Šta je novo?

Autobusi

Od kog proizvđača autobusa bi grad trebao da kupi 100 novih zglobnih vozila na gas.

  • Solaris

    Glasovi: 295 95,2%
  • BMC

    Glasovi: 15 4,8%

  • Ukupno glasača
    310
Express":198fhnj0 je napisao(la):
Pomenuta praksa se zove "čuvanje retkih modela autobusa, posebno onih skupih, poznatih koje grad ne može da priušti u većem broju a želi da kaže da ima nešto što i velika braća kao što su Berlin, Madrid i sl." U prevodu vođenje računa o reklami za turiste. Dođu Ameri, uuu vidi što su se pomakli, i EE postaje kao WE, imaju i oni iste autobuse, tj počinju da ih kupuju, još ih imaju malo. Videćemo kada sledeći put došemo koliko su se pomakli. Autobusi su ti pokretna uniforma grada.

Dzabe uniforma ako onaj ko je nosi ne zna sta su sapun i voda.
Nemoj amere smatrati tolikim idiotima. Mogu da vide i svemirski brod, ali ako mu samo pridju na 2m i osete smrad koji se siri iz njega ne znam sta ce da pomisle.

Ovo sto si opisao je upravo scena iz Zikine dinastije koju sam malopre pomenuo. Izlazi Zika iz Mecke sa sve otpusivacem za klozetsku solju. Ja razumem da se tome divi moj rodjak sa sela koji vozi golfa2 od 600 evra i u koji je stavio audio sistem od 800 evra. Ja se nekako na takvo razmisljanje ne lozim.
 
Somi303":1r8yyfux je napisao(la):
Ласта је добила Волвоа из Женеве као донацију, а није их купила. И притом их не штеди него их шаље за Баранду и околна места.
Слажем се са Николином реакцијом. По твојој логици, на 42 треба да возе свемирски бродови, а ја у 31 могу да изгорим или пропаднем кроз под, само зато што не живим на Дедињу.

A daaaj sa tim kompleksom niže vrednosti... :o

To što ti hoćeš 50 Citara na 31 meni ne znači ništa jer znam da je to pogrešno planiranje saobraćaja. Vama treba 6 Citara do Ustaničke, a odatle CAF brale! Znači linija M13 M Autokomanda-M Ustanička ali bez vremena dangube, dakle samo vrte u krug, smena je kraća, vozilo ostaje na liniji. Na terminusima bi bila znatno manja gužva, bilo bi potrebno manje vozila a i održavanje je jeftinije.

Onda se neko pita zašto GSP pravi gubitke? Još jedna stvar. Trebalo bi im smanjiti vreme dnevne eksploatacije. Npr. ujutru i uveče Conecto a sve ostalo Citaro. Još bi duže trajali i bolje bi izgledali, toliko da bi bili po dobroj ceni prodati nekom manjem mestu ovde u Srbiji, ne bi bili bačeni sigurno.

U Tako projektovanom sistemu bi i tramvaji bolje radili a autobusi se ne bi poraspadali. Pogledaj Zagreb. Mnogo ste se osilili vi na "jakim linijama". Autobusi ne treba da imaju jake linije, samo metrobus, bus i brzi bus :wink: Jaka linija je tramvaj a autobus je samo feeder, a imao grad metro a nemao. Beograd makar ima tramvaj pa ga je doveo do dna zbog autobusa a autobuse muči do iznemoglosti. Znači žrtve planiranja saobraćaja su i tramvaji i autobusi, i ekonomski oštećen Grad Beograd ali i na kraju krajeva mi, Beograđani. Mi na kraju plaćamo cenu lošijim prevozom a skupljom kartom. Zbog čega? Zbog nečije bahatosti i nemara na nervnoj bazi?

I Sveti Petar bi se bolje ophodio prema tim mašinama. Dakle ako imaš kvalitetno vozilo možeš ga paradirati samo kroz mirne i "bezbedne" delove grada sa malim brojem putnika ukoliko je u pitanju mali broj vozila tog modela a želiš da ti dugo traju. Naravno kada su utakmice obavezno ih povlačiti i puštati nešto drugo, na primer mutante ili conecto.


nikola011":1r8yyfux je napisao(la):
Express":1r8yyfux je napisao(la):
Pomenuta praksa se zove "čuvanje retkih modela autobusa, posebno onih skupih, poznatih koje grad ne može da priušti u većem broju a želi da kaže da ima nešto što i velika braća kao što su Berlin, Madrid i sl." U prevodu vođenje računa o reklami za turiste. Dođu Ameri, uuu vidi što su se pomakli, i EE postaje kao WE, imaju i oni iste autobuse, tj počinju da ih kupuju, još ih imaju malo. Videćemo kada sledeći put došemo koliko su se pomakli. Autobusi su ti pokretna uniforma grada.

Dzabe uniforma ako onaj ko je nosi ne zna sta su sapun i voda.
Nemoj amere smatrati tolikim idiotima. Mogu da vide i svemirski brod, ali ako mu samo pridju na 2m i osete smrad koji se siri iz njega ne znam sta ce da pomisle.

Ovo sto si opisao je upravo scena iz Zikine dinastije koju sam malopre pomenuo. Izlazi Zika iz Mecke sa sve otpusivacem za klozetsku solju. Ja razumem da se tome divi moj rodjak sa sela koji vozi golfa2 od 600 evra i u koji je stavio audio sistem od 800 evra. Ja se nekako na takvo razmisljanje ne lozim.

Ni ne moraš da se ložiš, vozi se sa tvojih 14358707098 Ikarbusa ali dozvoli meni da imam svojih 30 Citara, može,? :wink:
 
JA bi voleo da vidimo i double deckere u gradu i rasporedio bi ih na sledeće linije

15, 25, 26, 27, 31, 33, 47, 48, 50, 65, 78.
 
Sreća pa se express ne pita za uređenje prevoza u gradu...


da se kojim slučajem pita imali bi jaku liniju kroz dedinje, a svi ostali bi verovatno vozili bicikle, pošto para za ikarbuse ne bi bilo.
 
Express":1i7hpvml je napisao(la):
Ni ne moraš da se ložiš, vozi se sa tvojih 14358707098 Ikarbusa ali dozvoli meni da imam svojih 30 Citara, može,? :wink:

Naravno da ne moze. Necu ja tebi placati specijalne autobuse, kupi ih sam pa se vozi sam.
Jel ti shvatas sta govoris, tvoji autobusi, tvoje linije, jel tebi dobro? :shock:
 
Express, bre, pusti Dedinje, njima skoro da ni ne treba javni prevoz.
Inače si u pravu da se u Beogradu autobusi zloupotrebljavaju i da služe umesto tramvaja (metroa). A to je zato što je idiotizmom neukih ljudi posle rata tramvaj prognan iz najužeg centra, za razliku od Zagreba. I tu sada nema rešenja, dok se ne napravi metro.

Nikola, preteruješ. Miris beogradskih autobusa se prilično popravio u poslednjoj deceniji (smena generacija, jbg).
 
Пантограф":vuby5irs je napisao(la):
Nikola, preteruješ. Miris beogradskih autobusa se prilično popravio u poslednjoj deceniji (smena generacija, jbg).

Pa svi preteruju pa moram i ja. Dizu se u nebo neki autobusi kao da ce da polete, a vozim se i ne vidim nista posebno kod bilo kog. Evo veolija je kupila one polovne mecke, meni su jako tvrdi i tresu se u odnosu na neke druge, a i imaju ona idiotska sedista za 1.5 coveka. Nista specijalno nisu ni japanci, kad sam u njima apsolutno nema sanse da telefoniram ako sam u zadnje delu busa jer je uzasno bucan. Glupo mi je da vidim i nov Ikarbus kome vec pri izlasku na ulice struze ona sredina kad se autobus ugiba, ali sve u svemu nijedan ne odudara nesto specijalno nad bilo kojim drugim.

Sad uzeti kredit za neke jako skupe buseve kojima ce se diviti turisti, meni nije jasno takvo razmisljanje.
Stvarno treba odrediti dobar odnos kvalitet-cena, mozda razbiti taj kriminal u Ikarbusu pa poboljsati kvalitet izrade. Svi su se pomirili da kriminal ne mozemo srediti i onda ajde po kredu i kupi najskuplje iz Evrope. Sa buducim odrzavanjem tih buseva i ovim skupim tramvajima za koju godinu pola gradskog godisnjeg budzeta ce ici za subvenciju prevoza, a to je neodrzivo. Sad je navodno vec 20% budzeta, a tu niko ne racuna ove kredite za vozila i slicne stvari.
 
Дакле, да искрустализујемо закључак:

- Ако желимо квалитет пре свега, треба узети Мерцедес, јер је у поређењу са њим М.А.Н. класу нижи. За то и нису требали егзактни податци, довољно је упоредити ГСП Конекта и "Јапанца".

- Ако желимо тренутно најизбалансиранију куповину треба узети Соларис.
 
Dakle kakva smo st*** koje nema nigde. Juce se vozim busom 46 i na stanici ulazi ciga sa malim detetom, cenim da dete ima 2 godine max. Niko da ustane da covek sedne. Danas ista situacija, samo neka zena sa detetom od 5 godina otprilike. Bitno da je st*** posedala a druge ko j**e. I mi pricamo o nabavci novih autobusa.......za nas su kola sa volovima. :notok:
 
Opet neko voli da preskače redove. Rekoh zašto i gde ali opet neki Srbi vole da budu puni predrasuda. Ne bih da odgovaram dalje na glupe komentare.


stf":hfrpat75 je napisao(la):
Дакле, да искрустализујемо закључак:

- Ако желимо квалитет пре свега, треба узети Мерцедес, јер је у поређењу са њим М.А.Н. класу нижи. За то и нису требали егзактни податци, довољно је упоредити ГСП Конекта и "Јапанца".

- Ако желимо тренутно најизбалансиранију куповину треба узети Соларис.

Eto kako dečko ne obraća pažnju na gluposti i fokusira se na srž priče. :kk:

Ja nisam rekao da mi treba da kupimo sve Mercedese već da treba makar rezervisati određeni procenat budućeg voznog parka. E sad vidiš koliko je neko zadrt kad kaže da sve treba da bude Ikarbus a da ja kupim sam sebi Citaro. Čista netrpeljivost.

Ako ne kupe sada, bar 25% bi trebalo da bude Mercedes, a to može biti samo Citaro jer Turski Mercedes sada otpada, nismo više "just out of 90s hell". Što se kvaliteta tiče Mercedes jeste kvalitetniji od M.A.N-a, to se golim okom vidi. M.A.N nije za klasu niži već za pola klase samo što se to u Nemačkoj baš primeti. I vidi se ko ih kupuje. Vidi se i po strukturi voznog parka. Takođe se može zaključiti i po broju prodatih vozila, prisutnosti u svetu i raznim nagradama. Ne možete da tvrdite da je M.A.N bolji ma koliko ga voleli kada on to nije, bar ne još. Sumnjam da će ikada to i biti jer je najviše što je dostigao to je kvalitet Mercedesa i to 70ih...a ti dani su odavno prošli.

Slažem se sa tvojim stavom da je Solaris trenutno najbolje rešenje. Kao što rekoh, 400 Solarisa, 180(euro 6)+20?(hibridnih) Citara i to je to. Kada se otvori novi tender 2014-5 bilo bi potrebno restruktuirati Ikarbus i primorati ga da počne od nule ali po zaista Evropskim standardima. ISO sertifikacija meni ne znači ništa kad nije prošao TÜV inspekciju. Naša inspekcija nije Nemačka pa prolazi dosta toga što rezultira lošoj završnoj obradi proizvoda od strane domaćih dobavljača. Autobus nije TÜV ali sve sitnice u njemu jesu! Baš te sitnice podignu cenu za 20%. Ikarbus bi bio skuplji nego sada ali nikako ne bi bio skuplji od Nemačkih zato što nam cena radne snage nije visoka kao u Nemačkoj.

Ako se ne varam na "harmonici" Japanca SG313 imaš providnu nalepnicu sa plavim slovima Hübner što nema nikakve veze sa Turskom! Uđi u zglob Japanca da vidiš jel dobavljač Turski ili Nemački. Mnogim Japancima je nalepnica otpala, na žalost. Na pakovanju u fabrici kada skidaju celofan pre postavljanja na autobus lepo piše TÜV Rheinland. Plus da bi bio prodat bilo gde u EU mora imati sertifikat CE. Znači sve logo do logoa. Šta ja vidim na Ikarbusovoj "harmonici"? Ništa. Ne znam da li je proizvod Srpski, Ruski, Turski ili Kineski? Ne zna se šta je gore od ta 4.

E taj TÜV o kome pričam je toliko važan u celoj priči da je on lično odgovoran za ravan metal karoserije (broj valjaka na traci za metal što je inače karakteristika pogona za proizvodnju, dakle TÜV sertifikat nema metal već mašina za obradu metala u fabrici!) <- ovo Srbi nek vam se vrti u glavi over and over again jer ljudi ne prave autobus (kao i bilo šta drugo) od štapa i kanapa već su im potrebne odgovarajuće alatne mašine, za jaču plastiku enterijera, da se "harmonika" ne vuče kao suknja po putu već da je zategnuta (čelik vs. aluminijum?), da se stavlja kvalitetan vinil pod, da su tolerancije znatno manje što rezultira 3mm udaljenim staklenim panelima a ne 1cm kao kod Ikarbusa pa da epoksi visi između... Isti princip ima i Solaris, zato i deluje toliko bolje od Ikarbusa iako je iz pokojnog Istočnog Bloka. To sad gde se kompanija nalazi nije više bitno, kvalitet se širi celom Evropom. Nema više zabušavanja.

Kada je Ikarbus nudio klizna vrata, kad je nudio leptir vrata, kad je nudio automatsku platformu za invalide, kad je nudio zatamljena stakla, kad je nudio IK218N sa 3 vrata, kad je uradio verziju sa rampom i horizontalnim motorom tako da i Zrenjanin i Lasta npr. mogu da naruče. Kad? Kad je ponudio IK115N? Kad je ponudio IK113N i NP(prigradski 13m sa 2 osovine)? Kad je ukinuo IK103/206 i umesto njih ponudio IK112NU (Niski Ulaz aka. Low Entry), gde je IK115NU, IK218NU, sve sa 2, odnosno zglobni 3 vrata?

A gde je za 16, 23, 95 IK220N? Gde je IK224N (zglobni 115N sa 5 osovina, i to sa jednim zglobom). IK224N bi bio jedini na svetu a koristili bi ga za Aerodrom, za Novi Sad i za Tram Support od Bloka 45 do Ušća a znate i zašto. Ima veći kapacitet od dvozglobnog tako da gde god imate dovoljno veliki radijus krivine vi kupite IK224N.

Autobus od 24 metra ne bi bio problem za proizvodnju ni u ekstremno malom broju zbog činjenice da je modulske konstrukcije bez obzira da li je za 5 godina naručeno 15 ili 1150 sve dok se drugi modeli koji se samo razlikuju u broju modula (manjem) lepo prodaju. I kad se oni slabije prodaju u nekim slučajevima je bolje napraviti samo jedan nego ni jedan. Važno je da ga imaš u ponudi sve dok za njegovu proizvodnju koristiš iste delove kao i za daleko prodavanije modele.

Ja i dalje ne mogu da verujem da grad koji se oslanja baš na autobuse koristi samo dve šasije...no comment. Samo solo i zglob. 13,15,20,24m nikad čuli a nemaju metro. Optimizacija strukture voznog parka ravna nuli. Onda kukaju kako neke linije idu prečesto (Bul. Despota Stefana usko grlo kod Trga republike) pa dolazi do odstupanja od reda vožnje, pa kako je prevoz nepouzdan, pa onda kako ukidaju linije zato što nema putnika iako je opšte poznato da neće da kupe minibuseve jer plaćaju više vozača. Ako im smetaju vozači gde je manje većih autobusa? Hamburg ima AGG300 na petici a Beograd nema na 16, 23 i 95. Svašta! Ego Ikarbus problem?

Restruktuiranjem Ikarbusa trebalo bi da dobijemo novi kvalitet, novu cenu (15-25% višu), nove modele, novo ime, novi logo i pre svega novi imidž koji neće biti sinonim za ganc novi krš već za kvalitetan proizvod. Kada (i ako) Ikarbus stane na noge onda kao što bi jedan deo Bečkog voznog parka bio Ikarbus (sa novim fensi imenom) tako bi i Budimpeštanski i Beogradski. Onda bi voleo da vidim što više naših proizvoda, posebno ako su udobni, kvalitetni i ulepšavaju grad (dizajn). Veliku ulogu kod Solarisa igra dizajn iako je unutrašnjost nešto lošijeg kvaliteta a plus je i jeftiniji, pa sad vidite. Zapravo to vam je odnos cena-kvalitet.

Ko hoće da pišemo peticiju Đilasu da kreira Srpski Solaris, a?

Još kad vidim kako kukaju da nemaju para za tramvaje a teško im da kupe 10 dvozglobnih autobusa i stave ih na 7 sa oznakom 7A ili 7TS (Tram Support) glava me zaboli. Jel teško zamisliti dvozglobe da idu zajedno sa tramvajima da bi smanjili broj visokopodnih katica zato što nema puno CAFova (broj niskopodnih vozila na liniji bilo ona tramvaj ili autobus? Jeste li čuli za višestistemske linije? To je kada se koriste više sistema, obično tramvaji i poneki autobus većeg kapaciteta. 400-450.000 komad vs 2.300.000. Nema se para, nema se sive mase u mozgu da se reši problem domišljatošću. Takva upotreba je savršena za hibridni dvozglob. Pa onda predavanje na UITP seminarima i slično, da se vidi kako se grad interesuje u nove tehnologije i nove koncepte. Da se priča malo po Evropi i svetu.

Jadni su, jadni, šta više da kažem.
 
Jel moze neko da kaze zasto Mecka bolje od MANa? Zasto bi trebalo da obavezno imamo 20 Citara ako npr. Minhen nema ni jednog?
 
Ekspres moze jedno pitanjce: koji automobil vozis, ako nije tajna? (ako mozes samo da dodas, pored marke automobila, i da li je najbolji paket opreme ili nije, i da li je najjaci motor ili nije?)
 
Jokk":1ml0y0v1 je napisao(la):
Jel moze neko da kaze zasto Mecka bolje od MANa? Zasto bi trebalo da obavezno imamo 20 Citara ako npr. Minhen nema ni jednog?
Квалитетнија је.

Уосталом, зашто би ико морао то да ти каже. На нашим улицама имаш оба произвођача и врло је лако закључити који производи квалитетније аутобусе.

Мене занима одакле толика сентименаталност у нашој средини према МАН-у? :)
 
stf":36euoc6x je napisao(la):
Мене занима одакле толика сентименаталност у нашој средини према МАН-у? :)

Ljudi su zavoleli ''japance'', verovatno zbog činjenice jer su to prvi pristojni autobusi u kojima su se vozili posle mračnih devedesetih i raspadnutih crvenih kanti koje su se kotrljale ulicama tada. Predstavljali su u suštini taj bolji život, Tu ''evropu'' tj. evropski standard kojem smo težili i nadam se još uvek težimo.
 
Jokk":oyaxnxns je napisao(la):
Jel moze neko da kaze zasto Mecka bolje od MANa? Zasto bi trebalo da obavezno imamo 20 Citara ako npr. Minhen nema ni jednog?

5828263950_5a17d523d2_b.jpg


Nema ni jednog, pojela ih maca... a puna M52 njih, i to sa 4 vrata, i to što proteruju Lion's City polako ali sigurno sa najvažnije linije to ništa. Čak i Minhen mora, ali mora na glavnu liniju Citaro, ostalo nek bude M.A.N. Show!

A zašto je Minhen "M.A.N City"? Pa M.A.N ima fabriku tamo. Za kamione sam siguran da proizvode, za buseve ne znam ali znam da se forsira M.A.N kao kod nas Ikarbus ili u NS Neobus. Nikakve veze sa kvalitetom nema već ego i psihički problemi. Sad je i Minhen počeo da "eksperimentiše" sa Solarisima. MVV do duše, ne MVG. Ne mora da ih kupi GSP, ali zašto neće Lasta? Zato što nije kupio Novi Sad? :bash:

Zašto čistoća ima Mercedes i Iveco? Đubre se vozi Mercedesom a Beograđani krševima. Ova izjava na TV kod Bećkovićke smesta!
 
angry bird":3d06kml4 je napisao(la):
Express":3d06kml4 je napisao(la):
Jokk":3d06kml4 je napisao(la):
Zašto čistoća ima Mercedes i Iveco? Đubre se vozi Mercedesom a Beograđani krševima. Ova izjava na TV kod Bećkovićke smesta!
master.gif

Sad me podseti da preformulišem:

"Smeće se vozi Mercedesom a Beograđani smećem (na točkovima)".

:lol: Smešno je iako je žalosno jer je živa istina.... Beogradski crni humor 21. veka narode...nema šta.

Bolje da se napravi reakcija na Vukajliji nego da bude u Utisku Nedelje, jer ovo je ipak utisak cele epohe sa početka 21. veka...
 
800px-Solaris_Urbino_18_BHNS_-_RNTP_2011_-_1.JPG

A jel to ovaj model Solarisa ili...
swn2017.jpg

Ovaj izgleda gore od Ikarbusa ...
Solaris-Urbino-BHNS--2011III-1.jpg

Ovako nešto bih i pozdravio..
Solaris-Urbino-BHNS--2011III-3.jpg

Solaris-Urbino-BHNS--2011III-4.jpg
 
Ne sviđaju mi se ova spojena sedišta, poznajući mentalitet ljudi ovde pretpostavljam da će ga percipirati kao jedno sedište.

Послато са LG-E400 користећи Тапаток 2
 
To nisu spojena sedišta, to su sedišta za majke sa decom.
 
Vrh