Šta je novo?

Autobusi

Od kog proizvđača autobusa bi grad trebao da kupi 100 novih zglobnih vozila na gas.

  • Solaris

    Glasovi: 293 95,1%
  • BMC

    Glasovi: 15 4,9%

  • Ukupno glasača
    308
Igor":1sdev5s9 je napisao(la):
@marrecar

Moram priznati da ovakvih problema nisam imao sa Ikarbusom oko dogovora za pripremu reportaze. Inace sto se ne dobijanja odgovora tice u letnjem periodu treba imati strpljenja posto su odmori u toku i meni ponekad ne stizu odgovori sa vise strana pa onda polako kako ljudi dodju sa odmora krece dalja komunikacija.
Razumljivo jeste u ovom peridou, ali drugar je istom coveku poslao mejl pre cak godinu dana i jos nema odgovora.
 
becks89":c8oaiqp4 je napisao(la):
Pa jel su pokusali da ozive IK?
Ne treba velika pamet da se proda nesto za sta su neki drugi prolili znoj, ne treba neki Jejl, Harvard ili nesto da se to uradi. Ajmo da obnovimo proizvodnju, a ne da je gasimo. Ili nam trebaju stranci da nam pokazu da mi mozemo da napravimo autobus?

Treba nam stranac jer ne mozemo sami da podignemo tehnologiju na visi nivo, treba nam kapital i neko kome ce biti bitno da ima profit, a ne da neko uljuljkan sedi u fotelji koju mu je udelila neka partija. Mi nemamo para, imamo kreativnost i snalazljivost, a sve ostalo debelo kaska. Ne moze Ikar da zivi od Beograda i ljubavi prema domacem proizvodu.
 
Naravno nemam nista protiv strateskog partnerstva ali osnovna je stvar da domaci proizvodjac snabdeva domace trziste. Ikarbus je vec ranije prosao kako se to kaze restruktuiranje i odlazak velikog dela zaposlenih tako da nije ista prica kao sa Zastavom nekada. Ikarbus pravi dobar konkurentan proizvod dok je zastava proizvodila krs i to se ne moze porediti pritom u zastavi su 10-15 godina sedeli i primali plate nizasta.

Ikarbus uz podrsku grada neki direktni ugovor o saradnji ili preuzimanje i utezanje moze imati sasvim finu proizvodnju za domace trziste pa polako konkurisati i u inostranstvu i ispravljati greske kako iz ugla putnika a tako i vozaca zato je becksova kritika veoma vazna.
 
Ikarbus je zbog tog grada ugasio dva najbolja projekta! IK-201 (2004) zbog dovrsavanja ik-218.3, razvijanja plana niskopodnog zgloba domace proizvodnje. Tako da jedan od najkonmpletnijih modela zapostavljen a dve godine kasnije i ugasen nakon fijaska sa uspravljenim hladnjakom u prednjem delu. Onda je IK-218 zanemaren jer je neko insistirao da se otkupe Manove samonosece sasije koje Man vise ne koristi, jer ih je nadogradio za svoje proizvode. Doziveli su sudbinu N serije, a namece se pitanje ko namerno insistra na gasenju dobrih i kvalitetnih serija IK proizvoda? IK-201 je usavrsavan 8 godina, nekome nije odgovarao gotov i potpun autobus domace proizvodnje, kome?
 
Недвосмислено је јасно зашто Икарбус никеко не може да се подигне из блата - јер га корумпирани политичари ђоном гурају назад. Целокупна поента је уништити локалне произвођаче да би велике корпорације имале максимално покривено тржиште. То је мутирани капитализам због кога се ратови покрећу по целом свету ...

Некад је Југославија производила све, од игле до тенкова, били смо на корак од производње сопственог борбеног авиона (једна од ретких ствари која је морала да се увози) и били смо технолошки и ресурсно независни и раме уз раме са најмоћнијима.

Нико ме не може убедити да народ који је правио најквалитетнији тенк на свету не може да направи усрани аутобус.
 
U tome je i problem, dok god su tu razni interesi u pitanju koji nisu trzisni dolazi do problema. Ikarbus nije konkurentan, to se videlo prilikom ovog tendera za Solaris. I ja verujem da Ikarbus ima perspektivu, ima materijala za odlicnu fabriku, ali ne sa ovakvim upravljanjem i guranjem za poslove u nasim gradovima. Ja bih najvise voleo, za pocetak, da odem npr. u Sofiju i vidim 100 Ikarbusa koji su kupljeni jer su pobedili npr. Solaris na tenderu. A za to je potrebnan veliki zaokret.
 
@Trejsi

Slazem se ali zaokret se nece desiti time sto grad gura sredstva upravo konkurenciji iz inostranstva. Moramo biti spremni i na poneku losu seriju. N serija je bila gurana i zbrzana predizborno i pred univerzijadu i toga su u ikarbusu itekako svesni. Kljucna je tolerancija i strpljivost u razvoju i unapredjenju modela. Ja nemam nista protiv visokopodnih modela ikarbusa koji voze kod privatnika to su jako dobri i utegnuti autobusi. Ali ako je grad vec populisticki hteo da gura niskopodna vozila onda treba dati vremena ikarbusu da otkloni postojece nedostatke.

Ok sada je gotovo pare su date kupljen je solaris solidan autobus isto koliko i ikarbus i sluzice nas siguran sam bar 10 godina. Treba videti sta dalje sa Ikarbusom ne smemo ga prespustiti i zaboraviti
 
Feanor":1iv7y63t je napisao(la):
U jeee, sve neki borci sad za domace...

A kad je bilo price o tenderu, ja i jos dvoje troje se zalagali za Ikarbus dok ste svi mastali mercedese i manove...

Pritom, toliko biti nerealan i reci da je poljak losiji od Ikarbusa, svasta...

Ikarbus jeste blizu po kvalitetu ali i dalje ispod... Da vas podsetim, zalagao sam se za to da idemo na domace uprkos slabijem kvalitetu, pod uslovom da se u Ikarbus zavede red...

Nama pod hitno treba ujedinjavanje domace proizvodnje, investicije, partneri i da krenemo u osvajanje stranih trzista... Sto se mene tice ako osvojimo inostranstvo, ne treba ni jedan Ikarbus da bude u Beogradu...

Jos jedno, Ikarbus je spremljen da propadne, jer nije hteo Bogdanovicu da daje mito... Nisam istrazni organ niti politicar i reci cu samo toliko...

Па видиш, ако постоји нека црта да је бољи Пољак, а оно ни цена није баш иста!
Ја сам увек за домаће, тако да ниси сигурно био сам, можда сам само био пасиван :)
 
Trejsi":uzahnhj1 je napisao(la):
Борчанац":uzahnhj1 je napisao(la):
Потпуно се слажем са Игором! Додао бих још да бих ја ишао и по цену лошијег квалитета ( што мислим да овде није случај ) а да развијамо домаће ресурсе и чувамо свој новац, умножавамо. Паре дате на увоз су паре које остају недоступне нама, њих више нема! А када купимо домаће ту су у великој мери, такође стичемо искуство, исправљамо грешке, јачамо референце за евентуални наступ на другом тржишту, у току смо са тржишним и технолошким дешавањима... Када не радимо, све стоји, а паре губимо. Пример је мост Бешка, где фирма која га је направила нема могућност да понови старо дело. Одлазе паре, знање, заборавља се и сиромаши...

Шоми, опраштам ти квалификацију и драго ми је да се слажеш са Бексом :kk: нека љубав победи!
Оно што сам написао свакако није из мржње, већ љубави превелике :grand:

Time samo finansiramo nekonkurentno i prilicno jalovo preduzece. Osim sto ionako guta pare poreskih obveznika mi jos mora da mu namestamo poslove jer su totalno nesposobni? Jedini spas za Ikarbus je privatizacija u formi Fijata i Zastave ili neko jako STRATESKO partnerstvo sa MAN-om ili tako nekom jakom kompanijom. Ovo sada stanje je tamni vilajet. Naravno ko zna kada ce neko ovim da se pozabavi. Ali veliko NE Ikarbusu samo zato sto je "nas". Time samo finansiramo mrcine i odlazemo reakciju drzave da se sredi Ikar.

ОК, трејси!
Финансирамо јалово и не конкурентно предузеће, које гута паре пореских обвезника. Молим те размисли ко сад гута те паре, а још добијамо мање за више пара док гасимо домаће предузеће. У које када дамо паре бар део остаје у земљи и има шансе да ти се врати кроз нешто.
Паметан си момак, размисли само. Замисли границу кроз коју гураш паре и њих више нема. Када ту границу не прелазиш, паре и даље циркулишу. Овако имаш неку малу количину и она ти стално бесповратно цури негде.
Да бар имамо много јачи извоз, па да подржимо некада квалитетније ( и тада размислити ) овако је то пут у банкрот државе.
 
Igor":1fdcolox je napisao(la):
@Trejsi

Slazem se ali zaokret se nece desiti time sto grad gura sredstva upravo konkurenciji iz inostranstva. Moramo biti spremni i na poneku losu seriju. N serija je bila gurana i zbrzana predizborno i pred univerzijadu i toga su u ikarbusu itekako svesni. Kljucna je tolerancija i strpljivost u razvoju i unapredjenju modela. Ja nemam nista protiv visokopodnih modela ikarbusa koji voze kod privatnika to su jako dobri i utegnuti autobusi. Ali ako je grad vec populisticki hteo da gura niskopodna vozila onda treba dati vremena ikarbusu da otkloni postojece nedostatke.

Ok sada je gotovo pare su date kupljen je solaris solidan autobus isto koliko i ikarbus i sluzice nas siguran sam bar 10 godina. Treba videti sta dalje sa Ikarbusom ne smemo ga prespustiti i zaboraviti

U potpunosti se slažem i praktično govorimo o istim stvarima. Ja sam upravo za tu eliminaciju uticaja Grada ili bilo kog faktora države. Ikarbus kao firma nije problem već uticaj koji kroz vlasničku strukturu imaju države i naravno, partije. Nama treba fabrika namenjena inostranom tržištu jer nažalost samo tako će i domaće tržište imati jednako kvalitetan proizvod. Ovako, ako se orijentiše samo na domaće poslove, usled politike, mahinacija itd. biće dozvoljen fušeraj, polovičan kvalitet i propusti. Ja iskreno jedini način za promenu vidim u inostranom kupcu ili strateškom partneru koji će se sve pitati. Nisam upućen u kakvim je Ikarbus odnosima sa MAN-om i da li tu postoji eventualno neka šansa. Kucam preko mobilnog pa ide sporo i lete mi misli pa su možda i rečenice malo nepovezane.
 
Trejsi":74988vmk je napisao(la):
U tome je i problem, dok god su tu razni interesi u pitanju koji nisu trzisni dolazi do problema. Ikarbus nije konkurentan, to se videlo prilikom ovog tendera za Solaris. I ja verujem da Ikarbus ima perspektivu, ima materijala za odlicnu fabriku, ali ne sa ovakvim upravljanjem i guranjem za poslove u nasim gradovima. Ja bih najvise voleo, za pocetak, da odem npr. u Sofiju i vidim 100 Ikarbusa koji su kupljeni jer su pobedili npr. Solaris na tenderu. A za to je potrebnan veliki zaokret.

Не бих се сложио да Икарбус пропада због недостатка тржишних интереса. Он пропада управо због њих. Тржишни интереси су одавно глобални и подређују се мултукорпорацијама које лобирањем уништавају конкуренцију, потом је откупе и дају неке тривијалне сегменте производње ...

Рецимо, у случају Икарбуса проблем је у себичном личном интересу политичара који су примили паре од страних лобиста који су ангажовани од стране јаких фирми које имају тржишни интерес да упропасте Икарбус/ФАП/Санос/Необус ... јер ће да преузму њихово тржиште после њихове пропасти. Можда ће неко рећи да смо ми мало тржиште да би се цимали због нас, али то није тачно. Богатство се стиче мало по мало а не одједном. Свако тржиште је битно, колико год оно било.

Подсетићу да је Југославија имала на стотине врхунских фирми међународног поштовања и квалитета и све су биле вођене партијским кадровима. И све их је уништио тржишни интерес конкурентних компанија помешан са личном похлепом локалних партијских јајара.
 
Pa zar nije jednostavnije i bolje rešenje koje će svima uštedeti pare da se Ilarbus pridruži jednoj od njih? Da usvoji tehnologiju i podigne kvalitet? Ako je istina to što pričaš, onda Ikarbus vodi borbu protiv vetrenjača. Ja lično ne bih imao ništa protiv da Ilarbus krene da proizvodi Mercedese, MAN ili Volvo autobuse. Jedini problem je koliko su oni zainteresovani za preuzimanje Ikarbusa. Jako mi je drago zbog ove kvalitetne rasprave!
 
I sta resenje je da damo nasu fabriku i ljude, da drugi ubiru pare od toga? Malo nam je jedan Fiat?
Kao sto neko rece ne moze niko da me ubedi da ne umemo da proizvedemo autobus, treba samo malo truda volje i novca pa da IK stane na noge!
 
Ikarbus lako moze da se dovede u red. Potpuna promena uprave, dovodjenje domacih strucnjaka i inzenjera, marketing i ostalo. Tu treba pomoc Drzave, a ne samo Beograda. Vecina delova treba da se proizvodi u Srbiji, treba da se radi na sopstvenoj sasiji. I ne to samo da se uradi za par meseci, ili onda kada se narucuju autobusi. Predstavljanje novih modela na medjunarodnim sajmovima, reklamiranje.
 
becks89":1209adyc je napisao(la):
I sta resenje je da damo nasu fabriku i ljude, da drugi ubiru pare od toga? Malo nam je jedan Fiat?
Kao sto neko rece ne moze niko da me ubedi da ne umemo da proizvedemo autobus, treba samo malo truda volje i novca pa da IK stane na noge!

Фиат ипак можеш навести као позитиван пример, ту се неке девизе уносе у земљу а и људи све више раде. Да ми можемо сами, можемо. Ту си у праву! Делим последња мишљења са Трејси, морамо хватати неке прикључке, упркос мојој жељи свестан сам да тешко можемо да покрећемо нешто са овог нивоа и у толико праваца. Нама су стратешки партнери сада преко потребни у свим сферама. Баш зато ове расправе морају да буду конструктивне и да приближавају ставове, да бисмо лакше контролисали токове и делатности у држави сутра, то јест, да знамо тачно шта хоћемо.

А мислим да сви хоћемо да радимо и да се развијамо
У праву је и СТФ. Сада 65 милки, сутра опет, па у 100 грана привреде... и ето богатства, које нама измиче а други према тим новцима нису гадљиви, боре се за њих.
 
Trejsi":wvi9bgaa je napisao(la):
Pa zar nije jednostavnije i bolje rešenje koje će svima uštedeti pare da se Ilarbus pridruži jednoj od njih? Da usvoji tehnologiju i podigne kvalitet?
Jeste jednostavnije na kratkoročan period i na tu opciju se i ide. Na dugoročan period je jako opasno jer ti ekonomija države zavisi od dobre volje strane privatne centrale. Ako ikada korporacija zapadne u probleme, prvo ispaštaju firme sateliti i zemlje u kojima one posluju što se i dogodilo sa autoindustrijom pre par godina ...
...druga stvar je u tome što centrala nikada neće dati firmama satelitima poslednju tehnologiju, već samo ono što je već prevaziđeno. Upravo to je MAN šasija poslednje serija Ikara. Prevaziđeno i skupo za proizvodnju. MAN više to ne ugrađuje, pa zašto onda ne bi još malo zaradio, prodajući prevaziđen proizvod nekom jadnom satelitu.
Trejsi":wvi9bgaa je napisao(la):
Ako je istina to što pričaš, onda Ikarbus vodi borbu protiv vetrenjača. Ja lično ne bih imao ništa protiv da Ilarbus krene da proizvodi Mercedese, MAN ili Volvo autobuse. Jedini problem je koliko su oni zainteresovani za preuzimanje Ikarbusa. Jako mi je drago zbog ove kvalitetne rasprave!
Ikarbus ne vodi bitku jer su na njegovom čelu ljudi koji imaju zadatak da ga upropaste a ne da se bore za njegovu revitalizaciju.
Nemam ni ja ništa protiv da Ikar proizvodi licencirane brendove, ali pod uslovom da zadrži i svoju proizvodnu liniju. Ako se opredeli samo za licencirane strane proizvode postaje satelit koji služi samo kao robovska radna snaga i ništa više.

Zainteresovanost neke strane kompanije da preuzme Ikarbus se zasniva na tome, da li im je to potrebno, tj. da li je neophodno u cilju preuzimanja Ikarbusovog tržišta. U našem slučaju i nije, jer malo po malo Ikarbus ionako gubi tržište raznm ucenama. Eto, Beograd je već nabavljao i MAN i Mercedes i sada Solaris. Pa što bi iko kupio Ikara ako i bez toga može da proda proizvod. Dovoljno je da potkupi par političkih jajara koji će dovoljno kočiti razvoj Ikarbusa do tačke da narod krene da ga pljuje i sam traži preskupe strane (njihove) proizvode. Ta taktika itekako uspeva, jer na ovom forumu (kao i u široj javnosti) postoji veliki procenat ljudi koji bi ugasili Ikara i kupovali isključivo strane proizvode. Da su strani lobisti uspeli da osvoje tržište bez da kupe Ikara govori i činjenica da Ikar još nije privatizovan (čitaj uništen) i umesto pogona izgrađen šoping mol.
 
Ma ljudi moji zasto traziti toplu vodu?
Zasto moramo da trazimo nove projekte i ne znam ni ja sta?
Jel nije jednostavnije da uzmemo taj niskopodni iz 2012, kazemo to i to ne valja, ovo nam valja na ovom modelu, to se premesti na model, napravi prototip, testiraj dva meseca, vidi opet mane pa za pet godina moras da ispravis sve mane pa da si retard . Veliki minus je testiranje koje se umesto u uslovima eksploatacije, radi u idealnim uslovima (na autoputu)! Treba uzeti ono sto je provereno u inovacijama ne mozemo nadmasiti Nemce, ali po gotovom proizvodu mozemo i moramo! Ne treba robovati elektronikom, pretrpavanje istom je za nase trziste veliki minus!
Elem, Ikarbus treba da se osamostali, da se "odvoji od roditelja", da "zasnuje porodicu", medjutim sam kvalitet proizvoda i dalje zavisi od radnika, ne zavrce direktor srafove ili panele, ne lepi direktor sajbu itd. Radnici trebaju biti ti koji ce povuci prvi potez ka boljem kvalitetu, a direktori i ovi sto se okoriscavaju nece doveka biti tu, a dotle je samo
 
Na radnicima odgovornost o opstanku fabrike. Fiat nam je dao sablon, treba ga slediti i ne dopustati da nas stranci uce poznatim stvarima!
Izvinjavam se na greskama u kucanju i na postu iz 2 dela, kucam preko telefona.
 
potpuno se slažem sa becksom.

ne treba otkrivati toplu vodu.

samo treba uzeti model iz 2012 godine i svakom novom serijom ga unapređivati, i samo to.


pa ljudi to je autobus nije spejs šatl.
 
Samo u ovom slucaju bi mozda ta "topla voda" bila uprava Ikarbusa. Sadasnja vrlo lose posluje i neprofesionalno se odnosi prema klijentu. Kao sto kazete, modeli nazaduju umesti da napreduju. Eto opet Solaris, njima je dizajn skoro potpuno isti, isti spoljasnji izgleda, ali zato svakom novom serijom unapredjuju modele. Jer svi znamo da je kvalitet vazniji od izgleda.
 
Ma мање више је јасно како Икарбус треба даље да послује. Овде причамо зашто не иде тим путем, већ управо супротно. Уопште није поента у лошем менаџменту или генералном директору, лењим радницима или нечем сличном.

Икарбус послује по дугорочним стратешким плановима ... само питање је чијим. Зашто, то је објашњено.
 
Da ne ispadne da branim upravu sta vise ali o cemu mi pricamo kada grad osnovnu stvar ne uradi u situaciji kada treba da se nabavi toliki broj vozila. Cela prica se pravdala nekim kasnjenjem pod cudnim okolnostima za onih 30ak kom i prazna prica kako Ikarbus nema kapacitete. Verovatno autobusi ne bi bili ovako brzo isporuceni ali u odredjenim kontigentima bi bili sigurno isporuceni da se vozni park polako osvezi za godinu dve.

Iskren da budem krivo mi je sto deo ljudi ne razume potrebu za industrijskim i tehnoloskim odrzanjem i usavrsavanjem i vecitim pravdanjem na konto uprave i kojecega kada je strategija grada bila potpuno suprotna u ovom slucaju.
 
O cemu ovde pricamo, kakva zastarela MAN A24 sasija? Sasija na kojoj MAN pravi i dan danas svoje autobuse, i Ikarbus koji moze da bude ponosan sto je MAN dozvolio da zbog visedeceniske saradnje bude jedna od retkih fabrika koja moze da sklapa bus tog tipa.
Sasija je odlicna, bolje se pokazala od Ikarbusove, ali ne i sve ostalo sto je Ikarbus napravio. Pogledajmo prve IK iz 2008, raspad sistema, zalosno, 100 komada, za probu pravljeni izgleda..a vec 2012, taj potpuno isti autobus, razlika nebo i zemlja.
Gsp je trebao da kupi takvih 200 autobusa, ili 400 za cenu 200 Solarisa, jer je IK218 2012god ponudjena cena bila oko 160.000eur, dok je Solaris 320.000eur. a nudi relativno isto, uz to da se unapredio na manama iz aspeta putnika i vozaca, kao i Gsp-a, te dovede do savrsenstva, a IK 218M je bilo dovoljno napraviti 10 komada, pa za godinu dana kad se vide nedostaci i sve, napraviti 100 put bolje i utegnutije vozilo, sa njim izaci na trziste kao seriski proizvod.

Problem Ikarbusa nisu samo radnici koji ne zavrcu srafove, vec i pametne glave u kancelarijama, koje nisu prvo ispitale cvrstocu materijala, vibracije, dilataciju, naprezanja, pa prema svemu tome izabrala odredjenu debljinu/duzinu srafa, preporucen momenta zavrtanja kao i koja epoksi smola/lepak da se koristi za mazanje prilikom zavrtanja, da bi se onemogucilo odvrtanje.

Ima tu mnogo toga, ali setimo se hapsenja celnika Ikara, kad su uzimali provizije za prodaju vozila, i kupovali motore iz MAN-a preko posrednickih firmi za dosta vise para...
I sadasnje rukovodstvo ne radi.
Kazemo da kupimo domace? A sta je to domace? Novi Ik ima uvoznu sasiju, uvozne limove, uvozne cevi (od firme koja ih je uvezla od preko), stakla uvezena, ni to ne znamo, rukohvati uvezeni za vrata, led diode, farovi, sedista...da li neko moze da mi kaze sta je tu domace na tom busu, i kako pare ostaju u zemlji?

Branim IK, i zeleo bih da nam on pravi autobuse, te da iste izvozi, ali najradije da ga kupi neko, pa da nasa industrija proizvodi za njega cevi, limove, sedista, stakla, i sve, pa nek uzme stranac 10% na vozilo zarade, i nek iznese iz drzave, ko mu brani, ali bi u tom slucaju najveci deo ostao u Srbiji.
 
Citas li ti?
Sasija A24 na nasim IK su zaostale rezerve. Resetke na danasnjim A24 su drugacijeg rasporeda.
Drugo cenu za IK-218 si slagao. IK-103 je 180.000€, IK-218 je kostao 225.000€. nema svrhe pricati o IK danasnjem, nije tacno da mi nemamo te delove, nego nekome je intres da stavlja turske, kineske i kojekakve delova. Saradnja sa Manom neka hvala, MAN je doziveo da ga taj Solaris istera iz MANovih gradova, i taj Man je podlego Turcima koji je to kvalitet? Isto kao nas, isti su delovi.
Ostavite se tih parola, MAN kao MB, zivi na staroj slavi, to svako ozbiljniji zna.
 
MAN":275ap77g je napisao(la):
Kazemo da kupimo domace? A sta je to domace? Novi Ik ima uvoznu sasiju, uvozne limove, uvozne cevi (od firme koja ih je uvezla od preko), stakla uvezena, ni to ne znamo, rukohvati uvezeni za vrata, led diode, farovi, sedista...da li neko moze da mi kaze sta je tu domace na tom busu, i kako pare ostaju u zemlji?
.

Ако ништа, домаћи су радници који те плате троше овде. Сви би волели 100% Српски производ, па још да се извози свуда, до тада и милион од тих 65 да сачувамо, наш је. Све што си навео требало би да буде наше, за то се и залажемо. Да динар не сачувамо због увоза делова за икара, оно, бар би имали више аутобуса на улици. И то је неки добитак од домаћег склопа.
Остало си у праву.
 
Vrh