Šta je novo?

Autobusi

Od kog proizvđača autobusa bi grad trebao da kupi 100 novih zglobnih vozila na gas.

  • Solaris

    Glasovi: 238 95,2%
  • BMC

    Glasovi: 12 4,8%

  • Ukupno glasača
    250
Upravo fotkana 83-ka

IMG_20220923_151510.jpg
 
Коначно су му скинули оно ругло од ФГ Електроникс рекламе коју је носио бар 5 година.
 
Dovoljan preporod je što u prepunom urbinu (koji od kad su zglobni vraćeni na 83 nisam video nijednom) možeš da se mimoiđeš sa nekim što u Higeru nije slučaj.

Higeri su pakao za linije sa tom količinom putnika i ukupno, i za toliko intenzivno ulaženje i izlaženje.
 
@končar
Grad Zrenjanin za Čentu doplaćuje 109, i opština Opovo doplaćuje za 110.
Takođe, na tim linijama tarifa bg prevoza radi samo do poslednjeg stajališta na teritoriji Grada Beograda.

Pančevo neće da plaća jer imaju ugovor sa (svojim) privatnim prevoznikom.
Ne znam da li postoje šanse da se ovo promeni kad se kupe novi vozovi za BG voz pa bude trebalo da se pokazuje kako smo kul i napredni
 
Za pančevo teško, prevoznik ima ugovor sa gradom te ga neće menjati. Od opova mi se diže kosa, razumem da doplaćuju, ali gde su oni uslovi djp da mora imati stanice duž trase, okretnicu širine itd. U redu, čenta slično, ali oni imaju 109 od perioda '89 ili nešto kasnije. Poslednji put, 109 je bila linija za kovilovo do spajanja sa 106, ako ne grešim. Ali, onda politika otme 110 od široke grede, gde čisto lastina linija postade gradska. Uvek su imali lastu iz centra bgd i stajala je u džordža vašingtona. I šta im ovo znači, dodju do padinjaka i prave dupli posao sa 101 koji ih dovede samo do omladinskog, wow. Zašto umčari nemaju gradski prevoz, a pripadaju grockoj? Mnogo je takvih naselja, ali bitno da mesto u vojvodini dobije gsp i arči jedan solaris, a drugi neka se guraju u solo higerima.
 
Samo da dodam, 109 su dobili jer su stvarno u neobičnoj poziciji, 35 km od bgd i 34 od zrenjanina. Jeste, imaju zr tablice i lepo je mesto, pretpostavljam da je dosta ljudi gravitiralo ka pkb-u, te potreba za linijom je bila opravdana, čak je pkb imao nešto tamo. Okretnicu imaju u obliku slične kao u ralji, na druminama. Sada, pkb gotovo da ne radi u onom obimu, opet eto 109 mora zbog 40% ljudi koji iz čente rade u bgd. To sam pročitao u nekom starom tekstu.
 
Dobio sam dan i potvrdu da ti mutanti nisu na Rabinom/Ikarbusovom vešanju već na kombinacijistarog i novijeg Mercedesovog vešanja. Uporne spone ili cug štangle jedne su kao sa O303 ili Sanos i sa polutkama kao silen blokovi a druge sa klasičnim silen blokovima kao na Conectu.
Zato je mutant udobniji i pored niskoprofilnih guma ašto je bitnije za vozača upravljiviji.
 
Poslednja izmena:
Све што је рекао @Joca28 је тачно. Имам пријатеља који живи у Опову и знатно више људи користи Ласту која води у строги центар града, него ли 110. Возио сам се пар пута Ластом до Опова и осим што је главни ослонац везе насеља уз дуж Тамиша(иде до Фаркаждина, ако се не варам), такође може и да служи као експрес веза до Зрењанинца(стаје код Цвијићеве, Панчевца, Блока Бранка Момирова то јест Метроа, скретања за Овчу/Борчу, Збег, Пкб), која се не користи међу путницима а има велики потенцијал, с тим што би се плаћала. Може то бити у виду маркица, али и појединачна карта се може купити код возача. Углавном, потреба за 110 није ни требала, може да се укине комотно.
 
I dalje imam traume posle 2015. od ovog modela.
Tad je bio najlošiji prevoz ikada, ne ponovilo se.
Većina ima traume od tog sklepanog modela IK-FAP, nešto najgore sto prevozi u Beogradu, na 83 kad sam je koristio voleo sam mnogo saltace iz devedesetih bili su jako bučni pogotovo autobus gb 2, koji je bio tamo čest pored 18 ali neuporedivo bolji i prijatniji a ovo smece sam zaobilazio kad god sam mogao a i dan danas,
ali kažem jedino za nostalgicare i ljubitelje dušu dalo.
 
branik je napisao(la):
Vozio sam se novim fapom danas na liniji 37. pazljivo sam ga posmatrao i jos uvek se u njemu vidi genetsko nasledje O405. Vozilo je pre nekoliko dana doslo iz Priboja i ima samo 1500km tako da sve radi, nista ne lupa, ne skripa... Instrument tabla odaje dve generacie: leva strana sa pojedinacnim instrumentima je iz nekog davnog doba, a desna na kojoj su prekidaci i kontrolne sijalice dosta modernije, ali opet ne iz 21. veka. Jedina savremena stvar je digitaslni tahograf.
Unutrasnjost je vrlo pristojna sa lepim i udobnim sedistima vrlo zanimljivog dezena na tapacirungu. Jedino, ima mnogo lima koji je samo prefarban, tako da malo odaje utisak hladnoce. kad smo kod nje, duz celog putnickog prostora su radijatori ya toplu vodu koji sada na ovih 2-3 stepena uspevaju da zagreju, ali, kada bude minus duboki, bez vebastera, tesko da ce zagrejati. Tu je i vozac u hendikepu jer je njegov prostor potpuno otvoren prema vratima, sto zimi nije ni malo prijatno. kao da je projektant imao u vidu prigradsku voznju, sa retkim zaustavljanjima, a ne grad.
Mehanika je Mercedesova, a zvuk prilicno lici na konektov. Iako je potpuno nov, oseca se da jako lepo, ravnomerno i snazno povlaci sa svih obrtaja, mada, utisak je da nema nikakve potrebe prelaziti 1500 o/min. Koci lepo, progresivno. Retarder sa rucnom komandom ima dva stepena i takav je da se drugi koristi samo pri jacim kocenjima i strmimijim nizbrdicama.
jedna stvar mi je jako zasmetala. Komanda pneumatskog brisaca je daleko od domasaja ruke vozaca koji mora da se sagne da bi je dohvatio. nalayi se kod desnog kolena. Nije mi jasno zasto nije dobio i elektricnu komandu na rucici migavca, a da pneumatski ventil samo regulise brzinu i rezim rada.
Sve ostalo je vozacu pod rukom.
Pohvala za domeceg proizvodjaca u ovim uslovima!
 
@Bracajerkovic
Šta konkretno Mutante čini najlošijim autobusima u GSP-u? To što su izrabljivani bez imalo milosti od prvog dana? To su prva vozila sa znakom Ikarbusa u Kosmaju, koja su bila na visini zadatka kad su stigli u pogon. Šta to znači. Pa znači da su gurali prvih šest sedam godina bez većih nedostataka, a na prilično zahtevnim trasama. Conecti su uvek bili više čuvani i nisu slati na sve linije. Zato Mutanti jesu, i skoro svi su pregazili veliku kilometražu za kratko vreme, sem možda, dal beše GB107, koji je radio na 24-rci. Bio je inače jedan od boljih zbog toga, koliko se sećam. Dok nisam počeo raditi u GSP-u nisam bio svestan koliko se autobusu ustvari eksploatišu, i šta sve pretrpe tokom svog radnog veka. Mutanti nikako nisu bili promašaj, povozni, ne nešto neprijatni ni za putnike sa dosta dobrom pouzdanošću u radu, dok kilometraža sa osrednjim održavanjem nije učinila svoje. Ti šaltači koje pominješ, teško da se može reći da su bili dobra vozila. Imali su gomilu problema i kad su bili novi, pa su se vremenom sastavili. Teško da bi i jedan vozač tih godina pre uzeo nekog od šaltača nego li Mutanta. Šaltači su iz perioda 96-99 godina, GB2 negde iz 95, vreme kad se u Ikarbusu klepalo kako s čim se moglo i imalo. Serije 103-jki iz 2002, takođe, sa znatno više problema od IK103F. Prve 103-jke, da su bile solidne stvarno, jesu one skoro pominjane žuto plave iz 2003. Te Kosmaj nije imao. Mutanti su se pokazali kao solidan spoj dve naše fabrike. Uspeli su da sastave sasvim pristojna vozila, koja su u to vreme verovatno koštala kao polovina mercedesovog Conecta. Ikarbus je imao moderniju karoseriju, a i enterijer veće ergonomije od FAP-a. Pratila ih je odlična, pouzdana i proverena mehanika. Čak su bili jako startni sa ne tako jakom mašinom od 250ks. Menjač ima produženi četvrti stepen, pa nisu morali ići u visoke obrtaje ni pri 60km/h. Znalo se da će većinski raditi na potezima 300 i 400, pa se za čudo po prvi put obratila pažnja i na prenos za pomenute uslove. Šteta što u nekom modernijem niskpodnom obliku saradnja Ikarbusa i FAP-a nije nastavljena. No, kad su niskopodni autobusi u pitanju, ni FAP nije bio na visini zadatka.
 
Да, ГБ 107 је био најбољи, његов мотор је вукао дупло снажније него код осталих.
ОМ447+Фојт 864 иначе емитују врло пријатан звук.
 
Da, za nas kojima to nešto znači, zvuk mečkinog motora, toliko karakterističan, kako na leru tako i na ubrzanju, zaista je jako prijatan za uho. Diferencijal, sličan onome kod MB405 daje upravo taj karakterističan zvuk pri ubrzanju. FAP ga je valjda i radio, beše Evropa ili tako nešto. Isti motor faktički je u LE-ima, OM457 tačnije sa 299ks, al prenos i diferencijal daju potpuno drugi zvuk, sa i dalje prisutnim štektanjem, koje nepogrešivo govori koji mercedesov motor je u pitanju. FAP 537.5 sa istim motorom već ima opet onaj dobro poznati zvuk. Kad se setim kamiona tipa NG, još kipera sa vučom na više od jedne osovine, pa to najavljuje dolazak i po kilometar pre nego li se ugleda. Nekom ovo možda deluje smešno, al za nas entuzijaste sve postaje previše sterilno, isto, jednolično. Ranije si mogao na kilometar da prepoznaš dal ti dolazi MAN ili Mercedes, iako su u osnovama motori skoro isti, nastajali iz zajedničke saradnje (D25 i D28 - OM4X7), al eto razlike u usisu, izduvu i menjačima. Sad kod velikog broja motora novije generacije, zvuk neretko podseća na usisivač. Kod kola tek, pošto se već godinama zvuk motora imitira kod nemalog broja preko zvučnika, što je tragedija za moj pojam.
 
@Bracajerkovic
Šta konkretno Mutante čini najlošijim autobusima u GSP-u? To što su izrabljivani bez imalo milosti od prvog dana? To su prva vozila sa znakom Ikarbusa u Kosmaju, koja su bila na visini zadatka kad su stigli u pogon. Šta to znači. Pa znači da su gurali prvih šest sedam godina bez većih nedostataka, a na prilično zahtevnim trasama. Conecti su uvek bili više čuvani i nisu slati na sve linije. Zato Mutanti jesu, i skoro svi su pregazili veliku kilometražu za kratko vreme, sem možda, dal beše GB107, koji je radio na 24-rci. Bio je inače jedan od boljih zbog toga, koliko se sećam. Dok nisam počeo raditi u GSP-u nisam bio svestan koliko se autobusu ustvari eksploatišu, i šta sve pretrpe tokom svog radnog veka. Mutanti nikako nisu bili promašaj, povozni, ne nešto neprijatni ni za putnike sa dosta dobrom pouzdanošću u radu, dok kilometraža sa osrednjim održavanjem nije učinila svoje. Ti šaltači koje pominješ, teško da se može reći da su bili dobra vozila. Imali su gomilu problema i kad su bili novi, pa su se vremenom sastavili. Teško da bi i jedan vozač tih godina pre uzeo nekog od šaltača nego li Mutanta. Šaltači su iz perioda 96-99 godina, GB2 negde iz 95, vreme kad se u Ikarbusu klepalo kako s čim se moglo i imalo. Serije 103-jki iz 2002, takođe, sa znatno više problema od IK103F. Prve 103-jke, da su bile solidne stvarno, jesu one skoro pominjane žuto plave iz 2003. Te Kosmaj nije imao. Mutanti su se pokazali kao solidan spoj dve naše fabrike. Uspeli su da sastave sasvim pristojna vozila, koja su u to vreme verovatno koštala kao polovina mercedesovog Conecta. Ikarbus je imao moderniju karoseriju, a i enterijer veće ergonomije od FAP-a. Pratila ih je odlična, pouzdana i proverena mehanika. Čak su bili jako startni sa ne tako jakom mašinom od 250ks. Menjač ima produženi četvrti stepen, pa nisu morali ići u visoke obrtaje ni pri 60km/h. Znalo se da će većinski raditi na potezima 300 i 400, pa se za čudo po prvi put obratila pažnja i na prenos za pomenute uslove. Šteta što u nekom modernijem niskpodnom obliku saradnja Ikarbusa i FAP-a nije nastavljena. No, kad su niskopodni autobusi u pitanju, ni FAP nije bio na visini zadatka.
Istina je da su saltaci imali jako puno problema ali za mene neuporedivo bolji od svakog mutanta posle 2015-6 godine, ja ne govorim o autobusima kad su bili novi sve što je novo je dobro govorim kad su oni već malo ostarili da su gb 2, 10, 18, bili neverovatno pouzdani sva tri, pa ti uporedi sada samo ta tri ili ona prastara tri Mercedesa 202-204 koji su radili kao sat i na smenama čak preko 25 godina a mutant je posle 10 te godine krenuo da ostaje sa strane puta, pucanje jastuka iza svake krivine ljuljanje u vozji uzbrdo jedva u drugu, bas taj famozni 107 je pred kraj bio jedan od najjezivijih,
koliko ih je samo izgorelo ?!?!?! To nisi spomenuo možda, pa i fapovi su goreli ništa bolji od mutanta trulili su brzinom svetlosti određeni delovi, vožnja konstanto nakrivio,
A autobusi koji su stizali od 1996-99 su preživeli jedno najužasnije vreme do dolaska Japanaca i mecki ne možes porediti babe i žabe niti Ikarbusa iz devedesetih i mutante, karbusi su radili devedesetih u doba kada nije izlazio ni jedan autobus na ulice kada nije bilo delova goriva maziva oni su preživeli većinom svi,
voleo bih da vidim tu seriju iz 2005 u devedesetim kako bi se provela baš.
A inače da ti autobusi ne valjaju potvrdili su stanovnici Ripnja 405 ice koji su čak seli na avalski put pred kraj 2019 jer se godinu i godinu unazad svaki dan ostajalo pored puta bar 3-4 komada tokom dana a taj famozni gb 2 je bio pouzdanije vozilo na toj liniji jedno vreme.
Uživaj u zvuku motora i meni se dopada jedino nešto što mi se dopada na toj seriji ostalo sve piši propalo
 
Sećam se gb. 2, jedno vreme redovan šihtaš na 307 i retko kad se dešavalo da to vozilo ne dođe ili se pokvari, a bilo mi je neverovatno da je bolje vukao od svakog mutanta i conecta iz 2003 uz Miloša Obrenovića u Vinči, a uz njega je odličan bio i gb. 10, redovno je radio šihtu na 53 i taj jedan vozač je samo njega vozio
 
Sećam se neke godine (2017/18),da mi 3 polaska nisu realizovana I to zaredom... Po ko zna koliko puta, čekaš 30 min laganini. A bio je tu 1 Conecto I sve ostalo dvocifrene limenke, kao što su #75 #77 #81 #84 #90.
Viđao sam ih jako često pored puta u mirovnom stanju.
Ja shvatam da ih pojedini članovi obožavaju, ali ja ne.Bilo prevuće leti, prehladno zimi a i prokišnjava li su.
Odslužili su brate svoje, red je da ustupe mlađim primercima mesto.

To što su mlađi još goreg kvaliteta, kriv je isključivo Grad jer nema standard za proizvođača, koji bi trebao da ima i nema kontrolu kvaliteta već vodi računa da bude što jeftiniji i da može na lizing da se plati.

Pa te iste abominacije više budu na servisu i traju kraće, jer su nekvalitet.
 
@Bracajerkovic

Ikarbus ili FAP krivi za slabu vuču? Našao si tri šaltača koje su sastavili u garaži posle xy godina. I nikako nisu svi autobusi dobri čak i kad su novi. Primera koliko hoćeš. Taj GB2 bio pukao po sred. Nije ličio ni na šta duže vreme. Čak ga ni remontom nisu ispravili, već je jedan prozor desno do drugih vrata, zamisli, bio bukvalno kriv, tj nije bio u ravni sa ostalima. Šta i da se kvari kod njih. Atmosferski D28UM i FAMOS-ov menjač? Nisu oni bili baš toliko loši, al nisu vala bili bolji od Mutanata nikako. Kad su bili novi imali su problema sa svim i svačim uključujući kvačila i kočnice. Trulili su takođe poprilično. Svaki autobus koji u prvih nekoliko godina savlada milion kilometara bez većih intervencija, može se smatrati vrlo solidnim. Šta misliš koliko su prevalili za 10 godina, ako su za pet imali između 800000 i milion pređenih kilometara? Računica je jasna. Pa kakav autobus može biti posle skoro dva miliona kilometara? Uz to ne bog zna kako održavani, često delovima lošeg kvaliteta. Naravno da će neki morati i da izgori. Goreli su svi autobusi sem Solarisa, a i njih par je moglo da bukne samo tako. Ripanj se žalio na njih najviše? Prođi tim putem nekad od isključenja sa avalskog ka centru Ripnja, pa će ti neke stvari biti jasne. Svaki autobus koji tu radi pet godina, treba odlikovati medaljom. Teške strmine, krivine pod nepravilnim nagibom, i to punih sedam kilometara, a od centra do skretanja za Glumčevo brdo je pristojno, pogotovu poslednjih godina, pa opet posle lošije. Plus, tih godina im je ceo put bio blagi užas. Zato Conecti nikada nisu slati u Ripanj. Kasnije, mnogo kasnije jesu. Znači, kad se vozilo mnogo koristi u teškim uslovima, ne može raditi 20 godina bez problema. Solarisu pukla pogonska osovina na nepunih milion kilometara, i to je vozio na tamo linijama 109 ili 110. Pa to treba svaki bus da savlada da se bukvalno ništa ne pipne, kao onaj čuveni Slaviša na primer. A neka prođe milion kilometara na potezima 300 i 400, pa da vidim na šta će ličiti, bilo koji autobus. Conecti su iz 2003 su tu oko 2010 imali uglavnom manju kilometražu od dve godine mlađih Mutanata, prosečno između 650000 i moguće do 800000 kilometara, za eto sedam godina rada.
 
@Bracajerkovic

Ikarbus ili FAP krivi za slabu vuču? Našao si tri šaltača koje su sastavili u garaži posle xy godina. I nikako nisu svi autobusi dobri čak i kad su novi. Primera koliko hoćeš. Taj GB2 bio pukao po sred. Nije ličio ni na šta duže vreme. Čak ga ni remontom nisu ispravili, već je jedan prozor desno do drugih vrata, zamisli, bio bukvalno kriv, tj nije bio u ravni sa ostalima. Šta i da se kvari kod njih. Atmosferski D28UM i FAMOS-ov menjač? Nisu oni bili baš toliko loši, al nisu vala bili bolji od Mutanata nikako. Kad su bili novi imali su problema sa svim i svačim uključujući kvačila i kočnice. Trulili su takođe poprilično. Svaki autobus koji u prvih nekoliko godina savlada milion kilometara bez većih intervencija, može se smatrati vrlo solidnim. Šta misliš koliko su prevalili za 10 godina, ako su za pet imali između 800000 i milion pređenih kilometara? Računica je jasna. Pa kakav autobus može biti posle skoro dva miliona kilometara? Uz to ne bog zna kako održavani, često delovima lošeg kvaliteta. Naravno da će neki morati i da izgori. Goreli su svi autobusi sem Solarisa, a i njih par je moglo da bukne samo tako. Ripanj se žalio na njih najviše? Prođi tim putem nekad od isključenja sa avalskog ka centru Ripnja, pa će ti neke stvari biti jasne. Svaki autobus koji tu radi pet godina, treba odlikovati medaljom. Teške strmine, krivine pod nepravilnim nagibom, i to punih sedam kilometara, a od centra do skretanja za Glumčevo brdo je pristojno, pogotovu poslednjih godina, pa opet posle lošije. Plus, tih godina im je ceo put bio blagi užas. Zato Conecti nikada nisu slati u Ripanj. Kasnije, mnogo kasnije jesu. Znači, kad se vozilo mnogo koristi u teškim uslovima, ne može raditi 20 godina bez problema. Solarisu pukla pogonska osovina na nepunih milion kilometara, i to je vozio na tamo linijama 109 ili 110. Pa to treba svaki bus da savlada da se bukvalno ništa ne pipne, kao onaj čuveni Slaviša na primer. A neka prođe milion kilometara na potezima 300 i 400, pa da vidim na šta će ličiti, bilo koji autobus. Conecti su iz 2003 su tu oko 2010 imali uglavnom manju kilometražu od dve godine mlađih Mutanata, prosečno između 650000 i moguće do 800000 kilometara, za eto sedam godina rada.
Ja ću samo još ovo reći jer nemam nameru da se raspravljam oko gluposti, ne daj bože da ikad više ljudi prodju kroz onaj pakao zadnjih godinama do 2019 kroz šta su prolazili Ripanjci i Smederevci to je tolika tuga i beda bila sa tim autobusima to ti može svako potvrditi sem samog tebe jer očigledno nisi putovao u Ripanj svaki dan ujutro u špicevima kad su se krivili u stranu a ja sam imao i ljude sa smederevskog i pričali su mi kako je bilo uzasno, apsolutno me ne zanima kilometraža niti koliko su oni to sjajno sve podneli tolike kilometre iza njih, raspadaujuci se po putu godinama unazad, red je bio da zamene pre više od 5 godina.
Uostalom imaš ovde na forumu ljude koji žive u tim krajevima i evo pričaju i sami koliko su se patili prelistaj forum od 2017-2019 svašta je pisano, šta je tu onda dobro ili je bitna toliko istorija samog autobusa koliko je on sve prošao kroz svoj radni vek nek je i put zahtevan upropašćeni su bili brzo tamo trebala je zamena a ne maltretiranje naroda do kraja 2019.
Za mene lično kao novi ne znam kakvi su bili verovatno okej kao i svaki novi autobus, ali od 2016 kad sam krenuo da ih koristim smece bilo smece ostalo do dan danas.
 
Vrh