Šta je novo?

Air Serbia

Izvinjavam se za nastavak off-a

Dzoni i mene su tako ucili ali nesto ne mogu da se setim da je to bilo u skoli pogotovo ne osnovnoj vec da je to bilo van nastavno obrazovanje i prenosenje adekvatnog obracanja.
 
AB više nije naveden u sezonskom redu letenja za DUS-BEG-DUS
 
Ер Србији уопште не иде у корист што Ер Берлин улази на наше тржиште. Не само што су пред банкротом већ зато што ЈУ губи на конкурентности што се тиче регионалних преседања.

Поподневни полазак за Диселдорф се помера са 17.50 на 20.20 и тиме се знатно смањује конкурентност Ер Србије посебно имајући у виду да регион стиже између 16.00 и 16.20.
Оно што је јако добро је то што ова промена неће утицати (у толикој мери) на регионална одредишта са два лета дневно (Атина, Солун, Скопље...).

Само да напоменем да ће ЈУ променити свој ред летења те ће имати свакодневне поласке у 06.50 из Београда. Како Етихад не може више финансирати Ер Берлин, биће јако занимљиво пратити развој ситуације у Немачкој, посебно тамо пред крај године када Рајанер отвори базу у Берлину.
 
Sad ne kapiram koje old timere - ako su ponovo počeli intenzivno da koriste i Boinge (nemam ništa protiv njih), onda se teško može ići na snižavanje cena jer im je utrošak goriva/glavi veći nego kod novijih aviona.
 
Па 737-300 троши тек мало више од Ербаса (а много мање од старијих авиона, типа 727 и ДЦ-9). Ал` је сигурно скупље одржавање, јер је старији.
 
Pa sad i nije baš tako mala razlika:
BOING 737-300: 3.46 litara po sedištu za svakih 100 kilometara (uk.126 sedišta) - za 1000 km mu treba ~ 4359,6 l
Airbus A-319: 2.95 litara po sedištu za svakih 100 kilometara (uk. 124 sedišta) - za 1000 km mu treba ~ 3658 l
Airbus A-320: 2.61 litara po sedištu za svakih 100 kilometara (uk. 150 sedišta) - za 1000 km mu treba ~ 3915 l

Znam da je priča i bila da stari JAT prosto već na utrošku goriva ima problem da posluje na profitabilnosti kompanija sa novijim avionima.

Novije generacije su još štedljivije A 319-neo će po specifikaciji imati potrošnju od oko 1,93 l po sedištu na 100 km uz kapacitet od 136 sedišta, a novi A321-neo (long range) - 2,41 l po sedištu na 100 km pri kapacitetu od 156 putnika
 
Мањи су, ако се добро сећам разговора са неким пилотима, и трошкови за лендинг&хендлинг на аеродромима за 737-300/400/500, него за 737-700/800/900 и А320 фамилију.
Мислим да ограничена употреба 737-300 свакако може да буде економична (сигурно није економично да буду окосница редовног саобраћаја, тј. да лете 14 сати дневно).
 
Danas sam bio u poslovnici kupovao neke polone, i nisu skupi, majica je 1000 dinara, kacket je 500, makete su oko 2200 za atr i 2400 za airbus.
 
Вреди напоменути да Б733 немају више бизнис класу већ само економску и то са 147 места. Предња галерија је извађена како би добили још један ред седишта.
Што се тиче горива и одржавања ваздухоплов је фантастичан. Нажалост то се исто не може рећи за удобност. Како би пребродила проблеме са флотом Ер Србија мора да набави још барем два А319... или ако се ја питам нека ћорне кој Ембраер од Алиталије.
 
Михајловић: Летови до Њујорка до краја године

БЕОГРАД, 28.априла (Танјуг) - Србија ће са САД потписати споразум о директним летовима у наредних неколико недеља и летови би требало да буду успостављени до краја године, изјавила је данас потпредседница Владе Зорана Михајловић.

"Наша жеља је да то урадимо до краја године, али ако буде и у првом кварталу следеће године, то је озбиљан искорак", рекла је Михајловић одговарајући на питање новинара на београдском аеродрому.

Министарка грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре је рекла да је за сада у плану једна дестинација - Њујорк, али да ће се у наредном периоду разматрати и летови за друге градове.

Она је подсетила да је Влада Србије усагласила и усвојила споразум са Владом САД и да је сада само питање тренутка када ће он бити потписани између две земље додајући да је то ствар протокола.
 
kolega uslikao selotejp (ili neku sličnu traku) na krilu Ais Serbia aviona :)

11203625_10206611043940169_4188566972623029045_o.jpg
 
nemjee":1numeec7 je napisao(la):
Вреди напоменути да Б733 немају више бизнис класу већ само економску и то са 147 места. Предња галерија је извађена како би добили још један ред седишта.
Што се тиче горива и одржавања ваздухоплов је фантастичан. Нажалост то се исто не може рећи за удобност. Како би пребродила проблеме са флотом Ер Србија мора да набави још барем два А319... или ако се ја питам нека ћорне кој Ембраер од Алиталије.

У два Боинга су опремљена са 3 односно са 4 реда конверзионих седишта која се по потреби из троседа претварају у двосед са мини сточићем између. Та седушта су била веома јефтина, служила су за демонстрацију код произвођача. како је то старији тип седишта која више никоме не требају ипроизвођач их је дао у бесцење. Нажалост само 7 редова. Тако да та два Боинга по потреби иду у две класе. Један је 138Y односно 8С +126Y а други 144Y односно 8С +132Y

Друга два имају фиксна седишта 144 места.
 
koje gluposti baca ova ministarka, zna li ona koliko vremena (u mesecima) treba da se pripremi dugolinijski saobraćaj iz početka?
Istražiti i kvantifikovati potrebe tržišta, odrediti najbolji tip aviona, proveriti dostupnost tipa tog aviona kod svih leasinga, procedura nabavke, priprema celokupnog "proizvoda" (inflight entertainment, kulinarska ponuda...), obuka osoblja, zapošljavanje novih kadrova (kuvara npr), licence za inženjere i mehaničare, a pored najavljenog sporazuma verovatno ima još koja pripremna radnja pravnog tipa. Ok, neke od ovih aktivnosti se mogu obavljati paralelno, ali mpže li Air Serbia to spakovati sve u 6-7 meseci? Mislim da je moguće jedino uz wet-lease a tu možete da se pozdravite sa profitom.
 
Koliko sam razumeo ona je govorila o Aerodromu Nikola Tesla i tome da ce sa njega biti uskoro letovi za usa a te letove moze obavljati i Etihad i sl.

Nisam siguran da pre izgradnje nastavka fingerskog hodnika C i razdvajanja putnika da ce biti uopste dozvoljeno i moguce letenje ka USA a to je leto sledece godine.
 
Od Etihadovih letova izmedju Beograda i USA nema ništa, ta mogućnost je pravno isključena još u januaru 2014.
Postoji mogućnost kompromisnog rešenja a to je wet lease, što bi nanelo ogromnu finansijsku štetu našoj strani. No Arapi verovatno znaju koliko je ovoj vlasti stalo do svake mrvice publiciteta i da ne pita za cenu (pa onda meni povećaju cenu komunalne usluge 200%, slovima: dve stotine procenata, kako bi prelili troškove).
ŠŠto se tiče ovoga sa aerodromom, znam da je Čika Brana potvrdio da C gejtovi mogu opsluživati širokotrupe, samo ne znam do koje veličine, tj koji je najveći avion na koji se mogu nakačiti oba uparena fingera od onih sa C-platforme, i da li je ikad neki širokotrup zaista i bio tako "prikačen" na njih. Ostale detalje vezane za tehničke mogućnosti aerodroma bi koliko znam tek trebali da ispitaju kada se potpiše taj sporazum.
 
tragac":q70asbxr je napisao(la):
znam da je Čika Brana potvrdio da C gejtovi mogu opsluživati širokotrupe, samo ne znam do koje veličine, tj koji je najveći avion na koji se mogu nakačiti oba uparena fingera od onih sa C-platforme, i da li je ikad neki širokotrup zaista i bio tako "prikačen" na njih.

Fino pitanje nazalost svi su se bavili renderima neke poputne interne fantastike razvoja a ne onoga o cemu smo bas bas detaljno pisali i sto ce se raditi u narednih godinu dana.

Ukoliko nisi procitao predlazem celu vest da pogledas http://www.beobuild.rs/read.php/743.html

Isecak iz vesti vezan delom za tvoje pitanje je :

150416-ANT-04b.jpg

Za ovu godinu planira se nekoliko jako važnih investicija za nesmetano funkcionisanje saobraćaja. To se pre svega odnosi na proširivanje C hodnika Terminala 2 sa četri nova avio mosta i četri izlaza za otvorene pozicije (C7-C10). Novoizgrađeni deo imaće 11.000 kvadrata, a nove kontakt pozicije moći ce da usluže istovremeno 4 uskotrupna ili 2 širokotrupna aviona. To je značajan iskorak za “Nikolu Teslu”, koji do sad nije mogao da prima putnike širokotrupnih aviona preko aviomostova. Produžetak C hodnika projektovan je po modernim standardima, pa će imati objedinjenu čekaonicu za sva četri izlaza i zajedničku rentgen kontrolu na ulasku. Pored toga, novina na novom fingerskom hodniku C biće i funkcionalno razdvojeni hodnici za dolazne i odlazne putnike, a posedovaće i dodatnih 3.000 kvadrata komercijalnog prostora. Očekuje se da dozvola za izgradnju novog C hodnika bude izdata do oktobra, a otvaranje je planirano za jul 2016. Vrednost ove investicije procenjena je na oko 15.2 miliona evra.

Da moci ce da primi najvece sirokotrupne avione tj 2kom odjednom i 4 uskotrupna kada se zavrsi dogradnja. Koliko ja znam dosada se na postojece mostove nisu direktno kacili sirokotrupni neka neko upoznatiji Cika Brana ili Dzoni ili Belgrey potvrde
 
Igor":33zt8nmk je napisao(la):
To je značajan iskorak za “Nikolu Teslu”, koji do sad nije mogao da prima putnike širokotrupnih aviona preko aviomostova.


Игоре, да ли си сигуран у ово? Имам негде своју слику од пре 30 година испред аустралијског 747, наравно, прикаченог на Ц-фингер (то је, иначе, израз за авио-мостове који користе стари Јатовци :) ). И наше десетке су уредно стајале уз тадашње гејтове Ц1-Ц4. Знам да је у међувремену тај део аеродрома преуређен, али нико није помињао да широкотрупни више не могу на авио-мост.
 
Meni je receno da nisu pristajali na mostove vec na otvorene pozicije. Iskreno i meni je to bilo cudno pa samo to prenosim i ako stvarno nemam dokaz za suprotno
 
@Igor

Do 1992. su definitivno pristajali - to sam gledao svojim očima - a ne znam gde se parkirao uzbekistanski 767 onomad pre deceniju dok je leteo za Njujork. Al verujem da je i on bio na fingeru, mada se tada još silazilo na pistu, da se pokaže kofer.
 
Prošlih par godina sletala su minimum dva širokotrupa iz redovnog putničkog saobraćaja. Etihad i Turkish. Doduše, u oba slučaja je Cargo uslovio tip letelice, ne verujem da je load factor u putničkoj kabini opravdavao širokotrup ali u svakom slučaju fto ne bi bila prepreka korišćenju fingera, ali ipak nisu korišćeni
Etihad. Ovde je verovatno trebalo imati avion što bliže kargo terminalu, da se ne bi previše šetkao po stajanci.
photo.jpg


Turkish. Nije let na koji sam mislio, ovo je od pre par godina ali trebalo bi da je C hodnih već bio završen, uključujući makar jedan par aviomostova.
B-747-200C.jpg
 
simba222":3aydzra1 je napisao(la):
Snazan rast u putinka u odnosu na Q1 2014
Air Serbia 453.000 ▲ 26% 2015 Q1
http://www.exyuaviation.com/2015/04/air ... terly.html

Videćemo aprilske rezultate. Prošle godine su najveći boost destinacija i frekvencija krenuli od parila, tako da će april biti prvi mesec koji je napokon uporediv sa prošlogodišnjim, kako za JU tako i za BEG.
 
А1 и Ц6 су гејтови који самостално могу да приме широкотрупца, тако је неко негде једном рекао (не могу да се сетим да ли је на ЕксЈу или овде). Ц1-Ц4 не могу самостално, већ се спајају (Ц1А и Ц3А), мада има и Ц5А
 
Vrh