Opet neko voli da preskače redove. Rekoh zašto i gde ali opet neki Srbi vole da budu puni predrasuda. Ne bih da odgovaram dalje na glupe komentare.
stf":hfrpat75 je napisao(la):
Дакле, да искрустализујемо закључак:
- Ако желимо квалитет пре свега, треба узети Мерцедес, јер је у поређењу са њим М.А.Н. класу нижи. За то и нису требали егзактни податци, довољно је упоредити ГСП Конекта и "Јапанца".
- Ако желимо тренутно најизбалансиранију куповину треба узети Соларис.
Eto kako dečko ne obraća pažnju na gluposti i fokusira se na srž priče. :kk:
Ja nisam rekao da mi treba da kupimo sve Mercedese već da treba makar rezervisati određeni procenat budućeg voznog parka. E sad vidiš koliko je neko zadrt kad kaže da sve treba da bude Ikarbus a da ja kupim sam sebi Citaro. Čista netrpeljivost.
Ako ne kupe sada, bar 25% bi trebalo da bude Mercedes, a to može biti samo Citaro jer Turski Mercedes sada otpada, nismo više "just out of 90s hell". Što se kvaliteta tiče Mercedes jeste kvalitetniji od M.A.N-a, to se golim okom vidi. M.A.N nije za klasu niži već za pola klase samo što se to u Nemačkoj baš primeti. I vidi se ko ih kupuje. Vidi se i po strukturi voznog parka. Takođe se može zaključiti i po broju prodatih vozila, prisutnosti u svetu i raznim nagradama. Ne možete da tvrdite da je M.A.N bolji ma koliko ga voleli kada on to nije, bar ne još. Sumnjam da će ikada to i biti jer je najviše što je dostigao to je kvalitet Mercedesa i to 70ih...a ti dani su odavno prošli.
Slažem se sa tvojim stavom da je Solaris trenutno najbolje rešenje. Kao što rekoh, 400 Solarisa, 180(euro 6)+20?(hibridnih) Citara i to je to. Kada se otvori novi tender 2014-5 bilo bi potrebno restruktuirati Ikarbus i primorati ga da počne od nule ali po zaista Evropskim standardima. ISO sertifikacija meni ne znači ništa kad nije prošao TÜV inspekciju. Naša inspekcija nije Nemačka pa prolazi dosta toga što rezultira lošoj završnoj obradi proizvoda od strane domaćih dobavljača. Autobus nije TÜV ali sve sitnice u njemu jesu! Baš te sitnice podignu cenu za 20%. Ikarbus bi bio skuplji nego sada ali nikako ne bi bio skuplji od Nemačkih zato što nam cena radne snage nije visoka kao u Nemačkoj.
Ako se ne varam na "harmonici" Japanca SG313 imaš providnu nalepnicu sa plavim slovima Hübner što nema nikakve veze sa Turskom! Uđi u zglob Japanca da vidiš jel dobavljač Turski ili Nemački. Mnogim Japancima je nalepnica otpala, na žalost. Na pakovanju u fabrici kada skidaju celofan pre postavljanja na autobus lepo piše TÜV Rheinland. Plus da bi bio prodat bilo gde u EU mora imati sertifikat CE. Znači sve logo do logoa. Šta ja vidim na Ikarbusovoj "harmonici"? Ništa. Ne znam da li je proizvod Srpski, Ruski, Turski ili Kineski? Ne zna se šta je gore od ta 4.
E taj TÜV o kome pričam je toliko važan u celoj priči da je on lično odgovoran za ravan metal karoserije (broj valjaka na traci za metal što je inače karakteristika pogona za proizvodnju,
dakle TÜV sertifikat nema metal već mašina za obradu metala u fabrici!)
<- ovo Srbi nek vam se vrti u glavi over and over again jer ljudi ne prave autobus (kao i bilo šta drugo) od štapa i kanapa već su im potrebne odgovarajuće alatne mašine, za jaču plastiku enterijera, da se "harmonika" ne vuče kao suknja po putu već da je zategnuta (čelik vs. aluminijum?), da se stavlja kvalitetan vinil pod, da su tolerancije znatno manje što rezultira 3mm udaljenim staklenim panelima a ne 1cm kao kod Ikarbusa pa da epoksi visi između... Isti princip ima i Solaris, zato i deluje toliko bolje od Ikarbusa iako je iz pokojnog Istočnog Bloka. To sad gde se kompanija nalazi nije više bitno, kvalitet se širi celom Evropom. Nema više zabušavanja.
Kada je Ikarbus nudio klizna vrata, kad je nudio leptir vrata, kad je nudio automatsku platformu za invalide, kad je nudio zatamljena stakla, kad je nudio IK218N sa 3 vrata, kad je uradio verziju sa rampom i horizontalnim motorom tako da i Zrenjanin i Lasta npr. mogu da naruče. Kad? Kad je ponudio IK115N? Kad je ponudio IK113N i NP(prigradski 13m sa 2 osovine)? Kad je ukinuo IK103/206 i umesto njih ponudio IK112NU (Niski Ulaz aka. Low Entry), gde je IK115NU, IK218NU, sve sa 2, odnosno zglobni 3 vrata?
A gde je za 16, 23, 95 IK220N? Gde je IK224N (zglobni 115N sa 5 osovina, i to sa jednim zglobom). IK224N bi bio jedini na svetu a koristili bi ga za Aerodrom, za Novi Sad i za Tram Support od Bloka 45 do Ušća a znate i zašto. Ima veći kapacitet od dvozglobnog tako da gde god imate dovoljno veliki radijus krivine vi kupite IK224N.
Autobus od 24 metra ne bi bio problem za proizvodnju ni u ekstremno malom broju zbog činjenice da je modulske konstrukcije bez obzira da li je za 5 godina naručeno 15 ili 1150 sve dok se drugi modeli koji se samo razlikuju u broju modula (manjem) lepo prodaju.
I kad se oni slabije prodaju u nekim slučajevima je bolje napraviti samo jedan nego ni jedan. Važno je da ga imaš u ponudi sve dok za njegovu proizvodnju koristiš iste delove kao i za daleko prodavanije modele.
Ja i dalje ne mogu da verujem da grad koji se oslanja baš na autobuse koristi samo dve šasije...no comment. Samo solo i zglob. 13,15,20,24m nikad čuli a nemaju metro. Optimizacija strukture voznog parka ravna nuli. Onda kukaju kako neke linije idu prečesto (Bul. Despota Stefana usko grlo kod Trga republike) pa dolazi do odstupanja od reda vožnje, pa kako je prevoz nepouzdan, pa onda kako ukidaju linije zato što nema putnika iako je opšte poznato da
neće da kupe minibuseve jer plaćaju više vozača. Ako im smetaju vozači gde je manje većih autobusa? Hamburg ima AGG300 na petici a Beograd nema na 16, 23 i 95. Svašta! Ego Ikarbus problem?
Restruktuiranjem Ikarbusa trebalo bi da dobijemo novi kvalitet, novu cenu (15-25% višu), nove modele, novo ime, novi logo i pre svega novi imidž koji neće biti sinonim za ganc novi krš već za kvalitetan proizvod. Kada (i ako) Ikarbus stane na noge onda kao što bi jedan deo Bečkog voznog parka bio Ikarbus (sa novim fensi imenom) tako bi i Budimpeštanski i Beogradski. Onda bi voleo da vidim što više naših proizvoda, posebno ako su udobni, kvalitetni i ulepšavaju grad (dizajn). Veliku ulogu kod Solarisa igra dizajn iako je unutrašnjost nešto lošijeg kvaliteta a plus je i jeftiniji, pa sad vidite. Zapravo to vam je odnos cena-kvalitet.
Ko hoće da pišemo peticiju Đilasu da kreira Srpski Solaris, a?
Još kad vidim kako kukaju da nemaju para za tramvaje a teško im da kupe 10 dvozglobnih autobusa i stave ih na 7 sa oznakom 7A ili 7TS (Tram Support) glava me zaboli. Jel teško zamisliti dvozglobe da idu zajedno sa tramvajima da bi smanjili broj visokopodnih katica zato što nema puno CAFova (broj niskopodnih vozila na liniji bilo ona tramvaj ili autobus? Jeste li čuli za višestistemske linije? To je kada se koriste više sistema, obično tramvaji i poneki autobus većeg kapaciteta. 400-450.000 komad vs 2.300.000. Nema se para, nema se sive mase u mozgu da se reši problem domišljatošću. Takva upotreba je savršena za hibridni dvozglob. Pa onda predavanje na UITP seminarima i slično, da se vidi kako se grad interesuje u nove tehnologije i nove koncepte. Da se priča malo po Evropi i svetu.
Jadni su, jadni, šta više da kažem.