Šta je novo?

Air Serbia

tragac":3pf0awcu je napisao(la):
koje gluposti baca ova ministarka, zna li ona koliko vremena (u mesecima) treba da se pripremi dugolinijski saobraćaj iz početka?
Istražiti i kvantifikovati potrebe tržišta, odrediti najbolji tip aviona, proveriti dostupnost tipa tog aviona kod svih leasinga, procedura nabavke, priprema celokupnog "proizvoda" (inflight entertainment, kulinarska ponuda...), obuka osoblja, zapošljavanje novih kadrova (kuvara npr), licence za inženjere i mehaničare, a pored najavljenog sporazuma verovatno ima još koja pripremna radnja pravnog tipa. Ok, neke od ovih aktivnosti se mogu obavljati paralelno, ali mpže li Air Serbia to spakovati sve u 6-7 meseci? Mislim da je moguće jedino uz wet-lease a tu možete da se pozdravite sa profitom.

Tragac, daleko od toga da ih idealizujem kao sto radi dosta ljudi, ali nisu ni oni sedeli skrstenih ruku...

Istrazivanje trzista - zavrseno
Tip aviona - zavrsen (A332)
Proveriti dostupnost aviona - nema potrebe, uzimaju se Etihadovi koji izlaze iz upotrebe kako im stizu B787
Priprema "proizvoda" - vise manje copy,paste Etihad. Ko i sada radi IFE za biznis klasu u JU? Preneseno od Etihada.
Obuka osoblja - piloti krecu od jeseni, kabinskom osoblju treba 5 dana skolovanja.
Zaposljavanje novih kadrova - sto to Catering ne moze da radi sa sadasnjim kapacitetima?
Licence za mehanicare - tu ce biti sigurno potrebe za ozbiljnijim skolovanjem, mozda cak i novom opremom za servisiranje sirokotrupca? Ne znam, nisam strucan po tom pitanju. Moguce da ce, ako zaskripi, pa ih posalju u AUH na servis, oni su sigurno potpuno opremljeni.

Nakon potpisivanja sporazuma mora prvo da se ratifikuje u Skupstini/ Congressu, pa onda da JU aplicira za letove kod DOT-a (Department of Transportation) za dozvole. Moguce da mogu da krenu sa nekim manjim marketingom, ali svakako ne mogu da najavljuju letove dok nemaju crno na belo potvrdu od Amerikanaca.

Da li samo ovaj poslednji korak moze da se uklopi u 5,6 meseci da bi imali nekoliko meseci za promociju? Valjda moze. Mozda bi bilo najbolje da krenu sa letovima u martu 2016 kada je ipak dosta sporije jer ce imati vremena da se uhodaju i srede sitne probleme dok ne krene puna sezona.

Ono sto ja mislim da je daleko bitnije pitanje je pronalazak partnera u Americi za interline ugovor! To znaci da se potpise ugovor sa nekom americkom kompanijom kako bi mogla da se prodaje jedna karta sa vise segmenata, npr. MIA-JFK-BEG. Na taj nacin putnik dobija jednu kartu, ne mora da uzima partljag i prolazi kroz razne kontrole na JFK-u.

Sam grad Njujork ne moze da bude profitabalan za JU, cak i sa Hrvatima, Albancima, Bugarima, Rumunim i ostalima... Ima Srba u Njujorku ali oni su vecinom sezonalni putnici, a pored toga ima OGROMAN broj koji su nelegalno u Americi, i ne smeju da putuju nazad. Verujem da je slicna situacija i sa nasim komsijama.

Stoga je bitno da se pronadje partner u Americi koji ce iz raznih drugih delova dovlaciti putnike za JFK pa ih onda slati za BEG.Etihad ima interline sa Deltom (i staju na T4 sa DL) i oni bi verovatno i nama bili najbolji partner u Njujorku jer su tamo ubedljivo najveci i onda bismo verovatno i dobili odredjeni popust na handling fees ako bismo koristili T4.

Sve u svemu, izvodljivo je da prvi avion poleti do Nove godine, ali mislim da je nerealno. Realniji je, po meni, mart 2016.
 
Nadajmo se da imaš relevantne izvore za te informacije ali ovo za interline partnera može biti problem zbog podeljenosti prevoznika na alijanse, ali i zbog ograničenosti broja letova i destinacija sa JFK ka nekim delovima Severne Amerike, npr Srednji zapad. Ovi krajevi imaju mnogo bolju pokrivenost letovima sa ORD, ali je pitanje da li tamo uopšte ima tržišnog potencijala za JU. Manji prevoznici poput Southwesta i V America su koncentrisani na zapadu i imaju malo letova ka Njujorku, a i kad lete za Njujork obično biraju EWR i LGA.
Tu može da bude svačega. Jedan od vrlo mogućih scenarija je i da JU udje u neku od alijansi, verovatno Skyteam kako bi mogli da se konektuju sa Deltom dok bi u Evropi možda došlo do podele nekih resursa izmedju JU i AZ. Takodje bi i letovi izmedju Rima i Kine mogli da imaju usputna sletanja na BEG sa odredjenim brojem sedišta koja bi se nudila za Rim-Beograd gde bi se ponovo punila putnicima za Kinu. Možda bi usput neki letovi Air Serbie u pravcu Zapada bili ukinuti ili smanjeni i te linije bi preuzela Alitalia sa ili bez presedanja. O svemu tome će se već odlučivati u Abu Dabiju.
Skyteam bi bio pun pogodak i za aerodrom, jer bi verovatno i sama Delta letela ovamo, a verovatno bi se vratili i AF, KL...
Alijanse su jako surove, čim je propao Malev DL je ukinula letove JFK-BUD iako bi po zdravom razumu trebala da poveća frekvencije.
 
DL je ukinuo letove JFK-BUD bas zbog toga jer nije bila dovoljna potraznja samo za BUD, vec su oni preko interline-a slali putnike dalje kroz BUD. Kad su te konekcije propale, propao je i citav dil.

Ja mislim da je ORD bolje za pocetak za JU, ali se JFK ocigledno gura iz nekih razloga. Ako gledamo samo JFK, DL je najbolji partner jer im je JFK najveci hub. Ne mislim da bi JU morao da udje u alijansu da bi imao interline. JU ima odlicnu saradnju preko interline-a sa vise kompanija iz Sky Team-a, odlicnu sa AF i KL, zato oni i ne uvode letove za BEG. Saradnja je isto vise nego dobra sa SU, ali je trziste takvo da su potrebna 4 leta dnevno (dva JU, dva SU).

Da postoji potreba za trecim ili cetvrtim letom iz CDG verovatno bi AF usao na trziste, zbog ogranicenog broja JU aviona. Za sada za tim nema potrebe tako da mislim da nece AF (a verovatno ni KL) krenuti za Beograd.

Alijanse jesu surove, ali daleko od toga da su glupi i ograniceni na saradnju samo sa partnerima iz alijanse. Bas zbog toga mislim da ce JU potpisati interline sa DL. Ako EY moze da ima, a po medijima vode pravi rat, onda ne vidim sto ne bi mogao i JU.

DL nece 99% krenuti za BEG, vec ce pustiti JU da leti na liniji i koristiti nase mrezu po Evropi, kao sto cemo mi koristiti njihovu po Americi. Daleko od toga da je DL samo nas cekao pa da smo im preko potrebni, ali svakako nismo na odmet.

Da odem malo off topic sto se tice AZ, ja se iskreno nadam da nas ne primoraju na neku saradnju sa AZ. Kompanija je potpuni raspad sistema i ja mislim potpuni promasaj. JU se dosta distncirala od AB iako su na pocetku krenuli u neku zajednicku pricu. Steta da od svih vecih prevoznika u Evropi, JU ima tu nesrecu da je u equity alijansi sa dve verovatno najgore kompanije. Ali dobro, sta je tu je...
 
A YYZ? Izgleda mi da se odavde ljudi mnogo više iseljavaju u Kanadu nego u US. I to ne samo iz Srbije već ceo ovaj "region", mnogo se lakše dobijaju vize ili viza nema, radne dozvole isto.
 
Ja sam do skoro ziveo u Americi, i znam da nas ima dosta. Dobio sam bio informaciju od americke ambasade da trenutno ima malo preko 2000 studenata u Americi sa srpskim pasosima. Na to se dodaju Srbi iz regiona, plus nasi sa green cardom. Bar za studente znam da nema ni 30% toliko u Kanadi.

U ukupnom broju ima vise Srba u Americi. Vazno je takodje da JU ne planira da puni avione najvise sa Srbima, naprotiv. Njihov fokus ce biti SKP, TIA, SOF, OTP, TIV, TGD, SKG, ATH, LCA, BEY, BUD i slicne linije. Ako se oslone samo na Srbe, nema sanse da im linije budu profitabilne. Biznis putnici skoro i da ne postoje na relaciji JFK-BEG

Pre jedno godinu dana je bila prica ORD i YYZ, pa su onda spominjali ORD i JFK, i na kraju sada samo JFK. Nema logike pocinjati samo jednu liniju, mislim da ozbiljniji saobracaj moze da se povuce samo sa par linija (JFK, ORD, YYZ). I ove tri se nadamo da ce se ostvariti, sve ostalo je naucna fantastika.
 
Treba početi sa dva širokotrupna i obezbediti im rotaciju. Kanada ima potencijal zbog rasta emigracije iako je svakako ukupno više ljudi iz ovog dela sveta u US. Imati JFK, ORD i YYZ bi bio ogroman uspeh. Bilo ni dobro u medjuvremenu otvoriti linije za Egipat, Jordan i Ukrajinu koje bi obrzbedile dodatni feed.
 
oprostite za off topic...zasto na letu za SVO, MGX leti preko ukrajne a ASL obilazi i leti preko belorusije i poljske?
Pretpostavljam da su neki politicki razlozi, ili mozda nesto drugo...?
Hvala na odgovoru unapred
 
JFK, ORD, YYZ i bog da nas vidi!

A slazem se da bi CAI bio odlican za feed. Ukrajina zavisi od politike, a AMM bi verovatno bio dobar kao feeder za Evropu mada RJ je svakako jaka i dobra kompanija.

Ja mislim da bi IKA bio najbolja destinacija kao feeder. Takodje bi EVN, GYD i TBS bili dobri. ASL mora da ide u manje pokrivena trzista da bi punio putnike.

asgsa":3bmwys7i je napisao(la):
oprostite za off topic...zasto na letu za SVO, MGX leti preko ukrajne a ASL obilazi i leti preko belorusije i poljske?
Pretpostavljam da su neki politicki razlozi, ili mozda nesto drugo...?
Hvala na odgovoru unapred

Izvini za off topic, ali MGX uopste leti? :lool: :lool: :lool:

ASL ne leti preko Ukrajine od kad je oboren onaj MH.
 
AleksandarAV":2sb5c0ps je napisao(la):
JFK, ORD, YYZ i bog da nas vidi!

A slazem se da bi CAI bio odlican za feed. Ukrajina zavisi od politike, a AMM bi verovatno bio dobar kao feeder za Evropu mada RJ je svakako jaka i dobra kompanija.

Ja mislim da bi IKA bio najbolja destinacija kao feeder. Takodje bi EVN, GYD i TBS bili dobri. ASL mora da ide u manje pokrivena trzista da bi punio putnike.

asgsa":2sb5c0ps je napisao(la):
oprostite za off topic...zasto na letu za SVO, MGX leti preko ukrajne a ASL obilazi i leti preko belorusije i poljske?
Pretpostavljam da su neki politicki razlozi, ili mozda nesto drugo...?
Hvala na odgovoru unapred

Izvini za off topic, ali MGX uopste leti? :lool: :lool: :lool:

izgleda da da :violina:

ASL ne leti preko Ukrajine od kad je oboren onaj MH.

ok, od tada ne leti, ali i dalje ne razumem zasto ne leti preko Ukrajine. Da ih ne obori neko??!
Jel to sad neka uobicajena praksa kod aviokompanija...da kad u nekoj drzavi padne/bude oboren avion onda pocnu da zaobilaze taj prostor? Msm, ne razumem a vrlo me zanima to :)
 
GYD ima direktne letove za JFK a gruzijsko i jermensko tržište imaju preslab potencijal, možda u nekoj kombinaciji dva puta nedeljno.
Trebalo bi sa druge strane utvrditi i negativan uticaj direktnih letova za Ameriku na linije za LHR, AMS, CDG...
 
и даље ће остати, јер не лете само Срби за Њујорк, Чикаго и Торонто. лети се и за остале градове САД и Канаде, Шпанију, Јужну и Централну Америку, Африку, али и за далеки Исток
 
Момци, да ли би убудуће могли да пишете пуне називе аеродрома или авио компанија, EWR, LGA, JFK, BUD, ORD, AF, KL, CDG, YYZ, SKP, TIA, SOF, OTP, TIV, TGD, SKG, ATH, LCA, BEY, BUD, SVO, MGX, ASL, CAI, IKA, GYD,…..Мени лично је само скраћеница ЈФК позната, остало :( Написати скраћеницу, али у загради и пун назив.

Ипак, нисмо сви толико добро упућени у имена и називе аеродрома и авио компанија по свету, као неки од вас, а било би лепо научити тј. знати, барем мени.
 
Bilo bi fino ja znam samo par sa spiska :)

Inace Gaga odlican je ovaj smajli sa sesiricem koji iskazuje postovanje tako da sam ga dodao medju smajlije na forumu ;) :sesir:
 
За додатог смешка
Иначе Игоре, имам још доста смајлија на располагању, а који нису на списку форума.
 
evo, za početak:

ume da zbuni korišćenje skraćenica za aviokompanije i aerodrome, jer Air Serbia ima i ASL i JU kod. Dakle, dvoslovno i troslovno.

Aerodromi imaju troslovni i četvoroslovni kod, npr: BEG i LYBE za Beograd. O tumačenju zašto ovo a ne ono slovo, konsultujte Wikipediju, preobimno je da ja pišem o tome.

Gaga je u aerodrome ubacio i AF i KL, a to su Air France i KLM (avio kompanije)

Najčešće pominjani aerodromi:

BEG Beograd
ZAG Zagreb
TIA Tirana
TGD Podgorica
TIV Tivat
SKP Skopje
SOF Sofia
LCA Larnaka
SKG Solun
OTP Bukurešt
SPU Split
DBV Dubrovnik
LJU Ljubljana
OMO Mostar
ZAD Zadar
PUY Pula
RJK Rijeka-Krk
TZL Tuzla
VIE Beč
BUD Budimpešta

iotd itd

od interkontitentalnih:

YYZ Toronto
YUL Monteral
JFK New York JF Kennedy
EWR New York Newark
MIA Miami
ATL Atlanta
ORD Chicago
LAX Loas Angeles
SFO San Francisco
GIG Rio de Janeiro
AZA Buenos Aires
JXB Johannesburg
DXB Dubai
SIN Singapore
PEK Beijing
MEL Melbourne
SYD Sydney

eto par iz glave, koga ne mrzi može da sastavi neki relevantanspisak kodova za aerodrome koji imaju bilo kakve veze sa BEG.
 
Neki od IATA kodova aerodroma

GYD Baku Gaydar Aliyev
TBS Tbilisi
EVN Yerevan
LED St Petersburg
ZRH Zurich
BSL Basel
GVA Geneva
FRA Frankfurt/M
FMM Memmingen
MUC Munich
TXL Berlin Tegel
DUS Dusseldorf
STR Stuttgart
AMS Amsterdam
BRU Brussels
CPH Copenhagen
ARN Stockholm Arlanda
NYO Stockholm Skavsta
OSL Oslo Gardemoen
MMX Malmoe
CDG Paris Charles de Gaulle
BVA Paris Beauvais
BCN Barcelona
FCO Roma Fiumicino
MXP Milan Malpensa
ATH Athens
SKG Thessaloniki
SKP Skopje
SOF Sofia
OTP Bucharest
PRG Prague
VIE Vienna
IST Istanbul Ataturk
SAW Istanbul Sabiha Gokcen
BUD Budapest
WAW Warsaw Frederic Chopin
SVO Moscow Sheremetyevo
AER Sochi
LCA Larnaca
AYT Antalya
TLV Tel Aviv Ben Gurion
BEY Beirut
AUH Abu Dhabi
DXB Dubai International
DWC Dubai Al-Maktoum
IKA Tehran Imam Khomeini
KWI Kuwait
JED Jeddah
DOH Doha
CAI Cairo
SSH Sharm-el-Sheikh
HRG Hurghada
TUN Tunis
MIR Monastir
MLA Malta

IATA oznake prevoznika

JU Air Serbia
W6 Wizzair
LH Lufthansa
LX Swiss Intl Air
OS Austrian airlines
SU Aeroflot
LO Lot
RO Tarom
AZ Alitalia
YM Montenegro airlines
OU Croatia airlines
JP Adria Airways
JA Bosnia and Herzegovina Airlines
FR Ryanair
EZ Easyjet UK
DS Easyjet Switzerland
TK Turkish Airlines
A3 Aegean Airlines
PC Pegasus
EY Etihad
FZ Flydubai
EK Emirates
QR Qatar
AF Air France
KL KLM
BA British Airways
DY Norwegian Air Shuttle
DL Delta Airlines
UA United airlines
AA American Airlines
AC Air Canada
CA Air China
QA Qantas
SQ Singapore Airlines
 
JohnnyLee":2rh0kpf6 je napisao(la):
А1 и Ц6 су гејтови који самостално могу да приме широкотрупца, тако је неко негде једном рекао (не могу да се сетим да ли је на ЕксЈу или овде). Ц1-Ц4 не могу самостално, већ се спајају (Ц1А и Ц3А), мада има и Ц5А

Највећи авион који може да се прикачи на А1 је Б767-300, тако барем пише на плочици крај команди.
 
Ako se dobro sećam, ranije je na A1 često bio Jat-ov D10, a on je veći od 763?
 
A mozet li o gejtovima u jednu temu o ANT bice vam zabavnije i preglednije
 
Kartograf":192gdno4 je napisao(la):
Ako se dobro sećam, ranije je na A1 često bio Jat-ov D10, a on je veći od 763?

мало је већи (50,41 м), али опет таман за А1 (да не кажем кнап)
 
A kodovi domacih gradova/aerodroma?

BJY - Batajnica
QBG - Pancevo
QND - Novi Sad
UZC - Uzice
QWV - Valjevo

A u okruzenju:

IVG - Berane (Ivangrad)
ZBK - Zabljak
HNO - Herceg Novi
QBA - Budva
QBI - Bitolj
 
Vrh