Šta je novo?

Autobusi

Od kog proizvđača autobusa bi grad trebao da kupi 100 novih zglobnih vozila na gas.

  • Solaris

    Glasovi: 265 95,3%
  • BMC

    Glasovi: 13 4,7%

  • Ukupno glasača
    278
Primećujem dosta mesta za stajanje što je u našim uslovima realno..
 
2012":1ge9tgfd je napisao(la):
Ovako nešto bih i pozdravio..
Solaris-Urbino-BHNS--2011III-3.jpg
Haha dream on...
 
Zbog pojedinačnih krađa goriva GSP “Beograd”, prema gruboj računici, godišnje izgubi oko 500.000 evra. Kradljivci su najčešće vozači starijih autobusa, i to na prigradskim linijama, s tim što se malverzacije s gorivom rade i u dosluhu sa kontrolorima zaduženim u preduzeću za točenje nafte u vozilo, saznaje „Blic”.

Nova uprava gradskog prevoznika sa v.d. direktorom Nebojšom Ćeranom na čelu navela je kao jedan od najvažnijih ciljeva smanjenje gubitaka koji su u 2011. iznosili 15 miliona evra. U GSP-u procenjuju da je 30. deo tog minusa nastao zbog krađe goriva.
- Rastur pri manipulaciji gorivom se dešava. Zbog nesavesnog rada i postupanja protivno odredbama zakona kada je u pitanju gorivo, otkaz su dobila dvojica radnika ove godine, a trojica prošle. Jedan od njih uhvaćen je u krađi svega šest litara nafte. Trenutno se po tom osnovu ne vodi nijedan postupak - kaže Milan Sofronić, tehnički direktor u GSP. On ističe da je jako teško dokazati krađu goriva u preduzeću.
Kako „Blic” saznaje, dvojica radnika unutrašnje kontrole GSP-a su proletos fotografisala vozača autobusa na liniji 202 sa nekoliko kantica goriva u rukama na okretnici u Velikom Selu.
Taj vozač je dobio otkaz, ali je potom tužio GSP, a sud nije uvažio fotografije kao dokaz jer ih nisu snimile ovlašćene osobe. GSP je morao vozača da vrati na posao i isplati mu sve zarade koje do okončanja procesa nije dobio.
Organizovane krađe goriva nema, tvrde u preduzeću, ali se tačno se zna u kojim se situacijama može zakinuti nafta.
- Reč je o izolovanim krađama koje rade pre svih vozači starijih autobusa na neosvetljenim prigradskim okretnicama, gde nema vozila ni ljudi kasno noću ili pred jutarnju smenu. Stari autobusi za razliku od novijih nemaju računar koji tačno pokazuje kolika je potrošnja goriva u odnosu na pređene kilometre. Vozači najčešće kradu od 20 do 30 litara dnevno i to gorivo koriste ili za svoje poljoprivredne mašine ili ga preprodaju komšijama. Postoje i slučajevi kada u krađi učestvuju i radnici zaduženi za točenje nafte u autobuse koji u izveštajima upisuju veću litražu od natankane u vozilima - objašnjava izvor “Blica” koji je želeo da ostane anoniman.
On dodaje da trenutno u sva četiri pogona GSP ima 300 starijih vozila.
Krađe goriva u GSP su tokom devedesetih godina bile znatno rasprostranjenije, pa su na stotine vozača izlivali naftu iz vozila u kante, saznaje „Blic”. Procenjuje se da danas to radi između 20 i 30 radnika. Da toga ima, potvrđuju i u sindikatu vozača.
- Lopovi među vozačima mogu da ukradu najviše 50 litara nafte dnevno jer će biti kažnjeni ako ostanu bez goriva na ulici pre nego što dođu do garaže. Velike organizovane krađe goriva se rade pomoću cisterna i papira. Recimo, 2001. godine imao sam dokaz da je cisterna proknjižena dva puta, ali niko nije odgovarao zbog toga - tvrdi Nebojša Mitrović, predsednik Sindikata vozača GSP “Beograd”.

TEKST PREUZET IZ DANASNJEG ''BLICA''
 
Веровано зато не пале климе, јер тиме смањују потрошњу а вишак горива узимају за себе.
 
Stajanje ili rezervisan prostor za invalide/mrtva zona? Ne može i jedno i drugo. Kod autobusa za stajanje mora biti ulaz/izlaz na svim vratima a kod standardnih (zglobni 3 vrata) prva ulaz (oba krila), druga izlaz sa automatskom platformom (ulaz/izlaz samo za invalide) i treća ulaz/izlaz sa razdelnom šipkom iako je niskopodni. Zadnji deo bi imao možda čak i više sedišta nego prednji a najviše bi ih bilo na rampi zadnjeg prepusta pošto ne bi bio niskopodan pozadi niti bi imao zadnja vrata.

Setite se NL202 i O405N. Nije u pitanju low entry već niskopodni sa rampom. Većina Nemačkih Citara i Lion's Cityja su upravo u takvoj konfiguraciji sa horizontalnim motorom. Postoje dve varijante i to sa ili bez vertikalnog hladnjaka. Oni sa vertikalnim hladnjakom izgledaju kao Conecto iz 2005, samo bez zadnjih vrata dok se rampa spušta do drugih, odnosno trećih vrata odakle je niskopodan.

I pored toga što nemamo metro mislim da je kranje vreme da se počne sa kupovinom standardnih autobusa u manjem broju. Treba videti na kojim linijama bi se pokazali a ja ipak mislim da ih treba stavljati na linije sa solo autobusima da bi umesto solo za sardinisanje išao zglob za sedenje. Prvi pogon koji bi trebalo da dobije standardne zglobove to je pogon Kosmaj, ali prvo ga treba opremiti za zglobna vozila.

Na linijama za presedanje na tramvaj i metro obavezno četvrta vrata, ali sa leve strane paralelna sa trećim. I jedna i druga vrata na "prikolici" bi bila ulaz/izlaz. Takva vrata bi bila brendirana kao Easy Access Door da bi se izbeglo obilaženje vozila i čekanje da ljudi pređu kolovoz na terminalima. Tako bi autobus mogao odmah da se skloni da bi otišao na periferni terminus što znači da bi terminali bili manji i jeftiniji.

Pomenuti autobusi bi imali i 2 sedišta u zglobu sa leve strane, ali prva sedišta ne bi bila široka već bi bila 2+2 tako da bi to rezultiralo jednim vratima više, i to sa suprotne strane, a istim brojem sedišta. Dosta Lastinih bi imalo pomenutu konfiguraciju samo što bi sedišta bila udobnija i sa visokim naslonima, prigradska. Leva vrata su baš u prikolici zbog toga što u zoni iza zgloba ima najviše sedišta, 30, naspram 22 napred, i pored toga što su leva vrata "pojela" 4 sedišta.

Konfiguracija sa Easy Access Door bi bila u mogućnosti da u jednosmernim ulicama u centru grada omogući ulaz/izlaz na dva stajališta istovremeno, sa obe strane ulice eliminišući vreme putovanja do pešačkog prelaza, smanjujući broj pretrčavanja i eliminišući čekanje na semaforu (ako ga ima). Ovo ne samo što podiže nivo bezbednosti u centru grada već skraćuje vreme putovanja što rezultira boljim performansama linija na kojima se sistem primenjuje. Inače za ovakav sistem prvo je potrebno "razbiti" linije na okolne paralelne ulice a njih prebaciti u jednosmerni sistem. Primer ulice oko Kneza Miloša i slično. Time bi se pored svega ovoga smanjila gužva u ovoj gradskoj arteriji a povećao nivo eksploatacije u ulicama koje "zvrje prazne" a održavaju se što inače košta.

Ne bi sve linije bile prebačene u ovaj sistem, ali bi se svakako smanjio broj autobusa u zagušenim ulicama, dok bi istovremeno premeštene linije bile samo blok od glavne ulice.
 
angry bird":sd5bm90d je napisao(la):
2012":sd5bm90d je napisao(la):
Ovako nešto bih i pozdravio..
Solaris-Urbino-BHNS--2011III-3.jpg
Haha dream on...
Pa ovaj enterijer nije ništa posebno,što i u Ikarbusu ne bi mogli da naprave,samo se primećuje dosta mesta za stajanje a što je za naše uslove najbolje..a zašto bi očekivali i nešto lošije od ovoga,kada se plaća puna cena autobusa ,kao kada ih kupuju za Minhen?
solaris_urbino_bhns_1_photo_a._p._foucha_mid.jpg

Ovo je model Solarisa za Pariz,to nam treba..
 
Ovaj bi se lepo uklopio sa kafom, šalu na stranu zbog čega taj model ne dolazi u obzir, da nije reč o hibridu možda?

Послато са LG-E400 користећи Тапаток 2
 
Bivis":3j8ybem0 je napisao(la):
Ovaj bi se lepo uklopio sa kafom, šalu na stranu zbog čega taj model ne dolazi, u obzir da nije reč o hibridu možda?

Послато са LG-E400 користећи Тапаток 2

Ne dao Bog. Prvo što su izvršili dizajnerski teror nad onako lepim autobusom, a onda još hoće da takvu šklopociju koriste umesto pravog tramvaja.

Priča o tramvajolikim autobusima koji se koriste umesto tramvaja je ista ona priča o tome kako je tramvaj postao metro.

Autobus bi da postane tramvaj a tramvaj bi da bude metro. Kuda ovaj svet ide? :bash:

Ne postavljaj te nakaze molim te...presešće mi ručak!
 
да је тролејбус, па да кажеш трамвај. али аутобус никако не може да буде трамвај
 
А јел био услов за ове аутобусе да буду на гас или хибриди? Соларис има лепог хибрида :mrgreen:
 
Nažalost mislim da gradski oci ne gledaju tako daleko, hibridi nisu predviđeni ovim kreditom.

Послато са LG-E400 користећи Тапаток 2
 
A zashto i mi ne uzimamo hibride,pa velika je prednost da ide i na gas pored omrazhene nafte :kafa:
 
Рек'о би да је више разлога томе, један од разлога је цена хибрида, а и вероватно би се љутио неко ко узима доста $$$ на нафти...?
 
Da, samo što ovde neće niko da kupi hibridna vozila čak i u "ekstremno malom" broju (0,5% voznog parka odnosno 4-5 vozila).

Da imamo metro bilo bi više kraćih linija od kojih bi neke bile važne. Tako bi neka cela takva linija mogla biti formirana sa isključivo hibridnim vozilima. Pošto je linija kratka a veoma efikasna (veliki broj putnika a malo vozila, zbog male dužine trase potrebno malo vozila) onda ne bi bio uopšte problem da se na takvu liniju stavi 5-6 hibrida pa ma koliko bili skupi jer sigurno nisu skupi kao tramvaj, a od ukupnog budžeta grada njihova cena bi bila frakcija.

Sa metroom bi bilo i šatlova sa po najviše 3 stanice. I kod takvih linija je zgodno staviti hibride jer takve linije obično imaju po samo jedno, najviše dva vozila.

Hibridna vozila je bolje da budu zglobna iako su skuplja jer na takvim linijama umesto solo vozila možete dobiti znatno veći kapacitet i pored velikog broja sedišta, a sve to bez promene broja vozila na liniji što je potrebno za održavanje celodnevnog fiksnog intervala (5 ili 10min) zbog metroa i gradske železnice. Pošto hibrid troši mnogo manje baš kod prelaska sa dizel solo na hibrid zglobni se oseti razlika.
 
Somi303":1qczudfg je napisao(la):
Као створен за 31 :D
Solaris-U18-Hybrid-w-Radomiu_1.jpg

Solaris-U18-Hybrid-w-Radomiu_2.jpg

Jok, već na Kosmajeve "solo" linije za sardinisanje. Na 31 samo Hess hibridni dvozglob iz Hamburga da bi se opet povećao broj sedišta (kvalitet vožnje).

Evo ga za 31:

HH-XL1201-20120414-LF.jpg


Tzv. "Light Tram".
 
Може. Ставио сам Солариса јер нисам знао да Хесс има хибрида или како већ да назовем ово.
 
Somi303":3ehrw05h je napisao(la):
Може. Ставио сам Солариса јер нисам знао да Хесс има хибрида или како већ да назовем ово.

Meni se baš sviđa...za razliku od Francuskih frankenštajna...bože bože na šta ono liči.

Za razliku od Solarisa Hess je duži pa mu krov ne izgleda ko "magarac"...izgleda mnogo bolje. :vops:
 
Мислим да је боље узети Хибриде за 31, него узети двозглобни тролејбус и развлачити мрежу. А и Славију доста споро пролазе тролејбуси баш због мреже :)
 
Vrh