Šta je novo?

Autobusi

Od kog proizvđača autobusa bi grad trebao da kupi 100 novih zglobnih vozila na gas.

  • Solaris

    Glasovi: 295 95,2%
  • BMC

    Glasovi: 15 4,8%

  • Ukupno glasača
    310
Somi303":pcl3d30j je napisao(la):
И даље ми не смета
HPIM3507.jpg

Grbrbuahh povratiću. Izgleda kao trećerazredna maketa u razmeri 1:1. Toliko o Ikarbusu. Bolji logo imaju Nemačke lokalne firme za toalet papir a o ambalaži za Francusku hranu i da ne govorim. Pa i mi ne zaostajemo što se ambalaže tiče. Ali vozila... gde je smajli za facepalm?


nikola011":pcl3d30j je napisao(la):
Ova sam postavio 9.novembra:

nikola011":pcl3d30j je napisao(la):
Mislim da SPS nece da pusti Ikarbus niz vodu, oni obozavaju stari sistem gde imas sto vise ocajnih preduzeca iz kojih preko drzave mozes da krades koliko hoces.

http://www.telegraf.rs/vesti/beograd/41 ... tine-grada


Ovo je danasnja vest:

bgddjiki.jpg


http://www.kurir-info.rs/drma-se-beogra ... nak-533143

Uh što volim. Ovo je prava medijska poslastica. Ima da ih n***ze sa svih strana za EU. Ikarbus je kršenje ljudskih prava na dostojan prevoz! Kada se đubre vozi Mercedesom a ljudi đubretom, pardon kontejnerima sa klimom to je naravno kršenje ljudskih prava.

Joj kako će da skidaju gaće u Briselu, jedva čekam!

Ovo je deo velikog testa. Sve što bi ja radio to oni rade. Jaooo pa Srbija je prva zemlja koja je uvela klimatizovane kontejnere. :laugh:
 
Znas sta. Jos vise sam besan od tebe zbog ovoga ali kad razmislim...Ako su stvarno nameravali da kupe solarise onda je mozda i bolje, jer iskreno ne vidim neku znacajniju razliku izmedju ikarbusovih krseva i nekih tamo poljskih solarisa. Mecka, volvo, man je druga prica. Cak i van hool, ali ovi poljski stvarno nit smrde nit mirisu.
 
angry bird":361ojftb je napisao(la):
Znas sta. Jos vise sam besan od tebe zbog ovoga ali kad razmislim...Ako su stvarno nameravali da kupe solarise onda je mozda i bolje, jer iskreno ne vidim neku znacajniju razliku izmedju ikarbusovih krseva i nekih tamo poljskih solarisa. Mecka, volvo, man je druga prica. Cak i van hool, ali ovi poljski stvarno nit smrde nit mirisu.

Ma ćuti Solaris će bar ulepšati ulice ako neće vožnju. Ovo ni za oko nije dobro. Pre nego što uđeš u njega počneš negativno da se osećaš i onda tako budeš nadrndan ceo dan. Npr. meni stari Conecto nije bio ništa posebno ali je bio koliko toliko prijatan za oko. A s obzirom na to da je Turski kvalitet i više je nego zadovoljavajuć. Pa, zar Ikarbus nije kadar da napravi nešto bolje? Ne da nije kadar nego neće ono što se ne jede raspalo.

Po klipovima iz Berlina sam primetio da je Solaris isto ono što i Hess/Ikarbus 777 i 888. Bar što se putničkog salona tiče. Ima krckanja, drmanja, škripe ali ajde nekako da tolerišem. Nije u tolikoj meri kao u običnom Ikarbusu. Ikarbusi su toliki krševi da se plašim da uđem da ne bi dobio nervni slom. Od svih trenutnih vozila najviše volim CAF tramvaje. Deluju normalno. Nikakvo preterivanje sad nije spejsšatl ali je pristojno vozilo pristojnog kvaliteta. Jel tražim puno? Neću da 2% voznog parka budu ti tramvaji a 80% voznog parka krš autobusi. Hoću pristojne i autobuse! A ex SSSR trole mi tek idu na živce. Teško im je da naruče "prazne" autobuse i kupe Kiepe trolejbuski kit pa da ih potom u Ikarbusu montiraju. Segedin je to radio sa Citarom prve generacije i Volvoom 7000.

Imam osećaj da će Đilas ispasti imbecil ako popusti SPS-ovcima. My two cents.
 
Kako sad stvari stoje tramvaji su jedino pristojno sto imamo. A nazalost izgleda da ce tako ostati jos duze vremena, ustvari, barem dok budu odolevali i budu izgledali koliko toliko pristojno, a vec sada se moze pricati o stanju enterijera. A beloruske trole? Pogledati samo ove uvezene 2004-e. Tako ce uskoro izgledati i ove nove crvene. E zbog toga i kazem i bolje da ne kupuju solarise. Ako vec treba da se izbekeljimo toliko miliona neka se onda uzme svuda u svetu poznati i priznati proizvodjac a ne neki novokomponovani diskutabilnog kvaliteta koji su se juce ispilili i za koje nisam ni znao da postoje dok ovde nisu poceli da se pominju.
 
Ja mislim da je toliko očigledno
Connecto Mercedes - 2003 godište (crveni) = još uvek se odlično drže (amortizeri, enterijer..) (GSP održavanje)
Man Japanci - 2003 godište = 80 % njih još uvek se odlični drže (amortizeri, enterijer..) ("Japansko održavanje")
IK n serija 2008 godište = 80 % njih je u fazi raspada što od amortizera i ostalih stvari što je oko točkova, vrata, enterijer ceo..
Trolejbusi 2010 godište = dosta njih više ni nema amortizere, treskaju lupaju, takodje se raspadaju
Ruska vozila 2005/2008 godišta = raspadaju se ....
IK n serija 2012 godište = na većini harmonika se već raspala, struže o pod, ispuštaju razne zvukove sa svih strana.
 
Boga mi ja se juce vozih trolom i jeste da su se malo izdrkali amortizeri na desnoj strani vozila (sto je i logicno zbog sahtova) al i dalje vuce ko besan. Ubrzanje mu je bolje od svakog vozila GSP-a i privatnika.
 
Pa dobro to ni ne može da se pokvari verovatno tako lako..
Dzabe mi to ubrzanje kao u formuli kada upadne u šaht, mene sve zaboli...
 
To vec treba pitati one budale sto tako postavljaju sahtove. Kao da namerno tempiraju liniju prolaska tocka. Nikad mi nece biti jasno sto ne postave pola metra ulevo od trotoara.
 
Kakvi sahtovi? Od svake neravnine na ulici nastaje potres kao da je trolom preleteo preko lezeceg policajca. Sve se trese i podrhtava, skripi, cvili...Amortizeri kao da ne postoje uopste vise. Beloruska verzija ikarbusovog autobusa. :blah:
A stvarno vuce kao lud! Pa kad se jos upari sa vozacima koji voze kao ludi onda dobijes duplo ludo i imas problem da se zadrzis na nogama, jer se putnici cimaju kao da su dzakovi krompira u polupraznoj kamionskoj prikolici.
 
zivela n serija :lol: :mrgreen: :shock:
 
Otkud autobusima/trolejbusima amortizeri!? Ja mislim da se to naziva vazdušno islanjanje ili Air Suspension na Engleskom. Kolokvijalno se kod nas naziva "jastuk".

Dakle propali jastuci a nisu zamenjeni što je kršenje propisa propisanih od strane proizvođača. To kada će propasti zavisi od stepena i uslova eksploatacije.

Ako skreće sa 130 putnika iz Paštrovićeve u Radničku a još ne koristi retarder od prethodnog semafora to znači da neće dugo. Ako ga koristi na 69 po NBG praznog onda će trajati duže od propisanog.

Ja ne znam da li više strada zadnje oslanjanje ili prednje nezavisno oslanjanje u Beogradu. Niskopodna vozila ne bi smela da se pretrpavaju, posebno ne napred. Ako stane 40 putnika između prve i druge osovine automatski zabija prednji deo u kolovoz. Ko se nije vozio sa NL202 u špicu na 26 ne zna o čemu pričam. 10-15cm od asfalta, zastrašujuće. Da bude još gore kada su skretali obavezno su udarali u put toliko da je jedan imao odvaljenu celu platformu prednjeg prepusta sa strane vrata. Čime su popravili? Zavarili? Menjali ceo modul? Jok. Odsekli parče čelika i zašrafili, ali ono opet visi pa visi! Kako stane u rupu ljudi odskaču a put viri, baš ispred prednjeg točka.
 
Eh sto ocrniste trole, meni su bas super.. odnedavno se vozim svaki dan i jako sam zadovoljan - idu ko nevreme, grejanje odlicno, unutra pristojno izgledaju, sedista udobna, spolja su super, ne spadaju zice, ima ih milijarda i sve su iste.. ne vidim neku razliku u odnosu na vreme kad su bile nove, rekao bih da je trolejbuski saobracaj najjaci sada najjaci deo gsp-a. Dakle, ne cekas ih, idu brzo i voznja je udobna - sta bi vise?
Izvinjavam se za offtopic
 
Ja govorim o tome, da su većina trolejbusa već rastrešeni, treskaju, lupaju itd..
 
Evo primera troosovinca i kratkog zgloba 15m.

triaxleshortarticcompar.png


^^^Savršeno za 25/26. Motor nazad vertikalni, hladnjak gore, pogonska druga, zadnja prateća, napred za guranje, nazad sedišta i još jedna vrata. Jedna klima pošto troosovinac ima takođe jednu. Napred samo krovni lufteri. Druga i treća vrata klizna. Druga imaju automatsku platformu.

Prednosti u odnosu na solo:

Veći kapacitet uz neznatno višu cenu, isti radijus krivine, manja zona skretanja za oko 30-40cm (ne istura se zadnji prepust) iako je duži. Manji međuosovinski razmak između druge i treće osovine dodatno smanjuje pomenutu zonu.

Prednosti u odnosu na troosovinac:

Manji međuosovinski razmak između prve i druge osovine što rezultira znatno manjem radijusu krivine. Isti kapacitet. Znatno lakše skreće i može se koristiti čak i tamo gde ni solo ne može. Zbog manjeg razmaka između osovina moguće je da stoji više putnika jer je uvijanje poda manje. Isti broj točkova/guma.

Prednosti u odnosu na običan zglob:

Lakša navigacija kroz uske ulice i oštre krivine. Pogodan za brdsko-planinske predele. Pogon na drugoj osovini rezulitira znatno boljoj stabilnosti na uzbrdicama po klizavom terenu (sneg ili obilna kiša). Motor pozadi dodatno pritiska zadnji deo što ga sprečava da "landara tamo-vamo" i smanjuje centripetalnu silu što rezultira udobnijoj vožnji nego kod pullera sa motorom napred. Zadnji prepust jako mali što smanjuje zonu skretanja a prateća osovina omogućava lakše skretanje čime se smanjuje opterećenje zgloba. Moguć pogon na drugoj i trećoj osovini za dodatnu stabilnost u teškim uslovima. Lakše ga je koristiti na putevima sa puno krivina. Dve gume manje nego pusher.

Sve u svemu dovoljno razloga da se svi solaći zamene nešto manjim brojem kratkih zglobova. 37 bi umesto na 8 išla na 10 minuta tako da not a big deal. Bilo bi nešto manje vozača i blablabla tako da bi mogla da se smanji cena karte zbog boljih ekonomskih performansi voznog parka.

I za kraj, mamlazi iz Ikarbusa gledajte šta je dizajn!
 
@ Express samo malo da te korigujem, posto malo pricas stvari koje ociglendo ne znas
Prva stvar, vazdusni jastuci nisu jedina komponenta oslanjanja autobusa, tu su i amortizeri koji prigusuju oscilacije dok vazdusni jastuci nose tezinu vozila.
Drugo, bilo koje vozilo da stavis u bg uslove rada , a da je to vozilo niskopodno imace problema, od struga 'harmonike' do brzeg propadanja sistema oslanjanja i karoserije zbog oranja po kojima se voze. To je i uzrok rastresenosti, a to da su mecke i manovi u nekom sjajnom stanju, pa i nisu, jer se i jedni i drugi kvare, lupaju u trapovima itd, dosta manje od ikarbusa iz recimo istog godista, ali tu je i razlika u ceni a i seci usi krpi dupe stil odrzavanja
Trece, to sto Ikarbus ugradjuje iste motore u zglobna i solo vozila je samo posledica malih serija koje proizvode pa im se ne isplati da kupuju razlicite motore, da recimo gsp kaze da oce jaci motor u zglobu, sto je i logicno zbog vece ukupne mase, oni bi stavili taj motor koji oni traze, samo bi rok isporuke kompletnog autobusa bio produzen za vreme koje treba manu da dostavi motor u Beograd. Ta praksa ugradjivanja istih motora u zglobna i solo vozila moze da se primenjuje recimo u Novom Sadu koji je ravnicarski grad, dok u Beogradu to prouzrokuje pregrevanje motora i njihovo totalno otkazivanje na 300000-400000 km kod zglobnih vozila, dok taj isti motor u solo vozilima i dalje perfektno radi.
Cetvrto, zglobni autobus sa nazad postavljenim motorom a pogonom na drugoj osovini? ja koliko sam upucen tako nesto ne postoji. Kardanovo vratilo moze da prenosi snagu bez vecih ostecenja do ugla od nekih 40 stepeni, preko toga nastaju velike oscilacije i dolazi do loma
i Peto, autobus je prevozno sredstvo koje je svaki dan po minimum 12 sati dnevno na ulicama, kakav je sa dizajnerske strane je apsolutno nebitno, bitno je da je kvalitetan i pouzdan

Ja se izvinjavam na dugackom postu ali neke stvari sam morao da napisem da ne biste pisali stvari koje tehnicki nisu tacne
 
bazinga":2yj8plm9 je napisao(la):
@ Express samo malo da te korigujem, posto malo pricas stvari koje ociglendo ne znas
Prva stvar, vazdusni jastuci nisu jedina komponenta oslanjanja autobusa, tu su i amortizeri koji prigusuju oscilacije dok vazdusni jastuci nose tezinu vozila.
Drugo, bilo koje vozilo da stavis u bg uslove rada , a da je to vozilo niskopodno imace problema, od struga 'harmonike' do brzeg propadanja sistema oslanjanja i karoserije zbog oranja po kojima se voze. To je i uzrok rastresenosti, a to da su mecke i manovi u nekom sjajnom stanju, pa i nisu, jer se i jedni i drugi kvare, lupaju u trapovima itd, dosta manje od ikarbusa iz recimo istog godista, ali tu je i razlika u ceni a i seci usi krpi dupe stil odrzavanja
Trece, to sto Ikarbus ugradjuje iste motore u zglobna i solo vozila je samo posledica malih serija koje proizvode pa im se ne isplati da kupuju razlicite motore, da recimo gsp kaze da oce jaci motor u zglobu, sto je i logicno zbog vece ukupne mase, oni bi stavili taj motor koji oni traze, samo bi rok isporuke kompletnog autobusa bio produzen za vreme koje treba manu da dostavi motor u Beograd. Ta praksa ugradjivanja istih motora u zglobna i solo vozila moze da se primenjuje recimo u Novom Sadu koji je ravnicarski grad, dok u Beogradu to prouzrokuje pregrevanje motora i njihovo totalno otkazivanje na 300000-400000 km kod zglobnih vozila, dok taj isti motor u solo vozilima i dalje perfektno radi.
Cetvrto, zglobni autobus sa nazad postavljenim motorom a pogonom na drugoj osovini? ja koliko sam upucen tako nesto ne postoji. Kardanovo vratilo moze da prenosi snagu bez vecih ostecenja do ugla od nekih 40 stepeni, preko toga nastaju velike oscilacije i dolazi do loma
i Peto, autobus je prevozno sredstvo koje je svaki dan po minimum 12 sati dnevno na ulicama, kakav je sa dizajnerske strane je apsolutno nebitno, bitno je da je kvalitetan i pouzdan

Ja se izvinjavam na dugackom postu ali neke stvari sam morao da napisem da ne biste pisali stvari koje tehnicki nisu tacne

A odakle si ti, da nisi iz Ikarbusa ili iz Direkcije za prevoz? Pitaj malo ljude iz Neobusa šta misle o tome.

Pod 1: Šta je on rekao? Čokolada je zelena. Ja sam odgovorio da nije zelena već braon zbog toga što se pravi od kakaoa. Ti si brže bolje upao vičući na sav glas: a kakao je biljka, ti ništa ne znaš, ne znaš da je kakao biljka. A svrha mog posta nije bila nikakva biljka nego zašto je čokolada braon boje. Sad se setih pokojnog Đinđića.

Pod 2: Oni koji misle da je nešto nemoguće ostanu tu gde su stali. Oni koji misle da je naizgled nemoguće zaista moguće možda izmisle nešto treće usput. A sad razmisli šta sam ovime hteo da kažem.

Pod 3: A Avtomontaža je kao pravila 10-15 vozila godišnje u ono vreme? Kako da ne. Nemoj sad da mi pričaš bajke kako su se vremena promenila. Zglob bi trebalo da ima više sedišta a isti kapacitet da bi bio humaniji za vožnju. Dovoljan je isti motor. I pored toga Avtomontaža je pravila stočne vagone sa istim motorima, daleko slabijim nego bilo šta što se sada vozi.

Pod 4:
wagen-27-ein-man-sg240-64870.jpg


^^^A ja sam halucinirao pre 6 godina kada je to vozilo na 83. I ja sad kao sanjam pošto se nepostojeća vozila javljaju samo u snu. A i da ne postoji tvoja nezainteresovanost dokazuje trenutnu situaciju Srpskog intelekta i zašto mladi ljudi poput mene beže glavom bez obzira u inostrantsvo. Ono što ne postoji ne treba ni da se napravi. Da je tako Tesla mislio ne bi mi ovde pričali druže. I sad kakav tamo neki ugao kada se koristi ova stvar: http://en.wikipedia.org/wiki/Constant-velocity_joint koja se spominje ovde: http://de.wikipedia.org/wiki/MAN_SG_240_H

Samobanuj se.

Pod 5: Vidim kako je bitno da se u bolje dizajniranom vozilu vozi smeđe noću...u Beogradu...vidim kako.
 
@ Express
Ja ne radim u ikarbusu i za razliku od tebe ja sam malo edukovaniji o vozilima od tebe.
To sto bi ti da izmisljas nove stvari to je jako lep primer, ali ako nisi znao za to treba finansija, i to se zove razvoj nekog sistema, koji se radi godina, tako da osim ako ne zelis da se vozimo novim autobusima za nekij 3-4 godine nista od toga
Automontaza je bila pre 20 godina i malo je drugaciji sklop motora nekad i sad, tako da si ti mozda ostao u drugom vremenu. To u cemu si se ti vozio ja ne znam, ali zglobni autobus sa motorom pozadi a pogonom napred se ne moze naci u serijskoh proizvodnji, jedino u autobusima za specijalne namene
I samo jos nesto, koliko si glup to pokazuje ovaj link sto si ostavio, to se inace zove kardanov zglob, i moze da funkcionise do nekog odredjenog ugla, oko 40 stepeni
O tvoj aroganciji bez pokrica necu da govorim, prodajes pamet koju ocigledno ne posedujes. Pokazi ovo sto si ti napisao nekome sa masinskog fakulteta(mojim kolegama) i ismejace ti se u facu.
 
Necu da se uplicem u ova strucna prepucavanja, ali ono sa cim kao korisnik gsp-a ne mogu i necu nkada da se slozim je to da dizajn nema nikakvog znacaja vec da je bitno samo da te nesto preveze od tacke a do tacke b. Stvarno ne mogu da shvatim ovakav nacin razmisljanja, zato smo i imali decenijama stojadina i juga koji su izgledali kao zarobljeni u vremenu. A i slobodini usisivaci su tu negde. Dizajn je jako bitan, po tome se vidi da li je nesto samo sklepano da bi se kotrljalo ili se otislo korak dalje pa se razmisljalo i o tome kakav utisak ta vozila ostavljaju na ulicama i kod onih koji ih cekaju i u njih ulaze. Jednostavno lepo je videti lep bus na ulici, sveopsti utisak je odmah nekako povoljniji. Svako kad kupuje nov auto valjda i obraca paznju na to kako on izgleda, zasto bi bilo ista drugacije i sa autobusima, trolama, tramvajima...
 
Meni su finalna obrada, kvalitet izrade i materijala, funkcionalnost mnogooo bitniji od dizajna... Sto se mene tice uvek sam kod dizajna za umerenost... Recimo ono sto rade Volvo i Volkswagen u odnosu na Peugeot ili japance...
 
pa pogledaj našta liče autobusi u SAD. misliš da su oni retardirani pa ne ulažu u dizajn???


ja bih pre rekao da ljudi su se skoncetrisali da te prevezu od tačke a do tačke b, a da je dizajn sekundaran.....


a i ne može se porediti dizajn autobusa i dizajn automobila, jer im je različito tržište, a i namene.


a i što se tiče dizajna avanciti ik uopšte nije loše dizajniran autobus.
 
Express toliko nebuloza pises da je sa tobom izlisna bilo kakva komunikacija.
Trujes ovde sa nekim poluinformacijama i dezinformacijama. Izigravas eksperta, a?
Za primer , samo neko ko blage veze sa vozilima nema, moze da lupi da autobus nema amortizere!

Sto se snage tice, upravo je ona izuzetno vazna za gradske autobuse, posebno u Beogradu!!!
Takodje Beograd treba jace varijante jer u nasim autobusim je cesto mnogo vise putnika nego sto je fabricki predvidjeno.
Posledica - motor radi preopterecen i njegov vek se drasticno smanjuje!
Nauci nesto o tehnickim osobinama i zahtevima pa onda o tome pricaj.
 
bazinga":1p2vo9lj je napisao(la):
@ Express
Ja ne radim u ikarbusu i za razliku od tebe ja sam malo edukovaniji o vozilima od tebe.
To sto bi ti da izmisljas nove stvari to je jako lep primer, ali ako nisi znao za to treba finansija, i to se zove razvoj nekog sistema, koji se radi godina, tako da osim ako ne zelis da se vozimo novim autobusima za nekij 3-4 godine nista od toga
Automontaza je bila pre 20 godina i malo je drugaciji sklop motora nekad i sad, tako da si ti mozda ostao u drugom vremenu. To u cemu si se ti vozio ja ne znam, ali zglobni autobus sa motorom pozadi a pogonom napred se ne moze naci u serijskoh proizvodnji, jedino u autobusima za specijalne namene
I samo jos nesto, koliko si glup to pokazuje ovaj link sto si ostavio, to se inace zove kardanov zglob, i moze da funkcionise do nekog odredjenog ugla, oko 40 stepeni
O tvoj aroganciji bez pokrica necu da govorim, prodajes pamet koju ocigledno ne posedujes. Pokazi ovo sto si ti napisao nekome sa masinskog fakulteta(mojim kolegama) i ismejace ti se u facu.

Druže, to što si ti na Mašinskom pa si zapamtio za tih nekih 40 stepeni meni ništa ne znači zbog toga što taj ugao (kojim se hvališ kako si ti Ajnštajn a ja Pinokio) ne daje naučni dokaz da SG240 H nije postojao i da nije mogao da radi, niti to da je nemoguće napraviti nešto novo po istom sistemu samo unapređenom, a Boga mi ni to da moj predlog ne stoji na mestu.

Verujem u informaciju o 40 stepeni i zahvaljujem ti se na tome, sada znam jednu stvar više (uopšte se ne sećam za to jer nisam više u toj struci) ali moraš da shvatiš da nisi uspeo da opovrgneš moju tvrdnju zbog nemoći da staviš tačku na moju prethodnu rečenicu. Tvrdnja da sam spomenuo ono što ne znam šta je (kardan) je neosnovana iz neposedovanja dokaza za suprotno. To pričaj mami i tati šta ja znam ili ne jer ja ti nisam ni ona ni on. Ja prihvatam poraz, ali ne bez razloga. Razlog za poraz u ovoj priči ne vidim.

Na sledeće postove ne odgovaram da se ne bi trolovala tema. Navikao sam da na svakih nedelju dana posle logovanja na ovaj forum posle dužeg odsustva dođe neka prepametna Srpska biljka koja krene da se njiše tamo vamo dok ne dođe vreme za kosidbu.

@Laki72

Da je rekao da je Zebra na pešačkom prelazu ti bi poverovao. Treba sve da ti se crta.

Automobil:

16_Steer_Suspension_IMG2.png


Autobus:

auto-part-air-suspension-for-huanghai-bus.jpg


^^^Crveno su amortozeri. Cela polemika je nastala oko toga što sam rekao da autobus nema amortizere. Ni nema ih za ulogu koju vrše kod drugih vozila već su samo deo sklopa, i to pomoćni deo. Da nisam možda trebao da držim predavanje kao ovaj što misli da je SG240 H igračka?
 
MilisaV":2vv0c516 je napisao(la):
pa pogledaj našta liče autobusi u SAD. misliš da su oni retardirani pa ne ulažu u dizajn???
Ok, kao primer si uzeo jednu zemlju koja bi odgovarala onome sto kazes. Ali zasto uzeti bas tu jednu kao primer? Po istom principu ja mogu tebi da kazem pa pogledaj Nemacku, Englesku, Holandiju,Italiju itd. Zar mislis da su oni svi retardirani pa bez potrebe obracaju paznju na dizajn?

A btw o dizajnu americkih buseva, sta fali dizajnu ovih autobusa:

7801.jpg

NovaBus_MetroHouston.jpg

Ako mene pitas nista, uopste nije retardiran. Ipak se vidi da se i na to obracala paznja, jer ovo su novi modeli. Ne mogu se danas praviti ruzne kutije kakve su ranije bile.
 
Јел и ово лепо?
NABI%2060ft%20BRT%20-%20CNG%20Powered.jpg

И Експрес је донекле у праву, ево Лиаз нема амортизере :lol:
 
Vrh