Šta je novo?

Air Serbia

Da li je na njega mogao da sleti?

Otac mi je pricao da je JAT nekad imao let Tivat->Cilipi->Beograd. Iako Tivat Cilipi traje 5 min. (krajem sezdesetih ili pocetkom sedamdesetih godina)
Da li postoje danas takvi letovi gde avion sleti negde da pokupi putnike?
 
Zasto bi sleteo u Dubrovnik? Nema nikakve logike.

Sta znaci da pokupi putnike? Ako mislis na triangl linije, da postoje, ali ih nema puno.
 
Nikola
Mozda sam lose razume ovaj deo vaseg teksta ali iz postovanja prema zrtvama da se drzimo istine.
Nesretni piloti u te 2 nesrece nisu mogli ni da znaju za bilo kakve procedure i da ih primene posto fukcija nije ni bila dokumentovana i skrivana od Pilota
To i jeste glavni problem i razlog i za kriminalno gonjenje Boing-a.
Da bi mogli da pocnete da resavate neku situaciu, treba je prvo sagledati i analizirati ( sto brze i precizno moguce ) i tek onda primeniti adekvatu procedure i tu naravno dolazi da izrazaja koliko ste dobro uvezbali date situacije.


Izvinjavam se Nikola, sad citam prehodne postove pa mi se cini da vasa opaska se verovatno odnosi na ovaj zadnji ASL incident. ukoliko je to tacno onda ce sigurno biti a posledica.

Nema sta da se izvinjavate, prvi deo mog posta se odnosi na 737max udese. Posada ASL je po svemu sudeci uspesno obavila svoj zadatak.

Ova tema, a i ovaj forum nisu bas mesto za ovakve diskusije, ali ukratko cinjenice:
Nesrecne posade su imale procedure na raspolaganju:
Simptom 1: Unreliable airspeed -> Reakcija: Unreliable airspeed memory items -> Unreliable airspeed checklist
Simptom 2: Runaway stabilizer -> Reakcija: Runaway stabilizer memory items -> Runaway stabilizer checklist

Posada kod drugog udesa je imala uvid u AD notu koja je izdata ubrzo nakon prvog udesa i u kojoj se objasnjava veza izmedju simptoma1 i simptoma 2. Posada kod drugog udesa je morala da ima uvid u ovu AD notu.

Ni jedna od ove dve posade nije uspela da kompletira procedure navedene iznad u razumnom vremenskom roku. Zasto? Zato sto je kontrolisanje vise od jednog otkaza izuzetno tesko i ocigledno u ovoj kombinaciji otkaza prosecna posada nije mogla da uspesno izvrsi propisane procedure. Tu se dalje nastavlja prica o Boeingu, losem dizajnu i ovome sto ste vi napisali, a sto je sve tacno.
 
"Pre nego što je došlo do praska, putnici ističu da se čulo snažno zujanje u avionu."

:ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO:
 

Otprilike isti nivo strucnosti kao i na N1.
Evo mene kao laika ubedise da su 2 motora na avionu glupost, kad je jedan dovoljan za sve, pa i fazu poletanja.
Mislim da zivimo u vremenu u kojem je novinar profesija ranga politicara, sinonim za nestrucnost i korupciju.
 

Otprilike isti nivo strucnosti kao i na N1.
Evo mene kao laika ubedise da su 2 motora na avionu glupost, kad je jedan dovoljan za sve, pa i fazu poletanja.
Mislim da zivimo u vremenu u kojem je novinar profesija ranga politicara, sinonim za nestrucnost i korupciju.
Војиновић не пише да су два мотора глупост, него да је авион тако направљен да читав лет, укључујући и полетање и слетање, може да се обави само са једним.

У комерцијалном ваздухопловству је обавезан принцип редунданције - да ти не би спале панталоне, мораш увек да носиш и каиш и трегере. То не значи да ће ти спасти панталоне ако ти пукну трегери. И даље ће да стоје, јер их држи каиш, ал’ мораш да ставиш нове трегере да би задовољио безбедносни стандард (јер једног дана може и каиш да ти пукне).
 
Pricali smo o popravci aviona i zameni motora.

Zanima me ko je vlasnik rezervnih delova?
Da li je to aviokompanija ili firma koja obavlja odrzavanje?

Gde AS sada odrzava avione?
 
Odrzava ih u JAT Tehnici.

Ne znam ko je vlasnik delova, ali kakve to veze ima? Logicno bi mi bilo da ih JAT Tehnika, kao ovlasceni serviser, narucuje, a zatim prodaje aviokompanijama. Ali kako Air Serbia nije vlasnik aviona koje koristi, ne znam kako je to regulisano sa lizing kucama. Totalno je nebitno.

I hajde malo da se edukujemo: AS ili ASA je Alaska Airlines, Air Serbia je JU ili ASL.
 
Pricali smo o popravci aviona i zameni motora.

Zanima me ko je vlasnik rezervnih delova?
Da li je to aviokompanija ili firma koja obavlja odrzavanje?

Gde AS sada odrzava avione?
Vlasnik motora ne mora nužno da bude avio-kompanija, kao ni samog aviona. I motori i sam avion može da se uzme na leasing, ili zakup.
 
Upravo dreždim na DUS, poletanje JU 325 kasni 1 sat, kaže monitor. A na sajtu AS veli sve po planu...:p
 
Nije poenta da li je mogao ili nije mogao. Poenta je da NIJE SMEO.

Bas kao sto kaze DzonTravolta , verovatno da je mogao, ali nije smeo. Poenta je da takva ideja uopste ne sme da mu padne na pamet. Procudure su jasne. Odmah bi dobio otkaz da je sa takvim motorom doleteo za Beograd. Bilo je slucajeva da pilot sa jednim motorom doleti do destinacije, cini mi se SmartWings pre par godina.

у теорији да, али у пракси, наравно да не

Sta bi se desilo da se kvar dogodio na pola puta?

слетео би на најближи аеродром, зависи где би се нашао у том моменту

Ili bi sleteo na KVO, ako koridor uopšte ide blizu (i ako A319 uopšte može da sleti na KVO).

не може на Мораву. Морава не може уопште да прими ништа веће од АТ7 због носивости писте. кажем, све зависи где је био лоциран, али би имао избор од 6 аеродрома (Тиват, Подгорица, Сарајево, Тузла, Ниш и Београд) на које би могао да слети

To što pišu ljudi u komentatima na vesti, najbolji je argument protiv demokratije.

апсолутно се слажем
 
Da mu je crkao motor na pola puta, ili čak pre, sleteo bi u Beograd.

Na fejsbuk grupi bivših Jatovaca pre koji mesec je izvesni savršeno nepismeni kapetan u penziji (zapamtio sam i prezime, jer kako zaboraviti toliku mrcinu, greota je: Ljubinković) opisao kako mu je otkazao motor na DC9 pri poletanju iz Sarajeva. I on majstor, na sablažnjavanje kontrole leta, reši da preleti Romaniju s jednim motorom (ne može da se diže u toj situaciji) i produži za Beograd, a kao razlog je naveo to što 'u Beogradu ima rezervne delove, a u Sarajevu ne'. Svako ima svoje prioritete...

Eto 'kako se nekad znao red', a sad 'lete SNS piloti'.
 
Poslednja izmena:
To što pišu ljudi u komentatima na vesti, najbolji je argument protiv demokratije.
апсолутно се слажем

Diktatori računaju na podršku onih koji to misle da bi došli na vlast ili je ojačali.

Komentari se kao što iz prve ruke znaš regulišu moderacijom. Budale (Er Srbija je najgora jer sam se jednom vozio do Tivta i avion se tumbao celo vreme), lažovi (ispuštao je gorivo i sevale varnice pod nogama) ili zle komšije (Er Srbiji eksplodirao motor) treba brisati. Ima foruma kao ovaj ili onaj na engleskom koji drže nivo ali ima i treš medija koji samo gledaju da fabrikuju skandale i puštaju monstruozne komentare bez moderacije. Bolje stručna moderacija nego ukidanje demokratije.
 
Evo ga novi A320 u floti JU.
72805_1644505115.jpeg
 
Bas me zanima, ako neko zna, kako bi se na srpskom reklo sharklets/winglets. Imamo rec za zakrilca (flaps) i pretkrilca (slats), ali nisam jos cuo za rec za sharkletse. :)
 
Иначе, хтео сам да питам да ли неко зна да ли на ЈU А320/19 постоји IFE изнад седишта. Нисам га видео на мојим летовима до сада, што не значи да не постоји већ се само не користи, можда. И, ако не постоји, да ли је компликована уградња истих. Кад већ планирају повећање броја седишта, самим тим смањивање простора за ноге, могли би и да убаце неки систем за забаву да би боравак у кабини био да кажем пријатнији. Половину лета могу да приказују мапу где се авион налази, другу половину да убаце неку рекламу о Србији, пусте нешто занимљиво, лупам сад скривену камеру или тако нешто... Чак би и особљу смањили посао са показивањем инструкције око везивања појаса и понашању у случају опасности. Видео постоји за А330, а има га и на YouTube.
mc3bbr.jpg
преузимање (3).jpeg
 
Иначе, хтео сам да питам да ли неко зна да ли на ЈU А320/19 постоји IFE изнад седишта. Нисам га видео на мојим летовима до сада, што не значи да не постоји већ се само не користи, можда. И, ако не постоји, да ли је компликована уградња истих. Кад већ планирају повећање броја седишта, самим тим смањивање простора за ноге, могли би и да убаце неки систем за забаву да би боравак у кабини био да кажем пријатнији. Половину лета могу да приказују мапу где се авион налази, другу половину да убаце неку рекламу о Србији, пусте нешто занимљиво, лупам сад скривену камеру или тако нешто... Чак би и особљу смањили посао са показивањем инструкције око везивања појаса и понашању у случају опасности. Видео постоји за А330, а има га и на YouTube.
Na nekim A319 ima tih ekrana, konkretno znam da postoje na YU-APL i YU-APM, ali se ne koriste. Na ovim ostalim ne znam da li ih ima, ali mi se cini da je ugradnja solidno komplikovana.

Navodno nece smanjivati prostor za noge, nego ce staviti jos tanja sedista, iako su ova zaista tanka i koristi ih vecina kompanija u Evropi.

Nisam vidjao da se na takvim ekranima prikazuju reklame. Swiss na tim overhead screenovima prikazuje mapu tokom leta, kao i informacije o brzini i visini letenja, a pred sletanje prikazuju i konekcije na ZRH. Tako isto moze i JU da radi, ali posto nemaju te ekrane na svim avionima, mislim da im se ne isplati da ih sada ugradjuju. Nije to neka Bog zna kakva prednost.
 
Баш штета што их не користе, односно не инсталирају на свим авионима кад већ није компликовано. 😕
Предност је, бољи осећај код путника рецимо. Ни једна компанија , осим Туркиша, из региона то нема, издвојили би се по нечему.
 
Vrh