Šta je novo?

Autobusi

Od kog proizvđača autobusa bi grad trebao da kupi 100 novih zglobnih vozila na gas.

  • Solaris

    Glasovi: 266 95,3%
  • BMC

    Glasovi: 13 4,7%

  • Ukupno glasača
    279
Видећемо када се уговор објави како смо прошли. Јефтинији Мерцедес добро звучи када производ треба продати и у теорији би требало да Икарбус може да направи добар корак ка страним тржиштима, нарочито ако је Мерцедес носиоц посла, тј. носиоц учешћа у тендерима.

Подсетићу да је овај посао класичан тржишни систем по коме матична фабрика штеди на другима, никако на себи, а други (сателити) ће увек испаштати. Ако се овај уговор "прими" то значи да смо откинули комад колача Турцима, а то се десило само зато што имамо јефтинију радну снагу, тј. Турски радници су постали превелик трошак матици. Онога тренутка када зараде наших људи не буду довољно ниске, Мечка ће отићи на треће место, а ми ћемо стагнирати.

Зато је битно да се уговором дефинише да Икарбус не гаси своју производну линију и да даље настави да усавршава своје производе независно од сарадње са Мерцедесом.
Подсетио бих да после евентуалног повлачења Мечке (или било ког другог) из посла Икарбусу неће остати технологија или знање, јер је све то власништво Мерцедеса и без његовог одобрања Икарбус (или било ко други) не сме да користи та знања.
 
Pa normalno, ne stupaju oni u ovo iz ljubavi prema nama, švaba je to. Zbog toga uporno pričam da saradnja sa Mercedesom ne donosi ništa dobro, ni neko "znanje". Kome ćeš ti da prenosiš znanje, kad je većina mladih stručnjaka napustila Srbiju, ovim starijim džabe govoriti, oni imaju svoje viđenje situacije i veoma teško usvajaju nova znanja. Jedina korist koju Ik može da ima je marketing i bolja prodaja od imena Mercedes, mada koliko mu i to ide u korist ako uzmemo u obzir da samo sastavljaju zaostale delove iz magacina velikog Mercedesa.
Uz bolju kontrolu proizvodnje i samostalni Ikarbus ima šanse!
 
Jel jos neko primetio da u su u toj vesti izjave samo ovih nasih barona, a sticem utisak na osnovu postova ispod da je vec gotova stvar.. Secate se VDL price? Prvo skoci pa reci hop ;-)
 
U štampanom izdanju "Blica" ima i izjava predsednika Skupštine grada Aleksandra Antića da bi već na jesen, odmah po potpisivanju ugovora sa "Mercedesom", grad trebalo da potpiše ugovor o kupovini 100 autobusa od "Ikarbusa". Ranije su se pominjali solo autobusi na gas, ali sada Antić kaže da je reč o autobusima sa najsavremenijim dizel motorom.

Slična informacija ima u "Novostima" u tekstu o zimskom redu vožnje:

GSP BEOGRAD: U NAJAVI I POSAO SA "IKARBUSOM" I "MERCEDESOM"

SREDINOM septembra 55 novih autobusa biće uključeno u saobraćaj. Gradskom saobraćajnom preduzeću pre nekoliko dana stigao je drugi kontingent od deset vozila iz poljske fabrike "Solaris", koji čekaju da budu ocarinjeni i registrovani, a u narednih deset dana stići će još 35. Uz prvih deset autobusa, koji su dopremljeni u julu i već su uveliko na ulicama, ovo će biti prva veća isporuka.

Do kraja novembra iz Poljske trebalo bi da pristigne još 145 ganc novih autobusa, od 200 koliko je poručeno i kupljeno. Sva ova vozila zameniće najstarije autobuse, koji su već na izdisaju.

Ukoliko se ostvare i najave, da bi u saradnji sa "Mercedesom", "Ikarbus" mogao za Grad Beograd da napravi još 100 autobusa, koji bi bili plaćeni iz Fonda za razvoj, onda bi to značilo ukupno više od 300 novih autobusa ("Ikarbus" početkom godine dostavio 32) u prestonici u narednih godinu dana. Time bi se značajno unapredio komfor koji putnici očekuju, umesto onoga što ih sada usred leta dočeka kada uđu u pojedine autobuse, a u njima iz nekog podnog prozorčeta sa rešetkama duva grejanje. Tada ni oni koji imaju čak i uključenu klimu, ne mogu da rashlade vreo i zagušljiv vazduh.

Izvor: Novosti

Još kada su promovisani "Solarisi", Đ. je rekao da posao nabavke novih autobusa od "Ikarbusa" i FAP-a koordinira upravo Antić.
 
Да ли се то смеши коначна ревитализација возног парка Космаја који једини има Мерцедесе у флоти а поред тога и једини неће добити ништа од целог контигента Солариса, а ни у предходних пар набавки није добио ништа сем лешева из осталих погона.
 
Znaci oni ce kupiti jos 100 zglobnih auta? Sta ce onda biti sa solo busevima, samo 100? Ili su tih 100 solo, pa ce onda jos 100 kupiti od nekog drugog? Malo je zbunjujuci tekst, govore o 300 novih autobusa, pa onda spoimunju i onig 32 zglobnih..
 
Збунио си се. На 200 Солариса би требало да дође 100 Икарбус-Мерцедеса. Помињање 32 Икарбуса је тотално непотребно и небитно у овом тексту.
 
Ne, ne, razumem ja da ce verovatno biti kupljeni Ikarbus-Mercedes, samo ne razumem da li ce biti solo ili zglob. ;)
 
Samo Vučić dovede mercedes,toliko su neki imali "zemerki" na MAN a kao Solaris je svetska klasa.. :kafa: biće bruka voziti se u Solarisu pored Mercedesa.. :mrgreen:
 
Wow,ni Mercedes ni Man,a+samo Solaris,ok a da uporedimo samohodne šasije i ostavimo finalnu obradu kabine i sl.? :wink:
 
2012":kp28to2w je napisao(la):
biće bruka voziti se u Solarisu pored Mercedesa.. :mrgreen:
Ако за Немце није брука да се поред Мерцедеса, Мана и Сетре возе у Соларис аутобусима, што би онда за нас то било брука?
 
Senke":3tk4j3og je napisao(la):
2012":3tk4j3og je napisao(la):
biće bruka voziti se u Solarisu pored Mercedesa.. :mrgreen:
Ако за Немце није брука да се поред Мерцедеса, Мана и Сетре возе у Соларис аутобусима, што би онда за нас то било брука?
Kompeksi?
 
Зато што није Немац, односно због комплекса као што је и рекао Стф.
 
Prvo Solaris je nastao od Neoplana koji je nemacki tako da je i to delom nemacki proizvod. Drugo, mozete vi da pricate sta hocete o kompleksima itd, ali nemacki auto/autobus/kamion je klasu iznad svih ostalih svidelo se to nekima ili ne. Druga je prica sto mi u trenutnoj finansiskoj konstrukciji drzave ne dobacujemo ni do novog Liaza, pa nam je i niskopodni Ikar luksuz a o Solarisu sanjamo kao o spaceshuttle-u. Ja i dalje tvrdim da je bila pametnija kupovina 200 Ikarbusa 218 plus lagan razvoj 218M, nego pustanje Solarisa da se raspadaju po ovom oranju od beogradskog asfalta.
 
То је било '94 и не видим како то утиче на аутобус. Ако ћемо то логиком, онда је и Икарбус делом Немачки производ јер је производио аутобусе под МАН лиценцом, и делом је Холандски јер га је ВДЛ поседовао. Какве то сад везе има?
Са твојом другом констатацијом се не слажу Енглези јер им је пола возног парка (мерцедеса) изгорело на улици.
Икарбус ИК218 (друга генерације) се може мерити са Соларисом и ја сам био за куповину тог модела. М серија је посебна прича која показује да добрим делом Немачки аутобус не може да се мери са домаћим. Бренд није битан, битно је како се ради аутобус! Знак и име не чине аутобус. Престаните да патите за великим брендовима кад су они само то и постали, бренд и ништа више.
 
becks89":1qpwji3z je napisao(la):
...Spas za Ikarbus je u sledećem:
-...uraditi saradnju sa inostranim proizvođačima delova, kako bi smo dobili sve iste delove, a ne svaku seriju kupujemo različite delove.
becks89":1qpwji3z je napisao(la):
...Država treba da pomogne Ikarbusu na sledeći način, nek otvori firme za proizvodnju delova, njima neka upravlja Ikarbus, nek one budu u vlasništu države, ali neka one rade kako Ikarbus kaže.

I, šta si odlučio na kraju, država da pravi delove za autobuse, ili da kupujemo od stranaca? :?

becks89":1qpwji3z je napisao(la):
...napravimo ozbiljnu firmu, napravimo brend, pa onda možemo razmišljati o ekonomiji, ovako kako je sada, odnosno kako se planira da se uradi, nema svrhe raspravljati o ekonomiji, uradiće isto što i sa Fiatom, daćemo naše ljude za siću i drugi će da svira, a mi ćemo da igramo kako on kaže. A reće nam ono što smo mi i sami mogli, da smo hteli, uraditi. Učimo na Fiatu, ne treba nam još jedan takav primer...

Jeste, jeste...to sa ozbiljnom firmom i brendom ide tako...za 6 do 12 meseci i ceo svet kupuje buseve iz Srbije.
Hoće to...ali u pisanju na forumu, ali u stvarnosti nikako.
Kažeš rećiće nam ono što smo i mi sami znali, mogli...šta će nam onda stranci, ne treba nam još jedan Fiat...
Eeeeeee... :D :D :D

Rešio Fiat da pravi novu fabriku u Kragujevcu.
Mora prvo da sruši sve ono što je tu postojalo. Ali, ne može da ruši dok ne raščisti krš i lom koji je postojao u okviru fabričkog kruga. Ali, ne može da čisti dok ne vidi šta sve tu ima jer ima i mnogo opasnog otpada. I tako krenu oni prvo mesecima da popisuju i mere šta su sve od otpada zatekli po fabričkom krugu, da mere šta je od toga radioaktivno, da plaćaju specijalizovane firme iz sveta da to očiste. Nađu tako čitava jezera koja u sebi sadrže sve moguće otrove ovog sveta.
Onda uđu u fabričke hale.
Krenu i to da čiste. Vade stare drvene podove, kad ono...to kako kažeš mi možemo sami i sve mi to znamo...e, tako kako možemo sami i tako kako smo znali, tako italijani izmeriše u zemlji da se mineralno motorno ulje prosipalo direktno na pod hale, a preko drvenog poda odlazilo u zemlju i taložilo se tako decenijama.
Šta će ljudi, platiše opet firme da dođu, iskopaše duuuboko i odneše svu tu zemlju, a donesoše novu zemlju koju su posuli. Fiat je imao velika ulaganja samo da bi napravio jednu čistu livadu na kojoj može onda da zida fabriku.

Međutim, kako su pokvareni ti stranci, ovi italijani naročito :D :D ...pa sve to što smo mi znali i radili, oni uslikaše. Svo to ulje koje smo prosipali, zagađivali, sav taj otpad koji smo bacali po fabričkom krugu gde smo stigli, svo to zagađenje koje su izmerili, sve te nedozvoljene koncentracije raznih otrova koje su pronašli...
Sve slikali, zapisali...i onda u sadašnjem muzeju Zastave u okviru Fiatovog fabričkog kruga možeš da vidiš sve te slike, da vidiš šta su zatekli, kako je to izgledalo kad su došli i kako sada izgleda, šta su to radnici udisali, po čemu hodali, u kojim uslovima radili...da vidiš šta su to sve izmerili od zagađenja.
Sve ovo što pričam možeš da vidiš u jednom delu postavke u tom Muzeju.

A, onda pogledaš nov fabrički krug. Pogledaš travu kao na Vembliju.
Pogledaš kako je svaka staza obeležena, saobraćajni znakovi, staze za kretanje pešaka, sve.
Onda uđeš u fabriku, a podovi beli. Sijaju se. Ali, ne možeš ni da uđeš dok ti ne daju prsluk, naočare i nešto što stavljaš na obuću kao zaštitu. Imaš obeležene staze unutar fabrike za pešake i samo tuda možeš da ideš. Drski stranci, teraju nas u tor na taj način, znam ja... :D Mada, mooooožda, samo možda možeš da ideš samo tim stazama jer malo malo prođe vozić sa delovima, mora čovek koji ga vozi da ima uvek slobodan prostor da prođe i da proizvodnja bude non stop, 24 sata..itd, itd...Da ne smaram dalje.

Poenta je da je tvoja priča kako nam ne treba još jedan Fiat, kako oni ne mogu ništa da nas nauče što mi već ne znamo nego eto...jbg-a, samo malo nam nešto fali...Ta priča nema veze sa realnošću.

p.s. E, da...Kažeš kako ne mogu oni ništa da nas nauče.
Radnici iz Kragujevca su svojevremeno išli na obuku u Poljsku, u tamošnju Fiatovu fabriku. Poljaci su ih učili kako da rade na novim mašinama i svašta nešto...
Sledeća Fiatova fabrika koja se pravi je u Brazilu. Kada se napravi ona će biti najmodernija Fiatova fabrika na svetu (sada je to ova u Kragujevcu) jer će biti par godina mlađa i samim tim sav napredak tehnologije napravljen za tih par godina će tamo biti ugrađen.
Radnike u Brazilu koji će raditi u toj novoj fabrici će obučavati....ae pogodi ko? Ko će ići u Brazil o trošku Fiata da ih uči kako se prave automobili?
Radnici iz Kragujevca.
Ali dobro...kako si ono rekao...ne donose ti stranci ništa novo, ništa što mi već sada ne znamo nego eto...malo nam nešto uvek fali.
 
Bilo bi i to lepo, ali koliko sam ja razumeo, Mercedes nece uraditi isto kao Fiat. Oni bukvalni daju sasiju, Ikarbus radi ostatak, pa onda Mercedes pomaze u prodaji u inostranstvu. Nece Ikarbus sigurno dobiti novu fabriku, bele podove i travu k'o iz Vemblija. Jos manje, ono najvaznije, radnici nece dobiti obuku.
Ali da ne sudimo unapred, mi ionako ne mozemo to da sprecimo, a ni da poboljsamo. Ako bude lepo i kvalitetno, onda nemam nista protiv. Do tada sam neutralan, pomalo uzbudjen jer jedva cekam da vidim gotov proizvod.
 
@Somi303
Neoplan Poljska se ugasio 2001, premestanjem fabrike u Tursku. Neoplan im je ostavio svu tehnologiju, zbog toga su oni samo za 10 godina stigli Nemce, ne zbog njihove ultra genijalnosti. U Londonu je izgorelo dosta Citara posle par godina eksploatacije, ali opet to je samo jedan grad. U Zagrebu su imali problema sa motorima pa se ispostavilo da je bila neka muljacina uvoznicke firme itd. Kada je rec o Ikarbusu, ne mozes porediti 218, na cijoj sasiji rade vec 6 godina i unapredjuju je, i 218M koji je bukvalno prototip. I to sto je on po nekim stvarima losiji od 218 nema nikakve veze sa M.A.N sasijom nego sa njihovom zavrsnom obradom i idiotizmom grada koji ne kupuje probno vozilo nego probnu seriju vozila.
 
Poenta moje price je bila da se za prve buseve kupuju samo odredjeni strani delovi, jer nije realno da sad IK finansira "cerka" firme. U buducnosti to treba da nam bude teznja, da pravimo nase delove.
Bazinga tu nema veze uvoznicki lobi, radi se o greskama na motorima od Londona, Zagreba pa cak i u Australiji su goreli, a njima je bar organizacija za 10!
Povuceno je ili vraceno na doradu preko 8000 motora, jel i tu uvoznicki lobi kriv. Brend ne znaci kvalitet!
 
Kad vec pricate o londonskim citarima, zapalilo se 4 autobusa, od toga jedan za vreme isporuke. Po savetovanju fabrike svi su povuceni na doradu zbog greske i vraceni u saobracaj gde su ostali ja mislim do 2010 a posle je veci deo Ariva preselila na Maltu gde neki jos uvek rade. Znaci nije gorelo 70 nego 4 autobusa, plus mozda kasnije jos jedan za to nisam siguran. Sta je bio probelm sa zagrebackim se tacno ne secam, samo znam da je bila prica da im je motor stradao na 70000km i da je posle bio neki problem sa generalnim uvoznikom, vise nisam pratio.
Nikako ne bih voleo da smo kupili Citaro ili Lion's city, nije mi bas drago ni sto smo uzeli Solarise, jer imamo domace fabrike od kojih pravimo grupu gradjana okupljenu na privremenom radu, ali mi bode oci to sto su svi kao protiv nemackih automobila i tvrde da su svi koji ih voze kompleksasi, a 90% ljudi koji imaju taj stav mastaju da voze Golf 7 ili neki Audi BMW ili Mercedes.
Pustite te price o losim serijama, njih imaju sve fabrike, goreli su i Solarisi po Dubaiu, pa i po Poljskoj, sta je sad resenje da se vozimo konjskim zapregama jer su one najmanje gorele u prethodnih 50 godina?
 
Mercedes neće staviti svoj logo na nešto što je loše. Sigurno će Ikarbus, pa i ostali koji učestvuju, da dobije kompletan spisak standarda koje mora da ispoštuje. Čak i tamo gde logo nije baš stavljan nije sve jedno, DACIA je poprilično dobar auto sada od kako ga Reno podržava. Moj jugić sa pežoovim motorom i dan danas šljaka bez skoro i jednog kvara, ima 8 godina...

Naravno, i velike poznate kuće su po nekad povlačile cele serije automobila zbog neke greške koja se potkrala, niko nije savršen, osim možda Rolsa, mada, ono beše njegovi motori na A380 da nisu valjali? :)

Na kraju, šta bi pre kupio, fijatov autobus ili mercedesov ili bentlijev (da postoji) ako možeš slobodno da biraš? Ja mislim da je ovakva saradnja svakako bolja nego da je nema!
 
Vrh