Šta je novo?

Autobusi

Od kog proizvđača autobusa bi grad trebao da kupi 100 novih zglobnih vozila na gas.

  • Solaris

    Glasovi: 265 95,3%
  • BMC

    Glasovi: 13 4,7%

  • Ukupno glasača
    278
Somi303":3fl5k11b je napisao(la):
Возачи би га преврнули на Аутокоманди.. :roll:

Hibridni dabldekeri nemaju grbe tako da izgledaju kao i obični. Kod DD vozila me nervira penjanje/silaženje na/sa sprat/a. Za grad to nije. Ako nećeš zglob, hoćeš više sedišta a pritom imaš široke raskrsnice kupi troosovinac i mirna Bačka.

Na NBG bi već trebalo uvesti 160 Blok 61-Ž.St. NBG aka. Beograd-Zapad i isprobavati bogibuseve (na Norveškom boggibuss).

Jeftiniji su od zglobnog, mogu biti i slabiji (posebno na NBG, ista snaga kao i solo, isti motor što smanjuje cenu održavanja) a imaju sličan broj sedipta ili konfiguracije sa više stajanja. Svakako ima više sedišta nego solo čak i kad ima više prostora za stajanje.

Ne bi ih bilo puno ali bi se isplatili jer bi smanjili izdatke za pomenute feeder linije.

Citaro L E6, Lion's City L ili Urbino 15 nam treba. Za početak 10 vozila dati pogonu NBG da vidimo kako će se pokazati. Posle bi bilo dobro kupiti još 10 vozila za stari deo grada, za X (eXpress, pošto su minibusevi već na E) linije autoputem.

Moguće je da bogibusevi idu i na trasi B.Brdo-Most na Adi-B.Kosa via Ž.St Beograd-Zapad ali preko Hipodroma zato što su kod Ade oštre krivine.

Evo ga:

mercedes-citaro-l-bvg-b-v-65857.jpg


bvg-linie-187-endhaltestelle-s-und-84743.jpg


Znači NBG, tamo gde može u starom BG i Ekspresne autoputem.

Šta kažete za veliki zadnji displej? Neke linije bi imale dopunu u špicu do bližeg terminusa, neki polasci bi imali alternativnu trasu (treba pisati "preko" odnosno via), pa onda radovi trouglasti logo "radovi na putu" i Trasa Izmenjena-[opis izmene]. Najvažnija stvar od svega bi bila blagovremena informacija pre ulaska u vozilo od pozadi jer bi zglobni/troosovinci imali zadnja vrata za ulazi i izlaz, dok bi solo za guranje (dopunski za mešovite linije) imali ulaz/izlaz na svim vratima, bez platforme za invalide.

Evo kako to izgleda u Berlinu:

mercedes-benz-o-530-i-citaro-47665.jpg


^^^Solo za guranje, 3 vrata.

berlin-hardenbergplatz-bvg-linie-m49-abfahrtshaltestelle-47291.jpg


^^^Zglobni

Šta kažete za M.A.N/Göppel Lion's City M kao adekvatnu zamenu za sve IK107 i Kombibuseve?

Evo kako on izgleda u Hamburgu:

1024px-MAN_Lion%C2%B4s_City_Heck.jpg


^^^Ovo je verzija A66 dužine 8,61m.

Opširnije o A66 ovde: http://www.goeppel-bus.de/files/108/a66.pdf

Al bi bio dobar zglobni ovaj od 8,61 umesto solo po centru.
 
Троосовинци су одлично решење за многе линије. Моје питање: могу ли да окрећу на Зеленом венцу?
 
Ok, da li ima nekih novih informacija vezano za pobednika tendera i da li je uopšte sporazum potvrđen u Skupštini grada?
 
Skupština Grada jeste usvojila informaciju o kupovini novih autobusa za GSP, ali vesti o pobedniku tendera još uvek nema.
 
a da li može troosovinac na 50???


nibus takođe budži neke troosovince možemo njih za gsp da uztmemo da poboljašmo domaću industriju
 
Homere hvala na odgovoru.

Inače poslednja vest na Solarisovom sajtu jeste dogovor za isporuku 67 autobusa za Bugarsku.

67 Solaris Urbino for Bulgarian Black Sea resort Burgas
06.11.2012
15.5 million Euro order calls for 67 Urbino standard and articulated buses. All new Solaris buses to be delivered to operator Burgasbus by mid-2013. Contract is confirmation of Solaris’ position in Bulgaria.

The Bulgarian city of Burgas has chosen the state-of-the-art Solaris Urbino city bus to renew its bus fleet. Burgasbus, the operator of bus services in the city, placed a 15.5 million Euro order for of 67 Urbino city buses, which will be delivered by the middle of next year.
The new fleet for Burgas will comprise 39 twelve-metre Urbino CNG buses and 28 articulated vehicles with diesel engines. All will soon serve Burgas’ inhabitants as well as tourists visiting this second-largest city on the Bulgarian Black Sea Coast.


Vreme isporuke se poklapa sa vremenom u kojem bi Beograd trebalo da dobije nove autobuse, nisam znao da su toliko velika kompanija da mogu toliko narudžbina da pokriju za tako kratko vreme. A naš Ikarbus kilavi sa nekoliko desetina autobusa po godinu dana. Sramota!
 
Troosovinski autobusi bi trebalo da se uzmu ozbiljno u obzir iz više razloga, pre svega tehničko-ekonomskih a to su:

-Veći kapacitet od solo, skoro pa kao zglobni.

-Kraći od zglobnog i jeftiniji.

-Moguća ugradnja identičnog motora kao kod solo čime se elimniše razlika u ceni održavanja pogonskog sklopa. Pošto su nova vozila modulske konstrukcije ne vidim razlog zašto ne kupiti sve tri verzije Citara, Lion's Cityja ili Urbina ukoliko za sve tri verzije postoji potreba (a naravno da postoji).

-Jedna klima za razliku od zgloba (mada i zglob može imati jednu, po meni su ove naše konvekte prejake tako da je dovoljna jedna) što smanjuje cenu vozila, cenu održavanja ali i cenu eksploatacije (troši više goriva ako ima dve). Ma koliko mala suma bila u pitanju može se pretvoriti u milione kad je u pitanju veliki vozni park.

-Nema zglob pa je održavanje još jeftinije (kod niskopodnih zglobnih trola su pucali zglobovi čisto da napomenem) a zbog modularne konstrukcije ostali delovi se ponavljaju, samo je u pitanju veći broj nego kod solo.

Mane su subjektivne jer se javljaju samo u određenim scenarijima.

Mane su:

-Veliki radijus skretanja (zaokreta, kako se već kaže) za šta je potrebna široka raskrsnica.

-Zbog onog prvog teže obilazi vozila posebno u zagušenim ulicama tako da može doći do "češanja" o druga vozila zato što ne može da se "izlomi" kao zglob.

-Veliko međuosovinsko rastojanje između prve i druge osovine pa srednji deo vozila uvek bude "isturen" sa strane i može udariti u prepreku (opisano u prethodnoj tezi).

-Zbog velikog međuosovinskog rastojanja dolazi do većih uvijanja konstrukcije tako da nije preporučljivo da u tom delu vozila (a u kom će?) stoji veliki broj ljudi. Zato takvi autobusi imaju veći broj sedišta a prostor za stajanje je tek nešto veći od dovoljnog prostora predviđenog za invalide.

^^^Dakle sudeći po ovome gore navedenom možemo doći do zaključka da su bogibusevi (kako ih u Norveškoj kolokvijalno zovu) primenjivi na nekim trasama u Beogradu. Posebno bih istakao trase na Novom Beogradu i Ekspresne "Crosstown" trase koje prolaze isključivo širokim ulicama i autoputem u starom delu grada. Bogibus može skretati i na skučenijim raskrsnicama ali bi mu prednji prepust "izletao" na trotoar sa druge strane ulice dok bi istovremeno semafor i pešački prelaz morali biti pomereni u nazad zbog rekoh velikog međuosovinskog razmaka da ne bi pokupio neka kola usput.

Mislim da ne bi bilo čudno ako bi sledeće godine bio ispisan još jedan EBRD tender za 50 vozila ovog tipa. Pogon NBG 20, Kosmaj 15 i Karaburma 15.

Pomenuti tip vozila je ekonomsaki isplativ kod blagog povećanja takta (sa 7-8min za solo na 10min za bogibus) uz nešto manji broj vozila što rezultira manjoj ceni održavanja i eksploatacije posmatrane linije, ali i manjem broju vozača i mehaničara. Gde god možeš ti ih koristi.

Pogodni su za Aerodrom jer umesto stajanja može postojati i prostor za teški prtljag plus konzole za laki. Citaro L prve generacije sa gore pomenute slike iz Berlina radi i na X9 za Aerodrom Tegel.

Još jedna vrsta primene gde bi se našli autobusi ovog tipa to su mešovite linije. Solo-troosovinac ili zglobni-troosovinac. Na taj način je moguće izbalansirati potrebni kapacitet bez uticaja na promenu takta linije što je jako važno kod gradova sa fiksnim intervalom zbog metroa. Berlin ih stalno meša. Shvatili su da da bi se zadovoljio potrebni kapacitet a održao isti interval mora se menjati struktura voznog parka linije i to sa malim, srednjim i velikim vozilima. To je kao L, XL i XXL. U odnosu na potreban kapacitet određuje se koliki će procenat kog tipa vozila biti na kojoj liniji u koje vreme i u kom posmatranom periodu.

Primera radi linije koje prolaze pored Ade bi zimi imale isključivo zglobni vozni park, leti mešoviti a vikendom solo. Isto bi postojale razlike u procentu udela tipa vozila u različito doba dana. Bogibusevi bi mogli da se koriste i noću da bi takt ostao isti, broj vozača isti, broj vozila isti a kapacitet nešto veći uz povećanje komfora zbog većeg broja sedišta što je vrlo važno noću kada se ljudi vraćaju iz grada.

Pored svega gore navedenog trebalo bi napomenuti da se konfiguracijom vozila razbija monotonija voznog parka. Možete vi imati 2-3 modela od 2-3 proizvođača ali kada još imate neku varijantu to je ono što se dodatno da primetiti. Pored toga jeftinije je imati Citaro solo i Citaro L nego Citaro solo i Urbino 12 (solo) s tim što za razliku od Urbina 12 Citaro L je moneymaker iz gore pomenutih razloga na jednom delu mreže linija.
 
Nikola '93":2j26g2mi je napisao(la):
JohnnyLee":2j26g2mi je napisao(la):
ако може декер, може и троосовинац
Deker je kraci od ik-103 2 metra,i ne vidim u ovom postu nikakvu logiku :p

Može da uđe na Terminus al ne može da izađe. :lol: Odozgo može ali da skrene ka mostu to teško. Ukoliko ne želiš da zadnje dve osovine idu po trotoaru a prednji prepust da završi ispred ulaznih vrata zgrade preko puta. Kad sam navodio scenario za upotrebu naveo sam kod kojih scenarija se javljaju mane. Na NBG nema problema, na glavnim trasama u starom BG nema problema al na 25 i 26 ni govora!...osim ako ne želite da porušite desetak kuća da bi se proširilo nekoliko raskrsnica, plus pošto su uske ulice ne može da obiđe i nastao bi haos.

Ja rekoh da ih treba koristiti, ali samo tamo gde su opravdani. Dabldekere bi trebalo banovati za klasične linije i linije sa oštrim krivinama i to iz bezbednosnih razloga. Za neku kraću "polusightseeing" liniju ne bi bili loši ali za obične linije zglob je tata mata.

Inače, jel neko razmišljao zašto "Ikarbus the id***"TM nije napravio kratki niskopodni puller zglob sa minimalnim brojem sedišta (samo iznad točkova) za 25 i 26? Standardni pusher je 18m. ik201 je 16,5m valjda? Ovaj bi mogao biti 14.

Te dve linije su toliko problematične zbog same prirode trase da čak i sa metroom one će ostati nepromenjene (posebno 25 dok će 26 verovatno biti preusmerena kuda ide tramvaj 5).

Šta mislite o kratkim puller zglobovima?
 
Да би био пулер мотор да му буде на средини, а МАН више не преви "висеће" моторе тако да ништа (високоподни модел). Једино да буде нископодан са мотором на средини, али онда би мотор заузимао предњи део салона (МАЗ-ов модел).
 
Somi303":238g6nby je napisao(la):
Да би био пулер мотор да му буде на средини, а МАН више не преви "висеће" моторе тако да ништа (високоподни модел). Једино да буде нископодан са мотором на средини, али онда би мотор заузимао предњи део салона (МАЗ-ов модел).

Na to sam i mislio. Kad se tome doda oduzimanje prostora zbog motora i manja dužina, plus veći procenat ukupne dužine koju zauzima zglob onda moraš da izbaciš još sedišta da bi nadomestio kapacitet. Imao bi 2 vrata između prve i druge osovine tako da ne samo što bi imao kapacitet jer bi se stajalo sa strane vrata već bi još jedna vrata ubrzala razmenu putnika. Ali zato zadnji segment "prikolica" ne bi imao vrata na zadnjem prepustu jer bi on bio jako kratak iako je puller, sve to zbog laše navigacije uskim ulicama.

Pošto mali zglob može da se izlomi a solo "zanosi" posebno zadnji prepust mislim da bi ovakav tip vozila ne samo imao nešto veći kapacitet od solo već bi se lakše provlačio kroz uske uličice. Potrebna je jedna klima koja bi bila na zadnjem segmentu, dok bi na prednjem bili CNG tankovi.

Imam još jedno pitanje. Šta mislite o 13m verziji solo.

I on ima niz prednosti. Ima isti broj osovina i guma kao običan solo, isti pogonski sklop a samo jednu sekciju više. Razlika u odnosu na troosovinac je ta da nema treću prateću osovinu i 8 sedišta manje. Imao bi cenu između solo i troosovinca, dakle 225.000 eura.
 
Express":27e2pahu je napisao(la):
Troosovinski autobusi bi trebalo da se uzmu ozbiljno u obzir iz više razloga, pre svega tehničko-ekonomskih a to su:

-Veći kapacitet od solo, skoro pa kao zglobni.

-Kraći od zglobnog i jeftiniji.

-Moguća ugradnja identičnog motora kao kod solo čime se elimniše razlika u ceni održavanja pogonskog sklopa. Pošto su nova vozila modulske konstrukcije ne vidim razlog zašto ne kupiti sve tri verzije Citara, Lion's Cityja ili Urbina ukoliko za sve tri verzije postoji potreba (a naravno da postoji).

Ova ti tvrdnja bas i nije na mestu... Za troosovinca i veci kapacitet putnika mora se ugraditi jaci motor.
Za ostalo se uglavnom slazem.
 
danas u kuriru piše da postoje razmerice između sps-a i ds-a u vezi ikarbusa.


znamo da je kurir glasilo sns-a tako da može da bude ona varijanta što je babi milo....

ja se ipak nadam se da se kupovina ovih autobusa neće ostvariti...
 
laki72":y8j8vy1r je napisao(la):
Express":y8j8vy1r je napisao(la):
Troosovinski autobusi bi trebalo da se uzmu ozbiljno u obzir iz više razloga, pre svega tehničko-ekonomskih a to su:

-Veći kapacitet od solo, skoro pa kao zglobni.

-Kraći od zglobnog i jeftiniji.

-Moguća ugradnja identičnog motora kao kod solo čime se elimniše razlika u ceni održavanja pogonskog sklopa. Pošto su nova vozila modulske konstrukcije ne vidim razlog zašto ne kupiti sve tri verzije Citara, Lion's Cityja ili Urbina ukoliko za sve tri verzije postoji potreba (a naravno da postoji).

Ova ti tvrdnja bas i nije na mestu... Za troosovinca i veci kapacitet putnika mora se ugraditi jaci motor.
Za ostalo se uglavnom slazem.

Apsolutno netačno. Prva stvar: kickdown. Isti motor ali malo više da se muči. Druga stvar: Konvoj Travel je imao M.A.N NG272 (270ks, zglob 18m) a GSP ima SL283 (280ks, solo). Beč ima NG242 CNG. Beograd je imao čuvene Avtomontaže, i solo i zglob 220ks, odnosno SU220 i SG220! Ako je SG220 mogao da radi krcat na 16, 23, 27, 31 i 95 onda neki od 300 konja (Citaro 299ks) može ladno.

A sada za tebe šok:

http://www.ikarbus.rs/upload/naslovna/proizvodi/ik-112/IK-112-TEHNICKA-SPECIFIKACIJA-1.pdf

http://www.ikarbus.rs/upload/naslovna/proizvodi/ik-112/IK-112-TEHNICKA-SPECIFIKACIJA-2.pdf

http://www.ikarbus.rs/upload/naslovna/proizvodi/ik-218/IK 218 TEHNICKA SPECIFIKACIJA.pdf

^^^Beogradski i 112n i 218n su D2066 LOH1 320ks.

Ako može zglob za guranje imati identičan motor može i troosovinac koji je kraći i lakši!

Zašto treba kupovati veća vozila? Zato što mogu imati identičan pogonski sklop a samo nekoliko modula konstrukcije više, kao i jednu osovinu više. Sve ostalo isto a delovi isti, samo ih ima više. Što se kapaciteta tiče treba ti manje vozila što znači da je manji vozni park a samim tim manje vozača, mehaničara i administracije, u prevodu manje preduzeće koje je ekonomski efikasnije za grad.

Zašto 460 zglobnih i 120 solo iz EBRD kredita? Pa povećava se prosek zglobnih. A biće ih sve više i više jer će da povećavaju i broj sedišta. I najvažnija stvar od strane putnika, razbija se monotonija voznog parka ne narušavajući unificiranost (jedan ili dva modela). Zglobni nisu dosadni za vožnju i vozila su živahna, sve se pomera. Uvek mi je bilo veće zadovoljstvo voziti se zglobnim autobusom nego ciglom na točkovima u vidu solo autobusa.
 
Somi303":pzh5o99d je napisao(la):
Express":pzh5o99d je napisao(la):
Uvek mi je bilo veće zadovoljstvo voziti se zglobnim autobusom nego ciglom na točkovima u vidu solo autobusa.
Слажем се једино са овим :mrgreen:

Možeš ti da se ne slažeš sa onim ostalim ali ipak treba da otvoriš poklopac motora pa da pročitaš kod modela i na solo i na zglobu.

Zglob/troosovinac možda ima manji power to weight ratio ali to su u pitanju nijanse jer autobus nije trkački auto da će zbog 10 milisekundi biti na drugom mestu.

To što nešto kasnije izađe uz Ljutice Bogdana ne znači da je motor slab, niti da je neadekvatan.

MilisaV":pzh5o99d je napisao(la):
danas u kuriru piše da postoje razmerice između sps-a i ds-a u vezi ikarbusa.


znamo da je kurir glasilo sns-a tako da može da bude ona varijanta što je babi milo....

ja se ipak nadam se da se kupovina ovih autobusa neće ostvariti...

Hoću Ikarbus samo ako napravi Srpski Solaris ili uzme licencu za Lion's City. Kad mogu Izraelci možemo i mi. Kad je mogao Eurobus možemo i mi. Da gledam kako se smeće vozi Evropskim vozilima dok se ja vozim smećem e pa to neće moći ove noći. Ja sam za gašenje Ikarbusa ako ili u roku od 3 meseca ne predstavi Srpsku verziju Solarisa koju će da plasira u Evropi, ili ne uzme totalnu licencu za Lion's City jer za Citaro neće dobiti. Nek stavlja značku M.A.N a unutra neka bude ploča sa natpisom IGA Beograd (Industrija Gradskih Autobusa Beograd). Ikarbus je truo naziv a logo još gori. Ako stave Ikarbus logo na M.A.N autobus ima da povraćam. To su već radili sa HESSom.

Evo Izraelca, ovaj, Nemca, ovaj, Izraelca bre!

http://www.merkavim.co.il/?&cmd=products.34
 
Merkavim i Ikarbus kao nebo i zemlja. Ikarbus pazi molim te. Bio je ikarus sada ikarbus. Neka promene ime. Neka proizvode vozilo ali moraju da koriste originalni logo. Dakle samo da je napravljen ovde kao kad bi proizvođač od koga je uzeta licenca imao pogon ovde.

A možda ga i prodaju M.A.N-u! Može M.A.N sa onim malim logoom ikarbusa, ali bez onih džinovskih ružnih slova koja sve upropaste.
 
Vrh