Šta je novo?

Air Serbia

Najbolji je Marko Milanović iz Fiskalnog saveta, kaže tek nakon 10 godina poslovanja, Er Srbija konačno je počela da beleži stvarni plus i to zbog povoljnih prilika na tržištu. :ROFLMAO:

Da ima makar malo integriteta i stručnosti video bi da su povoljni uslovi i za Srbiju i za Hrvatsku ali Croatia Airlines i pored toga beleži gubitke. Za svakog putnika koje doda Croatia, Air Serbia doda tri putnika. U pitanju su bolji potezi koje povlači Er Srbija a ne samo srećne okolnosti. Kakav stručnjak takav tekst.
Taj isti Marko Milanovic iz Fiskalnog saveta je u decembru 2020 (u sred epidemije) pricao kako je Air Srbija pred stecajem (nadjite emisiju medju nama na Nova tv ako vas ne mrzi) i generalno se nalupetao kako JU propada. I sada nije ispao covek da pojede ono sto je ostalo iza njega vec nastavlja, i opet se nije ni osvrnuo na efekte Kovida.

Razumem da se kritikuje sto kasne letovi ili nesto slicno, ali da kritikujes avio kompaniju sto je 3. septembra pun avion za Malagu, to je van pameti. A pritom to pise novinar (Stevan Dojcinovic) koji ima ne znam kakve nagrade sa zapada i sebe predstavlja kao osobu od integriteta.

Ne moraju da nas porede sa OU koja je uzasna kompanija, neka nas porede sa drugim igracima u regionu i istocnoj evropi, nek se uporedi broj novih linija, profitabilnost, popunjenost pa ako postoji mesto za kritiku - udri brate. Ovako su BUKVALNO isti kao informer, a mozda cak i gori.
 
Pritom u tekstu pominje Berlin, a onda naprasno okaci screenshot za Malagu. Ali to nigde nije pomenuo u tekstu, nego ko primeti da Berlin i Malaga nisu isti gradovi primetio je...
 
Ovaj forum je takav da bilo kakva kritika pospovanja Air Srbije se docekuje na noz. Jeste, Air Srbija je u velikoj eksoanziji, belezi visoke stope rasta. Nesto slicno se desava kao i kada je ista "osnovana". Nije redak slucaj u ekonomiji kada kompanije svoje strukturne probleme pokusavaju da rese snaznim rastom. Pogotovo ukoliko imaju jaka ledja i znaju da ce njeni pokrovitelji upumpati koliko treba para poreskih obveznika. Ali od brzog rasta je mnogo bitnije da rast bude odrziv i planski. Ne znam, ali iz svega sto ovde i na drugim mestima procitam ne vidim da je to odrzivo. Avioni sa sve posadama se nabavljaju stihijski, jure se polovnjaci koji cuce napisteni na aerodromima, prefarbaju se i ubacuju u saobracaj. Nigde neke vesti da Air Srbija pregovara sa Airbusom/Boeingom o dugorocnoj nabavci aviona kako rade sve dobro vodjene kompanije. Evo Airsrbija postoji 10 godina, nijedan novi avion nije kupila. Zasto, objasnite mi? Umesto toga nabavljaju polovne ATR propelerce. Recite mi koji legacy carrier (veoma popularan naziv kada se objasnja visa cena u odnosu na low costere) u Evropi koristi ove avione i ovom broju (cetvrtina flote). Nadjite mi ijednog putnika koji se obraduje kad vidi da putuje njima.
Dok god Air Srbija ne potpise neki dugorocan ugovor o kupovini npr 20 novih aviona i ne izbaci ove propelerce to nece biti odrziva i zdrava kompanija.
 
Šta ti, čoveče, pričaš? Propelerci se u celom svetu koriste za letove na kraćim, regionalnim linijama...u suprotnom se ne bi ni proizvodili... ili misliš da ih samo Er Srbija koristi i da se za nju prave?

Nove avione neće kupovati dok još ne ojačaju, to je Marek rekao..
 
Šta ti, čoveče, pričaš? Propelerci se u celom svetu koriste za letove na kraćim, regionalnim linijama...u suprotnom se ne bi ni proizvodili... ili misliš da ih samo Er Srbija koristi i da se za nju prave?

Nove avione neće kupovati dok još ne ojačaju, to je Marek rekao..
Postavio sam pitanje. Navedi mi ijednu u Evropi koja koristi ATR? Koja je tzv legacy.

Pa svestan je covek da jos nemaju odrziv model poslovanja i da ovo pumpanje je vise eksperiment. Zato ne sme ni da ih kupi. Pa sa ovolikim stopama rasta nema kompanije koja ne bi usla u nabavku. Svakako nov avion je ekonomicniji, jeftiniji i putnicima primamljiviji.
 
Postavio sam pitanje. Navedi mi ijednu u Evropi koja koristi ATR? Koja je tzv legacy.
IMG_0479.jpeg
 
Aer Lingus.

(Air New Zeland, kažu, ima 39. Ono jes, nije Evropa, al nije ni na kraj sveta...)
 
Poslednja izmena:
Tarom.. Croatia airlines takođe ima nekoliko propeleraca.. Portugalski TAP expres..
 
Zahvaljujem na odgovorima. Ima ih. Ali jako, jako malo. A sigurno nijedna sa cetvrtinom flote. Verovatno u znacajnijem broju samo Aegean za letove sa ostrva na ostrvo. Ali taj avion toliko odbija putnike i ne znam kako mu ne nadju adekvatni zamenu. Zar ne postoji? Zar ne postoji udobniji avion za let do npr Beca. Ili pak Airsrbijim model poslovanja ne bi istrpeo neki drugi model.
 
Prvo, moras da shvatis da smo mi mala zemlja, malo trziste. Drugo, ATR je jedan odlican avion, za regionalni saobracaj. Trece, znas li koliko kosta jedan a320?? 100 miliona +-,10 takvih pa ti racunaj. Cetvrto, da li mislis da letis lupam sa a320 za Banja Luku, Sarajevo i jos drugih gradova, a ne mozes da napunis avion, sve to kosta. Menjanje tipa aviona trazi da obucavas pilote za taj tip aviona, zatim stujardese, mehanika, mnogo toga je u pitanju. Milion drugih razloga postoji jos.
 
Prvo, moras da shvatis da smo mi mala zemlja, malo trziste. Drugo, ATR je jedan odlican avion, za regionalni saobracaj. Trece, znas li koliko kosta jedan a320?? 100 miliona +-,10 takvih pa ti racunaj. Cetvrto, da li mislis da letis lupam sa a320 za Banja Luku, Sarajevo i jos drugih gradova, a ne mozes da napunis avion, sve to kosta. I milion drugih razloga postoji jos.
Odlican je za kompaniju. Za putnika i ne bas. Bucan je, pomalo i klaustofobican. Ne pruza mogucnost koriscenja mostova, itd... Jel Vi licno volite kada vidite da cete njime leteti. Ja ga licno uvek izbegavam. A verujem i mnogi drugi. I pre ce zbog njega iz Skoplja recimo leteti Lufthansom na neku trecu destinaciju nego nasom kompanijom.
 
Odlican je za kompaniju. Za putnika i ne bas. Bucan je, pomalo i klaustofobican. Ne pruza mogucnost koriscenja mostova, itd... Jel Vi licno volite kada vidite da cete njime leteti. Ja ga licno uvek izbegavam. A verujem i mnogi drugi. I pre ce zbog njega iz Skoplja recimo leteti Lufthansom na neku trecu destinaciju nego nasom kompanijom.
Ni ja se ne vozim smartom,jer je mali, klaustrofobican. Tvoji izbor, mozes da biras. Nista licno, ali stvarno moras da shvatis da za 300 km npr do Zagreba se ne isplati terati veci avion. Zato je i napravljen.
 
  • Sviđa mi se
Reagovanja: 10k
Ovaj forum je takav da bilo kakva kritika pospovanja Air Srbije se docekuje na noz. Jeste, Air Srbija je u velikoj eksoanziji, belezi visoke stope rasta. Nesto slicno se desava kao i kada je ista "osnovana". Nije redak slucaj u ekonomiji kada kompanije svoje strukturne probleme pokusavaju da rese snaznim rastom. Pogotovo ukoliko imaju jaka ledja i znaju da ce njeni pokrovitelji upumpati koliko treba para poreskih obveznika. Ali od brzog rasta je mnogo bitnije da rast bude odrziv i planski. Ne znam, ali iz svega sto ovde i na drugim mestima procitam ne vidim da je to odrzivo. Avioni sa sve posadama se nabavljaju stihijski, jure se polovnjaci koji cuce napisteni na aerodromima, prefarbaju se i ubacuju u saobracaj. Nigde neke vesti da Air Srbija pregovara sa Airbusom/Boeingom o dugorocnoj nabavci aviona kako rade sve dobro vodjene kompanije. Evo Airsrbija postoji 10 godina, nijedan novi avion nije kupila. Zasto, objasnite mi? Umesto toga nabavljaju polovne ATR propelerce. Recite mi koji legacy carrier (veoma popularan naziv kada se objasnja visa cena u odnosu na low costere) u Evropi koristi ove avione i ovom broju (cetvrtina flote). Nadjite mi ijednog putnika koji se obraduje kad vidi da putuje njima.
Dok god Air Srbija ne potpise neki dugorocan ugovor o kupovini npr 20 novih aviona i ne izbaci ove propelerce to nece biti odrziva i zdrava kompanija.

-Bold1: Mislim da sada imaju značajno veću ekspanziju. Razumem šta si hteo da kažeš, ali mi se čini da sada rastu većom brzinom.

-Bold2: Čak i za jednog laika ovo je vrlo neozbiljan komentar. Avioni nisu napušteni, niti se u saobraćaj ubacuju kao kada se kupuje polovnjak na autoplacu u Šapcu. Za to postoje pravila i procedure koje svaka kompanija mora da ispoštuje i ne uzimaju avione sa starog gvoždja. Ova 2 A321 koja se uzimaju, a koji nisu leteli neko vreme su oba stara ispod 10 godina što je više nego korektno.

-Bold3: Nije kupila, ali jeste u poslednjih 2-3 godina značajno podmladila flotu (iznajmljivanjem mladjih aviona). Mada se slažem sa tobom, voleo bih da vidim planove u tom pravcu u narednih nekoliko godina. Najveća zamerka ljudi na različitim forumima je prenategnut raspored letenja, česti wet-lease ugovori sa različitim kompanijama i tipovima aviona i ja se sa tim apsolutno slažem. Moraju poraditi na tome, kao i na kašnjenjima koje imaju (za koje često krivicu snosi ANT).

- Bold4: Za kratke letove i nisu toliki problem. Zapravo to je racionalno rešenje jer je isplativost tog aviona na tim linija veća nego da se šalju A319 ili A320. Meni više smeta kada umesto aviona AirSerbia-e stigne wet lease poput Montenegro Airlines-a ili Dan Air-a. Ono što se provlači po komentarima na forumima je da stižu 2 A321, i da bi u budućnosti okosnicu regionalne mreže mogli da nose A319 jer su postali premali za evropske destinacije na kojima bi leteli A320 i A321. U tom slučaju verujem da bi potreba za ATR-ovima bila dosta manja. Medjutim, pitanje je da li će regionalna mreža toliko da poraste da je isplativo leteti sa A319 do Tirane, Skoplja, Sarajeva, Ljubljanje...

- Poslednja rečenica: Prvi deo rečenice nema veze sa zaključkom. Iz A ne sledi B, a ni obratno. Primer: Croatia Airlines - naručili su Airbus A220 (ne sećam se koliko, ali sigurno više od 5-10). Da li su održiva i zdrava kompanija? Nisu. Stoje mnogo gore od AirSerbia-e.

Mislim da je potrebno razgovarati racionalno i sa činjenicama. Vest koja je objavljena na portalu nova.rs je stvarno sramotna i opravdano je dočekana na nož jer je maliciozna. Ne možete pretendovati da budete ozbiljan medij kome ljudi treba da veruju, a pisati članke ne poznajući bukvalno ni osnove teme o kojoj pišete.
 
Odlican je za kompaniju. Za putnika i ne bas. Bucan je, pomalo i klaustofobican. Ne pruza mogucnost koriscenja mostova, itd... Jel Vi licno volite kada vidite da cete njime leteti. Ja ga licno uvek izbegavam. A verujem i mnogi drugi. I pre ce zbog njega iz Skoplja recimo leteti Lufthansom na neku trecu destinaciju nego nasom kompanijom.

Kažu da su ovi mladji koji su skoro došli u flotu manje bučni, ali nisam leteo pa ne znam iz prve ruke.

Ni Embraer avioni nisu puno prostraniji ako pričamo o klaustrofobičnosti. Jesu tiši, i prijatnije se voziti u njima jer je buka manja, ali da su nešto prostrani i nisu baš. A koriste ih mnogo u Evropi za regionalne letove.

Ljudi najčešće odlučuju kojom kompanijom će leteti iz više razloga, a ponajmanje po tome koji tip aviona će ih prevesti.
Da odlučuju po komforu, LCC nikada ne bi uspeli na tržištu jer bi ljudi uvek birali komforniji let sa legacy kompanijom umesto sardina konfiguraciju Ryan-a i ostalih. Dakle, cena je najbitniji faktor.
Drugo, ljudi se mahom ne razumeju u avione (potpuno normalno, ne zanima to sve ljude) i ne prave razliku izmedju tipova aviona. Prave je na jednostavnom nivou, mali/veliki avion. A to posebno važi za ceo naš region koji je po broju putnika na začelju kontinenta.

Mali broj ljudi poput tebe, možda izbegava te avione i to je skroz ok. Opet, profesionalci u industriji kažu da je zabavnije pilotirati na tom avionu nego na većim i da je tu užitak u putovanju veći.

Kako god, meni je logična opcija da za Bukurešt na primer letim direktno sa ATRom AirSerbia-e nego da letim do Beča, Varšave.... i onda presedam. Uz to, verovatnoća da će poslati E17X ili E19X je velika.

A kad smo kod ličnih utisaka, najgore iskustvo koje sam imao do sada je regionalni let u Nemačkoj u A319 čini mi se. Bio je to neki wet lease, zaboravio sam ime firme koja je letela za Eurowings. Let je bio 50ak minuta, ali kao da je bio 5 sati. Uopšte nisam imao mesta za noge, bukvalno kao u kozervi da sam sedeo. Ne znam šta su uradili, ali onako loše iskustvo ni kod jednog LCC prevoznika nisam doživeo.
 
Ovaj forum je takav da bilo kakva kritika pospovanja Air Srbije se docekuje na noz. Jeste, Air Srbija je u velikoj eksoanziji, belezi visoke stope rasta. Nesto slicno se desava kao i kada je ista "osnovana". Nije redak slucaj u ekonomiji kada kompanije svoje strukturne probleme pokusavaju da rese snaznim rastom. Pogotovo ukoliko imaju jaka ledja i znaju da ce njeni pokrovitelji upumpati koliko treba para poreskih obveznika. Ali od brzog rasta je mnogo bitnije da rast bude odrziv i planski. Ne znam, ali iz svega sto ovde i na drugim mestima procitam ne vidim da je to odrzivo. Avioni sa sve posadama se nabavljaju stihijski, jure se polovnjaci koji cuce napisteni na aerodromima, prefarbaju se i ubacuju u saobracaj. Nigde neke vesti da Air Srbija pregovara sa Airbusom/Boeingom o dugorocnoj nabavci aviona kako rade sve dobro vodjene kompanije. Evo Airsrbija postoji 10 godina, nijedan novi avion nije kupila. Zasto, objasnite mi? Umesto toga nabavljaju polovne ATR propelerce. Recite mi koji legacy carrier (veoma popularan naziv kada se objasnja visa cena u odnosu na low costere) u Evropi koristi ove avione i ovom broju (cetvrtina flote). Nadjite mi ijednog putnika koji se obraduje kad vidi da putuje njima.
Dok god Air Srbija ne potpise neki dugorocan ugovor o kupovini npr 20 novih aviona i ne izbaci ove propelerce to nece biti odrziva i zdrava kompanija.
Sa koliko samopouzdanja izmišljaš i namećeš svoje kriterijume zdravosti i održivosti jedne aviokompanije, čovek bi pomislio da si neki od vodećih svetskih stručnjaka u ovoj oblasti, a istovremeno na toliko različitih nivoa prikazuješ bazično nepoznavanje materije. Arogantno malo...više
 
Dosta ljudi je odgovorilo Zoranu80, pa da se ne ponavljam, nego da dodam subjektivno misljenje. Let u ATR je udobniji zbog poletanja i sletanja koje je elegantnije i sporije. Takodje avion ima mnogo bolji "glide ratio" od mlaznjaka pa je i bezbedniji ukoliko dodje do havarije oba motora.
 
Jel ima nekih prvih izvestaja o letu za Cikago, osim toga da su sve karte rasprodate. Da li Cikago pretenduje da pretekne Njujork po kolicini putnika i uspesnosti?
 
Vrh