Šta je novo?

Air Serbia

EU, kao i uvek... Ne moraju im naloziti prodaju, ali valjda po regulacijama kako se priblizavamo Eu integracijama, udeo drzavne pomoci (sto direktne, sto indirektne sa povezanim preduziecima) ne sme postojati.
Naravno za velike to ne vazi (Nemacka, Francuska)... Ja navijam da se profesionalizuje menadzment i da Air Serbia prosiri jos vise i flotu (i to u vlasnistvu) i mrezu letova. Ali kod nas tako to ide - prodaje se nesto da bi drzava dosla do brzog novca i nekih drugih interesa (10% dila recimo).
Iskreno zbog ovakvih stvari bih voleo da nikad ne uđemo u EU. Recimo Turska da je u EU verovatno Turkish ne bi nikad došao do nivoa u kojem je sada.

I isto tako kao što si i ti napisao, profesionalni menadžment, flota u vlasništvu i da Air Srbija bude jača u odnosu na JAT 80ih u odnosu na konkurenciju
 
Kompanija ne bi smela da se prodaje po svaku cenu (pogotovo ne Lufthanzi, koja bi je pretvorila u običnog feeder-a)
Je l to beše zla sudbina koja se desila Croatia-i ili Adriji? Znam da je za neku od te 2 avio kompanije zadesila sudbina da je postala Lufthansin feeder
 
Citajuci ovu temu da se samo zakljuciti kako je nama lako da poletimo i to bas visoko. Naravno ne mislim u bukvalnom smislu.
Licitacija koliko nama A350ica treba, koliko destinacija u americi, da li ukljuciti i LA, kad cemo stici Turkish, a nasa realnost da nijedan avion u vlasnistvu nemamo. Dovoljno da malo zapne likvidbost ostajemo bez icega. Da li se ikad u istoriji desilo da domaci prevoznik nema nijedan svoj avion?! Stalno neka obecanja. Ceka se da dostigne 30, pa ce biti 40, pa 100 aviona dok se uradi narucivanje novih, koji se btw cekaju godinama. Ali gde se zurimo, naci ce se vec neki polovnjaci na trzistu. A mi cemo i dalje da verujemo i sanjarimo.
Takodje pominje se i neko ludilo od sposobnog menadzmenta. Pa gospodo jel ste pogledali sastav istog. Njihove biografije. Ma jok, nije to bitno. Tu je Marek. A i ljubomorni purger.
Zelim nam svima prijatan i ugodan let.
 
Citajuci ovu temu da se samo zakljuciti kako je nama lako da poletimo i to bas visoko. Naravno ne mislim u bukvalnom smislu.
Licitacija koliko nama A350ica treba, koliko destinacija u americi, da li ukljuciti i LA, kad cemo stici Turkish, a nasa realnost da nijedan avion u vlasnistvu nemamo. Dovoljno da malo zapne likvidbost ostajemo bez icega. Da li se ikad u istoriji desilo da domaci prevoznik nema nijedan svoj avion?! Stalno neka obecanja. Ceka se da dostigne 30, pa ce biti 40, pa 100 aviona dok se uradi narucivanje novih, koji se btw cekaju godinama. Ali gde se zurimo, naci ce se vec neki polovnjaci na trzistu. A mi cemo i dalje da verujemo i sanjarimo.
Takodje pominje se i neko ludilo od sposobnog menadzmenta. Pa gospodo jel ste pogledali sastav istog. Njihove biografije. Ma jok, nije to bitno. Tu je Marek. A i ljubomorni purger.
Zelim nam svima prijatan i ugodan let.
Ne znam za ostale, ali meni je baš trebao jedan ovakav wake-up call od nekoga ko je odgledao jedan intervju na N1, da mi otvori oči i spusti na zemlju.
Ajde, molim te, pošto očigledno imaš neko svoje mišljenje, a ne prenosiš slepo već hiljadu puta ponovljene floskule - kako tačno misliš da se dolazi do "svojih" aviona? Neko ti ih pokloni? Kupiš ih za keš? Ne kapiram uopšte tu priču...kao da je samo pitanje da li će neko u formularu za nabavku aviona zaokružiti opciju "vlasništvo" umesto opcije "renta" i sve smo rešili.
Pegla mi se od nekritičnog i bezuslovnog zasipanja g....a svega što ima ikakve veze sa režimom. Kontraproduktivno potpuno
 
Ne znam za ostale, ali meni je baš trebao jedan ovakav wake-up call od nekoga ko je odgledao jedan intervju na N1, da mi otvori oči i spusti na zemlju.
Ajde, molim te, pošto očigledno imaš neko svoje mišljenje, a ne prenosiš slepo već hiljadu puta ponovljene floskule - kako tačno misliš da se dolazi do "svojih" aviona? Neko ti ih pokloni? Kupiš ih za keš? Ne kapiram uopšte tu priču...kao da je samo pitanje da li će neko u formularu za nabavku aviona zaokružiti opciju "vlasništvo" umesto opcije "renta" i sve smo rešili.
Pegla mi se od nekritičnog i bezuslovnog zasipanja g....a svega što ima ikakve veze sa režimom. Kontraproduktivno potpuno
Joj, sve strucnjak do atrucnjaka, a nista konkretbo da kaze. Sem sto izdeli kvalifikacije drugih.
Ajde ti nama obkasni kako se kupuje avion. Tj bolje ne nama, nego AS, posto vidim da preko 10 godina nisu sposobni da isti kupe. Pa makar bio i ATR. Da je renta odrziv model poslovanja pa niko ih ne bi u vlasntvu imao. Vec bi jurio polovnjake po svetu.
Ali uvek je lakse traziti neprijatelje svuda. Sad je N1, Purger, juce bio Soros, sutra ko zna. Naci ce se.
 
Čekaj, jel realno da se posle ovog arogantnog upada još žališ na etiketiranje?
Pa valjda ti, kao superiorniji od svih nas ovde, treba nama da objasniš zašto to što tvrdiš ima smisla, a da to ne bude "svi to tako rade" argument.
Ja nisam stručnjak za vazduhoplovstvo, ali sam dovoljno stručan u biznisu da znam da ne postoji univerzalno primenjiv model i da su sve kompanije i njihovi biznis modeli drugačiji i da, ako nisam u menadžmentu kompanije i nemam sve cifre pred sobom, ne mogu ništa sa sigurnošću da tvrdim. Jedino što mogu je da, na osnovu rezultata, koji su očigledni, izvučem svoj zaključim da nešto rade dobro i da se nadam da će se tako nastaviti.
A to da su avionu u vlasništvu bolji od aviona u renti mi je na nivou „Bolje živjeti sto godina kao milijunaš, nego sedam dana u bijedi“

Joj, sve strucnjak do atrucnjaka, a nista konkretbo da kaze. Sem sto izdeli kvalifikacije drugih.
Ajde ti nama obkasni kako se kupuje avion. Tj bolje ne nama, nego AS, posto vidim da preko 10 godina nisu sposobni da isti kupe. Pa makar bio i ATR. Da je renta odrziv model poslovanja pa niko ih ne bi u vlasntvu imao. Vec bi jurio polovnjake po svetu.
Ali uvek je lakse traziti neprijatelje svuda. Sad je N1, Purger, juce bio Soros, sutra ko zna. Naci ce se.
 
Čekaj, jel realno da se posle ovog arogantnog upada još žališ na etiketiranje?
Pa valjda ti, kao superiorniji od svih nas ovde, treba nama da objasniš zašto to što tvrdiš ima smisla, a da to ne bude "svi to tako rade" argument.
Ja nisam stručnjak za vazduhoplovstvo, ali sam dovoljno stručan u biznisu da znam da ne postoji univerzalno primenjiv model i da su sve kompanije i njihovi biznis modeli drugačiji i da, ako nisam u menadžmentu kompanije i nemam sve cifre pred sobom, ne mogu ništa sa sigurnošću da tvrdim. Jedino što mogu je da, na osnovu rezultata, koji su očigledni, izvučem svoj zaključim da nešto rade dobro i da se nadam da će se tako nastaviti.
A to da su avionu u vlasništvu bolji od aviona u renti mi je na nivou „Bolje živjeti sto godina kao milijunaš, nego sedam dana u bijedi“
Ako si strucan u biznisu znaces da nijedan rezultat nije ocigledan. I da kompanije na mnogo nacina mogu da pumpaju svoje kratkorocne rezultate na konto dugorocnih. Ako na ovako povrsan nacin izvlacis zakljucke, mani se biznisa.
A sto se tice arogantnog upada, ovde svako ko ima sta da kaze sto nije na liniji preovladjujuceg narativa i hvalospeva svega sto AS radi je padobranac i izdajnik i niposto ne sme da mu se dozvoli da ista kaze.
A zaista mi je zao kada vidim koliko su neki izgubili dodir sa realnoscu kada tvrde da je pitanje dana kada cemo stici Austrian, a da se Turkish spremi. Jedna kompanija opsluzuje grad sa jedno 10 puta vise turista nego BG, a druga zemlju sa 10 puta stanovnika nego SRB.
 
  • Sviđa mi se
Reagovanja: bit
Dovoljno da malo zapne likvidbost ostajemo bez icega.
Ovo je ozbiljni argument protiv lizinga aviona Er Srbije pa da probam da pojasnim. To je istina, ako nema para za plaćanje aviona i drugih obaveza onda je kompanija u velikom problemu.

Tokom već dosta godina trend u globalnoj avio industriji je sve više lizinga jer omogućava veću fleksibilnost i smanjuje kapitalna ulaganja. Čak i velike i bogate kompanije kao što je Wizz imaju dobar deo flote u lizingu. Kroacija će od ove godine obnavljati flotu i svi do jednog će biti u lizingu. Kad postojeće avione pošalju u penziju ni jedan im neće ostati u vlasništvu. Odluke da čitave flote budu isključivo u lizingu očigledno nisu jedinstvene za Er Srbiju.

Pre skoro 4 godine kovid je i najjače kompanije bacio na kolena pa je to dobar primer. Kao prvo skoro svi su dobili državnu pomoć što je pomoglo oko likvidnosti. Oni koji su imali avione na (obično kratkotrajni) wet lizing su se brzo rešili tih ACMI ugovora i to uključuje avione, posade, održavanje i osiguranje. Oni koji su imali dry lizing nisu produžavali ugovore kad je došlo vreme da se produže ili su probali da ranije raskinu. Najgore su prošli oni koji su kupili avione jer nisu mogli da ih prodaju niti su imali potrebu da ih koriste pa su ih masovno parkirali po pustinjama i čekali da sve prođe. Er Srbija je iskoristila priliku i rešila se nekh skupljih ugovora, uključujući i prvi A330 YU-ARA, i uzela YU-ARB za daleko manje para. To baš ne bi bilo moguće da su imali A330 u vlasništvu.

Na kraju, Er Srbija ima daleko više putnika nego pre desetak godina i cash flow je daleko bolji nego ranije. Ako nije bilo problema sa likvidnošću do pre 5-6 godina, sad će biti još manje. Nadam se da je sve ovo bilo korisno.
 
Ako si strucan u biznisu znaces da nijedan rezultat nije ocigledan. I da kompanije na mnogo nacina mogu da pumpaju svoje kratkorocne rezultate na konto dugorocnih. Ako na ovako povrsan nacin izvlacis zakljucke, mani se biznisa.
A sto se tice arogantnog upada, ovde svako ko ima sta da kaze sto nije na liniji preovladjujuceg narativa i hvalospeva svega sto AS radi je padobranac i izdajnik i niposto ne sme da mu se dozvoli da ista kaze.
A zaista mi je zao kada vidim koliko su neki izgubili dodir sa realnoscu kada tvrde da je pitanje dana kada cemo stici Austrian, a da se Turkish spremi. Jedna kompanija opsluzuje grad sa jedno 10 puta vise turista nego BG, a druga zemlju sa 10 puta stanovnika nego SRB.
Za početak, smanji malo doživljaj i spusti bezobrazluk barem za decimalu.
Da, moguće je da fingiraju finansijske rezultate, ali uopšte o tome nisam pričao, pošto to ne mogu znati, ali si ti očigledno siguran u to. Ja sam pričao o velikom rastu mreže i prometa, koji su vidljivi.
Potpuno si promašio temu (ili sajt) kad kažeš da niko sa drugačijim mišljenjem nema prava glasa. Prvo, to nije tačno, jer je ovde Air Serbia jako mnogo kritikovana kad za to ima materijala. Ja na prvom mestu hejtujem sve što ima veze sa politikom i delegiranim telećim glavama.
Drugo, ti nisi izrazio mišljenje, nego si arogantno preneo neki izlizani narativ, vređajući nekoliko članova foruma istovremeno, samo zato što maštaju o nekoj boljoj budućnosti. Jel realno da te to toliko frustrira?
Niko nikad nije rekao da će Air Serbia preteći Turkish. Air Serbia se može približiti Austrianu zato što njen rast nije većinski generisan O&D putnicima, pa da je usko vezan sa turizmom, nego transferima, zato što razvija hab model. I Autrian gura hab, ali je ograničen time što je u Lufthanzinom vlasništvu i prilično blizu drugim Lufthanzinim habovima (Frankfurt i Cirih). Ako bi za trenutak zaboravio politiku i pokušao da razmišljaš čisto poslovno, shvatio bi zašto Beograd ima potencijal da bude jak hab. Pod uslovom da politika ne zas...e, naravno.
 
Da li se ikad u istoriji desilo da domaci prevoznik nema nijedan svoj avion?! Stalno neka obecanja. Ceka se da dostigne 30, pa ce biti 40, pa 100 aviona dok se uradi narucivanje novih, koji se btw cekaju godinama. Ali gde se zurimo, naci ce se vec neki polovnjaci na trzistu. A mi cemo i dalje da verujemo i sanjarimo.
Ti si potpuno promašio temu, momak. Pa nebitno koja je industrija, da li su avioni, autobusi, automobili, mašine... ali ne postoji biznis koji te stvari kupuje za keš, lizing je zapravo najpopularniji način za to, jer poenta je u korišćenju a ne u posedovanju.

Ekonomija 21 veka, sinko. Džabe da porediš sada mučeni JAT iz 80ih koji je poslovao u netržišnim okolnostima, i sadašnju AirSrbiju koja se lakta sa jakom konkurencijom i dobro joj ide.
Takodje pominje se i neko ludilo od sposobnog menadzmenta. Pa gospodo jel ste pogledali sastav istog. Njihove biografije.
Ja procenjujem ljude po rezultatima, ne ličnom afinitetu i afinitetu novinara sa N1/Nova/Danas... a rezultati Air Srbije kidaju, što znači da je meadžment pokidao :) Baš me briga za njihove biografije ako sada kidaju
 
Kako bi se sve ove silne diskusije lako rešile kada bi došlo do IPO-a Air Serbia, i kada bi akcije bile listirane na nekoj međunarodnoj berzi, gde se moraju poštovati stroga pravila:
- Mali političari ne bi mogli da daju izjave u ime Air Serbia (čin samo-promocije)
- Air Serbia bi jasno, na kvartalnom nivou, morala da daje na uvid svoje finansijske podatke i očekivanja za budući period (jer od istih zavisi vrednost akcija)
- Tržište bi pokazalo koliko stvarno veruje kompaniji. Isti bi bili analizirani od pravih analitičara, koji bi poredili poslovanje JU sa drugim avio-kompanijama
- Kompanija bi na lakši način mogla da dođe do dodatnog kapitala koji joj je potreban (sudeći po poznavaocima sa foruma) za dalji razvoj
- Svi članovi foruma bi mogli da kupe akcije, i što bi ameri rekli, stave novac gde su im usta (i potencijalno zarade neki novac)
- Ujedno građani Srbije bi imali dodatni način da ulažu raspoloživa sredstva, i samim time ostvare direktnu korist od uspešnog poslovanja Air Serbia
 
  • Sviđa mi se
Reagovanja: bit
Ovo je ozbiljni argument protiv lizinga aviona Er Srbije pa da probam da pojasnim. To je istina, ako nema para za plaćanje aviona i drugih obaveza onda je kompanija u velikom problemu.

Tokom već dosta godina trend u globalnoj avio industriji je sve više lizinga jer omogućava veću fleksibilnost i smanjuje kapitalna ulaganja. Čak i velike i bogate kompanije kao što je Wizz imaju dobar deo flote u lizingu. Kroacija će od ove godine obnavljati flotu i svi do jednog će biti u lizingu. Kad postojeće avione pošalju u penziju ni jedan im neće ostati u vlasništvu. Odluke da čitave flote budu isključivo u lizingu očigledno nisu jedinstvene za Er Srbiju.

Pre skoro 4 godine kovid je i najjače kompanije bacio na kolena pa je to dobar primer. Kao prvo skoro svi su dobili državnu pomoć što je pomoglo oko likvidnosti. Oni koji su imali avione na (obično kratkotrajni) wet lizing su se brzo rešili tih ACMI ugovora i to uključuje avione, posade, održavanje i osiguranje. Oni koji su imali dry lizing nisu produžavali ugovore kad je došlo vreme da se produže ili su probali da ranije raskinu. Najgore su prošli oni koji su kupili avione jer nisu mogli da ih prodaju niti su imali potrebu da ih koriste pa su ih masovno parkirali po pustinjama i čekali da sve prođe. Er Srbija je iskoristila priliku i rešila se nekh skupljih ugovora, uključujući i prvi A330 YU-ARA, i uzela YU-ARB za daleko manje para. To baš ne bi bilo moguće da su imali A330 u vlasništvu.

Na kraju, Er Srbija ima daleko više putnika nego pre desetak godina i cash flow je daleko bolji nego ranije. Ako nije bilo problema sa likvidnošću do pre 5-6 godina, sad će biti još manje. Nadam se da je sve ovo bilo korisno.
Ne postoji matematika po kojoj je lizing jeftiniji od kupovine aviona. Prosto jer i posrednik mora da zaradi.
U pravu ste lizing daje fleksibilnost, ali svaka fleksibilnost takodje kosta i ona je najznacajnija upravo menadzmentu koji nema dugorocnu viziju.
Ne znam detalje za Kroaciju, ali pretpostavljam da u lizing uzimaju nove avione, koje su oni ispregovarali sa proizvodjacem (ako se ne varam Airbusom). I pretpostavljam da ce imati opciju da isti ostanu kod njih u vlasnistvu ukoliko im se isplate. I to mi je ok nacin kupovine. Nemate kes odmah, lizing cesto bude jeftiniji od kredita i sto da ne. Nista sporno.
A sta sprecava AS da isto to uradi. Krene u pricu za nabavku novih aviona. Svi znamo da to danas uradi dobice ih u periodu za 5-10 godina. Jel sa ovim rastom mislite da im nece trebati ili je bolje da i dalje jure polovnjake po trzistu.
I na kraju sto se lowcosteri ubise od nabavke novih aviona. Pa verovatno ner su ekonomicniji, efikasniji, mnogo pouzdaniji za ekspolataciju. Sto im sve jaca konkurentnost.
Ali, ok. Vecini su polovnjaci ok. Tuga me hvata kad vidim koje sve kompanije po africi i aziji uspevaju da nabave skroz nove avione, dok nasi jure njihove napustene. Ocigled za nase putnike je i to dovoljno dobro.
 
Постоји још и околност да нови авиони и/или мотори углавном, упрошћено речено, не ваљају, па се вероватно први пут од постанка цивилне авијације тренутно више и исплати имати старе него нове авионе. Али, то може да потраје само док стари авиони не постану прастари, а онда ће, ако се индустрија у међувремену не поправи, цела цивилна аавијација заћи у ћорсокак.

И ја мислим да им је време да наруче нешто авиона, али не змам баш којих.
 
Za početak, smanji malo doživljaj i spusti bezobrazluk barem za decimalu.
Da, moguće je da fingiraju finansijske rezultate, ali uopšte o tome nisam pričao, pošto to ne mogu znati, ali si ti očigledno siguran u to. Ja sam pričao o velikom rastu mreže i prometa, koji su vidljivi.
Potpuno si promašio temu (ili sajt) kad kažeš da niko sa drugačijim mišljenjem nema prava glasa. Prvo, to nije tačno, jer je ovde Air Serbia jako mnogo kritikovana kad za to ima materijala. Ja na prvom mestu hejtujem sve što ima veze sa politikom i delegiranim telećim glavama.
Drugo, ti nisi izrazio mišljenje, nego si arogantno preneo neki izlizani narativ, vređajući nekoliko članova foruma istovremeno, samo zato što maštaju o nekoj boljoj budućnosti. Jel realno da te to toliko frustrira?
Niko nikad nije rekao da će Air Serbia preteći Turkish. Air Serbia se može približiti Austrianu zato što njen rast nije većinski generisan O&D putnicima, pa da je usko vezan sa turizmom, nego transferima, zato što razvija hab model. I Autrian gura hab, ali je ograničen time što je u Lufthanzinom vlasništvu i prilično blizu drugim Lufthanzinim habovima (Frankfurt i Cirih). Ako bi za trenutak zaboravio politiku i pokušao da razmišljaš čisto poslovno, shvatio bi zašto Beograd ima potencijal da bude jak hab. Pod uslovom da politika ne zas...e, naravno.
Ne mozes znati, ali si siguran da kidaju. Ja se tebi nisam ni obratio dok nisi krenuo dosta prizemno i i primitivno da se obracas. Sto nastavljas i dalje. A ukoliko ovde ne sme nista da se napise kako se nekome ne bi rusili snovi, sta da kazem. Bolje neka gledaju neke ruzicaste televizije.
 
  • Sviđa mi se
Reagovanja: bit
Ti si potpuno promašio temu, momak. Pa nebitno koja je industrija, da li su avioni, autobusi, automobili, mašine... ali ne postoji biznis koji te stvari kupuje za keš, lizing je zapravo najpopularniji način za to, jer poenta je u korišćenju a ne u posedovanju.

Ekonomija 21 veka, sinko. Džabe da porediš sada mučeni JAT iz 80ih koji je poslovao u netržišnim okolnostima, i sadašnju AirSrbiju koja se lakta sa jakom konkurencijom i dobro joj ide.

Ja procenjujem ljude po rezultatima, ne ličnom afinitetu i afinitetu novinara sa N1/Nova/Danas... a rezultati Air Srbije kidaju, što znači da je meadžment pokidao :) Baš me briga za njihove biografije ako sada kidaju
Evo ga i vradovic wannabe. Ajde ti meni druskane reci koja to uspesna kompanija kupuje polovnjake na lizing. To sto si ti naveo je legitimno, ali ukoliko se kupuju nove masine, novi automobili, novi avioni. Jer zamisli novi su skoro uvek daleko suoeriorniji od polovnjaka starih 10-15 godina. Koliko znam uglavnom se raspitujes za novogradnju, ne juris neke stanove stare 20-30 godina. Zasto? Iako "polovni" stanovi cesto imaju bolji pogled, bolju lokaciju, bolje mirkookruzenje od recimo onog izmedju JG i toplane. Ali pak nemaju nove placice, instalacije, toplotne pumpe, fan coilere, recepcije... Nesto slicno je i sa avionima.
 
Ne mozes znati, ali si siguran da kidaju. Ja se tebi nisam ni obratio dok nisi krenuo dosta prizemno i i primitivno da se obracas. Sto nastavljas i dalje. A ukoliko ovde ne sme nista da se napise kako se nekome ne bi rusili snovi, sta da kazem. Bolje neka gledaju neke ruzicaste televizije.
Ja sam siguran da kidaju? Ne znam odakle ti ta ideja.
Ti si taj koji je imao izuzetno arogantan nastup i snishodljivo obracanje clanovima koji su diskutovali, medju kojima sam bio ja. Ako ti nije jasno zasto je to iritantno i uvredljivo, onda stvarno imas neki problem u komunikaciji. Apsolutno nije problem napisati nesto drugacije, ali je problem ton kojim se to radi. Sve i da si u pravu i da znas vise od svih nas ovde (sto ocigledno nije slucaj) ne znam odakle ti ideja da uleces sa takvim nedostatkom postovanja prema sagovornicima.
 
Ja sam siguran da kidaju? Ne znam odakle ti ta ideja.
Ti si taj koji je imao izuzetno arogantan nastup i snishodljivo obracanje clanovima koji su diskutovali, medju kojima sam bio ja. Ako ti nije jasno zasto je to iritantno i uvredljivo, onda stvarno imas neki problem u komunikaciji. Apsolutno nije problem napisati nesto drugacije, ali je problem ton kojim se to radi. Sve i da si u pravu i da znas vise od svih nas ovde (sto ocigledno nije slucaj) ne znam odakle ti ideja da uleces sa takvim nedostatkom postovanja prema sagovornicima.
Zaista ne znam odakle mi ta ideja
Ko li je ovo napisao?
Jedino što mogu je da, na osnovu rezultata, koji su očigledni, izvučem svoj zaključim da nešto rade dobro i da se nadam da će se tako nastaviti.
Svoje dozivljaje o necijoj arogantnosti i tonu druskane ostavi za sebe. Nikome se licno obratio nisam, sem u odgovorima. A verujem da ovaj forum nije mesto za uvredjene mlade.
 
Vec sam ti objasnio na sta mislim, ali ok. U svakom slucaju, ako te roditelji nisu naucili osnovnoj kulturi, ja se sigurno necu time baviti. Ocigledno nisi osoba cije bi me "misljenje" zanimalo, tako da ides lepo na blok i ne trudi se da odgovaras.
 
...ali ukoliko se kupuju nove masine, novi automobili, novi avioni. Jer zamisli novi su skoro uvek daleko suoeriorniji od polovnjaka starih 10-15 godina. Koliko znam uglavnom se raspitujes za novogradnju, ne juris neke stanove stare 20-30 godina.
Немају везе аутомобили са авионима - ваздушни саобраћај је технолошки много сроднији железничком (тако кажу на Машинском факултету) и у оба случаја се још како улаже и у половну опрему, која има знатно дужи употребни век од друмских возила.

Гледе стана, ја сам досад купио (прво купио, после мењао мањи за већи) два, ниједном новоградњу. Јасно је да бих сада, када треба платити 7-8.000 евра само за реновирање купатила, био више наклоњен новоградњи, али опет не по сваку цену.

Нема основа за тако тврде ставове по овом питању, ствар је рачунице и околности у свету авио-бизниса.
 
Vec sam ti objasnio na sta mislim, ali ok. U svakom slucaju, ako te roditelji nisu naucili osnovnoj kulturi, ja se sigurno necu time baviti. Ocigledno nisi osoba cije bi me "misljenje" zanimalo, tako da ides lepo na blok i ne trudi se da odgovaras.
Hvala lepo. Ucinio si mi uslugu i postedeo buducih besmislenih rasprava.
 
Kao i obično istina je verovatno jegde izmedju.
Mislim da bi morali uskoro (narednih 2-3 god max) da naruče nove avione, makar bilo kroz opciju lizinga kao što je OU uradila.

Sa druge strane, za razliku od pre par godina kada je YU imala najstariju flotu u regionu, sada ima najmladju.

Ja ne mislim da kidaju, ali ne mislim ni da su neki gubitaši. Drzava im pomaže mali preko PSO linija ali nemam utisak da je to nešto značajno. Rast broja putnika i cash flow koji imaju svakako su pozitivne stvari. Naravno uvek može puno bolje, ali odakle se oočeli ore 10 godina ne možemo reći da nije bilo rezultata.
 
што се тиче набавке авиона, за компанију величине Ер Србије се не исплати куповати нове авионе, из два разлога. први, број авиона у тој поруџбини је мали, не више од 5-6, а за ту количину се не добија неки значајни попуст. узевши у обзир да један 320 кошта око 120 милиона евра, ми говоримо о цифри од 600-700 милиона. и ту долазимо до другог, пошто би се ти авиони узимали на финансијски лизинг, компанија мора да да значајна средства као аванс, тј. учешће (ред величине 10% укупне уговорене вредности), и да има на годишњем нивоу доступних слободних средстава у износу једне годишње рате лизинга (нека буде 40 милиона евра). Ер Србија те паре нема, и тешко да ће их имати у неком наредном временском периоду.

и не, не можете да говорите како може Остријан, Туркиш и шта ти ја знам ко све да купује нове авионе, јер те компаније авионе узимају у великим количнинама и имају енормно велике количе доступног новца. за Ер Србију, за сада, је само лизинг на начин на који се он тренутно обавља. тако имају сигурност у флоти, и увек може да приземљи (или врати) пар авиона уколико западне у неке финансијске проблеме
 
Vrh