Šta je novo?

Autobusi

Od kog proizvđača autobusa bi grad trebao da kupi 100 novih zglobnih vozila na gas.

  • Solaris

    Glasovi: 298 94,6%
  • BMC

    Glasovi: 17 5,4%

  • Ukupno glasača
    315
Čim stigne veći kontingent novih vozila, linije 18, 26, 27E, 33, 35, 37, 48, 58, 65, 83, 96, 108 bi morale biti prvi prioritet da se 100% prebace na zglob.

Mislim da na 26-ci, 33-ci, 48-ci, 83-ci trenutno ne vozi nijedan zglobni autobus, a radi se o izuzetno zagušenim linijama. Na 65 je većina vozila zglobna, ali viđao sam i neke solo buseve da voze van špiceva. 58-ica bi trebala biti zglob, jer je prilično retka, a jedina povezuje veliko naselje Novi Železnik sa centralnom gradskom zonom. 108-ica Je mešana, ali pošto je bukvalno jedina GSP linija za ceo Pančevački Put i nema baš neki takt, trebala bi to nadomestiti većim kapacitetom po vozilu.
 
Ik 112le 3223 bio skoro na 307 i dobro je hladio, a i na 3222 koji je redovan na 307 je konačno popravljena klima, oni imaju i bolje klime od 112M, samo kad su ispravne. To je problem kupovine malog broja vozila, to sa klimama je mnogo lakše kod Higera i Solarisa, raspišeš tender za servis 200 vozila i onda u isto vreme svim središ filtere, kaiševe i sve ostalo što treba, dok kod Ikarbusa sve to ide ofrlje, pa na nekom klima radi, na nekom uopšte ne radi po celu letnju sezonu.
Inače već sam pričao o 108 i tu mora da ide zglob, svaki put kad sam je koristio je bila puna, naročito kad dođe Higer, tad se guramo kao sardine od omladinskog stadiona.
 
Čim stigne veći kontingent novih vozila, linije 18, 26, 27E, 33, 35, 37, 48, 58, 65, 83, 96, 108 bi morale biti prvi prioritet da se 100% prebace na zglob.

Mislim da na 26-ci, 33-ci, 48-ci, 83-ci trenutno ne vozi nijedan zglobni autobus, a radi se o izuzetno zagušenim linijama. Na 65 je većina vozila zglobna, ali viđao sam i neke solo buseve da voze van špiceva. 58-ica bi trebala biti zglob, jer je prilično retka, a jedina povezuje veliko naselje Novi Železnik sa centralnom gradskom zonom. 108-ica Je mešana, ali pošto je bukvalno jedina GSP linija za ceo Pančevački Put i nema baš neki takt, trebala bi to nadomestiti većim kapacitetom po vozilu.
На 26, 33, 35, 37, 48, 58 не може јер држи приватник а град плаћа само соло возила осим 511. Зглобови да се ставе на 53, 83, 89.
 
Za 26-icu su bili idealni autobusi poput ik-206, samo što nikad nisu imali priliku da saobraćaju na toj liniji, niti takva vozila više saobraćaju po Beogradu (izuzev prigradskih opština gde ih još uvek ima u jako malom broju). Na toj liniji teško da će i nakon isteka ugovora biti zglobnih vozila ukoliko se ne nabavi neki tip zglobnog autobusa koji bi odgovarao uskim ulicama kroz koje prolazi 26. Što se tiče linija kojima trebaju zglobovi poput 33, 35, 37, 45, 47, 48, 49, 50, 58, 78, 81 te linije su do kraja 2025. sa isključivo solo vozilima, a za posle se ne zna...

18 i 65 su do skoro bile 100% zglobne, mada je to počelo da se menja u poslednje vreme, ali je ipak izraženije na 65 u odnosu na 18. Trebalo bi svakako da dođe do neke nove preraspodele linija po pogonima kada stignu BMC-i, pa s obzirom na broj vozila koje će Kosmaj rashodovati, vrlo je verovatno da će napokon neku liniju predati drugom pogonu.
 
26 има проблем провлачења кроз друмски закржљали Душановац и Врачар и туда никад више неће моћи да вози згобни аутобус.
 
Na 26-ici su radili samo zglobovi ikarbusove serije 201. Pričalo se mnogo puta da se ti autobusi lako provuku tamo gde nekad ni solo ne prođe lako, a zahvaljujući upravljivoj trećoj osovini, i dužini ispod proseka od oko 17m. IK206 je sličan Japancu po pogonu i gabaritima, i nikako nije pogodan za 26-icu. Ta linija i u buduće, baš kako Došljak reče, može komotno da zaboravi na zglob. Pomenulo se gore brdo linija, al treba reći da su i u vreme kad su linije delili privatnici i GSP, solo autobusi radili na mnogim linijama gde im mesto nije. Nije ova sadašnja podela loša toliko, koliko je loše to što Grad ne traži po tenderu zglobna vozila za neke linije koje se daju privatnicima, a sve jer su realno teške stipse kad je javni prevoz u pitanju. Mnogo se hoće, al za malo para. 33 nisam siguran da može da okreće zglob nesmetano dole u Kumodražu, za 58 pre da se pusti još neko vozilo, jer nisam primetio da je posebno opterećena za razliku od 37-ice, na primer. Pre je 59 za zglob nego 58. 27E, 35, 37, 53, 65, 78, 83 i 89 svakako jesu po broju putnika za zglob. U suštini nije loše da ide zglob gde god može, al nisam siguran da je zglob i za 48, a zbog finih krivina i jakog uspona gore ka Miljakovačkoj šumi, 47 se, mislim, nosi solidno i sa solo vozilima. Na 49, ako se dobro sećam okretnice, tesna je i za solo, a kamoli zglob, a ima lufta za još neki polazak, s obzirom da ide relativno retko. O 50-tici se mnogo puta već pisalo. Neće se puno toga promeniti, nažalost, kad krenu ovi BMC-i sa radom. Imaće višak zglobova moguće za neku liniju koju trenutno drži Kosmaj, al do sledeće nabavke zgobnih autobusa ne treba očekivati previše.
 
Na 26ici su vozili GSPovi zglobnjaci pulleri IK-201 sa upravljivim osovinama dok je nisu preuzeli privatnici i dok nije gamad pocela da ostavlja automobilcine jos bahatije duz Todora Dukina i Strumicke.
 
Изградио се поприлично тај лавиринт од уличица између Устаничке и тужног булевара.
 
58-ica bi trebala biti zglob, jer je prilično retka, a jedina povezuje veliko naselje Novi Železnik sa centralnom gradskom zonom.
Зар није логичније додати још које возило на антибиотик линију попут 58 (линија иде на 18-19 минута)? Ја у Пожешкој никад нисам видео гужву у 58, а у 88 јесам. Да не причам на шта личи 88 ујутру код Сајма у смеру ка Новом Београду. Једно јутро се направила колона аутобуса јер 88 није могао да затвори врата од гужве. Није центар више оно што је био, више радних места је на Новом Београду.
 
Mislim da su sve 88-ice zglobne. U 58-ici nije tolika gužva, ali bi joj trebalo povećati takt. Međutim, 37, 48, 27E pucaju po šavovima, jer nemaju veća vozila.

Narod većinom odbija da plaća BusPlus, ne toliko zbog cene koja je svakako previsoka, nego zato što se u ovakvim autobusima vozimo u životinjskim uslovima, a plaćamo kao ljudski putnici. Prosečan korisnik GSP-a razmišlja "ako svinje ne plaćaju to što se voze zgurane u stočnom kamionu, zašto bih plaćao ja koji nemam ništa komforniji prevoz od njih? "
 
Ljudi ništa od toga nema bez rešavanja sistemskih problema koji su uzrok svih nedaća kroz koje prolazimo poslednjih ne godina nego decenija. Pre nismo imali nikakve klime, bilo je kudikamo bolje od ovih s neispravnim klimama, al smo se se zato mnogo više verali kao majmuni po stepenicama.

Problem sa osobljem je ogroman, a nije ga moguće zaobići nabavkom vozila većeg kapaciteta koji nemaju više gde da se održavaju. Dakle nevezano za metodologiju podele kapaciteta (logika 3 solo=2 zgloba) pri formiranju redova vožnje srž problema kako god okreneš vrti se oko dostupne infrastrukture, bilo da se radi o novim kapacitetima ili racionalizaciji postojećih.

Da su se planski rešili solo kanturina u svim GSP pogonima koji mogu da održavaju zglobne (jer privatnih solo ima na pretek, i za gde treba i gde ne treba), oslobodio bi se prostor za nove zglobne u Karaburmi, Novom Beogradu i Zemunu i bez gradnje Medakovića i Vrbinog Potoka. Tako da moram konstatovati da bi to trebalo da bude prioritet, ukoliko žele uskoro da dovedu sistem u neko prihvatljivo stanje, bilo da se radi o poboljšanju uslova za voćnju i rad, ili o racionalnom iskorišćenju postojećih resursa u svetlu globalne ekonomske, geopolitičke i zdravstvene krize.
 
Sto se sistemskog resavanja tice, ja cu prvi dati svoj doprinos ako vidim da i druga strana pokusava da promeni stvari na bolje. Ne mora cak ni odmah da bude drastican skok, ali samo da vidim da postoji iskren i posten napor da se nesto promeni na bolje.

Pisao sam na forumu da je bilo perioda (tokom Kovid cirkusa) kad nisam placao kartu i da ce ih mozda biti u narednom periodu. Ali samo zato sto zelim da posaljem poruku i iskazem nezadovoljstvo. A nazalost, nekad je to jedini nacin. Inace, da smatram da (korektna) usluga treba da se (korektno) plati, da, naravno da smatram.

@Panto, nisam bas razumeo sta si ovde hteo da kazes?
 
Inace, evo dve fotke Karaburme. Nista posebno, samo sam bio u prolazu a svideo mi se prizor ovako naredjanih
IMG_20220731_191039949.jpg

_IMG_000000_000000.jpg
 
^^^Upravo Bendere, samo vidljiv napor u pravom smeru.

Izbezumim se kad vidim M, tako su goreli u Zemunu, a zamisli da ispeče još po koji Solaris? Ili ne daj bože da bukne na gasne pa dođe do "vatrometa".

Pantograf mislio na preskakanje prioriteta kratkoročnih i dugoročnih, masovna ukidanja, držanja statusa kvo dok ne dođe ono veće, važnije i vidljivije.
 
^^^Upravo Bendere, samo vidljiv napor u pravom smeru.

Izbezumim se kad vidim M, tako su goreli u Zemunu, a zamisli da ispeče još po koji Solaris? Ili ne daj bože da bukne na gasne pa dođe do "vatrometa".

Pantograf mislio na preskakanje prioriteta kratkoročnih i dugoročnih, masovna ukidanja, držanja statusa kvo dok ne dođe ono veće, važnije i vidljivije.

Pa nisu M-ovi goreli u Zemunu zato što su M-ovi, nego usled (ne)stručnog korišćenja, odnosno onog nesrećnog usiljenog dovlačenja u garažu. Slučaj koji i dalje ne mogu da dokučim ni posle toliko godina, a mislim na toliki nivo bahatosti, neznanja i ko zna još čega sve. Bilo koji autobus su mogli zapaliti u takvim okolnostima.
 
^^^Al ne zaboravi da sad više nisu ni novi, dok je održavanje samo u padu. Može kao što kažeš da se razbukti bilo šta, ali ne bi voleo da još Solarisa izgubimo zbog ovih ili onih sklepanih Ikarbusa, ma kako održavanih, na ma kojoj šasiji. Opet mešaju babe i žabe po lamelama parkinga. Dešavalo se i na zapadu da izgori pola pogona, pa to bi bio pravi skandal. E onda im ni nepotizam ne bi pomogao.
 
Razumem ja o čemu ti pričaš, al ne buknu autobusi tek tako, pa ni ti Ikarbusi. M serija baš i nije nešto gorela, a da je je do Ikarbusa ili MAN-a. N serija ima takva tehnička rešenja, da je definitivno podložnija samozapaljivanju, a kod M-ova su mahom bili slučajevi gašenja manjih požara oko točkova zbog kočnica. To se može desiti i Solarisima. Karaburma je generalno loše organizovan pogon, što se tiče prostora za parkiranje, samih servisa i upravne zgrade iznad njih. Projektant tog objekta je slobodno mogao da poručka svoju diplomu. I još mislim da su mi kolege pričale da je projektovana samo za solo vozila. GSP odavno vapi za modernijim garažim prostorom, i pratećim objektima. Novi Beograd je ok, al sve je to već staro i oronulo, al je pogon kud i kamo funkcionalan. Kosmaj je korektno sređen, i generalno dosta dobro koncipiran, al je samo za solo vozila, što je već i opšte poznata stvar. Trebaju nam bar dve nove, moderne i funkcionalne garaže u zamenu za Zemun i Karaburmu, a Novi Beograd je zreo za kompletno sređivanje.
 
Vrh