Šta je novo?

Air Serbia

Aviosaobracaj je specifičan, a "novinari" su debili koji nemaju pojma i mislim da se ne mogu porediti sa pravim nekadašnjim novinarima. Naslovi bi bili tipa "avion bez krila leteo sat vremena", "stojan iz aviona nam javio da se krilo polomilo" i sl. Ja da sam na mestu AS ja bi pozvao novinare i rekao da ukoliko objave nesto sto NIJE tacno, da cu da ih tuzim. Na primer nova.rs je prenela sasvim korektno i tacno. T6 oni su vec profesionalci.

U ovom slučaju AS i ATC bukvalno ništa nisu krivi. Svu odgovornost snosi Maraton airines, koji će morati evropskim regulatornim vlastima da objasni kako zaposljavaju i trenuraju osoblje. Pilot je debil, zamalo nisu udarili u Avalu, da ATC nije reagovao (bili na 400m visine)

ATC je zaista odradio dobar posao. Oni su kontaktirali prvi pilota i pitali jel sve ok, ovaj ni jednom trenutku nije trazio mayday. Oni su predlozili pilotu da leti lowpass da provere da li mu se otvaraju tockovi, govorili mu da je oreostalo samo 1273m piste, da moze da se vrati nazad, da mu to vwrovatno nije dovoljno...

Neko kaze, mora AS da odgovara jer je od njih iznajmila avion... Pa AS je iznajmila avion od Evropske kompanije koja je sertifikovana od strane evropske bezbednosne kontrole za civilini saovracaj u zemlji koja je član EU. Dajle ako meni vlasti te zemlje garantuju da se poštuju propisi u toj komapniji po medjunarodnim standardima, onda ta kompanija postaje opcija za razmatranje. Nije AS regulatorno telo koja treba da ide i vrsi inspekcije.

Meni je drago da u ovom slucaju naši ispali jako profesionalni i ovde nema mesta napadima na njih. Pljuvačne zlezde mogu da se usmere i na Grčku i regulatorna tela tamo, kome oni daju dozvole i kako.

Posto smo hvala Bogu u Evropi, ovo nece proci bez ozbiljne medjunarodne istrage (ukljucuju se i Danci jer je avion tamo registrovan), a vala ni bez ozbiljnih sankcija za onog ko je kriv.

Sto se ATC- a tice oni su pod stalnim nadzorom Eurocintol i svi izvestaji se salju njima.

Dakle ni u jednom slucaju, istragu ne sprovode samo nasi, (hvala Bogu) vec medjunarodne agencije
 
U svakom slučaju vreme je da se napusti wet lease, previše rizika za sitnu korist.
Nisam siguran da li je korist sitna, ni kako bi to sprečilo ovaj konkretan problem. Greška je očigledno bila do pilota, koji uredno ima licencu izdatu u EU, tako da ne vidim kako ga npr. Air Serbia ne bi zaposlila da se javi na konkurs. Verujem da je razlika samo u tome što bi malo bolje poznavao Bg aerodrom, što opet ne isključuje da bi ovakvo sr..e napravio u gostima.
 
Nisam sigurna da je ATC zaista odradila tako fenomenalan posao. Na snimku se čuje "clear for take off from D5". Dakle dali su na kraju odobrenje pilotu koji je očigledno napravio grešku. U momentu kada ga je toranj pitao da li zna da se nalazi na D5 on je krenuo da odgovara sa "Da, TORA 22... U stvari 1230". Znači oni su mislili da su došli na D6 odakle je bilo više od 2000 metara do kraja piste, a našli su se na 1000 metara manje. Toranj jeste upozorio ali koliko sam shvatila (na osnovu istorijskih podataka) nijedan avion pa ni ATR nije poleteo sa tog intersectiona on kada je ova umetna pista otvorena, jer cak i njima kojima je dovoljno duga pista za poletanje, isto ne bi bilo bezbedno jer je potrebno i "rezervne" piste za slučaj da nešto krene po zlu. Pokušati ovako nešto, poletanje sa 1/3 piste je suludo i nikakav "izuzetan" kontrolor leta ne bi za ovo dao odobrenje za poletanje.
 
  • Sviđa mi se
Reagovanja: MC_
Ruku na srce, toranj je odradio vrhunski posao i na neki način mogu da razumem damage control sa naše strane ako je već tačno da je apsolutna krivica posade! U širem smislu ne treba nam loš marketing, na kraju mi to indirektno i plaćamo. U ovom slučaju čak ni indirektno, jer ništa nije naše, ni avion, ni posada, ali kroz taj neki loš glas i možda potencijalni oportunitetni trošak kroz smanjene prihode u budućnosti.

Svakako ne menja činjenicu da smo Severna Koreja...

Nije mi jasan taj pilot, kaže Petar da su vremenski uslovi bili ok, da li je moguće da posada loše iskalkuliše težinu i ostalo ili je indijanac svesno krenuo iz minusa znajući da ima tu neku marginu?

Још само да сазнамо ко је послао тај разлупани авион коме цури гориво из трупа на авио мост? Још је поред њега био и Туркиш Ерлајнз са путницима на следећем гејту колико само прочитао на екс-ју.

Или је ту Винци крив или торањ.
 
1. Хвала драгом Богу што је овај пропуст прошао без последица!
2. Ово је врло озбиљан повод да се многи размисле
а. Торањ и контрола лета морају да издају команде уверено и увек на страну сигурности ма колико се то авиокомпанијама не допадало
б. Аеродром и земаљаска служба како да реагују када виде цурење горива и сличне неисправности - јако је неозбиљно то што су га паркирали поред зграде
в. ЕрСрбија, да не може профит да буде на првом месту пре безбедности.
г. ЕрСрбија да разради алгоритме обавештавања путника како не би чекали сатима на информацију и да аутоматизује издавање пострадалима неопходну медицинску, психолошку и правну подршку
д. ЕрСрбија да боље организује заменске авионе и брж доставља путнике у случају испада авиона из ротације.
ђ. ЕрСрбија да боље организује своју ПР службу и да не релативизује
е. Новинари и медији да коначно почну да пишу одмерено и без сензације и медијског линча, али да редовно обавештавју о току истраге јер се овакве ствари не смеју понављати
 
AS je kad tad morala da plati cenu za preambicioznu ekpanziju bez sopstvenih aviona.
Sto je cena sada placena samo gubitkom ugleda kompanije, bez gubitka zivota, to znaci da smo imali srece.

U svakom slucaju nije realno ocekivati da u drzavi koja je realno septicka jama, sada jedna de facto drzavna firma radi izuzetno dobro.
 
Још само да сазнамо ко је послао тај разлупани авион коме цури гориво из трупа на авио мост? Још је поред њега био и Туркиш Ерлајнз са путницима на следећем гејту колико само прочитао на екс-ју.

Или је ту Винци крив или торањ.
Jasno je da postje ogromni prikrieni problemi i na Aerodromu i u As-u, a da se sve to prikriva.
Na zalost ljudi maijakalno zele da putuju, ne razmnisljaju u cije pohlepne ruke daju svoj zivot,
 
Poslednja izmena:
Па сад ће ваљда хладан туш. Ја немам ништа против кад се усијане главе ударе о зид, али не када је са њима још гомила људи који нису из те приче
 
У коментарима човек анализира да су заправо одскочили као са скакаонице - земља му је нестала под точковима због денивелацвије тла - питање је да ли би се од равне земље икад одлепио:
The plane did not take off from the runway at all, it careened off of it, collided with the ILS antennas, the ground "droped out from under the plane" while it was flying more or less horizontally, and then it accelerated and began to climb slowly.
Невероватан догађај - и дивља срећа.
 
У коментарима човек анализира да су заправо одскочили као са скакаонице - земља му је нестала под точковима због денивелацвије тла - питање је да ли би се од равне земље икад одлепио:

Невероватан догађај - и дивља срећа

Наводно је прелетео аутопут одн. прилазни пут аеродрому за само 6 метара и да је умало ударио у билборд постављен баш на правцу писте а поред пута.

Све у свему што кажеш баш лудачка срећа да је већа трагедија избегнута.
 
Valjda su svi izvukli pouki iz ovog slučaja, moglo je biti baš gadno. Nisu izvukli pouku izgleda samo novinari, više mi je muka da čitam šta sve pišu. Ja kao laik više znam, znaju i oni naravno, samo furaju senzacionalizam i klik bejt tekstove
 
Наводно је прелетео аутопут одн. прилазни пут аеродрому за само 6 метара и да је умало ударио у билборд постављен баш на правцу писте а поред пута.

Све у свему што кажеш баш лудачка срећа да је већа трагедија избегнута.
Prema FR, iznad autoputa je bio na 15m. Svakako nedopustivo.
 
Још само да сазнамо ко је послао тај разлупани авион коме цури гориво из трупа на авио мост? Још је поред њега био и Туркиш Ерлајнз са путницима на следећем гејту колико само прочитао на екс-ју.

Или је ту Винци крив или торањ.

Moguće je da nisu videli curenje i štetu odmah, ne znam kakve su procedure.

Razmišljam još nešto, očigledno je pilot preiskusan i previše siguran i prepotentan i da ima toliko iskustva da zna koliko može da prekorači propisane granice bezbednosti i da je dovoljno bahat da ispituje te granice! Kao zvanični paraglajder pilot ravno 20 godina (neredovni amater, samo desanti, nikakve ozbiljnije stvari), ono što iz iskustva znam i čega sam se lično nagledao ili čuo iz druge ruke od osoba koje su gledale, velike nesreće su uvek rezultat više sukcesivnih grešaka i loših odluka. Poslednje momak koji je poleteo sa Brajića, CG, i ubio rusku turistkinju, ignorišući vremenske uslove, ali i napravivši svoje greške u letu. Instruktor isto.

Vrlo je moguće da je ovaj pilot zbog svog iskustva doneo odluku da diže avion (mada možda i nije imao izbor), a ne da prekine poletanje, što je možda spasilo živote i putnika, ali i napolju (autoput). Kao vrhunski lekar koji te greškom unakazi, pa ti posle spasi život, a drugi prosečan ne bi mogao/znao (nažalost i to sam imao u bližoj familiji).
 
koja bi bila procedura da se desilo da je stajni trap oštećen, nedostupan?
 
Prema FR, iznad autoputa je bio na 15m. Svakako nedopustivo.

OY-GDC.png


Управу си у тренутку преласка преко аутопута је био на 50стопа-15метара али ја сам мислио на овај пут доле, који води са аутопута ка терминалу.
 
1. Хвала драгом Богу што је овај пропуст прошао без последица!
2. Ово је врло озбиљан повод да се многи размисле
а. Торањ и контрола лета морају да издају команде уверено и увек на страну сигурности ма колико се то авиокомпанијама не допадало
б. Аеродром и земаљаска служба како да реагују када виде цурење горива и сличне неисправности - јако је неозбиљно то што су га паркирали поред зграде
в. ЕрСрбија, да не може профит да буде на првом месту пре безбедности.
г. ЕрСрбија да разради алгоритме обавештавања путника како не би чекали сатима на информацију и да аутоматизује издавање пострадалима неопходну медицинску, психолошку и правну подршку
д. ЕрСрбија да боље организује заменске авионе и брж доставља путнике у случају испада авиона из ротације.
ђ. ЕрСрбија да боље организује своју ПР службу и да не релативизује
е. Новинари и медији да коначно почну да пишу одмерено и без сензације и медијског линча, али да редовно обавештавју о току истраге јер се овакве ствари не смеју понављати
Kontrola leta je odradila svoj posao 100% korektno i ne snose nikakvu krivicu. Odluka o poletanju je na pilotima.

Citiram:
It's not a role of ATC to make performance calculation for departing aircraft and validate if they can actually make this takeoff. ATC could provide the crew with some extra advice or concern if they are making some mistake, but no way they are expected to correct crew's conscious intentions and explain pilots how to take off properly.
Cela transkripcija dovoljno jasno stavlja gresku 100% na pilote:
 
(mada možda i nije imao izbor)

имао је избор. торањ му је чак и рекао да рула по писти док не дође до боље позиције

koja bi bila procedura da se desilo da je stajni trap oštećen, nedostupan?

морао би да испусти цело гориво, дакле још најмање пола сата летења, и онда да иде слетање на труп на (идеално) травнату површину
 
ovo je lepo sletanje, a imao je sreću da mu ne curi gorivo. baš me zanima šta bi ovi radili u slučau da su sje*******ali kotače.

edit: poslali smo u isto vreme.

negde sam pročitao da ovaj model nema opciju za ispuštanje goriva.
 
Vrh