Миша Бркић је ретко образован и ретко писмен новинар који је мојој генерацији отварао очи и дизао морал пишући у Нашој Борби (из које је настао Данас) и Времену. За генерацију одраслу међу СИЗ-овима и ОУР-има, био је популарни тумач основних закона здраве економске политике и помагао да се разумеју механизми системске корупције, извлачења државног новца на Кипар, урушавања банкарског система, и слично.Ko je taj čiča? Šta mu je specijalnost?
Рачунају се, али су наравно слични и део породице А319/320/321. Што се Мајамија тиче сматрам да има смисла и због јаке "Балканске дијаспоре" на Флориди. Такође Лос Анђелес је интересантан, поред Торонта у Канади. А Мајами ће бити интересантан у зимском периоду исто као и Куба (Варадеро/Хавана) или Мексико (Акапулко) као чартер. А поновићу исто и чартери ка Пукету на Тајланду или Занзибара преко Танзаније па чак и чартери ка Малдивима. Чартери 2-3 пута недељно од децембра до марта могу да доведу до максималног искоришћења широкотрупне флоте која ће се састојати од 4-6 А330. Два А330 ће бити ангажована константно на рутама за Северну Америку, док ће два А330 бити у трајном ангажовању ка Кини. Такође ће један авион увек бити нека врста бек-апа као и на неким техничким прегледима или ангажован лети на европским линијама. А према неким најавама би смо могли да очекујемо и развој Ер Србија Карго флоте са једним А330 и 2 АТР72 у наредном периоду.Meni je Majami prilično realna i očekivana destinacija, pošto mislim mu je sezonalnost suprotna od NY i Chicago i da vrlo bezbolno mogu da ga odrade i sa postojećim zimskim viškom resursa. Verujem da bi dva leta nedeljno zimi lako mogli da uglave.
@ГЕНЕРАЛ
Ne verujem da se 319 i 320 računaju kao dva tipa aviona. Voleo bih da jednog dana vidim i 350-icu u floti, da se poveže i zapadna obala.
Ja, koliko se (površno) razumem a319, a320 i a321, koji isto planiraju da uvedu, imaju isti type rating, što znanto pojednostavljuje stvari, pošto ne zahteve dodatne obuke. Da li su isti motori, to verovatno zavisi od konkretnih opcija koje su uzimali.Рачунају се, али су наравно слични и део породице А319/320/321. Што се Мајамија тиче сматрам да има смисла и због јаке "Балканске дијаспоре" на Флориди. Такође Лос Анђелес је интересантан, поред Торонта у Канади. А Мајами ће бити интересантан у зимском периоду исто као и Куба (Варадеро/Хавана) или Мексико (Акапулко) као чартер. А поновићу исто и чартери ка Пукету на Тајланду или Занзибара преко Танзаније па чак и чартери ка Малдивима. Чартери 2-3 пута недељно од децембра до марта могу да доведу до максималног искоришћења широкотрупне флоте која ће се састојати од 4-6 А330. Два А330 ће бити ангажована константно на рутама за Северну Америку, док ће два А330 бити у трајном ангажовању ка Кини. Такође ће један авион увек бити нека врста бек-апа као и на неким техничким прегледима или ангажован лети на европским линијама. А према неким најавама би смо могли да очекујемо и развој Ер Србија Карго флоте са једним А330 и 2 АТР72 у наредном периоду.
Tako je, to je isti tip aviona. Isti piloti lete na oba.@ГЕНЕРАЛ
Ne verujem da se 319 i 320 računaju kao dva tipa aviona. Voleo bih da jednog dana vidim i 350-icu u floti, da se poveže i zapadna obala.
Isti je proizvodjac, ali su naravno u pitanju dve verzije motora. Na A319 je IAE V2524-A5, dok je na A320 IAE V2527-A5. To su dva tipa motora iz porodice IAE V2500-A5. Jedina razlika je sto ovaj na A320 proizvodi malo veci potisak u odnosu na A319, sto je i logicno - A320 je veci i tezi avion.Нисам испратио да ли имају исте моторе А319 и А320? Имам у виду проиизвођача?
Sada jeste prevelik i preskup, ali imaj na umu da se A332 u putnickoj varijanti vise ne proizvodi i da je poslednji komercijalni A332 proizveden (EC-NNH) krajem avgusta 2019. godine. Ako gledamo u buducnost, jedina realna opcija za JU za nekih 10 godina je upravo A350-900. Tada taj avion vise nece biti preskup jer ce ih biti na trzistu dosta, bice ih preko 1000 proizvedenih.Er Srbiji je A350-900 previše po doletu, kapacitetu i ceni. Realno je potreban dolet A359 samo za LA i donekle Japan, a kapacitet nije neophodan ni za jednu liniju. Bolje dva A332 dnevno za Njujork nego jedan A359.
Lizing za A359 je negde 3-4 puta veći nego za polovne A332 koje sad koriste tako da još dugo neće biti finansijskog opravdanja. Cene lizinga su u poslednjih godinu - godinu i po u rastu, pa je Er Srbija napravila ozbiljan propust što nije na vreme uzela 2-3 A330, a ne da prebacuju krivicu na lezora zbog motora. Eto opet kritikujem Er Srbiju.
Istina je da je JAT trebalo da ima prve MD11 u floti.Zanima me po miseljnju vas koji ste za ovu oblast mnogo strucniji od mene, na kom nivou je sada Air Srbija u poredjenju sa legacy avio kompanijama iz Evrope? Tj. u rangu koje EU kompanije je sada. Ili mozda jos bolje pitanje, da li je moguce da Air Srbija u neko dogledno vreme dodje na nivo Turkish airlines-a ili Austriana?
Hipoteticki pretpostavljam da nije bilo 90ih, ratova, sankcija i ostalo, da bi "JAT" danas bio sigurno jedna od najjacih avio kompanija u Evropi, imajuci u vidu gde su sve leteli 80ih i imajuci u vidu tadasnju flotu. Jedan stariji covek mi je rekao, ne znam da li je tacna info, da je navodno JAT trebao da bude prvi kupc MD 11 aviona koje trebao da zameni DC 10 i da su zbog sankcija navodno MD 11 zavrsili kod Turkish-a i da je tada krenula ekspanzija Turkisha.
Osim ako Mali nije napravio lapsus sa tri destinacije u SAD, nema ništa od Toronta iako je Toronto neuporedivo bolja varijanta. Balkanska dijaspora je mnogo brojnija u Torontu. Od Kube nema ništa ali za Majami treba nekoliko puta više para za odmor od Kube, pa ako nema turista za Kubu sigurno ih neće biti za Majami. Pored toga let od Beograda do Majamija je nekih 1400km duži nego do Toronta. To je kao let Beograd-Kopenhagen, treba to platiti. Ali neko je u Er Srbiji zapeo bez rezona za Majami.Што се Мајамија тиче сматрам да има смисла и због јаке "Балканске дијаспоре" на Флориди. Такође Лос Анђелес је интересантан, поред Торонта у Канади. А Мајами ће бити интересантан у зимском периоду исто као и Куба (Варадеро/Хавана) или Мексико (Акапулко) као чартер.
Ne idu isti turisti na Kubu i u Majami. To nije ista ciljna grupa. Za Majami se gadja ekipa koja sada ide u Dubai (iskljucujem ljude koji idu u Dubai kod prijatelja/rodbine, posto ima dosta takvih) na Maldive, Sejsele i sl. U svakom slucaju za mene licno Majami je vrhunska prica jer pored toga sto je destinacija kao destinacja top, to je dobra konekcija i za Karibe i taj tu region, a zamima me taj region da istrazim jer sem na Arubi nisam bio na drugim lokacijama u tom regionu.Osim ako Mali nije napravio lapsus sa tri destinacije u SAD, nema ništa od Toronta iako je Toronto neuporedivo bolja varijanta. Balkanska dijaspora je mnogo brojnija u Torontu. Od Kube nema ništa ali za Majami treba nekoliko puta više para za odmor od Kube, pa ako nema turista za Kubu sigurno ih neće biti za Majami. Pored toga let od Beograda do Majamija je nekih 1400km duži nego do Toronta. To je kao let Beograd-Kopenhagen, treba to platiti. Ali neko je u Er Srbiji zapeo bez rezona za Majami.
Dobro zapažanje ali za 10 godina biće još više 787, sada je lease za 787-9 jeftiniji od A350-900. Šta će biti za 10 godina još realno ne znamo ali će možda biti jeftinije uzeti mix 787-8 i 787-9 i preobuku pilota za manje para od A350-900. Videćemo.Ako gledamo u buducnost, jedina realna opcija za JU za nekih 10 godina je upravo A350-900. Tada taj avion vise nece biti preskup jer ce ih biti na trzistu dosta, bice ih preko 1000 proizvedenih.
Летео сам са А330 и са Б787, нисам са А350 и могу рећи да је Б787 најбољи авион са којим сам летео. Удобан, тих, мој фаворит.Dobro zapažanje ali za 10 godina biće još više 787, sada je lease za 787-9 jeftiniji od A350-900. Šta će biti za 10 godina još realno ne znamo ali će možda biti jeftinije uzeti mix 787-8 i 787-9 i preobuku pilota za manje para od A350-900. Videćemo.
Ер Србија је у рангу са ЕрБалтик а Аустриан је добар репер. Туркиш је друга лига и због величине и услуге итд. Можемо да рачунамо на то да се Ер Србија приближи Аустријану.Zanima me po miseljnju vas koji ste za ovu oblast mnogo strucniji od mene, na kom nivou je sada Air Srbija u poredjenju sa legacy avio kompanijama iz Evrope? Tj. u rangu koje EU kompanije je sada. Ili mozda jos bolje pitanje, da li je moguce da Air Srbija u neko dogledno vreme dodje na nivo Turkish airlines-a ili Austriana?
Hipoteticki pretpostavljam da nije bilo 90ih, ratova, sankcija i ostalo, da bi "JAT" danas bio sigurno jedna od najjacih avio kompanija u Evropi, imajuci u vidu gde su sve leteli 80ih i imajuci u vidu tadasnju flotu. Jedan stariji covek mi je rekao, ne znam da li je tacna info, da je navodno JAT trebao da bude prvi kupc MD 11 aviona koje trebao da zameni DC 10 i da su zbog sankcija navodno MD 11 zavrsili kod Turkish-a i da je tada krenula ekspanzija Turkisha.
AUSTRIAN AIRLINESZanima me po miseljnju vas koji ste za ovu oblast mnogo strucniji od mene, na kom nivou je sada Air Srbija u poredjenju sa legacy avio kompanijama iz Evrope? Tj. u rangu koje EU kompanije je sada. Ili mozda jos bolje pitanje, da li je moguce da Air Srbija u neko dogledno vreme dodje na nivo Turkish airlines-a ili Austriana?
Hipoteticki pretpostavljam da nije bilo 90ih, ratova, sankcija i ostalo, da bi "JAT" danas bio sigurno jedna od najjacih avio kompanija u Evropi, imajuci u vidu gde su sve leteli 80ih i imajuci u vidu tadasnju flotu. Jedan stariji covek mi je rekao, ne znam da li je tacna info, da je navodno JAT trebao da bude prvi kupc MD 11 aviona koje trebao da zameni DC 10 i da su zbog sankcija navodno MD 11 zavrsili kod Turkish-a i da je tada krenula ekspanzija Turkisha.
Па онда мислиш да је боље летети за Сан Франциско него за Лос Анђелес? Ово што је најављено за Кину је искрено охрабрујуће, пошто су 3 изузетно интересантне (технолошко-привредно занимљиве) дестинације!Skoro sam čitao intervju nekoga iz Finnaira, koji primarno imaju 350ice, ali i 8 a330 i njegovo mišljenje je da je 8 neki minimalan broj aviona istog tipa koji ima smisla i ostvaruju barem neku ekonomiju obima. Tako nešto zamišljam i u Air Srbiji da će se desiti - kad/ako dostignu cifru od 8 i popune sve zicer destinacije, da će početi i biti u mogućnosti da razmišljaju o većem avionu.
To se naravno, ni u najoptimističkijem scenariju, neće desiti u sledećih 4-5 godina, a do tada svašta može da se desi. Ako nastave da rastu ovim tempom, već za koji godinu mogu postati zanimljivi za partnerstvo nekoj većoj kompaniji, a to može značiti i znatno povoljnije uslove nabavke aviona.
Ne znam da li država nekako može da "pomogne" proglašavajući npr. linije ka zapadnoj obali za PSO? Realno gledano, jednoj zemlji koja se trudi da privuče visokotehnološke investicije bi direktan let ka Silicijumskoj dolini bio velika prednost.
Mislim da je nabavka većeg aviona (a350) najveći problem, a on ne bi trebalo da se rešava nabavkom samo jednog jedinog, jer je to suviše rizično za operacije, nego moraju da počnu sa minimum dva, a onda nema razloga da ne lete i LA i SF.Па онда мислиш да је боље летети за Сан Франциско него за Лос Анђелес? Ово што је најављено за Кину је искрено охрабрујуће, пошто су 3 изузетно интересантне (технолошко-привредно занимљиве) дестинације!
Ekonomija. Verovatno može da dobaci, ali da su prosečni troškovi po čoveku preveliki.Sta je problem sa A330 kad po specifikaciji moze da dobaci BEG-LAX na primer?
Morao bi da nosi pune rezervoare goriva sto znacajno povecava tezinu, ujedno i potrosnju. Zbog toga bi cena karte morala da bude znacajno visa nego kod konkurencije, a to onda gubi svaki smisao.Sta je problem sa A330 kad po specifikaciji moze da dobaci BEG-LAX na primer?
Jat je vec tada bio krenuo nizbrdo sa odlukama. Prvo su uzeli 737 bez efisa, pa su nastavili sa tromotorcima iako je vec tad bilo jasno da su dvomotorni sirokotrupni avioni smer u kojem ce se industrija razvijati.Zanima me po miseljnju vas koji ste za ovu oblast mnogo strucniji od mene, na kom nivou je sada Air Srbija u poredjenju sa legacy avio kompanijama iz Evrope? Tj. u rangu koje EU kompanije je sada. Ili mozda jos bolje pitanje, da li je moguce da Air Srbija u neko dogledno vreme dodje na nivo Turkish airlines-a ili Austriana?
Hipoteticki pretpostavljam da nije bilo 90ih, ratova, sankcija i ostalo, da bi "JAT" danas bio sigurno jedna od najjacih avio kompanija u Evropi, imajuci u vidu gde su sve leteli 80ih i imajuci u vidu tadasnju flotu. Jedan stariji covek mi je rekao, ne znam da li je tacna info, da je navodno JAT trebao da bude prvi kupc MD 11 aviona koje trebao da zameni DC 10 i da su zbog sankcija navodno MD 11 zavrsili kod Turkish-a i da je tada krenula ekspanzija Turkisha.