Šta je novo?

Air Serbia

кабина изгледа лепо

AVvXsEi2VMEFR16EDE8u_ogdtYUuDmIFTJU-1ugbhVfvR3OxE6K-hxWBMuwo826DqgkOgSQiHxXb1M3bOimHwgX3sAnzJ0Lh349OLEzv2FRxuUFA_b0f4hRc3LCkeNnlrOJAxuXBh_qcbaUvrFfDBsvx9cEGMTzSr4dLsL82-Q2iJke9vVY_H-ZniVEoKlQjXw=w640-h426
 
Logičan, dugoočekivan i dobar potez. Nadam se dobrom potezu i u nabavci manjih mlaznjaka, a sa oporavkom tržišta, i širokotrupeca (što bi rekao uvaženi kolega).
 
Trieste - 3 leta nedeljno, ATR72. Venecija je jako blizu, stoga mislim da je ovo hrabar pokusaj namenjen turistima koji idu u Portoroz, za koji JU ne moze da leti. Postoji sansa da ce postati sezonska.
JAT je do Trsta leteo do 2011. a onda zbog Alitalia i kodšera let iz Trsta do Beograda je "prebačen" preko Rima. Tršćanski aerodrom poslednjih godina dobija sve više putnika iz Slovenije, posebno posle kraha Adrie. Pored toga dosta naših ljudi živi i radi u Trstu i slovenskoj obali. Aerodrom je pre par godina dobio i železničku stanicu, tako da pored buseva sada ima i Freccie (vozove velike brzine), regionalne i lokalne ekspress vozove koji se zaustavljaju.

Za Trst iz Beograda retko ko ide preko Venecije, možda se čini blizu, ali se ni vremenski ni cenovno ne isplati, s obizorm na to da je udaljenost Trsta od Beograda oko 600km.
 
Swiss-om.
Jedno vreme sam mislio da je propašću prethodnog Swissair-a, koji mi je bio odličan, stvar otišla dođavola, ali naknadni letovi Swiss-a su bili ok.
 
Miki to sa alatom je još i dobro, pogledaj šta je lik pokušao 11.1.2022. da unese na let LX za Zurich...
 

Prilozi

  • IMG_20220111_091616.jpg
    IMG_20220111_091616.jpg
    139,2 KB · Pregleda: 122
Odakle ljudima iz AS hrabrost da tako sire posao?
Nije li to ogroman rizik u doba korone?
 
Ovo je kompletna mapa novih linija Er Srbije planirana za ovo leto, hvala ExyuAviation.com za mapu:

map.gif


Biće impresivno ako se održe sve ili skoro sve linije. Naglasak je na Italiji, Španiji, Nemačkoj. Meni je interesantno kako su do pre par dana pričali jedno a zvanično je ispalo drugo.

Recimo do pre par dana su pričali o povratku na Bliski Istok i Severnu Afriku (MENA) pa je od svega ostao samo Aman koji je bio najavljen pre dve godine. Od Afrike nema ništa, čak ni Kairo gde su već leteli. Poslednjih par meseci posejani su tračevi o širenju na istočne destinacije gde očekuju transferne putnike za buduće dugolinijske letove, o destinacijama u Bugarskoj, Rumuniji, Moldaviji, Poljskoj i Ukrajini. Ništa od svega toga, uspešno su zavarali tragove mada ne vidim kakvu su konkretnu korist od toga imali.

Očigledno je da Er Srbija nema nikakvu nameru da ove godine otvara nove dugolinijske destinacije. Osim toga deluje sve realnije da Srbija zaista ne želi da strane avio kompanije krenu da lete za Beograd iz daleka, koliko god je ta priča ranije delovala iracionalna. Beograd nije neki svetski turistički ili poslovni centar pa se to uvek koristilo kao izgovor (uz očekivano mali profit) što drugi ne lete ali je ogromna razlika između onih aerodroma koji aktivno rade sve što je moguće da dovedu letove iz daljine i ovoga što se radi u Beogradu.
 
доста фактора утиче на дестинације које се покрећу. вероватно су проценили да им је сада Аман исплативији од Каира. друго, ко зна какав је договор са Египћанима, јер је ту на снази јако ригидан билатерални споразум

Beograd nije neki svetski turistički ili poslovni centar

сам си рекао зашто се компаније не утркују за дуголинијске летове за Београд. једино ко може да уведе такве летове је Ер Србија, јер она може сама да довози себи трансферне путнике. остали баш нешто нису претерано заинтересовани
 
Ni Zagreb nije neki svetski turistički ili poslovni centar, isti komentar bi mogao da staviš za ZAG negde oko 2013-2014 godine. Ljudi su tada za Zagreb govorili da jedino Croatia može da krene preko okeana jer drugi nisu zainteresovani (ne računam čartere iz Koreje). Pokazalo se da nije istina.

Negde 2015 počeo je naivno jednom nedeljno let između Toronta i Zagreba. Samo jednom nedeljno! Onda je krenuo da leti Air Transat 2016, pa se uvećao broj tako da je do 2019-te ZAG imao 7 nedeljnih letova u letnjoj sezoni za Toronto, Transat i Rouge kombinovano. Kako sad to 7 nedeljno kad je do 2014 važilo nepisano pravilo među poznavaocima da niko nije zainteresovan da leti između Zagreba i Toronta nonstop???

Da li su se za 5 godina Hrvati toliko obogatili da naprasno lete po svetu, ili se toliko puta uvećala dijaspora u Kanadi? Odjednom Zagreb postao turistička atrakcija, globalni poslovni centar? Ništa od toga. Samo promocije, subvencije i politički jako pogurana želja da dovedu što više stranih kompanija.

Kada bi Vinci imao odrešene ruke da dovede koga god može, bilo bi čudo u Beogradu za 2-3 godine. Ali vidiš da neko mrsi konce. Što reče Exyu pre par nedelja: Air Canada has considered launching operations to Belgrade, however, a restrictive Air Service Agreement, limiting carriers to two weekly flights, is considered a deterrent.

Sigurno nije Kanada uvela taj limit na 2 nedeljno, oni prvo pitaju svoje avio kompanije da li im to odgovara, a po ovome se kristalno jasno vidi da Er Kanadi ne odgovara taj limit. Ko je onda insistirao da se uvede to ograničenje u bilateralni sporazum ako nije Kanada? Znači Srbija je tražila to ograničenje i to još 2017-2018 kad se to pregovaralo. Znači Er Srbija je još tada znala da se godinama neće širiti preko okeana ali je još tada tražila da se uvede limit Er Kanadi na dva nedeljno. Zašto? Da se ne bi desilo da odmah krene da leti Air Canada i da za par godina poraste na 7 nedeljno kao u Zagrebu, jer da se to desilo onda Er Srbija nema šanse da krene od nule i uspe na toj liniji. Er Srbija hoće još ko zna koliko godina ovako da se širi po Evropi i možda jednog jako dalekog dana krene da se širi na daleko, ali do tada neće da joj bilo ko drugi kvari račun i otvara letove preko okeana za Beograd.
 
Хрватима не требају визе за Канаду, тако да и то утиче на фреквенције. Кореја и Јапан су успели зато што се ХТЗ агресивно рекламирала у тим земљама (генерално се агресивно рекламира), па су створили потражњу. прво су почели као чартер летови, да би после Корејци кренули са редовним летовима. а итинерери су им такви да иду у Загреб, па после одатле ка Јадрану. друго, Загреб сам има више страних туриста него цела Србија, тако да јесте туристички центар у поређењу са нама. а ми имамо полумртви ТОС, чији запослени на сајмове иду да узму дневнице

Air Canada has considered launching operations to Belgrade, however, a restrictive Air Service Agreement, limiting carriers to two weekly flights, is considered a deterrent.

то је када дилетанти и идиоти преговарају о споразумима
 
Srpska strana nije potpisala dogovor koji je štetan po Srbiju pa mi ovo tumačenje nije logično.

Uostalom sledećih par godina će jasno pokazati ko govori jedno a radi drugo. Ako Marek za sledeće leto opet najavi ekspanziju i premeštanje linija po Evropi onda će biti jasno da su izjave Er Srbije o planovima za Kinu, Kanadu i Ameriku mazanje očiju.
 
Srpska strana nije potpisala dogovor koji je štetan po Srbiju pa mi ovo tumačenje nije logično.

уговор јесте штетан по путнике, а и потенцијалне извознике, нарочито што исти дозвољава само два недељно лета. па где постоји било какав интерес да се покреће линија за Канаду са два лета недељно? и Њујорк када је кренуо, кренуо је са 4 лета

Uostalom sledećih par godina će jasno pokazati ko govori jedno a radi drugo. Ako Marek za sledeće leto opet najavi ekspanziju i premeštanje linija po Evropi onda će biti jasno da su izjave Er Srbije o planovima za Kinu, Kanadu i Ameriku mazanje očiju.

дуголинијски саобраћај је био идеја Кондића и АВ. Нејсмит је успорио ту причу чим је преузео место генералног, а Марек ће очигледно наставити, јер види бољи економски интерес у евро-медитеранском саобраћају. нарочито што још нису покрили сва тржишта која би требало
 
Ni Zagreb nije neki svetski turistički ili poslovni centar, isti komentar bi mogao da staviš za ZAG negde oko 2013-2014 godine. Ljudi su tada za Zagreb govorili da jedino Croatia može da krene preko okeana jer drugi nisu zainteresovani (ne računam čartere iz Koreje). Pokazalo se da nije istina.

Negde 2015 počeo je naivno jednom nedeljno let između Toronta i Zagreba. Samo jednom nedeljno! Onda je krenuo da leti Air Transat 2016, pa se uvećao broj tako da je do 2019-te ZAG imao 7 nedeljnih letova u letnjoj sezoni za Toronto, Transat i Rouge kombinovano. Kako sad to 7 nedeljno kad je do 2014 važilo nepisano pravilo među poznavaocima da niko nije zainteresovan da leti između Zagreba i Toronta nonstop???

Da li su se za 5 godina Hrvati toliko obogatili da naprasno lete po svetu, ili se toliko puta uvećala dijaspora u Kanadi? Odjednom Zagreb postao turistička atrakcija, globalni poslovni centar? Ništa od toga. Samo promocije, subvencije i politički jako pogurana želja da dovedu što više stranih kompanija.

Kada bi Vinci imao odrešene ruke da dovede koga god može, bilo bi čudo u Beogradu za 2-3 godine. Ali vidiš da neko mrsi konce. Što reče Exyu pre par nedelja: Air Canada has considered launching operations to Belgrade, however, a restrictive Air Service Agreement, limiting carriers to two weekly flights, is considered a deterrent.

Sigurno nije Kanada uvela taj limit na 2 nedeljno, oni prvo pitaju svoje avio kompanije da li im to odgovara, a po ovome se kristalno jasno vidi da Er Kanadi ne odgovara taj limit. Ko je onda insistirao da se uvede to ograničenje u bilateralni sporazum ako nije Kanada? Znači Srbija je tražila to ograničenje i to još 2017-2018 kad se to pregovaralo. Znači Er Srbija je još tada znala da se godinama neće širiti preko okeana ali je još tada tražila da se uvede limit Er Kanadi na dva nedeljno. Zašto? Da se ne bi desilo da odmah krene da leti Air Canada i da za par godina poraste na 7 nedeljno kao u Zagrebu, jer da se to desilo onda Er Srbija nema šanse da krene od nule i uspe na toj liniji. Er Srbija hoće još ko zna koliko godina ovako da se širi po Evropi i možda jednog jako dalekog dana krene da se širi na daleko, ali do tada neće da joj bilo ko drugi kvari račun i otvara letove preko okeana za Beograd.


Онда би за Београд и Србију било најбоље да се угаси Ер Србија.
 
уговор јесте штетан по путнике, а и потенцијалне извознике, нарочито што исти дозвољава само два недељно лета. па где постоји било какав интерес да се покреће линија за Канаду са два лета недељно? и Њујорк када је кренуо, кренуо је са 4 лета
Objasnio sam zašto Srbija tj Er Srbija smatra da je ograničenje od 2 leta nedeljno dobro za njih: zato što Er Srbija ne želi još godinama da pokreće letove za Kanadu ali neće ni da omoguće Er Kanadi da oni pokrenu i prošire tu liniju koja očigledno ima potencijal. Možda ih je Er Kanada odbila za kodšer pa je Er Srbija rekla: e onda evo vam samo 2 nedeljno pa vi nađite interes u tome ako možete! To naravno jeste štetno za putnike i biznis.
 
Онда би за Београд и Србију било најбоље да се угаси Ер Србија.
Ne, ne bi. Najbolje bi bilo da država tj Er Srbija šutne one koji umišljaju da se mogu da pobede Wizz na skoro istim tržištima i rutama. Umesto njih da dovedu ljude koji bi napravili razumno veliku dugolinijsku mrežu koja se oslanja na regionalne transfere, dakle da imaju deo tržišta bez Wizz kao konkurenta. Red ocean - blue ocean što bi se reklo.
 
Ne umisljaju da mogu da pobede Wizz, vec ga pobedjuju. I to vec duze vreme. Delom zbog svog truda, delom zbog problema u samom Wizzu.

Sto se tice samog long-haul razvoja, mislim da je neizbezan i da ce se dogotiti vrlo uskoro. Ubedjen sam da bi se dogodio ove godine da nije pandemije. Opet, drzava bi trebalo da ih pritisne malo, kao sto su to uradili za JFK liniju. Tesko je ostvariti profit na long-haulu, ali drzava moze da pokriva gubitke nekoliko godina. Isto tako i Vinci bi mogao da im da neke pogodnosti za razvoj long-haula. Ako gledamo samo sa komercijalne strane, necemo docekati long-haul linije jos dugo, sve dok JU ne bude letela za svako selo koje ima aerodrom u sirem regionu, a to ce se desiti nikad.
 
Vrh