Pendolino
Advanced
- Učlanjen(a)
- 15.11.2012.
- Poruke
- 3.282
- Pohvaljen
- 5.825
Ide se na to da klipni avioni zamene mlazne svuda gde je to moguće, a ne suprotno.Ovaj forum je takav da bilo kakva kritika pospovanja Air Srbije se docekuje na noz. Jeste, Air Srbija je u velikoj eksoanziji, belezi visoke stope rasta. Nesto slicno se desava kao i kada je ista "osnovana". Nije redak slucaj u ekonomiji kada kompanije svoje strukturne probleme pokusavaju da rese snaznim rastom. Pogotovo ukoliko imaju jaka ledja i znaju da ce njeni pokrovitelji upumpati koliko treba para poreskih obveznika. Ali od brzog rasta je mnogo bitnije da rast bude odrziv i planski. Ne znam, ali iz svega sto ovde i na drugim mestima procitam ne vidim da je to odrzivo. Avioni sa sve posadama se nabavljaju stihijski, jure se polovnjaci koji cuce napisteni na aerodromima, prefarbaju se i ubacuju u saobracaj. Nigde neke vesti da Air Srbija pregovara sa Airbusom/Boeingom o dugorocnoj nabavci aviona kako rade sve dobro vodjene kompanije. Evo Airsrbija postoji 10 godina, nijedan novi avion nije kupila. Zasto, objasnite mi? Umesto toga nabavljaju polovne ATR propelerce. Recite mi koji legacy carrier (veoma popularan naziv kada se objasnja visa cena u odnosu na low costere) u Evropi koristi ove avione i ovom broju (cetvrtina flote). Nadjite mi ijednog putnika koji se obraduje kad vidi da putuje njima.
Dok god Air Srbija ne potpise neki dugorocan ugovor o kupovini npr 20 novih aviona i ne izbaci ove propelerce to nece biti odrziva i zdrava kompanija.
Po svakom aspektu su isplativiji od mlaznih na kraćim letovima.
Tako da, u skoroj budućnosti će sve češće biti slučaj da te na relaciji do 1000km i manje vozi klipni.
E sad, i ja npr. ne da ne volim klipne nego ih izbegavam.