Šta je novo?

Air Serbia

Компанија која жели да има велики проток трансферних путника мора да има летове до сваке престонице у Европи, плус до неких политички и економски битних градова и у Европи а и свету. Без тога не може се очекивати неки већи број трансферних путника за дуголинијски саобраћај. Не знам да ли би се исплатила набавка А321 neo LR односно XLR, који би имали домет из Београда до Монтреала, Бостона, Филаделфије, Вашингтона, Делхија, Пекинга, па можда и до Јоханесбурга. ТАП са А321neoLR oдржава линије за Њујорк из Лисабона и Портоа...
 
Nema sansi da ce Air Serbia nabaviti A321XLR. Preskup avion. Ne bi se nikako isplatio. Letovi za Kinu ce krenuti kad tad, a carga ce biti mnogo. Trenutni problem je sto Kina dozvoljava dva leta nedeljno po destinaciji, a putnici ne mogu da ulaze. Linija sada nikako ne treba da se pokrene.

Air Serbia ima problem sto ne moze da uklopi sve letove u talase. U prvom redu je tu Lisabon i eventualno Dablin, dok su Madrid i Cairo isto na granici i ne hvataju dosta konekcija.
 
Па нек купе бржу тицу😁

И ту је решење мањи зракоплов: са 6 недељних летова, похватали би везе до трансферних дестинација по трипут недељно, што је ОК. А 6 пута 100 путника је исто што и 4 пута 150, додуше, већи су трошкови, али вероватно би се привукао већи број путника.
 
Kad već cepaš i praviš novu mapu, dodaj u drugoj boji čarter destinacije: Rodos, Tunis, Krf, Antalija itd. Onda saberi do koliko destinacija će sve zajedno moći direktno da se ide ovog leta.
 
Evo novih mapa:

Iz Beograda (JFK izlazi iz mape):
Screen Shot 2022-02-01 at 6.58.38 PM.png


Iz Nisa:
Screen Shot 2022-02-01 at 7.05.58 PM.png


Carteri (podlozno promenama jer kompanija ne odlucuje o destinacijama, destinacije su iz 2019. godine, cini mi se):
Screen Shot 2022-02-01 at 7.06.28 PM.png


Iz nekog razloga program mi nije dao da napravim za Kraljevo, odakle postoje letovi za SKG, IST i TIV.

Kada se sve sabere, ukoliko predpostavimo da ce se leteti za navedene carter destinacije, dolazimo do 87 linija.
 
Hvala, ovo je ludilo. Kad se dodaju destinacije drugih kompanija, što redovnih/sezonskih tipa Qatar, Lufthansa, Wizz itd, što čarter tipa Tunisair onda je jasno da je veliki izbor destinacija.

KVO možeš naći ako koristiš gcmap.com
 
YU-APM u Pekingu kao JU1

Legacy 600 je očigledno mali za šoping turu...
 
Јел слеће по гориво или му ставе допунске резервоаре?
 
izvor: B92

sutra je sastanak Vučića i predsednika Kine. Kako je najavio, tema razgovora biće i uvođenje novih avio-linija sa Kinom.
"Imamo interes da otvaramo linije ka Pekingu i Šangaju", rekao je Vučić. "Želimo još jednu liniju ka severnoameričkom kontinentu, ili Toronto ili Čikago i najmanje jednu ka Kini", kazao je. "To je jedna od tema razgovora.

Ovo traje godinama i ne nazire se kraj. Imam utisak da ga Kina debelo vuče za nos. Postoji stotine letova iz celog sveta za Kinu, da li je predsednik svake od tih zemalja morao godinama da kleči pred Sijem kako bi se otvorila jedna linija? Čisto da se podsetimo, izvor exyuaviation.com sa gugl prevodom:

Pre 21 meseci: 6 maj 2020: Predsednik Srbije Aleksandar Vučić rekao je da nacionalni prevoznik zemlje razmatra uvođenje redovnih komercijalnih letova za Kinu u narednom periodu. Razmatramo da Er Srbija u narednom periodu otpočne letove, uz pomoć Kine. Mi smo u diskusijama.

Pre 7 meseci: 7 jul 2021: Srbija i Kina su finalizirale srednjoročni sporazum o saradnji, među njima je i uvođenje direktnih letova, koje je predviđeno za drugu polovinu sledeće godine. Vučić je razgovarao sa kineskim kolegom Si Đinpingom, tokom kojih je izrazio potrebu za uspostavljanjem direktnih letova između Beograda i Kine. Vučič je zatražio od kineskog lidera da ispita stvar. „Predsednik Si je rekao da obraća pažnju na zahtev. Kada tako nešto kaže, možete očekivati da će se njegove reči sprovesti u delo u kratkom roku.
 
Вучић клечи најбоље, зато Си не жели да прекине ту милину.

А иначе, неће да да кинту, а компаније нису спремне без дотација да крену и разрађују тржиште.
 
Jako tesko da ce Air Serbia pokrenuti long-haul liniju ako za to ne dobiju novac da pokriju gubitke. Mnogo vece kompanije prave gubitke na long-haulu, tako da Air Serbia nije jedina. Jedini nacin je da ih drzava pritisne radi drugih faktora i da pokrivaju gubitke dok se linija ne razradi, kao sto su radili za JFK, sto ide i do 5 godina.

Neko ce reci kako mogu da prave novac na short-haulu, a da ne prave na long-haulu. Velika je razlika. Naime, vrlo lako se moze dogoditi da LF bude 100%, ali da let opet gubi novac. Na long-haulu je za profitabilnost kljucna biznis klasa. Ona je ta koja donosi novac. Economy moze samo da gubi novac. Cargo je takodje veliki faktor na long-haulu.
 
карго и бизнис доносе паре. често се деси да за Њујорк буде 30-40 путника, али зато пун карго простор. ако буде Кине, биће исто. (релативно) мало путника, али пун карго
 
Ispade da ga Kinezi ga opet zaj*****u. :) U julu prošle godine je navodno Si trebao da pogura da se taj let odobri Er Srbiji a danas pišu novine da je "realizacija tih linija bliža i da je kineski predsednik rekao da će dati nalog svojim vlastima za to". Pa šta je bre Si onda radio od jula prošle godine do sada? Da li neko u kineskim ministarstvima uopšte sluša tog Sija? :ROFLMAO: Ili je to ili nas neko debelo laže.

Za Severnu Amerriku je danas rekao: Videćemo da li da bude Toronto ili Čikago. Radi se plan, da ljudi provere sve, da vidimo koliko zainteresovanih imamo. :poop:

Ne verujem svojim očima. Kondić je još u svoje vreme to planirao. Zna se da je pre korone za Čikago bilo 32 a Toronto 41 hiljada putnika godišnje. Kondić je davno već imao ekspediciju za Toronto, odavno već pregovarao sa aerodromom Pirson. Radile su se procene za kargo, za transferne putnike, za biz klasu. Zna se da kad se otvore direktni letove ti brojevi značajno porastu. Zna se i kakav uticaj je pandemija imala. Ko normalan veruje da se tek sada radi plan??? :mad:
 
Kazu da su planovi za Kinu bili obustavljeni zbog pandemije i jer je Kina ima najstroze mere. To obrazlozenje ima smisla, iskreno.
 
Kina ima stroge mere. U ovom trenutku nema mesta letovima. Ali ima mesta da se sve odobri pa kad krene otvaranje Kine da se leti. Let za Kinu i Toronto se sprema godinama ali oni tek sad prave planove i još čekaju dozvole??? Ajde! Čak ni ovi "handling/landing fee waiver" pregovori ne mogu da traju godinama. Uostalom najveći trošak je gorivo a to je baš poraslo u poslednjih godinu dana.
 
Poslednja izmena:
Ne bih da vam kvarim, al ja stvarno ne mislim da Kina želi da se uskoro otvara. Svedočite i sami hibridnom Trećem svetskom ratu (koji može i da nadraste svoju prirodu). Ono, baš se primećuje:

Glavni kineski epidemiolog: Vakcina ne može da obuzda kovid

Zbog toga Kina neće menjati svoju politiku "dinamične nulte tolerancije" prema korona virusu dokle god se ne pronađe drugi način, kako bi sprečila širenje virusa.
Da nastavimo mi da živimo zasad bez Kineza, pa dokle doguramo.
 
Vrh