Šta je novo?

Air Serbia

Tražio sam istinu i o Er Srbiji. Našao sam istinu koja ne podnosi rekorde Er Srbije iz 2023 pa se pisac sveti izmišljenom "šta bi bilo kad bi bilo" bajkom o izlasku Er Srbije na svetske berze i kako bi prošla u poređenju sa Rajanerom. :ROFLMAO: Zamislite kad bi Miša smeo da poredi Delta Holding sa Amazonom!

izvor:

https://www.danas.rs/kolumna/misa-brkic/er-srbija-obara-rekorde-majke-mi/

Najviše me nasmejala Brkićeva ideja da crta nove granice. Za razliku od termina region koji u avijaciji kao zemlje biše Jugoslavije koriste svi, od exyuaviation do komšije AŠP, Brkić izbacio CRO i SLO a pripojio Albaniju :ROFLMAO:

MBregion.PNG
 
Ер Србија планира да обоји два нова 330 у боје Експа. ово је само једна од могућих варијанти
 
Ер Србија планира да обоји два нова 330 у боје Експа. ово је само једна од могућих варијанти
Podržavam kao vid promocije ove specijalizovane Expo izložbe.

Pitanje - koliko će para dobiti za ovako nešto? Ipak je reč o marketing-u, koji se plaća iz budžeta Republike Srbije (ili nekog ministarstva/agencije/kompanije u vlasništvu RS). To se naravno ne vodi kao subvenija, iliti pomoć države.

Opet kažem, podržavam, samo bi mi bio zanimljiv odgovor na to pitanje.
 
Dva aviona u EXPO livery su previse. Treci mora biti sa likom Milankovica, cetvrti moze biti EXPO, ako ce za to dobiti pare od drzave, sto verovatno hoce. To se ne vodi kao subvencija, iako defacto jeste - ali legalna.

Ima po svetu milion slucajeva gde kompanije boje avione na temu neke manifestacije, npr. Qatar je par aviona imao posvecenih svetskom prvenstvu, Emirates je par A380 imao u bojama EXPO-a, itd...
 
Tražio sam istinu i o Er Srbiji. Našao sam istinu koja ne podnosi rekorde Er Srbije iz 2023 pa se pisac sveti izmišljenom "šta bi bilo kad bi bilo" bajkom o izlasku Er Srbije na svetske berze i kako bi prošla u poređenju sa Rajanerom. :ROFLMAO: Zamislite kad bi Miša smeo da poredi Delta Holding sa Amazonom!

izvor:

https://www.danas.rs/kolumna/misa-brkic/er-srbija-obara-rekorde-majke-mi/

Najviše me nasmejala Brkićeva ideja da crta nove granice. Za razliku od termina region koji u avijaciji kao zemlje biše Jugoslavije koriste svi, od exyuaviation do komšije AŠP, Brkić izbacio CRO i SLO a pripojio Albaniju :ROFLMAO:

Pogledajte prilog 186866
Ja kao i, pretpostavljam, dosta ljudi na forumu sa mesavinom neverice i entuzijazma pratim vesti o AS. Od srca im želim sve najbolje i iskreno su nadam da će tako i biti. Ali poenta ovog teksta je pitanje, da li je iko toliko ubedjen u uspeh AS da bi se kladio vlastitim novcem na to? Ima li takvih?
 
Ma ne, nije to poenta. Ako zaista pratiš lik i delo ovog autora, jasno bi ti bilo da je jedina poenta ovakvih tekstova da pokuša da ublaži dobre vesti o Er Srbiji nekim besmisleno negativnim komentarom "koji ne odražava mišljenje redakcije". To je jedina poenta, kontra Er Srbije a u korist recimo Luftike & Company.

A ovo za ulaganja, ko bi normalan uložio velike pare u Ananas ako znaš da Amazon dolazi sa svojim avionima, distributivnim centrima i kompletnom ponudom u Srbiju?
 
Poenta je i u tome s druge strane što tabor navijača Er Srbije, valjda iz želje da ova državna uprava makar nešto uradi kako treba, nije u stanju istrpeti ni jedno jedino pitanje koje zdrav razum nalaže u vezi s poslovanjem Er Srbije.

Tako na primer jedan korisnik, da ga ne imenujem, što nastupa ovde kao portparol i drveni advokat dotične kompanije, navede mi kontra-argument kako su letovi za Rusiju sada jeftiniji, nije to kao što je bilo. Ja pomislih ajde valjda zna čovek šta priča, već razmišljam da je pravo vreme za obilazak Pitera, kad ono karte 1000 evra tri i po meseca unapred.

I onda takav korisnik bez pardona komentariše lik i delo drugih autora, a u stvari se ne zna ko je neobjektivniji.

A pri tom pričamo o jednom preduzeću, jednom pronalasku ljudskog uma koji po definiciji niti ima dušu, niti uzvraća ljubav ili mržnju, niti bi vam dalo 5,5 evra popusta sve da vam život o tome visi.
 
Ипак више волим чињенице од прича: ЕрБалтик је прошле године превезао 4,54 милиона путника а Ер Србија 4,19. Ове године након данашње објаве првог повећања фреквенција и најавом доласка два додатна А330 ће Ер Србија вероватно претећи ЕрБалтик (такође државну компанију) што је пре неколико година деловало немогуће. Ја се надам да ће развој Ер Србије да личи на Аустриан Ерлајнс (ако га изузмемо из Луфтханза групе) и да можемо да рачунамо дугорочно са 50 авиона у флоти (од тога барем 30 властитих) и већем броју широкотрупаца (6-8) са линијама које су сада можда незамисливе!
 
Poenta je i u tome s druge strane što tabor navijača Er Srbije, valjda iz želje da ova državna uprava makar nešto uradi kako treba, nije u stanju istrpeti ni jedno jedino pitanje koje zdrav razum nalaže u vezi s poslovanjem Er Srbije.

Tako na primer jedan korisnik, da ga ne imenujem, što nastupa ovde kao portparol i drveni advokat dotične kompanije, navede mi kontra-argument kako su letovi za Rusiju sada jeftiniji, nije to kao što je bilo. Ja pomislih ajde valjda zna čovek šta priča, već razmišljam da je pravo vreme za obilazak Pitera, kad ono karte 1000 evra tri i po meseca unapred.

I onda takav korisnik bez pardona komentariše lik i delo drugih autora, a u stvari se ne zna ko je neobjektivniji.

A pri tom pričamo o jednom preduzeću, jednom pronalasku ljudskog uma koji po definiciji niti ima dušu, niti uzvraća ljubav ili mržnju, niti bi vam dalo 5,5 evra popusta sve da vam život o tome visi.
Ima "navijaca", ali ima i jako mnogo botova. Ovde ne toliko, ali na ExYu previse. Meni su prepoznatljivi se po tome sto ni ne pokusavaju da pariraju kontraargumentima, nego se iskljucivo fokusiraju na diskreditovanje sagovornika. Bas su se osilili bili u jednom trenutku, ali cini mi se da je sad malo vise pod kontrolom. Rekao bih da je tamo i administator malo vise navijacki nastrojen, pa im je gledao kroz prste dok nisu prevrsili svaku meru
 
Можемо наговестити да ће се флота Ер Србије развијати у наредне 3 године на следећи начин:
12 АТР72-600
10 Е195
12 -16 А320 или још 4 А321 пошто ће А319 полако избацивати
6 А330
Иде се на то да ће Ер Србија крајем ове године или почетком следеће поручити авионе из А320 породице који ће бити окосница флоте, док ће остало остати у драј лизингу. Како буду долазили А330 биће унификација широкотрупне флоте што је и сам Марек најавио. Дакле очекује нас веома динамичан раст Ер Србије и то тврдим у складу са чињеницама!!!
 
Da li ce politike promene (ukoliko se dogode u Turskoj) takodje zahteva brzo reagovanje AS?
 
Очигледно свака дискусија о пословању Ер Србије аутоматски постаје политичка, тј. свака тврдња се аутоматски прихвата као имплицитна подршка или имплицитна критика власти.

То није случајно, јер је авио-саобраћај дубоко политизован у свим својим сегментима, и до сржи проткан државним и политичким протекционизмом, кроз деценије. Опет, и то је разумљиво зато што, посматран као аутономна економска активност, он може да генерише само маргиналну добит, али доноси много веће имплицитне добити кроз стварање производног и услужног система високе додате вредности, олакшавања разних других облика економских активности (туризам, трговина...), гаранције у погледу националне безбедности и суверенитета (нпр. кроз транспорт маски и вакцина у случају пандемије, помоћ домицилном становништву заглављеном у разним бестрагијама планете...), и слично.

Утолико Миша Бркић маши тему јер покушава да је смести потпуно изван свог контекста, и да о њој суди мерилима која свуда у свету важе за пиљаре и пекаре, али не важе за авио саобраћај. Поредивши пословање Ер Србије са пословањем Рајанера само показује колико или не познаје тему, или је тенденциозан. Због тога је текст Мише Бркића само наизглед текст о економији, а заправо је текст о политици.

Коначно, у причи о Ер Србији такође постоји и аспект емотивног (идентитетног) односа. Он је приватна ствар и свако има право да га изражава на начин какав жели (водећи, наравно, рачуна да не гњави преко мере остале чланове форума).
 
Koleginica rezervisala karte na relaciji BER - CAI sa jednim presedanjem u Beogradu. Povratno putovanje za mart-april. Prvo su joj otkazali let BEG - CAI i prebacili je na još jedno presedanje u IST. Onda su posle par dana isto to uradili i sa povratnim letom. A onda treći put promena, tako da u IST ima pauzu od 27 sati. I sve te promene u desetak dana. Na kraju je otkazala putovanje sa AirSerbia-om i verovatno joj više neće pasti na pamet da rezerviše sa njima.

Nije mi jasno da li su otkazali liniju za Kairo u potpunosti ili šta se izdešavalo, ali je svakako neozbiljno prema putnicima.
 
A pri tom pričamo o jednom preduzeću, jednom pronalasku ljudskog uma koji po definiciji niti ima dušu, niti uzvraća ljubav ili mržnju, niti bi vam dalo 5,5 evra popusta sve da vam život o tome visi.
Kao da pričamo o Wizzu. Njih mali sendvič i flašica vode na veliko ne može da košta više od 5,5 evra ali neće da daju besplatno.
 
Jedna negativna vest o Er Srbiji, sledeća destinacija preko Atlantika biće Majami:

Uzimamo dva širokotrupna aviona, pa ćemo leteti u dva grada u Kini, tri u SAD

izvor:
https://24sedam.rs/biznis/privreda/276507/mali-najavio-nove-destinacije-er-srbije/vest

Novi grad u Kini je ili Šangaj ili Guandžou, a treći u SAD je, posle Njujorka i Čikaga gde već lete, Majami. Zašto je ovo loša vest? Zato što je Majami destinacija koja će više koristiti posadi za kačenje slika po Instagramu i Siniši Malom za potencijalne investicije u nekretnine nego što će donositi zaradu Er Srbiji.
 
Nije nuzno tacno, to je samo moja pretpostavka. Ima nekoliko potencijalnih destinacija ali osim Los Andjelosa za koji je Er Srbija rekla da nema odgovarajuci avion, sve druge destinacije (Boston, Vasington itd) imaju manju potraznju od Majamija. DzetBlu im u tim destinacijama ne moze ponuditi nista znacajno bolje sto im vec sada ne nudi. Dakle Majami.
 
и већем броју широкотрупаца (6-8) са линијама које су сада можда незамисливе!
Ima li šanse pored A330 da se idevi na još neki širokotrupni avion (A340, A350 ili čak A380 što bi verovatno bio hit, bili bi prva istočnoevropska kompanija sa A380 što bi bio jak marketinški potez
Поредивши пословање Ер Србије са пословањем Рајанера само показује колико или не познаје тему, или је тенденциозан. Због тога је текст Мише Бркића само наизглед текст о економији, а заправо је текст о политици.
Ko je taj čiča? Šta mu je specijalnost?
 
Ima li šanse pored A330 da se idevi na još neki širokotrupni avion (A340, A350 ili čak A380 što bi verovatno bio hit, bili bi prva istočnoevropska kompanija sa A380 što bi bio jak marketinški potez
Apsolutno ne. To bi bio put u propast. Osim naravno A350 u nekoj buducnosti.
A340 apsolutno niko vise ne koristi osim par kompanija, a i one ce ga izbaciti vrlo uskoro. Izuzetno neisplativ avion.
A380 je neisplativ avion osim za dve kompanije na svetu - Emirates i British.
 
Ima li šanse pored A330 da se idevi na još neki širokotrupni avion (A340, A350 ili čak A380 što bi verovatno bio hit, bili bi prva istočnoevropska kompanija sa A380 što bi bio jak marketinški potez

Ko je taj čiča? Šta mu je specijalnost?
Апсолутно не! А330 је сасвим довољан за Ер Србију која већ сада има изузетне проблеме што се тиче основног одржавања авиона који су у dryleasing-u пошто користи 4 различита типа ваздухоплова а када пребаци ембраере са wetleasing-a u dryleasing онда чак и 5 што је за компанију њене величине енормно! Било би разумно да у будућности А320 буде окосница њене флоте и да избаци А319. АТР72 је мазга која је најисплативији авион за регионалне линије и такође је окосница флоте. Ембраер је авион који пуни "рупу" између АТРа и А319/320 и користи се и за летове до 3 сата. Док је А330 добро решење за дуге линије, првенствено због 2 мотора. То је сада тренд, дакле летети са широкотрупцем са два мотора место са четири. Зато су тренутно најпродаванији А330, А350 и В787 Дримлајнер. А340, А380 и Б747 се више не производе! Ер Србија треба да размишља о томе које авионе ће купити у наредном периоду пошто не поседује своје авионе тренутно. Све их лизује! Сам Марек је споменуо како ће о томе размишљати када пређу бројку од 30 авиона, што је сада већ случај. И ту наравно прво треба поручити АТРове који су јефтини а неопходни а затим изабрати добар модел А320, вероватно А320нео. Што се А330 тиче је најпаметније и даље радити лизинг који може да се јустира по потреби. Да ли ће и даље летети Ембраере као геп-филере видећемо. Свакако је неопходна унификација флоте и набавка сопствених авиона, што ће коштати краткорочно много али дугорочно бити исплативо. Тиме ће бити могуће унапредити кабински производ драстично.
 
Vrh