Šta je novo?

Autobusi

Od kog proizvđača autobusa bi grad trebao da kupi 100 novih zglobnih vozila na gas.

  • Solaris

    Glasovi: 266 95,3%
  • BMC

    Glasovi: 13 4,7%

  • Ukupno glasača
    279
Mercedes je u zadnje vreme jako loš po kvalitetu, ako pratiš taj svet kako kažeš, i ako se baviš time onda bi trebao da znaš koliko se Mercedesovih autobusa zapalilo kao novih u poslednjih nekoliko godina, a to nisu gradovi kao što su Beograd, koji nemaju održavanje i pare. To su gradovi poput Londona, Minhena, Zagreba i sl. Mercedes se i dalje vadi na svoje ime, ništa oni nisu specijalno.
Spas za Ikarbus je u sledećem:
-Isterati sve čelnike grada i političare iz preduzeća, zatvoriti proizvodnju narednih godinu dana.
-Napraviti plan proizvodnje, uzeti modele IK-218, IK-103, IK-218M i ostale uspešne projekte, doraditi, uraditi saradnju sa inostranim proizvođačima delova, kako bi smo dobili sve iste delove, a ne svaku seriju kupujemo različite delove.
-Kada istestiraju modele, otvoriti proizvodnju, dati neki novac i na marketing, od toga žive velike kompanije, ne od kvaliteta.
Primarni cilj Ikarbusa je da anulira loš glas, zbog zemlje porekla, ono čemu trebaju da teže je da otvaraju "ćerka" firme, odnosno sami praviti svoje delove, od zarađenog novca.
Što pre se prekine trend kupimo 20 šasija toliko autobusa napravimo, ili kupimo 40 retrovizora pa napravimo 20 autobusa to će biti bolje u Ikarbusu. Ukinuti projekte kao što su IK-107, IK-312, jer tu nema preterano velike zarade, a i Ikarbus se pretežno proizvođač gradskih autobusa, kada usavrše taj deo onda mogu da se vrate na proizvodnju prigradskih/međugradskih autobusa.
Iskoristiti subvencije kako treba, a ne lupati pare u projekte koji su u probnoj fazi.
 
becks89":16prqj3f je napisao(la):
Mercedes je u zadnje vreme jako loš po kvalitetu, ako pratiš taj svet kako kažeš, i ako se baviš time onda bi trebao da znaš koliko se Mercedesovih autobusa zapalilo kao novih u poslednjih nekoliko godina, a to nisu gradovi kao što su Beograd, koji nemaju održavanje i pare. To su gradovi poput Londona, Minhena, Zagreba i sl. Mercedes se i dalje vadi na svoje ime, ništa oni nisu specijalno.
Spas za Ikarbus je u sledećem:
-Isterati sve čelnike grada i političare iz preduzeća, zatvoriti proizvodnju narednih godinu dana.
-Napraviti plan proizvodnje, uzeti modele IK-218, IK-103, IK-218M i ostale uspešne projekte, doraditi, uraditi saradnju sa inostranim proizvođačima delova, kako bi smo dobili sve iste delove, a ne svaku seriju kupujemo različite delove.
-Kada istestiraju modele, otvoriti proizvodnju, dati neki novac i na marketing, od toga žive velike kompanije, ne od kvaliteta.
Primarni cilj Ikarbusa je da anulira loš glas, zbog zemlje porekla, ono čemu trebaju da teže je da otvaraju "ćerka" firme, odnosno sami praviti svoje delove, od zarađenog novca.
Što pre se prekine trend kupimo 20 šasija toliko autobusa napravimo, ili kupimo 40 retrovizora pa napravimo 20 autobusa to će biti bolje u Ikarbusu. Ukinuti projekte kao što su IK-107, IK-312, jer tu nema preterano velike zarade, a i Ikarbus se pretežno proizvođač gradskih autobusa, kada usavrše taj deo onda mogu da se vrate na proizvodnju prigradskih/međugradskih autobusa.
Iskoristiti subvencije kako treba, a ne lupati pare u projekte koji su u probnoj fazi.

Hvala na ozbiljnom odgovoru.

Prvo zvini, mislim da se nismo razumeli. Ja sam o Ikarbusu kao firmi pisao sa ekonomskog aspekta, a ne nekog ko je neki veliki poznavalac prilika u autobuskom svetu iako me inače sve to jako privlači. Sve što sam govorio bilo je sa ekonomske strane, dakle kako napraviti Ikarbus profitabilnim i kvalitetnim proizvođačem.

Mercedes, po nekom mom laičkom mišljenju, je jako velika firmi tako da će sigurno uraditi nešto povodom autobusa. Ne verujem da će tako lako dozvoliti da im reputacija propadne. Jednostavno oni imaju previše iskustva u tome, počevši od proizvodnje putničkih, komercijalnih vozila pa sve do kamiona. To je pod uslov da ova kriza, uključujući paljenje autobusa, nije tako duga.

Što se tiče plana za oporavak. To jeste ono što treba da se uradi, to je to. Ja samo mislim da je to nemoguće dok god država ima bilo kakvo prava glasa (čitaj: partije). Samo zato sam mišljenja da je potrebno strateško partnerstvo sa jakom i respektabilnom kompanijom koja neće dati da joj se meša neko u posao. Ili to ili potpuno preuzimanje.
 
becks89":22mnh28h je napisao(la):
Mercedes je u zadnje vreme jako loš po kvalitetu, ako pratiš taj svet kako kažeš, i ako se baviš time onda bi trebao da znaš koliko se Mercedesovih autobusa zapalilo kao novih u poslednjih nekoliko godina, a to nisu gradovi kao što su Beograd, koji nemaju održavanje i pare. To su gradovi poput Londona, Minhena, Zagreba i sl. Mercedes se i dalje vadi na svoje ime, ništa oni nisu specijalno.
Spas za Ikarbus je u sledećem:
-Isterati sve čelnike grada i političare iz preduzeća, zatvoriti proizvodnju narednih godinu dana.
-Napraviti plan proizvodnje, uzeti modele IK-218, IK-103, IK-218M i ostale uspešne projekte, doraditi, uraditi saradnju sa inostranim proizvođačima delova, kako bi smo dobili sve iste delove, a ne svaku seriju kupujemo različite delove.
-Kada istestiraju modele, otvoriti proizvodnju, dati neki novac i na marketing, od toga žive velike kompanije, ne od kvaliteta.
Primarni cilj Ikarbusa je da anulira loš glas, zbog zemlje porekla, ono čemu trebaju da teže je da otvaraju "ćerka" firme, odnosno sami praviti svoje delove, od zarađenog novca.
Što pre se prekine trend kupimo 20 šasija toliko autobusa napravimo, ili kupimo 40 retrovizora pa napravimo 20 autobusa to će biti bolje u Ikarbusu. Ukinuti projekte kao što su IK-107, IK-312, jer tu nema preterano velike zarade, a i Ikarbus se pretežno proizvođač gradskih autobusa, kada usavrše taj deo onda mogu da se vrate na proizvodnju prigradskih/međugradskih autobusa.
Iskoristiti subvencije kako treba, a ne lupati pare u projekte koji su u probnoj fazi.

Hvala na ozbiljnom odgovoru.

Prvo izvini, mislim da se nismo razumeli. Ja sam o Ikarbusu kao firmi pisao sa ekonomskog aspekta, a ne nekog ko je neki veliki poznavalac prilika u autobuskom svetu iako me inače sve to jako privlači. Sve što sam govorio bilo je sa ekonomske strane, dakle kako napraviti Ikarbus profitabilnim i kvalitetnim proizvođačem.

Mercedes, po nekom mom laičkom mišljenju, je jako velika firmi tako da će sigurno uraditi nešto povodom autobusa. Ne verujem da će tako lako dozvoliti da im reputacija propadne. Jednostavno oni imaju previše iskustva u tome, počevši od proizvodnje putničkih, komercijalnih vozila pa sve do kamiona. To je pod uslov da ova kriza, uključujući paljenje autobusa, nije tako duga.

Što se tiče plana za oporavak. To jeste ono što treba da se uradi, to je to. Ja samo mislim da je to nemoguće dok god država ima bilo kakvo prava glasa (čitaj: partije). Samo zato sam mišljenja da je potrebno strateško partnerstvo sa jakom i respektabilnom kompanijom koja neće dati da joj se meša neko u posao. Ili to ili potpuno preuzimanje.
 
Ekonomski Ikarbus ne može da se izvuče iz ovoga jer on ništa ne prihoduje. Kupim toliko, toliko i sastavim. Ikarbus jedino zarađuje od remonta i popravki, ali to je nedovoljno. Glavni problem jeste marketing, koji ne postoji. Oni su srećni što se prodaju u Beogradu i to im je dovoljno, tu i da hoće ne mogu da dokažu kvalitet ili bilo šta.
Kriza sa Mercedesom nije trenutna, radi se o serijama greški, ne radi se o jednom, 5 ili 6 motora, radi se o serijama od po 7000, 8000 motora. Takav propust da se desio jednom Solarisu, da ugradi takve motore oni bi završili karijeru odmah.
Mercedes se kupuje jel ima renome, stečen modelima serija O300 i O400, i u gradskom i u međugradskom prevozu. Međutim, kako su krenuli sa Conecto, Citaro, Travego, Tourismo i ostalim serijama, kvalitet proizvodnje varira iz serije u seriju. I oni su podlegli Turcima, opet je tu dosta kičeraja, opet je tu dosta propusta.
Ikarbus ima veliku manu, potiče iz Srbije, to je u većini zemalja koje nisu naše komšije veliki minus, nažalost, ali tako je.
Druga mana je što je Ikarbus odličan za pranje i isisavanje sredstava kojekakvih "funkcionera", "državnika" i ostalih stručnjaka, koji su autobus videli na slici.
Prvo na čemu treba da se radi je pravljenje makar jednog kvalitetnog autobusa, odnosno tipa autobusa. Primera radi Ik-218 ima odlične uslove za tako nešto, dajte da od njega napravimo ozbiljan, konkurentan proizvod dostojan evropskog, pa zašto ne i svetskog tržišta. Nakon toga treba raditi na marketingu, sadašnji marketing firme Ikarbus je na nivou seoske veterinaske stanice, o ljubaznosti i kulturi da čovek ne troši puno reči, a tek o predstavljanju svojih proizvoda da ne pričam, većina njih nebi umelo da mi kaže bilo koji podatak o tim autobusima, bez pomoći.
Država treba da pomogne Ikarbusu na sledeći način, nek otvori firme za proizvodnju delova, njima neka upravlja Ikarbus, nek one budu u vlasništu države, ali neka one rade kako Ikarbus kaže. Vratimo naše stručnjake, napravimo ozbiljnu firmu, napravimo brend, pa onda možemo razmišljati o ekonomiji, ovako kako je sada, odnosno kako se planira da se uradi, nema svrhe raspravljati o ekonomiji, uradiće isto što i sa Fiatom, daćemo naše ljude za siću i drugi će da svira, a mi ćemo da igramo kako on kaže. A reće nam ono što smo mi i sami mogli, da smo hteli, uraditi. Učimo na Fiatu, ne treba nam još jedan takav primer, zašto ne uraditi i saradnju sa Neobusom, Citta SLF je jedan sasvim solidan model, ima i tu materijala za napredak. Pa možda i da uradimo sklapanje u jednu firmu, 2 proizvodna pogona u 2 najveća naša grada, zašto da ne?
 
Taj minus što smo iz Srbije je razlog zašto se ganja veliko ime, jer bi to upravo izbrisalo taj beleg. To bi eliminisalo i debele funkcionere iz fotelja koji uzimaju šakom i kapom, jer ko god da uloži bilo šta i ima ime, neće trpeti tako nešto. Sve ovo što sam pisao do sada na ovoj temi je upravo zbog tvog poslednjeg pasusa.

Država naša je nesposobna do tragedije. Na stranu što nemamo pare. Oslanja ti se na to da će vlast da se dozove pameti i napravi neke dobre odluke u privredi je ludost. Ti stvarno misliš da je bilo kome iz vladajuće garniture na kraj pameti da pomaže Ikarbusu kad im je sasvim lepo sada kada Ikarbus životari, a oni uzimaju pare u svoje džepove? Fiat je zato primer kako smo trebali sami da uradimo, ali isto tako je i primer da to nikada nećemo biti u stanju da to sami uradimo, bar ne u narednih 20 godina. Sve ovo što pričaš, sa spajanjem Neobusa i Ikarbusa, bi zaživelo u svakoj normalnoj i razvijenijoj zemlji davnih dana. To je utopija nažalost. veruj mi, ja bih najviše na svetu voleo da je moguće i da se desi to što ti kažeš. Ali realnost boli, boli pa razbija.
 
Posto je u GSP-u trenutno aktuelna seca vozila po kriterijumu godista, mislim da je doslo vreme da se pokrene pitanje doniranja vozila prevoznicima kojima su ona neophodna, a takvih ima dosta (AS Kragujevac, AT Kraljevo, Kulatrans,JP Kovin, Velmotrans itd). Posto ce doci do rashoda vozila u koje je relativno skoro ulozena poveca kolicina novca, a dovodjenje do jako pristojnog stanja nebi predstavljalo veliki trosak, mislim da bi bilo lepo da Beograd jednom ustupi svoja vozila drugim gradovima.
 
AS Kragujevac, AT Kraljevo, Kulatrans,JP Kovin Navedeni bi se obradovali makar za djelove samo nevjerujem da ima sluha u gsp .
bar da ih zadrze da rade sihtu a ne da novi rade 20 h dnevno
 
Kulatrans je propao, ne trebaju njima vozila.
Sva ova preduzeća su takođe pred propašću novo navlačenje krševa im nebi mnogo pomoglo...
@Trejsi
Taj autobus bi se i dalje predstavljao kao Ikarbus, on bi samo bio na Mečkinoj šasiji, sa našim karoseriranjem, to bi bio IK-218M druga varijanta :D Dakle, ta priča uklanjanja belega ne pali. Koliko vidim ništa se nije promenilo saradnjom sa Manom :D
 
Za mercedes ikrbus zavisi sta bi bilo dogovoreno pod kojim znakom bi izlazila vozila kao breda ili fiat
 
Koliko sam čitao u kuriru juče, radi se o saradnji kao i sa M serijom, Mečka bi davala šasije, a Ikarbus bi "nadograđivao" vozila, i ona bi izlazila kao IK...
 
Значи Мечка ће да нам продаје своје заостале залихе по папреним ценама и тако подигне крајњу цену возила чиме од Икара прави мање конкурентно возило него што је сада.
 
"Mečke" iz Zemuna: Autobusi "Ikarbusa" sa logom "Mercedesa"

Ugovor o strateškoj saradnji između svetskog giganta u auto-industriji „Mercedesa“ i domaćeg proizvođača autobusa „Ikarbusa“ trebalo bi da bude potpisan na jesen, nakon čega će u Zemunu i početi proizvodnja celokupnog proizvodnog programa „Mercedesovih“ autobusa, saznaje “Blic”.

Da je nemačka kompanija ozbiljno zainteresovana za dolazak u Srbiju potvrdio je i prvi potpredsednik Vlade Aleksandar Vučić koji je osim „Ikarbusa“, kao preduzeća koje bi takođe moglo da napravi saradnju sa „Mercedesom“, naveo i FAP iz Priboja.

Prema saznanjima “Blica”, na ugovoru o strateškom partnerstvu „Ikarbusa“ i nemačke kompanije tim Ministarstva finansija radi šest meseci.

Dolaskom predstavnika svetskog giganta u Beograd, pre dva dana, na čelu sa glavnim direktorom koji u „Mercedesu“ vodi diviziju za proizvodnju autobusa i razgovorom sa Vučićem, ušlo se u završnu fazu realizacije ugovora o saradnji.

- Pregovori odlično napreduju i ugovor bi trebalo da bude zaključen već na jesen, ali je dogovoreno da se o tome još ne govori javno - kaže izvor „Blica“.

On navodi da će nakon toga autobusi koji budu proizvedeni u „Ikarbusu“ nositi čuveni znak „Mercedesa“ i da bi prodavali preko njihove prodajne mreže i u inostranstvu. To osim našeg regiona podrazumeva i tržište Rusije, Emirata i još nekih zemalja.

370602_11_origh.jpg


Direktor „Ikarbusa“ Aleksandar Vićentić za „Blic“ objašnjava kako će u praksi izgledati saradnja sa Nemcima.

- Kod nas će se praviti ceo proizvodni program autobusa koje ima „Mercedes“, od kombija, turističkih autobusa do onih za gradski prevoz - kaže Vićentić.

On objašnjava da će iz fabričkog kruga u prodaju ići autobusi u čijoj proizvodnji su podjednako učestvovali i Nemci i mi.

- Njihove bi trebalo da budu samohodne šasije, dok bi „Ikarbus“ radio sve ostalo. Autobusi koji budu izašli iz naše fabrike imaće obeležja obe kompanije - kaže prvi čovek „Ikarbusa“.

Ugovor o strateškoj saradnji predviđa i obuku radnika i pomoć „Mercedesa“ „Ikarbusu“ u organizaciji posla. Ova saradnja za domaće preduzeće znači izlazak na svetsko tržište, a za „Mercedes“ jeftiniju proizvodnju i nižu cenu.

Izvor: Blic
 
Ako budemo imali sreće ovo može da bude odlično po nas. Sličan kvalitet niža cena... ta dva zajedno = velika prodaja
 
Čekaj Trejsi, šta je IK-218M, nego sve to isto samo sa drugim logom?
A saradnju sa Fapom su već imali, za njihove niskopodne autobuse koristila se šasija Mečkinog O405 modela. Takođe sve šasije su uglavnom ovog proizvođača.
 
becks89":2uq7n2s3 je napisao(la):
Čekaj Trejsi, šta je IK-218M, nego sve to isto samo sa drugim logom?
A saradnju sa Fapom su već imali, za njihove niskopodne autobuse koristila se šasija Mečkinog O405 modela. Takođe sve šasije su uglavnom ovog proizvođača.

Pa valjda je drugačije kada ta firma direktno učestvuje u poslovanju. Nije isto kad Mercedes uloiži neke pare i kad MAN samo proda svoje šasije. Ako sam dobro razumeo to sam modelom IK-218M.
 
Nije, njihovi ljudi su "radili" na tom modelu, navodno su oni nadgledali radove i obučavali kadrove :D
Ništa se mnogo tu neće promeniti, samo što će ovi raditi to na većem nivou...
 
Samo da iskorene fušeraj i da uvedu organizaciju i kakav-takav red u Ikarbus i ja sam srećan, pa sve da ništa drugo ne pipnu :D
 
Vrh