Šta je novo?

Air Serbia

Laki, kopiraću post koji sam ranije ostavio na SSC pa da vidiš kako se to radi u belom svetu:

Inače, ako neko misli da su ovakvi "daj šta daš" ugovori mogući samo u Srbiji, evo kako je prošla država Italija u sveže sklopljenom sporazumu sa Etihadom:

- napravljen je nov prevoznik (sa starim brendom) u koji će Etihad uneti 560 miliona EUR za 49% a država preko svojih banaka i pošte oko 600 miliona EUR za 51%.

- država nije uspela da upiše dug Alitalije prema vladi i državnim firmama kao osnivački ulog u novog prevoznika, već će ga uknjižiti kao budžetski gubitak.

- banke u vlasništvu države, kojima Alitalija duguje još 600 miliona EUR, takođe nisu uspele da unesu svoja potraživanja u 51% novog državnog vlasništva, pa su se junački oprostile od tih para. Uspeli su da isposluju da 200 miliona bude konvertovano u akcije što bi im obezbedilo delimičnu naplatu ako te akcije neko bude hteo da kupi.

- Etihad je u okviru svog uloga platio 60 miliona EUR za 5 pari slotova koje Alitalija ima na LHR. Alitalija će nastaviti da koristi ove slotove ali na lizing od Etihada koji je sada vlasnik istih.

- država će platiti 10.000 EUR po zaposlenom za otpuštanje njih 2.200 koji su višak. Dakle, još 22 miliona EUR troška.

- državi ostaju prvobitna Alitalia u stečaju (izdvojena sa svojim dugovima prilikom prvog "spasavanja" kompanije 2008. godine i izdvajanja "zdravog" dela) i Alitalia-CAI ("zdrava" firma koja je napravljena 2008. godine i koja je pod državnom upravom za 6 godina nakrcala fascinantnih 1,5 milijardi EUR gubitaka) koja će takodje u stečaj.

- od ove dve firme u stečaju država Italija po raznim osnovama potražuje više od dve milijarde EUR.

- mali akcionari ove druge Alitalije koja će sada otići u stečaj, mogu da naprave jedan lep selfie sa svojim akcijama i okače ga na Instagram za uspomenu.

Tako to biva kada se dotera do duvara i kada se više nema kud. Beggars ain't choosers, što bi rekli u SAD.

Dakle, država nije pomogla najnoviju Alitaliju tako što je dala subvencije na rimskim aerodromima (to nije ni mogla da uradi jer je aerodrome odavno privatizovala) ali će zato iz sopstvene kase da uloži 600 miliona u novu firmu i da pokrije još dve milijarde gubitaka koje su napravile stare verzije Alitalije.
 
Arapi su opasni ucenjivači, može im se, ne treba se zanositi da će oni snositi bilo kakvu štetu, samo korist
 
Gargoyle":2i2kj0ku je napisao(la):
Arapi su opasni ucenjivači, može im se, ne treba se zanositi da će oni snositi bilo kakvu štetu, samo korist

Zamisli skandala i bezobrazluka, neko ulaže u nešto i hoće da iz toga izvuče korist a ne štetu. To samo kod Arapa ima.
 
Pazi, Arapi kao poslovni partneri jesu opaki ucenjivači, to je njihova poslovna praksa, vole da se stvori situacija u kojoj bi drugu stranu držali u šaci i onda ucenjuju. A znaju i u kojim krajevima sveta obitavaju lenčuge i aljkavci, naravno Balkan i Italija. Takodje, vreme je kod njih irelevantno. Tolerišu kašnjenja, ali se podrazumeva da će i oni sami kasniti.
 
Na kraju će ispasti da su Arapi stvorili situaciju u kojoj za Jat nije bilo drugog izlaza osim neke "daj šta daš" kombinacije. Uvek je neko drugi kriv, američki zavojevači, arapski ucenjivači, kineski pregovarači... jedino smo mi pravi kao prav ugao i sve smo uvek uradili kako treba ali ne dadoše dušmani...

Cinizam na stanu, ako malo pogledaš velike investicije i privatizacije u Srbiji u poslednjih 6-7 godina primetićeš da u svim tim dilovima ona druga strana drži Srbiju tj njenu vladu u šaci i ucenjuje je da izvuče što više za sebe. To nije stvar ni Arapa ni Kineza ni Francuza nego samo i isključivo banana države sa kojom svi oni posluju. A mi se posle čudimo zašto strani investitor odbija da džentlmenski plati sve dugove koje smo mi napravili i preko toga nam uspe u džep koliko god da zatražimo, nego nas umesto toga iscedi kao sunđer što se cedi.
 
Pre desetak dana postavio sam pitanje Cika Brani, on mi je odgovorio a ja sam u dogovoru sa njim pozeleo da podelim odgovor sa vama.

Čika Brana":efwsmtia je napisao(la):
gzthe":efwsmtia je napisao(la):
Pozdrav Cika Brano, hteao sam da vas pitam, sta nas sprecava da vec u ovoj godini, kako je bilo najavljeno, pokrenemo letove ka severnoj americi makar i kako ste rekli sa Etihadovom posadom. Procitao sam da se sad govori o 2016. S' postovanjem, Milan
Pozdrav Milane,
na ovo pitanje nije baš lako odgovoriti. Pored čisto tehničkih uslova koji se najviše odnose na aerodrome polaska, a tek jednim malim delom na avio kompaniju ostoji čitav niz društveno POLITIČKIH uticaja.
1. Postojanje diplomatskoh odnosa i zaključenje međudržavnog ugovora u skladu sa čikaškom konvencijom (http://en.wikipedia.org/wiki/Freedoms_of_the_air). Nisam siguran da Ameri posle raspada SFRJ priznaju Srbiju kao sukcesora ranije potpisanih međudržavnih ugovora, pogotovo što većina zemalja takve ugovore pravi sa rokom trajanja, pole čega se ako su obe strane saglasne samo diplomatskom notom produžavaju za isti period. Koliko znam, tokom sankcija skoro svi ugovori su nam istekli ili su suspendovani odlukama pojedinih vlada/parlamenata. Nisam siguran da je odrađen ovaj korak, mislim da nas ameri drže na ledu.
2. kada se prethodna priča završi sledi inspekcija od strane FAA kako aerodroma tako i prevozioca. Posle 11. Septembra, ameri su propisali čitav niz uslova za dobijanje dozvole prevoza za teritoriju SAD-a. Najteži uslov je da se spreče neželjeni putnici šeste slobode. Tu ne postoje nikakvi konkretni parametri već samo procena da li su aerodromski I kompanijski bezbednosni sistemi dovoljno dobri da prepoznaju I spreče zlonamerne putnike I teret iz trećih zemalja da stignu do SAD-a. Nažalost mi smo mala zemlja I u mnogome računamo na putnike iz okruženja tzv šestake. Ovaj uslov je I džoker putem koga mogu da vam ne dozvole prevoz za SAD.
3. Nažalost mali avioni nemaju dovoljni radijus letenja da prelete preko bare do Čikaga, Njujorka Montreala I Toronta, a veliki treba popuniti. U ulovima jake konkurencije I niskih tarifa jedino isplativo letenje je sa jako velikim prosečnim brojem putnika (čitaj samo sa punim avionom). Etihadovi dugolinijski avioni imaju 3 klase, Prva, Biznis I Ekonomska. Etihad ima putnike Prve I Biznis klase I kada njih ukrca gotovo da mu putnici ekonomske klase nisu ni potrebni. Npr Njihov A340-300 ima ukupno 250 sedišta (12+40+200), a svojevremeno kada je JAT razmatrao isti avion predvideo je 320 sedišta (0+18+298). A i tada nismo bili ubeđeni da možemo da navatamo 18 biznis putnika po letu.
4. Prvo treba razraditi okolna tržišta I napraviti hab od Beograda pa tek onda uvoditi dugolinijski saobraćaj. Obrnuto je preskupo. Za razradu tržišta potreban je odličan marketing, ali tu se nikada nismo proslavili.
Sada sam zaključi koliko je realna I 2016.
S poštovanjem, Čika Brana
 
@tragac

Nije problem u Arapima, tako se ponasa svaki strani investitor ovde. A zasto? Pa zato sto zna da je ova kvazi tvorevina srbija jedan narkoman koji ce da proda sve bud zasto samo da ne krizira, i tako zivi od danas do sutra. U takvim uslovima naravno da ce da traze da se igra na njihovom stolu sa njihovim kartama. Da se razumemo i ja bih isto postupio da sam na njihovom mestu. Tako je zadnjih 25 godina i tako ce biti jos bar 100 godina.

@gzthe
Dakle iz ovog odgovora moze se zakljuciti da je ovo politicko-ekonomsko pitanje. Ne vidim ni jedan razlog da se sa ovim odugovlaci. Napravi se studija ispaltivosti i ukoliko ima tendencija da je to ekonomski opravdano posaljemo pepu praseta da sredi sve sa amerima i gotova stvar. Al sigurno da neko hoce sebi proviziju da sredi sto predstavlja "mali" problem.
Jos jedna stvar, hub se ne pravi tako sto oteras sve druge aviokompanije sa trzista i drzis monopol.
 
Kao prilog diskusiji evo jedne starije studije, ustvari prezentacije, o mogućnosti otvaranja dugolinijskog saobraćaja.
http://www.slideshare.net/Cika_Brana/jat-dugolinijski
Podaci se nisu mnogo promenili sem za gorivo koje je relativno pojeftinilo.
Pojedini preduslovi su sada ostvareni, kao E-prodaja i vese sa regionom. Doduše sada je mnogo teže naći B767-200, ali pretpostavlja se da bi Etihad "povoljno" dao neki A330-200, ima ih 21 komad.
 
Treba gledati i kakvi su planovi Etihada vezano za njihovu trenuthu flotu. Jedini širokotrup koji nameravaju uskoro da izbace je A340 koji su uradjeni u varijanti sa tri klase. Ne postoje planovi za zamenu A330 ni B777 iz Etihadove flote. Što se tiče ostalih članica Etihad grupe zanimljivi su A332 Jet Airwaysa, na Wikipediji stoji da su dva iznajmljena Turkishu, u konfiguraciji sa dve klase. Mislim da su ti avioni favoriti za Air Serbia. Postoji ipak i mogućnost da će biti uzeti i neki avion od kompanija koje kriziraju i koje su pred zatvaranjem, bez obzira na alijanse
 
Чика Брано + на анализи. и највероватније ће бити Етихадове птице
 
Sad kad je aktuelno ovo sa Germanwingsom, postavlja se pitanje koji je protokol u AirSerbia avionima? Da li pravilo nalaze da u kabini uvek moraju da se nalaze 2 osobe, tj. ako (ko)-pilot izadje iz kokpita, da stjuard mora da udje i bude sa drugim pilotom dok se drugi (ko)-pilot ne vrati.

Danas je u Kanadi ekspresno ovo pravilo predstavljneo kao posledica onoga sto se desilo, dok u Evropi ne vidim potrebu za iznenadne promene (ili jednostavno milse da bi u tom slucaju platili vece naknade kao priznavanje krivice da im to nije bila dobra strategija). Evropa mi se cini nekad zakopana u vremenu i propagira neku slobodu i demokratiju koja joj je Bogom dana, da je nedodirljiva i da u njoj ljudi ne moraju da budu toliko osetljivi na sigurnost, jer se ona tu podrazumeva. Mislim da je ponekad dobro prostudirati Americki nacin u obazrivosti i funkcionalnosti, nego samo tvrdoglavo prihvatati staro poimanje nacina delovanja u biznisu i zivotu u opste.

Radovalo bi me da je AirSerbia preduzimljiva i da je spremna na brze i efikasne mere, pa makar one ponekad odudarale od stare Evrope.
 
то што је Канада прописала, то је њихово локално законодавство. ако ИЦАО пропише то правило, онда ће све авио компаније морати да га се придржавају
 
American way? ;-)

Pa da, u pravu si staklena.
Ako ne mozes da ga pobedis, pridruzi mu se. ;) :p
 
Staklena_Wool_nica":1qa1d2gi je napisao(la):
Sad kad je aktuelno ovo sa Germanwingsom, postavlja se pitanje koji je protokol u AirSerbia avionima? Da li pravilo nalaze da u kabini uvek moraju da se nalaze 2 osobe, tj. ako (ko)-pilot izadje iz kokpita, da stjuard mora da udje i bude sa drugim pilotom dok se drugi (ko)-pilot ne vrati.

Danas je u Kanadi ekspresno ovo pravilo predstavljneo kao posledica onoga sto se desilo, dok u Evropi ne vidim potrebu za iznenadne promene (ili jednostavno milse da bi u tom slucaju platili vece naknade kao priznavanje krivice da im to nije bila dobra strategija). Evropa mi se cini nekad zakopana u vremenu i propagira neku slobodu i demokratiju koja joj je Bogom dana, da je nedodirljiva i da u njoj ljudi ne moraju da budu toliko osetljivi na sigurnost, jer se ona tu podrazumeva. Mislim da je ponekad dobro prostudirati Americki nacin u obazrivosti i funkcionalnosti, nego samo tvrdoglavo prihvatati staro poimanje nacina delovanja u biznisu i zivotu u opste.

Radovalo bi me da je AirSerbia preduzimljiva i da je spremna na brze i efikasne mere, pa makar one ponekad odudarale od stare Evrope.
Хахаха. Па ово што се десило је управо последица америчког наметања прописа након 11 септембра, тачније ригидних и контрадикторних прописа у вези врата пилотске кабине.
 
E bas ste mi otkrili Ameriku.
Ama kakve veze ima pre ili posle 9/11? Ovde se radi o tome da treba da se umanji mogucnost jednom bicu da iznenada odluzme stotine zivota. Uvek ce mu teze biti da to uradi ako ima bilo koga pored sebe. Neka mi samo neko kaze da se vrata pre 9/11 nisu mogla zakljucati iz unutra i da bilo koja sludjena osoba nije mogla da se dohvati upravljaca da u momentu (narocito kada je avion blize zemlji) da ga surva. Ovde se radi o predostroznosi cak i u uslovima najmirodobskog vremena i blagostanja na zemlji planeti, jer uvek se nadje ludak koji ce da prsne.
Nemojte sebi da dozvoljavate da ste toliko tvrdoglavi. Ima par stvari koje su dobre kod Amerikanaca. Pronadjite i usvojite te dobre, one druge koje su rdzave izbegavajte.
 
fine!
Dobra stvar kod amera je sto sje*******avaju nacije koje im se kasnije svete sretstvima koja su im dostupna.
END
:D :D

sala mala, a sad malo ozbiljno da razgovaramo.
Postoji gomila nacina da se `aeroplan` osteti. dal ce to dovesti do njegovog pada , pitanje je gomile okolnosti.

aj opet da se vratimo na American way.

Dan po nesreci, otkriveno je sta kako, zasto, slike kopilota sa fejsa i slicno!?
Ma vazi, sve je jasno, prosto bi se vec mogla zakljuciti istraga.
Covek `depresivan` , prsao i gotovo....
Samo ima jedan mali problem. Niko ko je poznavao doticnog mladica nije potvrdio njegovu depresiju??? Sta sad?
Al da zanemarimo i to, ajmo dalje.
Prsao lik, lud, ceka trenutak da pilot izadje da bi izvrsio samoubistvo, sve zajedno sa 150 putnika u avionu.
i kako to radi?
Zakljuca vrata i krene spustanje.
Pilot pokusava da se vrati u kabinu, ali on `tako lud` mirno drzi kurs, i istim tempom smanjuje visinu.....
Vrlo logicno, zar ne. mislim, kakav `stabilan` depresivac. Pilot (kako neki mediji pisu) pokusava da razvali vrata primenom fizicke sile i nekih pomagala, ali kopilot mirno nastavlja bez ikakvoh korekcija.
i to tako traje (kazu) nekih 10 minuta !???
Nakon toga avion smanjuje brzinu i udara u planinu....
Ispade `depresivna licnost` , stabilna ko stena!?

ALi Ajd sad da zanemarimo teorije zavere i licna misljenja.


Ono na sta ciljam je da ako imamo takvog `depresivca` koji je tako proracunat, hladan ko spricer, stabilan....
Koje ce ga to mere spreciti???


p.s.
A o 9/11 ne bih na ovom forumu, zatrovacemo ga mnogo... :grand:
 
Подсећање на спашавање ЈАТ-ове флоте авиона од криминалаца из „нато-а“

Флоту ЈАТ спасли за 12 минута
Тања Спалевић | 29. март 2015. 17:02 | Коментара: 13
На данашњи дан, пре 16 година, пилоти нашег авио-превозника сачували девет авиона од НАТО бомби. Капетан Игњатовић: Пре полетања речено нам је да нико не гарантује да нас авиони НАТО неће оборити

Део флоте ЈАТ-а на београдском аеродрому, Стеван Игњатовић

ТАЧНО у подне, на данашњи дан, пре 16 година, полетео је са сурчинског аеродрома авион "боинг 727" националне авио-компаније - "Југословенски аеротранспорт". Била је то претходница за преосталих осам авиона, које је такође требало безбедно изместити у Букурешт. У том тренутку, у ваздушном простору тадашње СРЈ вребало је чак 200 борбених авиона НАТО алијансе.

http://www.novosti.rs/%D0%B2%D0%B5%D1%8 ... 1%82%D0%B0
 
Sto me podseti na...

1. )Opstao, preziveo snakkcije i ratove, ali propao u 'slobodi i demokratiji ?

2.) Ko je izvrsio atentat na direktora ?
 
Vrh