa onim terenskim vozilima, muka mi je. Uz brdo se jedva popne, mesta za noge nigde, ne daj Bože neka kolica ili nešto slično da moraš da uneseš.
Луи травелу не ваља Икарбус. Они имају неки крш мотор упарен са ZF Ecolife мењачима који мало мало па неће да шалтају.
Што се тиче 94 на њој раде сасвим солидни Mega Bus Lokalo B7RLE са Волво моторима упареним са ЗФ и Фојтовим мењачима. Веће смеће од ЗФ постоји а то је Алисон. Пре неки дан сам ушао у Ћурдиног Маза 103.665 који управо има тај мењач мајко мила оно је зло, испада из брзине, много цима и не шалта лепо.

На 42 једино ваљају она 2 турска Мана и Кобре мада и они полако посустају... Једна њихова Кобра има ZF Ecomat па због тога иде као ненормална. Проблем са 42 је непоштовање реда вожње добро је да постији 502 јер нема где да закаже али и она је проблем јер ДЈП не уме да повећа туражу.
 
Kesho, kao prvo i sam znas da se radi sve politicki na relaciji GSP - Ikarbus, kao drugo MENE MEHANIKA NE INTRESUJE, a tek sto pricas o grbavim cudovistima IK103, da li je tebe normalno to da se toliko savijaju zadnji prepusti? Ajde malo, nego kad ih stavis pod libelu ne bi mehur bio na sredini nema tih sansi. Sto su vrata toliki problem na svakim prokletim serijiama Ikarbusa? Iz cista mira se otvore, iako vozac ne pritiska dugme za otvaranje istih, sto se sipke raspadaju vec prvim satima rada tih prokletih autobusa? Sto se oni krovni paneli ljuljaju narocito u nebezbednoj zoni sa onim sramotnim stepenicima kod IV vrata i tresu u prvim satima rada, kao da imaju 5 do godina, a ne par sati? A da se vratim na relaciju Grad - Ikarbus, pa da iko normalan vodi Grad i Gsp, a ne da se medjusobno stite kao u starim komunistickim sistemima, Grad i Gsp bi tuzili Ikarbus i naplatili penale za vozila koja nisu tamo gde treba, Ikarbus bi metnuo katanac i svi bi bili zadovoljni. Vreme u kom Ikarbus zivi, je vise za katanac nego za rad, jer ovakvim tempom ako nam ti skartovi budu obnavljali vozni park, a ne erbd odosmo mi u aut!
 
Jel si ti uopšte svestan onoga što pišeš? Napišeš jedno, a kad ti se replicira, obrneš priču i nastaviš po svom. Stvarno nemam živaca za takvu konverzaciju. Poslednje 103-jke koje imaju problem za zadnjim prepustom, jesu one isporučene GSP-u 2006. godine, a inače jako lako rešiv problem. Nisu se ni one izgrbavile do sad, a kamoli novije. Prvo što bi im se desilo, a usled većeg vitoperenja, jeste pucanje stakala, pošto su lepljena, a ne ugurana u gumene kedere, kao kod starijih primeraka. A nisam baš nešto primetio "grbavljenje" ni kod 103-jki isporučenih privatnicima 2004. i 2005. godine. Što se tiče odnosna na relaciji Grad - GSP - Ikarbus, šta sam imao napisao sam, pa na rečeno da Grad treba da tuži Ikarbus, a da je normalan, stvarno nemam komentar. No, ti ćeš opet nastaviti sa svojim izmišljotinama, i evo, ja se povlačim iz ove jalove diskusije.

Sent from my ALE-L21 using Tapatalk
 
Ja sam svestan, ali ti branis neodbranjivo, tipicno naprdnjacko botovski fazon... Vec mi malo sa tvojim komentarima licis na onog nesrecnika sto je u skupstini izjavio u vezi Ikarbusa. Znaci satrao sam te u svim mogucim argumentima, jer ti uporno lupetas gluposti, pises hvalospeve o Zemunskoj radionici sa Ibarske magistrale, ok. Sto se tice relacije GSP - Grad - Ikarbus, da neko malo koji je malo zaje*******aniji vodi grad, i da neko malo jace mudo vodi GSP, za svaki propust fabrike prilikom proizvodnje, lepo udaris Ikarbus po dzepu, pa kad jos to vise dodje na naplatu jos vece stete, e pa onda lepo penale nagomilavas od naplate stete Ikarbusu, i lepo ga zatvoris sine, a onda mi lepo da uzmemo od ERBDa original Manove ili Mb, ili ako ne moze to, onda lepo kao Sarajevski Gras, njihovi autobusi koliko god stari, izgledaju k'o case, za male pare, odrade 5 do 10 godina, ali odrade, ali i za te pare makar se ne izlezavaju po servisima, i nemaju vece kvarove kao Ikarbus u prvim satima ;)
 
Gaspar 18 izvini ali argumenti su ti nula i krediti ebrd ne rastu na drvecu i ne dobijaju se kako ti mislis
Gsp ima stalno covjeka prilikom sklapanja buseva u ikaru
Mnogo si razmazen samo bi se vozao u meckama i manovima
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=503635#p503635:fqog67an je napisao(la):
Gaspar18 » Uto Dec 26, 2017 7:41 pm[/url]":fqog67an]Ja sam svestan, ali ti branis neodbranjivo, tipicno naprdnjacko botovski fazon... Vec mi malo sa tvojim komentarima licis na onog nesrecnika sto je u skupstini izjavio u vezi Ikarbusa. Znaci satrao sam te u svim mogucim argumentima, jer ti uporno lupetas gluposti, pises hvalospeve o Zemunskoj radionici sa Ibarske magistrale, ok. Sto se tice relacije GSP - Grad - Ikarbus, da neko malo koji je malo zaj***aniji vodi grad, i da neko malo jace mudo vodi GSP, za svaki propust fabrike prilikom proizvodnje, lepo udaris Ikarbus po dzepu, pa kad jos to vise dodje na naplatu jos vece stete, e pa onda lepo penale nagomilavas od naplate stete Ikarbusu, i lepo ga zatvoris sine, a onda mi lepo da uzmemo od ERBDa original Manove ili Mb, ili ako ne moze to, onda lepo kao Sarajevski Gras, njihovi autobusi koliko god stari, izgledaju k'o case, za male pare, odrade 5 do 10 godina, ali odrade, ali i za te pare makar se ne izlezavaju po servisima, i nemaju vece kvarove kao Ikarbus u prvim satima ;)

Ok, ja sam naprednjački bot. Razotkrio si me, i sada te ostavljam da uživaš u svom trijumfu. Zakopao si me neoborivim argumentima, tako da mi ne preostaje ništa drugo nego da prestanem sa lupetanjem gluposti i pridružim se profesionalnim pljuvačima poput tebe. Možemo da osnujemo i neki klub ako hoćeš, a ti se postaraj samo oko imena buduće organizacije. Pozdrav i svako dobro.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=503656#p503656:19fmmh7z je napisao(la):
direktor » Tue Dec 26, 2017 9:05 pm[/url]":19fmmh7z]Gaspar 18 izvini ali argumenti su ti nula i krediti ebrd ne rastu na drvecu i ne dobijaju se kako ti mislis
Gsp ima stalno covjeka prilikom sklapanja buseva u ikaru
Mnogo si razmazen samo bi se vozao u meckama i manovima
Naravno da bi se vozao U PRAVIM MECKAMA I MANOVIMA poput ovih iz Turske, nikakav problem, ti autobusi su zgazili Boga oca, i SPOMENIK IM TREBA PODICI za sve ljude koje su prevezli. Narocito Japancima i O345, autobusi su sve godine neverovatno pouzdani, to sto sad pokazuju znake starenja i dotrajalosti, pa izvini, da li ce neki grbavi Ik103 pokazati te znake u tim godinama? Naravno da ne, jer im pucaju oni prepusti pozadi, pogledaj ih koliko su nadole savijeni, stavi ih pod libelu aman, i to sto se pogrbe naravno da nije greska odrzavanja vec fabricka greska, a to ipak ja kao radnik Maxija necu da placam... Uh kako bi ja u tom Ikarbusu da sam direktor napravio totalni haos, gori bi bio od onog iz Severne Koreje veruj mi ;) ...
 
Evo snage Ikarbusa, pola lamele neupotrebljivo



a iza ko zna.
 
Sve to super odrzavanja gsp i kamen bi pokvarili
Ik103 su kod arive super kod privatnika super samo gsp ne valja
 
Ikarbusi kod Arrive bolje idu nego kod GSP-a, ali su jednako prljavi.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=503692#p503692:1t44ez2r je napisao(la):
direktor » Uto Dec 26, 2017 10:23 pm[/url]":1t44ez2r]Sve to super odrzavanja gsp i kamen bi pokvarili
Ik103 su kod arive super kod privatnika super samo gsp ne valja
Super su kad su uvek bili na pola stanice iza GSP-a . Prazni.
 
Прича са Икарбусом је укратко колико пара толико и музике. Граду одговара да купује аутобусе за мању цену, а у ГСПу очигледно неко има неку шему са сервисима. Ја сам доживео кварове као путник и на Икарбусима и на Јапанцима. Уистину више на Икарбусима. Притом заборавља се да су Јапанци били под строгом контролом амбасаде.
Реална прича је да би да нема Икарбуса ГСП набављао МАЗове или Лиазе а не Мечке и МАНове.
 
Djole Pevcanin":25r8eame je napisao(la):
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=503302#p503302 je napisao(la):
hiavata » 25 Дец 2017, 14:46[/url]":25r8eame]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=503231#p503231 je napisao(la):
stf » Mon Dec 25, 2017 8:30 am[/url]":25r8eame]Као што рекох, ко мисли да би затварањем Икарбуса ГСП почео да купује МАН или Мерцедес тај очито не зна где живи. ГСП би почео да купује возила из Украјине, Русије, Индије, Кине, Таџикистана, Туркменистана, Нигерије ....

На крају крајева, ето, Икарбус не производи ЕКО аутобусе на струју па ГСП није купио Соларисов еко бус, него кинеза. Толико.

А мени је далеко драже да ГСП купи домаћи крш, него да увози крш из Украјине. Управо је постојање Икарбуса једини разлог због кога Београд није потпуно преправљен смећем из земаља бившег СССР ...


Upravo tako! Na 42 liniji funkcionise nekoliko tipova vozila, uključujući i Ikarbus i ono što im je zajedničko je da su svi niskopodni. Kao prosečnom putniku mi iskreno nema neke velike razlike izmedju tipova (a ima i kvalitetnijih vozila). Lepo se voziš unutra.

Sa druge strane, kada treba da idem na 94 sa onim terenskim vozilima, muka mi je. Uz brdo se jedva popne, mesta za noge nigde, ne daj Bože neka kolica ili nešto slično da moraš da uneseš.
Луи травелу не ваља Икарбус. Они имају неки крш мотор упарен са ZF Ecolife мењачима који мало мало па неће да шалтају.
Што се тиче 94 на њој раде сасвим солидни Mega Bus Lokalo B7RLE са Волво моторима упареним са ЗФ и Фојтовим мењачима. Веће смеће од ЗФ постоји а то је Алисон. Пре неки дан сам ушао у Ћурдиног Маза 103.665 који управо има тај мењач мајко мила оно је зло, испада из брзине, много цима и не шалта лепо.

На 42 једино ваљају она 2 турска Мана и Кобре мада и они полако посустају... Једна њихова Кобра има ZF Ecomat па због тога иде као ненормална. Проблем са 42 је непоштовање реда вожње добро је да постији 502 јер нема где да закаже али и она је проблем јер ДЈП не уме да повећа туражу.

Dal si svesan da Curdic nikada nije odrzavao vozila!!!??
On je jedan od onih koji su dokaz da i od GSP-a moze gore.
ZF ne moze biti smece, moze se samo lose upariti neki od njihovih menjaca sa motorom.
Nauci (a nije tesko, danas je zahvaljujuci internetu znanje svima dostupno) o kakvom gigantu i kakvom proizvodjacu pises. :)
Djole Pevcanin":25r8eame je napisao(la):
[YouTube]http://www.youtube.com/watch?v=-UG9HVco-KI&t=16s[/YouTube]
Ne znam sta je ovaj video trebao da pokaze, ali eto imas pregled vise na YT ;)


Ovaj sto se brine kad ce biti zatvoren Ikarbus, bolje nek se zamisli dal ce neko podneti tuzbu protiv maxi-ja (Deleza), za pridaju pokvarenog mesa kroz "rostiljsko meso" ;)

Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
Žika":1y9qcd4d je napisao(la):
Evo snage Ikarbusa, pola lamele neupotrebljivo



a iza ko zna.
Poentu ove fotografije ne razumem. Zar su devedesete merodavne za bilo šta? Nije bilo para ni za gorivo, a kamoli delove, pa se od deset autobusa pravio jedan. Mada, i to što je devedesetih izlazilo iz Ikarbusa, nikako nije bilo za ponos. Mogao sam i ja da slikam takvo stanje u garaži, gde je i do 15 Japanaca i desetak Solarisa bilo van stroja zbog manjka delova.

Sent from my ALE-L21 using Tapatalk
 
Ne slika je iz osamdesete.
Vidiš gore u jednoj od lamela Mađarski Ikarbus koji je bio donacija Grčke. Što znači slika je najranije iz 2000. a vrlo lako i 2001.
A to što ste upropastili Japance to je druga priča. Isto tako krećete i sa Solarisima.

A za tvoju informaciju FAMOS-ovi motor su gazili velike km. Decenijama radili.
 
Vec duze vreme pratim i citam diskusiju i smejem se pisanju pojedinih clanova. U GSPu sam od 95te godine, promenio sam i Kosmaj i Zemun, bio na ispomoci Novom Beogradu, uglavnom tokom ove nepune 22 godine vozio sam skoro sve sto je stiglo u nasu firmu.
Ovaj sto se predstavlja kao radnik GSPa prica neciju pricu, prvo je on odrzavao vozio, a sad su drugi unistili vozila, pritom i sad kao raspolaze podatcima, ne zna ni sam u kom licu vise prica. Sto se tice japanaca, na NBGD u periodu kad su dosli znalo se ko ih vozi i na kom polasku, nije bilo setanja i davanja na jake polaske. Neosporan je njihov kvalitet, ali kljuc te price je odrzavanje koje je bilo za njih dobro, a ostali su prolazili samo najnuznije, jer od 95te do danas stalno je kriza sa delovima i vecito se krpilo i koristili donatori.
Za mene kao pocetnika Sanosi su bili zakon, kasnije su stizali Ikarusi, ali niko ih uistinu nije hteo svi su vise voleli Sanose za smenu.
Pristizanje solaca iz Ik 2003, dovezao sam iz fabrike zaboravio sam konto, u odnosu na ono sto se tada vozalo, to je bio ogroman pomak. Kasnije sam promenio pogon i vozio 7 meseci tu Ik103 iz 2003. odlican auto za rad, na moj polazak je stigao kasnije Ik201, nov iz fabrike neko ga je i spominjao imao je feler da je prokisnjavao napred, vracan je par puta u Ik, pa smo dobili drugi iz te serije, mene je sluzio besprekorno 4 godine, kasnije sam promenio polazak i vozao sve i svasta do 2012. i pristizanja Ik218, 8 meseci sam bio na tom busu i za mene je nesto najbolje sto je stiglo kod nas. Docekao sam i Ik218m, koji su za mene dosta losiji nego Ik218, ali nisam imao puno prilike da vozim da bi stekao bolji utisak. Promenio sam pogon dva meseca mi je Le bio redovan, pomalo nepraktican, ali za rad vrlo dobar pogotovo u tom letnjem periodu. Pricu o Ik103 i bezanju po putu moze da izjavi samo neka neznalica, za 22 godine staza D kategorije, svasta sam vozio, Ikarbus je daleko od neceg savrsenog, ali u nasim uslovima i rada i odrzavanja pojedini su se odlicno pokazali, za Solarise ne znam, njih nisam imao prilike da vozim, cuo sam od kolega da su u pocetky imali dosta problema sa privikavanjem, jer su drugaciji u odnosu na sve sto je do tad stizalo kod nas. Krivo mi je kad vidim kako neki pljuju po tim vozilima, a neke serije su nas bas posluzile i iznele veliki teret u losim uslovima. Za neke je cudo kako su i radili, kakvih sve resenja je bilo samo da se osposobi, sigurno zna i Kesha koji je ocigledno iz nase firme. Pozdrav svima
 
Vrh