Šta je novo?

Air Serbia

Nekoliko monitora koji emituju isti video nije komplikovano, a da svako ima svoj, jeste.
Mislim da mora da se menja overhead compartment duz celog aviona, sto jeste poveci posao. Verovatno je ista prica kao sa sharkletsima, vremenom su ti monitori postali standardna oprema, pa avioni dolaze fabricki sa njima. Tako dva najmladja A319 imaju te monitore, a stariji nemaju.
 
Bas me zanima, ako neko zna, kako bi se na srpskom reklo sharklets/winglets. Imamo rec za zakrilca (flaps) i pretkrilca (slats), ali nisam jos cuo za rec za sharkletse. :)
Nemamo termine za razne oblike wingleta. Uglavnom sve te vrhove krila zovemo "terminezon". Ne znam odakle je to uslo kod nas u jezik, nije ni iz francuskog ni iz ruskog. Eventualno onaj mali winglet (u sustini to i nije winglet) na starijim airbusima neki zovu "granicna ploca"
 
Ovo je A350 koji je Aeroflot morao da kanibalizuje. Star je 7 meseci. Tuga :(
ra-73156-aeroflot-russian-airlines-airbus-a350-941_PlanespottersNet_1307336_d1b65815c5_o.jpg
 
Mislim da mora da se menja overhead compartment duz celog aviona, sto jeste poveci posao. Verovatno je ista prica kao sa sharkletsima, vremenom su ti monitori postali standardna oprema, pa avioni dolaze fabricki sa njima. Tako dva najmladja A319 imaju te monitore, a stariji nemaju.
Не разумем онда менаџмент, зашто се тај систем не користи ако већ постоји... 🤔
 
јер то није IFE сам по себи већ само екран који показује статус и детаље лета. не знам ко се од вас сећа, али су 733 имали исто те екране, који су се користили до 2004/2005 године и после у престали. само што на њима нису били детаљи лета, већ неки снимци Србије, ако се добро сећам
 
Za sada su u sistem uneti letovi za VLC, LYS, NUE, BLQ i HAJ za zimsku sezonu. Svi su 2pw, osim HAJ koli je 3pw. Unapred se znalo da su BRI I PMI sezonske, pa ostaje da vidimo sta ce biti sa AER, TRS i SZG. AER sam siguran da ce ubaciti ovin dana, dok za TRS i SZG nisam bas ubedjen. TRS mi nikada nice bio jasan izbor.

Takodje, JU prodaje karte za KRR i ROV, oba 2pw od zimske sezone.
 
јер то није IFE сам по себи већ само екран који показује статус и детаље лета. не знам ко се од вас сећа, али су 733 имали исто те екране, који су се користили до 2004/2005 године и после у престали. само што на њима нису били детаљи лета, већ неки снимци Србије, ако се добро сећам
Sećam se, bile su to kabaste kutije kao stari televizori sa katodnim cevima.

Er Srbija iznajmljuje avione pa bi uslov da ima te monitore smanjilo izbor aviona za lizing. Ti monitori doprinose težini aviona i imaju pokretne mehaničke delove koji su podložni kvarovima pa je bolje bez njih. Ugrađeni u sedište kao A330 imaju smisla na dužim letovima od 2-3 sata.

Pravo rešenje su mini ekrani na A220. Fiksni su i nemaju mehaničke komponente koje se lakše kvare, manji su i lakši. Ne koriste se za IFE filmove ali se mogu koristiti za safety video, za mapu i podatke o letu a neke kompanije pokazuju na koji gejt treba da idu transferni putnici, par reklama o turizmu, duty free radnjama na aerodromu itd.

Primeri iz Air Baltic-a:

https://1.bp.blogspot.com/-TusTVM9a...3y3s8Jq1d8XUqwCLcBGAs/s1600/blog629_phone.jpg

https://www.airlinereporter.com/wp-content/uploads/2020/05/20191206_115233-754x566.jpg

Primeri iz Swiss-a:

 
Jel moraju ta imena aerodroma u šiframa baš uvek? Mi koji nesmo školovali baš imamo problem da pratimo
Izvinjavam se, dugo pratim avijaciju pa mi je preslo u naviku. No judge :)

Dakle bez sifri: Valensija, Lion, Nirnberg, Bolonja i Hanover su uneti u sistem 2pw, Hanover 3pw. Takodje, u prodaji su letovi za Rostov i Krasnodar 2pw, mada tesko da ce biti ista od toga, pogotovo ne za Rostov. Krasnodar mozda i otvore, ali Rostov nece sigurno.
 
Што мислиш да неће Ростов? Ја све нешто мислим да нема бољег моемнта?
 
Izvinjavam se, dugo pratim avijaciju pa mi je preslo u naviku. No judge :)

Dakle bez sifri: Valensija, Lion, Nirnberg, Bolonja i Hanover su uneti u sistem 2pw, Hanover 3pw. Takodje, u prodaji su letovi za Rostov i Krasnodar 2pw, mada tesko da ce biti ista od toga, pogotovo ne za Rostov. Krasnodar mozda i otvore, ali Rostov nece sigurno.
Hvala puno ;)
 
Je l ovo bilo ironicno?
Jer je na 40km od granice sa Ukrajinom.
Не. Ово срање може и да се заврши на зиму.

Забране летења на јужним деловима се овде сваких 7 дана продужавају (ажурирају). Зашто тако кратак интервал, па зато да би законски могли оперативно да пусте саобраћај кад дође време. Тако да сматрам правилним што су пустили карте, јер ако не буде могло, вратиће се новац, а ако крене, боље је зараније планирати.

Иначе, граница са Украјином је померена.
 
Meni je malo nesuvislo prodavati karte za aerodrome koji su formalno zatvoreni i ne rade. Zar nije lakše početi prodaju kad i ako prorade, nego se baktati sa povratom novca. Svaki povrat karte takođe košta, ako ništa drugo plaćanje bankarske transakcije, što je zaista sitno ali na kraju košta - a i izloženi su valutnom riziku pretpostavljam.
Taj deo juga Rusije je sada zapravo više rizičan za bilo kakav civilni let nego pre ove budalaštine koju su pokrenuli u Ukrajini, a kojoj se ne nazire kraj.
Krasnodar za obilazni prilaz preko mora, pa sa istoka još i nekako, letenje u blizini istočne granice Ukrajine ili preko Krima je sada potpuno isključeno kao opcija jer je evidentno u zoni domašaja i jedne i druge strane, a obe su iz realnih razloga poprilično nervozne na sve što leti.
 
Verovatno im trebaju pare trenutno za našto, pa će posle vraćati. Kao kredit sa malom kamatom.
 
Zona zabrane leta je sve od Donbasa do Kaspijskog mora. Razlog je jer se rakete ispaljuju iz Kaspijskog mora ka Ukrajini. Avioni iz Sočija idu u pravcu istoka preko Kaspijskog mora, pa onda malo pre Aktaua u Kazahstanu skreću 90 stepeni ka severu pa iznad Kazahstana ka Rusiji.
 
Izvinjavam se, dugo pratim avijaciju pa mi je preslo u naviku. No judge :)

Dakle bez sifri: Valensija, Lion, Nirnberg, Bolonja i Hanover su uneti u sistem 2pw, Hanover 3pw. Takodje, u prodaji su letovi za Rostov i Krasnodar 2pw, mada tesko da ce biti ista od toga, pogotovo ne za Rostov. Krasnodar mozda i otvore, ali Rostov nece sigurno.
Hanover je 2pw; let u nedelju je ukinut
 
Delimičan off (a opet i ne, jer ste načeli temu): Pretpostavljam da su "sibirske rute" definitivno suspendovane za zapadne kompanije?
Kako se snalaze za letove do dalekoistočnih destinacija? Ponovo preko pola i Aljaske?
 
Delimičan off (a opet i ne, jer ste načeli temu): Pretpostavljam da su "sibirske rute" definitivno suspendovane za zapadne kompanije?
Kako se snalaze za letove do dalekoistočnih destinacija? Ponovo preko pola i Aljaske?
Evropske kompanije lete preko Kazahstana i dalje za Daleki Istok, dok npr. Finnair leti preko severnog pola za Tokio.
 
Vrh