Šta je novo?

Autobusi

Od kog proizvđača autobusa bi grad trebao da kupi 100 novih zglobnih vozila na gas.

  • Solaris

    Glasovi: 266 95,3%
  • BMC

    Glasovi: 13 4,7%

  • Ukupno glasača
    279
Pa trošiće te plate i ako ih stranac bude plaćao, a ne ova partijska država, i to više će ih plaćati. Ikarbus je neodrživ sa ovakvim načinom upravljanja. Ovo vam sve pričam jer će mi to biti struka. Jednostavno nijedno preduzeće u državnom vlasništvu na duži rok nije ni dobro ni profitabilno ni održivo sem ako ta država nije Amerika, Kina, Nemačka ili tako neka sila. Ikarbusu treba stručnost, nova tehnologija, nova kontrola rada, ulaganja u pogone, ulaganje u ljudski kapital, a to sve država neće uraditi jer jednostavno nema pas za šta da nas ujede. Pa jedan Telekom posrće.

Nebitno je da li će porez plaćati Hans ili Mirko, da li će rad kontrolisati Takajuki ili Željko, da li će se zvati Ikarbus ili MAN.. Važno je da radi dobro, da pravi kvalitetne autobuse, da ostvaruje što veće prihode i tako daje što veće poreze Srbiji, a ne da živi na subvencijama i "ljubavi" naših gradova prema domaćem proizvodu.

Druga stvar, neko je spomenuo da ćemo biti običan satelit neke korporacije koja će ns kupiti i da će nas u slučaju krize prve ugasiti. A ovako nam se ne smeši gašenje? Ako jedan MAN ili Mercedes zapadne u krizu i krene da gasi fabrike, šta misliš da će biti sa Ikarbusom? Procvetaće?
 
To je tacno vecinom sto Trejsi kaze ali mene mnogo vise brine domace trziste pre svega beogradsko. Ako grad ne zeli da uzima okarbus autobuse kao najveci pojedinacni kupac onda tesko da ce neki stranac moci da napravi ko zna kakvo cudo u vidu fijata.
 
Veoma bitno u celoj prici i za Ikarbus i Fijat, jeste osposobljavanje zelezare da proizvodi visokokvalitetne limove... Bilo je price o tome...
Da ne pricama o fabrikama stakla i plastike...
 
MAN":f24idh9r je napisao(la):
Kazemo da kupimo domace? A sta je to domace? Novi Ik ima uvoznu sasiju, uvozne limove, uvozne cevi (od firme koja ih je uvezla od preko), stakla uvezena, ni to ne znamo, rukohvati uvezeni za vrata, led diode, farovi, sedista...da li neko moze da mi kaze sta je tu domace na tom busu, i kako pare ostaju u zemlji?
И даље се не бавимо суштином него гребемо по површини и долазимо до погрешних закључака. Право је питање ЗАШТО је Икар некада уграђивао домаће делове, а сада све увози?
Па из истих разлога због којих и сам Икар пропада. Тржишни интерес страних компанија да униште домаће компоненташе и корумпирани политичари који су од истих примили паре.
Стаклара Панчево је могла да направи од стакла шта ти падне напамет? И сада Икар купује турска стакла? Па ко је овде луд? Панчевци не умеју више да направе равно стакло? Мош мислит ... Или пак увозник треба да се омасти, а Панчевци пропадну и онда дође страни "спасиоц" да научи људе који знају да праве стакла, како да их праве ... Јооооој земљо!
Trejsi":f24idh9r je napisao(la):
Ikarbus je neodrživ sa ovakvim načinom upravljanja. Ovo vam sve pričam jer će mi to biti struka.
Ако ти је то струка, зашто превиђаш узроке и бавиш се последицама? Ја знам зашто, а знаш ли ти? Систем те је тако научио.
Потпуно је небитан "начин управљања" и гледање у њега као у нешто погрешно. Начин управљања воде образовани људи који знају шта раде. Икар (као и друге фирме) нема неспособну оправу, напротив ... и већ сам објаснио да они професионално обављају свој задатак дугорочног стратешког унаказивања фирме ради предаје странцима који ће се доћекати као "спасиоци". Питање је само по чијој агенди раде, али да раде квалитетно свој посао, ту нема дилеме.
Trejsi":f24idh9r je napisao(la):
Druga stvar, neko je spomenuo da ćemo biti običan satelit neke korporacije koja će ns kupiti i da će nas u slučaju krize prve ugasiti. A ovako nam se ne smeši gašenje? Ako jedan MAN ili Mercedes zapadne u krizu i krene da gasi fabrike, šta misliš da će biti sa Ikarbusom? Procvetaće?
Неће процветати, али ће евентуалну кризу много лакше поднети. Зашто? Јер имају обезбеђено локално тржиште, а аутобуси ће увек требати. Каква год да је криза Београд, Нови сад, Ниш, Сарајево ... куповали би Икара.
Велики број локалних произвођача који оплужују локална тржишта држе систем колико толико стабилним, а глобалне компаније су те које приликом сваке кризе раскантавају систем јер су довеле систем у зависност од њих самих.
 
Bojim se da kad bih ušao u uzroke propasti državnih firmi po Srbiji, ti i ja se uopšte ne bismo složili. O tome je u minut do 12 pričao Ante Marković ali nije imao ko da sluša. Ko je uništio Zvezdu i Partizan? Bayen i Mančester? Bojim se da ne. Isto to važi i za većinu naših firmi i nekadašnjih giganata, kažem većinu jer ima slučajeva gde je slabost naših političara i institucija dozvolila korupciju i uplitanje stranih interesa u vidu lobiranja. U ovom trenutku, sa stanjem u kakvom se nalazi naša privreda, oporavak na državnim jaslama je nemoguć. Evo sad sam čitao Galenika pred blokadom. I tako će jedna po jedna firma da krene da stvara požare koje će morati da gasi država iz naših novčanika, a taj novčanik je jako tanak i treba da se koristi u neke druge svrhe. Ne bih dalje o tome, bojim se da debelo skrećemo sa teme.
 
Trejsi":tdlhunp3 je napisao(la):
Pa trošiće te plate i ako ih stranac bude plaćao, a ne ova partijska država, i to više će ih plaćati. Ikarbus je neodrživ sa ovakvim načinom upravljanja. Ovo vam sve pričam jer će mi to biti struka. Jednostavno nijedno preduzeće u državnom vlasništvu na duži rok nije ni dobro ni profitabilno ni održivo sem ako ta država nije Amerika, Kina, Nemačka ili tako neka sila. Ikarbusu treba stručnost, nova tehnologija, nova kontrola rada, ulaganja u pogone, ulaganje u ljudski kapital, a to sve država neće uraditi jer jednostavno nema pas za šta da nas ujede. Pa jedan Telekom posrće.

Nebitno je da li će porez plaćati Hans ili Mirko, da li će rad kontrolisati Takajuki ili Željko, da li će se zvati Ikarbus ili MAN.. Važno je da radi dobro, da pravi kvalitetne autobuse, da ostvaruje što veće prihode i tako daje što veće poreze Srbiji, a ne da živi na subvencijama i "ljubavi" naših gradova prema domaćem proizvodu.

Druga stvar, neko je spomenuo da ćemo biti običan satelit neke korporacije koja će ns kupiti i da će nas u slučaju krize prve ugasiti. A ovako nam se ne smeši gašenje? Ako jedan MAN ili Mercedes zapadne u krizu i krene da gasi fabrike, šta misliš da će biti sa Ikarbusom? Procvetaće?


Ја сам већ рекао да тешко можемо да покрећемо и да капитал мора да дође и са стране али и од продаје локалном тржишту. СТФ је ствар описао за 10, да се прочита више пута па размисли. И феанор даје добре смернице.
Погледај за плате како размишљаш... ја сам рекао да ће плате трошити овде. Ако купујемо страно странац ће приходе и да троши. И не наседај на то да ће странац више плаћати, цела Србија ти је контра пример. Млади више желе државну службу, него доказивање пред оваквом формом капитализма ( који то није ) а који послује са комунистичком заоставштином, укључујући мито као основну делатност.
За контролу рада си у праву, али прво свест о себи, притисак на све играче. Иначе ће та контрола и даље увозити за ситне ( нелегалне и неморалне ) провизије уместо да јача домаће.
Ако мора тако, хајде да ми подмазујемо Будимпешту, Загреб, Сарајево, Софију, Букурешт... па нека се сви куну у наш квалитет... мислим функционери ( примачи мита )
Јер никако није, не би требало да буде, све једно Ханс или Жељко ( ако смо ми Жељко )
 
Ja za sada imam dva predloga:

Ili JAT varijanta (vecinski drzavni, a strani upravnik)

ili

(meni bolje) da direktori rade za prosecnu platu, a da imaju procenat od profita... :)
 
Ja nisam slagao za cenu, vec sam naveo cenu koju je dostavio IK gradu kao kupcu, a ti lazes sto kazes drugacije :mrgreen:
I ne znamo da napravimo ravno staklo, neko je pomenuo, tako je, zato se kupuje uvozno, i MAN je vlasnik neoplan-a, i isti je otvorio 1997 u Poljskoj fabriku za proizvodnju autobusa, posle 3 god. se seli u Tursku, a ta fabrika ne propada, vec privatni kapital iz te propale fabrike, sa znanjem osniva Solaris.
Dakle, neka oni nas privatizuju, neka propadnu, ostace nam vise koristi i znanja negoli sto je to slucaj trenutno.
I Solaris je kras, ima nekih mana, koje ne bi smele da se dopuste za takvo vozilo, koje, opet, nisu vidjene na MAN-u, ali dobro, svako voli po nesto. Ne kazem da Solaris ne valja, ali i da cena 218-ke nije 160k, vec 200, opet je jeftinije dosta od Solarisa. Najskuplji Ik je ovaj zadnji M, i to se zna, jer je i sasija kupljena, dok se kod prethodne pravila kod nas.
 
Prijatelju ti mesas neke stvari. Uzmi cenu sasije motora i mehanike za zglob pa ce ti biti jasno da je cena od 160.000€ nerealna. Solo LIAZ je 115.000€, valjda onda kapiras o cemu ti pricam. A veruj mi da moji izvori nemaju razlog da lazu. IK-218M je kostao 275.000€! Uzmi logicki i reci gde moze da bude razlika u cenama, vrednosti jednog autobusa ruskog proizvodjaca?
Zasto bi davali autobus skoro upola cene Beogradu?
 
Slazem se ja sa tobom, ali ta cena od 275 je sa PDV-om, ja govorim o prodajnoj ceni, koju dostavlja fabrika. I Solaris kosta 384k sa PDV-om, a Ik je bio a sa PDV oko 205k, dakle ponudjena cena 160-170k, cak je i u novinama pisalo o tome. Sta je na kraju ko kome platio, ne znam. http://www.blic.rs/Vesti/Beograd/284502 ... od-proleca
Ok, cena je veca, slazem se, jer i na sajtu Ik pise da je 25 vozila vredno 5miliona eur, sto je oko 200k po vozilu, bez pdv-a...no ne bitno.
Bitno da je proizvod jeftiniji, a za par k eur kavlitetnije zavrsne obrade, moze da se uradi daleko bolji bus. Liaz je batina :D ubije i putnika i vozaca :D
 
BLIC nije izvor. Kako god budi siguran da ga je grad i preplatio, siguran sam da je komad placen 225.000, pa nemaju samo oni takav bus. Ne pricam za ono sto ne znam ;) IK je jeftin kratkotrajno, dok na duze staze dodje skuplje i od MAN-a i od Solarisa :)
 
MAN":1ubjuq8z je napisao(la):
Slazem se ja sa tobom, ali ta cena od 275 je sa PDV-om, ja govorim o prodajnoj ceni, koju dostavlja fabrika. I Solaris kosta 384k sa PDV-om, a Ik je bio a sa PDV oko 205k, dakle ponudjena cena 160-170k, cak je i u novinama pisalo o tome. Sta je na kraju ko kome platio, ne znam. http://www.blic.rs/Vesti/Beograd/284502 ... od-proleca
Ok, cena je veca, slazem se, jer i na sajtu Ik pise da je 25 vozila vredno 5miliona eur, sto je oko 200k po vozilu, bez pdv-a...no ne bitno.
Bitno da je proizvod jeftiniji, a za par k eur kavlitetnije zavrsne obrade, moze da se uradi daleko bolji bus. Liaz je batina :D ubije i putnika i vozaca :D
Погледај приватну поруку, горе десно :)
 
becks89":18bv6dfo je napisao(la):
BLIC nije izvor. Kako god budi siguran da ga je grad i preplatio, siguran sam da je komad placen 225.000, pa nemaju samo oni takav bus. Ne pricam za ono sto ne znam ;) IK je jeftin kratkotrajno, dok na duze staze dodje skuplje i od MAN-a i od Solarisa :)
Ne bih se slozio da je skuplje, ako su u pitanju postojece cene. Ok, bilo je propusta, ali se radilo na njihovom ispravljanju, sto je IK dokazao sa svojim modelom iz 2012, koji je zaista najbolji auto, koji nema ozbiljne kvarove.
Ne govorim bez veze, vozio sam Japanca novog kad je dosao, vozio sam 2008-mo niskopodne, zatim seriju 2012, pa potom M-a, a sad sam dobio Solarisa. Od svega,ne bih da nabrajam mane Solarisu, a ne bi smeo da ima takvih propusta bus vredan 320 i kusur hiljada eur-a, i veruj mi, da sa 2012 serijom, sa strane vozaca je lakse raditi.
E sad, treba podici kvalitet i za putnike na mozda ne visi, ali svakako lepsi nivo, jer sve sto vidimo u duplo skupljem Solarisu, ima i u 218-ci, samo drugacije rasporedjeno, drugih boja, ali ne i bolje zavrsne obrade.
Od svih vozila koje sam vozio, za voznju je najbolja serija iz 2012, prednost dajem 218M sa izgledom table, koja da je na modelu 218 uz visoku zavrsnu obradu, bi mogao da stane rame uz rame sa mnooogo skupljim konkurentima. Poceli su da se trude, koliko toliko, nisu kao zastava, da 50god pravi jedan isti auto, IK bar pravi, prototip, neka je prototip, tako se i pocinje, bar se tezi napredku, ali treba se potruditi i podici ga na visi nivo. Mislis da ne bi bilo zainteresovanih stranih kupaca, da uloze tehnologiju u IK, uz 49/51% vlasnistva, uz garancije grada/drzave da ce svi gradovi kupovati ta vozila, pa bi na taj nacin poboljsali sopstveni prevoz, i dosli do neprocenjivog iskustva u izradi kvalitetnih vozila.
Necemo pricati sta fali jednom, a sta drugom autu, ali ako gledamo upredo 218N i 218, u tom slucaju 218M je bolji od 218, jer je u prototip fazi, daleko bolje vozilo od 218N, dakle, za ocekivati je da revizija 218M bude na daaaleko boljem nivou nego bilo koja do sadasnja verzija.
 
Зна ли се уопште зашто је Икар после заиста пристојне серије 218А из 2012. баталио тај модел и почео испочетка са прототипом 218М? Таман су исправили готово све мане прототипа 218Н. Чему све Јово наново?
 
Nije batalio, postoji u proizvodnji, no nema porudzbina za njega, gsp i grad su smatrali da sad, kad je IK napokon napravio autobus, valja kupiti od drugoga, pa i po duplo visoj ceni. A neka je poceo sa 218M, neka zavrse i to poglavlje, pa da imamo u ponudi dva vrhunska vozila kod sledece 218M serije iz 2014god recimo :)
 
A serija je kostala ovako oko 205 000 evra...
Ali posto je u tom momentu drzava subvencionisala domacu proizvodnju sa nekih 20%,doslo se do cene od 159 000 e po komadu...
 
MERCEDES PREUZIMA IKARBUS
Predstavnici nemačkog koncerna razgovarali s prvim potpredsednikom Vlade Srbije Aleksandrom Vučićem o strateškom partnerstvu sa srpskom fabrikom autobusa


BEOGRAD - Do kraja godine potpisivanje ugovora?!
Kompanija „Mercedes“, svetski broj jedan u auto-industriji, zainteresovana je za stratešku saradnju sa srpskim proizvođačem autobusa „Ikarbus“, ekskluzivno saznaje Kurir.

Kako saznajemo, predstavnici ovog čuvenog proizvođača automobila posetili su juče Beograd i u Vladi Srbije razgovarali o mogućnostima strateške saradnje u „Ikarbusu“.

Usaglašeni detalji

- Na inicijativu predstavnika „Mercedesa“, ta kompanija je sa „Ikarbusom“ prethodnih meseci pregovarala o mogućem strateškom partnerstvu. Svi detalji saradnje između te dve kompanije su usaglašeni, pa su predstavnici „Mercedesa“ juče u Vladi Srbije s potpredsednikom Aleksandrom Vučićem finiširali pregovore kako bi Srbija dobila što bolje uslove za zajedničku saradnju. Do kraja godine trebalo bi da bude potpisan i ugovor o strateškom partnerstvu - kaže izvor Kurira i iznosi detalje strateškog partnerstva.

- „Mercedes“ i „Ikarbus“ bi zajednički proizvodili autobuse, koji bi bili na „Mercedesovoj“ samohodnoj šasiji, a „Ikarbus“ bi radio nadogradnju. „Mercedes“ je ponudio obuku domaćih kadrova, kao i pomoć u prodaji autobusa na strana tržišta - kaže naš sagovornik i dodaje da je za sada dogovoreno strateško partnerstvo, koje bi za nekoliko godina moglo da rezultira prodajom državnog dela akcija ovom svetskom gigantu u auto-industriji.

Značajno za „Ikarbus“

Da je saradnja „Ikarbusa“ sa „Mercedesom“ skoro gotov posao, Kuriru je potvrdio i generalni direktor „Ikarbusa“ Aleksandar Vićentić.

- Pregovori s „Mercedesom“ traju mesecima, i to je velika stvar za „Ikarbus“, jer ako je svetski broj jedan u auto-industriji zainteresovan za saradnju s nama, onda to znači da vredimo. „Ikarbus“ je zadovoljan što je vodeća kompanija u svetskoj auto-industriji zainteresovana za ozbiljnu saradnju s nama. Strateško partnerstvo bi bilo kruna napora zaposlenih u „Ikarbusu“ i Vlade Srbije da se „Ikarbus“, nakon raskida privatizacije 2009. godine, dovede do nivoa da sarađuje s jednom takvom firmom kao što je „Mercedes“ - kaže Vićentić i dodaje da bi pravili vrhunske autobuse po srpskim cenama.

U Vladi Srbije juče nismo uspeli da dobijemo zvaničnu informaciju o detaljima razgovora s predstavnicima „Mercedesa“.
Izvor: http://www.kurir-info.rs/mercedes-preuz ... nak-944261
 
Dok nevidim jos negdje smatracu vijest njuz netom [koja bi doduse glasila da ikrbus kupuje mercedes] vidjecemo sta cve biti od toga na kraju neka ga uval kao jat cudime da im fap vise nepase imali su dugogodisnju saradnju
 
direktor":2fdxyljx je napisao(la):
Dok nevidim jos negdje smatracu vijest njuz netom [koja bi doduse glasila da ikrbus kupuje mercedes] vidjecemo sta cve biti od toga na kraju neka ga uval kao jat cudime da im fap vise nepase imali su dugogodisnju saradnju
Ja sam malo pre citao u Novostima, tako da je vest sigurno potvrdjena, jer njima najvise verujem. Sad trazim na njihovom sajtu clanak, ali ne mogu da ga nadjem.
 
Posrnuli Mercedes*
Od svih postojecih najgori ce da ih kupi...

@Milisav navedi mi molim te izvor informacije ;)

@ MAN da nisi ti Dragan sa 17?
Vecina stvari koje si naveo si upravu, medjutim zaboravljas vaznu cinjenicu iza tog Solarisa stoji i cela poljska, iza tih autobusa stoje inzinjeri Neoplana, Mercedesa, Mana...
Cela prica oko veceg broja vozila ide na stetu opreme i kvaliteta zavrsne obrade.
 
Nadam se da je ovo istina. Ne verujem da će Mercedes propasti dok je sveta i veka.
 
Vrh