Šta je novo?

Autobusi

Od kog proizvđača autobusa bi grad trebao da kupi 100 novih zglobnih vozila na gas.

  • Solaris

    Glasovi: 265 95,3%
  • BMC

    Glasovi: 13 4,7%

  • Ukupno glasača
    278
И ја мислим да би понудили "Оптаре" - то је АЛ-ов европски бренд, али не видех ниједан њихов бус са више од двоја врата, вероватно не могу проћи из техничких разлога. Визуелно, мени је "Оптаре" сасвим ОК....
 
MilisaV":24uy80z7 je napisao(la):
ja se iskreno nadam da će republika da blokira ovaj kredit.

Ako je toj državi stalo do "Ikarbusa" koliko tvrdi, neka bar pokuša da uvali taj autobus nekom drugom gradu, nekoj drugoj zemlji, ne mora da uspe da ga proda, neka ga neki činovnik Vlade Srbije samo ponudi kada naredni put bude posetio neku egzotičnu zemlju. Ako je već, kao što tvrde, podjednakog kvaliteta kao ostali autobusi koji su nam ponuđeni na tenderu, a čak 60.000 evra jeftiniji, onda verujem da 90% zemalja na ovom svetu sanja da nabavi takav autobus.

E tada ću im verovati da je cela ova šarada pokrenuta zbog dobrobiti "Ikarbusa" i domaće industrije, a ne zbog jeftinog politikanstva.
 
Homer Jay":21yhrm1j je napisao(la):
MilisaV":21yhrm1j je napisao(la):
ja se iskreno nadam da će republika da blokira ovaj kredit.

Ako je toj državi stalo do "Ikarbusa" koliko tvrdi, neka bar pokuša da uvali taj autobus nekom drugom gradu, nekoj drugoj zemlji, ne mora da uspe da ga proda, neka ga neki činovnik Vlade Srbije samo ponudi kada naredni put bude posetio neku egzotičnu zemlju. Ako je već, kao što tvrde, podjednakog kvaliteta kao ostali autobusi koji su nam ponuđeni na tenderu, a čak 60.000 evra jeftiniji, onda verujem da 90% zemalja na ovom svetu sanja da nabavi takav autobus.

E tada ću im verovati da je cela ova šarada pokrenuta zbog dobrobiti "Ikarbusa" i domaće industrije, a ne zbog jeftinog politikanstva.
Plus ko vrata
 
Firebird-011":1qbuciup je napisao(la):
И ја мислим да би понудили "Оптаре" - то је АЛ-ов европски бренд, али не видех ниједан њихов бус са више од двоја врата, вероватно не могу проћи из техничких разлога. Визуелно, мени је "Оптаре" сасвим ОК....

не верујем да може да прође у оваквом облику. а и Оптаре нема зглобне, већ само соло и декере
 
Па пробали су да увале емиратима, али зашто купити Икарбус кад може "CapaCity"? :D
 
Sta je sporno u tome sto se desava? Neko pokusava da nam uvali strane preskupe autobuse a pola para je nase, bez da mozemo onda i da uzmemo pola domacih autobusa... Namestaljka kao vrata... Ako ne namestaljka onda bar bahata ucena...

Ikarbus treba staviti pod strogu kontrolu i naterati ga da radi kako treba... Nije bas tolika nauka kvalitetno sklapati autobuse sa stranim kvalitetnim delovima... Ja sam za to da pola buseva bude strano ako vec mora zbog kredita, a pola reformisani Ikarbus...
 
Pa tako i jeste...
Sada se kupuju novi autobusi strani, a ionako je pola voznog parka neobus/ikarbus/fap ..
 
Feanor ima vise faktora od tih koje ti gledas. Cinjenica je da su gsp-u, s obizirom na stanje u kome se vozni park nalazi, potrebni autobusi ODMAH. Ikarbus je trebao da isporuci onih 30ak zglobova do kraja ove godine al ce biti isporuceni tek na prolece.. sta mislis koliko bi im bilo potrebno da naprave 200 ili 400 autobusa - jedno 2-3 god. Mozda bi mogli da ih naprave i brze ali onda tu ispada stavljanje ikarbusa pod kontrolu kvaliteta i javlja se dejavu 2007-8 god i prvih ikarbusovih niskopodnih autobusa koji su papreno placeni a dobijene su kanturine koje su vise u kvaru nego na ulicama.
U stvari, mislim da je cela ova fama sa plakanjem ikarbusa sto nije (opet nezasluzeno) dobio na tenderu je politikantska igra namenjena skidanju djilasa sa cela beograda vise nego briga lezilebovica iz skupstine o radnicima ikarbusa. To se pokazuje i onom smesnom izjavom da su ikarbusovi busevi istog ili slicnog kvaliteta kao jedan MAN ili druga ozbiljna firma. To moze da izjavi samo neko ko se u zivotu nije vozio gradskim prevozom u beogradu. Tacka. Sta vise, mislim da se vecina posmatraca koji prave tu istu buku retko vozi gsp-om ili se vozi na veoma kratkim relacijama, i to nepoznavanje stanja stvari ih gura u romanticarske vode branjenja nase industrije i prava ikarbusovih radnika.. :roll:d
 
Mi za pricu o kreditu i 400 autobusa znamo vec par godina tako da je bilo vremena za normalan tender bez ovakvih finansijskih i uslova izbora izvodjaca posla...

I da ne bude zabune, meni je ovakav Ikarbus isti kriminal kao i GSP i sve Djilasove zavrzlame...

Ja pricam o tome da mi moramo da imamo nacionalni i gradski interes da Ikarbus osposobimo da proizvodi kvalitetno i brzo ono sto moze da proizvodi... A sa voljom mozemo bukvalno sve... Sve u Srbiji je pitanje ciste volje i nicega vise... Problem je sto vecina ima interes da se voda muti jer u takvoj vodi najvise uzimaju pare... A strancima to odgovara jer mutivode kupuju za zrno pirinca...
 
Ja sam za to da pola novih vozila bude karbus a pola da bude MAN ili Mercedes, jer GSP-u trebaju kvalitetna vozila koja ce moci da zamene Japance, i to ako se ikarbus natera na kupovinu svih domacih komponenti, jer ako bude isto kao i sa ovom serijom na kojoj je ama bas sve strano, ne vidim zasto ne bi platili lepo MAN-u malo vise a dobili jako kvalitetan autobus.
Ja jesam za tu pricu da treba pogurati Ikarbus ali samo pod uslovom da se nesto drasticno promeni, jer je ovo samo odrzavanje mrtvaca u zivotu. Posle ove hitne nabavke 10 autobusa i ovog cuvenog tendera za 400 grad Beograd nece kupovati vozila bar nekih 3-4 godine, privatnici su obnovili vozne parkove, tako da bi ikarbus opet bio u nekom zimskom snu sto se tice proizvodnje a radnike opet od nekih para treba platiti. Zato ili treba napraviti dugorocan plan i temeljnu reformu Ikarbusa ili se okrenuti nekome ko pravi kvalitena vozila.
 
Када је Икарбусу понуђено да постане градско предузеће, руководство је то промптно одбило. Али зато итекако жели да Београд остане њихов талац. Како би унедоглед наручивао возила на чији квалитет не може да утиче и покривао свакојаке брљотине ове фирме. Лично верујем да би по моделу ПКБ-а и Икарбус могао бити оздрављен, али то значи губљење нечијих фотеља.
 
a moze lii ikara da se proda nekom ko sto su zastavu prodali ?
 
mogao bi da se proda, da postoji politicki interes da se to desi. I naravno da nasi geniji ne pokusavaju da `uvale` kao sto su pokusali gomilu firmi.
Ako je nekada taj isti Ikarbus (tada ikarus) licencno sklapao MAN autobuse, zasto ne bi mogao i danas?
Trziste postoji, to je cinjenica, samo je pitanje postoji li volja da se stvari poprave ili zelja da se uzme procenat sad i odmah.
 
Da li kupovinom vozila razmišljaju o promeni iskorišćenja 75% sedenje-20% stajanje-5%neiskorišćen/rezervisan prostor (vrata, prostor za invalide)? Sada je 35-65%, šatro platforme, šatro prostor za invalide a kad ti ljudi naiđu ovi svi stoje tamo gde treba oni da stanu sa kolicima. Onda ovi treba da izlaze a platili su kartu...za guranje...potpuno isto kao i ovi što sede. Totalni haos i diskriminacija korisnika. Potrebno je 50% smanjenje ukupnog broja putnika po vozilu u špicu što bi rezultiralo manjem intervalu i kvalitetnijoj vožnji (većina bi sedela, samo za kraće relacije bi se stajalo). Poledajte samo Zagreb koji koristi Standardlinienbus konfiguraciju (rampa bez zadnjih vrata) i za Citaro i za Lion's City. Pogledajte šta znači imati tramvaj kao kičmu sistema i više alternativnih trasa u centru, i pored toga što je manji od Beograda i nema metro. Autobusi su feederi. Ma ne znam da li smo gori od Italijana ali tu smo negde.

Još jedna stvar. Nepostojanje prostora za prtljag me nervira, posebno nedostatak konzola iznad sedišta u blizini 2 i 3 vrata kod zglobnih vozila.
 
Nezvanična informacija kaže da je pobedio Solaris.
 
sasa901":js5fn587 je napisao(la):
a moze lii ikara da se proda nekom ko sto su zastavu prodali ?

Zastavu nisu prodali, ona je potpuno ugasena, drzava ulozila stotine miliona, Fiat takodje i zajedno su osnovali FAS.

Kao sad kad bi Djilas rekao MAN-u: mi imamo hale i zemljiste, otpusticemo deo radnika, obezbediti infrastrukturu, dodati 300 miliona evra, MAN npr. 600 miliona i da fabrika bude 49%grad, 51% MAN. Ja sam licno bio protiv tog principa, ali ako bi se FAS (Fiat automobili Srbija) pokazalo kao dobar projekat ja bih bio za to da se tako uradi i sa Ikarbusom.

U ovom momentu smatram da bi tako veliki kredit koji grad uzima bilo bolje utrositi po principu FAS-a, nego kupiti autobuse. Nije nam prvi put da je prevoz los, prezivecemo da se uradi nesto bolje sa parama, a ne ovako instant resenje koje gasi veliku firmu i gradjanima da zanimaciju na studiju B jedno 7 dana.
 
Ја сам тренутно да се Икарбус уради по принципу ФАС-а, а у нека срећнија времена држава откупи та 2% и постане већински власник. После тога може да се откупи лиценца МАН-а или да се крене са квалитетним Икарбусима :)
 
stf":3e1tooh3 je napisao(la):
Nezvanična informacija kaže da je pobedio Solaris.

Ako je ovo tačno onda bi trebalo i da se proslavi. Ulepšaće ulice zakošenim vetrobranom, još samo kad bi dizajnerski id*** grada Beograda odlučili da skinu teget traku dole a da gore bude bela boja, dakle kolor šema između Berlina i Štutgarta.

I jel to ovih 180 što u martu treba da stignu ili za onih 400 koji će verovatno u dve serije da stignu?

Nešto mi govori da će biti 180 Urbina, 200 Citara Euro 6 i 200 Lion's City. Pošto Kosmaju treba hitna nabavka od 30 CNG vozila ne znam ko će biti ali pošto nije EBRD kredit mislim da će biti MAZ/Vulović kao što je Karaburma dobila.

Znači narode, ostaće nam samo 93 Japanca (mislim da je nekoliko izgorelo, dakle oko 90), 60 Konekta, 100 niskopodnih ikača iz 2010 (najgora serija ali ne znam kolko će još dugo izdržati) i ovih najnovijih ~75 Avancity-ja. Ukupno 325 vozila od čega 150 koji nisu niskopodni. Ostatak od 580 vozila će biti iz EU. Ukupan broj svih autobusa u voznom parku GSP-a 905. Sa Kosmajskim CNG to je onda 935.

To izgleda fenomenalno samo mi bodu oči Privatnici koje niko da obuzda oko šarenila voznog parka, kolor šeme, kvaliteta i konfiguracije. Kako Berlin i London mogu da nabavljaju iste tipove vozila u potpuno identičnoj konfiguraciji i dezenu sedišta, kolor šemi samo sa drugim logoom prevoznika i garažnim brojem? Čak je isti font i za garažni broj i svako vozilo ima jedinstveni broj, dakle ono Pxxx što lepe kod nas po privatnicima ne treba ni da postoji. Bukvalno kao da su Japanci u vlasništvu nekoliko preduzeća, samo je razlika u logou preduzeća a sve ostalo je potpuno isto.

Zašto se ne osnuje UPP (Udruženje Privatnih Prevoznika) pa da oni budu "GSP 2" a da Direkcija za javni prevoz zakonski reguliše konfiguraciju, kolor šemu, kvalitet i broj vozila? Zašto se ne donese regulativa da ukoliko ni jedan EE proizvođač ne proizvodi po EU standardima kao Solaris npr. koji je inače Poljski da se kupuju samo Evropska vozila?

Ako se baš toliko zapelo za Ikarbus, a on nije kadar da sam izbaci model po Evropskim standardima kvaliteta zašto ga Grad Beograd ne primora da uzme totalitarnu licencu bez ikakvih modifikacija kao što to radi Gräf/Steyr za Beč. Oni proizvode Lion's City u Austriji. Eurobus je u Zagrebu proizvodio NL222 koji je nosio oznaku EL222 ako se ne varam.

Zašto makar deo vozila ne bude po Evropskim standardima ali da se proizvodi u Srbiji, možda čak u manjim pogonima na nekoliko mesta da se podrži decentralizacija? Znači vozila izgledaju identično, ista oprema, konfiguracija, kolor šema, čak i font garažnog broja i displeja samo što su neka proizvedena u inostranstvu, plaćena skuplje i u vlasništvu su grada npr. a druga su proizvedena ovde po istim specifikacijama i u vlasništvu su privatnih prevoznika? Koliko bi grad izgledao pristojnije, civilizovanije.

Dodatak:

Pored Gräf/Steyr-a Italijanski Karoserista Autodromo je proizveo M.A.N NG313 za Veneciju.

Evo kako izgleda:

3729525148_0473832de3_o.jpg


Razlika je u logou Autodromoa i krovnim izduvom tzv. "dimnjakom" a koji je prava retkost.

Evo ga "dimljak":

3728749731_5c1bce9bf5_o.jpg


Pa, ima li razlike u kvalitetu u odnosu na ovo?

4029-man-ng-313-faehrt-70979.jpg


Evo Bečkih:

571050.jpg


Znači Gräf-Stift, moja greška, matori su bili Steyr sa Volvo maskama.

Jel neko čuo za Poljski Autosan Sancity 18F? Evo kako izgleda:

autosan-sancity-m18lf-beim-bahnhof-90958.jpg


autosan-sancity-m18lf-beim-bahnhof-90957.jpg


^^^Jasno se vidi da je kvalitetniji od Ikarbusa ili bilo kog EE proizvođača iako nije dizajnerski atraktivan kao Solaris.
 
nikola011":15lv7zkv je napisao(la):
sasa901":15lv7zkv je napisao(la):
a moze lii ikara da se proda nekom ko sto su zastavu prodali ?

Zastavu nisu prodali, ona je potpuno ugasena, drzava ulozila stotine miliona, Fiat takodje i zajedno su osnovali FAS.

Kao sad kad bi Djilas rekao MAN-u: mi imamo hale i zemljiste, otpusticemo deo radnika, obezbediti infrastrukturu, dodati 300 miliona evra, MAN npr. 600 miliona i da fabrika bude 49%grad, 51% MAN. Ja sam licno bio protiv tog principa, ali ako bi se FAS (Fiat automobili Srbija) pokazalo kao dobar projekat ja bih bio za to da se tako uradi i sa Ikarbusom.

U ovom momentu smatram da bi tako veliki kredit koji grad uzima bilo bolje utrositi po principu FAS-a, nego kupiti autobuse. Nije nam prvi put da je prevoz los, prezivecemo da se uradi nesto bolje sa parama, a ne ovako instant resenje koje gasi veliku firmu i gradjanima da zanimaciju na studiju B jedno 7 dana.

i jesi i nisi u pravu sa ikrom kkvalitetnim bi mogli da izvozimo a i imali bi autobuse a ovako cemo kupiti buseve ovi ih nece odrzavati i opet smo na istom...sve u svemu glavne za odrzavanje treba stiznuti da rade svoj posao cuo sam da su pocela neka prekombinovanja u gsp-u i nadam se boljim vremenima :)
 
Express":dehkulwn je napisao(la):
To izgleda fenomenalno samo mi bodu oči Privatnici koje niko da obuzda oko šarenila voznog parka, kolor šeme, kvaliteta i konfiguracije. Kako Berlin i London mogu da nabavljaju iste tipove vozila u potpuno identičnoj konfiguraciji i dezenu sedišta, kolor šemi samo sa drugim logoom prevoznika i garažnim brojem? Čak je isti font i za garažni broj i svako vozilo ima jedinstveni broj, dakle ono Pxxx što lepe kod nas po privatnicima ne treba ni da postoji. Bukvalno kao da su Japanci u vlasništvu nekoliko preduzeća, samo je razlika u logou preduzeća a sve ostalo je potpuno isto.

Ovo sam se i ja uvek pitao. U londonu svaka firma ima različite autobuse (proizvodjače) volvo, dennis, scania, optare... Samo eto propis im je da svi budu crveni.
To bi isto i kod nas bilo lepo, kupi šta hoćeš, ali mora da bude žut, tj one boje koja je glavna boja za gsp. Bio bi mnogo lepši prevoz.
 
Solaris bi bio super kao osvezenje, i verovatno je jako solidnog kvaliteta medjutim mene brine to sto nije testiran u realnim uslovima saobracaja u Beogradu. Takodje, to znaci da bi dobili novi tip/marku vozila u voznom parku gsp-a sto samo povecava sarenilo i komplikuje odrzavanje vozila. :?
 
Vrh