Bivis":2k4sq1is je napisao(la):
Express, Citarova kako spoljasnost tako i unutrašnjost izgleda fenomenalno, da li mozda imaš informaciju koji su ga gradovi sve poručili ako se ne varam mislim da Zagreb ima citare u svom voznom parku?
@Nikola
Zašto misliš da tako nešto nije za nas, pa ako u jednoj Sofiji,Zagrebu, Bukureštu imaju takve autobuse odavno zašto ne bismo i mi imali. Previše pesimizma nikada nije dobro. Zašto su oni bolji od nas. Da se ti pitas verovatno bi nam vratio konjske zaprege.
Послато са LG-E400 користећи Тапаток 2
Koliko sam ja upućen Citaro samo u Hrvatskoj ima Zagreb, Split, Rijeka a Osijek i Dubrovnik imaju Lion's City. Pula ima Citelise i kraće Europolise. Sve u svemu ni jedan od većih Hrvatskih gradova nema niti jedno EE đubre. Zagreb ima dve generacije Citara, "kockasti" i "facelift" a ovaj novi tek sada treba da dođe. Naravno oni će zameniti O405G i NG272 tako da će ih Zagreb kupiti u neuporedivo manjem broju od Beograda (ako ih Beograd uopšte i bude naručio).
Kada je Beograd dobio kao poklon 2003 iz donacije Japana SG313 Zagreb je dobio NG313 što je kao nebo i zemlja.
SG313 (Beograd):
-način kupovine: donacija/poklon
-Zemlja porekla: Turska
-Snaga 300ks
-nije niskopodan
-nema klimu
-Kvalitet Euro "C"
NG313 (Zagreb):
-način kupovine: ako se ne varam EBRD kredit
-Zemlja porekla: Nemačka
-Snaga 300ks (motor identičan Beogradskim)
-niskopodan
-klima
-Kvalitet Euro B+
Razlike su astronomske. Conecto koji je takođe iz kredita EBRD oko čega se digla medijsko-politička buka iako su naručeni u manjem broju je klasa C+, dok je Citaro 1 iz Zagreba koji je naručen iz istog kredita kao i NG313 klasa A, dakle za nijansu bolji od M.A.N-a. Ikarbus je klasa D bez + na žalost. Neobus je D+ a FAP E bez +, opet na žalost. Ove klase ne postoje u stvarnom svetu ali se po završnoj obradi i konstrukciji jasno vide razlike. Zapadna Evropa ima samo A, B+ i B dok Istočna Evropa ima više i to uglavnom đubradi, a sad dal je veće ili ne to je stvar kupovne moći.
Ako te zanima koji tipovi autobusa se koriste širom Hrvatske možeš posetiti forum
http://www.autobusi.org
Bukurešt ima preko 1000 (hiljadu) Citara, Solun ih ima, Sofija nešto malo valjda nisam obraćao toliko pažnju na nju, znam da ima Konekta pa i niskopodnih (očerupani Turski Citaro prve generacije sa ružnom maskom), Segedin ima prvu generaciju konvertovanih u trolejbuse i to jako mali broj. Istanbul ih ima ali u odnosu na njegovu veličinu i broj ukupnih vozila u saobraćaju broj Citara je mali. U Sloveniji ih ima ali Slovenci preferiraju M.A.N, valjda zbog pokojne Avtomontaže, dakle psihologija u pitanju, ne razum. Da M.A.N napravi nešto bolje od Citara ja bi bio na M.A.N-ovoj strani ali pošto zabušava slobodno ga mogu zvati Nemački Ikarbus :wink: Žao mi je.
Jasno mi je da je Citaro skup proizvod i da Beograd ne može sebi da priušti veći broj ali da ne može da kupi 30 komada za 15 godina postojanja ovog modela i oformi nekoliko "Citaro" linija da bi ljudi znali gde mogu da se provozaju kao ljudi a ne kao krompiri to nikako ne mogu da shvatim. Ako je Novi Sad kupio 5 original Volvoa i pored onolikog Neobusa zašto Beograd eto nije kupio 10 Citara, 5 Citara L i 15 Citara G? Na liniji 42 dok je radila do VMA se ne bi raspali, trajali bi više od 20 godina a prolazili bi kroz Dedinje, baš oni. E to me vređa kao Beograđanina. Eto 2 na 42 (sada bi radili na 42L), 4 na 57 i 4 na 24. 5 Citara L da kruže po NBG a 15 Citara G na 3 nove Ekspresne linije za Aerodrom, svaka po 5. Ako neki Citaro crkne, upao bi poneki NL223/NG313 koji bi bili kao zamena za Citaro i ne bi ih bilo više od 6. 2 komada bi se koristila i za vanredne vožnje i možda neki šatl gde je potrebno samo jedno vozilo.
Samo ih ne treba raštrkavati kao što to GSP radi pa da ne možeš da ih pohvataš, ni ne primetiš ih da postoje. To prezirem. Kad se kupuju nova vozila onda se kupuju za linije, i to cele a ne bacaj ih gde god stigneš. I zašto kupiti novi Citaro kad ima dobro očuvan star 10 godina za 50.000? Lasta kupuje i polovna vozila pa zašto i GSP ne radi to. Lasta kupila Volvo 7000A iz Ženeve. Bolji 200x nego novi Ikarbusi iz 2010! Zašto se to radi? Da bi Ikarbus uživao kao bubreg u loju? Liechtenstein sa svojih 36.000 stanovnika ima Citaro, ex. PostBus i to polovne, i to zglobne. Da Grad Beograd nema milion evra za 20 polovnih Citara a ima 2,3 miliona za jedan jedini CAF to je čist bezobrazluk.
Još jedna stvar. Sve se živo kupuje polovno samo ako iko u Srbiji takne Citaro odma će ruka da mu se osuši. Ne daj bože da Novi Sad kupi 5 Citara Euro 6, Lasta bi prva kupila tako da bi prešišala GSP. Suboticatrans je htela da kupi Citaro pa od toga nije bilo ništa već su kupili niskopodni Conecto koji je stari Citaro sa ružnom i jeftinom maskom.
Međutim, ako zaista sada bude bilo kupljeno više Citara onda mogu reći da se Beograd (a da će za njim i Srbija) okrenuo ka onom pravom. M.A.N može biti niše i kao zamena, nikako glavni model, zvezda voznog parka. U mnogim većim Nemačkim gradovima ako ima dosta M.A.N autobusa najveći procenat je do 50, u ostalim većim gradovima obično Citaro prevagne, to je opšte poznato. U malim gradovima i preduzećima za ruralni lokalni prevoz obično se koristi M.A.N. M.A.N SG192 i Lion's City su dva totalno različita kvaliteta. Stari je bio kao Mercedes a novi samo uporno kaska za njim pa ma kakav "svemirski" dizajn imao. Jasno je kao dan.
stf":2k4sq1is je napisao(la):
У оваквој финансијској ситуацији у којој се Београд налази, инсистирање на искључиво најскупљим бусевима је пресликана ситуација нашег примитивног гастрабајтера који чисти клозете по Немачкој 20 година, живи као кер, да би уштекао кеш, купио Мерцедес и довезао га у своју селендру да се кур*и, истовремено настављајући да живи као кер, јер више уштеђевине нема. ....али има Мерцедес! Е! Успео човек у животу! Излечио комплексе.
Као што сам рекао, Соларис је најоптималнији и тренутно најпаметнији избор, када је у питању обавеза да возило буде из ЕУ. Најбољи однос цене и квалитета, узевши у обзир и могућности Београда.
ГСП је тренутно толико дефицитаран са возилима, да га неће покрпити куповина заснована на мање али квалитетније, јер ће услед мањка возила, тај квалитет брзо бити анулиран преоптерећењем тих истих аутобуса, који ће морати да раде дуже од прописаног времена дневно, и превозиће много више путника од фабричког атеста, што ће поприлично смањити њихов век трајања.
Neka bude 400 Solarisa, 180 Mercedesa pošto su 2 različita kredita. Priča završena. Vizuelno gledano Solaris mi oku prija koliko i Mercedes ali je lošijeg kvaliteta, posebno unutra. S obzirom na cenu što ti kažeš on jeste najoptimalnije rešenje i ja se uopšte ne bih bunio, već naprotiv priželjkujem i Solaris. M.A.N ne bi bio loš za dodatno razbijanje monotonije ali bih želeo samo da ga vidim kako prolazi na ulici, nikako u njemu da se vozim pa da pijem lekove za glavobolju! Solaris, koliko sam primetio na YouTube klipovima ima problema sa unutrašnjom završnom obradom, sve se trese, krči i krcka dok DAF motor mnogo bolje radi od M.A.N-a. Jedina stvar oko koje sam skeptičan kod solarisa jeste unutrašnja oprema koja mi ne uliva poverenje toliko. Mislim da nije mnogo bolji od Ikarbus/HESS-a što se sedišta i šipki tiče kao i plastičnih panela za plafon. Šta hoću da kažem, Ikarbus može da napravi autobus kvaliteta Solarisa, samo da hoće. To opet ne znači da ne bi 25-30% voznog parka bio baš nov+polovan Citaro.
Što se roka trajanja tiče Đilas neka pritisne Ikarbus da napravi "Srpski Solaris" tako da bi za nekoliko godina Japanci i Konekto, kao i 2010 horor Ikari bili pobacani i zamenjeni nečim što je pristojno. Eto rešenja za manjak vozila.
@AngryBird
Daj ne gnjavi sa tim Engleskim šklopocijama koje izgledaju kao igračke. Jedino što može da prođe jesu dabldekeri a ovi singldekeri su kao ošišani dabldekeri sa malim točkovima. Što bi sami Englezi rekli: Gross. IK107 na steroidima, 12m dužine. Zlo, gde je smajli za povraćanje?