Šta je novo?

Air Serbia

Sad gledam red letenja poljskog Lota, za koga smatram da će biti najveći konkurent Air Serbie kada počne dugolinijski saobraćaj. Moj utisak je da im red letenja u smislu konektovanja regionalih letova na transatlantske baš i nije najsrećniji. Letovi iz JFK i ORD danas tek treba da slete za nekih pola sata a feederi za BEG, ZAG, SOF su već poodavno uzleteli. Popodnevne letove za JFK i YYZ su ipak bolje rešili, kada Lotov avion sleti na WAW već će u toku biti ukrcavanje za prekookeanske letove. Ali i to je rizik, ako zbog bilo čega feeder let i malo zakasni putnici će propustiti te letove jer je razlika tek nekih sat i po vremena. Ne znam kako je ostalim danima, možda je taj raspored malo bolji, ali čini mi se da su Poljacima u planiranju reda letenja ipak bili mnogo bitniji putnici iz Estonije, Letonije, Ukrajine, Češke i Madjarske i to što su tu pomalo zapostavljene zemlje jugoistoka Evrope je prostor koji Air Serbia može komotno da popuni.
Tu je i činjenica da BEG-WAW-JFK-WAW-BEG ne može da stane u 24 sata.
 
JAT500 са ССЦ
image.jpg
 
Brano, verovatno misliš na Comac ARJ21? C919 je u klasi porodice A320 a i isporuke ARJ21 počinju ranije. Mada taj ARJ je modifikovana verzija B717.
Ovo je moja lista top 5 u ovoj kategoriji
1. CRJ900
2. Sukhoi Superjet 100
3. Embraer
4. ARJ21
5. A318 (preskup)
Tu je i Antonov An-158 koji će najverovatnije propasti kao program zbog rusko-ukrajinskog sukoba.
 
Трагач,
Потпуно си у праву, мослио сам на кинеску деветку. АRJ21-900 са 105 седишта као и ЈАТ-ова деветка.
 
A ovo bi trebalo da se koristi u transatlantskom saobraćaju

A330-243, i to možda baš ovaj A6-EYP koji ima 240 mesta u ekonomskoj i 20 u poslovnoj klasi
A330-200_Etihad_A6-EYP_EDDF.jpg

Svi Etihadovi avioni ovog tipa i konfiguracije su proizvedeni 2005-2009 kao i dva komada 2014.
Etihad_Airways_Airbus_A330-200.jpg

Sva sedišta u obe klase naravno imaju poseban ekran i utičnicu.
maxresdefault.jpg
 
Air China i Air Serbia su potpisali svoj Code Share na letu za Bec, iako su isto tako mogli i preko Budimpeste. To bi mozda i bio bolji potez da ojacaju Budimpestu koja je, bez premca, najgora linija kompanije. BNX ima veci LF od Budimpeste.

Mada, mozda ce i gasiti Budimpestu pa zato to i rade.

Ja sam proslog leta isao BEG-AUH-PVG samo da bih probao EY. Iskreno, nikad vise. Ne zbog EY ili AUH, vec zato sto je predaleko. Mnogo je blize sa SU i mislim da vecina putnika za Kinu ide tim putem. Nema logike da nam se EY mesa u dogovor sa Kinezima, sumnjam da imaju traznite za PEK i PVG iz BEG preko AUH. PEK ili PVG, koje bi obavljala Air China, bi bili savrsena dopuna nasim letovima za Severnu Ameriku. CA moze da koristi BEG kao stanicu za SPU,DBV,PUY. Svakako ima veliki broj kineskih turista koji posecuju Hrvatsku. To bi bila stvarno lepa saradnja, nadamo se da ce se ostvariti :)
 
Tragac, 240J - 20C bi moglo da nam podmiri potrebe bas kako treba. Sve vise od toga bi bio problem u off sezoni.
 
A ima li negde podataka koliko dnevno ima putnika koji kreću kao origin iz BEG-a završavaju putovanje bilo gde u Sev. Americi? Oni su jednako bitni koliko i konektovani putnici.
 
Ima Air Serbia, ali to su im sigurno veoma poverljivi podaci skoro kao LF. Nece oni to nikada objaviti.

Problem Amerike je ogromna sezonalnost, a i pitanje je kako ce Amerika da utice na druge letove. CDG, ARN, BRU, LHR, AMS imaju ogroman broj konekcija i pitanje je kako ce to uticati na popunjenost tih linija... Sigurno ce biti vise konekcija ka BEG, ali verovatno manje O&D putnika ka Evropi....
 
Zato treba nabaviti mlaznjake sa 90-100 sedišta za te destinacije koje si naveo + one regionalne koje sad uglavnom opslužuju ATR gde će popunjenost porasti kad krene dugolinijski.
A ovo što pričaš o sezonalnosti pretpostavljam da većina kompanija gubi pare u niskoj sezoni i da je za visoku sezonu glavna briga većine njih kako da nadoknade to. Doduše koliko naših ljudi ide na Tajland u poslednje vreme može se i na taj način povećati utilizacija flote od oktobra do marta. A i uvek postoji mogućnost upotrebe širokotrupnih unutar Evrope kad se neke destinacije više traže. To rade i Lot i Tarom, a radio je i Jat sa desetkom.
 
AleksandarAV":jvs1tp4g je napisao(la):
CDG, ARN, BRU, LHR, AMS imaju ogroman broj konekcija i pitanje je kako ce to uticati na popunjenost tih linija... Sigurno ce biti vise konekcija ka BEG, ali verovatno manje O&D putnika ka Evropi....

JohnnyLee":jvs1tp4g je napisao(la):
и даље ће остати, јер не лете само Срби за Њујорк, Чикаго и Торонто. лети се и за остале градове САД и Канаде, Шпанију, Јужну и Централну Америку, Африку, али и за далеки Исток
 
Ako je verovati Boingu, odnosu US Imigration office, u 2013 godini je preko aerodroma u US stiglo oko 85.000 putnika sa pasošima Ex-YU, BG, H i RO. Nism siguran da li su iu taj broj uklučili putnike iz Moldavije i Albanije. Ono šta se ne zna je da li su i pošli iz svojih postojbina ili su neko vreme bili negde van svojih domovina pa onda došli u Ameriku. Kada bi se svi oni pokupili to bi svakodnevno bio pun A330-243, ali...
Mislim da su se 2013. JAT-ove računice kretale oko 80.000 putnika za celu Severnu Ameriku pri čemu je Čikago bio viđen sa skoro 50%. Nevolja je što je rotacija za Čikago realno duža od 24 sata!!!
 
Iz JFK treba malo ispod 8h? Upravo sad iznad nas leti Turčin iz JFK, kaže 7:45 od uzletanja.
Može li se problem sa rotacijom rešiti tako što bi npr BEG-ORD-BEG leteo samo 3x ili 4x nedeljno a ostalim danima se koristio u mid-rangeu? Npr sad apostoje dnevno dva leta za Moskvu, Pariz, Atinu, nekim danima London. Uzme se da umesto dva leta tog dana ide jedan sa A332.
Primer upravo Lot SP-LRB
http://www.flightradar24.com/data/airplanes/sp-lrb/
 
tragac":2iwd78go je napisao(la):
Iz JFK treba malo ispod 8h? Upravo sad iznad nas leti Turčin iz JFK, kaže 7:45 od uzletanja.
Baš tako od uzletanja do sletanja takozvano "flight" vreme. Avion je znatno duže angažovan na liniji. Postavlja se najmanje 1 sat pre poletanja na gejt. Taksiranje na IST zna da traje i preko 40 minuta ali je moguće da domaći prevozilac ima malu protekciju, ali je gotovo sigurno da je taxi-in na JFK u najboljem slučaju 30 min. "Ground time" na JFK nije bez 60 min. Opet taxi-out, pa let, pa taxi-in. Sve u svemu avion je na liniji IST-ORD-IST zauzet najmanje 18 sati. Sve ovo je bez trunke vremena za redovne preglede (Dnevni i predpoletni ček). U zimskim uslovima sa "deicing"-om i svim mogućim kašnjenjima zbog tranzitnih putnika ovo vreme se znatno produžava.
Air Serbia na dugoliniskom tržištu mora da računa sa skupljanjem tranzita (šestaka) te vreme poletanja, ali i sletanja, mora uklopiti u talase. To bi verovatno tražilo 24 sata radno vrema BEG-a.
Plus let iz USA za Evropu je sigurno 1 sat kraći od obrnutog smera.
 
Pa mogu li se rotacija BEG-JFKv/v upakovati u 24h sa svim neophosnim zemaljskim i handling radnjama? Ako je odgovor da, onda bi mogao da se napravi red letenja sa dva A332. Jedan bi išao 5x JFK i 2x YYZ. Drugi bi obavljao tri 48-časovna bloka rotacija BEG-ORD-BEG-AUH-BEG-ATH-BEG ili sl. i ostao bi prostor da komotno obavi jednu rotaciju na YYZ.
 
Tragac, sigurno sve kompanije muce muku sa sezonalnoscu, ali mislim da je taj problem znatno izrazeniji na Balkanu. Za JFK i ORD ce najvise leteti ljudi koji zive u Americi a posecuju postojbinu :D Ti ljudi imaju 2, maksimalno 3 nedelje odmora i koriste ga za bozic ili u toku leta. Broj turisti je mali za Ameriku, a poslovnih putnika jos manji. Tako da je fokus na dijaspori koja ce bez problem puniti avione u junu, julu, avgustu, ali mislim da ce biti pusti avioni u martu.

Svi imaju sezonalnost, ali mi izrazenu.

Mislim da nije realno da oni uzmu manje od tri aviona, ako uzimaju. Dovoljno je da jedan mora da odradi C Check, ili jedan da se pokvari (sto je cesta pojava kod nas) pa da moraju da se otkazuju letovi, u slucaju da imaju samo dva. Sa tri mogu bez problema da pokriju, i da mogu sebi da dopuste da koriste neki u mid-rangeu. Ja sam leteo sa DC10 za TIV :D
Americko trziste je veoma surovo, mislim da bi ih takvi propusti mnogo kostali.

Sto se tice red letenja, pa verujem da bi sacekali region da dodje u BEG. Gledam danasnji red letenja i SKP, SKG, ATH, SOF, OTP, SJJ, TIV, TGD idu izmedju 12.30 i 13.30. Poslednji se vraca tek u 17.20 (ATH), sto bi znacilo da avion krene tek oko 18.20. To je prekasno, jer bi onda bili u Njujorku tek oko 20.30. Mada, ako ga obrnu do 22.00 oni mogu da budu u Beogradu do 12.00 taman da ih vrate na te iste linije...

Kad god sam leteo za JFK (najcesce sa LH) dodjem do 13.00 tamo i posle me tri dana ubija jet lag. Mozda ovo nije losa varijanta. u hotelu su u Njujorku najkasnije do 23 i spavanje :) A poslednji dan imaju ceo dan, jer moraju da budu na aerodromu tek u 20.00

Ja ne znam sto JU zaposljava ljude, kad im je Beobuild forum osmislio celu strategiju :gobb: :gobb: :gobb:
 
Pa slicno kao prica sa CA. Da pune letove za SPU, DBV i PUY... Mada mislim da Ameri ce uvek pre ici u FRA, CDG ili LHR pa odatle u Hrvatsku nego preko BEGa
 
стиже нови АТР. регистрација је YU-ALV и тренутно је на Корзици где се врши бојење. у питању је овај авион

едит: својевремено сам радио за себе неку калкулацију, БЕГ-ЈФК-БЕГ може да се угура у око 21 до 23 сата са паузом у Њујорку од максимум 3 сата
 
Vrh