Laki, kopiraću post koji sam ranije ostavio na SSC pa da vidiš kako se to radi u belom svetu:
Dakle, država nije pomogla najnoviju Alitaliju tako što je dala subvencije na rimskim aerodromima (to nije ni mogla da uradi jer je aerodrome odavno privatizovala) ali će zato iz sopstvene kase da uloži 600 miliona u novu firmu i da pokrije još dve milijarde gubitaka koje su napravile stare verzije Alitalije.
Inače, ako neko misli da su ovakvi "daj šta daš" ugovori mogući samo u Srbiji, evo kako je prošla država Italija u sveže sklopljenom sporazumu sa Etihadom:
- napravljen je nov prevoznik (sa starim brendom) u koji će Etihad uneti 560 miliona EUR za 49% a država preko svojih banaka i pošte oko 600 miliona EUR za 51%.
- država nije uspela da upiše dug Alitalije prema vladi i državnim firmama kao osnivački ulog u novog prevoznika, već će ga uknjižiti kao budžetski gubitak.
- banke u vlasništvu države, kojima Alitalija duguje još 600 miliona EUR, takođe nisu uspele da unesu svoja potraživanja u 51% novog državnog vlasništva, pa su se junački oprostile od tih para. Uspeli su da isposluju da 200 miliona bude konvertovano u akcije što bi im obezbedilo delimičnu naplatu ako te akcije neko bude hteo da kupi.
- Etihad je u okviru svog uloga platio 60 miliona EUR za 5 pari slotova koje Alitalija ima na LHR. Alitalija će nastaviti da koristi ove slotove ali na lizing od Etihada koji je sada vlasnik istih.
- država će platiti 10.000 EUR po zaposlenom za otpuštanje njih 2.200 koji su višak. Dakle, još 22 miliona EUR troška.
- državi ostaju prvobitna Alitalia u stečaju (izdvojena sa svojim dugovima prilikom prvog "spasavanja" kompanije 2008. godine i izdvajanja "zdravog" dela) i Alitalia-CAI ("zdrava" firma koja je napravljena 2008. godine i koja je pod državnom upravom za 6 godina nakrcala fascinantnih 1,5 milijardi EUR gubitaka) koja će takodje u stečaj.
- od ove dve firme u stečaju država Italija po raznim osnovama potražuje više od dve milijarde EUR.
- mali akcionari ove druge Alitalije koja će sada otići u stečaj, mogu da naprave jedan lep selfie sa svojim akcijama i okače ga na Instagram za uspomenu.
Tako to biva kada se dotera do duvara i kada se više nema kud. Beggars ain't choosers, što bi rekli u SAD.
Dakle, država nije pomogla najnoviju Alitaliju tako što je dala subvencije na rimskim aerodromima (to nije ni mogla da uradi jer je aerodrome odavno privatizovala) ali će zato iz sopstvene kase da uloži 600 miliona u novu firmu i da pokrije još dve milijarde gubitaka koje su napravile stare verzije Alitalije.