Djole Pevcanin
Advanced
- Učlanjen(a)
- 16.11.2016.
- Poruke
- 3.606
- Pohvaljen
- 3.580
Види се кад зумираш.
Њима је битно да кажу да су имали већу набавку аутобуса (240) од Ђиласа (200). А то да ли је соло или зглобни, људе који аутобус виде само за сликање на примопредаји није брига.
Било је већ на форуму, али да поновимоA što se tiče tapaciranih...
Ајмо само о бројевима!
Мене сећање добро служи... "Ђилас" је поред тих фантастичких Солариса куповао аутобусе од Икарбуса (50ак комада) ког су ови сахранили а који је без проблема могао и данас да "штуцне" 10-20-30 возила годишње да се попуне рупе каквог год да су квалитета, плус паре остају у земљи... затим је купио трамваје (30 ком), тролејбусе (84 ком, фактички заменио цео возни парк)... то се некако брзо заборавило...
Нема ту много политике - чиста математика Кад се све сасбере то је охохо више возила за ГСП и то у значајно краћем периоду...
Да не говорим да су возила тада заиста набављана плански на неки начин... а не сад стихијски... кад видимо да је све отишло дођавола...
И да ме не схватите погрешно - политика ме ич не занима - али не волим да ми неко вређа интелигенцију и прича да сам сенилан! Ја памтим!
To je višegodišnji stav većine forumaša. Al džaba kad se stranka pita. Političari, kvalifikovani stručnjaci (posebno oni sa iskustvom, a koji su doprineli unapređenju drugih sistema) pri inostranim think tank organizacijama poznatim po know how rešenjima, bi trebalo da ostvaruju tesnu saradnju sa građanskim udruženjima. Ne treba isključiti ni proizvođače, a testiranje različitih rešenja je neophodno kako bi grad prilagodio raspoložive resurse lokalnim uslovima.Solaši jesu potrebni, za neke linije koje više nisu prohodne za zglobne pusher-e odnosno vozila bez upravljive zadnje osovine. Ali ne u ovolikom broju.
To reflektuje višedecenijski strukturalni problem. Prvo nije bilo privatnika a odnos zglob/solo na gradskim linijama bio je 70/30 (grad+prigrad GSP-lasta 60/30 tj 400 zglobnih i 300 solo). Kad su uveli privatnike bilo je i zglobnih ali u obrnutom odnosu i bacalo se svašta na bilo koju liniju (sećam se Renoa PR100.2 i PR180.2 sa 88, ovaj drugi, zglobni se slupao kod Ade zbog kočnica), ali tek je obnovom voznog parka počelo masovno da se uvozi istočno solo đubre umesto ono malo zglobnih polovnjaka. Umesto da su organizacijom naplate za zglobne polaske povećali broj zglobnih da bi vratili pređapnje stanje sa isključivo GSP-om, oni su standardizovali privatnike na solo, s tim da obnavljanje ugovora u relativno kratkom roku uslovljava prevoznike na budžetno orijentisane nabavke. I sad smo tu gde smo sa 400 zglobnih GSP+400 solo GSP+30 privatnih zglobnih+400 privatnih solo odnosno 35/65 zglob/solo i ako računamo 511 kao prigradsku 45/55 za grad.Проблем мањка соло возила који се у једном моменту јавио у ГСП су могли да реше једноставно давањем одређених линија приватницима, попут 67 и потеза 300.
70 соло возила је било довољно, боље да су узели 50 зглобова уместо 170 додатних соло возила.
Trebalo ih je zameniti novim tamo gde je bilo tehnički neophodno, ili racionalno njihovo korišćenje, ali i voditi računa o odnosu cena/kvalitet, kao i o konfiguraciji i opremi. I Nedopustivo je da Kosmaj u 21. veku još održava samo solo, odnosno da njegova rekonstrukcija nije obuhvatala gradnju makar montažne hale s prolaznim kanalima, uz reorganizaciju parkinga. Mislim da je i pre bilo oko 300 solo, a ne 400. Sada od većeg broja koji čini sistem neefikasnim i nepraktičnim (zbog manjka osoblja i velikih gužvi, posebno za vreme pandemije) ispadaju i stari i novi, troši se više a nije se dobilo što se očekivalo. Pouzdanosat je poboljšana, ali je niža nego što bi trebalo da budse imajući u vidu prosečnu starost voznog parka. To je zabrinjavajuć podatak.Falila su mnogo i solo vozila. Nije da nam je trebalo baš 244, al Kosmaj je bio u rasulu. 70 ne bi bilo dovoljno svakako, al ni Karaburmi, a ni Novom Beogradu ovoliki solaći nisu trebali sigurno. 120 do 150 solo, ostalo je trebao biti zglob. Generalno, ni ukupan broj od kupljenih 244 autobusa nije mnogo. Trebalo ih je za ovoliko vreme biti i više.
I ja se iskreno nadam da će Šapić-Vidović dvojac makar dovesti sistem na neki prihvatljiv nivo, imajući u vidu globalnu krizu. Ne možemo očekivati ne znam kakav preporod, ali bi to trebalo da bude neko primetno poboljšanje.Za budućnost (naredne nabavke i odabir) bi bilo super da to radi neko stručniji.
Svi mi ovde znamo kako će BMC da se "provede".
Na žalost, nije moglo da se utiče... Makar se nadam da će se za sledeću nabavku... Moći!
Ja sam bio jedan od najvećih kritičara Ikarkrša ovde, ali sam ujedno bio i zagovornik namenske proizvodnje u tom preduzeću. Prvo i prvo zbog problema sa kvalitetom nije trebalo uopšte da se fokusiraju na zglobna vozila koja su nosioc osnove mreže linija JGP već na dvovratna solo vozila i skraćene 10,5m verzije istih za slabije linije, gde bi ista duže i trajala, i drugo ali ništa manje važno, to je diverzifikacija portfolija/radnog programa. Ikarbus zvanično nije bio proizvođač autobusa već autobusa i specijalnih vozila, što je lako moglo obuhvatati i Low Entry Cab/gradske kamione i njihove nadgradnje.Ајмо само о бројевима!
Мене сећање добро служи... "Ђилас" је поред тих фантастичких Солариса куповао аутобусе од Икарбуса (50ак комада) ког су ови сахранили а који је без проблема могао и данас да "штуцне" 10-20-30 возила годишње да се попуне рупе каквог год да су квалитета, плус паре остају у земљи... затим је купио трамваје (30 ком), тролејбусе (84 ком, фактички заменио цео возни парк)... то се некако брзо заборавило...
Нема ту много политике - чиста математика Кад се све сасбере то је охохо више возила за ГСП и то у значајно краћем периоду...
Да не говорим да су возила тада заиста набављана плански на неки начин... а не сад стихијски... кад видимо да је све отишло дођавола...
И да ме не схватите погрешно - политика ме ич не занима - али не волим да ми неко вређа интелигенцију и прича да сам сенилан! Ја памтим!
To je jedan od najlošijih Conecto modela.Vraćam se sa posla mrtav umoran, ulazim u bus, krećemo i posle 3 stanice Higer kršina 3454 staje u kvaru, navodno popucali neki kaiševi, a sledeći bus nailazi Conecto 175 iz 2003 bez klime i stvarno nemam komentar, a ovo će biti sve češća pojava kako vreme bude odmicalo. Markicu za prevoz ću uzeti nikad.