Šta je novo?

Air Serbia

Bio je intervju s njim, da li na Ex yu ili na drugom mestu, ne sećam se.
 
Nisam pratio na casu,gde se moze naci vise detalja o tome?
Vise puta je Marek rekao da je problem "one-way" sezonalnost te linije, tj. da bi putnika bilo samo leti i to u junu samo u jednom smeru, a u septembru u drugom. Zbog toga tvrdi da postoje isplatljivije linije koje nemaju toliku sezonalnost. Pretpostavljam da se tu prvenstveno misli na ORD, PEK i PVG. Takodje, tu je i preglupo ogranicenje od 2pw zbog bilateralnog ugovora.

Ona najava o letovima za Miami je glupa, po mom misljenju. Koliko god da je YYZ sezonski leti, isto toliko je MIA sezonski zimi. Slazem se da prvo treba pokrenuti ORD, PEK i PVG, ali odmah nakon toga bi morao da dodje YYZ, svakako pre MIA.
 
Takva tendencija se odnosi na segment putnika, na onu dijasporu koja početkom leta kreće za Srbiju i krajem leta se vraća u Kanadu. To su očigledno penzioneri a ne dijaspora koja je u radnom dobu.

Ono što Marek nije rekao da takvih ima u velikom broju ne samo u Kanadi, ima ih u velikom broju u Čikagu i Njujorku. Otvaranje direktne linije očigledno bi pomoglo da se ispegla ta jednosmernost zato što bi bilo lakše i brže ljudima u radnom dobu da češće dolaze, kao što se desilo sa dijasporom radnog doba iz Njujorka.
 
Марек је изузетан и зна шта ради! Пример како државна компанија у Србији може да функционише уз професионалну управу! Ер Србија ће ове године направити искорак на Балкану и коначно заузети лидерску позицију јер ће по свим параметрима претећи и румунски ТАРОМ, дакле једино ће грчки Аегеан бити развијенији од Ер Србије. Интересантна је чињеница да је Ер Србија једина национална авиокомпанија од Беча до Истанбула која има дуголинијски и прекоокеански саобраћај (У току ове године: Њујорк, Чикаго, Тијанђин и Шангај) и да ће вероватно имати 3 А330-200 у својој флоти (Торонто није исплатив, али биће зимских чартера попут Бангкока и других). Са отварањем новог дела аеродрома (који није идеалан као што смо већ констатовали у теми АНТ али је функционалан) ће Ер Србија имати неопходну инфраструктуру да шири београдски Хаб иако би смо вероватно сви волели да и Морава и Константин Велики имају више летова, на примеру Аустриан Ерлајнса (Беч 98% саобраћаја) се види да то и није баш реално и да ће се Београд ширити. Иако Ер Србија има недостатака по неким питањима ипак морамо да будемо фер и да похвалимо оно што је добро (само упоредити: ТАРОМ, Булгариа Ер, Кроатију, Ер Монтенегро...) а то је пре свега флексибилност и стратегија компаније која се уклапа у тржиште (пошто су видели да бутик компаније не пије воду у Европи) и рационални приступ развоја. Сматрам да ће Марек успети да до 100. годишњице компаније 2027. године развије 100 редовних линија што је фантастичан резултат и заиста вредно једне похвале на овом месту.
 
Марек је изузетан и зна шта ради! Пример како државна компанија у Србији може да функционише уз професионалну управу!
Marek je bio jedina slamka spasa za JU, da je ostao Kondic, Nejsmit ili bilo koji drugi Etihadov kadar Air Serbia bi otisla u bankrot. Daj Boze da Marek ostane CEO jos dugo.
Ер Србија ће ове године направити искорак на Балкану и коначно заузети лидерску позицију јер ће по свим параметрима претећи и румунски ТАРОМ, дакле једино ће грчки Аегеан бити развијенији од Ер Србије.
Air Serbia je vec davno prestigla TAROM. TAROM je megagubitas, kompanija sa brojem linija koji je malcice veci od Croatie. Imaju samo 20 medjunarodnih linija, suvise malo za nacionalnu kompaniju drzave od 20 miliona stanovnika. Wizz i Ryan su im preuzeli trziste i sada je kasno za njih.
Aegean je daleko od Air Serbie i njega je nemoguce stici. Oni imaju drugaciji poslovni model i uspesni su u njemu. Odlicna su kompanija.
Интересантна је чињеница да је Ер Србија једина национална авиокомпанија од Беча до Истанбула која има дуголинијски и прекоокеански саобраћај (У току ове године: Њујорк, Чикаго, Тијанђин и Шангај) и да ће вероватно имати 3 А330-200 у својој флоти (Торонто није исплатив, али биће зимских чартера попут Бангкока и других).
Marek je izricito rekao da se uvode i Sangar i Peking, uz zadrzavanje Tjendjina. Rekao je i da treci A332 dolazi u julu. Ovo za zimske cartere se prica svake godine i nijednom se nije ispostavilo tacnim.
Сматрам да ће Марек успети да до 100. годишњице компаније 2027. године развије 100 редовних линија што је фантастичан резултат и заиста вредно једне похвале на овом месту.
Razvice daleko vise od 100 redovnih linija do 2027. godine. Trenutno su na 87 redovnih linija. Prosle godine su imali i 13 carter linija, tako da sa carterima to izlazi na tacno 100 linija.
 
Marek je bio jedina slamka spasa za JU, da je ostao Kondic, Nejsmit ili bilo koji drugi Etihadov kadar Air Serbia bi otisla u bankrot. Daj Boze da Marek ostane CEO jos dugo.

Air Serbia je vec davno prestigla TAROM. TAROM je megagubitas, kompanija sa brojem linija koji je malcice veci od Croatie. Imaju samo 20 medjunarodnih linija, suvise malo za nacionalnu kompaniju drzave od 20 miliona stanovnika. Wizz i Ryan su im preuzeli trziste i sada je kasno za njih.
Aegean je daleko od Air Serbie i njega je nemoguce stici. Oni imaju drugaciji poslovni model i uspesni su u njemu. Odlicna su kompanija.

Marek je izricito rekao da se uvode i Sangar i Peking, uz zadrzavanje Tjendjina. Rekao je i da treci A332 dolazi u julu. Ovo za zimske cartere se prica svake godine i nijednom se nije ispostavilo tacnim.

Razvice daleko vise od 100 redovnih linija do 2027. godine. Trenutno su na 87 redovnih linija. Prosle godine su imali i 13 carter linija, tako da sa carterima to izlazi na tacno 100 linija.
Рекао је за Пекинг да ће бити тешко због процедура и да очекује Шангај ове године. Са ТАРОМ-ом сам летео на линији Франкфурт-Букурешт, они су негде на нивоу ЈАТа из 2003. године!
 
Рекао је за Пекинг да ће бити тешко због процедура и да очекује Шангај ове године.
The carrier has made no secret of its plans to introduce flights to Beijing and Shanghai, however, the application process for Chinese permissions may slow down the addition of these two destinations into its network. “The application process for permits and slots for destinations in China is complex and lengthy, and many airports are facing infrastructure congestions and constraints”, Mr Marek said. Asked which of the two mega cities would be introduced first, the CEO noted, “We will be applying for both, but we will not have much influence on whether it will be Beijing or Shanghai first. Shanghai might make more sense in terms of long-term demand forecast. On the other hand, Beijing has a big catchment area as a capital. At the moment, we believe we can serve both, but which one will come first and where we will be able to secure the necessary operation permits is still to be seen. Even with Tianjin we are currently still getting a lot of delays regarding necessary permissions for the summer season. Based on experience with the application process for permission for Tianjin, we can assume the process will be similar for Beijing and Shanghai, and we don’t expect permission to be granted before Q4 2023”.

Koliko vidim, kaze da ce uvesti i Peking I Sangaj, ali da ne moze sa sigurnoscu da kaze koja od te dve destinacije ce krenuti prva.
 
Takva tendencija se odnosi na segment putnika, na onu dijasporu koja početkom leta kreće za Srbiju i krajem leta se vraća u Kanadu. To su očigledno penzioneri a ne dijaspora koja je u radnom dobu.

Ono što Marek nije rekao da takvih ima u velikom broju ne samo u Kanadi, ima ih u velikom broju u Čikagu i Njujorku. Otvaranje direktne linije očigledno bi pomoglo da se ispegla ta jednosmernost zato što bi bilo lakše i brže ljudima u radnom dobu da češće dolaze, kao što se desilo sa dijasporom radnog doba iz Njujorka.
pepermint, vracas diskusiju koja je zatvorena otprilike na strani 346 ove teme, i ti si tad isto ucestvovao u njoj. Nije nikako ista situacija Cikago i Toronto, glavni otezavajuci faktor je medjudrzavni sporazum, a sekundarni sve sto je naveo Marek u vise puta do sad.
 
Možda bi Er Srbija htela da zatvori diskusiju o Torontu ali tako je bilo i sa drugim linijama tipa Lisabon ili Budimpešta - nema diskusije, to je neisplativo, pa su odjednom najavili te linije.

Ako je primarni razlog međudržavni sporazum koji ograničava letove na dva nedeljno onda je jedini izlaz da se pokrenu letovi i posle prve sezone zatraži povećanje frekvencija kao što ugovor omogućava, a ne da se traže drugi izgovori. Čikago je inicijalno najavljen samo 2 puta nedeljno, Tijenđin samo jednom pa niko ne drami zbog toga. Još mi niko nije pokazao računicu da bi sezonski let 2 puta nedeljno do Toronta finansijski bio gori od celogodišnjeg Čikaga.
 
Kada je iko rekao da je linija za Lisabon neisplativa? Ta linija ce biti jako uspesna.
Za Budimpestu su rekli da im je fokus na transfernim putnicima i to je logicno - jedino tako moze da uspe ta linija. Samo smo rekli da je 17 nedeljnih letova odjednom ogromna brojka. Misljenja sam da je trebalo da krenu sa manjim brojem letova i da bolje postave vremena - nocni letovi.
 
Možda bi Er Srbija htela da zatvori diskusiju o Torontu ali tako je bilo i sa drugim linijama tipa Lisabon ili Budimpešta - nema diskusije, to je neisplativo, pa su odjednom najavili te linije.

Ako je primarni razlog međudržavni sporazum koji ograničava letove na dva nedeljno onda je jedini izlaz da se pokrenu letovi i posle prve sezone zatraži povećanje frekvencija kao što ugovor omogućava, a ne da se traže drugi izgovori. Čikago je inicijalno najavljen samo 2 puta nedeljno, Tijenđin samo jednom pa niko ne drami zbog toga. Još mi niko nije pokazao računicu da bi sezonski let 2 puta nedeljno do Toronta finansijski bio gori od celogodišnjeg Čikaga.

Bukvalno smo sve ovo vec prezvakali. I faktor AirCanada i aerodrom u torontu i sezonalnost... Ajde reci ti te informacije koje imas "ali nisu za emisiju", pa da vidimo zasto ustvari AirSrbija mrzi emigraciju iz Kanade pa im namerno zagorcava zivot da moraju da presedaju preko Cikaga.
 
Марек је недавно рекао да га зимски чартери не занимају превише. Тако да ето нишице за авиоопоррунисте да са 20годишњим 767 направе послић у Србији.
 
da vidimo zasto ustvari AirSrbija mrzi emigraciju iz Kanade pa im namerno zagorcava zivot da moraju da presedaju preko Cikaga.
Air Serbia ne mrzi emigraciju niti im namerno zagorčava život. Prvi put čujem da putnici iz Toronta moraju da presedaju za Beograd preko Čikaga.
 
Air Serbia ne mrzi emigraciju niti im namerno zagorčava život. Prvi put čujem da putnici iz Toronta moraju da presedaju za Beograd preko Čikaga.
Pa to je sarkastican komentar jer ti impliciras da je ova linija zlatna koka za JU ali nece da je uvedu iz nekog misterioznog razloga koji ti znas, ali neces da ga obelodanis.
 
Ne impliciram, rekao sam u par komentara iznad da linija nema žešći potencijal i da bi verovatno bila u gubicima prve sezone. Toronto bi bila uspešna i isplativa na duže staze.

Ako je glavni razlog ograničenje od 2 leta nedeljno zašto Air Serbia u intervjuima od prošlog leta i kasnije ne govori o tome kao glavnoj prepreci, već o sezonalnosti i drugim razlozima koji nisu primarni?
 
Poslednja izmena:
Ljudi pišu komentare na osnovu svog mišljenja, dokazi nisu uslov za komentar. Ja verujem da razlozi za izbegavanje Toronta nisu isključivo komercijalne prirode ali nemam čvrst dokaz koji mogu da podelim ovde.

Marek jeste zvanični izvor i po tome je dobar izvor. Ja sam vrlo zadovoljan većinom stvari koje je uradio i rekao ali mislim da kad je u pitanju pokretanje linije za Toronto ne može ili ne želi da kaže sve. Recimo on ne može da govori o tome zašto je bilateralni ugovor ograničen i koja strana je tražila ograničenje od 2 leta nedeljno. Prvo Marek nije bio CEO u to vreme, drugo to ne pregovaraju avio kompanije među sobom već države. Ako neko treba da govori o tome to je Ivica Dačić koji je stavio potpis na dokument, ali očekivati od Dačića da bude transparentan po tom pitanju je smešno.

Ono što očekujem od Mareka je da bude direktan i kaže da je ograničenje od 2 leta nedeljno glavni razlog, uostalom to pitanje sam postavio u prethodnom komentaru ali si ga ignorisao. Er Kanada je to rekla bez uvijanja i bez prebacivanja odgovornosti na sezonalnost i druge razloge. Ako nam Marek ili neko drugi iz Er Srbije još otvori srce i kaže kakve su želje imali u pogledu saradnje (codehshare, interline itd) sa Er Kanadom ili nekom drugom kompanijom iz Kanade, to bi bilo sjajno.
 
Moje misljenje je, da kada bi se uslo u povecanje iznad 2pw, da bi na tu liniju usla i AirCanada, koja bi lako dampingovala cenu, jer kompanija te velicine moze to da izdrzi 2-3 sezone, a JU ne moze, i onda bi ostala sama na razradjenoj 5pw ili 6pw prekookeanskoj liniji. To sam mislio kada sam napisao da takva linija moze lako da "pojede" ovaj profit od 20 miliona, a to sam i napisao na strani 346. Marek verovatno ne zeli to da kaze jer nije diplomatski da aviokompanije pricaju o tome kako "napadaju" jedne druge, iako znamo da se to desava svakodnevno, nikada neces cuti visoki menadzment da prica o tome u medijima. Pored toga, svakako verujem da stoje sve druge prepreke za ovu liniju. Moguce je da cekaju neki codeshare dogovor.
 
Taj rizik postoji i za JFK i za ORD. Delta i AA su mogli na mišiće da izbace Er Srbiju sa svojih čvorišta u Njujorku sve ove godine pa ipak nisu. Čekao se codeshare 6-7 godina pa se ipak nije desio, samo interline sa jetBlue i od ove godine sa AA. Tako će biti sa Torontom, treba prihvatiti rizik, početi letove i za početak napraviti interline sa bilo kojom drugom kompanijom koja nije AC.
 
Marek najavljuje da ce Majami ili Toronto biti sledeca destinacija u Severnoj Americi, imaju jednake sanse za uspeh.
Prosto mi je neverovatno da sada i Majami ima prioritet koji sa cetiri puta manje indirektnih putnika ima isti potencijal kao Toronto. Ocigledno da Er Srbija ne zeli da pokrene YYZ dok se ne uskladi drzavni sporazum sa Kanadom, dva leta nedeljno jednostavno nisu profitabilna za long haul.
 
Meni tu Transat nije jasan, da ima 'leba oni bi sigurno došli, njima je 2x nedeljno dovoljno u sezoni.
 
Don1120: Sporazum je napravljen 2018, tada je Er Srbija govorila da nemaju dovoljno aviona za pokretanje Toronta jer su imali samo jedan A330 koji je leteo 5-6 puta nedeljno u letnjoj sezoni za Njujork, pa se onda desila pandemija. Sad nemaju više izgovora. Nema promene sporazuma dok se prvo ne pokrene linija. Odavno se zna da je dva puta nedeljno dovoljno za početak, vidi druge primere gde se normalno leti dva puta nedeljno na dugim linijama.

Vox91: Transat je malo više trpeo posledice pandemije, pa im se pored toga nije desila ni očekivana svadba sa Er Kanadom. Sada se oporavljaju. Ako se ne varam imaju nekih desetak aviona A321LR i XLR koje čekaju da budu isporučeni pa kad to dođe verovatno će biti zainteresovani za otvaranje novih linija.
 
Air Serbia sad hoće kargo širokotrupni aviJon. Kad je krenuo kovid mislili su da im je dovoljno putnički A330 za medicinske nabavke i vakcine ali je nedostatak strateške vizije sprečio nabavku kargo aviona kad je bilo pravo vreme. Za razliku od Er Srbije, Mađarska je tada nabavila kargo A330 i upisala ga pod Wizz-om.

Sad kad se Er Srbija razbudila malo je kasno. Kargo avioni su skupi a na konverzije se čeka. Kao što reče jedan komentar od pre 2 dana, nek uzmu bivši FedEx DC-10 dok ih sve ne razbucaju, pod uslovom da imaju još malo letačkog života u sebi. Bivši Jatovci bi odlepili od sreće da kargo desetka leti još neko vreme iz Beograda.
 
Mogli su i one B737 da preprave u cargo, bolje to nego sto su otišli u Kinu za kikiriki.
 
Vrh