Šta je novo?

Air Serbia

Sta je problem sa A330 kad po specifikaciji moze da dobaci BEG-LAX na primer?
Moze na papiru. Recimo da u ovom trenutku polece pun putnika, ne bi mogao. (Ili bi marginalno mogao uz izbor neke blize alternacije i povlastice u vidu rezervnog goriva ako imaju takvo odobrenje).

Poredjenja radi A359 bi sa istom kolicinom putnika potrosio 2 tone goriva manje, dok bi B788 sa istom kolicinom putnika potrosio cak 10 tona goriva manje.
 
Moze na papiru. Recimo da u ovom trenutku polece pun putnika, ne bi mogao. (Ili bi marginalno mogao uz izbor neke blize alternacije i povlastice u vidu rezervnog goriva ako imaju takvo odobrenje).

Poredjenja radi A359 bi sa istom kolicinom putnika potrosio 2 tone goriva manje, dok bi B788 sa istom kolicinom putnika potrosio cak 10 tona goriva manje.
А330нео може...само што би смо сви волели А350 да видимо у бојама Ер Србије
 
Inače zbog svih problema Boinga kašnjenja u isporuci skoro svih tipova su povećana. A350 je u poslednjih nekoliko meseci zaključio nove značajne narudžbe, između ostalog i zbog tih kašnjenja, ali i zato što moderniji A350 daje preko 2000 milja duži dolet u odnosu na Boingove slične. Za dosta aviokompanija je ovo dobra opcija, jer omogućava da ponovo lete iz Evrope za daleki istok severnim rutama obilazeći Rusiju i njenu Kamčatku, a to je iz zapadne Evrope ipak bolja opcija od letenja južnim rutama preko Indije.

Inače FAA je tražio da se sad pregledaju ne samo 737 Max 9, već i 737-900 jer koriste isti modul za “zapušavanje” nekorišćenog otvora za vrata kao onaj koji je izleteo u letu nedavno.
 
Boeing je bas prdnuo u cabar...iako mi je omiljeniji proizvodjac. @lukakaludjerovic, @=nikola= Da dam sebi odgovor,Boeing 787-8 nosi 10t goriva manje uz malo veci dolet u odnosu na A330-200 sa istim brojem putnika. A350 je ipak veci avion. Moramo priznati da lepo izgleda :
Air SERBIA Livery concept.png
 
Poslednja izmena:
Boing ne može da dobaci do Buenos Airesa, tako da ne prihvatam! :)
Šalim se, u mojoj viziji idealnog razvoja Air Srbije, ona bi se nametnula kao gateway za istok i otela deo kolača od Turkisha i potencijalno se prodala Air France-KLM grupaciji, kojoj u borbi sa Lufthanzom baš fali neko u ovom delu Evrope. U toj kombinaciji, ne bih imao ništa protiv za BA preko Pariza da putujem :)
 
Jesu, ali je to bio carter. Poenta je da mogu da dosegnu LAX, ali to ne bi bilo isplativo i u rangu sa konkurencijom, sto je automatski red-flag za komercijalnu liniju. Druga stvar je carter koji je tada narucila ambasada SAD-a.
Ok, razumem poentu, vrv sam prevideo neki post pa sam mialio da dolet nije moguce. Ovo je vec drugo pitanj😀
 
A350 je sjajan i prelep avion ali nema nikakvog ekonomskog opravdanja za sada niti je neophodan za destinacije koje je Er Srbija najavila kao potencijalne u sledecih desetak godina osim mozda Tokija ali o tome drugi put.

Ovo su proslogodisnje mesecne lizing rate u hiljadama dolara, opseg je od starijih do novijih aviona i prosecna rata na trzistu:

A330-200 $90-$360, prosek $225
A350-900 $475-1.060, prosek $767, odnosno 3,4 puta vise nego za A330-200 koje ima Er Srbija.

Ako valjda presudjuje mozak a ne srce, A330 ostaje jos neko vreme.
 
A350 je sjajan i prelep avion ali nema nikakvog ekonomskog opravdanja za sada niti je neophodan za destinacije koje je Er Srbija najavila kao potencijalne u sledecih desetak godina osim mozda Tokija ali o tome drugi put.

Ovo su proslogodisnje mesecne lizing rate u hiljadama dolara, opseg je od starijih do novijih aviona i prosecna rata na trzistu:

A330-200 $90-$360, prosek $225
A350-900 $475-1.060, prosek $767, odnosno 3,4 puta vise nego za A330-200 koje ima Er Srbija.

Ako valjda presudjuje mozak a ne srce, A330 ostaje jos neko vreme.
Za sada je tako. Ali ako uzmemo u obzir da je najmladji A332 sada star 5 godina, to znaci da ce za 10 godina ce imati 15 godina. To je neki period do kada ce JU morati da pronadje zamenu za A332 i kao jedini logican izbor se namece A359. Tada ce A359 biti vec dosta dugo na trzistu, lizing ce mu biti dosta povoljniji. Uostalom, tada ce i JU (nadam se) biti dosta veca i profitabilnija i moci ce da priusti sebi A359.
 
Jedna negativna vest o Er Srbiji, sledeća destinacija preko Atlantika biće Majami:

Uzimamo dva širokotrupna aviona, pa ćemo leteti u dva grada u Kini, tri u SAD

izvor:
https://24sedam.rs/biznis/privreda/276507/mali-najavio-nove-destinacije-er-srbije/vest

Novi grad u Kini je ili Šangaj ili Guandžou, a treći u SAD je, posle Njujorka i Čikaga gde već lete, Majami. Zašto je ovo loša vest? Zato što je Majami destinacija koja će više koristiti posadi za kačenje slika po Instagramu i Siniši Malom za potencijalne investicije u nekretnine nego što će donositi zaradu Er Srbiji.

Bože mili 😳😳😳

MIA je jedna od najvećih baza American Airlines-a koji je codeshare partner JU. Preko Majamija je moguće pokriti Karibe, Centralnu i Južnu Ameriku sa jednim presedanjem iz Beograda, što trenutno nije moguće...

Majami ima svog smisla ovog sveta
 
American Airlines i Air Serbia nemaju nikakav codeshare. Njujork JFK je velika baza AA koji ima odatle ima letove za Karibe i Juznu Ameriku. Sa jednim presedanjem iz Beograda je moguce pokriti najvaznije destinacije u Karibima, Centralnoj i Juznoj Americi. Nema potrebe za nezgodnim presedanjem u Majamiju kad postoje konekcije preko Frankfurta, Pariza, Londona, Amsterdama, Istanbula. Air Serbia ima codeshare sa TK do GRU Sao Paulo. Majami nema skoro nikakvog smisla ovog sveta za presedanja sa Er Srbijom.
 
Poslednja izmena:
Ako je vest za MIA tacna, onda je to veoma dobra vest - bar za mene :D
Dosta je i dijaspore u FL, doduse po povrsini je FL veca od Srbije i Madjarske zajedno, a dosta nasih (Balkanaca) je i u centralnoj FL (Orlando-Tampa) i ima ih i na Severu u Dzeksonvil regionu. Verujem da ce letovi biti dobro popunjeni

Ako im je bitno zbog presedanja, onda je Dalas prava mera, najveci je hub u juznoj polovini US
 
potencijalno se prodala Air France-KLM grupaciji
Ovo bi bilo vrv najbolje resenje za Air Serbia-u u buducnosti. Jer ako je kupi LH, onda je velika verovatnoca da nece imati razvoj kakav se ocekuje (jer je LH poprilicno prisutna na jacim rutama i preko Austrian-a i Swiss-a)
 
A zašto uopšte da se prodaje AirSrbija? Po meni ne treba prodavati nacionlog avio prevoznika jer strani vlasnik nikad neće voditi računa o interesima Srbije
 
Drzava ce verovatno, 100% siguran prodati AirSrbiju kada im se nalozi i kada im bude potrebno krpljenje budzeta. Za sada Air Srbija dobija dosta novaca iz budzeta (transparentno ili ne, ne znam).
Ja jesam za profesionalni menadzment kompanije i da ona ostane u vlasnistvu Srbije, ali mislim da od toga nema nista - nece Air Serbia biti izuzetak
 
Za sada Er Srbija uplaćuje novac u budžet. Zašto bi se prodavala firma koja je daleko veća i jača nego pre destak godina, ima perspektivu i donosi pare? Ko će to da im naloži prodaju?
 
EU, kao i uvek... Ne moraju im naloziti prodaju, ali valjda po regulacijama kako se priblizavamo Eu integracijama, udeo drzavne pomoci (sto direktne, sto indirektne sa povezanim preduziecima) ne sme postojati.
Naravno za velike to ne vazi (Nemacka, Francuska)... Ja navijam da se profesionalizuje menadzment i da Air Serbia prosiri jos vise i flotu (i to u vlasnistvu) i mrezu letova. Ali kod nas tako to ide - prodaje se nesto da bi drzava dosla do brzog novca i nekih drugih interesa (10% dila recimo).
 
Pa EU ne zabranjuje da drzava bude akcionar u avio kompanijama, pa i većinski, samo zabranjuje da se državna budžetska sredstva dodeljuju takvoj firmi direktnim doznakama i nenamenski. Suštinski EU nema ništa protiv da država nastupa kao većinski deoničar, koji može da povlači dividende i da ulaže u firmu, ali ne može da radi nenamenski prenos sredstava, isplate dugova firme i sl. Čak i tu zapravo ima izuzetaka u smislu da je čak i to dozovljeno do određenog limita u 10 godina i da mora biti vraćeno po komercijalnim uslovima u budžet države. Prosto očekuje se da država kao vlasnik funkckioniše kao i bilo koji akcoinar koji želi profitabilno preduzeće.

Izuzetak u državnim subvencijama je bio pravljen za vreme korone, ali i tada su finansijsku pomoć mogle da povuku i privatne i državne avio kompanije jer pogoršani uslovi poslovanja (pa i obustava poslovanja) su nastali zbog administrativnih odluka država.
 
Србија је потписница споразума European Common Aviation Area, заједно са осталим балканским државама које нису део ЕУ, али и Норвешком и Исландом.

Државе потписнице примењују ЕУ законодавство из области ваздушног саобраћаја (између осталог и оног о ограничењу државне помоћи, преливању извора финансирања (cross-subsidizing) и ревизији (audit) Европске агенције за безбедност ваздушног саобраћаја (EASA). За узврат њихове компаније могу да лете у ЕУ државе без билатералних споразума и квота, као и ЕУ компаније у те државе. Оупен скај, бато.

У том погледу, већ као да смо у ЕУ.
 
Air Serbia trenutno možda pozitivno posluje, ali je njen rast ograničen na sopstvene izvore. Država, zbog regulative EU ne bi smela da ih finansira, a i da sme, ne mogu da zamislim da bi imala odakle da obezbedi sredstva za neke ozbiljnije investicije. Kompanija ne bi smela da se prodaje po svaku cenu (pogotovo ne Lufthanzi, koja bi je pretvorila u običnog feeder-a), ali dugoročno bi joj partner bio neophodan i to po meni uopšte nije pitanje. Pitanje je samo kakvo bi uslove partnerstva država uspela da isposluje, a to na prvom mestu zavisi od snage i potencijala kompanije. Znači, po meni, trebalo bi debelo da je ubuce pre nego što krenu da se nude, a ne kao sad da se ciganišu.
Po meni je (jednog dana) Air France-KLM idealan partner, ali samo kad dostignu tu veličinu da mogu da budu bitan faktor.
 
Vrh