AleksandarAV
Beginner
- Učlanjen(a)
- 12.02.2011.
- Poruke
- 36
- Pohvaljen
- 4
tragac":3pf0awcu je napisao(la):koje gluposti baca ova ministarka, zna li ona koliko vremena (u mesecima) treba da se pripremi dugolinijski saobraćaj iz početka?
Istražiti i kvantifikovati potrebe tržišta, odrediti najbolji tip aviona, proveriti dostupnost tipa tog aviona kod svih leasinga, procedura nabavke, priprema celokupnog "proizvoda" (inflight entertainment, kulinarska ponuda...), obuka osoblja, zapošljavanje novih kadrova (kuvara npr), licence za inženjere i mehaničare, a pored najavljenog sporazuma verovatno ima još koja pripremna radnja pravnog tipa. Ok, neke od ovih aktivnosti se mogu obavljati paralelno, ali mpže li Air Serbia to spakovati sve u 6-7 meseci? Mislim da je moguće jedino uz wet-lease a tu možete da se pozdravite sa profitom.
Tragac, daleko od toga da ih idealizujem kao sto radi dosta ljudi, ali nisu ni oni sedeli skrstenih ruku...
Istrazivanje trzista - zavrseno
Tip aviona - zavrsen (A332)
Proveriti dostupnost aviona - nema potrebe, uzimaju se Etihadovi koji izlaze iz upotrebe kako im stizu B787
Priprema "proizvoda" - vise manje copy,paste Etihad. Ko i sada radi IFE za biznis klasu u JU? Preneseno od Etihada.
Obuka osoblja - piloti krecu od jeseni, kabinskom osoblju treba 5 dana skolovanja.
Zaposljavanje novih kadrova - sto to Catering ne moze da radi sa sadasnjim kapacitetima?
Licence za mehanicare - tu ce biti sigurno potrebe za ozbiljnijim skolovanjem, mozda cak i novom opremom za servisiranje sirokotrupca? Ne znam, nisam strucan po tom pitanju. Moguce da ce, ako zaskripi, pa ih posalju u AUH na servis, oni su sigurno potpuno opremljeni.
Nakon potpisivanja sporazuma mora prvo da se ratifikuje u Skupstini/ Congressu, pa onda da JU aplicira za letove kod DOT-a (Department of Transportation) za dozvole. Moguce da mogu da krenu sa nekim manjim marketingom, ali svakako ne mogu da najavljuju letove dok nemaju crno na belo potvrdu od Amerikanaca.
Da li samo ovaj poslednji korak moze da se uklopi u 5,6 meseci da bi imali nekoliko meseci za promociju? Valjda moze. Mozda bi bilo najbolje da krenu sa letovima u martu 2016 kada je ipak dosta sporije jer ce imati vremena da se uhodaju i srede sitne probleme dok ne krene puna sezona.
Ono sto ja mislim da je daleko bitnije pitanje je pronalazak partnera u Americi za interline ugovor! To znaci da se potpise ugovor sa nekom americkom kompanijom kako bi mogla da se prodaje jedna karta sa vise segmenata, npr. MIA-JFK-BEG. Na taj nacin putnik dobija jednu kartu, ne mora da uzima partljag i prolazi kroz razne kontrole na JFK-u.
Sam grad Njujork ne moze da bude profitabalan za JU, cak i sa Hrvatima, Albancima, Bugarima, Rumunim i ostalima... Ima Srba u Njujorku ali oni su vecinom sezonalni putnici, a pored toga ima OGROMAN broj koji su nelegalno u Americi, i ne smeju da putuju nazad. Verujem da je slicna situacija i sa nasim komsijama.
Stoga je bitno da se pronadje partner u Americi koji ce iz raznih drugih delova dovlaciti putnike za JFK pa ih onda slati za BEG.Etihad ima interline sa Deltom (i staju na T4 sa DL) i oni bi verovatno i nama bili najbolji partner u Njujorku jer su tamo ubedljivo najveci i onda bismo verovatno i dobili odredjeni popust na handling fees ako bismo koristili T4.
Sve u svemu, izvodljivo je da prvi avion poleti do Nove godine, ali mislim da je nerealno. Realniji je, po meni, mart 2016.