Šta je novo?

Air Serbia

Prvo, odakle putnika za A330 za AUH? Treba popuniti i biznis klasu i cargo prostor. Nema tu potencijala, linija je za A319/A320.

Drugo, ako JU poleti u 18:00 iz BEG sletece u AUH u 01:15 po lokalnom vremenu. To znaci da bi konekcije mogle da se hvataju od 02:15, a to su evropske linije sto nema nikakvog smisla. JU, ako hoce da uspe u AUH, mora imati dobre konekcije na Etihad-ove linije ka Aziji i Australiji, a ti letovi polecu po lokalnom vremenu od 08:00 i od 20:30, a slecu oko 01:00 i oko 13:00.

Idealan red letenja za JU bi bio ovako nekako i omogucio bi konekcije kako na JU tako i na EY mrezu.
BEG 12:25 - 19:30 AUH
AUH 02:00 - 05:45 BEG
Наравно да А330 има потенцијала - могу чак да лете за Дубаи уместо Абу Дабиа. Ер Србија 2025 и пре није иста компанија а мрежа им је далеко шира. Погледај само број летова из УАЕ према Београду и региону. 3 пута недељно нека убаце А330 а осталим данима А320 па ће део колача са тог тржишта отети. Ако желе да буду фидери Етихаду онда да треба да лете како си написао а ако желе да "хране' своју мрежу онда морају да крену касније из Београда. Није ми јасно што би авион стајао толико дуго у Емиратима по твојој рачуници. Битно је да неко из региона или из Западне Европе може да се конектује за Емирате.
 
Poslednja izmena:
Наравно да А330 има потенцијала - могу чак да лете за Дубаи уместо Абу Дабиа. Ер Србија 2025 и пре није иста компанија а мрежа им је далеко шира. Погледај само број летова из УАЕ према Београду и региону. 3 пута недељно нека убаце А330 а осталим данима А320 па ће део колача са тог тржишта отети. Ако желе да буду фидери Етихаду онда да треба да лете како си написао а ако желе да "хране' своју мрежу онда морају да крену касније из Београда. Није ми јасно што би авион стајао толико дуго у Емиратима по твојој рачуници. Битно је да неко из региона или из Западне Европе може да се конектује за Емирате.
Ma koji crni Dubai? Pored flyDubai-a koji ima neuporedivo bolju uslugu i kabinu, sa sve pravom biznis klasom i 2 dnevna leta - tu JU nema nikakve sanse.
Pritom FZ ima konekcije na Emirates na DXB, a JU ih nema.

Ne bi bio prvi slucaj da JU ceka na destinaciji dugo zarad boljih konekcija. Evo na primer u TBS, preko leta na 2/3 leta avion stoji vise sati, a preko zime ce stalno stajati gotovo 20 sati.

Upravo zarad konekcija iz Evrope je red letenja koji sam naveo pozeljan. Omogucava konekcije na jutarnji talas ka Evropi, a ujedno i omogucava konekcije na Etihad-ove letove ka Aziji i Australiji.

Konekcije na Etihad su neophodne, tako jedino moze uspeti linija za AUH. I to konekcije koje imaju smisla, dakle za Aziju i Australiju u codeshare, a to moze uz red letenja koji sam naveo.
 
Ma koji crni Dubai? Pored flyDubai-a koji ima neuporedivo bolju uslugu i kabinu, sa sve pravom biznis klasom i 2 dnevna leta - tu JU nema nikakve sanse.
Pritom FZ ima konekcije na Emirates na DXB, a JU ih nema.

Ne bi bio prvi slucaj da JU ceka na destinaciji dugo zarad boljih konekcija. Evo na primer u TBS, preko leta na 2/3 leta avion stoji vise sati, a preko zime ce stalno stajati gotovo 20 sati.

Upravo zarad konekcija iz Evrope je red letenja koji sam naveo pozeljan. Omogucava konekcije na jutarnji talas ka Evropi, a ujedno i omogucava konekcije na Etihad-ove letove ka Aziji i Australiji.

Konekcije na Etihad su neophodne, tako jedino moze uspeti linija za AUH. I to konekcije koje imaju smisla, dakle za Aziju i Australiju u codeshare, a to moze uz red letenja koji sam naveo.
А да ли сматраш да А330 пије воду? Када узмеш у обзир чињеницу да је Виз ер укинуо летове из Абу Дабија за Београд, Сарајево и Тирану, те широку мрежу Ер Србије коју раније није поседовала. Дакле А330 нуди велики капацитет и бољу утилизацију на летовима од 5 сати, те Ер Србија може да привуче више путника да лете преко Београда у УАЕ због своје мреже.
 
А да ли сматраш да А330 пије воду? Када узмеш у обзир чињеницу да је Виз ер укинуо летове из Абу Дабија за Београд, Сарајево и Тирану, те широку мрежу Ер Србије коју раније није поседовала. Дакле А330 нуди велики капацитет и бољу утилизацију на летовима од 5 сати, те Ер Србија може да привуче више путника да лете преко Београда у УАЕ због своје мреже.
A330 nema smisla. Wizz jeste imao avion od 239 sedista, ali LCC moraju imati veci kapacitet radi nize cene po sedistu. Taj koncept ne prolazi kod legacy prevoznika na isti nacin jer oni imaju i biznis klasu i prevoze cargo. Kod legacy prevoznika avioni tih kapaciteta imaju veliku biznis klasu, a tesko da JU moze po letu popuniti 20 mesta u biznisu, a o kolicini carga da ne govorimo.

Da se razumemo, moje misljenje je da JU treba da pokrene sada AUH, prilika je odlicna, ali to treba da bude sa A319/A320 najmanje 4 puta nedeljno, pa po potrebi povecavati.

Naravno, ako se A320 napuni i ima traznje za neki specifican let, okej je staviti A330 one-off ako u tom trenutku ima slobodnog kapaciteta, ali nema smisla od starta stavljati njega, dugorocno ne moze doneti profit kao A320.

Kada uzimamo ukidanje Tirane, Sofije i Sarajeva, moramo uzeti u obzir da JU ne moze ponuditi tako nisku cenu kao sto je nudio Wizz, te se automatski smanjuje traznja i za transferima.
 
Samo bih dodao da je Etihad izgubio trku sto se tice Australije. Emirati i Qatar su ih potisnuli a tu je i Turkish.
 
Мени се чини да утилизација А330 никако није (само) у броју путника већ у карго простору. Тако да, делим мишљење са Луком да за почетак требају мањи авиони, док се линија не ухода и док не крене карго.
 
Такође би поред јачања капацитета на постојећим линијама, те повратка Ер Србије на тржиште Блиског истока било неопходно отворити тржиште Африке које већ расте експоненцијално. У будућности би поред чартер летова за Северну Африку, те Занзибар било стратешки логично да Ер Србија покрене летове за Адис Абебу (код шер са Етиопијаном) и Јоханесбург и тиме Београд позиционира као истински хуб за цео Балкан. То значи да би дугорочно Ер Србија (када узмемо у обзир Марекове планове) могла да лети у дуголинијском саобраћају за: Њујорк, Чикаго, Мајами, Шангај, Пекинг, Гуангџо, Токио, Сеул, Адис Абебу, Јоханесбург, те сезонски за Торонто и Бангкок и чартере за Пунта Кану, Хавану, Занзибар и Малдиве. То значи дугорочно можемо очекивати флоту од 6-8 А330-200 и даље ширење флоте ускотрупних авиона. Вреди направити поређење са Аустрианом који се развијао слично као Ер Србија (уз наравно веће капацитете и платежно способније становништво) и по мрежи дестинација и по питању флоте (Eмбраер 195/ изнајмљени АТР-72/ А320/321 и унификација широкотрупаца на Боинг 787) и по питању развоја Беча као хаба и појединих летова из Инсбрука и Граца (Београд, Ниш, Краљево).
 
Ne znam da li sam ja bio lose srece, ali uvek ti direktni letovi Air Srbije su meni bili od male koristi, jer su bili barem za 50% skuplji, nego presedanje nekim drugim. Recimo poslednja sva putovanja, za Madrid i Siciliju odabir je pao na Lufthansu. Bukvalno su bili duplo jeftiniji, iako sam npr za Siciliju isao preko Ciriha.

Znam reci cete, pa cimao si se daleko vise i direktan let ima svoju cenu. Ali ja zaista ne mogu da progutam da za nas troje kartu umesto 550 platim 1.100 evra. Oba ta leta sam rezervisao jedno cetiti meseca ranije i bio sam relativno fleksibilan.
 
Lufthansa je ozbiljno jeftinija za većinu destinacija u poslednje vreme. Često letim preko Frankfurta ili Studgarta ili preko Beča..i tu uglavnom jeftinija opcija. Čak i kada i kada direktno letim za te gradove.
 
Ima li neke insajderske informacije kakav je kargo za Kinu? I šta prevoze?
 

 
Vrh