Šta je novo?

Autobusi

Od kog proizvđača autobusa bi grad trebao da kupi 100 novih zglobnih vozila na gas.

  • Solaris

    Glasovi: 265 95,3%
  • BMC

    Glasovi: 13 4,7%

  • Ukupno glasača
    278
stf":50xqeffb je napisao(la):
Nezvanična informacija kaže da je pobedio Solaris.
:shock:

Pa da...Samo ludak bi pored poljske firme razmisljao o autobusima iz druge zemlje. Kakvi bre tamo nemci, svedjani, britanci :roll: , kad su cuveni poljski autobusi u celom svetu poznatiji i proslavljeniji njihovim kvalitetom i pouzdanoscu.
A i ko zna bolje nego Novi Sad, eto i oni su njih uzeli, sto mi sad da se pravimo pametni kad i mi mozemo isto. Ipak je tako najbolje, nisu najskuplji volvoi ili manovi :blah: iz neke od omrazenih "germano" zemalja, pa da mogu da nam prebace politicki protivnici kako se razbacujemo u vreme krize, al su eto ipak iz eu i imaju "evropski kvalitet".
Mentoli ce uvek biti mentoli nema njima pomoci :bash: A ni nama sa njima.
 
Postoje proizvođači za prvi red zemalja u EU, postoje modeli za drugi red zemalja u EU (Irisbus, zatim dotični Solaris - ja ga zovem "transolaris" zbog njegove tržišne navezanosti sa zemljama navodno uspešne tranzicije. Ne deluje loše autobusi, ali su meni izrazito iritantni i oni i njihove trole. To kažem pošto sam se mesec dana svakodnevno njima vozio u Litvaniji). Postoje i proizvođači za treće zemlje - razni Ikarbusi i Sanosi. To je jedino što mi možemo sebi realno da priuštimo, s obzirom na budžet, a sada ćemo malo da se izglupiramo i dobijemo drugoevropski autobus, ali i takav bus odlično "radi poso" u smislu tripovanja masa da se njihova država mnogo transformisala.

Ne bih da grešim dušu, sigurno su zadovoljavajućeg kvaliteta, ima i toga da ime uveliko određuje cenu, ali takav sam utisak stekao od tih Solarisa po Poljskoj, Litvaniji, Sofiji. Nekako su mi nedovršeni, kao neko ko liči da je u visokom društvu, ali opšti utisak nekako ostavlja prostor za sumnju.

Eto, mali lični utisak o Solarisu. nadao sam se da neće baš njega odabrati.
 
Nadajmo se da informacija nije tačna, voleo bih da MAN dobije na tenderu, vezano za Solaris da budem iskren radije bih u tom slučaju britansku-indijsku firmu.
 
Solaris vozi mesecima na lastinoj liniji 351, vozio sam se njime i nemam niti jednu jedinu zamerku. Vozač sa kojim sam pričao je podržava kupovinu istog. Kada na to dodamo da mi nismo bogataši da kupujemo najskuplje, Solaris je najpametniji i najodmereniji izbalansirani kompromis.

Na kraju, iz direktog iskustva sa "Japancima" možemo zaključiti da MAN i nije tako fenomenalan kao što se tripujete. I pored najboljeg održavanja GSP-a par njih se zapalilo i užasno su bučni.
 
stf":15qg11os je napisao(la):
Na kraju, iz direktog iskustva sa "Japancima" možemo zaključiti da MAN i nije tako fenomenalan kao što se tripujete. I pored najboljeg održavanja GSP-a par njih se zapalilo i užasno su bučni.

^^^M.A.N ima pristojne autobuse ali ne bih da grešim dušu, bolje kamione. I ti pristojni autobusi su novi, posle nekoliko godina su daleko od pristojnog čak i u "rodnoj" Nemačkoj. Jasno se vidi na šta su se fokusirali. Faza raspada počinje na ulici posle samo 2 meseca normalne eksploatacije a onda tako kao novi krš može da traje 15 godina bez problema. To me užasno iritira! Mercedes na primer uvek bude čvrst i zategnut i posle nekoliko godina, a onda postepeno krene da propada. Na kraju krajeva M.A.N posle 20 godina eksploatacije uvek izgleda kao najgori krš i znatno je jeftiniji kad se prodaje.

Mnogi gradovi zarađuju na prodaji polovnih Mečkinih buseva kao Hamburg iako ih malo više plate u startu. Pošto se manje rasture tokom eksploatacije održavanje je jeftinije. Imaju računicu i uštedu. Nisu glupi. Šta Beograd radi? Da li prodaje O405GN nekoj tamo Rumi koja hoće da formira svoj GSP? Jok, nema šta da proda kad je sve što ima horor.

Cene:

M.A.N: http://autoline.info/s/buses-MAN-NG-272--m1933.html

Mercedes: http://autoline.info/stock.php?cat=005&tm=2675&model=o405g&scurr=EUR&page=2

Možete onda da zamislite kakav je to iz Ko to tamo peva neki kako se zvaše...a da Ikarbus!
 
stf":2eilod89 je napisao(la):
Solaris vozi mesecima na lastinoj liniji 351, vozio sam se njime i nemam niti jednu jedinu zamerku. Vozač sa kojim sam pričao je podržava kupovinu istog. Kada na to dodamo da mi nismo bogataši da kupujemo najskuplje, Solaris je najpametniji i najodmereniji izbalansirani kompromis.

Na kraju, iz direktog iskustva sa "Japancima" možemo zaključiti da MAN i nije tako fenomenalan kao što se tripujete. I pored najboljeg održavanja GSP-a par njih se zapalilo i užasno su bučni.

Ja i dalje stojim pred mojim misljenjem da je taj autobus najseksi u gradu. :laugh:
Ali taj autobus nece uzeti sigurno za gradske linije, plus u prvoj "turi" se uzimaju zglobnjaci.
I ja sam za to da se uzmu MANovi, meni oni izgledaju savrseno, a i imaju vrlo dobre preformanse.
 
Ako hoće sa 4 vrata onda neka kupe Lion's City G ali nek ga bace posle 7 godina Beogradske eksploatacije. Urbino bi mislim izdržao 10 da se ne raspadne, a Citaro 15. Pod uslovom da radi u Beogradu bez metroa, dakle u konfiguraciji sa 4 vrata, vertikalnim motorom i prostorom za SJB (Sardinisanje Jadnih Beograđana) ništa ne može da traje duže čak ni teoretski.

Japanci i nisu toliko loše prošli s obzirom u kakvim uslovima rade i ko ih vozi.

Ali ipak jedan dobar savet: ne kupujte đubrad koja je napravljena samo da se kotrlja, kupujte tehnološku umetnost zvanu Citaro.

Evo najnovije Euro 6 verzije:

The+All+New+Mercedes-Benz+Citaro+BLUETEC+6+-+II+(170).jpg


The+All+New+Mercedes-Benz+Citaro+BLUETEC+6+-+II+(172).jpg


The+All+New+Mercedes-Benz+Citaro+BLUETEC+6+-+II+(125).jpg


The+All+New+Mercedes-Benz+Citaro+BLUETEC+6+-+II+(126).jpg


25 sedišta napred, 25 nazad, ukupno 50, 4. vrata nema a ima "wc" iako motor nije vertikalni. Mmmmm OM470-394+ZF EcoLife :dil:

Još jedna stvar? Zašto Lasta kupuje autobuse na sprat a pogon NBG nema ni jedan troosovinac? Možda zato što "jake" linije koje prolaze kroz NBG samo prolaze a troosovinac ima veći radijus što je problematično u starom BG. Druga stvar je što lokalnih linija u NBG ni nema osim one 69 za pogon NBG. Šta mislite, hoćemo li videti Citaro L, Lion's City L, Urbino 15 kao feeder za metro stanice na NBG kad se prva faza metroa konačno otvori? Jeftiniji je od zglobnog a prima isto putnika ukoliko se napravi više prostora za stajanje, prima znatno više od solo autobusa. Potrebno je manje vozila, manje vozača i osoblja dok motor može biti potpuno isti jer je NBG ravan.

Vozni park troosovinaca bi bio mali, ali isplativ. U starom delu grada takođe može ali samo na trasama gde radijus raskrsnica to dozvoljava. Dok bi na NBG radili kao feeder u starom BG bi radili kao Ekspres, posebno autoputem. Opet kažem sumljam da bi ih bilo više od 50-60 ali ipak bi fukcionisali lepo. Dabldekera bi moglo biti ali ne više od 25-30 i prolazili bi uglavnom kroz centar. Bili bi 10,5m, dakle kraći nego obični solo.

Minibusevi su potpuno druga priča. Strašno me nervira što koriste Sprinter Travel umesto Sprinter City sa dvokrilnim vratima, niskim ulazom i velikim displejem. Imam osećaj kao da ni jedno državno telo ne reguliše optimizaciju voznog parka da bi se smanjili troškovi (šatro gubitak GSP) a žrtve smo mi zbog stalnog povećanja cene karata.

Jedna velika neodgovornost i maltretiranje korisnika. Sve to dok zakon za zaštitu potrošača i ombudsman mlate praznu slamu! Čemu toliki problem oko tipa vozila kada je razlika samo u broju modula i možda osovina, eventualno snazi motora, a model je potpuno isti, tj delovi su identični i naručuju se od istog proizvođača po istoj ceni i istog su kvaliteta. Gde god možeš ti kupi vozilo koje ti više odgovara.
 
@Express

Pa da li si ti normalan, u Beograd da dodje bus koji ima WC i parket :lol:

Pa odmah cemo dobiti pokretna divlja naselja :lol: :lol: :lol:
 
nikola011":23nbklbs je napisao(la):
@Express

Pa da li si ti normalan, u Beograd da dodje bus koji ima WC i parket :lol:

Pa odmah cemo dobiti pokretna divlja naselja :lol: :lol: :lol:

Druže vidi se da brzopleto čitaš i nisi upućen u ovaj segment vozila.

Napisao sam pod navodnicima "wc" a to je žargonski, to koriste entuzijasti koji vole gradski prevoz i autobuse, eto samo da znaš.

WC ti je zadnji levi ćošak koji ima podignut hladnjak i obično vertikalno postavljen motor. Nema nikakve veze sa wc-om za obavljanje nužde osim što podseća na njega jer oduzima slobodan prostor da bi zadnja vrata (ukoliko ih ima) bila niskopodna bez stepenika! Dakle u pitanju je žargonski rečeno posebna tehnička konfiguracija šasije. Japanci imaju kosu rampu, niskopodni standardlinienbus ima kosu rampu i horizontalni motor.

U Americi su bez rampe, imaju nekoliko stepenika ali nije toliko visoko kao kod Low Entry autobusa. Jedna serija Urbina u Berlinu ima motor ispod poda sa leve strane ali samo hladnjak gore tako da je "wc" mnogo manji odnosno pojeden je samo zadnji prozor i nisu rotirane sekcije kao što je to slučaj kod onog sa vertikalnim motorom. U Urbinu baš izgleda kao wc u UIC vagonima jer ploča za prilaz motoru sa unutrašnje strane podseća na vrata od wc-a u standardnim vagonima. MAZ autobusi imaju tapacirung preko dok Solaris ima isti vinil kao na platformama za sedišta. Mercedes, M.A.N i Ikarbus imaju plastiku. Toliko.

A što se parketa tiče jel si sišao s uma, to je samo imitacija! To je isti onaj Vinil koji koristi i Ikarbus samo što je znatno skuplji i imitacija je, znači nije mono.

E dečko dečko...
 
Bas sam mislio na hoblovan parket :oops:

Govorim komicno jer to nije za nas. Dali smo tolike pare za one spance koje popravljaju kad se pokvare deo u Spaniji, deo u Nemackoj, fensi su, odrzavanje kosta kao Isusa kajgana, a oni se vuku sporije od onih svajcarskih sa polovine proslog veka.

Govorio sam komicno jer to nije za nas. Nema svrhu. To ti je kao kad Zika ode u Nemacku da otpusava klozete i doveze mecku 200D da se duva. Ja ne volim da glumim seljaka kad za to nemam novca.
Ti autobusi su preskupi i nisu za Beograd.
Materijali u autobusu ce da riknu samo od isparenja belog luka iz izdisajne mesavine. Grota je da nam nesto tako dodje. Mnogo mi je zao tih autobusa i nas sto tako jadno zevamo u nesto sto nam uopste ne treba.
 
Express, Citarova kako spoljasnost tako i unutrašnjost izgleda fenomenalno, da li mozda imaš informaciju koji su ga gradovi sve poručili ako se ne varam mislim da Zagreb ima citare u svom voznom parku?
@Nikola
Zašto misliš da tako nešto nije za nas, pa ako u jednoj Sofiji,Zagrebu, Bukureštu imaju takve autobuse odavno zašto ne bismo i mi imali. Previše pesimizma nikada nije dobro. Zašto su oni bolji od nas. Da se ti pitas verovatno bi nam vratio konjske zaprege.

Послато са LG-E400 користећи Тапаток 2
 
Није за нас, јер наше комшија далеко више и боље брину о својим аутобусима које су дебело платили. Глупо је да дамо гомилу пара за аутобусе који ће опет пропасти за једно 5 година. И за исту своту новца добићемо више аутобуса.
 
Aha, znači kvantitet ispred kvaliteta.

Послато са LG-E400 користећи Тапаток 2
 
Значи. Шта фали Соларису? Пре бих волео да се возим у овоме него у неком тамо Мерцедесу који је купљен само зато што је Мерцедес и долази из Немачке..
 
Bivis":39wmy4pc je napisao(la):
Zašto su oni bolji od nas. Da se ti pitas verovatno bi nam vratio konjske zaprege.

Ne postoje pametnije nacije, bolji ljudi. Ja govorim o novcu i uslovima.
To ti je kao garderoba. Realno, ne bi trebalo svako da nosi NIKE. Ali kad pogledas, cak i deca roditelja koji primaju po 30.000 dinara nose nike. Roditelji uzimaju kredit da detetu kupe skupe patike da ono ne bi plakalo. Tako i Djilas.

Nemamo para za takve stvari i to je sve. Bolje kupiti sada duplo vise polovnih za to, nego ovo.
Ja znam da je novo-novo. Jedan drug vozi polovan reno clio, drugi potpuno nov. Veruj mi da pored onih redovnih servisa da bi imao garanciju, kasko osiguranja da bi novo ostalo bar jos neko vreme novo ispadne da je mnogo skuplji taj novi auto za odrzavanje. Ne daje onaj za polovni vise novca. A mnogo manje ga je platio, mnogo manje razmislja o njemu.

To ti je kao kad vest o sudaru spanca objave svi mediji. Ne radi to niko zato sto je to nesto neobicno, desavaju se sudari, ovde je tragicno sto svako zna da taj sudar kosta 10 puta vise nego da se sudario onaj svajcarac.

Ja sam za to da se kupuje prema mogucnostima. Beograd nema mogucnosti, on samo nuzno uzima kredite i krpi kraj sa krajem, a u pricu ulaze najbolji evropski autobusi. To jednostavno nema logiku.
 
Bivis":vl3reoel je napisao(la):
Aha, znači kvantitet ispred kvaliteta.

Pa da si otac sa recimo 10-toro dece i da imas odredjenu kolicinu novca (a ustvari nemas nista, nego treba da uzmes kredit), hoces li da uzmes proju za sve, ili prsutu za jedno troje, a ostali da polipsu?

Pa naravno da se mora gledati i kvantitet, narod siromasi, ja sam primetio da su guzve u gradskom prevozu vece nego pre godinu dana. Sada mora biti vise vozila na ulicama. Ako ih bude malo sa ovakvim brojem putnika sve ce to brzo da se raspadne.
 
U zadnje vreme je poskupeo prevoz u Zagrebu za oko 40%,tako cemo i mi doci u situaciju da necemo imati novca za skupe delove a karta u jednom pravcu ce nam kostati po 150-200 dinara.

Neko pametan rece da kvantitet sam po sebi ima neki kvalitet :wink:

Recimo oko odrzavanja.Za spanski tramvaj je jedno staklo oko 1000-2000 eura dok je kod katice 100-200 eura.
Radi se o tome gde i sta moze popraviti.Samo cemo doci u situaciju da kao i oko spanaca nemamo ni para za sredstvo za pranje sedista a kamoli ista drugo.
 
У оваквој финансијској ситуацији у којој се Београд налази, инсистирање на искључиво најскупљим бусевима је пресликана ситуација нашег примитивног гастрабајтера који чисти клозете по Немачкој 20 година, живи као кер, да би уштекао кеш, купио Мерцедес и довезао га у своју селендру да се кур*и, истовремено настављајући да живи као кер, јер више уштеђевине нема. ....али има Мерцедес! Е! Успео човек у животу! Излечио комплексе.

Као што сам рекао, Соларис је најоптималнији и тренутно најпаметнији избор, када је у питању обавеза да возило буде из ЕУ. Најбољи однос цене и квалитета, узевши у обзир и могућности Београда.

ГСП је тренутно толико дефицитаран са возилима, да га неће покрпити куповина заснована на мање али квалитетније, јер ће услед мањка возила, тај квалитет брзо бити анулиран преоптерећењем тих истих аутобуса, који ће морати да раде дуже од прописаног времена дневно, и превозиће много више путника од фабричког атеста, што ће поприлично смањити њихов век трајања.
 
Ponovo se spominju nekakvi kompleksi, kad god neko kaze da bi hteo da se vozi u autobusima poteklim od proverenih proizvodjaca zvucnog imena. Zasto? Ne razumem to?
A hajde tacnosti radi. Koliko je tacno jedan solaris jeftiniji od man-? Jbg ajde da zaboravimo na volvoa posto toliko iskompleksirani ipak nismo.
Cak i taj optare mi deluje ubedljivije od solarisa.

Tempo%20SR.jpg


Solaris urbino isporuka Kaunas-u: http://www.youtube.com/watch?v=rbN6vTy0 ... re=related

Testiranje u Rigi: http://www.youtube.com/watch?v=tisQEElB ... re=related

Jedna voznja u Varsavi: http://www.youtube.com/watch?v=IsSvUC0Vfl0
 
Bivis":2k4sq1is je napisao(la):
Express, Citarova kako spoljasnost tako i unutrašnjost izgleda fenomenalno, da li mozda imaš informaciju koji su ga gradovi sve poručili ako se ne varam mislim da Zagreb ima citare u svom voznom parku?
@Nikola
Zašto misliš da tako nešto nije za nas, pa ako u jednoj Sofiji,Zagrebu, Bukureštu imaju takve autobuse odavno zašto ne bismo i mi imali. Previše pesimizma nikada nije dobro. Zašto su oni bolji od nas. Da se ti pitas verovatno bi nam vratio konjske zaprege.

Послато са LG-E400 користећи Тапаток 2

Koliko sam ja upućen Citaro samo u Hrvatskoj ima Zagreb, Split, Rijeka a Osijek i Dubrovnik imaju Lion's City. Pula ima Citelise i kraće Europolise. Sve u svemu ni jedan od većih Hrvatskih gradova nema niti jedno EE đubre. Zagreb ima dve generacije Citara, "kockasti" i "facelift" a ovaj novi tek sada treba da dođe. Naravno oni će zameniti O405G i NG272 tako da će ih Zagreb kupiti u neuporedivo manjem broju od Beograda (ako ih Beograd uopšte i bude naručio).

Kada je Beograd dobio kao poklon 2003 iz donacije Japana SG313 Zagreb je dobio NG313 što je kao nebo i zemlja.

SG313 (Beograd):

-način kupovine: donacija/poklon
-Zemlja porekla: Turska
-Snaga 300ks
-nije niskopodan
-nema klimu
-Kvalitet Euro "C"

NG313 (Zagreb):

-način kupovine: ako se ne varam EBRD kredit
-Zemlja porekla: Nemačka
-Snaga 300ks (motor identičan Beogradskim)
-niskopodan
-klima
-Kvalitet Euro B+

Razlike su astronomske. Conecto koji je takođe iz kredita EBRD oko čega se digla medijsko-politička buka iako su naručeni u manjem broju je klasa C+, dok je Citaro 1 iz Zagreba koji je naručen iz istog kredita kao i NG313 klasa A, dakle za nijansu bolji od M.A.N-a. Ikarbus je klasa D bez + na žalost. Neobus je D+ a FAP E bez +, opet na žalost. Ove klase ne postoje u stvarnom svetu ali se po završnoj obradi i konstrukciji jasno vide razlike. Zapadna Evropa ima samo A, B+ i B dok Istočna Evropa ima više i to uglavnom đubradi, a sad dal je veće ili ne to je stvar kupovne moći.

Ako te zanima koji tipovi autobusa se koriste širom Hrvatske možeš posetiti forum http://www.autobusi.org

Bukurešt ima preko 1000 (hiljadu) Citara, Solun ih ima, Sofija nešto malo valjda nisam obraćao toliko pažnju na nju, znam da ima Konekta pa i niskopodnih (očerupani Turski Citaro prve generacije sa ružnom maskom), Segedin ima prvu generaciju konvertovanih u trolejbuse i to jako mali broj. Istanbul ih ima ali u odnosu na njegovu veličinu i broj ukupnih vozila u saobraćaju broj Citara je mali. U Sloveniji ih ima ali Slovenci preferiraju M.A.N, valjda zbog pokojne Avtomontaže, dakle psihologija u pitanju, ne razum. Da M.A.N napravi nešto bolje od Citara ja bi bio na M.A.N-ovoj strani ali pošto zabušava slobodno ga mogu zvati Nemački Ikarbus :wink: Žao mi je.

Jasno mi je da je Citaro skup proizvod i da Beograd ne može sebi da priušti veći broj ali da ne može da kupi 30 komada za 15 godina postojanja ovog modela i oformi nekoliko "Citaro" linija da bi ljudi znali gde mogu da se provozaju kao ljudi a ne kao krompiri to nikako ne mogu da shvatim. Ako je Novi Sad kupio 5 original Volvoa i pored onolikog Neobusa zašto Beograd eto nije kupio 10 Citara, 5 Citara L i 15 Citara G? Na liniji 42 dok je radila do VMA se ne bi raspali, trajali bi više od 20 godina a prolazili bi kroz Dedinje, baš oni. E to me vređa kao Beograđanina. Eto 2 na 42 (sada bi radili na 42L), 4 na 57 i 4 na 24. 5 Citara L da kruže po NBG a 15 Citara G na 3 nove Ekspresne linije za Aerodrom, svaka po 5. Ako neki Citaro crkne, upao bi poneki NL223/NG313 koji bi bili kao zamena za Citaro i ne bi ih bilo više od 6. 2 komada bi se koristila i za vanredne vožnje i možda neki šatl gde je potrebno samo jedno vozilo.

Samo ih ne treba raštrkavati kao što to GSP radi pa da ne možeš da ih pohvataš, ni ne primetiš ih da postoje. To prezirem. Kad se kupuju nova vozila onda se kupuju za linije, i to cele a ne bacaj ih gde god stigneš. I zašto kupiti novi Citaro kad ima dobro očuvan star 10 godina za 50.000? Lasta kupuje i polovna vozila pa zašto i GSP ne radi to. Lasta kupila Volvo 7000A iz Ženeve. Bolji 200x nego novi Ikarbusi iz 2010! Zašto se to radi? Da bi Ikarbus uživao kao bubreg u loju? Liechtenstein sa svojih 36.000 stanovnika ima Citaro, ex. PostBus i to polovne, i to zglobne. Da Grad Beograd nema milion evra za 20 polovnih Citara a ima 2,3 miliona za jedan jedini CAF to je čist bezobrazluk.

Još jedna stvar. Sve se živo kupuje polovno samo ako iko u Srbiji takne Citaro odma će ruka da mu se osuši. Ne daj bože da Novi Sad kupi 5 Citara Euro 6, Lasta bi prva kupila tako da bi prešišala GSP. Suboticatrans je htela da kupi Citaro pa od toga nije bilo ništa već su kupili niskopodni Conecto koji je stari Citaro sa ružnom i jeftinom maskom.

Međutim, ako zaista sada bude bilo kupljeno više Citara onda mogu reći da se Beograd (a da će za njim i Srbija) okrenuo ka onom pravom. M.A.N može biti niše i kao zamena, nikako glavni model, zvezda voznog parka. U mnogim većim Nemačkim gradovima ako ima dosta M.A.N autobusa najveći procenat je do 50, u ostalim većim gradovima obično Citaro prevagne, to je opšte poznato. U malim gradovima i preduzećima za ruralni lokalni prevoz obično se koristi M.A.N. M.A.N SG192 i Lion's City su dva totalno različita kvaliteta. Stari je bio kao Mercedes a novi samo uporno kaska za njim pa ma kakav "svemirski" dizajn imao. Jasno je kao dan.

stf":2k4sq1is je napisao(la):
У оваквој финансијској ситуацији у којој се Београд налази, инсистирање на искључиво најскупљим бусевима је пресликана ситуација нашег примитивног гастрабајтера који чисти клозете по Немачкој 20 година, живи као кер, да би уштекао кеш, купио Мерцедес и довезао га у своју селендру да се кур*и, истовремено настављајући да живи као кер, јер више уштеђевине нема. ....али има Мерцедес! Е! Успео човек у животу! Излечио комплексе.

Као што сам рекао, Соларис је најоптималнији и тренутно најпаметнији избор, када је у питању обавеза да возило буде из ЕУ. Најбољи однос цене и квалитета, узевши у обзир и могућности Београда.

ГСП је тренутно толико дефицитаран са возилима, да га неће покрпити куповина заснована на мање али квалитетније, јер ће услед мањка возила, тај квалитет брзо бити анулиран преоптерећењем тих истих аутобуса, који ће морати да раде дуже од прописаног времена дневно, и превозиће много више путника од фабричког атеста, што ће поприлично смањити њихов век трајања.

Neka bude 400 Solarisa, 180 Mercedesa pošto su 2 različita kredita. Priča završena. Vizuelno gledano Solaris mi oku prija koliko i Mercedes ali je lošijeg kvaliteta, posebno unutra. S obzirom na cenu što ti kažeš on jeste najoptimalnije rešenje i ja se uopšte ne bih bunio, već naprotiv priželjkujem i Solaris. M.A.N ne bi bio loš za dodatno razbijanje monotonije ali bih želeo samo da ga vidim kako prolazi na ulici, nikako u njemu da se vozim pa da pijem lekove za glavobolju! Solaris, koliko sam primetio na YouTube klipovima ima problema sa unutrašnjom završnom obradom, sve se trese, krči i krcka dok DAF motor mnogo bolje radi od M.A.N-a. Jedina stvar oko koje sam skeptičan kod solarisa jeste unutrašnja oprema koja mi ne uliva poverenje toliko. Mislim da nije mnogo bolji od Ikarbus/HESS-a što se sedišta i šipki tiče kao i plastičnih panela za plafon. Šta hoću da kažem, Ikarbus može da napravi autobus kvaliteta Solarisa, samo da hoće. To opet ne znači da ne bi 25-30% voznog parka bio baš nov+polovan Citaro.

Što se roka trajanja tiče Đilas neka pritisne Ikarbus da napravi "Srpski Solaris" tako da bi za nekoliko godina Japanci i Konekto, kao i 2010 horor Ikari bili pobacani i zamenjeni nečim što je pristojno. Eto rešenja za manjak vozila.

@AngryBird

Daj ne gnjavi sa tim Engleskim šklopocijama koje izgledaju kao igračke. Jedino što može da prođe jesu dabldekeri a ovi singldekeri su kao ošišani dabldekeri sa malim točkovima. Što bi sami Englezi rekli: Gross. IK107 na steroidima, 12m dužine. Zlo, gde je smajli za povraćanje?
 
Express":11sjrxcy je napisao(la):
Jasno mi je da je Citaro skup proizvod i da Beograd ne može sebi da priušti veći broj ali da ne može da kupi 30 komada za 15 godina postojanja ovog modela i oformi nekoliko "Citaro" linija da bi ljudi znali gde mogu da se provozaju kao ljudi a ne kao krompiri to nikako ne mogu da shvatim. Ako je Novi Sad kupio 5 original Volvoa i pored onolikog Neobusa zašto Beograd eto nije kupio 10 Citara, 5 Citara L i 15 Citara G? Na liniji 42 dok je radila do VMA se ne bi raspali, trajali bi više od 20 godina a prolazili bi kroz Dedinje, baš oni. E to me vređa kao Beograđanina.



:shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock:
 
nikola011":c5nlbi6m je napisao(la):
Express":c5nlbi6m je napisao(la):
Jasno mi je da je Citaro skup proizvod i da Beograd ne može sebi da priušti veći broj ali da ne može da kupi 30 komada za 15 godina postojanja ovog modela i oformi nekoliko "Citaro" linija da bi ljudi znali gde mogu da se provozaju kao ljudi a ne kao krompiri to nikako ne mogu da shvatim. Ako je Novi Sad kupio 5 original Volvoa i pored onolikog Neobusa zašto Beograd eto nije kupio 10 Citara, 5 Citara L i 15 Citara G? Na liniji 42 dok je radila do VMA se ne bi raspali, trajali bi više od 20 godina a prolazili bi kroz Dedinje, baš oni. E to me vređa kao Beograđanina.



:shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock:

Zašto šok? Pa Pariz to radi već duže vreme, London isto, Istanbul... I to ih koriste odvojeno od ostalih modela, dakle ne prave salatu kao mi.

To što sam rekao za Dedinje? Aj mi molim te nabroj delove grada u kojim kuče ne sme da laje na tebe a kamoli da neko ošteti autobus? Ja znam za 3 i to: Dedinje, Dedinje i Dedinje. Zadovoljan?

Da NL202 nisu bacali na 25 i 26 već da su bili redovni na 42 još bi bili kao novi. Gde su sad?

Pomenuta praksa se zove "čuvanje retkih modela autobusa, posebno onih skupih, poznatih koje grad ne može da priušti u većem broju a želi da kaže da ima nešto što i velika braća kao što su Berlin, Madrid i sl." U prevodu vođenje računa o reklami za turiste. Dođu Ameri, uuu vidi što su se pomakli, i EE postaje kao WE, imaju i oni iste autobuse, tj počinju da ih kupuju, još ih imaju malo. Videćemo kada sledeći put došemo koliko su se pomakli. Autobusi su ti pokretna uniforma grada.

Da je GSP to radio imali bi više pristojnih autobusa, posebno na slabijim linijama, ali na žalost ovde se vodi logikom kupi Mercedes u selo pa nosi krompir na pijacu dok se ne raspadne i on za nekoliko godina. Od tog mentaliteta koji radi po principu seoske kobile me boli glava.
 
@ Ekspress e hvala za ovo obilje korisnih informacija. Sad imam malo potpuniju sliku o tome gde smo i sta smo sto se tice ukupnog standarda. A ovde smo: :blah:
Ok necu vise da davim sa tim igrackama. U to ime evo jedne ozbiljne stvarcice, pominjani zagrebacki ng313: http://www.youtube.com/watch?v=BfrFWV7_atw

Ako nekome posle uporedjivanja ovog snimka sa onim solarisa i dalje nije jasna razlika izmedju ova dva proizvodjaca onda mu fali neka zica.
 
angry bird":1hyy88ke je napisao(la):
@ Ekspress e hvala za ovo obilje korisnih informacija. Sad imam malo potpuniju sliku o tome gde smo i sta smo sto se tice ukupnog standarda. A ovde smo: :blah: Ok necu vise da davim sa tim igrackama. U to ime evo jedne ozbiljne stvarcice, pominjani zagrebacki ng313:

Ako nekome posle uporedjivanja ovog snimka sa onim solarisa i dalje nije jasna razlika izmedju ova dva proizvodjaca onda mu fali neka zica.

Imam osećaj za dizajn pa znam da su nezgrapni. Dabldekeri nemaju nikakav problem osim što imaju preveliko "šarenilo" izbora maski i opet izgledaju plastično. Primera radi Lion's City DD iz Berlina izgleda mnogo ozbiljnije. Arriva kupuje Temsu ako se ne varam? Temsa je bolja dosta od ovog Opt...ups, jazavičara!
 
Ласта је добила Волвоа из Женеве као донацију, а није их купила. И притом их не штеди него их шаље за Баранду и околна места.
Слажем се са Николином реакцијом. По твојој логици, на 42 треба да возе свемирски бродови, а ја у 31 могу да изгорим или пропаднем кроз под, само зато што не живим на Дедињу.
 
Vrh